Dit is zo een nutteloze discussie, evolutie vindt gewoon plaats klaar. En als je dat niet beseft, ben je te dom om het te bevatten.
Dit is mijn mening, ik weiger om mensen nog te overtuigen. Ze luisteren toch niet en snappen er geen bal van en lullen vanuit hun beperkte Christelijke denkwereldje.
Je gaat tegen een Natuurkundige toch ook niet zeggen dat het onzin is dat zwaartekracht bestaat, of dat licht afgebogen wordt in een lens of whatever?
Je gaat toch niet tegen een wiskundige zeggen dat datgene wat hij bewezen heeft bullshit is?
Waarom zou je dan wel zeggen tegen een bioloog dat evolutie onzin is? Er is zoveel bewijs en al die domme mensen die voeren incompleet bewijs aan als argument. Dit is bullshit.
Evolutie geeft een richtlijn waarlangs het plaatsgevonden kan hebben, het doet geen uitspraak over het EXACTE verloop.
Er zijn gewoon meerdere feiten die ten voordeel van evolutietheorie pleiten:
1. Er is genetische variatie. Gewoon van nature door de manier van voortplanten (sexueel) of door overschrijffoutjes of mutaties die ontstaan door mutagene stoffen. Dit is logisch, ik bedoel je DNA wordt telkens gekopieerd en dit kan gewoon niet perfect zijn. Niks is perfect. Als ik een blaadje pak, en ik ga dit tienduizend keer kopieeren, ziet het er ook TOTAAL anders uit dan het origineel (gegeven dat ik telkens de kopie gebruik en die weer kopieer enz enz.)
2. Deze genetische variatie kan tot verandering van phenotype leiden. Dit is ook een feit. Kijk naar al die erfelijke ziekten, genoeg bewijs toch?
3. Gegeven 1 en 2, zul je individuen die het beter doen dan anderen, en die hebben hiervoor een genetische basis die ze door kunnen geven aan anderen. Geleidelijk aan zullen soorten hierdoor veranderen.
1 en 2 kun je NIET betwisten. En bij 3: kijk naar gefokte honden. Dat is ook gewoon evolutie, hetzij met kunstmatige selectiedruk. Jack Russels zijn gemaakt om vossen uit holen te halen, pitbulls werden (volgens mij?) getrained om met stieren te vechten en Duitse herders voor militante doeleinden. En nu wil jij zeggen dat dit zonder genetische variatie die leidt in phenotypische variatie, mogelijk is? Als je deze kleine babystap accepteert, dan kan je begrijpen hoe over miljoenen jaren kleine stapjes tot een gigantisch groot genetisch verschil kunnen leiden.
Dus.. bij deze creationisten doe niet zo dom en accepteer het nou gewoon.
Nog een concreet bewijs tegen creationisme, waarom vinden we van de fossielen van ver ver ver terug in het verleden, geen hedendaagse levende vormen en van de hedendaagse levende organismen geen fossielen miljarden jaren terug? We vinden wel fossielen, maar niet van dezelfde beesten? Misschien is er iets tussenin gebeurd? Evolutie?
Ik maak er geen woorden meer aan vuil, want ik weet dat ik gelijk heb.
Laatst gewijzigd op 14-11-2004 om 09:35.
|