Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-08-2004, 11:09
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 04-08-2004 @ 12:04 :
nummer 4...

Maar wie weet is het geen miskraam?
wie weet is het allemaal niet eens gebeurd...
Oud 04-08-2004, 11:11
-Melody-
-Melody- is offline
Citaat:
Anno 1986 schreef op 04-08-2004 @ 12:09 :
wie weet is het allemaal niet eens gebeurd...

het klinkt wel allemaal uhm.. onecht!?
Oud 04-08-2004, 11:12
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Ik bedoel maar...
Oud 04-08-2004, 11:13
-Melody-
-Melody- is offline
bijna in alle verhalen zoals deze.. pleurt de persoon in kwestie van de trap, toevallig..
Oud 04-08-2004, 11:14
Anno 1986
Anno 1986 is offline
En zeggen ze opeens helemaal niets meer....
Oud 04-08-2004, 11:15
-Melody-
-Melody- is offline
Het is trouwens wel heel erg laag en uiterst triest als je dit gaat plaatsen voor de ''lol''
Oud 04-08-2004, 11:16
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Ja, mss moet ik er maar geen woorden meer aan vuil maken.
Oud 04-08-2004, 11:18
-Melody-
-Melody- is offline
Amen.
Oud 04-08-2004, 11:40
missCody
missCody is offline
luister okee dit is echt geen grap en bovendien ga ik straks naar de huisarts ik weet niet waarom jullie zo denken maar ik weet dat het geen leugen is!!
Oud 04-08-2004, 12:54
Verwijderd
Citaat:
missCody schreef op 04-08-2004 @ 12:40 :
luister okee dit is echt geen grap en bovendien ga ik straks naar de huisarts ik weet niet waarom jullie zo denken maar ik weet dat het geen leugen is!!
zolang je maar van jezelf overtuigd bent nietwaar...

en trouwens, al is het niet waar dan zijn er nog genoeg mensen die er wel wat aan hebben.
Oud 04-08-2004, 12:57
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Laat dan even weten wat de huisarts zei?
Oud 04-08-2004, 13:05
rare kwast
rare kwast is offline
het kan ook "toeval" zijn dat bloed....

de kans op een miskraam voor de 12de week is nog redelijk groot, en aangezien je redelijk jong bent, kan je lichaam een signaal geven dat je er niet klaar voor bent en wordt het afgestoten....

maar ben wel benieud wat de dok zei....
Oud 04-08-2004, 13:29
missCody
missCody is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 04-08-2004 @ 14:05 :
het kan ook "toeval" zijn dat bloed....

de kans op een miskraam voor de 12de week is nog redelijk groot, en aangezien je redelijk jong bent, kan je lichaam een signaal geven dat je er niet klaar voor bent en wordt het afgestoten....

maar ben wel benieud wat de dok zei....
is goed als ik naar de dokter ben geweest laat ik wel weten wat ehij heeft gezegd
Oud 04-08-2004, 14:48
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Ik geloof hier echt helemaal niets meer van. Bovendien is de kans dat als je valt en precies zo neerkomt dat het leidt tot een miskraam in de 12de week niet heel erg groot (correct me if i'm wrong), en merk je dat dan ook meteen?

@ TS: hoe kan het dat je nu plotseling wel naar de huisarts kan gaan? Als het eerst zowar onmogelijk was .
Oud 04-08-2004, 15:05
Chandis
Chandis is offline
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 04-08-2004 @ 15:48 :
Ik geloof hier echt helemaal niets meer van. Bovendien is de kans dat als je valt en precies zo neerkomt dat het leidt tot een miskraam in de 12de week niet heel erg groot (correct me if i'm wrong), en merk je dat dan ook meteen?

@ TS: hoe kan het dat je nu plotseling wel naar de huisarts kan gaan? Als het eerst zowar onmogelijk was .
Je zou dit kunnen lezen. Het is best interessant. http://www.lumc.nl/patfolders/patien.../miskraam.html

Er staat onder andere dat een miskraam plaatsvindt, omdat de vrucht niet levensvatbaar is. Dus niet omdat je van de trap valt of iets dergelijks. Die embryo zit goed ''verpakt'' en kan wel tegen een stootje. Sowieso lijkt me de kans op beschadiging, net zoals je zegt, bij zo'n vroege zwangerschap niet groot.

De kans op een miskraam is dus wel vrij groot bij vroege zwangerschappen. Maar de oorzaak hiervan is een verkeerde aanleg van het embryo. Er is iets incompleet. Er is sprake van een abnormale ontwikkeling.

Ik heb in ieder geval niets kunnen lezen over miskramen als je van de trap af valt. Als TS een miskraam heeft gehad, dan had ze al een niet levensvatbare vrucht.

