Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-10-2004, 22:10
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 06-10-2004 @ 23:07 :
hoezo denk je dat?
Ik neem aan dat je het artikel van LaResistance ook gelezen hebt... dat legt zichzelf uit.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-10-2004, 22:24
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 06-10-2004 @ 23:10 :
Ik neem aan dat je het artikel van LaResistance ook gelezen hebt... dat legt zichzelf uit.
ja, die ken ik wel. maar het is behoorlijk goedkoop om naar een artikel te wijzen. Ik wil graag jouw mening horen
Oud 06-10-2004, 22:42
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 06-10-2004 @ 23:24 :
ja, die ken ik wel. maar het is behoorlijk goedkoop om naar een artikel te wijzen. Ik wil graag jouw mening horen
Hoezo is het goedkoop om naar een artikel te wijzen? Doe jij dat ook niet constant met je Haaretz?

Mijn mening? Dat Israël woedend is dat er twee peuters met raketten zijn gedood door die terroristen, is helemaal terecht. Dat Israël de daders wil aanpakken, is niet meer dan logisch.
Maar dat Israël daarbij lukraak mensen vermoord, ipv de eigenlijke daders, vind ik schandelijk. Twee willekeurige meisjes gedood, dan nog tien willekeurige kinderen gewond, een 56-jarige man gedood enz. Dan kun je wel zeggen: ja, maar dat doen die terroristen toch ook? Ja, maar Israël is een rechtsstaat, en daar verwacht ik van dat ze de dáders aanpakken, dat wil zeggen: opsporen en arresteren en voor mijn part levenslang in de bak gooien (dat verdienen ze!). Maar willekurigen afschieten? Nee!

En ik word kotsmisselijk van de VS die met hun vriendjespolitiek binnen de VN alle democratische rechtsgang belemmeren.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 10:10
LaResistance
LaResistance is offline
Hier nog zo'n goedkoop artikel:

Palestijnse VN-medewerkers al twee jaar vast zonder aanklacht

Uitgegeven op 07-10-2004 om 10:31 uur

Ten minste 25 Palestijnse VN-medewerkers worden al twee jaar vastgehouden door Israël, dat niet wil zeggen waar zij van verdacht worden. Dat hebben woordvoerders van de Verenigde Naties woensdag gezegd.

De VN-medewerkers behoren tot de UNRWA, de hulporganisatie die in 1949 werd opgericht om Palestijnen te helpen die verdreven of gevlucht waren in de eerste Israëlisch-Arabische oorlog die leidde tot de oprichting van de staat Israël. Tussen Israël en de VN botert het al jaren niet. Vorige week beschuldigde Israël een Palestijnse VN-medewerker ervan tijdens gevechten in de Gazastrook een Qassam-raket in een ambulance te hebben vervoerd. Maandag moest Israël de beschuldiging inslikken, maar daarop volgde dinsdag weer de mededeling van het Israëlische leger, dat het gedurende een niet nader aangegeven periode dertien UNRWA-medewerkers had opgepakt wegens banden met extremistische groepen.

VN-woordvoerder Fred Eckhard zei woensdag dat er wel 25 Palestijnse VN-medewerkers worden vastgehouden door Israël, dat ondanks herhaalde verzoeken weigert om de redenen daarvoor mee te delen. Van deze groep zitten er 24 in 'administratieve hechtenis'. Hiermee kunnen mensen zonder enige vorm van proces telkens voor zes maanden worden vastgezet.

Israël heeft UNRWA-directeur Peter Hansen om uitleg gevraagd over zijn uitspraak dat de hulporganisatie sympathisanten van de Hamas inhuurt. Israël beschouwt de Hamas als een terreurgroep, terwijl Palestijnen de Hamas als een legitieme politieke en maatschappelijke organisatie beschouwen. Eckhard zei dat er niet aan valt te ontkomen dat onder de duizenden medewerkers die worden aangetrokken Hamas-sympathisanten zitten, als eenderde van de bevolking van de bezette gebieden met de Hamas sympathiseert. Maar iedere UNRWA-medewerker die militante activiteiten ontplooit wordt keihard aangepakt, zei Eckhard.

nieuws.nl
Oud 07-10-2004, 11:02
Verwijderd
Citaat:
LaResistance schreef op 07-10-2004 @ 11:10 :
Hier nog zo'n goedkoop artikel:

Palestijnse VN-medewerkers al twee jaar vast zonder aanklacht

Uitgegeven op 07-10-2004 om 10:31 uur

Ten minste 25 Palestijnse VN-medewerkers worden al twee jaar vastgehouden door Israël, dat niet wil zeggen waar zij van verdacht worden. Dat hebben woordvoerders van de Verenigde Naties woensdag gezegd.

De VN-medewerkers behoren tot de UNRWA, de hulporganisatie die in 1949 werd opgericht om Palestijnen te helpen die verdreven of gevlucht waren in de eerste Israëlisch-Arabische oorlog die leidde tot de oprichting van de staat Israël. Tussen Israël en de VN botert het al jaren niet. Vorige week beschuldigde Israël een Palestijnse VN-medewerker ervan tijdens gevechten in de Gazastrook een Qassam-raket in een ambulance te hebben vervoerd. Maandag moest Israël de beschuldiging inslikken, maar daarop volgde dinsdag weer de mededeling van het Israëlische leger, dat het gedurende een niet nader aangegeven periode dertien UNRWA-medewerkers had opgepakt wegens banden met extremistische groepen.

VN-woordvoerder Fred Eckhard zei woensdag dat er wel 25 Palestijnse VN-medewerkers worden vastgehouden door Israël, dat ondanks herhaalde verzoeken weigert om de redenen daarvoor mee te delen. Van deze groep zitten er 24 in 'administratieve hechtenis'. Hiermee kunnen mensen zonder enige vorm van proces telkens voor zes maanden worden vastgezet.

Israël heeft UNRWA-directeur Peter Hansen om uitleg gevraagd over zijn uitspraak dat de hulporganisatie sympathisanten van de Hamas inhuurt. Israël beschouwt de Hamas als een terreurgroep, terwijl Palestijnen de Hamas als een legitieme politieke en maatschappelijke organisatie beschouwen. Eckhard zei dat er niet aan valt te ontkomen dat onder de duizenden medewerkers die worden aangetrokken Hamas-sympathisanten zitten, als eenderde van de bevolking van de bezette gebieden met de Hamas sympathiseert. Maar iedere UNRWA-medewerker die militante activiteiten ontplooit wordt keihard aangepakt, zei Eckhard.
nieuws.nl

Hamas!hamas!hamas!
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 11:03
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
makelville schreef op 07-10-2004 @ 12:02 :

Hamas!hamas!hamas!
Oud 07-10-2004, 11:04
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 06-10-2004 @ 23:42 :
Hoezo is het goedkoop om naar een artikel te wijzen? Doe jij dat ook niet constant met je Haaretz?

een artikel kan als ondersteuning bieden maar door duf te zeggen: kijk dan wat daarin staat zegt niks.

Citaat:

Mijn mening? Dat Israël woedend is dat er twee peuters met raketten zijn gedood door die terroristen, is helemaal terecht. Dat Israël de daders wil aanpakken, is niet meer dan logisch.
Maar dat Israël daarbij lukraak mensen vermoord, ipv de eigenlijke daders, vind ik schandelijk. Twee willekeurige meisjes gedood, dan nog tien willekeurige kinderen gewond, een 56-jarige man gedood enz. Dan kun je wel zeggen: ja, maar dat doen die terroristen toch ook? Ja, maar Israël is een rechtsstaat, en daar verwacht ik van dat ze de dáders aanpakken, dat wil zeggen: opsporen en arresteren en voor mijn part levenslang in de bak gooien (dat verdienen ze!). Maar willekurigen afschieten? Nee!

ben ik met je eens.

Citaat:

En ik word kotsmisselijk van de VS die met hun vriendjespolitiek binnen de VN alle democratische rechtsgang belemmeren.
ach
die resolutie had best anders gekund. De Arabische staten doen nog niet eens moeite, imo.
Oud 07-10-2004, 11:06
Tricks'
Tricks' is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 06-10-2004 @ 23:42 :

idd.. niets meer aan toe te voegen
Oud 07-10-2004, 11:06
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 07-10-2004 @ 12:03 :
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 11:23
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
makelville schreef op 07-10-2004 @ 12:06 :
Oud 07-10-2004, 11:24
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 07-10-2004 @ 12:23 :
wat is er?
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 11:53
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
makelville schreef op 07-10-2004 @ 12:24 :
wat is er?
laat maar
Oud 07-10-2004, 11:58
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 07-10-2004 @ 12:53 :
laat maar
als je ergens mee zit moet je het vertellen
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 12:04
Verwijderd
Citaat:
makelville schreef op 07-10-2004 @ 12:02 :

