Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-09-2004, 21:42
Verwijderd
Citaat:
Jaegermeister schreef op 30-09-2004 @ 22:40 :
Rot op met je sociaal-economische achtergrond, zij hebben het finacieel beter dan ons(dure kleding, scooters zelfs dure auto's). Wij moeten ons rot werken om een paar centen. Zij hoeven er geen flikker voor te doen.

Maar met andere woorden, als je dus krap bij kas zit mag je moorden, jatten en verkrachten wat je maar wildt?
hahaha ik denk dat dat is wat er met sociaal economische achtergrond bedoeld werd.......
Advertentie
Oud 30-09-2004, 21:43
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Rot op met je sociaal-economische achtergrond, zij hebben het finacieel beter dan ons(dure kleding, scooters zelfs dure auto's). Wij moeten ons rot werken om een paar centen. Zij hoeven er geen flikker voor te doen.

Maar met andere woorden, als je dus krap bij kas zit mag je moorden, jatten en verkrachten wat je maar wildt?
Je hebt wel gelijk, zij hebben het beter. Zij hebben wél hun cursus Nederlands kunnen betalen.
Oud 30-09-2004, 21:43
Verwijderd
Citaat:

Kun je ook nog opmerkingen maken die wél ergens op slaan? Wat zeg je hier nou eigenlijk? Alle allochtonen zijn crimineel, en alle autochtonen zijn fatsoenlijk, hardwerkend en arm? Tsja, daar kan ik maar één ding op zeggen:

Wakker worden!
Oud 30-09-2004, 21:45
Falkh
Falkh is offline
Een Sociaal-Economische achterstand hebben ze niet, wat ze wel hebben is een cultureel-maatschappelijke achterstand/afwijking.
Oud 30-09-2004, 21:45
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Falkh schreef op 30-09-2004 @ 22:45 :
Een Sociaal-Economische achterstand hebben ze niet, wat ze wel hebben is een cultureel-maatschappelijke achterstand/afwijking.
Ken je dat spreekwoord van die pot en die ketel?
Oud 30-09-2004, 21:46
Verwijderd
Citaat:
Falkh schreef op 30-09-2004 @ 22:42 :
hallo, hij vroeg naar personelijke ervarigen, lezen met je ogen!
Ik ben én op mijn bek geslagen door iemand van Marokkaanse/Turkse afkomst, én beroofd.

Maar ik haat geen buitenlanders. Sterker nog, ik denk na en realiseer me dat het zowel mijn als hun belang is dat ze hier zijn.

Maar ik denk dat die laatste stap is waar het hem bij jou aan schort.
Oud 30-09-2004, 21:47
Verwijderd
Citaat:
Falkh schreef op 30-09-2004 @ 22:45 :
ze....

generaliseren de gexxte

domheid
Oud 30-09-2004, 21:49
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 30-09-2004 @ 22:46 :
Ik ben én op mijn bek geslagen door iemand van Marokkaanse/Turkse afkomst, én beroofd.
Ikke niet.
Nou hoor ik er niet meer bij.
Oud 30-09-2004, 21:49
Falkh
Falkh is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 30-09-2004 @ 22:46 :

Maar ik haat geen buitenlanders. Sterker nog, ik denk na en realiseer me dat het zowel mijn als hun belang is dat ze hier zijn.

Maar ik denk dat die laatste stap is waar het hem bij jou aan schort.
Haat is zo'n groot woord, ik haat ze niet. Ik vind alleen de manier waarop het er nu aan toe gaat in Europa een slechte zaak, de manier waarop de culturen botsen is beangstigend te noemen.
Oud 30-09-2004, 21:53
Verwijderd
Citaat:
Falkh schreef op 30-09-2004 @ 22:49 :
Haat is zo'n groot woord, ik haat ze niet. Ik vind alleen de manier waarop het er nu aan toe gaat in Europa een slechte zaak, de manier waarop de culturen botsen is beangstigend te noemen.
Inderdaad. Iedere dag vallen er wel honderdduizenden doden door die enorm gewelddadige spanningen tussen bevolkingsgroepen.
Oud 30-09-2004, 21:53
Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 30-09-2004 @ 22:43 :
Kun je ook nog opmerkingen maken die wél ergens op slaan? Wat zeg je hier nou eigenlijk? Alle allochtonen zijn crimineel, en alle autochtonen zijn fatsoenlijk, hardwerkend en arm? Tsja, daar kan ik maar één ding op zeggen:

Wakker worden!
Ik ben juist ook voor hardere straffen voor criminele autochtonen, zelfs de doodstraf. Maar de meeste criminelen zijn toch de allochtonen, kijk voor de lol maar eens na opsporing verzocht.

Citaat:

En wat is hun belang dat ze hier zijn? Ons op de bek slaan en beroven?
Oud 30-09-2004, 21:57
Falkh
Falkh is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 30-09-2004 @ 22:53 :
Inderdaad. Iedere dag vallen er wel honderdduizenden doden door die enorm gewelddadige spanningen tussen bevolkingsgroepen.
We zullen wel zien wat het wordt.
Oud 30-09-2004, 21:57
Verwijderd
Citaat:
Jaegermeister schreef op 30-09-2004 @ 22:53 :
Ik ben juist ook voor hardere straffen voor criminele autochtonen, zelfs de doodstraf. Maar de meeste criminelen zijn toch de allochtonen, kijk voor de lol maar eens na opsporing verzocht.
Los van of dat wel of niet zo is: wat dan nog? Zijn er bepaalde allochtonen crimineel? Nou, dan berecht je die. Wat is het probleem?
Citaat:
De welvaart is hier hoger. Had je dat zelf echt niet kunnen bedenken?
Oud 30-09-2004, 21:58
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Jaegermeister schreef op 30-09-2004 @ 22:53 :
De doodstraf?? Ja, leuk, terug naar de Middeleeuwen! Waarom niet gelijk een beetje Islamitische invloeden ter bevordering van de integratie? Wat dacht je van steniging?

Gelukkig zijn de media niet selectief/subjectief...

Citaat:
generalis'atie
v [-s] het generaliseren

generalise'ren
(z) veralgemenen, alle gevallen over één kam scheren
Oud 30-09-2004, 22:00
Falkh
Falkh is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 30-09-2004 @ 22:58 :
[B]De doodstraf?? Ja, leuk, terug naar de Middeleeuwen! Waarom niet gelijk een beetje Islamitische invloeden ter bevordering van de integratie? Wat dacht je van steniging?

Wat goed zeg, je hebt mijn betoog over "culturele maatschappelijke" achterstand ook door. Je zegt nu precies hetzelfde wat ik net zei.
Oud 30-09-2004, 22:01
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Falkh schreef op 30-09-2004 @ 23:00 :
Wat goed zeg, je hebt mijn betoog over "culturele maatschappelijke" achterstand ook door. Je zegt nu precies hetzelfde wat ik net zei.
Ehm, nee hoor. Wat dacht je van een cursus Begrijpend Lezen?
Oud 30-09-2004, 22:01
Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 30-09-2004 @ 22:58 :
De doodstraf?? Ja, leuk, terug naar de Middeleeuwen! Waarom niet gelijk een beetje Islamitische invloeden ter bevordering van de integratie? Wat dacht je van steniging?

generalis'atie
v [-s] het generaliseren

generalise'ren

Je zegt het gelukkig zelfs.
Oud 30-09-2004, 22:03
Verwijderd
Citaat:
Jaegermeister schreef op 30-09-2004 @ 23:01 :
generalis'atie
v [-s] het generaliseren

generalise'ren

de pot en de ketel, raar dat juist een rechts figuur hier beschuldigingen van generaliseren begint rond te delen
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
generalis'atie
v [-s] het generaliseren

generalise'ren

Falkh
Falkh is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 30-09-2004 @ 23:01 :
Ehm, nee hoor. Wat dacht je van een cursus Begrijpend Lezen?
Je legt zelf de link tussen stenigen en de Islam, dit heeft verder niks met begrijpend lezen te maken.
Oud 30-09-2004, 22:04
Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 30-09-2004 @ 22:57 :
Los van of dat wel of niet zo is: wat dan nog? Zijn er bepaalde allochtonen crimineel? Nou, dan berecht je die. Wat is het probleem?
Ach man die gevangennissen zijn een paradijs van hun, beetje de hele dag niks doen, wat tv kijken.

Citaat:
De welvaart is hier hoger. Had je dat zelf echt niet kunnen bedenken?
O, ja die economische vluchtelingen, die moeten ze het eerste er uit schoppen. Laten ze hun eigen land maar op bouwen.
Oud 30-09-2004, 22:05
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Falkh schreef op 30-09-2004 @ 23:03 :
Je legt zelf de link tussen stenigen en de Islam, dit heeft verder niks met begrijpend lezen te maken.
In sommige Islamitische landen bestaat er inderdaad zoiets als steniging, ja.
Jammer dat je de ironie in m'n post niet doorhad. Maar ja, je kunt niet alles hebben, he....
Oud 30-09-2004, 22:06
Verwijderd
Citaat:
generalis'atie
v [-s] het generaliseren

