Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-01-2012, 11:53
Verwijderd
echt ? Dat wist ik helemaal niet
Advertentie
Oud 30-01-2012, 11:53
Verwijderd
Wij hadden drie konijnen, en die liepen constant weg. Wat we ook probeerden - ze bleven weglopen, ook toen ze meer in een bunker dan in een hok woonden. Maar ze kwamen ook altijd terug, het was eigenlijk meer alsof ze zichzelf gewoon even uitlieten.
Oud 30-01-2012, 11:54
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Martin moet even naamzoeken op facebook
Ja, ja, dat doe ik zodadelijk Ik kan niet overal tegelijk reageren
__________________
you're not my demographic
Oud 30-01-2012, 11:55
Verwijderd
Ja, als een konijn zich al niet hecht aan de mensen bij wie hij woont, dan wel aan de plek waar hij woont.
Oud 30-01-2012, 11:55
Verwijderd
Sorry sorry
Oud 30-01-2012, 11:56
Verwijderd
Oh, dat het kan weet ik heel goed hoor. Alleen vind ik een konijn "maar" een knaagdier Minder uitgesproken persoonlijkheid of karakter voor mijn gevoel. En ook niet eens echt lekker om te eten *gniffel*
Oud 30-01-2012, 11:58
Verwijderd
Maar een konijn is niet eens een knaagdier!
Oud 30-01-2012, 12:13
Verwijderd
Maar toch zie ik ze zo; categorie hamster
Oud 30-01-2012, 12:15
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Je laat je vriend de hele HP-reeks en Sound of Music kijken, en hij STEMT ERMEE IN?
Als hij weet wat goed voor hem is

Nee, hij vindt het prima dat ik het een schande vind dat hij the sound of music nog nooit gezien heeft en dat hij die minstens 1x moet hebben gezien
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 30-01-2012, 12:27
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik heb laatst nog op internet iemand aangetroffen die erover rantte dat ze het zo'n onzin vond dat in haar nieuwe pak helemaal jaszakken waren aangelegd en ze vervolgens waren dichtgenaaid! Maak dan géén jaszakken, vond ze!
Sommige mensen laten de split en jaszakken dicht zitten omdat de jas dan zijn vorm beter behoudt en beter past.
__________________
you're not my demographic
Oud 30-01-2012, 12:28
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Oh, dat het kan weet ik heel goed hoor. Alleen vind ik een konijn "maar" een knaagdier Minder uitgesproken persoonlijkheid of karakter voor mijn gevoel. En ook niet eens echt lekker om te eten *gniffel*
Je slaat de plank een beetje mis, Q.
__________________
you're not my demographic
Oud 30-01-2012, 12:30
Verwijderd
Citaat:
Je slaat de plank een beetje mis, Q.
Omdat ik een band met een konijn minder makkelijk voor kan stellen dan met een hond of kat

Ja, nee. Ik sla de plank vreselijk mis, hoor
Oud 30-01-2012, 12:31
Verwijderd
Citaat:
Sommige mensen laten de split en jaszakken dicht zitten omdat de jas dan zijn vorm beter behoudt en beter past.
maar als je de split dicht laat, heeft de jas alleen een mooie vorm aan de kapstok, zodra je er in rond gaat lopen zit het raar
Oud 30-01-2012, 12:31
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Omdat ik een band met een konijn minder makkelijk voor kan stellen dan met een hond of kat

Ja, nee. Ik sla de plank vreselijk mis, hoor
Nee, maar een konijn is een haasachtige, heeft juist vrij veel karakter voor een klein dier (maargoed, 'voor jouw gevoel' kan dat natuurlijk anders zijn) en is juist heel lekker, als het goed wordt klaargemaakt!
__________________
you're not my demographic
Oud 30-01-2012, 12:31
The Larch
Avatar van The Larch
The Larch is offline
De -smiley moet met meer terughoudendheid gebruikt worden.
__________________
And now, no.1: The Larch.
Oud 30-01-2012, 12:32
Verwijderd
Citaat:
Sommige mensen laten de split en jaszakken dicht zitten omdat de jas dan zijn vorm beter behoudt en beter past.
Ik was me er helemaal niet van bewust dat het een optie was om die zakken open te knippen, ik dacht dat het eigenlijk gewoon sierzakjes waren.
Oud 30-01-2012, 12:32
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
maar als je de split dicht laat, heeft de jas alleen een mooie vorm aan de kapstok, zodra je er in rond gaat lopen zit het raar
nouja, als je een slank figuurtje hebt dan zorgt het er voor dat de jas mooi strak rond de benen zit en kun je er prima in lopen.
__________________
you're not my demographic
Oud 30-01-2012, 12:33
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik was me er helemaal niet van bewust dat het een optie was om die zakken open te knippen, ik dacht dat het eigenlijk gewoon sierzakjes waren.
mja, ik moet toch ergens mijn handschoenen kwijt
__________________
you're not my demographic
Oud 30-01-2012, 12:37
Verwijderd
Nou, ik laat de 'open' buitenzakken van mijn jas maar mooi dichtzitten. Genoeg plek in de andere zakken, en die kunnen in elk geval ook dicht.
Oud 30-01-2012, 12:37
Verwijderd
Citaat:
Ik was me er helemaal niet van bewust dat het een optie was om die zakken open te knippen, ik dacht dat het eigenlijk gewoon sierzakjes waren.
je hoeft meestal niet eens echt de hele zak open te knippen, ze zitten met een rijgdraadje vast, gewoon aan één kant draadje doorknippen en je trekt het er zo uit.
Oud 30-01-2012, 12:39
Verwijderd
Huisdierkonijnen sterven gemiddeld met 3 jaar, meestal uit eenzaamheid.
Oud 30-01-2012, 12:40
Verwijderd
Citaat:
maar als je de split dicht laat, heeft de jas alleen een mooie vorm aan de kapstok, zodra je er in rond gaat lopen zit het raar
Nohh ik heb die knul er zojuist op gewezen. Wat doet-ie? Juist. Hij trekt 't gewoon open Nu loopt-ie met een draadje aan z'n split
Oud 30-01-2012, 12:42
Verwijderd
Konijnen in het wild worden gemiddeld 10.
Oud 30-01-2012, 12:44
Verwijderd
Citaat:
Nee, maar een konijn is een haasachtige, heeft juist vrij veel karakter voor een klein dier (maargoed, 'voor jouw gevoel' kan dat natuurlijk anders zijn) en is juist heel lekker, als het goed wordt klaargemaakt!
Dus je houdt er -geheel legitiem- een andere mening op na dan ik. Zeg dat dan, in plaats van "de plank misslaan"
Oud 30-01-2012, 12:46
Verwijderd
Ik vertel random feitjes.
Oud 30-01-2012, 12:46
Verwijderd
Het konijn van mijn zus is 10,5
en die is nog eenzaam ook.
Oud 30-01-2012, 12:47
Verwijderd
Citaat:
Ik vertel random feitjes.
Oud 30-01-2012, 12:48
Verwijderd
Ze heeft wel klassiek beeld van een een antisociale gedragsstoornis. Het konijn dan he, mijn zus niet natuurlijk.
Oud 30-01-2012, 12:49
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik heb niet zo veel met konijnen. Ik vind ze best leuk enzo, maar als huisdier zou ik ze niet meer nemen. Oh en toen ik stage liep bij een konijnenasiel vond ik dat best leuk hoor, maar vooral om de verwaarloosde pluizenbollen eens lekker een goed knip- en borstelbeurt te geven . Ik vind cavia's leuker, en dat vinden anderen weer worstjes op pootjes. Maar ze zijn zo supergrappig, ik lig altijd helemaal in een deuk om die beesten . En ze kijken standaard zovan *derp*. En ik heb er ook eentje met lang haar, maar ook weer niet te lang zodat ik als ik zin hem lekker met hem kan tutten enzo, maar dan is het ook geen ramp als ik dat een tijdje niet doe <3.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 30-01-2012, 12:49
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Het konijn van mijn zus is 10,5
en die is nog eenzaam ook.
Die van een van de assistentes van mijn stagepraktijk is 12-en-een-half, ook heel zijn leven alleen . Taai beestje is dat.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 30-01-2012, 12:50
Verwijderd
Ik vind het altijd zo saai dat als je 90% van de cavia's op schoot zet, hij daar gewoon blijft zitten. En als je niet opstaat zit hij daar twee uur later nog. Totaal gebrek aan nieuwsgierigheid Maar ze kijken inderdaad wel heel derpig.
Oud 30-01-2012, 12:52
Verwijderd
Konijn van mijn zus slaapt het grootste deel van de dag, wordt daardoor steeds magerder (er blijft minder tijd over om te eten) en begint kale plekjes te krijgen terwijl er geen mijt te bekennen is, echt een oud besje.
Oud 30-01-2012, 12:52
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ik vind het altijd zo saai dat als je 90% van de cavia's op schoot zet, hij daar gewoon blijft zitten. En als je niet opstaat zit hij daar twee uur later nog. Totaal gebrek aan nieuwsgierigheid Maar ze kijken inderdaad wel heel derpig.
Klopt, en meestal gaan ze plassen omdat ze dat teru naar hun hok willen . Of ze kruipen onder je arm WANT DE WERELD IS ENG!!!! Maar zet ze met zijn drieën in de ren met een bak eten of iets anders lekkers en je lacht je het schampus .
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 30-01-2012, 12:57
Verwijderd
Cavia's hebben wij ook gehad, evenals konijnen. Maar dat zijn een beetje konijnen, maar dan kleiner en stressgevoeliger. Gekke beesten. M'n moeder heeft ook ratten gehad trouwens. Daar was ik ook niet echt gecharmeerd van.
Oud 30-01-2012, 13:00
Verwijderd
Ik vind cavia's wel minder eigen karakter hebben dan konijnen. En dus ook minder nieuwsgierigheid. Dat is niet alleen schuwheid, want mijn konijn Marvin is ook een bangeschijterd, maar als die zich ergens verstopt heeft gaat hij wel elke minuut om een hoekje kijken/snuffelen. Dat is vet leuk als erg bezoek is en hij de eerste paar uur in het huisje zit dat in het hok staat, dat heeft een raampje aan de zijkant en dan zie je telkens een neusje uit dat raampje piepen
Oud 30-01-2012, 13:02
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Dus je houdt er -geheel legitiem- een andere mening op na dan ik. Zeg dat dan, in plaats van "de plank misslaan"
Dat haasachtige en het klaarmaken is geen mening maar feit.
__________________
you're not my demographic
Oud 30-01-2012, 13:02
Verwijderd
Volgens mijn vader zijn konijnen juist veel meer op zichzelf en andere knaagdieren gericht, terwijl cavia's in staat zijn zich te binden aan mensen.
Oud 30-01-2012, 13:02
Verwijderd
Citaat:
Huisdierkonijnen sterven gemiddeld met 3 jaar, meestal uit eenzaamheid.
Mijne was zesenhalf. Maar die was dan ook bepaald niet eenzaam, hij sekste de hele dag.
Oud 30-01-2012, 13:04
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik vertel random feitjes.
Dit was er weer één!
Citaat:
Ze heeft wel klassiek beeld van een een antisociale gedragsstoornis. Het konijn dan he, mijn zus niet natuurlijk.
Hoezo natuurlijk? Sommige mensen hebben dat echt.
__________________
you're not my demographic
Oud 30-01-2012, 13:04
Verwijderd
Citaat:
Dit was er weer één!

Hoezo natuurlijk? Sommige mensen hebben dat echt.
Ja, dat begrijp ik maar dan zou ik dat niet zo nonchalant in het saaitopic noemen terwijl ik over haar konijn aan het praten was!
Oud 30-01-2012, 13:05
Verwijderd
Sta ik bij de koffieautomaat een shot koffie te scoren op m'n gemak, ik gaap wat en ineens komt er een gast om de hoek zeilen "Zeeaau, nog laat open voor zo'n klein winkeltje!"

Overigens heb ik zojuist ook een wenkbrauwhaar van ongeveer 23mm uit m'n wenkbrauw getrokken. Rare dingen, wenkbrauwharen.
Oud 30-01-2012, 13:05
Verwijderd
Oh en hij is echt aan een duidelijke oorzaak doodgegaan. Hij was ziek.
Oud 30-01-2012, 13:08
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Volgens mijn vader zijn konijnen juist veel meer op zichzelf en andere knaagdieren gericht, terwijl cavia's in staat zijn zich te binden aan mensen.
Alle dieren die van nature een sociaal zijn (dus met andere soortgenoten leven) zijn in staat een band aan te gaan met mensen, maar de meeste dieren hebben toch de voorkeur aan een maatje van eigen soort. Even simpel: als een konijn zou mogen kiezen tussen een lief mens en een medekonijn (ongeacht welk ras, het konijn dan), zou hij kiezen voor het konijn. In het asiel hebben we weleens een Vlaamse reus aan een Pooltje gekoppeld, want die twee waren de enigen die elkaar leuk vonden, met andere konijnen van dezelfde grootte ging het niet. Leuk gezicht was dat .
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 30-01-2012, 13:11
Verwijderd
Ik vond het zo grappig toen ik de eerste keer in het konijnen- en knaagdierenasiel was dat er een Vlaamse reus voorbij huppelde en dat ik 'm vanuit mijn ooghoek zag en dacht 'he, wat loopt dat hondje raar'
Oud 30-01-2012, 13:11
Verwijderd
Citaat:
Alle dieren die van nature een sociaal zijn (dus met andere soortgenoten leven) zijn in staat een band aan te gaan met mensen, maar de meeste dieren hebben toch de voorkeur aan een maatje van eigen soort. Even simpel: als een konijn zou mogen kiezen tussen een lief mens en een medekonijn (ongeacht welk ras, het konijn dan), zou hij kiezen voor het konijn. In het asiel hebben we weleens een Vlaamse reus aan een Pooltje gekoppeld, want die twee waren de enigen die elkaar leuk vonden, met andere konijnen van dezelfde grootte ging het niet. Leuk gezicht was dat .
Dat weet ik schatje Maar hij heeft Veel ervaring met knaagdieren en wil geen konijnen en wel cavia's. Konijnen springen en graven veel meer en zijn te autistisch voor hem.
Oud 30-01-2012, 13:13
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ja, dat begrijp ik maar dan zou ik dat niet zo nonchalant in het saaitopic noemen terwijl ik over haar konijn aan het praten was!
Ik vind het een beetje opschepperig van je, Sarah. Komt in de beste families voor!
__________________
you're not my demographic
Oud 30-01-2012, 13:13
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Volgens mijn vader zijn konijnen juist veel meer op zichzelf en andere knaagdieren gericht, terwijl cavia's in staat zijn zich te binden aan mensen.
Konijnen zijn geen knaagdieren.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 30-01-2012, 13:13
Verwijderd
Citaat:
Ik vond het zo grappig toen ik de eerste keer in het konijnen- en knaagdierenasiel was dat er een Vlaamse reus voorbij huppelde en dat ik 'm vanuit mijn ooghoek zag en dacht 'he, wat loopt dat hondje raar'


Citaat:
Konijnen zijn geen knaagdieren.


Trouwens, link me je review van Adam Sandler nou eens!
Oud 30-01-2012, 13:17
Verwijderd
Citaat:
Konijnen zijn geen knaagdieren.
Oud 30-01-2012, 13:30
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Dat weet ik schatje Maar hij heeft Veel ervaring met knaagdieren en wil geen konijnen en wel cavia's. Konijnen springen en graven veel meer en zijn te autistisch voor hem.
Ja, dat kan, persoonlijke voorkeur enzo.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:06.