Hamas!hamas!hamas!
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 12:07
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
makelville schreef op 07-10-2004 @ 12:58 :
als je ergens mee zit moet je het vertellen
ik zit er niet mee, maar het is nogal triest dat je twee maal toe eenzelfde antwoord geeft waarbij iedereen wel weet wat er mee bedoeld wordt en je dat ook nog leuk vindt.
Oud 07-10-2004, 12:09
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 07-10-2004 @ 13:07 :
ik zit er niet mee, maar het is nogal triest dat je twee maal toe eenzelfde antwoord geeft waarbij iedereen wel weet wat er mee bedoeld wordt en je dat ook nog leuk vindt.
ik vind het triester dat er alweer een isreal/palestina topic is

en dat je mijn gevoel voor humor niet waardeert

Laatst gewijzigd op 07-10-2004 om 12:12.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 12:15
Verwijderd
Iedereen weet allang dat de staat Israel een rotte appel is, dus waarom nog tijd eraan besteden
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 12:16
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
makelville schreef op 07-10-2004 @ 13:09 :
ik vind het triester dat er alweer een isreal/palestina topic is

er lijkt weinig andere onderwerpen in de smaak te vallen op N&A
je staat vrij er zelf ene te openenen

Citaat:

en dat je mijn gevoel voor humor niet waardeert
ach
Oud 07-10-2004, 12:19
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 07-10-2004 @ 13:16 :
[B]
er lijkt weinig andere onderwerpen in de smaak te vallen op N&A
je staat vrij er zelf ene te openenen

er is nu geen nieuws dat een topic waard is

ach
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 12:20
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 07-10-2004 @ 13:15 :
Iedereen weet allang dat de staat Israel een rotte appel is, dus waarom nog tijd eraan besteden
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 15:05
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
onder jouw definitie van 'iedereen' val ik met nadruk niet en gelukkig velen met mij.
Oud 07-10-2004, 15:37
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Nee, dat weet niet iedereen. Er zijn gelukkig ook nog mensen die over dit soort dingen nadenken.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 16:04
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 07-10-2004 @ 16:37 :
Nee, dat weet niet iedereen. Er zijn gelukkig ook nog mensen die niet over dit soort dingen nadenken.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 16:50
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 07-10-2004 @ 16:37 :
Nee, dat weet niet iedereen. Er zijn gelukkig ook nog mensen die over dit soort dingen nadenken.
Niet zo happen
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 21:07
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Las ik vandaag weer in de Spits dat er 20 Palestijnse kinderen zijn gedood, tegenover 2 Israëlische (de directe aanleiding tot het offensief van het Israëlische leger). Zie ik vandaag op het Journaal weer tanks dwars door huizen en vluchtelingenkampen denderen, alles meenemend en neerschietend wat op hun weg komt. En dan denk ik: "Gek he, dat er zoveel aanhang is voor Hamas en co?"
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 21:17
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 07-10-2004 @ 22:07 :
Las ik vandaag weer in de Spits dat er 20 Palestijnse kinderen zijn gedood, tegenover 2 Israëlische (de directe aanleiding tot het offensief van het Israëlische leger). Zie ik vandaag op het Journaal weer tanks dwars door huizen en vluchtelingenkampen denderen, alles meenemend en neerschietend wat op hun weg komt. En dan denk ik: "Gek he, dat er zoveel aanhang is voor Hamas en co?"

overdrijven is ook een vak, als het Israelische leger daar kwam puur om mensen te vermoorden zouden de slachtoffers in de duizenden lopen.

beetje realiteitszijn graag.

en kinderen, tja, wie zijn kinderen naar buiten stuurt om te gaan vechten met tanks in plaats van te spelen met speelgoed is van erg twijfelachtige kwaliteit op het gebied van zorgen voor kinderen.
Oud 07-10-2004, 21:31
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 07-10-2004 @ 22:17 :
overdrijven is ook een vak, als het Israelische leger daar kwam puur om mensen te vermoorden zouden de slachtoffers in de duizenden lopen.

en kinderen, tja, wie zijn kinderen naar buiten stuurt om te gaan vechten met tanks in plaats van te spelen met speelgoed is van erg twijfelachtige kwaliteit op het gebied van zorgen voor kinderen.
Hoe verklaar je al die burgerslachtoffers anders? Al die kinderen en andere onschuldige slachtoffers zijn heus niet allemaal terroristen, maar worden gedood als 'vergelding'. Mooi principe voor een rechtsstaat.

