Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
zo hee? ik ben heel benieuwd hoe jij in Quenya of sindarin roddelt, meid.
||
Citaat:
(wow, een echte 'Leggy-fangurrrrrl' ![]()
||
Citaat:
Ilsuuuh: je bent dom; je liegt, en iedereen heeft 't door. Punt. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Lord of the Rings en Harry Potter heb ik nooit zo geweldig gevonden, en ik snap ook niet helemaal die hele hype die er omheen is ontstaan. Ik heb geloof ik van allebei de eerste film gezien (van LOTR weet ik dat zeker, ik heb in delen ook een HP gezien, maar dat kan ook al deel 2 zijn geweest) en hoewel ze op zich niet slecht gemaakt zijn, vind ik ze niet meer of minder bijzonder dan andere films.
Vooral de eerste drie gemaakte Star Wars films vind ik nog wel leuk, en ze zijn tevens goed gemaakt. De latere (eerdere) delen zijn meer gemaakt voor het geld, heb ik het idee, en missen een beetje van het element dat hun voorgangers wel hadden - al weet ik niet precies wat dat is. Het mooiste aan de films vind ik eigenlijk de stem van Darth Vader, die gedaan is door James Earl Jones (die ik ook iedere keer weer geweldig vind in de Tom Clancy verfilmingen). Hij heeft gewoon zo'n geweldig goede stem ![]() ![]() Zelf ben ik meer een Star Trek fan. Ik kijk het niet zoveel meer als vroeger, maar dat komt ook gedeeltelijk omdat op het moment Voyager en Enterprise worden uitgezonden. Die twee series vind ik wat minder leuk - vooral Enterprise niet omdat die alles behalve in de voetsporen treed van TOS/TNG of de gedachte van Roddenberry, er meer plotholes inzitten dan originele plots (en het merendeel van de plots komt al uit andere ST afleveringen), er om de drie afleveringen een enorme inbreuk op de veronderstelde geschiedenis van het Star Trek universum wordt gedaan en omdat de schrijvers (Braga en Berman) kennelijk geen enkel idee hebben hoe het schip in elkaar zit. Ik ben opgegroeit met de TOS-films, The Next Generation en Deep Space Nine, en dat zijn imho ook de beste series. Ik heb er redelijk wat verstand van - tijdens een quiz heeft het me in ieder geval de eerste prijs opgeleverd - maar ik zal niet zo snel in een uniform o.i.d. rond gaan lopen. Soms draag ik wel een combadge, als ik hem niet kwijt ben tenminste ![]() ![]() Zelf spreek ik geen niet-bestaande taal - ik kan wat Klingon vloekwoordjes of zinnetjes, maar die heb ik toevallig geleerd - en de meeste dingen die ik nu nog bijleer is puur om in mijn verhalen te stoppen: ik ben dus fanfic-hobbyschrijver ![]() ![]() Over conventies gesproken: ja, ik ga er wel heen (ook naar (open) dagen van de fanclub waar ik lid van ben) maar ik zie niet in wat daar voor vreemds aan is. Het is er meestal erg gezellig, ongeacht waar je wel of niet fan van bent. Ik ga dit voor de derde keer naar een Nederlandse SF-conventie in Scheveningen (de enige grote in Nederland, met tamelijk bekende namen als gaste), en het wordt ieder jaar gezelliger. Voor de mensen die het willen weten: de conventie heet Utopia (V, dit jaar) en wordt komend weekend van 23/24 oktober gehouden in het Bilderberg hotel in Scheveningen. Gasten van dit jaar zijn o.a.: Robert Beltran (Chakotay, ST Voyager), Robert O'Reilly (Chanselor Gowron, ST TNG/DS9), Von Flores (Sandoval, Earth: Final Conflict), David Palffy (Anubis en Sokar uit StarGate SG-1), Douglas Arthurs (Heru'ur uit StarGate SG-1) en Claudia Christian (Susan Ivanova uit Babylon 5). Meer informatie is te vinden op www.utopiasite.com
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() wie is er nu weer undercover ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Inyë mela I!!!! ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() btw heb jij die meeting toppic van koetje ergens gezien ? das de reden dat ik hier ben
||
Citaat:
|
ps ik heb een pokémon rom op mijn playboy emulator (L)
