Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-10-2004, 15:36
knir
knir is offline
een laptop verhoogt de kans op rsi behoorlijk, tis stukken ongezonder dan een normale pc

-heeft rsi voorlichting gehad -
Oud 01-11-2004, 15:34
esprit-chick
esprit-chick is offline
ook dat is waar en het beeldscherm van een laptop, is toch ook veel minder?

ff tussendoor, ik studeer zelf dus nog niet , maar ik vraag me af wat iedereen dan al die tijd op school moet doen met n pc, heb je zoveel tussenuren dan????
of heb je t voor al je werkgroepen nodig?
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 16:04
Verwijderd
Tegenwoordig doen laptopschermen niet meer zoveel onder voor gewone schermen hoor. Op de bureau's op kantoren staan tegenwoordig toch ook voornamelijk TFT-schermen en dat is dezelfde techniek die wordt toegepast in laptopschermen.

Wat betreft je tweede vraag kan ik alleen voor mezelf spreken. Voor mij zou een laptop absoluut nutteloos zijn, omdat het onderwijs dat ik volg voornamelijk uit hoorcolleges bestaat, die het productiefst zijn als je het vantevoren hebt voorbereid. Daarbij heb je geen laptop nodig. Ook voor werkgroepen heb je geen laptop nodig, hooguit een gewone computer op je kamer, omdat je soms wel eens wat uit moet typen (komt niet zo vaak voor).
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 16:38
esprit-chick
esprit-chick is offline
mijn idee was ook dat je m dus op school zelf niet zo gek veel nodig hebt, best een prestatie dan al die afgeladen mediatheken...
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 16:40
Verwijderd
Ach, afgeladen mediatheken. Dat valt ook best mee. Een beetje goede universiteit heeft gewoon voor de studies waarvoor je een PC nodig hebt, voldoende faciliteiten. Bijv. bij technische studies waar je een computer nodig hebt om te simuleren.

Ik studeer zelf rechten en heb echt vrijwel nooit een computer nodig. Natuurlijk is onze computerruimte wel eens afgeladen, maar om 'even je mail te checken' of te MSN'en heb je hem niet nodig. Als je bij ons echt een PC nodig hebt voor je scriptie ofzo kun je die altijd krijgen. Afgeladen mediatheken zijn vooral een probleem voor mutsen die onder de collegedag willen chatten ofzo (maar gelukkig is bij ons nu MSN verboden en wordt het automatisch afgebroken).

Wat betreft afgeladen mediatheken tenslotten geldt nog dat je gewoon op tijd moet beginnen als je iets op de PC moet doen. 's Ochtends vroeg en 's avonds laat is het vaak uitgestorven in de computerruimtes, dus dan kun je prima werken.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 16:43
El Kim
El Kim is offline
Nodig: nee. Handig: ja, maar een gewone pc voldoet net zo goed
Reageren

Regels voor berichten