20 tegenover 2... beetje disproportioneel, niet?
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 21:46
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 07-10-2004 @ 22:31 :
Hoe verklaar je al die burgerslachtoffers anders? Al die kinderen en andere onschuldige slachtoffers zijn heus niet allemaal terroristen, maar worden gedood als 'vergelding'. Mooi principe voor een rechtsstaat.

ALS Israel ergens binnenvalt met tanks, moet je je voorstellen dat die mensen daar boos zijn... en sturen hun kinderen naar buiten om te protesteren, steentjes te gooien enzovoort. Die kinderen blijven voor die tanks e.d. lopen, ook al worden ze door de soldaten gewaarschuwd. Als ouders hun kinderen zo gebruiken, is dat het risico + dat het mooi staat om te laten zien hoe vreselijk verschikkelijk erg inhumaan Israel wel niet is.
Nee, ik ben niet blij met de dood van die kids maar ze hebben het wel aan zichzelf te danken.
Oud 07-10-2004, 21:52
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 07-10-2004 @ 22:31 :
met ak-47 en stenen tegenover tanks en gemechaniseerde infaterie is het verschil wel te verklaren.

nogmaals, als het israelische leger werkelijk kwam om mensen te doden dan zou het aantal slachtoffers hoger liggen.

en verder: waar gehakt wordt vallen spaanders, pech gehad.

volgens mij laat je je haat tegen Israel (ik zeg niet 'tegen Joden' voordat we daar weer een discussie over hebbn) je objectiviteit behoorlijk beinvloeden.
Oud 07-10-2004, 22:04
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Staafmixer schreef op 07-10-2004 @ 22:46 :
ALS Israel ergens binnenvalt met tanks, moet je je voorstellen dat die mensen daar boos zijn... en sturen hun kinderen naar buiten om te protesteren, steentjes te gooien enzovoort. Die kinderen blijven voor die tanks e.d. lopen, ook al worden ze door de soldaten gewaarschuwd. Als ouders hun kinderen zo gebruiken, is dat het risico + dat het mooi staat om te laten zien hoe vreselijk verschikkelijk erg inhumaan Israel wel niet is.
Nee, ik ben niet blij met de dood van die kids maar ze hebben het wel aan zichzelf te danken.
Ze hebben het aan zichzelf te denken dat israël midden door huizen en vluchtelingenkampen dendert met hun tanks en dat ze schieten op alles wat Palestijns is en beweegt...

Ja, maak het nou.... Jij vind ook altijjd wel een rechtvaardiging voor de Israëlische terreur tegen de Palestijnen, he? Hoe imbeciel het ook klinkt en in hoeveel bochten je je ook moet wringen...
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 22:06
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 07-10-2004 @ 22:52 :
en verder: waar gehakt wordt vallen spaanders, pech gehad.

volgens mij laat je je haat tegen Israel (ik zeg niet 'tegen Joden' voordat we daar weer een discussie over hebbn) je objectiviteit behoorlijk beinvloeden.
OMG, alleen die uitdrukking alleen al. Als iemand Hamas zou verdedigen met die uitdrukking, maar dan gericht op de Israëlische slachtoffers, zou je moord en brand schreeuwen.

En verder: ken je dat spreekwoord met die pot en die ketel?
Met citaat reageren
Oud 07-10-2004, 22:22
T_ID
T_ID is offline
ja, behalve dan dat ik argumenteer over een legitieme staat en jij over een volk in totale anarchie met een behoorlijke lading slechte bedoelingen.
Oud 07-10-2004, 22:45
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 07-10-2004 @ 23:22 :
ja, behalve dan dat ik argumenteer over een legitieme staat en jij over een volk in totale anarchie met een behoorlijke lading slechte bedoelingen.
Als Israël een legitieme staat is, laat het zich dan ook eens zo gedragen. Dit soort terruer is een beschaafde staat onwaardig.
Een volk in total anarchie, ja... Ik zou jouw toestand wel eens willen zien als een stel tanks jouw huis met de grond gelijk maakte en je kind voor je ogen neerschoot omdat het toevallig in de weg liep.
Slechte bedoelingen? Een deel van dat volk (je doelt op Hamas) wel ja, maar laten we de bedoelingen van israël niet vergeten. De Hamas komt er tenminste openlijk voor uit wat hun kwalijke bedoelingen zijn...
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 07:22
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 07-10-2004 @ 23:04 :
Ze hebben het aan zichzelf te denken dat israël midden door huizen en vluchtelingenkampen dendert met hun tanks en dat ze schieten op alles wat Palestijns is en beweegt...
Eigenlijk wel ja.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 07:50
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 07-10-2004 @ 23:45 :
Als Israël een legitieme staat is, laat het zich dan ook eens zo gedragen.
Een legitieme staat beschermt haar burgers op iedere mogelijke manier tegen dit soort vuile terreur - wat Israël dus ook doet.
Wat wil je dan? Dat Israel niets doet, dat het die extremisten gewoon over zich heen zou laten lopen?
Daar ken ik nog zo'n leuk spreekwoord van: als de palestijnen hun wapens neerleggen, zal er vrede zijn, als de israeli's hun wapens neerleggen, zal er geen israel meer zijn.
Wat zou jij doen als je israel was? als israel stopt met hun acties zal de anarchie enorm uitgroeien, mensen zullen openlijk wapens produceren en is er binnen de kortst mogelijke periode een echte oorlog aan de gang.
Oud 08-10-2004, 09:10
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 07-10-2004 @ 22:17 :

dat argument werd ook in Beslan door de rebellen gebruikt

alsof jij weet wat dat inhoudt

kinderen het leger inlaten is pas het toppunt
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 09:12
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
makelville schreef op 08-10-2004 @ 10:10 :
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 09:17
Verwijderd
Citaat:
Staafmixer schreef op 08-10-2004 @ 08:50 :
Een legitieme staat beschermt haar burgers op iedere mogelijke manier tegen dit soort vuile terreur - wat Israël dus ook doet.
de Hamas doet dat ook

Wat wil je dan? Dat Israel niets doet, dat het die extremisten gewoon over zich heen zou laten lopen?

ze kunnen beter beginnen met het stoppen met dat geweld tegen weerloze burgers.

Daar ken ik nog zo'n leuk spreekwoord van: als de palestijnen hun wapens neerleggen, zal er vrede zijn, als de israeli's hun wapens neerleggen, zal er geen israel meer zijn.

als de palestijnse hun wapens neerleggen zullen ze in een hoek gedrukt worden en leven in armoede terwijl de indringers hun dagelijks vernederen

Wat zou jij doen als je israel was?

verhuizen
als israel stopt met hun acties zal de anarchie enorm uitgroeien, mensen zullen openlijk wapens produceren en is er binnen de kortst mogelijke periode een echte oorlog aan de gang.
zo en dat heb je allemaal even ik je glazen bol gezien?

Als de VN toezicht zou houden zou dat doemscenario vermeden kunnen worden
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 09:18
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 08-10-2004 @ 10:12 :
nuttige repley hoor
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 09:33
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
makelville schreef op 08-10-2004 @ 10:10 :
helemaal mee eens, die palestijnen zijn barbaren om kinderen van 12-14 een oorlog in te sturen.
Oud 08-10-2004, 09:37
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 08-10-2004 @ 10:33 :
helemaal mee eens, die palestijnen zijn barbaren om kinderen van 12-14 een oorlog in te sturen.
ik heb het over Isreal doos

met dat achterlijke dienstplicht
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 09:40
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
makelville schreef op 08-10-2004 @ 10:37 :

ik zou schrijven 'die dienstplicht', maar dat terzijde.

hoezo dat dan? in Iran en andere islamistische landen kun je door geld te betalen onder je dienstplicht uitkomen, hoe eerlijk is dat?

dat Israel een van de weinige landen is die niet discrimineerd bij hun dienstplicht is ook geen negatief punt zou ik zeggen.

och wow, je stuurt een kindje van 12 naar buiten om te vechten tegen de ongelovigen, en dan hebben die joodse barbaren het lef om terug te vechten?!

schokkend schokkend

Oud 08-10-2004, 09:47
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
makelville schreef op 08-10-2004 @ 10:37 :

Zijn dat ook kinderen van 12-14 jaar? Dacht het dus even niet.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 09:50
Verwijderd
[QUOTE]T_ID schreef op 08-10-2004 @ 10:40 :
ik zou schrijven 'die dienstplicht', maar dat terzijde.
hoezo dat dan? in Iran en andere islamistische landen kun je door geld te betalen onder je dienstplicht uitkomen, hoe eerlijk is dat?

wel zo eerlijk voor de mensen die daar absoluut geen brood in zien.

dat Israel een van de weinige landen is die niet discrimineerd bij hun dienstplicht is ook geen negatief punt zou ik zeggen.

derserteurs worden in de bak gegooid en streng gestraft

och wow, je stuurt een kindje van 12 naar buiten om te vechten tegen de ongelovigen, en dan hebben die joodse barbaren het lef om terug te vechten?!

hoe kom je erbij dat de ouders hun kinderen willens en wetend de dood in sturen?

schokkend schokkend

dat jij alle schuld bij de palestijnen legt wel ja
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 09:54
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
makelville schreef op 08-10-2004 @ 10:50 :
derserteurs worden in de bak gegooid en streng gestraft
Natuurlijk, dat is overal zo.

Citaat:
makelville schreef op 08-10-2004 @ 10:50 :
hoe kom je erbij dat de ouders hun kinderen willens en wetend de dood in sturen?
Als je in de Palestijnse gebieden woont en je je kinderen naar buiten laat gaan zodat ze stenen kunnen gaan gooien lijkt het me vrij logisch om te concluderen dat ze dat willens en wetend doen.

Ps. Leer eens quoten.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 10:01
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 08-10-2004 @ 10:54 :
Natuurlijk, dat is overal zo.
Maar in de meesten landen heb je geen dienstplicht
Citaat:

Als je in de Palestijnse gebieden woont en je je kinderen naar buiten laat gaan zodat ze stenen kunnen gaan gooien lijkt het me vrij logisch om te concluderen dat ze dat willens en wetend doen.
moeten ze hun kinderen dan maar opsluiten omdat die soldaten zich bedreigd voelen.
Citaat:

Ps. Leer eens quoten.
Kijk eens speciaal voor jouw
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 10:06
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
makelville schreef op 08-10-2004 @ 11:01 :
Maar in de meesten landen heb je geen dienstplicht
Dat doet er verder niet zoveel toe. Als je de belasting ontduikt kun je ook op problemen rekenen.

Citaat:
moeten ze hun kinderen dan maar opsluiten omdat die soldaten zich bedreigd voelen.
Dat moeten ze soms inderdaad doen ja.

Citaat:
Kijk eens speciaal voor jouw
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 10:13
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 08-10-2004 @ 11:06 :
Dat doet er verder niet zoveel toe. Als je de belasting ontduikt kun je ook op problemen rekenen.
de belasting ontduiken en dienstplicht zijn te niet te vergelijken

Citaat:

Dat moeten ze soms inderdaad doen ja.
Doe normaal zeg alsof je kinderen 24 uur per dag kunt binnenhouden

*ze moeten ook nog naar school en moeten gewoon buiten kunnen spelen net als hun andere leeftijdgenootjes
of wou word dat de palestijnse kinderen dat ook al ontnomen
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 10:17
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
makelville schreef op 08-10-2004 @ 11:13 :
de belasting ontduiken en dienstplicht zijn te niet te vergelijken
Dat is best te vergelijken.

Citaat:
makelville schreef op 08-10-2004 @ 11:13 :
Doe normaal zeg alsof je kinderen 24 uur per dag kunt binnenhouden

*ze moeten ook nog naar school en moeten gewoon buiten kunnen spelen net als hun andere leeftijdgenootjes
of wou word dat de palestijnse kinderen dat ook al ontnomen
Ik zeg helemaal niet dat ze 24 uur per dag binnen moeten zitten. Maar als er al de nodige onrust buiten is en de Israeli's zijn al wat gespannen dan doe je er IMH verstandig aan om je kinderen of binnen te houden of zo op te voeden dat ze dat wel laten.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2004, 10:27
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 08-10-2004 @ 11:17 :
Dat is best te vergelijken.
je weet heel goed dat absoluut niet kan
Citaat:

Ik zeg helemaal niet dat ze 24 uur per dag binnen moeten zitten. Maar als er al de nodige onrust buiten is en de Israeli's zijn al wat gespannen dan doe je er IMH verstandig aan om je kinderen of binnen te houden of zo op te voeden dat ze dat wel laten.
alsof alle kinderen naar hun ouders luisteren en het word nog moeilijker als ze mee worden gesleept in die anti isreal demonstraties op straat

kinderen zijn nu eenmaal makkelijk te manipuleren
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten