Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||||||||||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 21-05-2002 om 13:05. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Verder ga ik jouw (Maffie dus) negeren (niet dat jullie daar iets van merken waarschijnlijk). |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
@ Mister Nygaard: ooit gehoord van generaliseren? De eerste keer dat ik dit topic las had ik over het woord gemiddelde gekeken ![]() Als je zegt van wel, heb ik een vraag voor je... Heb jij die test afgenomen en waar? Als je hier in Spijkenisse 2500 LPF stemmers uitpakt, heb je wel een hoger IQ-gemiddelde dan de gemiddelde Nederlander... (Ik hemel "mijn" stad niet op hoor ![]()
||||||||||||||||
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Ik bedoel, een beetje lullen dat de stelling niet deugd kan ik ook, deed jullie (zij die zich aangesproken moeten voelen weten dat) voorbeeld het toch beter.......... Citaat:
![]() Citaat:
Echter ben ik nu meer bezig met een dom steekspel dan ook maar iets toe te voegen. Zie dit als hint ![]() Citaat:
Citaat:
![]() Ik pretendeer niet slimmer te zijn dan de gemiddelde Pim stemmer. IS HIER AJB IEMAND DIE KAN LEZEN ![]() ![]() ![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Ik wil andersom hetzelfde wel proberen ![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]()
||
Citaat:
Oeps foutje, jouw bedoeling is alleen maar om een discussie op te roepen, zoals bijvoorbeeld in een jongeren lagerhuis... aan zoiets heb ik zelf nog meegedaan, me vriend organiseerde het... en ik weet nog wel dat ik hem raar aan zat te kijken, omdat hij de meest achterlijke dingen riep, maar achteraf vertelde hij dat hij dat alleen maar deed om de discussie op te voeren.... Sorry dat ik je niet begreep.... ![]() Ik heb te snel geroepen, het spijt me heel erg.... Zeg maar wat je van me wil weten....
||
Citaat:
![]() Het is wel mijn bedoeling een discussie op te wekken maar ik heb mijn mening al wel en die zal best duidelijk zijn. M.a.w. post ik niet om de discussie leven in te blazen maar om mijn punt duidelijk te maken ![]()
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Het is nog altijd zo ook bij de democratie dat de massa overheerst
en natuurkundig gezien is massa traag, dus zou je ook uit kunnen gaan dat ontwikkelingen dan zodoende ook trager zouden zijn, en in twijfel worden gebracht juist door deze zelfde massa... Misschien een verkeert standpunt om vanuit te kijken, maar ik begin steeds meer averci te krijgen tegen democratie, want je laat werkelijk iedere onbenul aan het woord bepalen over een dergelijke toekomst, maar dan zou je toch zeggen, laat iemand aan het woord die er werkelijk verstand van heeft, dan kan jou toekomst als onbenul ook een stuk duidelijker zijn... echter dit brengt natuurlijk ook gevaar met zich mee... maar uitgaan van speculaties heeft geen zin... en zeker niet Als en Wanneer enz... Ik ben van mening dat we moeten zien, en dan kunnen oordelen... en niet dat dit nu daadwerkelijk veel te maken heeft met de ware topic aard, maar aangezien dat ook maar een subjectieve blik ergens op was kan het naar mijn inzicht geen kwaad om ook een subjectieve blik er op te geven over de gehele situatie die men toch al pretendeert...
|
![]() |
Autodropje,
Misschien heb je gelijk dat er veel mensen zijn die op de LPF stemmen zonder dat ze weten waar de partij voor staat. Alleen vraag ik me af hoeveel mensen er op een andere partij stemmen zonder dat ze weten waar die partij voor staat. De overgebleven PvdA-stemmers blijken vaak van het kaliber "Ik heb er altijd op gestemd, m'n ouders ook, dus doe ik het nu ook". De overgebleven VVD-stemmers gaan vaak behalve voor stabiliteit (ze zitten langer in de regering) ook voor de reden 'de rijken nog rijker maken, de armen armer'. Het lijkt vaak of veel kiezers niet weten wat deze partijen voor programmapunten hebben. Het CDA heeft sowieso al een grote schare vaste kiezers (gelovigen of anderszins verstokte kiezers). Ze hebben nauwelijks laten zien wat hun standpunten zijn, de oppositie van de afgelopen acht jaar was bijna nihil en imho is de winst alleen aan het intelligente, doch voor het volk begrijpelijke gepraat van Balkje te danken (waarbij hij veel Pim napraatte). Het feit dat ze al langer politiek bedrijven en het feit dat Pim vermoord is, heeft denk ik velen over de streep getrokken om op het CDA te stemmen (naast uiteraard de algehele paars-moeheid, waarvoor overigens voor velen ook de ogen werden geopend door Pim). Maar voor zover ik in m'n omgeving zie was het i.i.g. niet vanwege de standpunten. Overigens, zoals voor velen al bekend, zie ik iedere (gemotiveerde of ongemotiveerde) stem op de LPF als een stem die goed terecht komt, i.i.g. wat betreft Pim's gedachtegoed. ![]() |
![]() |
|
ik ben het wel eens met deze stelling.. tuurlijk is niet iedereen die op lpf dom, maar wel veel.. dat zie je gewoon als je op tv aanhangers van lpf ziet die hun mening geven.. en bovendien zeggen veel aanhangers van lpf dat er vanalles mis is in nederland terwijl ze eigelijk niet weten wat, maar als pim het zei dan zal het wel zo geweest zijn.. ze nemen alles over wat ze op tv zien.. dat vind ik wel dom... ook in mijn omgeving zie ik dat de minder intelligente mensen en de mensen die het minst in politiek geinterreseerd zijn op lpf stemmen.. het klinkt heel kort door de bocht, maar zo is het wel... goh.. dat heb ik pim ook wel eens horen zeggen geloof ik
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Bronvermelding iemand??,.... iemand? |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Dank je wel Joost, eindelijk eens iemand hier die normaal antwoord geeft. Daar zou ik nog iets van kunnen leren. ![]() |
![]() |
|
![]() |
Dus opleidingsniveau zegt veel over intelligentie? Ik denk dat dat toch iets te sterk is uitgedrukt.
Vormen van intelligentie: [In de vorm: Intelligentie Kenmerkende vaardigheid Creativiteit Wordt in IQ-test onderzocht] 1. Numerieke intelligentie Wiskundig inzicht Wiskundige creativiteit Ja 2. Verbale intelligentie Taalvaardigheid Taalkundige creativiteit Ja 3. Visueel-ruimtelijke intelligentie Visueel-ruimtelijk inzicht Visueel-ruimtelijke creativiteit Deels 4. Praktische intelligentie Praktische vaardigheid Praktische creativiteit Deels 5. Emotionele en sociale intelligentie Emotioneel-sociaal inzicht Emotioneel-sociale creativiteit Nee 6. Muzikale intelligentie Muzikaal inzicht Muzikale creativiteit Nee Nummertje 5 lijkt me m.b.t. politiek het interessantste, 4 ook nog wel. Maar ik denk dat met name 1, 2 en 3 getest worden op school. |
![]() |
|
En natuurlijk niet vergeten dat zulke bronnen door ons nooit gecontroleerd kunnen worden...zulke argumenten mocht ik bij mijn nederlands schoolexamen niet gebruiken
![]() Voor hetzelfde geld zijn er 2500 man uit Limburg gepakt. IMO is dat niet representatief, wat ik al eerder heb gezegd...maar de meningen hierover zijn gelijkwaardig verdeeld.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
@twiety
Die nummer 5 van jou is sterk afhankelijk van de eerste 4 (het sociale aspect in ieder geval). En bovendien heb je niets aan 5 alleen, als je de onderbouwing mist. Je kan wel mooi zeggen, ik wil dat iedereen gelukkig word, maar daar heb je nog bitter weinig aan. Logische verbanden te snappen, en zelf kunnen leggen in combinatie met een rationele kijk op zaken lijkt me veel nuttiger in een politicus/in de politiek.
|
In het Utrechtse Universiteitsblad U-Bkad verscheen op 22 februari de uitslag van een enquete gehouden onder 300 Utrechtse studenten. 15% zei VVD te gaan stemmen, 20% GL, 15% PvdA, 5% D66, 5% CDA, 2% LN, 5% SP, 5% CU, 1% SGP, 2% LPF, de rest was zwevend. Vergelijkbare enquetes op andere universiteiten wezen uit dat de VVD en LN daar wat populairder was, en GL en CU wat minderdan in Utrecht.