Laatst gewijzigd op 04-08-2004 om 15:08.
Oud 04-08-2004, 15:08
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Chandis schreef op 04-08-2004 @ 16:05 :
*knip*
Ok, dan zat ik toch in de goede richting te denken .
Oud 04-08-2004, 15:26
rogvis
rogvis is offline
vraag het aan je ouders
die weten vast wel wat je moet doen
Oud 04-08-2004, 15:31
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
rogvis schreef op 04-08-2004 @ 16:26 :
vraag het aan je ouders
Lees even het topic...
Oud 04-08-2004, 15:37
Chandis
Chandis is offline
Citaat:
rogvis schreef op 04-08-2004 @ 16:26 :
vraag het aan je ouders
haha, tja...
Oud 04-08-2004, 15:38
angel_girl
angel_girl is offline
Wel erg toevallig allemaal hé meissie?

Ik geloof er geen barst meer van.
Oud 04-08-2004, 17:24
Verwijderd
Citaat:
Bloemenpoes schreef op 04-08-2004 @ 12:15 :
Het is trouwens wel heel erg laag en uiterst triest als je dit gaat plaatsen voor de ''lol''
ben ik het niet mee eens. Ook al is het niet waar, blijkbaar heeft TS toch deze aandacht nodig, ik vind het eerder laag en triest dat jij er gelijk over oordeelt...
Oud 04-08-2004, 18:18
BrightEyes
BrightEyes is offline
Citaat:
Bloemenpoes schreef op 04-08-2004 @ 12:15 :
Zulke dingen kun je natuurlijk ook voor je houden, jij kunt natuurlijk denken dat het voor de lol geplaatst wordt, maar als het wel echt is dan is het natuurlijk erg lullig als je haar af gaat kraken.

Maar ik ben wel benieuwd wat de huisarts heeft gezegd.
Oud 04-08-2004, 18:54
Jaleesa
Jaleesa is offline
Ik geloof er ook niet zo veel van, maar als het wel waar is, dan zit ze toch maar mooi in een kl*te situatie...

Ben ook wel benieuwd wat de dokter gezecht heeft, wil het wel graag weten namelijk
Oud 04-08-2004, 20:35
Verwijderd
Citaat:
Jaleesa schreef op 04-08-2004 @ 19:54 :
Ik geloof er ook niet zo veel van, maar als het wel waar is, dan zit ze toch maar mooi in een kl*te situatie...

Ben ook wel benieuwd wat de dokter gezecht heeft, wil het wel graag weten namelijk
ik denk dat we dat nog wel horen....

maar sinds wanneer schrijf je gezegd met ch?
Oud 04-08-2004, 20:38
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Als het niet waar is heeft de TS een even groot probleem, een zieklijke manier van aandacht vragen...

Maar goed, ik wacht ook nog steeds op het verhaal van die dokter....

Grtjs.
Oud 04-08-2004, 22:07
rare kwast
rare kwast is offline
zal de dokter aan avond spreekuur doen??
of zal ze het vergeten zijn, opgenomen, verdrietig......
Oud 04-08-2004, 23:56
SoMeBoDy
SoMeBoDy is offline
Als dit allemaal gelogen is (wat ik overigens denk, aangezien ik de inhoud van het verhaal heel erg bizar vindt) zou ik dit een achterlijk manier van aandacht vragen vinden, omdat je een probleem naar voren haalt wat ook echt een groot probleem is waar jij mogelijk over aan het geinen bent. Je moest eens weten hoeveel allochtone meiden het moeilijk hebben omdat twee culturen met elkaar botsen. De zelfmoordpercentage is zelfs gegroeid onder allochtone meisje, omdat ze zich geen raad meer weten. Sommige worden mishandeld, anderen mogen bijna niets, ze worden uitgehuwelijkt of komen in de knel met hun geaardheid.

Aan de andere kant is het misschien ook wel goed dat zo'n topic wordt geopend, want zo komt dit probleem tenminste onder de aandacht. Sommigen beseffen waarschijnlijk niet dat sommige allochtone meisjes het zwaar k*t hebben, omdat ze dus tussen twee culturen leven

Als het waar is, sterkte en als het niet waar is dan hoop ik voor je dat je nooit in zo'n situatie terecht zult komen dat je helemaal gek wordt van dit leven
Oud 05-08-2004, 00:10
Verwijderd
Ik wens je sterkte als het waar is, waar ik zo mijn twijfels over heb.
Oud 05-08-2004, 09:23
Verwijderd
jeetje...lang doktersbezoek...
Oud 05-08-2004, 09:52
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Zijn de weën al begonnen ofzo?
Oud 05-08-2004, 10:08
Verwijderd
TS, ik heb nog een paar vraagjes voor je.

