Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-12-2015, 21:08
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Aan welke banen denk je dan vooral, Dekaloog?
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Advertentie
Oud 09-12-2015, 21:12
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Nou, bij mij op m'n werk mag 't bijvoorbeeld niet, en ik denk dat er bij andere service gerichte banen ook wel moeilijk over gedaan word. Stel eens voor dat een klant tatoeages aanstootgevend vinden, oei!
__________________
Who's this jabroni?
Oud 09-12-2015, 21:13
Hazel
Hazel is offline
Toen ik ooit een week bij Starbucks werkte waren ze ook de hele tijd aan het zaniken over mijn traguspiercing.
__________________
Satan wanna put me in a bow tie
Oud 09-12-2015, 21:14
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Toen ik ooit een week bij Starbucks werkte waren ze ook de hele tijd aan het zaniken over mijn traguspiercing.
Serieus?

Nouja, bij het onderwijs is het vaak ook wel een ding. Stel je voor dat je al die tere puberzieltjes negatief beïnvloedt!
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 09-12-2015, 21:20
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Btw, ik heb gisteren met m'n collega's gelasergamed, en dat was teringvet en ik bleek er best goed in te zijn, maar sodetering, wat heb ik vandaag een spierpijn!
Ik bleef steeds als laatste over met minimale damage omdat ik een hurkende sneak-bitch ben, en daarvoor betaal ik nu de prijs.
Sommigen van m'n collega's vonden dat ik 'saai en niet eerlijk' speelde, omdat ik niet als een malle aan het rondrennen was, maar dat heet strategie, en daarmee win je, bitches.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 09-12-2015, 21:24
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Toen ik ooit een week bij Starbucks werkte waren ze ook de hele tijd aan het zaniken over mijn traguspiercing.
Oh ja, piercings zijn echt een no-no. Een collega kreeg ooit op d'r flikker omdat ze een tongpiercing had, maar die had ze toen echt al meer dan een jaar in en niemand die 'm ooit eerder had gezien, dus wtf maakt dat dan uit?

Ik heb geen tatoeages of piercings, maar ik baal wel van hun regel dat je geen onnatuurlijke haarkleur mag hebben. Ik moet nu steeds wachten tot ik een lange vakantie heb.

Ze moeten echt eens met hun tijd meegaan hoor, de tering. Je medewerkers wel 'baristas' noemen, maar dan geen hipstershit mogen, wtf.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 09-12-2015, 21:28
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Aan welke banen denk je dan vooral, Dekaloog?
Vooral servicedingen, inderdaad.

Met 'zichtbaar' bedoel ik overigens wel 'eventueel verbergbaar onder een bloesje/overhemd', want dat is wat ik zou doen. Met tatoeages op je handen of in je hals zul je tegen meer problemen aanlopen, denk ik.
Oud 09-12-2015, 21:45
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Vooral servicedingen, inderdaad.

Met 'zichtbaar' bedoel ik overigens wel 'eventueel verbergbaar onder een bloesje/overhemd', want dat is wat ik zou doen. Met tatoeages op je handen of in je hals zul je tegen meer problemen aanlopen, denk ik.
Dat laatste denk ik ook, ja.

Ach, ik heb als biodocent lesmateriaal op mijn arm. Wtf willen ze daar tegen doen dan?
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 09-12-2015, 21:46
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Phoebe naamzoek. Ik waste net mijn nieuwe aanwinst en smeerde hem in en inderdaad, allemaal grijze rubbeltjes Toen moest ik aan jou denken!
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 09-12-2015, 21:57
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Vooral servicedingen, inderdaad.

Met 'zichtbaar' bedoel ik overigens wel 'eventueel verbergbaar onder een bloesje/overhemd', want dat is wat ik zou doen. Met tatoeages op je handen of in je hals zul je tegen meer problemen aanlopen, denk ik.
Mijn schatje heeft drie gigantische tattoos en werkt in een walgelijk sjieke winkel voor maatpakken en rijkeherenkleding Enzo. Kan gewoon. Maar ja hij loopt daar natuurlijk in pak.

(En ze zitten niet op zijn hoofd of handen. )
Oud 09-12-2015, 22:18
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Mijn schatje heeft drie gigantische tattoos en werkt in een walgelijk sjieke winkel voor maatpakken en rijkeherenkleding Enzo. Kan gewoon. Maar ja hij loopt daar natuurlijk in pak.

(En ze zitten niet op zijn hoofd of handen. )
Ja, ik heb ook op sjieke locaties gewerkt en had daar ook collega's met (veel) tatoeages. Maar daar hoorde inderdaad ook altijd nette werkkleding bij, waardoor je die tatoeages niet eens zag. Ik denk dat het vooral de low-end servicedingen zijn die moeilijk doen. Die zullen ook wel vaker korte mouwen toestaan.
Oud 09-12-2015, 22:20
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Ook zoiets: deze dude werkt bij NASA.

Oud 09-12-2015, 22:22
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline




Oud 09-12-2015, 23:58
Abby.
Abby. is offline
Ik dacht dat ie een of andere enge piercing had die uit zijn wang kwam
Oud 10-12-2015, 04:28
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat zichtbare tatoeages bij onze generatie eigenlijk al niet meer uitmaken. Ik kan me maar 'n paar banen voorstellen waarbij het een probleem zou zijn.
Het kan bij alle banen een gigantisch probleem zijn maar het hangt heel erg van de werkgever af. Mijn vorige bazin was fan van blauw haar en neusringen en tantoewaasjus maar de huidige vindt dat korte broeken eigenlijk niet kunnen. Tja.
Oud 10-12-2015, 04:30
Verwijderd
Citaat:
Ook zoiets: deze dude werkt bij NASA.

[afbeelding]
Als er ergens niet moeilijk gedaan wordt over je voorkomen is het wel in de wetenschappelijke wereld. Daar gaan ze voor inhoud.
Oud 10-12-2015, 06:15
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
*tromgeroffel*

Spoiler

Zo blijjjjj
Cool
Citaat:
Btw, ik heb gisteren met m'n collega's gelasergamed, en dat was teringvet en ik bleek er best goed in te zijn, maar sodetering, wat heb ik vandaag een spierpijn!
Ik bleef steeds als laatste over met minimale damage omdat ik een hurkende sneak-bitch ben, en daarvoor betaal ik nu de prijs.
Sommigen van m'n collega's vonden dat ik 'saai en niet eerlijk' speelde, omdat ik niet als een malle aan het rondrennen was, maar dat heet strategie, en daarmee win je, bitches.
Ik moest hierom lachen
Citaat:
Phoebe naamzoek. Ik waste net mijn nieuwe aanwinst en smeerde hem in en inderdaad, allemaal grijze rubbeltjes Toen moest ik aan jou denken!
Aww
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 10-12-2015, 06:16
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik wil ook weer een tattoo, maar duur
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 10-12-2015, 06:59
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ja, ik heb ook op sjieke locaties gewerkt en had daar ook collega's met (veel) tatoeages. Maar daar hoorde inderdaad ook altijd nette werkkleding bij, waardoor je die tatoeages niet eens zag. Ik denk dat het vooral de low-end servicedingen zijn die moeilijk doen. Die zullen ook wel vaker korte mouwen toestaan.
Ja precies. Hoe sjieker Hoe meer er eigenlijk kan.
Oud 10-12-2015, 07:28
Verwijderd
Miekje, mooie tattoo zeg! Heel vet!
Oud 10-12-2015, 07:53
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Vooral servicedingen, inderdaad.

Met 'zichtbaar' bedoel ik overigens wel 'eventueel verbergbaar onder een bloesje/overhemd', want dat is wat ik zou doen. Met tatoeages op je handen of in je hals zul je tegen meer problemen aanlopen, denk ik.
Dat verandert ook nog wel, denk ik. In Finland is het heel normaal om bijvoorbeeld een kassa/winkelmedewerker tegen te komen met een nek vol tattoo's, dreadlocks, piercings etc.
Citaat:
Als er ergens niet moeilijk gedaan wordt over je voorkomen is het wel in de wetenschappelijke wereld. Daar gaan ze voor inhoud.
Het klopt dat je uiterlijk niet zo belangrijk is, maar het blijven wel mensen en er spelen wel meer dingen mee dan "inhoud."
Oud 10-12-2015, 07:55
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
je moet bijvoorbeeld ook weer geen vrouw zijn
Oud 10-12-2015, 08:06
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Over feminisme gesproken, Angela Merkel is nu 'Person of the Year', en dat is chill, want da's voor het eerst in 29 jaar dat een vrouw die titel krijgt. Tevens zijn er sinds 1927 überhaupt maar vier vrouwen geweest die hem hebben gekregen. Maar ja, het heette tot 1999 dan ook 'Man of the Year'.

Oud 10-12-2015, 08:06
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Gelukkig heeft Nixon de titel wel maar liefst twee keer gekregen.
Oud 10-12-2015, 08:11
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik vind dat merkel hem dik verdiend heeft. Zeker in vergelijking met obamas Nobelprijs voor de vrede
Oud 10-12-2015, 08:12
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Goedemorgen dekaloog
Oud 10-12-2015, 08:24
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Goedemorgen!
Oud 10-12-2015, 08:30
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
De kromste recente 'Person of the Year' vind ik overigens Zuckerberg.

Zo van, aan de ene kant hebben we Facebook. Aan de andere kant hebben we al enkele decennia geen vrouw gehad en bestaan er mensen als, like, Malala en Elizabeth Holmes. HMM. MOEILIJK MOEILIJK.
Oud 10-12-2015, 08:32
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Maar zuckerberg heeft de zakken van meer rijke marketeers gespekt.
Oud 10-12-2015, 08:38
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Rijke marketeers zitten niet bij de TIME-redactie, denk ik.
Oud 10-12-2015, 08:41
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Hier is een leuk gifje om de dag mee te beginnen.

Oud 10-12-2015, 09:56
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Oud 10-12-2015, 11:01
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline


PS: Adelaar for president!
__________________
Who's this jabroni?
Oud 10-12-2015, 11:14
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Miekje, mooie tattoo zeg! Heel vet!
Thanks!
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 10-12-2015, 13:34
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:


PS: Adelaar for president!
__________________
Lophophanes cristatus
Oud 10-12-2015, 14:29
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
je moet bijvoorbeeld ook weer geen vrouw zijn
Nee, dat is juist een voordeel (positieve discriminatie, in sommige gevallen, vooral in Angelsaksische landen). Op PhD-niveau zie je ongeveer even veel vrouwen als mannen (dit verschilt natuurlijk per land en per discipline, maar ruwweg gemiddeld gesproken). Daarna vallen de meeste vrouwen af omdat een wetenschappelijke carrière niet of nauwelijks te combineren is met kinderen.
Oud 10-12-2015, 16:40
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
De kromste recente 'Person of the Year' vind ik overigens Zuckerberg.

Zo van, aan de ene kant hebben we Facebook. Aan de andere kant hebben we al enkele decennia geen vrouw gehad en bestaan er mensen als, like, Malala en Elizabeth Holmes. HMM. MOEILIJK MOEILIJK.
Heb toch liever dat Zuckerberg die prijs krijgt dan Malala
__________________
Satan wanna put me in a bow tie
Oud 10-12-2015, 16:56
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Ze hebben ook al heel lang geen man met lang haar als Person of the Year gehad. Schande!
Oud 10-12-2015, 17:39
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Ze hebben ook al heel lang geen man met lang haar als Person of the Year gehad. Schande!
Wat denk je eerder binnen te gaan halen, dat of de Nobelprijs?
__________________
Lophophanes cristatus
Oud 10-12-2015, 19:47
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Wat denk je eerder binnen te gaan halen, dat of de Nobelprijs?
In mijn agenda heb ik genoteerd dat ik ze beide zo medio Sint-Juttemis toegereikt zal krijgen.
Oud 10-12-2015, 23:03
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Heb toch liever dat Zuckerberg die prijs krijgt dan Malala
Waarom?
Oud 10-12-2015, 23:48
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Nee, dat is juist een voordeel (positieve discriminatie, in sommige gevallen, vooral in Angelsaksische landen). Op PhD-niveau zie je ongeveer even veel vrouwen als mannen (dit verschilt natuurlijk per land en per discipline, maar ruwweg gemiddeld gesproken). Daarna vallen de meeste vrouwen af omdat een wetenschappelijke carrière niet of nauwelijks te combineren is met kinderen.
Dat vrouwen überhaupt verondersteld worden thuis te blijven met de kinderen, in plaats van de andere ouder, sluit toch aan bij wat Fizzle zegt?

Die positieve discriminatie valt volgens mij ook wel mee. Heb je daar studies van? Want ik zie in de praktijk vooral studies langskomen die het tegenovergestelde aantonen, ondanks dat vrouwen vaker een diploma halen. Bijvoorbeeld deze, die laat zien dat vrouwelijke sollicitanten als 'minder intelligent' worden gezien, en dit anekdotische bewijs van een wiskundige, die als transgender 't unieke perspectief kan bieden van eerst een vrouwelijke wiskundige zijn, en daarna een mannelijke.

Citaat:
After he underwent a sex change nine years ago at the age of 42, Barres recalled, another scientist who was unaware of it was heard to say, "Ben Barres gave a great seminar today, but then his work is much better than his sister's."
Oud 10-12-2015, 23:48
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
In mijn agenda heb ik genoteerd dat ik ze beide zo medio Sint-Juttemis toegereikt zal krijgen.
Oud 10-12-2015, 23:51
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:


PS: Adelaar for president!
Je ziet het in 't gifje niet goed, maar de adelaar was al geïrriteerd aan het raken en viel aan toen Trump zo dom was om naar z'n staart te reiken. Ik stel me voor dat dit een goede indicatie is van Trumps hypothetische foreign policy.
Oud 11-12-2015, 00:41
ecnelis
Avatar van ecnelis
ecnelis is offline
Dekaloog, kwam P morgen eigenlijk met jou mee? Volgens mij heeft hij mijn adres helemaal niet ik heb eerst een afspraak maar ik zal hem daarna even bellen, als ik tijd genoeg heb tussen de afspraken haal ik hem wel even op op centraal, ookal heb ik geen idee hoe hij er uit ziet!

#ditgaatnietoveronsadoptiekindje
Oud 11-12-2015, 00:50
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Citaat:

#ditgaatnietoveronsadoptiekindje
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Oud 11-12-2015, 01:08
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Dekaloog, kwam P morgen eigenlijk met jou mee? Volgens mij heeft hij mijn adres helemaal niet ik heb eerst een afspraak maar ik zal hem daarna even bellen, als ik tijd genoeg heb tussen de afspraken haal ik hem wel even op op centraal, ookal heb ik geen idee hoe hij er uit ziet!

#ditgaatnietoveronsadoptiekindje
Hij zei ook al dat 'ie jouw adres niet had. Ik heb om 13:30 met 'm afgesproken op Centraal!
Oud 11-12-2015, 02:54
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Is het de leuke P uit Z?
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Oud 11-12-2015, 06:54
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Is het de leuke P uit Z?
Ja, die!
Oud 11-12-2015, 07:18
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Hij gaat een beetje stage lopen bij ecneel
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:21.