Een maand voor de verkiezing werd weer zo'n enquete gehouden, dat U-Blad ben ik kwijt, maar ik weet nog dat toen 3 of 4% van de studenten landelijk op LPF wilden stemmen, en circa 2% in Utrecht. Ik wil me verder niet bemoeien met de discussie, maar dit geeft een indicatie wat de gemiddelde student van plan was. Of dit iets met intelligentie te maken heeft is een tweede, natuurlijk.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik vind dat een kiezer voornamelijk moet denken wat het beste voor hem, zijn medemens en zijn land is en op basis van de vergelijking van deze denkbeelden met programmapunten een keuze moet maken. Ik hecht minder waarde aan eigenschappen als het hebben van een gedegen kennis over en logische interpretatie van getallen en ruimtelijk inzicht. Wel ben ik 't er mee eens dat je een politicus beter zal begrijpen als je meer verbale intelligentie hebt. Natuurlijk heb je gelijk met "Je kan wel mooi zeggen, ik wil dat iedereen gelukkig word, maar daar heb je nog bitter weinig aan.", maar - Ik heb het idee dat je nu meer stuurt naar de eigenschappen van een politicus, en daar wil ik het nu ff niet over hebben. - Als je het hebt over de keuze van een kiezer voor een bepaalde politicus vind ik dat je moet kijken wie volgens jou zegt te gaan zorgen "dat iedereen gelukkig wordt", gebaseerd op geuitte standpunten hoe deze persoon dat wil bereiken. En zoals gezegd vind ik voor het maken van zo'n keuze emotionele en sociale intelligentie belangrijker dan de overige vormen. Mijn stelling is: Als je genoeg motivatie hebt kun je sociale en emotionele idealen altijd verwezenlijken, al kan het moeilijker worden (en langer duren) als het numeriek (getalsmatig, financieel, e.d.) en ruimtelijk (bijv. schaalverkleining: meer en kleinere ziekenhuizen, politiebureau's etc.) niet zo simpel is als het op basis van emotionele en sociale uittingen lijkt te zijn. Ik stem voor de richting waarin ik wil dat het land zich beweegt en ga niet bij voorbaat pessimistisch zijn over de haalbaarheid ervan. Als je van alle windrichtingen het noorden de beste vindt, is 1 stap naar het noorden een stap in de goede richting, al zou je het liefst op de Noordpool eindigen. Maar als je bijv. 't westen beter vindt, stem je daar op. Het sluiten van compromissen in een coalitie zorgt dan wel voor stapjes richting het noordwesten. En zo kan het dus ook zijn dat iemand voornamelijk kiest op andere punten dan nummertje 5. En ook dat kan positief uitwerken in beleidsplannen. Ieder kiest op basis van z'n eigen gevoel en verstand. De politiek hoort te zorgen voor een evenwicht in beleidsstappen op basis van die zetels. |
![]() |
|
![]() |
Er wordt in deze thread de nadruk gelegd op de intelligentie van de gemiddelde LPF stemmer. Wat is daar de reden van? Met welk doel is deze stelling gemaakt?
Wij leven in een principieel democratisch land. Niet iedereen is even slim. Het gemiddelde IQ is 100 - de helft is minder intelligent, de helft is intelligenter. Iedereen boven de 18 heeft het recht om te stemmen. De stem van een "domme" Nederlander weegt dus even zwaar als die van een "slimme" Nederlander. Ik heb zo de indruk dat de mensen die zo'n hoge eigendunk hebben - zij die er bij voorbaat van uitgaan bij de elite te horen en/of zichzelf slimmer achten - het eigenlijk onredelijk vinden dat de stem van "domme" mensen even zwaar telt als die van hun. Dit lijkt mij zo de achterliggende gedachte van deze hele discussie. Ik herhaal: dit is een democratisch land. Capice? Belle |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ook wel leuk in dit verband: http://forum.scholieren.com/showthre...threadid=91195
|
Verwijderd
|
Mensen, zelfs met een hoge intelligentie, weten vaak niet wat goed voor ze is. Wie weet dat dan wel?
Eerlijk, er is in regeringsverband geen ideale manier om dat door een selecte groep mensen te laten beslissen. Toch kan die ideale wijze wel benaderd worden waardoor het toch boven het niveau van een democratie uitstijgt. Een groep wijzen als het ware, die in de praktijk hebben laten zien dat ze met *werkende* oplossingen komen voor problemen. Dat is de regel...dat de oplossingen *werken*. (hint: stem daarom LFP...that's LFP, niet LPF) |
![]() |
|
|