Je zegt dat je nooit naar buiten mag, en dat je van en naar school wordt gebracht en gehaald.

1. Hoe kan het dan uberhaupt voorkomen dat je verkracht wordt, terwijl je ouders je zo beschermen?

En over die zwangerschapstest, je zei dat je geen geld had om er eentje te kopen, en dat je ook van niemand iets kon lenen.

2. Hoe ben je nou aan het geld voor die zwangerschapstest gekomen?
3. Wanneer heb je dat ding kunnen kopen, want je hebt geen sleutel van je huis, zei je.

4. Hoe ben je bij de dokter gekomen, want ik heb je nergens zien posten dat je inmiddels wel een sleutel van je huis hebt.

Puur interesse hoor
Oud 05-08-2004, 10:52
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Siyabonga schreef op 05-08-2004 @ 11:08 :

Je zegt dat je nooit naar buiten mag, en dat je van en naar school wordt gebracht en gehaald.

1. Hoe kan het dan uberhaupt voorkomen dat je verkracht wordt, terwijl je ouders je zo beschermen?

En over die zwangerschapstest, je zei dat je geen geld had om er eentje te kopen, en dat je ook van niemand iets kon lenen.

3. Wanneer heb je dat ding kunnen kopen, want je hebt geen sleutel van je huis, zei je.

4. Hoe ben je bij de dokter gekomen, want ik heb je nergens zien posten dat je inmiddels wel een sleutel van je huis hebt.

Puur interesse hoor
ik was al bang dat ik de enige was die dat dacht
Oud 05-08-2004, 10:55
duivelaartje
duivelaartje is offline
Wacht nou maar af wat ze verteld over d'r dokterbezoek, voordat je allemaal dingen op een rijtje zet.
Oud 05-08-2004, 11:07
Verwijderd
Citaat:
duivelaartje schreef op 05-08-2004 @ 11:55 :
Wacht nou maar af wat ze verteld over d'r dokterbezoek, voordat je allemaal dingen op een rijtje zet.
Ik zeg toch dat ik gewoon geinteresseerd ben in hoe dat allemaal gebeurt kan zijn, terwijl ze zegt dat ze nooit weg mag, en altijd wordt gebracht en gehaalt?

@grl:
Daar was ik zelf ook bang voor
Oud 05-08-2004, 11:16
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Siyabonga schreef op 05-08-2004 @ 12:07 :
Ik zeg toch dat ik gewoon geinteresseerd ben in hoe dat allemaal gebeurt kan zijn, terwijl ze zegt dat ze nooit weg mag, en altijd wordt gebracht en gehaalt?

@grl:
Daar was ik zelf ook bang voor
Je hebt ookwel gelijk hoor.
Oud 05-08-2004, 13:08
Verwijderd
straks blijkt de baby ook nog tweekoppig te zijn
toeval
Oud 05-08-2004, 13:11
Verwijderd
mss moet je je ook maar laten testen op soa's, als je verkracht bent kan je die immers ook hebben opgelopen. Ik neem tenminste niet aan dat het veilig gebeurd is?
Oud 05-08-2004, 13:21
Jaleesa
Jaleesa is offline
Ik schrijf gezegd eigenlijk altijd met ch

En het lijkt mij niet dat het veilig gebeurt is anders zou de kans dat ze zwanger is wel ehm.......HEEl klein zijn zeg maar......erg toevallig dat het condoom dan gescheurd zou zijn ofzo....

Hm......duurt wel heel lang tot ze terugkomt van de dokter
Oud 05-08-2004, 13:51
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Jaleesa schreef op 05-08-2004 @ 14:21 :
Ik schrijf gezegd eigenlijk altijd met ch

En het lijkt mij niet dat het veilig gebeurt is anders zou de kans dat ze zwanger is wel ehm.......HEEl klein zijn zeg maar......erg toevallig dat het condoom dan gescheurd zou zijn ofzo....

Hm......duurt wel heel lang tot ze terugkomt van de dokter
Verkrachtingen zijn meestal niet veilig.
Oud 05-08-2004, 14:42
JantjePietje
JantjePietje is offline
Misschien is het wel haar dokter die haar verkracht heeft...
Oud 05-08-2004, 14:57
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
doe normaal joh eikel
Oud 05-08-2004, 15:10
Verwijderd
moraalridders (L)
Oud 05-08-2004, 18:08
missCody
missCody is offline
ik ben naar de dokter geweest en die heeft gezegd dat ik met mijn ouders moet praten over wat er is gebeurd...
en als ik het niet zou willen of niet zou durven, zou hij met mijn ouders gaan praten en die val van de trap was gewoon toeval maar ik heb wel n miskraam gehad...
ik ben nog steeds heel erg bang oor mijn ouders maar het zal zo wel goed zijn..
k hoop dat jullie mij geloven en niet denken dat het is verzonnen want dat is het zeker niet...
Oud 05-08-2004, 18:38
Lorelei
Lorelei is offline
Ik heb nog een stomme vraag: waarom zou je nog met je ouders praten?

