Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-08-2004, 23:08
tosyali
tosyali is offline
Citaat:
MoO schreef op 11-08-2004 @ 23:24 :
Hallo,

Als jullie vergelijken met vroeger, vinden jullie niet dat wij meisjes en jongens amper nog manieren hebben?

Nu doen meisjes gerust een boerwedstrijd in de klas, en de jongens doen mee. Ik klink misschien ouderwets, maar ik voel me hierbij niet op mijn gemak gesteld.
Nu vragen jongens zo aan een meisje, speel je met jezelf? Terwijl ik persoonlijk vind, dat jongens deze vragen voor zich moeten houden.
Hebben wij dan samen echt geen manieren meer? Weten jongens niet meer hoe ze een vrouw moeten behandelen? Zijn we dan echt nog alleen maar een lustobject, en gedragen vrouwen zich nog alleen maar alsof we van de straat afkomen?

Ook nog zoiets;
Ik heb vandaag een kraamvisite gehad van me nicht, ze vertelde open hoe alles ging, wat er fout ging, en alle pijnen erbij aan het vertellen. Als ik dit hoor word ik al helemaal misselijk, kan ik mij niet herrineren dat er vroeger een stuk grotere gezinnen waren? Kan dit niet komen door dat wij veel te open over dit soort dingen praten, en wij hierdoor afgeschrikt worden?

Alles is veranderd, maar ik betwijfel of het nu wel de goede kant op gaat.

Ik hoop dat jullie me begrijpen, want het is een ware kluk kluk taal.

Au revoir,
Anne.
ik denk hetzelfde als jou, ik denk dat over een par decennia het normaal gaat worden HIER in je naakt te lopen (volgens mij gaan ze zelfs raar opkijken als je wat draagt).
Oud 20-08-2004, 23:27
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 20-08-2004 @ 22:50 :
Over alle 'regeltjes' kun je wel een vraag stellen.
weet ik, maar dat doe ik niet

Jij zegt dat het niet hoort om 'eet smakelijk' te zeggen voor het eten. Wij zeggen thuis altijd 'eet smakelijk' voor het eten, ik vind het onzin en dat weten ze ook maar toch willen ze graag even dat iedereen het zegt. Dus ik dacht dat het 'eet smakelijk' zeggen beleefd was, de enige reden die ik kan bedenken om het niet te zeggen is omdat niemand smakelijker erdoor zal eten en het dus niets uitmaakt of je het zegt. Afgezien daarvan is het wel vriendelijk om de andere mensen aan de tafel dit toe te wensen. Nu kom jij opeens vertellen dat het niet 'hoort' om 'eet smakelijk' te zeggen. Dat verbaast me en daarom stelde ik de vraag. Dus waar wacht je nog op? Leer me waarom het zo 'hoort'!

Nooit gedacht dat ik nog zo'n verhaal zou typen over 'eet smakelijk'
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 15:47
Verwijderd
Citaat:
tosyali schreef op 21-08-2004 @ 00:08 :
ik denk hetzelfde als jou, ik denk dat over een par decennia het normaal gaat worden HIER in je naakt te lopen (volgens mij gaan ze zelfs raar opkijken als je wat draagt).
Dat vind ik heel wat anders. Kan aan mij liggen, maar dingen als naturisme (en ook vrije seks) vind ik weinig tot niets met manieren te maken hebben.
Dan denk ik meer in de richting van meisjes van 13 op naaldhakjes inclusief push up-beha en minirokjes, die zichzelf lopen aan te bieden bij de plaatselijke hang-outs.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 16:07
RanC
RanC is offline
Citaat:
Ben jij toevallig in een traditioneel islamittisch gezien opgevoed?

Manieren zijn gebaseerd op de normen en waarden van een individu of een groep individuen.

De manieren van de Tokkies zijn voor de gemiddelde inwoner van het Gooi verwerpelijk, terwijl de gemiddelde Bijlmerbewoner vreemd zal opkijken van de manieren van de gemiddelde inwoner van Moddergat.

Met andere woorden:

Waarom zou je een donder om de manieren van anderen moeten geven? Ze zijn net zo normaal/verwerpelijk als die van jouw.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 21:43
T_ID
T_ID is offline
Citaat:

laten we het eens hebben over het uit de lucht grijpen van ongefundeerde toekomstvoorspellingen.....
Oud 31-08-2004, 20:30
hatefukk
hatefukk is offline
Citaat:
MoO schreef op 12-08-2004 @ 14:27 :
Hokjesplaatser! lol
Wat mij betreft mag er executie zonder proces komen te staan op het gebruik van 'hokjesgeest' of enig aanverwant woord.
Oud 01-09-2004, 18:05
Verwijderd
Citaat:
RanC schreef op 25-08-2004 @ 17:07 :
De manieren van de Tokkies...
Wat zijn tokkies? Daar hebben veel mensen het over tegenwoordig.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 19:36
willypirate
willypirate is offline
De Tokkies zijn een nieuwe variant op de familie flodder. Oftwel een nieuw synoniem voor associaal zijn.

Heeft de wetenschap er voor gezorgt dat wij een "beter" leven hebben?

Ja , uit de wetenschap is voortgekomen dat wij "regels" hebben opgesteld die een individue rechten en plichten hebben gegeven. Met name de rechten zijn "goed" voor het individue voor zijn levensbehoud.

Nee , want (nog) niet iedereen volgt die "regels" , waardoor er (nog) steeds veel onrechtvaardigheid is.

Kortom: De wetenschap bevorderd ons welzijn , maar niet iedereen profiteerd (niet misbruik) ervan.
Oud 01-09-2004, 19:55
LMP
LMP is offline
Even terug te komen op het punt van de TS.

Dat komt omdat men tegenwoordig geen enkele discipline meer heeft. Mensen van onze generatie worden verwend opgevoed met geen enkel gevoel voor verantwoordelijkheid. Ze (onze eigen generatie) gaan gewoon hun eigen gang.

De verkeerde gang. Iemand die niet een beetje volwassen in zn hoofd is, kan nooit ooit uit zichzelf weten dat blowen of roken slecht is, laat staan dat ze respect moeten hebben voor hun of elkaars privéleven. Het is zoo makkelijk als je nog zo weinig levenservaring heb, om dingen te doen waar je later vet veel spijt van krijgt. (Vrije seks, agressie, Drugs drank & tabak, etc)

Nou wil ik niet zeggen dat ik wijs en oud ben, ik heb nog zat te leren. Maar ik spreek wel uit ervaring. Ik zag lieve meisjes veranderen in sletjes. En ik zag toffe jongens veranderen in junkies & vechtersbazen, en dat vind ik maar kut om aan te zien.

Maarja, heel verhaal... maar wat wil ik ertegen doen.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 12:11
Verwijderd
Citaat:
Luka schreef op 01-09-2004 @ 20:55 :
Ik zag lieve meisjes veranderen in sletjes. En ik zag toffe jongens veranderen in junkies & vechtersbazen, en dat vind ik maar kut om aan te zien.
Dat was vroeger toch precies zo, danwel erger?

"Lieve meisjes veranderen in sletjes"... Ik kan je verzekeren dat het percentage van de bevolking dat hoer is nu veel lager is dan een eeuw geleden. Verder is drugsmisbruik afgenomen alsmede criminaliteit, dus ik begrijp je punt niet zo.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 13:18
LMP
LMP is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 02-09-2004 @ 13:11 :
Dat was vroeger toch precies zo, danwel erger?

"Lieve meisjes veranderen in sletjes"... Ik kan je verzekeren dat het percentage van de bevolking dat hoer is nu veel lager is dan een eeuw geleden. Verder is drugsmisbruik afgenomen alsmede criminaliteit, dus ik begrijp je punt niet zo.

Vroeger was het vaker noodzakelijk om hoer te zijn. Vroeger was drugs binnen armbereik, en men wist niet dat het slecht was. Hun samenleving tolereerde het. Deze dingen namen toen niet weg dat die mensen discipline hadden.

Dat is nu wel anders.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 18:25
Verwijderd
Citaat:
Luka schreef op 02-09-2004 @ 14:18 :
Vroeger was het vaker noodzakelijk om hoer te zijn. Vroeger was drugs binnen armbereik, en men wist niet dat het slecht was. Hun samenleving tolereerde het. Deze dingen namen toen niet weg dat die mensen discipline hadden.

Dat is nu wel anders.
Drogreden.

Hoeren waren net zo min sociaal geaccepteerd als nu en men wist heus wel dat drugs niet zo goed waren voor de gezondheid.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2004, 22:19
LMP
LMP is offline
Het volk wist nog niet eens dat roken slecht voor je was, laat staan drugs. Er was geen mass-media en er was geen propeganda tegen roken of drugs zoals vandaag de dag. Mensen werden niet massaal ingelicht over de gevolgen van tabak drugs & alcohol.

Geaccepteerd of niet, tog waren deze dames gedwongen tot prostitutie. Tis niet alsof ze dat wilden. Tis gewoon puur omdat ze anders op straat zouden moeten leven.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 20:27
dragonstorm
dragonstorm is offline
Beste luka je herhaalt nu je punt.

Verder wil het vrouwtje van de mensensoort graag aandacht hebben. Hoe ze hier aan komen.... tsja, dat verandert wel eens. Maar dat er geexperimenteerd word (en de bijbehorende 'hoererij') is al zo oud als de mensheid.
Overigens is aanbieden een vrij verkeerde term. Ik ben het nog niet tegengekomen dat meisjes zich vrijwillig aanboden.

Neem overigens als referentie een minder rijk (en minder ontwikkeld) land als spanje - waar de vrouwen letterlijk aan de straat staan en er overal, werkelijk overal geblowd wordt - en dan zul je zien dat het helemaal niet zo slecht gaat met nederland.

Tosyali, ik denk niet dat ze hier zo snel naakt gaan lopen. Het is hier nl. best koud.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2004, 23:11
JCG
JCG is offline
Maar is het niet de "plicht" van jongeren om tegen de normen en waarden (vreselijk uitdrukking) van nu te schoppen?
Oud 06-09-2004, 10:42
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
JCG schreef op 06-09-2004 @ 00:11 :
Maar is het niet de "plicht" van jongeren om tegen de normen en waarden (vreselijk uitdrukking) van nu te schoppen?
vooral de normen en waarden die geen functie meer hebben
maar over de meeste 'misdrijven' wordt door de jongeren hetzelfde gedacht
Met citaat reageren
Oud 06-09-2004, 11:08
Verwijderd
Citaat:
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten