Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-07-2004, 09:46
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 09-07-2004 @ 08:31 :
Waarom dus? Bakvet is toch ook vet...? Volgens mij zijn olieën als olijfolie nog beter, omdat dat onverzadigd vet is (oid, iig de 'gezonde vorm').
Correct

Let meteen ook even op de transvetzuren, onverzadigde vetzuren die gekoppeld worden aan waterstofmoleculen ( hydrogenatie ) om zodoende "vast" te blijven ipv "vloeibaar", veel gebruikt in o.a. frituur vet en margarine.

M.a.w. door die koppeling veranderd een onverzadigd vetzuur in een moeilijk opneembaar verzadigd vetzuur.

Het scheikundige profiel is nagenoeg hetzelfde met gevolg dat het herkend word als een verzadigd vet met alle gevolgen van dien.

Laatst gewijzigd op 09-07-2004 om 09:48.
Oud 09-07-2004, 09:53
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Sarah schreef op 07-07-2004 @ 15:55 :
Wat je in elk geval beter niet kunt doen als je nog nooit eerder gediëet hebt (tenzij je arts of diëtist of zo iemand heeft gezegd dat je het wel moet doen) is per dag meer dan 500 kcal minder eten dan je verbruikt. Dus als je er 2000 verbruikt per dag, niet minder dan 1500 eten. Als blijkt dat dat niet goed genoeg is kun je op minder overschakelen, maar in het begin moet je dat niet doen . Als je in één keer overschakelt op heel weinig eten gaat je lichaam namelijk veel sneller in de 'spaarstand' dan wanneer je overschakelt op iets-te-weinig.
En genoeg eiwitten en vitaminen en mineralen binnen krijgen, natuurlijk, en ook een beetje vet.
Hmm dat is veelal de gangbare theorie maar toch ben ik het er niet mee eens, feitelijk laat je het lichaam gewoon stapje voor stapje zich aanpassen ipv in 1 klap het metabolisme omlaag te draaien gaat het nu in stappen.

Beter varieer je dagelijks in je calorie inname zodat het lichaam zich nooit aan een standaard energie voorziening aan kan passen.
Oud 09-07-2004, 10:18
MieX
MieX is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 09-07-2004 @ 08:31 :
Waarom dus? Bakvet is toch ook vet...? Volgens mij zijn olieën als olijfolie nog beter, omdat dat onverzadigd vet is (oid, iig de 'gezonde vorm').
Er staat bakvel, dat is (zoals de naam al zegt) een velletje dat je in de pan legt zodat je vlees niet aanbakt maar je hoeft dan geen boter te gebruiken
Oud 09-07-2004, 10:39
Verwijderd
Citaat:
MieX schreef op 09-07-2004 @ 11:18 :
Er staat bakvel, dat is (zoals de naam al zegt) een velletje dat je in de pan legt zodat je vlees niet aanbakt maar je hoeft dan geen boter te gebruiken
Lezen is best moeilijk. Ik weet wel wat een bakvel is, ik heb er zelf ook ooit één gekocht (onding ). Maar goed, ke kunt dus beter (olijf)olie dan boter gebruiken, dat geldt nog steeds.
Oud 11-07-2004, 01:55
Bianca16*
Bianca16* is offline
Zo mensen. Ik heb besloten hier ook maar even mijn verhaal te doen.

Ik ben mijn hele leven al dik, als baby al.
Ik ben 1.82 en schommelde een lange tijd rond de 86 kilo.
Toen ik geslaagd was voor de havo dacht ik dat het nodig was om dat drie maanden lang vrijwel iedere dag te vieren met vriendinnen en veel wijn.
Met als resultaat te belanden op de 96 kilo.

Natuurlijk baalde ik, maar had als motto: ze nemen me maar zoals ik ben.
Zo heb ik een half jaar lang gedacht, maar december vorig jaar ging toch eindelijk de knop om.

Ik las in de Cosmo een artikel over weightwatchers.
Ik werd meteen enthousiast en vertelde mijn moeder erover.
Zij heeft helemaal geen overgewicht ofzo, maar toch vroeg ik haar om met me mee te gaan als motivatie.
Zo zette ik dus de eerste stap naar (de eerste keer) serieus lijnen.

De eerste weken viel ik inderdaad gemiddeld 500 gram af per week.
Vantevoren had ik er superveel informatie over opgezocht en wist dus dat dit juist prima was, met het oog op het jojo-effect.
Ik werd steeds fanatieker en begon ook zo'n drie keer per week erbij te gaan skaten, elke keer een uurtje ofzo.
Vanaf toen ging het sneller en verloor iedere week bijna een kilo.
Natuurlijk had ik ook weken dat ik zondigde, soms kwam ik 200 gram aan enz enz.

Wat mij heel erg heeft geholpen is trouwens dat ik elke keer een doel had qua gewicht.
Toen ik begon was mijn streefgewicht 85 kilo.
Dat leek me redelijk.
Maar omdat het zo goed ging en het echt makkelijk was stelde ik dat steeds weer bij.

Op een gegeven moment woog ik 76 kilo, 20 kilo afgevallen dus.
Ik ging weer normaal eten en wat meer zondigen, maar bleef godzijdank op hetzelfde gewicht.
Ik ben nu net een week terug van een weekje Italië met vriendinnen, waar ik me voor het eerst weer helemaal heb laten gaan met pizza's en dergelijke.
Dat vond ik eigenlijk wel heel moeilijk, maar ik had mijn vriendinnen beloofd niet moeilijk te gaan doen over eten.
Als je bedenkt dat je 20 punten op een dag mag eten bij de weightwatchers en een pizza gem. 14 punten is, kun je misschien begrijpen dat het me toch af en toe wel zeer deed om 3 keer per dag pizza te eten.

Ik ben in die week 2 kilo aangekomen en ben nu heel hard weer bezig die eraf te krijgen.
Ik heb er trouwens sowieso weer helemaal zin in en mijn streefgewicht ligt nu op de 69.
Lager wil ik niet, gezien mijn lengte en mijn bouw.
De afgelopen week heb ik iedere dag geskate en sinds twee maanden ben ik ook weer begonnen met fitness.
Gewoon om alles wat strakker te krijgen.
Let er trouwens wel op dat als je veel aan krachttraining doet je zelfs kunt aankomen door meer spiermassa, maar je kleding kan daarnaast toch ruimer gaan zitten wat bij mij het geval is.