generalise'ren

Er is geen drol generaliserend aan de doodstraf middeleeuws noemen - zeker niet aangezien het hier retoriek betreft.
Oud 30-09-2004, 22:06
Verwijderd
Citaat:
Falkh schreef op 30-09-2004 @ 23:03 :
misschien wel met sarcasme..
Oud 30-09-2004, 22:07
Verwijderd
Citaat:
Jaegermeister schreef op 30-09-2004 @ 23:04 :
Ach man die gevangennissen zijn een paradijs van hun, beetje de hele dag niks doen, wat tv kijken.
Als je werkelijk denkt dat de gevangenis een pretje is ben je nóg dommer dan ik al dacht. En dat was al niet al te slim.
Citaat:
O, ja die economische vluchtelingen, die moeten ze het eerste er uit schoppen. Laten ze hun eigen land maar op bouwen.
Ze zijn ook voordelig voor ons... Tenminste, als collectief.
Verwijderd
Citaat:

ja, en de oorlogsvluchtelingen ook, laat die maar lekker afgeschoten worden in hun eigen land....
( Raar he, in de kassen in het westland zijn de arbeids migranten niet aan te slepen, en de aspergetelers in limburg zouden zonder hun goedkope kut polen ook niet meer weten hoe ze die asperges uit de grond krijgen, maar ik neem aan dat jij dat soort kutklussen graag doet, liever jij dan die buitenlanders, niet waar ??? )
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:

Jij hebt er gezeten? Leuk he, de hele dag in een kamertje opgesloten zitten, beroofd van je vrijheid?

Ja, laat ze hun eigen land maar opbouwen, solidariteit is natuurlijk uit den boze.
Oud 30-09-2004, 22:08
Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 30-09-2004 @ 23:06 :
Er is geen drol generaliserend aan de doodstraf middeleeuws noemen - zeker niet aangezien het hier retoriek betreft.
Neem maar dan gelijk weer over steningen beginnen.
Oud 30-09-2004, 22:09
Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 30-09-2004 @ 23:07 :
ja, en de oorlogsvluchtelingen ook, laat die maar lekker afgeschoten worden in hun eigen land....
( Raar he, in de kassen in het westland zijn de arbeids migranten niet aan te slepen, en de aspergetelers in limburg zouden zonder hun goedkope kut polen ook niet meer weten hoe ze die asperges uit de grond krijgen, maar ik neem aan dat jij dat soort kutklussen graag doet, liever jij dan die buitenlanders, niet waar ??? )
Yep
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Jaegermeister schreef op 30-09-2004 @ 23:08 :
Neem maar dan gelijk weer over steningen beginnen.
Ik praat je naar de mond, aangezien je kritiek en argumenten niet aankan.
Verwijderd
Citaat:

economische vluchtelingen worden niet eens toegelaten in NL, dus waar héb jij het over..?
Oud 30-09-2004, 22:10
Verwijderd
Citaat:
Jaegermeister schreef op 30-09-2004 @ 23:09 :
Yep
mooi, geweldig, dan hoop ik dat bij de eerstvolgende keer dat ik in het west land ben jij als enige nederlander daar in de kasen werkt, want je moet wel consequent zijn
Oud 30-09-2004, 22:11
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 30-09-2004 @ 23:10 :
mooi, geweldig, dan hoop ik dat bij de eerstvolgende keer dat ik in het west land ben jij als enige nederlander daar in de kasen werkt, want je moet wel consequent zijn
Vraag nou niet teveel van 'em.
Oud 30-09-2004, 22:12
Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 30-09-2004 @ 23:07 :
[B]Als je werkelijk denkt dat de gevangenis een pretje is ben je nóg dommer dan ik al dacht. En dat was al niet al te slim.Ze zijn ook voordelig voor ons... Tenminste, als collectief.
Ach doe die ogen eens open, tv, dvd speler, fitniss ruimte, enz hebben ze tot hun beschikking. Noem je dat bestraffen?
Oud 30-09-2004, 22:13
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 30-09-2004 @ 23:11 :
Vraag nou niet teveel van 'em.
tuurlijk wel, ik verrek het om die kutklussen te doen, maar als er goedkope arbeiders uit het buitenland dat willen doen, prima, no problem. Maar inderdaad, laagopgeleid en sociale onderklassen uit nederland zijn daar ook geschikt voor
Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
S. schreef op 30-09-2004 @ 23:09 :
economische vluchtelingen worden niet eens toegelaten in NL, dus waar héb jij het over..?
Nou hoe komen ze hier dan?
Falkh
Falkh is offline
Het heeft niet te maken wie er wel en niet Europa inkomen, als het aan mij ligt komt er niemand meer in maar dat even terzijde. Het gaat erom wat te doen met de generaties die al een enige tijd hier vertoeven.

Naar mijn mening heeft een echte vluchteling niet de mogelijkheid om uberhaupt in Europa te komen, dus als het aan mij ligt gaan we eens goed schoonmaken.
Oud 30-09-2004, 22:14
Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 30-09-2004 @ 23:07 :
Jij hebt er gezeten? Leuk he, de hele dag in een kamertje opgesloten zitten, beroofd van je vrijheid?

Neen, ik behoor tot die groep brave nederlanders
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Jaegermeister schreef op 30-09-2004 @ 23:12 :
Ach doe die ogen eens open, tv, dvd speler, fitniss ruimte, enz hebben ze tot hun beschikking. Noem je dat bestraffen?
Je kunt ze natuurlijk ook 24 uur per dag in een donkere, vochtige kelder opsluiten, en ze op water en brood zetten. Zouden ze daar meer of minder agressief van worden denk je?
Verwijderd
Citaat:
Falkh schreef op 30-09-2004 @ 23:13 :

Naar mijn mening heeft een echte vluchteling niet de mogelijkheid om uberhaupt in Europa te komen, dus als het aan mij ligt gaan we eens goed schoonmaken.
mening, en niet onderbouwd met feiten, dus onzin.
Verwijderd
Citaat:
Jaegermeister schreef op 30-09-2004 @ 23:13 :
Nou hoe komen ze hier dan?
wie zijn volgens jou economische vluchtelingen?
Oud 30-09-2004, 22:15
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Jaegermeister schreef op 30-09-2004 @ 23:14 :
Nee, tot de groep domme Nederlanders, je bent niet eens in staat me fatsoenlijk te quoten.
Oud 30-09-2004, 22:15
Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 30-09-2004 @ 23:13 :
tuurlijk wel, ik verrek het om die kutklussen te doen, maar als er goedkope arbeiders uit het buitenland dat willen doen, prima, no problem. Maar inderdaad, laagopgeleid en sociale onderklassen uit nederland zijn daar ook geschikt voor
Nee wat doe je dan liever als je zonder werk zit? lekker van de bijstand leven?
Oud 30-09-2004, 22:16
Verwijderd
Citaat:
Jaegermeister schreef op 30-09-2004 @ 23:15 :
Nee wat doe je dan liever als je zonder werk zit? lekker van de bijstand leven?
uiteraard, maar het mooie van mijn beroep is, dat ik vrijwel nooit zonder werrk zit.......
Oud 30-09-2004, 22:16
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Falkh schreef op 30-09-2004 @ 23:13 :
Het heeft niet te maken wie er wel en niet Europa inkomen, als het aan mij ligt komt er niemand meer in maar dat even terzijde. Het gaat erom wat te doen met de generaties die al een enige tijd hier vertoeven.

Schoonmaken?
Wacht, dat idee had dat leuke kleine Duitse mannetje ook, in de jaren 30, die met die snor...
Hoe heet ie ook weer?
Oud 30-09-2004, 22:17
Falkh
Falkh is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 30-09-2004 @ 23:15 :
Nee, tot de groep domme Nederlanders, je bent niet eens in staat me fatsoenlijk te quoten.
De manier om te weten hoe je moet quoten heeft niks met intelligentie te maken.
Oud 30-09-2004, 22:17
Verwijderd
Citaat:
Jaegermeister schreef op 30-09-2004 @ 23:12 :
Ja, ik denk wel dat een meerderheid van de gevangenispopulatie het goed naar zijn zin heeft.

Daarom moeten we maar lijfstraffen in gaan voeren. Dat zal ze een lesje leren, en zo leren ze als ze terugkomen in de samenleving ook dat ze zich moeten gedragen.
Oud 30-09-2004, 22:19
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Falkh schreef op 30-09-2004 @ 23:17 :
Nou, als je zelfs dát niet kunt doorgronden, zou ik me ook maar niet wagen aan het betere discussieren...
Oud 30-09-2004, 22:20
Verwijderd
Citaat:
Falkh schreef op 30-09-2004 @ 23:17 :
waaw, de eerste waarheid die je hier verkondigd, helaas niet gebaseert op intelligentie, want dit kan een zwakzinnige nog verzinnen
Oud 30-09-2004, 22:20
Falkh
Falkh is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 30-09-2004 @ 23:19 :
Nou, als je zelfs dát niet kunt doorgronden, zou ik me ook maar niet wagen aan het betere discussieren...
ja, dat is natuurlijk ook wel zo
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten