Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-10-2004, 14:51
Verwijderd
Citaat:
girlytina schreef op 24-10-2004 @ 15:37 :
jij weet helemaal nix over me dus lul niet over mijn iq
Ik was ook zeker niet van plan om dat vraagstuk aan te snijden.
Advertentie
Oud 24-10-2004, 14:53
Footprint
Footprint is offline
Citaat:
girlytina schreef op 24-10-2004 @ 15:49 :
gewoon laten zitten? no way.. laat ze maar de bak in gaan of weet ik veel wat..
nazi
Citaat:
met die junkies valt dus niet mee er zitten best veel van die skinheads enzo.. nou daar fiets je echt niet zomaar in je eentje voorbij..
wtf zijn voor jou junkies ??
skinheads??
Oud 24-10-2004, 14:56
reeko
reeko is offline
Citaat:
girlytina schreef op 24-10-2004 @ 15:49 :
gewoon laten zitten? no way.. laat ze maar de bak in gaan of weet ik veel wat..

met die junkies valt dus niet mee er zitten best veel van die skinheads enzo.. nou daar fiets je echt niet zomaar in je eentje voorbij..
en jij wil zelf toch wel ooit eens iets uit proberen zeg je?
dat zou ik dan maar niet doen als ik jou was want dan zit je over een paar jaar daar zelf tussen de skinheads, en dan komt er een 14jarig meisje langsgefiets die bang is van je, en graag wil dat ze jou dan maar opsluiten

dat zou jij toch ook niet leuk vinden of wel?
Oud 24-10-2004, 14:59
Verwijderd
Citaat:
Footprint schreef op 24-10-2004 @ 15:53 :
nazi

wtf zijn voor jou junkies ??
skinheads??
skinheads en junkies zijn allebei iets anders... maar er zijn wel vee skinheads die junkies zijn
Oud 24-10-2004, 15:02
Verwijderd
Citaat:
reeko schreef op 24-10-2004 @ 15:56 :
en jij wil zelf toch wel ooit eens iets uit proberen zeg je?
dat zou ik dan maar niet doen als ik jou was want dan zit je over een paar jaar daar zelf tussen de skinheads, en dan komt er een 14jarig meisje langsgefiets die bang is van je, en graag wil dat ze jou dan maar opsluiten

dat zou jij toch ook niet leuk vinden of wel?
ik zou het willen uitproberen ja.. maar niet echt gaan gebruiken ofzo.. ik zal nooit tussen die junkies eindigen..

dus eigelijk kan ik het me ook helemaal niet voorstellen.. ik vind het logisch dat meisjes van 14 zo denken als ze langs die junkies komen.
Oud 24-10-2004, 15:04
reeko
reeko is offline
o, maar denk je wel dat die junkies die daar liggen toen ze 14 waren, of misschien wat jonger of ouder, nooit daarlangs zijn gelopen, en bij zichzelf dachten, o vet daar wil ik over een paar jaar ook graag liggen
Oud 24-10-2004, 15:05
Verwijderd
Je wil het wel proberen?

als je het eenmaal probeert doe je het 9 van de 10 keer nogmaals, dus probeer het dan uberhaupt niet.
Oud 24-10-2004, 15:05
Verwijderd
Citaat:
reeko schreef op 24-10-2004 @ 16:04 :
o, maar denk je wel dat die junkies die daar liggen toen ze 14 waren, of misschien wat jonger of ouder, nooit daarlangs zijn gelopen, en bij zichzelf dachten, o vet daar wil ik over een paar jaar ook graag liggen
daar snap ik even helemaal geen kont van
Oud 24-10-2004, 15:06
reeko
reeko is offline
pff, die keuze heeft ze nu al gemaakt, dus ze gaat het doen ook
misschien nog niet nu, maar die tijd zal wel komen
Oud 24-10-2004, 15:07
Verwijderd
Citaat:
Reverend schreef op 24-10-2004 @ 16:05 :
Je wil het wel proberen?

als je het eenmaal probeert doe je het 9 van de 10 keer nogmaals, dus probeer het dan uberhaupt niet.
ja ik wil het proberen... en dat ik het een paar keer ga gebruiken denk ik dan ook wel.. maar dat zal heel snel afgelopen zijn. Na een keer weetje nog niet precies hoe iets is.
Oud 24-10-2004, 15:08
Verwijderd
Citaat:
girlytina schreef op 24-10-2004 @ 16:05 :
daar snap ik even helemaal geen kont van
jij snapt wel meer dingen niet.
Oud 24-10-2004, 15:08
reeko
reeko is offline
hehe sorry die zin was een beetje krom

ik bedoel, dat die junkies zelf ook 14 zijn geweest, en hebben ooit bij zichzelf gedacht, ik wordt later nooit junkie
Oud 24-10-2004, 15:09
Verwijderd
Citaat:
sjek schreef op 24-10-2004 @ 16:08 :
jij snapt wel meer dingen niet.
ja das waar..
Oud 24-10-2004, 15:11
Verwijderd
Citaat:
reeko schreef op 24-10-2004 @ 16:08 :
hehe sorry die zin was een beetje krom

ik bedoel, dat die junkies zelf ook 14 zijn geweest, en hebben ooit bij zichzelf gedacht, ik wordt later nooit junkie
ja da weet ik wel... maar vaak is het zo dat junkies geen lieverdjes zijn.. en dat waren ze waarscheinlijk heel hun leven al niet. Iemand die heel intelligent is en goed is opgevoed enzo.. zie je niet vaak junkie worden
Oud 24-10-2004, 15:16
Verwijderd
Citaat:
girlytina schreef op 24-10-2004 @ 16:11 :
ja da weet ik wel... maar vaak is het zo dat junkies geen lieverdjes zijn.. en dat waren ze waarscheinlijk heel hun leven al niet. Iemand die heel intelligent is en goed is opgevoed enzo.. zie je niet vaak junkie worden
iemand die heel intelligent is en goede opvoeding heeft genoten kan nog steeds een junkie worden
Oud 24-10-2004, 15:17
reeko
reeko is offline
hoevaak heb jij dan iemand 'junkie' ZIEN worden??
Oud 24-10-2004, 15:23
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
girlytina schreef op 24-10-2004 @ 16:11 :
wat een onzin !! dat denk je omdat je gevoel zegt dat dat logisch is, maar zo werkt het echt niet. de junks die ik wel ns gesproken zijn hebben allemaal een redelijk tot goed middelbare schooldiploma en sommige zijn zelfs afgestudeerd. dus jammer, maar je verhaaltje klopt echt niet.
Oud 24-10-2004, 15:24
Verwijderd
Citaat:
sjek schreef op 24-10-2004 @ 16:16 :
iemand die heel intelligent is en goede opvoeding heeft genoten kan nog steeds een junkie worden
ik zei ook niet dat het niet kon maar ik zeg alleen dat dat niet vaak voorkomt.. lijkt me
Oud 24-10-2004, 15:26
ESCO
ESCO is offline
Citaat:
Ik was ook zeker niet van plan om dat vraagstuk aan te snijden.

Wat lul je stom
Heb je dat uit een vocabulaire ofzo.
Oud 24-10-2004, 15:26
Verwijderd
Citaat:
reeko schreef op 24-10-2004 @ 16:17 :
hoevaak heb jij dan iemand 'junkie' ZIEN worden??
2x.. twee neven vanme.. mara 1 daarvan is nu volwassener en heeft een vrouw en een klein kind. die andere is er erg aan toe
Oud 24-10-2004, 15:28
Verwijderd
Citaat:
little nemo schreef op 24-10-2004 @ 16:23 :
wat een onzin !! dat denk je omdat je gevoel zegt dat dat logisch is, maar zo werkt het echt niet. de junks die ik wel ns gesproken zijn hebben allemaal een redelijk tot goed middelbare schooldiploma en sommige zijn zelfs afgestudeerd. dus jammer, maar je verhaaltje klopt echt niet.
het klopt wel ik zet niet dat het bij iedereen zo is .. maar het klopt dus echt wel
Oud 24-10-2004, 15:51
Verwijderd
Citaat:
girlytina schreef op 24-10-2004 @ 16:24 :
ik zei ook niet dat het niet kon maar ik zeg alleen dat dat niet vaak voorkomt.. lijkt me
het lijkt je, totdat je het bij je bloedeigen broer ziet, dus niet dom lullen ja!
Oud 24-10-2004, 15:54
ESCO
ESCO is offline
precies niet uit je nek lullen
Oud 24-10-2004, 16:01
Verwijderd
Citaat:
sjek schreef op 24-10-2004 @ 16:51 :
het lijkt je, totdat je het bij je bloedeigen broer ziet, dus niet dom lullen ja!
hij gebruikt geen drugs.. en hij is bijna 18
Oud 24-10-2004, 16:02
Verwijderd
Citaat:
ESCO schreef op 24-10-2004 @ 16:54 :
precies niet uit je nek lullen
doe ik ook niet het is waar
Oud 24-10-2004, 16:12
Verwijderd
jongens ik zal maar de bevrijdende post doen zonder dat ik PCP promoot (wat ik overigens bij deze wel wil doen, want dan wordt je zo als zeehond)

STOP ALLEMAAL MET DRUGS GEBRUIKEN EN GA BBQEN. LEKKER VERBRAND VLEES. ALS TOETJE LEKKER LINKSDRAAIENDE BIOGARDE EN VERGEET DE WIJN NIET.

smakelijk eten

Oud 24-10-2004, 16:17
Verwijderd
Citaat:
EZBlade schreef op 24-10-2004 @ 17:12 :
jongens ik zal maar de bevrijdende post doen zonder dat ik PCP promoot (wat ik overigens bij deze wel wil doen, want dan wordt je zo als zeehond)

STOP ALLEMAAL MET DRUGS GEBRUIKEN EN GA BBQEN. LEKKER VERBRAND VLEES. ALS TOETJE LEKKER LINKSDRAAIENDE BIOGARDE EN VERGEET DE WIJN NIET.

smakelijk eten

[afbeelding]
het weer werkt niet mee
Oud 24-10-2004, 16:24
Verwijderd
gourmetten en wokken kan ook
Oud 24-10-2004, 17:08
U*NiQ
U*NiQ is offline
Het blijft toch altijd een feit dat drugs niet goed voor je is?
Oud 24-10-2004, 17:21
Verwijderd
Citaat:
Uniq86 schreef op 24-10-2004 @ 18:08 :
Het blijft toch altijd een feit dat drugs niet goed voor je is?
hier gaan we over filosoferen
wat is "goed'' dan precies ?
Oud 24-10-2004, 17:24
Verwijderd
Citaat:
Neti-Zen schreef op 24-10-2004 @ 18:21 :
hier gaan we over filosoferen
wat is "goed'' dan precies ?
alles is beter dan drugs
Oud 24-10-2004, 17:28
Wammus
Wammus is offline
@girlytina

Ik heb nog steeds geen GOEDE reden gezien waarom je alcohol wel accepteert en de rest van de drugs niet . Verder is het zo dat er wel meer junks zitten maar heb jij daar meteen last van?(daarmee bedoel ik veroorzaken ze overlast?) Je zei zelf al dat ze vaak op afgelegen plekken in een donker steegje liggen. Als je weet dat ze daar liggen dan ga je daar toch gewoon niet langs anders zoek je het probleem toch alleen maar op?

Als iedereen zo'n last heeft van die junks mischien moeten al die anti drugs mensen dan toch eens met een concrete oplossing komen om wat aan het probleem te doen en niet alleen maar roepen dat het zo verschrikkelijk slecht is

Citaat:
reeko schreef op 24-10-2004 @ 15:15 :
ik zeg ook helemaal niet dat mensen verslaafd raken door internet maar ze raken er misschien wel door geinteresseerd, als ze leuke ervaringen lezen, en daardoor misschien wel eerder dingen gaan proberen dan ze anders zouden doen, jij misschien niet, maar genoeg andere wel hoor, en dan kan je wel zeggen dat het stom van ze is maar het gebeurd wel

waarschijnlijk zullen dit soort mensen vroeg of laat toch wel iets gaan gebruiken maar internet heeft daar wel degelijk invloed op en dit forum ook wel een beetje misschien
Als iemand iets gaat proberen omdat die persoon op een internetforum een hoop ervaringen heeft gelezen en het allemaal heel erg interesant vind wat is het dan het fucking probleem? Je zegt zelf al dat die mensen vroeg of laat toch wel een keer gaan expirimenteren met drugs en daar is toch helemaal niets mis mee? Iedereen is nieuwschierig naar dingen waar ze niets vanaf weten en drugs hoort daar dus ook bij.

En dat er dan zo'n forum als dit is waar je door leeftijdsgenoten word gewezen op de eventuele gevaren van een verslaving en ook hier leest dat drugs echt niet zomaar iets is waar je wel even aan gaat beginnen dan is dat toch alleen maar goed. En iedereen kan hier z'n vraag stellen en mits het een beetje een normale vraag is die niet al 20 keer voorbij is gekomen en die ook werkelijk ergens over gaat dan worden daar volgens mij ook gewoon normale antwoorden op gegeven en echt geen antwoord waardoor een veertienjarige zou kunnen denken: "go het is allemaal zo erg niet laat ik maar eens een pilletje achterin m'n keel douwen want dat is minder erg dan roken."

En dat er dan van die mensen zijn die een gigantische anti drugs houding hebben daar kan ik nog wel mee leven maar die moeten hun mening wel fatsoenlijk onderbouwen anders gaat de discussie over of het nou wel of niet geaccepteerd kan worden natuurlijk helemaal nergens meer over.

[Edit] Verder ben ik van mening dat internet en tv en de krant en wiv wat voor massamedia er nog meer is onder geen ENKELE voorwaarde invloed moet hebben op jou keuze of je wel of geen drugs gaat gebruiken. Die keuze moet je zelf maken en je zal uiteindelijk alle voors en tegens tegen elkaar af moeten wegen en dan tot een verstandig besluit moeten komen of je er wel of niet aan gaat beginnen. Als jij je gaat laten beïnvloeden door een internetforum dan spoor je volgens mij zowiezo al niet.[/Edit]

Laatst gewijzigd op 24-10-2004 om 17:32.
Oud 24-10-2004, 17:29
zeehond23
zeehond23 is offline
ik geef het op¨
Oud 24-10-2004, 17:40
Verwijderd
Drugs is het overschrijden van de veilig grenzen van het leven.

En dat bevalt verdomd goed.
Oud 24-10-2004, 17:42
zeehond23
zeehond23 is offline
DAMN good!
Oud 24-10-2004, 17:43
Verwijderd
Citaat:
wammus schreef op 24-10-2004 @ 18:28 :
@girlytina

Ik heb nog steeds geen GOEDE reden gezien waarom je alcohol wel accepteert en de rest van de drugs niet . Verder is het zo dat er wel meer junks zitten maar heb jij daar meteen last van?(daarmee bedoel ik veroorzaken ze overlast?) Je zei zelf al dat ze vaak op afgelegen plekken in een donker steegje liggen. Als je weet dat ze daar liggen dan ga je daar toch gewoon niet langs anders zoek je het probleem toch alleen maar op?

Als iedereen zo'n last heeft van die junks mischien moeten al die anti drugs mensen dan toch eens met een concrete oplossing komen om wat aan het probleem te doen en niet alleen maar roepen dat het zo verschrikkelijk slecht is

[/Edit]
ik vind van wel.. alcohol is legaal en in de winkel te koop drugs niet. klaar, zomoeilijk is dat toch niet te begrijpen?

En de junkies zorgen wel voor overlast ja... mij niet speciaal ofzo maar anderen wel. En ik weet net hoevaak ik wel niet politie bij die junkies heb gezien.
En als ik langs die junkies moet dan zoek ik het probleem toch niet op? Dan fiets ik wel even om.. wel irritant maar toch...
ESCO
ESCO is offline
Citaat:
alles is beter dan drugs
Ik zou zeggen gooi dan die breezah die je in je rechterhand houd maar weg.
Verwijderd
Citaat:
zeehond23 schreef op 24-10-2004 @ 18:29 :
ik geef het op¨
wat?
Oud 24-10-2004, 17:44
Verwijderd
Citaat:
ESCO schreef op 24-10-2004 @ 18:43 :
Ik zou zeggen gooi dan die breezah die je in je rechterhand houd maar weg.
ha-ha..
Oud 24-10-2004, 17:45
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
girlytina schreef op 24-10-2004 @ 18:43 :
wat?
DAT IK HET OP GEEF!!!
Oud 24-10-2004, 17:52
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
girlytina schreef op 24-10-2004 @ 18:43 :
ik vind van wel.. alcohol is legaal en in de winkel te koop drugs niet. klaar, zomoeilijk is dat toch niet te begrijpen?

En de junkies zorgen wel voor overlast ja... mij niet speciaal ofzo maar anderen wel. En ik weet net hoevaak ik wel niet politie bij die junkies heb gezien.
En als ik langs die junkies moet dan zoek ik het probleem toch niet op? Dan fiets ik wel even om.. wel irritant maar toch...
Dat iets legaal te koop is vind ik nog geen GOEDE reden om er meteen maar tegen te zijn. En dus is dat heel moeilijk te begrijpen.

Waarom zorgen die junks eigenlijk voor overlast en waarom gaan ze op straat liggen? Omdat ze nergens anders heen kunnen. En dan kun je wel zeggen dat ze dat aan zichzelf te danken hebben en dat ze dan maar wat beter hun best moeten doen om er iets aan te doen maar jij weet net zo goed als ik dat als je ergens echt verslaafd aan bent dat daar maar zo niet iets aan te doen is. En als jij je leven wil leiden door aan de drugs verslaafd te zijn en dat als enige gelukspuntje in je leven te kunnen zien dan vind ik nog steeds dat je dat van iemand moet accepteren omdat het zijn eigen keuze is en ik vind dat je NIEMAND slecht moet vinden om de keuze die hij maakt en om hoe hij zijn leven wil leiden.

Wat mij een veel beter idee lijkt is om plaatsen te maken waar mensen met een verlsaving heen kunnen om hun drugs te kopen en te gebruiken. Dan kunnen de junks gewoon drugs gebruiken op een plaats waar NIEMAND er last van heeft, omdat ze daar dan simpelweg niet heen hoeven te gaan. En dan is het hele probleem toch opgelost?

Laatst gewijzigd op 24-10-2004 om 17:56.
Oud 24-10-2004, 17:53
Verwijderd
ik snuif speed wie wil me veroordelen tot junkie?
Oud 24-10-2004, 17:55
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
EZBlade schreef op 24-10-2004 @ 18:53 :
ik snuif speed wie wil me veroordelen tot junkie?
waaaaaaaaaay ahead of you gozer
Oud 24-10-2004, 18:10
Verwijderd
Citaat:
zeehond23 schreef op 24-10-2004 @ 18:45 :
DAT IK HET OP GEEF!!!
wat opgeef?
Oud 24-10-2004, 18:13
Verwijderd
zijn mannelijkheid
Oud 24-10-2004, 18:15
Verwijderd
Citaat:
wammus schreef op 24-10-2004 @ 18:52 :
Dat iets legaal te koop is vind ik nog geen GOEDE reden om er meteen maar tegen te zijn. En dus is dat heel moeilijk te begrijpen.

Waarom zorgen die junks eigenlijk voor overlast en waarom gaan ze op straat liggen? Omdat ze nergens anders heen kunnen. En dan kun je wel zeggen dat ze dat aan zichzelf te danken hebben en dat ze dan maar wat beter hun best moeten doen om er iets aan te doen maar jij weet net zo goed als ik dat als je ergens echt verslaafd aan bent dat daar maar zo niet iets aan te doen is. En als jij je leven wil leiden door aan de drugs verslaafd te zijn en dat als enige gelukspuntje in je leven te kunnen zien dan vind ik nog steeds dat je dat van iemand moet accepteren omdat het zijn eigen keuze is en ik vind dat je NIEMAND slecht moet vinden om de keuze die hij maakt en om hoe hij zijn leven wil leiden.

Wat mij een veel beter idee lijkt is om plaatsen te maken waar mensen met een verlsaving heen kunnen om hun drugs te kopen en te gebruiken. Dan kunnen de junks gewoon drugs gebruiken op een plaats waar NIEMAND er last van heeft, omdat ze daar dan simpelweg niet heen hoeven te gaan. En dan is het hele probleem toch opgelost?
die rede is misschien niet duidelijk maar wel heel logisch vind ik. Junks zorgen voor overlast omdat ze veel lawaai maken veel dingen kapot maken en agressief zijn soms. Als je alleen maar van drugs leeft.. heeft het leven toch geen nut.

Met je tweede stukje ben ik het wel eens. Van drugs kom je niet zomaar af.. waarscheinlijk kom je er niet af als je eraan verslaafd bent. Maar op het nieuws was eerst wel dat ze een paar plaatsen hadden gemaakt waar drugsverslaafde drugs konden halen en legaal konden gebruiken want anders gingen ze stelen en weet ik veel wat

Ik blijf erbij.. je kunt beter van de drugs afblijven want het is zooi
Oud 24-10-2004, 18:19
Verwijderd
alcohol is net zo goed zooi

Oud 24-10-2004, 18:22
Verwijderd
Citaat:
girlytina schreef op 24-10-2004 @ 19:15 :
Ik blijf erbij.. je kunt beter van de drugs afblijven want het is zooi
Dat klopt, maar dat geldt ook voor chips, hamburgers, tabak, koffie, alcohol, enzovoorts.

En hoe veel lol heb je in je leven zonder dat alles?

Juist.
Oud 24-10-2004, 18:23
Verwijderd
dus wordt een veganist of straight edge ofzo, dan heb je veel plezier in je leven

(verder no offence tegen mensen die dit zijn)
Oud 24-10-2004, 18:31
Verwijderd
Citaat:
EZBlade schreef op 24-10-2004 @ 19:19 :
alcohol is net zo goed zooi

[afbeelding]
ja ik weet het.. maar toch is het in de winkel te koop en geaccepteerd ik zie het niet als drugs
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten