Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-07-2004, 22:59
Energie
Energie is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 14-07-2004 @ 23:56 :
geen discussie: wel toevoeging: vaste massa en energie.
gas en vloeibare vormen zijn ook vast te leggen op beeld. en nu jij weer
Oud 14-07-2004, 23:07
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Energie schreef op 14-07-2004 @ 23:59 :
gas en vloeibare vormen zijn ook vast te leggen op beeld. en nu jij weer
Gas zie jij sowieso niet dus de camera ook niet, vloeibaar materiaal is gedeeltelijk vast dus dat zie je wel en de camera ook.
Oud 14-07-2004, 23:08
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 14-07-2004 @ 23:56 :
geen discussie: wel toevoeging: vaste massa en energie.
Vast? Hoezo vast? Wat is losse massa en energie?
Oud 14-07-2004, 23:13
Energie
Energie is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 15-07-2004 @ 00:07 :
Gas zie jij sowieso niet dus de camera ook niet, vloeibaar materiaal is gedeeltelijk vast dus dat zie je wel en de camera ook.
nee
je hebt
GAS / VLOEIBAAR / VAST / EN er is mogelijk een 4e vorm ondekt maar dat is ook zichtbaar

ze bestaan allemaal uit atomen enz, dus gas = niet gedeeltelijk vast enz .. Vast = vast en vloeibaar = vloeibaar.
Oud 14-07-2004, 23:18
Verwijderd
Citaat:
Energie schreef op 15-07-2004 @ 00:13 :
nee
je hebt
GAS / VLOEIBAAR / VAST / EN er is mogelijk een 4e vorm ondekt maar dat is ook zichtbaar

ze bestaan allemaal uit atomen enz, dus gas = niet gedeeltelijk vast enz .. Vast = vast en vloeibaar = vloeibaar.
4e vorm: plasma. Dit is goed waarneembaar, alle plasma's zenden namelijk fotonen uit.
Oud 14-07-2004, 23:33
Energie
Energie is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 15-07-2004 @ 00:18 :
4e vorm: plasma. Dit is goed waarneembaar, alle plasma's zenden namelijk fotonen uit.
precies dus waar heeft angellena et dan over? alleen vaste massa
Oud 15-07-2004, 10:07
Raven
Raven is offline
Citaat:
Energie schreef op 15-07-2004 @ 00:33 :
precies dus waar heeft angellena et dan over? alleen vaste massa
Vaste MATERIE !!! massa is een aanduiding voor de hoeveelheid daarvan in KiloGram (de enige SI eenheid met een voorvoegsel )

maar niet alles bestaat uit materie, er is zo ontzettend veel dat geen materie is. sommige van die dingen zijn wetenschappelijk bewezen Gluonen b.v. , maar we weten echt niet alles
Oud 15-07-2004, 10:15
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Zweepje schreef op 15-07-2004 @ 11:07 :
Vaste MATERIE !!! massa is een aanduiding voor de hoeveelheid daarvan in KiloGram (de enige SI eenheid met een voorvoegsel )

maar niet alles bestaat uit materie, er is zo ontzettend veel dat geen materie is. sommige van die dingen zijn wetenschappelijk bewezen Gluonen b.v. , maar we weten echt niet alles
Jij snapt het. Alles wat niet uit vaste materie bestaat zien wij met het blote oog niet dus een camera ook niet.
Oud 15-07-2004, 11:00
Verwijderd
Citaat:
Zweepje schreef op 15-07-2004 @ 11:07 :

Nee, de eenheid van materie is niet kg, dat is namelijk de eenheid van massa. Een gluon is massaloos, maar niet materieloos (net zoals fotonen, ze bevatten energie en energie is materie).

Alle materie is detecteerbaar, maar we hebben zeker nog niet alle mogelijke typen materie ontdekt.
Oud 15-07-2004, 11:07
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 15-07-2004 @ 12:00 :

Nee, de eenheid van materie is niet kg, dat is namelijk de eenheid van massa. Een gluon is massaloos, maar niet materieloos (net zoals fotonen, ze bevatten energie en energie is materie).

Alle materie is detecteerbaar, maar we hebben zeker nog niet alle mogelijke typen materie ontdekt.
En staat materie niet gelijk aan de hoeveelheid massa in een energievorm?
Oud 15-07-2004, 11:15
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 15-07-2004 @ 12:07 :
En staat materie niet gelijk aan de hoeveelheid massa in een energievorm?
Nee, materie is de som van massa en energie; een grootheid gedefinieerd omdat hij behouden is in een gesloten systeem.
Oud 15-07-2004, 11:42
Raven
Raven is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 15-07-2004 @ 12:00 :

eeeh schat , lees eerst eens goed
ik zei dat Massa de hoeveelheid materie aanduid.
en Kilogram is de SI eenheid van Massa.

een Gluon is IDD massaloos. bestaat niet uit materie maar (waarschijnlijk) uit energie.

Energie IS geen materie .. maar ze zijn wel uitwisselbaar.
materie en energie kunnen in elkaar worden omgezet.

voorbeeld .. kernfusie 2 waterstofatomen worden 1 helium atoom ... hierbij "verdwijnt" massa want dat ene helium atoom heeft minder massa (= materie) dan die 2 waterstofatomen.
die "verdwenen" massa vind je terug als de energie die hierbij vrij komt.

Als hij in eindhoven studeert is ie waarschijnlijk net zo eigewijs als ik

Laatst gewijzigd op 15-07-2004 om 11:45.
Oud 15-07-2004, 12:11
Verwijderd
Waarom camera's ze niet vastleggen? (En misschien soms wel, al kun je zoiets nooit met zekerheid zeggen owv het photoshopgehalte) Niet eens alle mensen kunnen ze zien, dus waarom zou een door mensen gemaakt apparaat ze kunnen vastleggen?

Maar ik heb het ook nog nooit geprobeerd.
Oud 15-07-2004, 12:30
Raven
Raven is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 15-07-2004 @ 13:24 :
@Zweepje

Laatste keer dat ik dit uitleg:

Materie verschijnt in twee vormen. Massa en energie.

MASSA IS NIET HETZELFDE ALS MATERIE!

Ok?
wat jij zegt klopt niet .. antimaterie dan ???
of moet ik nog duidelijker zijn ..
en .. ik denk niet dat jij mij wat dat betreft wat uit kan leggen .. eerder andersom

van de andere kant .. daar ging de diskussie eigenlijk niet over
dus weer ff on topic .

anders snappen ze ons strax helemaal niet meer als we over vector bosomen beginnen

Laatst gewijzigd op 15-07-2004 om 12:34.
Oud 15-07-2004, 12:54
Verwijderd
Wat is dan het verschil tussen massa en materie?
Oud 15-07-2004, 13:00
Raven
Raven is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 15-07-2004 @ 13:54 :
Wat is dan het verschil tussen massa en materie?

antimaterie is GEEN materie .. maar het spiegelbeeld ervan ..
antimaterie heeft wel (dezelfde) massa . maar een verschillende spin en lading

ik denk dat zo het verschil het duidelijkst is.

massa is een eigenschap. materie een "iets" zeg maar

Laatst gewijzigd op 15-07-2004 om 13:02.
Oud 15-07-2004, 15:27
Energie
Energie is offline
Angellena heeft et dus nog steeds fout
Oud 15-07-2004, 17:15
Ayoshe
Ayoshe is offline
Ieder zijn eigen mening he

Dit is mijn mening: (mening dus >.<)

Geesten zijn geestelijk.... iets wat geestelijk is komt van die geestelijk wereld.... spiritual world... yah know

Iets dat uit energie bestaat, levenskracht kun je zeggen, komt van daar. Ik praat nu niet over energie uit deze wereld, maar uit die wereld.... iets hemels.
Een camera is iets uit deze wereld.... dus (in mijn mening ) zou niet iets geestelijks kunnen waarnemen (een energie uit die wereld... want dat is totaal onbekend). Deze wereld, en die wereld zijn totaal anders..... je kunt ze ook helemaal niet vergelijken.... dus in mijn mening kun je ze daarom niet waarnemen met apparaten uit deze wereld .
Laws of massa en materie gelden daar niet.....

Als je het zelf wilt begrijpen, want zulke dingen zijn moeilijk om uit te leggen, zal ik maar zelf daar heen gaan! Dan merk je vanzelf hoe het daar is

Geestelijk zijn is iets wat je moet leren.... alleen iets met een geest kan dat ook leren. Anders zou een computer, of iets dergelijks 'geestelijk' kunnen zijn. Wij, mensen dus, hebben iets speciaals. Ons geest is iets bijzonders..... ieder geest is ook totaal anders.
Als je een geest ziet, is het waarschijnlijk omdat jou geest er open voor staat. Als je wat meer over de geestelijke wereld weet, zul je waarschijnlijk sneller iets opmerken dan iemand die werelds is. Just like a 6th sense.... ya just gotta learn to use it

(omg, mijn nederlands is zo slecht!!!)

Laatst gewijzigd op 15-07-2004 om 19:32.
Oud 15-07-2004, 17:57
Felicita
Felicita is offline
Hmm willen jullie na dit geklets over materie en massa enz enz nog wel een ervaring horen of is die discussie daar te spannend voor?
Nou ja, ik vertel het maar gewoon..

Zelf was ik eens op vakantie. In het huisje dat we gehuurd hadden was het altijd snikheet. Wat wil je ook als het buiten warm is, zelfs 's nachts nog.. Toen werd ik op een nacht wakker, en voelde iets vreemds aan mn hand en gezicht, dat niet onder de deken lagen. Het was niet echt koud, maar het tintelde, zo'n gevoel als wanneer je van de kou de warmte in komt of zo. Ik zag een soort wit, geen groots verblindend licht of zo maar gewoon..alsof er witte stof in de lucht hing. En ik hoorde een soort geklop, alsof ik met mn hoofd op iemands borstkas lag en z'n hart hoorde kloppen. Het voelde allemaal heel vertrouwd, alsof mn beste vriendin mn hand vastpakte of zo. Alleen dat duurde maar een paar seconden. Ik was daarna doodsbang, terwijl het eigenlijk zo mooi had aangevoeld..
Weet niet wat het is, maar zelf voelde ik dat er iets of iemand was.
Oud 15-07-2004, 19:57
AngelLena
AngelLena is offline
Energie: klaar nou. Dat soort opmerkingen pikken we dus echt niet langer. Ga buitenspelen, fietsen, doe iets nuttigs. Maar blijf hier vortaan maar weg.
Oud 15-07-2004, 23:16
JCG
JCG is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 14-07-2004 @ 22:42 :
Ooit aan gedacht dat camera's geen energievormen detecteren? Slechts materiele gegevens? Daar heb je je verklaring waarom je een camera niet hoeft te proberen.
IR camera's? Ik hoor vaak verhalen dat de kamer opeens koud word. En aangezien IR-camera's warmtestraling registeren kan het misschien lukken.

Maar ik geloof wel in geesten/spoken mijn verhaal; klik Het verhaal van mij die onderaan staat. Van de kaasfabriek.
Oud 18-07-2004, 17:27
Raven
Raven is offline
@angelLena

camera's kunnen juist ALLEEN energie waarnemen .. en maar van een soort Electromagnetische golven .. licht onder andere..

( ander voorbeeld : een film reageert OOK op rontgen straling.. GEEN licht, Wel net als licht een electromagnetische golf
IR rekenen we nog tot licht )

maar er zijn veel meer energie vormen
Advertentie

Regels voor berichten