Ja, ik kan daar verschillende redenen voor geven.. maar je zegt dat ze je zullen slaan, dat je toch geen aangifte wil doen en dat je een schande voor de familie wil zijn. Verder klink je niet alsof je halfdood gebloed bent oid.. waarom zou je nog? (en dan bedoel ik dus in DEZE situatie.. niet in het algemeen)
Oud 05-08-2004, 18:52
Verwijderd
Citaat:
Siyabonga schreef op 05-08-2004 @ 11:08 :

Puur interesse hoor

okeej...maar ehm, antwoordt hier dan alsjeblieft ook even op, dan is er net dat tikkeltje geloofwaardigheid wat nodig is...
Oud 05-08-2004, 21:07
Verwijderd
ik ben blij voor miscody dat het uiteindlijk 'goed' afgelopen is.
Het zal mij een zorg zijn of het waar is, iemand anders kan er wat aan hebben.
Oud 05-08-2004, 21:11
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 05-08-2004 @ 22:07 :
ik ben blij voor miscody dat het uiteindlijk 'goed' afgelopen is.
Het zal mij een zorg zijn of het waar is, iemand anders kan er wat aan hebben.
Idd....of het waar is, daar komen we toch nooit achter.....
(en stiekem ben ik er toch wel heel benieuwd naar, geef ik eerlijk toe)

Grtjs.
Oud 05-08-2004, 21:26
Verwijderd
Citaat:
Anno 1986 schreef op 05-08-2004 @ 22:11 :
Idd....of het waar is, daar komen we toch nooit achter.....
(en stiekem ben ik er toch wel heel benieuwd naar, geef ik eerlijk toe)

Grtjs.
ja ik ben er ook benieuwd naar, als het echt zo is is het natuurlijk hartstikke erg, en zal het nog maanden, jaren, duren voor ze eroverheen is en alles weer normaal is.
Mocht het niet waar zijn dan is ze wel heel gek in dr hoofd om dit allemaal te plaatsen.
Oud 05-08-2004, 21:55
Chandis
Chandis is offline
Het is allemaal erg ongeloofwaardig. Als het waar is, heel veel succes met verwerken missCody en het is heel fijn voor je dat het allemaal in jouw geval nog goed afgelopen is. Ga praten met een maatschappelijk werkster over je thuissituatie, wat het ziet er niet goed uit bij jou thuis. Ook kunnen een heleboel mensen of instanties je helpen met het verwerken van de verkrachting en toch alle onzekerheid die je meegemaakt hebt.

Als het niet waar is, maakt dat me eigenlijk heel erg boos. Niet echt boos, eerder verontwaardigd. Het zijn namelijk wel degelijk problemen waar andere mensen wel mee te maken hebben. Zoals eerder is gezegd, zijn er veel allochtone meisjes die in de problemen raken door hun thuissituatie. Maar ook zijn er veel meisjes die wel met zwangerschap te kampen hebben, die wel voor een keuze staan en die wel een abortus moeten ondergaan. Je kan wel zeggen, dat daarom later iemand misschien nog iets aan dit topic heeft. Dat is waar. Maar ik vind het ook respectloos tegenover mensen die deze problemen wel hebben. Of het nou om de aandacht is of voor de grap om hierover te liegen, maakt mij niet zoveel uit. Het voel me dan toch best opgelaten, en ik denk dat me meeste mensen hier mijn standpunt hierover wel kunnen begrijpen.

Ik laat niet achterwege dat dit verhaal misschien toch waar is. Maar omdat ik toch mijn twijfels heb, even mijn visie over beide kanten.

Ik hoop dat weinig mensen met deze problemen te maken zullen hebben, ookal weet ik dat het toch vaker gebeurt dan je denkt.

Tot hier en maar niet verder, anders ratel ik teveel door.
Oud 05-08-2004, 21:55
rare kwast
rare kwast is offline
hoe voel je je verder? bloed het nog...??
was de hele vrucht uitgestoten?? nare onderzoeken gehad??

en idem...waarom nu nog met je ouders praten? je hebt een abortus gehad (dit is de officiele naam maar iedereen zegt miskraam)
maar sterkte er mee iig

Regels voor berichten