dat vond ik dan een jaar geleden leuk, daarvoor wist ik niet dat zulke dingen bestonden. sinds een week of vier heb ik een sega emulator en dat is gaver want ik heb 6 sonic spelletjes ![]() (en 234893489 snesroms, maar laat maar denk ik ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
Welk van de boeken heb je precies gelezen? |
![]() |
||
Citaat:
Ik moet zeggen dat ik deel 3 van LotR ook een paar flinke 'mindere' punten had hoor, ik vond deel 1 eigenlijk 't beste. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Voor de mensen die er op een wonderbaarlijke wijze in waren geďnteresseerd, heb ik even een verandering in de gasten van komende Utopia:
Robert Beltran (Chakotay, ST Voyager) heeft een dag voor tijd (geweldige timing) nog even afgezegd, dus die zal niet komen. Eigenlijk hetzelfde verhaal als vorig jaar... Enfin, de staf van Utopia heeft een vervanger gevonden die bereid was om direct op het vliegtuig te springen en naar Nederland af te reizen: dat is Vaughn Armstrong, voornamelijk bekend als admiraal Forrest uit Star Trek Enterprise.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() maar pokemon was ook wel gewoon tof.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik heb alle boeken ook gelezen dus ik wist al een heleboel, maar m'n vriend had soms echt grote vraagtekens boven zijn hoofd staan, wat ik me goed voor kon stellen. Verder, tja, ik heb wel een map met elfentaal ergens staan, maar heb me er nooit mee bezig gehouden. Film heeft me verder niet beinvloed ofzow. Die map had ik al voor de komst van de LOTR films.
Laatst gewijzigd op 21-10-2004 om 14:22. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
lol 33.50 voor een kaartje. zijn ze niet goed snik ofzo. |
![]() |
||
Citaat:
wees eerlijk, die gast was wel lachwekkend ![]()
||
Citaat:
Ik vond het eind van RotK juist wel prettig, afsluiting voor alle personages. Maar eigenlijk heb ik nog maar weinig met de films. De muziek was prachtig en sommige beelden zijn wel blijven hangen, maar langzaam word het in mijn hoofd weer het verhaal zoals het in het boek was, en ziet het er soms uit als in de films... NB: David Solo zegt over het 'elvish' van Ilsuuuh: "Well, she has the wordlist from Ardalambion; now if she also works her way through the Quenya course, and applies some grammar to the words she has strung together... "
Laatst gewijzigd op 21-10-2004 om 16:47. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Is toch juist lachen ![]() Maar eeuh, de kunst van Quenya is uiteraard niet een paar losse kreten achter elkaar opschrijven, dat kan iedereen die een beetje een woordenboek heeft, is idd de grammatica die het moeilijk maakt. En dan nog de uitspraak haha ![]() Ilsuuuuh, alantielyë, ar eceénienyes, heca hína! Zie? Kan ik ook, en dit klopt grammaticaal ook nog een beetje (vast niet helemaal, maar wel een beetje)
Laatst gewijzigd op 21-10-2004 om 17:48. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Henk Mul ! (overigens heb ik geen flauw benul van de betekenis van '(u)'.)
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
De gasten zijn er van donderdag tot maandag (ongeveer) en al die tijd en kosten moeten al doorberekend worden in het prijskaartje, en het Bilderberg hotel zelf moet voor de conventie ook heel wat ruimte verhuren. Met het Bilderberg als viersterrenhotel zal dat ook wel wat kosten
![]() De gasten kunnen meestal niets spectaculairs, omdat het acteurs zijn en geen circusartiesten ![]() Ik snap wezenlijk niet wat het verschil is (op het gebied van 'domme uitgaven') tussen een dag naar zo'n conventie gaan, naar een pretpark gaan of een voetbalwedstrijd bijwonen ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
zeg jouw top film romeej12 | 66 | 23-11-2011 02:14 | |
Games |
Welke games heb je origineel? Verwijderd | 108 | 10-01-2004 12:11 | |
Muziek |
playlist-topic Tombooo | 27 | 12-03-2003 23:28 | |
Films, TV & Radio |
Lord of the Rings/Star Wars Ninja_Nina | 53 | 06-01-2003 13:52 | |
Films, TV & Radio |
Welke film MOET je zien. nu op het moment dat je dit intikt, zo graag wil je het zien Verwijderd | 95 | 27-06-2002 23:44 |