Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-08-2004, 18:45
Verwijderd
Citaat:
Rabbit_Soup schreef op 12-08-2004 @ 18:15 :
Ohnee zo is het hier niet. Weet je trouwens dat als je een kip onthoofd ze nog 2 minuten door blijft lopen
ja, maar daar voelen ze wel niets meer van eh, hun hersens zitten bij die kippen nog steeds in de kop, zonder kop geen gevoel.

heeft iemand trouwens nog ergens een filmpje over de vis-industrie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-08-2004, 18:56
Rabbit_Soup
Rabbit_Soup is offline
Citaat:
bugge schreef op 12-08-2004 @ 19:45 :
ja weet ik, net als bij mensen trouwens, niet dat ze dan nog lopen maar als je ze onthoofd leven ze nog wel even
Nu begin je over mensen onthoofden... vegetarier = creep

hmm ik wil dat fimpje van de vis industrie eigenlijk ook wel zien.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 19:14
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Rabbit_Soup schreef op 12-08-2004 @ 19:56 :
doe normaal man
Oud 12-08-2004, 19:16
Verwijderd
Citaat:
Rabbit_Soup schreef op 12-08-2004 @ 19:56 :

Sjonge wat kom jij over als een bange schijtert, dus je überhaupt beesten durft te slachten geloof ik geen hol van.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 19:22
WeR
WeR is offline
ik ben niet geowned, ik heb overdag andere dingen te doen dan op forums rond te hangen.

ok, ik weet weinig van varkens en kippen af, maar dat had ik dacht ik al gezegd.

Ik zal dan ook voornamelijk op de dingen over runderen ingaan:
ik zie misschien voornamelijk wat er bij mij thuis gebeurt, maar ik zie ook hoe het op andere bedrijven eraan toe gaat en lees ook vakliteratuur. daardoor kom je toch wel wat meer te weten dan een simpele website, of een filmpje wat helemaal niet van toepassing is op onze situatie (dat soort dingen gebeuren hier dus niet, maar dat weten jullie niet, want jullie weten niet hoe het er hier wel aan toe gaat).

dan heb je verder nog die website over melkkoeien in de bio-industrie. daar wordt wel erg overdreven en de woorden worden verdraaid.

Verder is weidegang niet meer helemaal mogelijk, dat komt door de techniek inderdaad, maar het komt vooral door de wetgeving. men wordt te erg beperkt, waardoor men toch keuzes gaat maken om je bedrijf staande te houden.
(wij passen zelf wel weidegang toe , omdat het mogelijk is, maar vooral omdat het heel goed is voor de gezondheid van de dieren )

hmm, volgens mij ben ik teveel over puur en alleen de gezondheid bezig van de diertjes maar als iemand meer argumenten hierover wil horen moet hij/zij het maar zeggen.
(maar niet gaan zeuren als ik termen gebruik die je niet kent, want volgens alluman wisten veel mensen hier er meer vanaf dan ik)

(misschien zou het een beter idee zijn om het topic over diergezondheid te laten gaan )
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 19:29
Rabbit_Soup
Rabbit_Soup is offline
Citaat:
bugge schreef op 12-08-2004 @ 20:16 :
Sjonge wat kom jij over als een bange schijtert, dus je überhaupt beesten durft te slachten geloof ik geen hol van.
Als je wil mag je een keer komen kijken
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 19:33
nina_vdk
nina_vdk is offline
Ik ben ook vegetarier. Dit omdat ik het niet nodig vind om dieren te slachten als voedsel als je ook kan overleven zonder vlees te eten. Ik zou vlees eten als we in de wereld van vroeger leefde: als je niet zonder kan. Nu we zoveel alternatieven hebben is het niet nodig om dieren dood te maken. Hoe lekker het ook is...
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 20:36
Verwijderd
Citaat:
nina_vdk schreef op 12-08-2004 @ 20:33 :
Ik ben ook vegetarier. Dit omdat ik het niet nodig vind om dieren te slachten als voedsel als je ook kan overleven zonder vlees te eten. Ik zou vlees eten als we in de wereld van vroeger leefde: als je niet zonder kan. Nu we zoveel alternatieven hebben is het niet nodig om dieren dood te maken. Hoe lekker het ook is...
maar of het gezond is...
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 21:00
Verwijderd
Citaat:
Rabbit_Soup schreef op 12-08-2004 @ 20:29 :
Als je wil mag je een keer komen kijken
Vind ik goed, maar als jij zo bang bent denk ik niet dat je je adres geeft.

Maar ik ga me verder maar niet verlagen tot dit niveau.

Ik vind deze discussie een beetje ongelijkwaardig want alleen de niet-vlees eters komen met goed argumenten...(vlees is lekker dat vind ik een beetje raar argument en dat met overbevolking van dieren slaat natuurlijk helemaal nergens op)
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 21:29
Rabbit_Soup
Rabbit_Soup is offline
Ik heb al men argumenten gegeven, en ze waren tip top. Jullie hebben ze nog niet kunnen weerleggen.

maar anyway ik pm je zo ff men adres.

Overigens ben je wel arrogant met je alleen die niet - vleeseters komen met goede argumenten. Zit een beetje dominantie en agressie in hé. De toon die vegetariers opzetten baren me zorgen, grote zorgen.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 22:05
Verwijderd
agressief??
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 00:48
Tha Gladnekker
Tha Gladnekker is offline
Citaat:
Rabbit_Soup schreef op 12-08-2004 @ 12:57 :

De mens is nu gewoon te verwend en dan komen ze met ik ben vegetarier. ok ok das ook niet helemaal waar als iemand vegetarier is om de bio industrie kan ik dat begrijpen, maar als iemand het doet omdat hij het zielig vindt, vind ik maar eng.
Slaat ook nergens op. En wat nou als ze het zielig vinden wat er in de bio-industrie gebeurt? Dan word het moeilijk voor jou om te bedenken of diegene achterlijk is of toch niet ..
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 08:56
Verwijderd
Citaat:
Rabbit_Soup schreef op 12-08-2004 @ 22:29 :
De toon die vegetariers opzetten baren me zorgen, grote zorgen.
Kap nou eens met dat alles over één kam scheren. En dat is niet agressief bedoeld (voordat je het daar weer opgooit), ik word er alleen een beetje moe van. Ik zeg toch ook niet dat alle vleeseters dom zijn oid? Ik krijg echt niet de indruk dat jij vegetariërs respecteert, als iemand van mij zegt dat ik agressief (of wat dan ook) zou zijn enkel en alleen omdat ik geen vlees eet, dan vind ik dat alles behalve een teken van respect. (Niet dat ik per se jouw respect hoef te hebben (al is het altijd prettig in een discussie), maar zeg dan niet dat je me wel respecteert.)
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 08:58
starryeyed
starryeyed is offline
Ik houd wel van een biefstukje
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 09:07
Verwijderd
Citaat:
Rabbit_Soup schreef op 12-08-2004 @ 22:29 :

Overigens ben je wel arrogant met je alleen die niet - vleeseters komen met goede argumenten. Zit een beetje dominantie en agressie in hé. De toon die vegetariers opzetten baren me zorgen, grote zorgen.
Jezus, wat ben jij een zeikerd!
Zelfs alle vleeseters krijgen 't schijt van jou, volgens mij.

oh,sorry,nu ben ik weer agressief...maar ja..zo zijn nou eenmaal alle veggies...
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 09:11
Verwijderd
Volgens mij zijn de meeste vegetariers 'alto's', skaters enzo...naar mijn weten zijn die gasten juist het rustigst en passiefst van iedereen. (in tegenstelling tot de algemene reputatie van gabbers)
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 09:40
Rabbit_Soup
Rabbit_Soup is offline
Citaat:
Therapy? schreef op 13-08-2004 @ 10:07 :
Jezus, wat ben jij een zeikerd!
Zelfs alle vleeseters krijgen 't schijt van jou, volgens mij.

oh,sorry,nu ben ik weer agressief...maar ja..zo zijn nou eenmaal alle veggies...
OMG check die agressie ! ! !

oh haha goed dat je het zelf al zegt. Altijd leuk als een insider generaliseert.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 09:42
Rabbit_Soup
Rabbit_Soup is offline
Citaat:
Therapy? schreef op 13-08-2004 @ 10:11 :
Volgens mij zijn de meeste vegetariers 'alto's', skaters enzo...naar mijn weten zijn die gasten juist het rustigst en passiefst van iedereen. (in tegenstelling tot de algemene reputatie van gabbers)
Correctie de meeste WANNABE vegetariers zijn alto's etc. Veel van men maten zijn i luv the wurld veggieboys en zijn geen alto of wat dan ook.

Maar hierbij geef je aan dat vegetarier worden ook een beetje kuddegedrag is.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 09:48
Rabbit_Soup
Rabbit_Soup is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 13-08-2004 @ 09:56 :
Kap nou eens met dat alles over één kam scheren. En dat is niet agressief bedoeld (voordat je het daar weer opgooit), ik word er alleen een beetje moe van. Ik zeg toch ook niet dat alle vleeseters dom zijn oid? Ik krijg echt niet de indruk dat jij vegetariërs respecteert, als iemand van mij zegt dat ik agressief (of wat dan ook) zou zijn enkel en alleen omdat ik geen vlees eet, dan vind ik dat alles behalve een teken van respect. (Niet dat ik per se jouw respect hoef te hebben (al is het altijd prettig in een discussie), maar zeg dan niet dat je me wel respecteert.)
Ja, maar is wel moeilijk als een vegetarier ( therapy ) zelf gaat generaliseren. En je hebt wel gelijk hoor, jij bent niet agressief dus niet alle vegetariers zijn moordzuchtig. ( nou blij? )

Het is trouwens wetenschappelijk bewezen dat vegetariers dommer zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 10:02
PieterB
PieterB is offline
Citaat:
Rabbit_Soup schreef op 13-08-2004 @ 10:48 :

bron? Vegetariers hebben een bewuste keuze gemaakt en leveren bepaalde vrijheden. Ik denk dat over het algemeen vegetariers ieder geval niet dommer zijn.
Oud 13-08-2004, 10:14
Verwijderd
Citaat:
WeR schreef op 12-08-2004 @ 20:22 :
[...] ok, ik weet weinig van varkens en kippen af, maar dat had ik dacht ik al gezegd.
Dan kun je dus dit soort opmerking niet maken.
Citaat:
WeR schreef op 10-08-2004 @ 19:55 :
Het is echt niet zo dat men dieren mishandelt ofzo, of dat er allemaal "rotzooi" in wordt gespoten. wat dat betreft kun je beter vlees eten dan groente en fruit, waar bestrijdingsmiddelen overheen worden gespoten.
Citaat:
WeR schreef op 12-08-2004 @ 20:22 :
[...]
Verder is het heel interessant hoe je steeds je gelijk probeert te halen door te beweren dat dieren niet mishandeld worden, maar dat is voor velen niet het punt. Je gaat op geen enkele mogelijke manier in op het gerotzooi met vlees - en dat is waarom veel mensen hun vertrouwen in vlees hebben verloren.
En natuurlijk heb jij niets gezien bij je bezoekjes aan wat boerderijtjes, maar ik vermoed dat het spuiten van illegalen stoffen niet echt aan de grote klok zal worden gehangen. Je zal denk ik geen bord "illegale hormooninspuiting" zien hangen. Maar dat betekent niet dat het niet gedaan wordt. En laat dat nu net de conclusie zijn van controlerende instanties als de VWA. Nogmaals: zij - en andere instanties - doen onderzoek hiernaar en zijn concluderen dat er in significante mate gerotzooid wordt met vlees en dat de controle op de bio-industrie grote gaten vertoont, waardoor dit soort praktijken moeilijk tegen te gaan is.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 10:35
Verwijderd
Citaat:
Rabbit_Soup schreef op 13-08-2004 @ 10:48 :
Ik ben enorm benieuwd naar de bron daarvan.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 11:11
Rabbit_Soup
Rabbit_Soup is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 13-08-2004 @ 11:35 :
Ik ben enorm benieuwd naar de bron daarvan.
kijk maar op www.drugs.nl vegetariers eten zoveel hollandsche groente dat het ze fataal wordt, ze worden ook suffer/ kunnen zich slechter concentreren etc.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 11:18
Verwijderd
Citaat:
Rabbit_Soup schreef op 13-08-2004 @ 12:11 :
kijk maar op www.drugs.nl vegetariers eten zoveel hollandsche groente dat het ze fataal wordt, ze worden ook suffer/ kunnen zich slechter concentreren etc.
"Kan de server niet vinden"

Ik weet niet hoe het met andere vegetariers zit, maar ik eet niet bepaald meer groenten (en zeker geen Hollandse) dan het merendeel van de mensen die vlees eten.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 11:38
Rabbit_Soup
Rabbit_Soup is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 13-08-2004 @ 12:18 :
"Kan de server niet vinden"

Ik weet niet hoe het met andere vegetariers zit, maar ik eet niet bepaald meer groenten (en zeker geen Hollandse) dan het merendeel van de mensen die vlees eten.
Wat eet jij eigenlijk als vleesvervangers? Weet je wat ik wel erg lekker vind. Als ik met een vegetarier ga eten dan halen we meestal Falafel, dat is wel lekker ( mits je de goede falafeltent hebt natuurlijk )
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 11:56
Verwijderd
Citaat:
Rabbit_Soup schreef op 13-08-2004 @ 10:40 :
OMG check die agressie ! ! !

oh haha goed dat je het zelf al zegt. Altijd leuk als een insider generaliseert.
kom op man, als een passief persoon zeg ik hier: stop alsjeblieft met dat gezeur over aggresiviteit en kijk eens een keertje verder dan die lettertjes.
Hoe durf jij zelfs nogl op straat te komen?
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 12:01
Verwijderd
Citaat:
Rabbit_Soup schreef op 13-08-2004 @ 10:42 :
Correctie de meeste WANNABE vegetariers zijn alto's etc. Veel van men maten zijn i luv the wurld veggieboys en zijn geen alto of wat dan ook.

Maar hierbij geef je aan dat vegetarier worden ook een beetje kuddegedrag is.
Ja,ik geef hier aan dat vegetarier zijn ook kuddegedrag is, maar dan wel bij de leeftijdscategorie 11 tot 16jaar, en dan nog echt bij de wannabe alto's. Het is zowieso dat alto's elkaar naapen en soms niet beseffen waarom ze alto zijn. (alto's behoren anders dan d rest te zijn,maar aangezien de helft van de jeugd er nu alto bij loopt is er eigenlijk geen punt meer eh...?)

Ik snap alleen niet als veel van je vrienden veggie zijn, waarom je de veggie hier toch steeds blijft afzeiken(en zeg niet dat je dat niet doet!) ...
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 12:21
Rabbit_Soup
Rabbit_Soup is offline
Lekker weer he
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 12:24
Verwijderd
Citaat:
Rabbit_Soup schreef op 13-08-2004 @ 12:38 :
Wat eet jij eigenlijk als vleesvervangers?
Soms quorn en heel soms tofu. En soms wat noten ed.

Waarom?
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 12:35
Rabbit_Soup
Rabbit_Soup is offline
Nou het zou zo kunnen zijn dat je van bepaalde vleesvervangers agressief wordt. Men zusje is ook vegetarier en eet heel de dag engelse drop, soms slaat ze me zomaar en 1 keer heeft ze een bord op men hoofd gegooid.

Maarja jij eet wel goed voedsel houden zo.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 12:56
Verwijderd
Citaat:
Rabbit_Soup schreef op 13-08-2004 @ 13:35 :
Nou het zou zo kunnen zijn dat je van bepaalde vleesvervangers agressief wordt. Men zusje is ook vegetarier en eet heel de dag engelse drop, soms slaat ze me zomaar en 1 keer heeft ze een bord op men hoofd gegooid.

Maarja jij eet wel goed voedsel houden zo.
Volgens mij ga ik maar niet meer op jou reageren.

(Mocht je nog niet door hebben waarom: je begint nu voor de zoveelste keer over agressie. En Engelse drop is geen vleesvervanger. En mocht je het voor de lol doen: dan deel ik je gevoel voor humor niet.)
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 13:12
Rabbit_Soup
Rabbit_Soup is offline
Ja sorry je vroeg aan mij waarom.. ik weet ook wel dat ik ''agressie'' zovaak genoemd heb, maar als ik nu iets anders zou zeggen zou ik liegen. Maar het was niet alleen daarom om hoor, ook gewoon uit interesse voor de vegetarische schotel

Ik hoop dat je niet meer geirriteerd bent, want dat is niet mijn bedoeling geweest. Ik zou het spijtig vinden als je niet meer reageert, want jij bent in deze discussie tot nu toe nog de enige vegetarier die normaal reageerd.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 13:29
Verwijderd
Citaat:
Rabbit_Soup schreef op 13-08-2004 @ 14:12 :
Ik zou het spijtig vinden als je niet meer reageert, want jij bent in deze discussie tot nu toe nog de enige vegetarier die normaal reageerd.
nu kan ik m'n lach toch niet meer inhouden, sorry

En als ik jou zus was, had ik al veel meer borden op je hoofd kapotgeslagen
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 13:37
Rabbit_Soup
Rabbit_Soup is offline
Citaat:
Therapy? schreef op 13-08-2004 @ 14:29 :
nu kan ik m'n lach toch niet meer inhouden, sorry

En als ik jou zus was, had ik al veel meer borden op je hoofd kapotgeslagen
Nu kan ik weer iets gaan zeggen, maar ik wil Leonoor niet irriteren.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 16:12
Luna
Luna is offline
Ik eet geen vlees omdat ik het niet eens ben met de manier waarop de dieren behandeld worden(bioindustrie) en omdat ik dieren gewoon veelste lief vind om op te eten.
Eigenlijk vind ik het eten van eieren/melk/kaas ook niet helemaal goed maar ik ben (nog) niet sterk genoeg om daar ook mee te stoppen. Al drink ik al bijna geen melk en eet ik amper ei.
Oud 13-08-2004, 18:25
Breg
Breg is offline
WeR, zeker nooit de video opnamen gezien die bij een Belgische veebeurs (noem je dat zo?) gemaakt werden?
Oud 13-08-2004, 18:30
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Breg schreef op 13-08-2004 @ 19:25 :
WeR, zeker nooit de video opnamen gezien die bij een Belgische veebeurs (noem je dat zo?) gemaakt werden?
ik ook niet, kan ik die ergens op internet bekijken?
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 21:44
Verwijderd
Vegetariër zijn is met de kudde meelopen? Je beseft zeker niet hoeveel discipline een vegetariër heeft...Persoonlijk heb ik er thuis voor moeten vechten om geen vlees meer te eten omdat ik gemanipuleerd werd. Na drie jaar is het eindelijk gelukt en nu woon ik niet meer bij mijn ouders, dus nu doe ik helemaal wat ik zelf wil, en dat voelt heerlijk, juist vrijheid zorgt niet voor agressie.

Wat heeft agressie nou in Gods/Allahs naam met vegetariër zijn te maken?

*heeft trouwens nog steeds geen PM*
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 21:57
Rabbit_Soup
Rabbit_Soup is offline
Citaat:
bugge schreef op 13-08-2004 @ 22:44 :
Vegetariër zijn is met de kudde meelopen? Je beseft zeker niet hoeveel discipline een vegetariër heeft...Persoonlijk heb ik er thuis voor moeten vechten om geen vlees meer te eten omdat ik gemanipuleerd werd. Na drie jaar is het eindelijk gelukt en nu woon ik niet meer bij mijn ouders, dus nu doe ik helemaal wat ik zelf wil, en dat voelt heerlijk, juist vrijheid zorgt niet voor agressie.

Wat heeft agressie nou in Gods/Allahs naam met vegetariër zijn te maken?

*heeft trouwens nog steeds geen PM*
Pm verstuurd
Met citaat reageren
Oud 13-08-2004, 22:08
Verwijderd
Thx...
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 00:48
Tink*
Tink* is offline
Ik ben ook vegetarier
Ik vind het verschrikkelijk wat er met die dieren in de bio-industrie gebeurd.. mishandeling enz. OOk eet ik geen vlees van scharreldieren, zoals in deze discussie ook al werd aangehaald..
Dieren kunnen zichzelf niet beschermen tegen de mensen...
Daarom moeten wij dat doen.

En wat betreft dat je ook geen gelatine enz meer zou eten en geen melk meer zou drinken dat is meer veganistisch...
zoals ze ook al zeiden, vlees heeft je lichaam niet perse nodig, maar ik vind melk toch heel belangrijk...
Maar dat is maar wat waar je voor kiest...

Ik vind het goed van mezelf dat ik vegetarisch ben ook al krijg je veel stomme reacties van mensen. die nergens op slaan vind ik. Het is toch mijn mening en mijn lichaam, ik dring ook niet aan hun op dat hun vegetarisch moeten worden. En dat vind ik ook belangrijk, ik ben het, of anderen het zijn is hun keuze, het is natuurlijk goed maar ik dring het ze niet op...
Laat ze mijn keus maar respecteren...
Oud 14-08-2004, 01:09
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Maritje schreef op 14-08-2004 @ 01:48 :
En wat betreft dat je ook geen gelatine enz meer zou eten en geen melk meer zou drinken dat is meer veganistisch...
gelatine en stremsel is anders dan melk

Gelatine is een natuurlijke proteïne (eiwit) die van het bindweefsel en de beenderen van geslachte dieren afkomstig zijn, dit zit vaak in drop en snoep.

Stremsel is een stof uit de lebmaag van jonge kalfjes, dit wordt gebruikt om kaas te maken, de meeste kaas is dus niet vegetarisch.

Oftewel, dit hoort bij het vegetarisme en niet bij het veganisme.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 09:05
Rabbit_Soup
Rabbit_Soup is offline
Citaat:
Maritje schreef op 14-08-2004 @ 01:48 :
Ik ben ook vegetarier
Ik vind het verschrikkelijk wat er met die dieren in de bio-industrie gebeurd.. mishandeling enz. OOk eet ik geen vlees van scharreldieren, zoals in deze discussie ook al werd aangehaald..
Dieren kunnen zichzelf niet beschermen tegen de mensen...
Daarom moeten wij dat doen.

zoals ze ook al zeiden, vlees heeft je lichaam niet perse nodig, maar ik vind melk toch heel belangrijk...
Maar dat is maar wat waar je voor kiest...

Ik vind het goed van mezelf dat ik vegetarisch ben ook al krijg je veel stomme reacties van mensen. die nergens op slaan vind ik. Het is toch mijn mening en mijn lichaam, ik dring ook niet aan hun op dat hun vegetarisch moeten worden. En dat vind ik ook belangrijk, ik ben het, of anderen het zijn is hun keuze, het is natuurlijk goed maar ik dring het ze niet op...
Laat ze mijn keus maar respecteren...
Sorry hoor maar als je de bio industrie zo erg vindt, waarom drink je dan nog melk..
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 12:37
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
killermachine85 schreef op 12-08-2004 @ 00:43 :
http://www.meetyourmeat.com/

en dan rechts op dat koeienplaatje klikken. Have fun, en alle vleeseters, wel afkijken he.
ik had niet gedacht dat zo'n filmpje zoveel indruk op me zou maken
maar ik ben al vegetarier (maar ik ga nu wel nadenken over veganisme )
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 16:42
Jampot
Jampot is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 14-08-2004 @ 13:37 :
ik had niet gedacht dat zo'n filmpje zoveel indruk op me zou maken
maar ik ben al vegetarier (maar ik ga nu wel nadenken over veganisme )
jeetje, das niet niks.. zorg er voor dat je je goed laat informeren.. anders kon het nog wel eens linke soep worden

verder is deze discussie afgelopen of niet?

ik bedoel, WeR heeft toegegeven dat ie t topic misnaamd heeft, en Rabbit-Soup zit hier volgens mij alleen om te rebellen, claimend dat zijn argumenten vrij waterdicht zijn, hoewel ik de argumenten nog moet bespeuren..

toch?
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 18:03
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Sorry hoor maar als je de bio industrie zo erg vindt, waarom drink je dan nog melk..
een koe melken doet geen pijn...
als het iig zonder mishandeling gepaard gaat...
ik heb gewoon mijn standpunt laten weten...
nogal stom hoor, mensen die een mening hebben een beetje proberen de les te lezen.. get a life
Oud 14-08-2004, 18:56
Rabbit_Soup
Rabbit_Soup is offline
Citaat:
Maritje schreef op 14-08-2004 @ 19:03 :
een koe melken doet geen pijn...
als het iig zonder mishandeling gepaard gaat...
ik heb gewoon mijn standpunt laten weten...
nogal stom hoor, mensen die een mening hebben een beetje proberen de les te lezen.. get a life
De koeien in de bio industrie worden ook gemolken.. het melken doet misschien geen pijn, maar de bizarre omstandigheden waarin ze leven wel.

Ik probeer niemand de les te lezen, zo intrepeteer jij het. Voortaan niet zo agressief reageren is slecht voor jullie imago ( grapje )
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 20:48
Jampot
Jampot is offline
ik moet zeggen dat ik het bijna met rabbit eens ben.. veel koeien worden in de bio-induistrie gemolken, met machines die niet altijd pijnloos zijn, en in omstandigheden die ook niet rooskleurig zijn...

maar aan de andere kant.. iets doen is beter dan niets doen, en ik vind ook dat je in die keuze vrij bent..
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 22:43
Olifantje
Olifantje is offline
Ben op 'n heel domme manier vegetarier geworden.
Een goede 3,5 jaar geleden was 'k echt een vleeseter van formaat. En op 'n avond zette m'n mam een soort vis op tafel die ik echt niet lekker vind (ben niet zo'n vis-eter, op uitzondering van enkele soorten) en toen zei 'k "ik ben vegetarier".
Maar ja, de volgende dag moest 'k dat dan nog steeds volhouden, en dat heb ik gedaan.
Dus oorspronkelijk gewoon om te bewijzen dat 'k 't wel zou volhouden. Maar uiteindelijk komt 't voor mij gewoon veel gezonder uit, aangezien ik nu veel meer fruit & groenten eet, en ik vroeger in plaats daarvan vlees at.
+ bijkomend voordeel: heb 'n soort prikkelbare-darm-syndroom en daardoor heb ik minder last daarvan.
(waar 't toch allemaal niet goed voor is... )
Maar dus zeker niet uit principe voor die "zielige beestjes", sorry...
Oud 15-08-2004, 02:01
Briseïs
Briseïs is offline
haha
Reageren

Regels voor berichten