Ik heb afgelopen dinsdag een spijkerbroek gekocht in maat 31, terwijl ik nu 32 heb.
Dit heeft mij dat halfjaar dat ik bezig was met afvallen erg goed geholpen namelijk.
Ik kocht soms broeken van 120 euro omdat ik ze ECHT mooi vond en er dus zoooo graag in wilde passen.
Dit motiveerde mij heel erg!
Hij ligt nu dus nog in de kast, maar ik hoop hem over twee weken toch wel aan te kunnen, hij past nu nog net niet...

Ik kan eigenlijk nog wel een heel erg lang verhaal schrijven over het dieet en wat wel en niet goed is.
Ik kan namelijk wel met enige zekerheid zeggen dat ik na ruim een half jaar dieeten wel behoorlijk veel ervan weet.
Dus: heb je vragen over het dieet wat ik heb gevolgd of over iets anders wat met je metabolisme (stofwisseling) te maken heeft, stel ze!

Ik hoop dat ik de meiden hier met echt overgewicht zoals ik had, een beetje een hart onder de riem heb kunnen steken.
Je ziet aan mij: niets is onmogelijk en als je eenmaal wil en er lol in krijgt lukt het allemaal veel beter!!!

Ter afsluiting zal ik nog even een dagmenu van mij erbij zetten zodat jullie een beetje een indicatie hebben van mijn dieet.

Ontbijt:
-3 boterhammen met heel licht HALVARINE en wat beleg, hierbij kies ik vaak uit runderrookvlees, kipfilet of magere achterham.
Meestal wordt het toch kaas. Mensen denken trouwens dat kaas wel oke is, maar niets is minder waar! De meeste kazen zijn de ergste dikmakers! Kies dus voor 20+ kaas ipv de gewone 45+, dit scheelt echt ongelooflijk veel in vetgehalte!
Ook appelstroop of pindakaas is wel oke, mits met mate!
-schaaltje optimel yoghurt

Tussendoor:
-appel/komkommer

Lunch:
-4 boterhammen (zie ontbijt)

Tussendoor:
-appel/komkommer
-zakje snack a jack

Diner:
-gekookte aardappelen
-groente (bij voorkeur geen mais of doperwten ivm veel zetmeel)
-kipfilet/tartaar/biefstuk/vis

Tussendoor:
-fruit

Natuurlijk kun je 's avonds best eens een koekje nemen, maar houd het dan bij een en verlies je zelfbeheersing niet.
Klinkt makkelijker dan het is.
Hierbij houd ik altijd 'de broek' in gedachten.
En nog een gouden tip: matig alsjeblieft je alcoholgebruik als je gewicht wilt verliezen, alcohol bevat vrijwel alleen maar lege calorieen (=niet goed!).

Mensen, ik hoor jullie reacties wel op mijn post (zowat boekwerk) .

Laatst gewijzigd op 11-07-2004 om 02:00.
Oud 11-07-2004, 08:31
Verwijderd
Citaat:
Bianca16* schreef op 11-07-2004 @ 02:55 :
Ter afsluiting zal ik nog even een dagmenu van mij erbij zetten zodat jullie een beetje een indicatie hebben van mijn dieet.
Ik denk dat jouw dagmenu voor de meeste mensen in deze topic meer is dan dat ze normaal gesproken eten. (En dat is niet erg, want jouw dagmenu is één van de besten (zo niet de beste) die ik tot nog toe gezien heb. )

Knap btw hoe je dat gedaan hebt en helemaal goed dat je nu eet zoals je eet, je eet wat je moet eten en krijgt ook binnen wat je binnen moet krijgen.

Laatst gewijzigd op 11-07-2004 om 08:57.
Oud 11-07-2004, 15:33
MightyDuck
MightyDuck is offline
Het kan nog perfecter hoor

Maar idd het klopt

Laatst gewijzigd op 11-07-2004 om 15:36.
Oud 11-07-2004, 15:56
Fleurop
Fleurop is offline
De laatste 2 weken ben ik stabiel gebleven (het valt me nog reuze mee dat ik best veel kan eten zonder weer aan te komen), maar nu raak ik mijn motivatie een beetje kwijt om weer te beginnen met lijnen Ik denk dat dat komt omdat ik (bewust) wat meer (en lekkerder) gegeten heb. Het is nu erg moeilijk de draad van het lijnen weer op te pakken. En er moet echt nog minstens 5 kilo af.

Ik ben bang dat als ik wacht tot na de vakantie dat het alleen maar moeilijker gaat worden om te 'beginnen'. Maar ik denk dat ik dat toch doe. Ik heb echt 0,0 motivatie nu
Oud 11-07-2004, 16:03
Phlox
Phlox is offline
Zucht. Ik ga ook maar eens beginnen met lijnen. Naja, het zou mooi zijn als er een paar kilo afgingen maar eerst maar eens zorgen dat ik een gezond en regelmatig eetpatroon krijg
Oja en iets meer sporten, schiet er een beetje bij in nu het vakantie is...
Oud 11-07-2004, 16:13
Mara
Mara is offline
Vandaag weinig gegeten, niet in de vorm van "ik moet weinig eten, ik weet dat 't ongezond is maar ik doe 't lekker toch" maar gewoon omdat ik geen zin heb in eten vandaag Heeft bijna iedereen wel eens last van.

Kwam pas rond 13:30 m'n bed uit, heb toen 3 boterhammen gegeten, met kaas, tomaat en kipfilet. Ook nog 3 wortelen gehad. Straks nog m'n avondeten, volgens mij eten we aardappelen met spinazie, wat voor vlees weet ik niet. Ik ben nu wel zo ver met m'n moeder dat ik heel vet vlees, zoals speklappen, niet hoef te eten. Ik heb haar overtuigd dat een mens niet elke dag vlees nodig heeft, en dat 't dus geen kwaad kan dat ik dat vette vlees dan oversla. M'n pa vond 't minder, moest er weer commentaar op hebben maar dat heb ik gewoon genegeerd.

@Bianca16*: Wat goed van je! Ik wou dat ik afviel met zo'n dagmenu, wat jij eet is namelijk meer dan ik eet en nog val ik niet/nauwelijks af
Oud 11-07-2004, 16:16
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 11-07-2004 @ 17:13 :
Vandaag weinig gegeten, niet in de vorm van "ik moet weinig eten, ik weet dat 't ongezond is maar ik doe 't lekker toch" maar gewoon omdat ik geen zin heb in eten vandaag Heeft bijna iedereen wel eens last van.

Kwam pas rond 13:30 m'n bed uit, heb toen 3 boterhammen gegeten, met kaas, tomaat en kipfilet. Ook nog 3 wortelen gehad. Straks nog m'n avondeten, volgens mij eten we aardappelen met spinazie, wat voor vlees weet ik niet. Ik ben nu wel zo ver met m'n moeder dat ik heel vet vlees, zoals speklappen, niet hoef te eten. Ik heb haar overtuigd dat een mens niet elke dag vlees nodig heeft, en dat 't dus geen kwaad kan dat ik dat vette vlees dan oversla. M'n pa vond 't minder, moest er weer commentaar op hebben maar dat heb ik gewoon genegeerd.

@Bianca16*: Wat goed van je! Ik wou dat ik afviel met zo'n dagmenu, ['b]wat jij eet is namelijk meer dan ik eet en nog val ik niet/nauwelijks af
[/B]

Vlees levert wel een aantal belangrijke voedingsstoffen, het verzadigde vet dat heb je niet nodig nee maar neem jij op dagen dat je geen vlees eet dan een vleesvervanger ? Iets met eiwit en b-vitaminen ?

En nee natuurlijk niet met te weinig eten val je niet af, lees het topic dan goed door
Oud 11-07-2004, 16:26
Mara
Mara is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 11-07-2004 @ 17:16 :

Vlees levert wel een aantal belangrijke voedingsstoffen, het verzadigde vet dat heb je niet nodig nee maar neem jij op dagen dat je geen vlees eet dan een vleesvervanger ? Iets met eiwit en b-vitaminen ?

En nee natuurlijk niet met te weinig eten val je niet af, lees het topic dan goed door
Ik eet ook niet te weinig, ik kijk wel uit
En nee ik neem geen vleesvervanger als ik geen vlees eet. Ik eet maximaal een keer per week geen vlees, maar ik doe bijna dagelijks vleeswaar op brood. Volgens mij is 't dan ook niet echt nodig om een vleesvervanger te nemen.
Oud 11-07-2004, 17:54
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 11-07-2004 @ 17:26 :
Ik eet ook niet te weinig, ik kijk wel uit
En nee ik neem geen vleesvervanger als ik geen vlees eet. Ik eet maximaal een keer per week geen vlees, maar ik doe bijna dagelijks vleeswaar op brood. Volgens mij is 't dan ook niet echt nodig om een vleesvervanger te nemen.
Nou heuh dus je zegt savonds tegen de biefstuk of kotelet nee, en je neemt wel 5x boterhamworst

Maarreh, je eet nog minder dan die andere dame, en dan vind je dat je niet te weinig eet ? Dat is anders aan de krappe kant wat zij eet er kan best nog wat bij.

Laatst gewijzigd op 11-07-2004 om 17:56.
Oud 11-07-2004, 18:02
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 11-07-2004 @ 18:54 :
Dat is anders aan de krappe kant wat zij eet er kan best nog wat bij.
Er kan altijd wat bij. Wat 'die andere dame' eet, is vrijwel exact wat er in alle tabellen genoemd staat, volgens mij is dat niet te weinig. (Maar goed, je zult vast weer vinden dat ik (en al die andere mensen - ook die er voor gestudeerd hebben en die dan bv. zo'n tabelletje samenstellen) er geen verstand van heb, enz. )
Oud 11-07-2004, 18:19
Mara
Mara is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 11-07-2004 @ 18:54 :
Nou heuh dus je zegt savonds tegen de biefstuk of kotelet nee, en je neemt wel 5x boterhamworst

Maarreh, je eet nog minder dan die andere dame, en dan vind je dat je niet te weinig eet ? Dat is anders aan de krappe kant wat zij eet er kan best nog wat bij.
Haha nee hoor, geen boterhamworst. Kipfilet over het algemeen, mager vlees dus. Eet eigenlijk altijd mager broodbeleg.

Ik eet niet echt weinig, ik ontbijt (tenzij ik zo achterlijk laat opsta zoals vandaag 't geval was) en eet lunch en avondeten. Ik eet dagelijks 4-6 boterhammen in totaal bij ontbijt en lunch, en ook eet ik veel groente en fruit.
Ik heb in principe niet zoveel nodig, ben maar een klein meisje (1,66 meter).
Ik let er wel op dat ik voldoende eet, ik ben niet iemand die volledig doorslaat en alleen op sla gaat eten.

Je vind dat wat 'die andere dame' eet aan de krappe kant is en er nog wel wat bij kan, maar mag ik vragen waarop je dit baseert? Op wat jezelf eet? Want je moet wel bedenken dat ik dus een meisje eet, en meisjes vaak (veel) minder eten dan jongens.
Oud 11-07-2004, 18:29
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 11-07-2004 @ 19:19 :
Haha nee hoor, geen boterhamworst. Kipfilet over het algemeen, mager vlees dus. Eet eigenlijk altijd mager broodbeleg.

Ik eet niet echt weinig, ik ontbijt (tenzij ik zo achterlijk laat opsta zoals vandaag 't geval was) en eet lunch en avondeten. Ik eet dagelijks 4-6 boterhammen in totaal bij ontbijt en lunch, en ook eet ik veel groente en fruit.
Ik heb in principe niet zoveel nodig, ben maar een klein meisje (1,66 meter).
Ik let er wel op dat ik voldoende eet, ik ben niet iemand die volledig doorslaat en alleen op sla gaat eten.

Je vind dat wat 'die andere dame' eet aan de krappe kant is en er nog wel wat bij kan, maar mag ik vragen waarop je dit baseert? Op wat jezelf eet? Want je moet wel bedenken dat ik dus een meisje eet, en meisjes vaak (veel) minder eten dan jongens.
Nou ik schat dat zij ongeveer 1100 caloriën per dag binnen krijgt. En ik neem ook aan dat ze niet als een kasplantje op de bank zit maar een beetje actief is. Dan is dat aan de magere kant, aangezien ik uitga van het gemiddelde dat ze een vetvrije massa heeft van rond de 45kg, waarden verschillend van 40 tot 50 voorbehouden.

Het doorsnee meisje zoals ik in haar fotoalbum zag.

Als ze niets aan sport doet verder dan is dat net genoeg maar lager als dat zou ik absoluut niet gaan. Ook vind ik dat de porties te groot zijn en de tussendoortjes te klein, ik zou tussendoor iets meer eiwitrijk voedsel nemen en het aantal koolhydraten in de hoofdmaaltijden iets verminderen en nog iets verdelen over de tussendoortjes. Een van de voordelen van eiwit, naast het sparen van spiermassa, is dat hun complexiteit het metabolisme verhoogd.

Als zij niet aan sport doet schat ik haar dagelijks energiebehoefte op zo'n 1500kcal, maar ze gaf al aan dat ze een paar keer per week trainde en op een trainingsdag vind ik 1100 caloriën te weinig want dan zal haar behoefte zo rond de 1900 liggen en een tekort van 700kcal op een behoefte van 1900 bij zo'n lage eiwitinname dat kost je teveel spiermassa en dat gaat ten koste van je resultaten.

En jij eet nog minder en je valt niet af zeg je zelf.

Laatst gewijzigd op 11-07-2004 om 18:34.
Oud 11-07-2004, 18:32
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 11-07-2004 @ 19:29 :
Nou ik schat dat zij ongeveer 1200 caloriën per dag binnen krijgt.
Ik denk dat ze daar wel iets boven zit...misschien geen honderden caloriën, maar toch zeker wel iets. Alleen met 7 boterhammen + beleg zit je al op 600-700 caloriën.
Oud 11-07-2004, 18:35
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 11-07-2004 @ 19:32 :
Ik denk dat ze daar wel iets boven zit...misschien geen honderden caloriën, maar toch zeker wel iets. Alleen met 7 boterhammen + beleg zit je al op 600-700 caloriën.
Hoooow shit ik heb me grof verteld ik ben vergeten de vetten er bij te tellen

Wat zou het zijn aan vet, rond de 60 gram, ze snoept ook nog een beetje zegt ze, nou avond eten een beetje vlees gebakken in boter komt al snel over de 30 gram. Daarnaast nog wat op de boterham, die pindakaas is baggervet, al is het dan onverzadigd. Laten we dan zeggen rond de 1600kcal per dag totaal dat komt meer in de richting.

Excuses.

Laatst gewijzigd op 11-07-2004 om 18:39.
Oud 11-07-2004, 19:01
Mara
Mara is offline
Ik vul vaak in op de site van het voedingscentrum hoeveel ik eet. Ik kom dan over 't algemeen uit op zo'n 1500 kcal. Soms wat meer, soms wat minder. Dagelijks neem ik ook wel een tussendoortje zoals bijv. een plak ontbijtkoek of biscuitjes.

Ik ga 3x per week 20 min joggen (heb niet meer tijd) en ik val niet/nauwelijks af. Ik weet ook niet hoe dat komt.
Oud 11-07-2004, 19:05
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 11-07-2004 @ 20:01 :
Ik vul vaak in op de site van het voedingscentrum hoeveel ik eet. Ik kom dan over 't algemeen uit op zo'n 1500 kcal. Soms wat meer, soms wat minder. Dagelijks neem ik ook wel een tussendoortje zoals bijv. een plak ontbijtkoek of biscuitjes.

Ik ga 3x per week 20 min joggen (heb niet meer tijd) en ik val n
iet/nauwelijks af. Ik weet ook niet hoe dat komt.
plak ontbijtkoek of biscuitjes.

Waarschijnlijk eet je óf met een verkeerde frequentie, of een verkeerde verdeling van macronutriënten ( koolhydraten, eiwit, vet ) per maaltijd.

Heb je misschien lange tijd verkeerde voedingsgewoonten gehad ? Het eerste dat iemand zou doen voor het starten van een dieet is een weekje elk uur eten.

Maakt niet uit wat, maar gewoon elk uur iets om het metabolisme op te krikken om daarna de inhoud van het dieet aan te passen.
Oud 11-07-2004, 19:06
Mara
Mara is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 11-07-2004 @ 20:05 :
plak ontbijtkoek of biscuitjes.

Waarschijnlijk eet je óf met een verkeerde frequentie, of een verkeerde verdeling van macronutriënten per maaltijd.
Ok, you just lost me. Wat zijn in vredesnaam macronutriënten?
Oud 11-07-2004, 19:10
Mara
Mara is offline
Beetje snel je post aanpassen he

Maar ja, ik had eerst een verkeerde eetstijl. Vreetbuien. Als kind at ik ongezond, veel snoep enzo, maar m'n ouders hebben er nooit wat van gezegd. Ook at ik tijdens het avondeten enorm veel. Er was een moment dat ik tijdens 't avondeten meer at dan m'n vader, en dat wil wat zeggen. Hij is bouwvakker en kan aardig wat op, geloof me

Het eerste wat ik gedaan heb met mijn dieet is de ongezonde dingen weg te halen, en vervangers te zoeken, zoals mager vlees en broodbeleg.
Oud 11-07-2004, 19:12
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 11-07-2004 @ 20:06 :
Ok, you just lost me. Wat zijn in vredesnaam macronutriënten?
koolhydraten eiwitten vetten

micronutrienten : vitaminen mineralen antioxidanten vezels etc etc.

De dagelijkse verhouding zou, in procenten van het totaal geconsumeerde caloriën, het best zijn : 40% 40% 20% koolhydraten eiwitten vetten.

De standaard van de meeste mensen in nederland ligt nu op 50 - 15 - 35

Schroef de koolhydraten omlaag, zo'n 30%, eiwit omhoog : 50% vet omlaag, niet boven de 20% en zoveel mogelijk onverzadigd.

Let wel, vet levert meer caloriën per gram dan koolhydraten en eiwit. Beiden leveren 4 kcal per gram, maar vet bezorgt je 9 kcal per gram.

Verdeel het totaal over 6 of meer maaltijden per dag, plan vroeg op de dag meer maaltijden met een hoger koolhydraat gehalte en naarmate de avond vordert minder of zelfs geen koolhydraten en meer eiwit.
Oud 11-07-2004, 19:16
Mara
Mara is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 11-07-2004 @ 20:12 :
koolhydraten eiwitten vetten

micronutrienten : vitaminen mineralen antioxidanten vezels etc etc.

De dagelijkse verhouding zou, in procenten van het totaal geconsumeerde caloriën, het best zijn : 40% 40% 20% koolhydraten eiwitten vetten.

De standaard van de meeste mensen in nederland ligt nu op 50 - 15 - 35

Schroef de koolhydraten omlaag, zo'n 30%, eiwit omhoog : 50% vet omlaag, niet boven de 20% en zoveel mogelijk onverzadigd.

Let wel, vet levert meer caloriën per gram dan koolhydraten en eiwit. Beiden leveren 4 kcal per gram, maar vet bezorgt je 9 kcal per gram.

Verdeel het totaal over 6 of meer maaltijden per dag, plan vroeg op de dag meer maaltijden met een hoger koolhydraat gehalte en naarmate de avond vordert minder of zelfs geen koolhydraten en meer eiwit.
Ik let er nu vooral op dat ik niet teveel vet binnenkrijg, ik heb op site voedingscentrum (dacht ik, kan ook andere) gelezen dat dat het grootste probleem is van de westerse bevolking, dat ze teveel (verzagdigd) vet eten.

Is er ergens (op een site ofzo) informatie over hoeveel koolhydraten e.d. in bepaald voedsel zit?
Oud 11-07-2004, 19:22
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 11-07-2004 @ 20:16 :
Ik let er nu vooral op dat ik niet teveel vet binnenkrijg, ik heb op site voedingscentrum (dacht ik, kan ook andere) gelezen dat dat het grootste probleem is van de westerse bevolking, dat ze teveel (verzagdigd) vet eten.

Is er ergens (op een site ofzo) informatie over hoeveel koolhydraten e.d. in bepaald voedsel zit?
http://www.calorietabel.nl

Het probleem zit em idd in teveel verzadigd vet maar ook het misneuken van de bloedsuikerwaarden dmv teveel suikerrijk voedsel. Snoep e.d.

Vet word verketterd, iedereen kent bijv het Atkins dieet wel, atkins had het helemaal niet zo fout met zijn "veel eiwit en vet, weinig koolhydraten"- theorie alleen vergat hij dat dat dieet op de lange termijn onbruikbaar is wanneer er mee gestopt word en er weer koolhydraten worden geconsumeerd.
Oud 11-07-2004, 19:27
Mara
Mara is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 11-07-2004 @ 20:22 :
http://www.calorietabel.nl

Het probleem zit em idd in teveel verzadigd vet maar ook het misneuken van de bloedsuikerwaarden dmv teveel suikerrijk voedsel. Snoep e.d.

Vet word verketterd, iedereen kent bijv het Atkins dieet wel, atkins had het helemaal niet zo fout met zijn "veel eiwit en vet, weinig koolhydraten"- theorie alleen vergat hij dat dat dieet op de lange termijn onbruikbaar is wanneer er mee gestopt word en er weer koolhydraten worden geconsumeerd.
Bedankt
Vet let ik dus op, en snoep en ander zoet spul eet ik niet want daar hou ik helemaal niet van.

Ik zal voor een weekje ofzo bijhouden wat bij mij de verhoudingen zijn, om inzicht te krijgen hoe 't bij mij zit. Ik post 't dan wel.
Oud 11-07-2004, 19:36
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 11-07-2004 @ 20:27 :
Bedankt
Vet let ik dus op, en snoep en ander zoet spul eet ik niet want daar hou ik helemaal niet van.

Ik zal voor een weekje ofzo bijhouden wat bij mij de verhoudingen zijn, om inzicht te krijgen hoe 't bij mij zit. Ik post 't dan wel.
Wat heb je daaraan, bijhouden wat je (eventueel) fout doet.
Van uitstel komt afstel

Daarom vond ik dat dieet van die "dame" (nickname vergeten) ook niet zo super, frequentie oke, aantal kcal redelijk, verhouding ruk. Niettemin was het stukken beter dan wat de meeste mensen doen. No offence about that.

Voor iemand die 2 kilo kwijt wil maakt het niet zoveel uit, maar mensen die echt veel af moeten vallen ( 10+ kg bijv ) zouden er imo beter aan doen zich serieus in de materie te verdiepen ofwel een begeleider in de hand te nemen.
Oud 11-07-2004, 19:40
Mara
Mara is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 11-07-2004 @ 20:36 :
Wat heb je daaraan, bijhouden wat je (eventueel) fout doet.
Van uitstel komt afstel

Daarom vond ik dat dieet van die "dame" (nickname vergeten) ook niet zo super, frequentie oke, aantal kcal redelijk, verhouding ruk. Niettemin was het stukken beter dan wat de meeste mensen doen. No offence about that.

Voor iemand die 2 kilo kwijt wil maakt het niet zoveel uit, maar mensen die echt veel af moeten vallen ( 10+ kg bijv ) zouden er imo beter aan doen zich serieus in de materie te verdiepen ofwel een begeleider in de hand te nemen.
Ach, ik vind zelf dat m'n dieet best goed is. Misschien dat 't in jou ogen totaal verkeerd is, maar ik ben zelf wel tevreden momenteel. 3 gezonde maaltijden per dag met weinig vet en suiker, veel gezonde tussendoortjes waaronder veel fruit.
Al met al denk ik dat ik gezonder eet dan de gemiddelde nederlander.

Jij doet aan bodybuilding, daar is een dieet natuurlijk veel 'serieuzer' om 't zo maar even te noemen. Ik denk dat ik zelf al profijt heb bij 't dieet wat ik nu volg.
Oud 11-07-2004, 19:41
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 11-07-2004 @ 20:36 :
Nou kan ik je wel vertellen dat die begeleiders niet allemaal verkondigen wat jij verkondigt en dat die begeleiders in jouw ogen dus lang niet allemaal zo 'goed' zijn als je nu doet vermoeden.
Oud 11-07-2004, 19:46
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 11-07-2004 @ 20:41 :
Nou kan ik je wel vertellen dat die begeleiders niet allemaal verkondigen wat jij verkondigt en dat die begeleiders in jouw ogen dus lang niet allemaal zo 'goed' zijn als je nu doet vermoeden.
Een doorsnee dieetist zal je niet op 150 gram eiwit per dag zetten nee, het zal worst zijn of je je spiermassa vasthoud of niet.

En afvallen doe je ook wel met een andere verhouding, mits het totaal aan caloriën klopt kijk maar naar Bianca16, daarbij, ik neem aan dat een dieetiste in het ziekenhuis geen totale toewijding eist en er best begrip voor heeft dat je het niet kunt opbrengen om superstreng te zijn.

Ik zou dat wel eisen, waarom ?
Zonder massa word je een pudding al ben je dan je vetrolletjes kwijt. En, je wil toch resultaat, nou dan moet je er maar wat voor over hebben.
Past het niet in je dagelijkse dagindeling ? Jammer dan, dat heet prioriteiten stellen.
Oud 11-07-2004, 19:50
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 11-07-2004 @ 20:46 :
Ik zou dat wel eisen, waarom?
Zonder massa word je een pudding al ben je dan je vetrolletjes kwijt. En, je wil toch resultaat, nou dan moet je er maar wat voor over hebben.
Past het niet in je dagelijkse dagindeling? Jammer dan, dat heet prioriteiten stellen.
Ik denk dat mensen wel prioriteiten stellen, maar een beetje te verkeerd. De meeste mensen die streng zijn met 'lijnen' slaan door (op een verkeerde manier) om wat voor reden dan ook. Dat kun je stom vinden of wat dan ook, maar feit is dat het gebeurd.
Oud 11-07-2004, 19:57
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 11-07-2004 @ 20:50 :
Ik denk dat mensen wel prioriteiten stellen, maar een beetje te verkeerd. De meeste mensen die streng zijn met 'lijnen' slaan door (op een verkeerde manier) om wat voor reden dan ook. Dat kun je stom vinden of wat dan ook, maar feit is dat het gebeurd.
Bovendien, wanneer je echt heel dik bent, bij een hoog vetpercentage word er veel minder aan spiermassa geknaagd dan bij een al iets lager percentage.

Voor het merendeel is het een mentaal spel, een dieetist weet best dat het handig is als je glycogeen depots leeg zijn, dat bespoedigt de vetverbranding, en hij weet ook dat veel eiwit de stofwisseling opjaagt.

Maar : het is niet echt lekker, het is saai, de doorsnee mens kan zijn/haar zucht naar koolhydraten niet zo makkelijk bedwingen en is dus beter af met enige aanvoer en een iets gevulde reserve.

Alles werkt, niets werkt altijd, het is maar wat je er voor over hebt.

Het enige minpunt dat je me kan aanrekenen is dat een langdurige hoge eiwitinname de lever en nieren meer belast dan normaal. Maar dat doet alcohol ook.

Maja, dat kun je oplossen door vitamine b te suppleteren en veel water te drinken dus echt ongezond is het ook nog niet.
Oud 11-07-2004, 19:59
Verwijderd
Ik mis volgens mij het punt uit mijn reactie waar je nu op reageert...?
Oud 11-07-2004, 20:00
Bianca16*
Bianca16* is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 11-07-2004 @ 19:35 :
Hoooow shit ik heb me grof verteld ik ben vergeten de vetten er bij te tellen

Wat zou het zijn aan vet, rond de 60 gram, ze snoept ook nog een beetje zegt ze, nou avond eten een beetje vlees gebakken in boter komt al snel over de 30 gram. Daarnaast nog wat op de boterham, die pindakaas is baggervet, al is het dan onverzadigd. Laten we dan zeggen rond de 1600kcal per dag totaal dat komt meer in de richting.

Excuses.
Ik geloof dat ik wel wat minder vet per dag binnen krijg hoor.
Pindakaas is een uitzondering voor mij, misschien eet ik dat eens in de twee weken ofzo .
Ik gril mijn vlees altijd met een druppel olijfolie.
Het meeste vet haal ik dan denk ik uit het superdunne laagje halvarine op mijn brood.
Maar zelfs dat doe ik alleen om obstipatie tegen te gaan en voor het vervoeren van de vitamines A D E & K in mijn lichaam .

Wat je verder zegt over dat ik beter iets meer koolhydraten tussendoor kan gebruiken... heel scherp!
Ik ben sinds een paar maanden ook weer anders gaan eten.
Hier heb ik mijn dagmenu zo opgeschreven om het overzichtelijk te maken.
Maar in de praktijk komt het erop neer dat ik 's morgens om half 7 eet, om half 11, om 12 uur, om half 3 enz enz.
Meerdere kleine maaltijden per dag dus.
Over die tijden verdeel ik dus overigens de boterhammen.

Verder kan ik jullie helaas niet precies vertellen hoeveel calorieen ik binnenkrijg op een dag.
Dankzij de weightwatchers denk ik helemaal in de zogenaamde punten en houd me vrijwel niet bezig met kcal.
Weet wel wat het inhoudt en weet ook hoe ik het aantal punten kan berekenen als ik de hoeveelheid weet, het aantal vetten en de kcal, maar verder...
Klinkt misschien lomp, maar het werkt wel voor mij op deze manier.
Oud 11-07-2004, 20:07
Bianca16*
Bianca16* is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 11-07-2004 @ 20:01 :

Ik ga 3x per week 20 min joggen (heb niet meer tijd) en ik val niet/nauwelijks af. Ik weet ook niet hoe dat komt.
Hoi MeelFriek.

Ik denk dat het toch verstandig is als je een tijdje gaat proberen meer te eten.
Toen ik begon met dieeten, dacht ik ook bij alle voedsel wat ik zag: hmm, laat ik het maar niet doen, ik ben immers aan het lijnen.
Toen het resultaat na de eerste week zo erg tegenviel vroeg de leidster bij de WW of ik van een hele week op wilde schrijven wat ik at.
Ze concludeerde dat ik echt te weinig at.
Je moet je lichaam zien als een motor, die je draaiende moet houden.
Geef je hem niets te eten meer, zet je hem dus niet meer aan het werk en gaat je metabolisme ook op een laag pitje staan met alle gevolgen van dien.
Op haar advies ging ik dus meer eten, ik had er zelfs echt moeite mee in het begin om zoveel brood en alles te eten op een dag!
Dat maakte het lijnen voor mij aan de ene kant ook wel weer leuk, ik had nooit een hongergevoel!
Plus... na die week veel meer eten was ik bijna een kilo afgevallen!
Oud 11-07-2004, 20:11
MightyDuck
MightyDuck is offline
@ Leonoor : ik borduurde nog even voort op mijn vorige post, over het al dan niet correct zijn van mijn adviezen, en mijn idee op het werk van een dieetist met een "normale" cliënt.

@bianca : natuurlijk werkt het, het totaal aan caloriën klopt, de frequentie klopt redelijk, alleen het kán ( gezien snel resultaat bereiken ) nog net ietsje beter. Of dat gezond is is een 2e punt.

Ik begon zelf met 23% vet bij 104 kg 6 weken geleden en zit nu op 17/18%, precies op schema al moet ik toegeven dat ik soms wel een last heb van mijn maag, dat ik een verzwakte weerstand heb ( dat heeft iedereen met een calorie tekort ) en dat mijn zweet nogal naar ammoniak ruikt ( eiwit word omgezet in glucose door tekort aan brandstof uit koolhydraten, synthese van eiwit laat stikstof achter, vandaar de ammoniak )

Om nu te zeggen dat ik me gezond voel, op het randje, het is continu opletten tussen gezond blijven en optimaal resultaat boeken.

Zover mijn eigen ervaringen, slik iig voldoende vitaminen om niet ziek te worden, voel ik me een dag niet lekker dan las ik een "high carbs" dag in

Leuk is anders maar ik heb geen zin om een half jaar met een half werkend dieet aan te modderen.

ZO nu heb ik jullie mooi gestalkt met mijn prachtige ervaringen

Laatst gewijzigd op 11-07-2004 om 20:14.
Oud 11-07-2004, 20:13
Verwijderd
Als je steeds balanceert op dat randje, dan kun je je, denk ik, afvragen of het gezond (en in algemene zin van het woord - goed) is wat je doet. Dan kies ik toch zeker liever voor de manier zoals Bianca16* (en MeelFriek ook) het doet. En dan snap ik ook wel dat dietisten enz. wat andere adviezen geven, die letten ook op 'algemene gezondheid', enz.

Als je echt zo gezond eet als je zegt (of noemde je het alleen maar goed ivm afvallen ed? kan ook, weet ik niet meer exact), dan zou je denk ik niet steeds op het randje balanceren. Maar dat is mijn mening.
Oud 11-07-2004, 20:16
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 11-07-2004 @ 21:13 :
Je kunt je, denk ik, afvragen of het gezond (en in algemene zin van het woord - goed) is wat je doet. Dan kies ik toch zeker liever voor de manier zoals Bianca16* (en MeelFriek ook) het doet.
Voor de conditie van het metabolisme en de hormonale stabiliteit is dat het beste, voor de weerstand niet. Maar geen enkel dieet is gezond, een energietekort brengt altijd een verminderde weerstand mee.

Dan doe ik het liever op korte tijd strikt dan over een langere periode.
Oud 11-07-2004, 20:18
Verwijderd
Er is een verschil tussen 'een verminderde weerstand' en wat jij omschrijft, denk ik.
Oud 11-07-2004, 20:22
Bianca16*
Bianca16* is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 11-07-2004 @ 21:11 :
een dieetist met een "normale" cliënt.

@bianca : natuurlijk werkt het, het totaal aan caloriën klopt, de frequentie klopt redelijk, alleen het kán ( gezien snel resultaat bereiken ) nog net ietsje beter. Of dat gezond is is een 2e punt.

Ik begon zelf met 23% vet bij 104 kg 6 weken geleden en zit nu op 17/18%, precies op schema al moet ik toegeven dat ik soms wel een last heb van mijn maag, dat ik een verzwakte weerstand heb ( dat heeft iedereen met een calorie tekort ) en dat mijn zweet nogal naar ammoniak ruikt ( eiwit word omgezet in glucose door tekort aan brandstof uit koolhydraten, synthese van eiwit laat stikstof achter, vandaar de ammoniak )

Om nu te zeggen dat ik me gezond voel, op het randje, het is continu opletten tussen gezond blijven en optimaal resultaat boeken.

Zover mijn eigen ervaringen, slik iig voldoende vitaminen om niet ziek te worden, voel ik me een dag niet lekker dan las ik een "high carbs" dag in

Leuk is anders maar ik heb geen zin om een half jaar met een half werkend dieet aan te modderen.

ZO nu heb ik jullie mooi gestalkt met mijn prachtige ervaringen
Op dat eerste: Sure.. het kan vast nog beter. Zo kan ik ook beter als lunch warm eten en 's avonds brood enz enz. Punt is alleen dat ik een leven heb en dus gewoon studeer en DUS kan ik gewoon niet de hele dag bezig zijn met eten.
Ha! Overigens als ik hele dagen thuis zou zitten zou ik wel bezig zijn met de hele dag alles afwegen en heel veel sporten en alles.
Lijkt me wel wat!

Mijn beste vriend doet ook aan bodybuilding en van hem heb ik ook volop veel geleerd over eten. Dus alle posts die ik lees van jou... lijkt wel of ik hem hoor praten.
Maar nog een vraagje voor jou: hoe lang train jij al? Ben wel beneiuwd.. foto's zagen er goed uit.
Anabolen?
Of ben je van die groep die daar helemaal op tegen is (net als ik)?
Ohja, dan nog iets: hoe bereken jij je verpercentage?
Oud 11-07-2004, 20:30
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 11-07-2004 @ 21:18 :
Er is een verschil tussen 'een verminderde weerstand' en wat jij omschrijft, denk ik.
Hehe ik bedoel het wel zo, misschien beetje dramatisch beschreven.

Bianca's schema is veel toleranter, zij kan best wat steken laten vallen zonder klachten te krijgen van organen bijv, ik kan dat niet, geestelijk gezien is het dus op het randje omdat je continu moet opletten dat je lichaamelijke toestand goed blijft.
Doe je alles goed, dan is er niets aan de hand, word je slordig dan krijg je klachten.

Ik denk dat je kunt stellen : hoe perfecter het dieet, hoe fragieler het afweersysteem en dat dwing je om continu je lichaam in de gaten te houden hoe het reageert. Logisch immers, hoe minder brandstof het lichaam krijgt hoe minder het zich kan verweren tegen bacteriën/virussen.

Het is maar waar je voor kiest, dieet technisch klopt het iig en dieeten zijn nu eenmaal ongezond
Oud 11-07-2004, 20:33
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Bianca16* schreef op 11-07-2004 @ 21:22 :
Op dat eerste: Sure.. het kan vast nog beter. Zo kan ik ook beter als lunch warm eten en 's avonds brood enz enz. Punt is alleen dat ik een leven heb en dus gewoon studeer en DUS kan ik gewoon niet de hele dag bezig zijn met eten.
Ha! Overigens als ik hele dagen thuis zou zitten zou ik wel bezig zijn met de hele dag alles afwegen en heel veel sporten en alles.
Lijkt me wel wat!
@ Leonoor, dit bedoelde ik dus in mijn vorige post. Als je een druk bezet leven hebt is het volgen van een dieet zo streng als ik het doe gewoon ongezond.

Maar de basisprincipes mbt. het metabolisme blijven hetzelfde, welk dieet je ook volgt.

@Bianca nee natuurlijk gebruik ik niet ik doe het pas een half jaar serieus. De tijd daarvoor heb ik verprutst met fout trainen etc.
Kennis over voeding is gewoon essentieel en die had ik niet.

Steroiden : laat ik nog maar even wachten, wat denk je dat mijn moeder daarvan zegt
Oud 11-07-2004, 20:33
Mara
Mara is offline
Ik denk dat de belangrijkste conclusie is dat MightyDuck graag zo snel mogelijk z'n doel bereikt, en dat Bianca16* en ik 't wat rustiger aandoen maar uiteindelijk toch hetzelde doel zullen bereiken.
Oud 11-07-2004, 20:34
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 11-07-2004 @ 21:33 :
Ik denk dat de belangrijkste conclusie is dat MightyDuck graag zo snel mogelijk z'n doel bereikt, en dat Bianca16* en ik 't wat rustiger aandoen maar uiteindelijk toch hetzelde doel zullen bereiken.
Nee, doel is minder kwalitatief, maar je hebt wel tijdens je dieet een prettiger leven
Oud 11-07-2004, 20:36
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 11-07-2004 @ 21:34 :
Nee, doel is minder kwalitatief, maar je hebt wel tijdens je dieet een prettiger leven
Waarom is het doel minder kwalitatief? De weg er naar toe in jouw ogen misschien, maar in andermans ogen misschien ook weer niet. (Ik voel me liever een beetje gezond tijdens die weg, dat vind ik kwalitatief beter.)
Oud 11-07-2004, 20:38
Mara
Mara is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 11-07-2004 @ 21:36 :
Waarom is het doel minder kwalitatief? De weg er naar toe in jouw ogen misschien, maar in andermans ogen misschien ook weer niet. (Ik voel me liever een beetje gezond tijdens die weg, dat vind ik kwalitatief beter.)
Volledig mee eens.
Oud 11-07-2004, 20:38
Bianca16*
Bianca16* is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 11-07-2004 @ 21:30 :
Hehe ik bedoel het wel zo, misschien beetje dramatisch beschreven.

Bianca's schema is veel toleranter, zij kan best wat steken laten vallen zonder klachten te krijgen van organen bijv, ik kan dat niet, geestelijk gezien is het dus op het randje omdat je continu moet opletten dat je lichaamelijke toestand goed blijft.
Doe je alles goed, dan is er niets aan de hand, word je slordig dan krijg je klachten.

Ik denk dat je kunt stellen : hoe perfecter het dieet, hoe fragieler het afweersysteem en dat dwing je om continu je lichaam in de gaten te houden hoe het reageert. Logisch immers, hoe minder brandstof het lichaam krijgt hoe minder het zich kan verweren tegen bacteriën/virussen.

Het is maar waar je voor kiest, dieet technisch klopt het iig en dieeten zijn nu eenmaal ongezond
Zolang je bij je dieet let op de volgende dingen die je binnen moet krijgen op een dag, komt alles goed en komt ook je weerstand niet in gevaar:

* 5 porties fruit en groenten per dag. (m.a.w. min. 300 gr fruit en 400 gr groente)
*Calcium (voor een sterk beendergestel ) 2 keer calciumrijke producten per dag.
*2 keer een klein iets met weinig vet (maar toch DAT je vet binnenkrijgt, tegen obstipatie en voor de vitaminen A, D, E en K die alleen in vet te vervoeren zijn) Geef de voorkeur aan plantaardige en onverzadigde vetten.
*1,5 tot 2 liter (puur) water per dag

Wat trouwens ook nog een goede tip is als je af wilt vallen: breng variatie aan in je voedingskeuze! Dit houdt je lichaam (metabolisme) 'wakker'!
Oud 11-07-2004, 20:41
Mara
Mara is offline
@Bianca16*: Meer eten? Ik denk niet dat dat voor mij een optie is. Als ik eenmaal begin met eten ben ik niet te stoppen. Dan neem ik 4 boterhammen, en dan nog 4. Na een uurtje weer 4 boterhammen. Ook eet ik dan allerlei ongezonde zooi. Dikke plakken cake, koeken, ijs, meer van dat soort spul. En die kant moet 't vooral niet opgaan.
Oud 11-07-2004, 20:44
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 11-07-2004 @ 21:36 :
Hmm doel = eindresultaat.
Het eindresultaat zal iets minder mooi zijn, dieettechnisch is het immers niet perfect en dat gaat je massa kosten.

Iig vind ik dat men wel ten dele meer van zulke dieeten mag volgen, zo kom je tenminste op een mooi eindresultaat.
Als je gezond wil blijven dan maak je het calorie tekort maar iets minder extreem. ( bijv -300kcal per dag ipv -600 )
Doe je er ook langer over maar je zegt al dat je dat niet erg vind.
Oud 11-07-2004, 20:48
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Bianca16* schreef op 11-07-2004 @ 21:38 :
Zolang je bij je dieet let op de volgende dingen die je binnen moet krijgen op een dag, komt alles goed en komt ook je weerstand niet in gevaar:

* 5 porties fruit en groenten per dag. (m.a.w. min. 300 gr fruit en 400 gr groente)
*Calcium (voor een sterk beendergestel ) 2 keer calciumrijke producten per dag.
*2 keer een klein iets met weinig vet (maar toch DAT je vet binnenkrijgt, tegen obstipatie en voor de vitaminen A, D, E en K die alleen in vet te vervoeren zijn) Geef de voorkeur aan plantaardige en onverzadigde vetten.
*1,5 tot 2 liter (puur) water per dag

Wat trouwens ook nog een goede tip is als je af wilt vallen: breng variatie aan in je voedingskeuze! Dit houdt je lichaam (metabolisme) 'wakker'!
Nou er valt weinig te varieeren, ik kan het me niet permitteren ipv kipfilet opeens voor een gehaktbal te kiezen dat is gewoon bagger vet. Mijn metabolisme houd ik wakker door de dagelijkse kcal inname te wisselen, en koolhydraten te cyclen. En de 60 gram vet die ik neem daarvan komt 50 gram van uit eierdooiers en lijnzaadolie

Het topic ging net nogal over het doorvoeren van je dieet tot in het extreme, en dat is ongezond dat weet ik ook wel

Wat betreft die weerstand ik ben vooralsnog niet ziek geworden ik neem nog elke dag netjes omega 6, 800IE vitamine E, 3000mg vitamine C en wat betreft de biergist (b-vitaminen) neem ik de dubbele aanbevolen doses. (waarom --> ik val nou net niet in de categorie doorsnee persoon, eiwitsynthese laat veel afval achter en ik wil graag gezond bloed en een sterke lever houden)

Regels voor berichten