Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ja, dat is geen wetenschappelijk bewijs en het is ook een slechte argumentatie. Maar ik heb geen betere.. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Offtopic: Dit was mijn laaste post voor de vakantie, spreek jullie weer half augustus |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
(natuurlijk deed ie dat niet! daar heb je toch aanbidders voor? die doen dat net zo goed, en voelen zich er nog goed over ook, mooie deal toch?)
||
![]() |
Citaat:
Ik vraag me af waarom rspect nog niet gereageerd heeft. Of gaat hij dit topic negeren omdat hij zijn stelling niet kan verdedigen?
||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Daarnaast heb je dat kinderen gestraft worden voor de zonden van hun ouders. Hiermee worden de ouders extra gestraft. De volken die slecht waren zijn slecht gebleven en hebben alle slechte dingen van elkaar overgenomen. De uitroeing van zo'n volk is alleen maar positief voor de rest van de wereld. Vee hoorde ook bij die volken en hun vee kwam dus ook om het leven. Ik denk niet dat dat zoveel uitmaakt. UIteindelijk waren ze toch geslacht. Als je naar het dierenrijk kijkt is verdrinking een aangename dood vergleken bij wat dieren met elkaar doen. Citaat:
Citaat:
Dan zou iedereen overal mee weg kunnen komen. Lijkt mij alles behalve rechtvaardig. Citaat:
Maar God heeft dat wel en iemands dood kan vaak gerechtvaardigd worden door de slechte daden die deze persoon heeft begaan. Citaat:
Ongehoorzaamheid--->straf. God had ook na die ongehoorzaamheid Adam en Eva kunnen vernietigen en een nieuwe schepping beginnen. Maar dat deed Hij niet want Hij hield zoveel van de mens. En uiteindelijk komt het toch goed en blijft het goed tot in de eeuwigheid. Citaat:
net zoiets als waneer er een auto-ongeluk is en dan zeggen dat het de schuld is van de autofabrikant. Als zij geen auto's hadden gemaakt was er nooit een ongeluk geweest. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
-wie niet luistert naar de priester moet dood deuteronomium 17:12 -iedereen die magie bedrijft moet dood exodus 22:17 -alle homo's moeten dood leviticus 20:13 -je buren moeten dood Exodus 32:26-29 -iedereen die zijn ouders slaat moet dood exodus 21:15 -alle niet-christenen en niet-joden moeten dood Exodus 22:19 -als er een niet-christen of niet-jood in een stad woont, dan moet deze hele stad uitgemoord worden. deuteronomium 13:13-19 -als iemand wat voor zonde dan ook begaat moet ook zijn/haar zoon sterven jesaja 14:21 vervolgens gaat onze beste vriend god himself ook nog even aan de genocide en misdaden tegen de menselijkheid: -het is verplicht mensen te vermoorden. Jeremia 48:10 -bij het proces van een massamoordenaar geeft god deze moordenaar de kracht om nog 1000 mensen af te slachten. Rechters 15:14-15 -god beveelt een massamoord, zelfs kleine kinderen en dieren moeten sterven. Samuel 15:2-3 -In egypte worden honderduizenden onschuldige kinderen vermoord. exodus 12 -god zorgt voor genocide, en laat de aanvallers baby's voor de ogen van hun ouders doodslaan, vervolgens alle vrouwen te verkrachten en de hele stad uit te moorden. Jesaja 13:15-18 -god beveelt 6 hele volken uit te moorden. Exodus 23:23 -alle 12.000 inwoners van een grote stad worden genadeloos uitgemoord op gods directe orders. Jozua 8:1-29 -in naam van god wordt een hele stad uitgemoord rechters 20:48 -god beveelt en maakt het uitmoorden van een grote stad mogelijk. Jozua 6:20-21 zo, wie de moeite neemt de hele lijst te lezen komt waarschijnlijk tot de conclusie dat Hitler een tasjesrover was in vergelijking tot wat god allemaal heeft aangericht in de loop van de geschiedenis. moet je nagaan, dan heb ik me hier nog beperkt tot wat er in de bijbel staat, en wat niet indirect uit naam van god is gedaan. dit is geen rechtvaardige god, dat weet ik ondertussen wel.
||
ik begin even voordat ik weg moet met je eerste bewering!
Citaat:
![]() "In de stadspoort kunnen rechtszaken voorkomen die te ingewikkelt zijn om er uitspraak over te doen, bv zaken als moord, rechtsvordering of geweldpleging. (en dan nu volgt een belangerijk gedeelte!) Ga DAN naar de heilige plaats die de heer,je God, zal uitkiezen en leg de zaak voor aan levitische priesters en aan de de dan dienstdoende rechter. zij zullen je van hun uitspraak op de hoogte stellen. Daarnaar moet je handelen. Leg je neer bij hun beslissingen. Houd je nauwkeurig aan de uitleg die zij je meedelen. Wijk in geen geval van hun beslissingen af. (nog belangerijker stuk) Wie eigenmachtig optreedt en niet luistert naar de dienstdoende priester OF niet luistert naar de rechter, verdient de doodstraf.(oftewel in die tijd stond de doodstraf op als je eigen rechtertje gaat spelen, bij een enorm volk zonder echte media en gevordere communicatie, vind ik dit niet onlogisch klinken) Roei dit kwaad in Israel met wortel en tak uit. Wanneer het volk ervan hoort, zal het eerdoor worden afgeschrikt; niemand zal nooit meer eigen machtig optreden. BTW: deze regeltjes zo als jij ze noemt gelde voor Israel, volk van goed toendertijd! vergeet dat niet! de rest zal ik nog op reageren...
||
![]() |
Citaat:
Laatst gewijzigd op 28-07-2004 om 19:27. |
![]() |
||
Citaat:
dit lijkt mij onderhand op een aanklager/verdediger/rechter/beul in een persoon systeem. we kennen dit verschijnsel ook onder de naam schijnproces
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Deze waren ten eerste voor in die tijd goed opgeleid. Plus dat de priester nog es het voordeel had om dicht bij God te mogen werken en om naar hem te luisteren...(dit laatste dan natuurlijk voor jouw niet te begrijpen). Plus dat je moet kijken naar de samenstelling van dit volk in die tijd...
||
Citaat:
dan praten we nog steeds over kindermoord. als kindermoord, incest, genocide en verkrachting door religie wordt rechtgepraat, wat voor nut hebben wetten dan nog? mensen als milosevic en karadzic staan dus volgens de kerk volledig in hun recht, ze vermoordden immers mensen die niet volgens de christelijke regels leefden. als dit soort barbaarse misdaden recht gepraat kan worden, met het slappe excuus van 'een beter leven in het (niet-bestaande) hiernamaals' dan zullen veel mensen begrijpen waarom ik vind dat alle religies vandaag de dag te corrupt zijn om nog op wat voor manier dan ook te onderschrijven.
||
Citaat:
de eeerste texst die bij deze contexst hoort en zeker niet uitgesloten moet worden als men deze regel stelt is Exodus 20:22-23 "de Heer zegt tegen mozes: "Ze zeg dit tegen de ISRALIETEN": Jullie hebben nu gezien hoe ik vanuit de hemel met jullie gesproken heb.Vereer daarom alleen mij, maak geen beelden van zilver en goud". Dan het volgende stuk wat belangerijk is bij deze regels die in Exodus worden gegeven (nou heb ik het niet alleen over de 10 geboden, die echter niet tijdgebonden waren(alhoewel ik ook niet beweer dat al die regels die gegeven worden zo zeer tijdgebonden waren maar in zeker mate denk ik ik wel weer van wel..) Exodus 21:1 : "hier volgen de regels die Mozes de Isralieten moest voorhouden". In de texst waarin God zegt dat de vrouw die zich met toverspreuken inlaat niet in leven mag blijven, laat God wel vrij duidelijk zien dat hij niet wil dat wij deze andere vorm vereren/gebruiken/aanbidden... Dus of God is een "jaloers" God, of/en Hij weet wat er achter deze magie zit en wil het volk heel duidelijjk maken dat het geen spelletje is, of hij is een massamoordernaar die zich in onrecht verheugd zoals jij beweert.. maar voordat je zon beweering maakt op grond van zon texst is het misschien handig om ook es andere vragen ernaast te liggen, te kijken naar het volk, de groote ervan, in hoe zere was de aanwezigheid van God aanwezig etc. etc. de vraag is ook, in hoe zere is de vorm van magie waarover hier wordt gesproken niet een hele duidelijke keuze tegen God?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Erfzonde, erfzonde.. Waarom zouden wij 'erfelijk belast' zijn met wat Adam en Eva deden? Waarom zou God dát doen en niet ieder mens puur en vol liefde schapen? Hij heeft de macht om alles te doen wat Hij wil, wat is dan de reden dat Hij ons als een zondig volk laat rondhupsen? Dat is juist GEEN blijk van Liefde, zoals jij het stelt. Dat is eerder een blijk van wreedheid, van woede. Van straf, omdat onze verre voorouders zonodig zondig moesten zijn. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Die reply moet je in een Christelijke context zien, dat lijkt me nogal logisch.. ![]() |
![]() |
||||
Citaat:
hmmm, dan moet je dus volgens jou als het uitkomt de bijbel letterlijk nemen, en als het beter uitkomt hem interpreteren en niet letterlijk nemen. meestal geven we dit simpeler aan en noemen we het verdraaiing Citaat:
dan is dus nog steeds de hoofdboodschap van de tekst "het maakt niet uit wat voor gruwelijkheden je begaat, zolang je geloof er maar (indirect) mee gedient is" daarmee dus nog steeds een excuus om misdaden te plegen... Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
wat is hun doel dan? mensen kunnen net zo goed zelf de bijbel doorspitten en geloven, daar zijn geen priesters voor nodig, geen kerken, en al helemaal geen enorme kerkstructuur als bij de RK kerk geld. als ik daarbij op tel dat georganiseerde religieuze bewegingen als kerk-structuren enorme niet-religieuze bijwerkingen hebben, die geen enkele link met hun religieuze boodschap hebben, dan moet ik concluderen dat de kerk wel degelijk een manipulerend machtsinstituut, met een eigen agenda is.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
"het maakt niet uit dat ik dat dorp heb uitgemoord, nadat ik ze doodde zagen ze het licht, zijn ze bij god en is alles weer goed" "het maakt niet uit dat ik die man heb vermoord, die kinderen gewurgd en die vrouw vervolgens verkracht, vrouwen zijn volgens god immers inferieur" "deze oorlog die ik ga beginnen is gerechtvaardigt, [willekeurige reden] bewijst immers dat god achter ons staat" "deze wetten zijn rechtvaardig, volgens god zijn gelovigen superieur, dus is het terecht dat we anderen onderdrukken" "ik heb geen schuld aan deze [willekeurige ramp] het was gods wil. -maar waarom dan? tja gods wegen zijn ondoorgrondelijk"
||
Citaat:
|
Waarom willen jullie telkens met vragen bewijzen dat God niet bestaat?
Waarom moet alles duidelijk zijn? Wij mensen begrijpen dingen niet en dat moeten we over laten aan God. Misschien komen we er later achter waarom God zo heeft gehandeld. En in de tussen tijd heeft het geen nut om met vragen aan te komen waar niemand een antwoord op heeft. |
![]() |
||
Citaat:
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
|