Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Op welke partij stem je
CDA 13 8.33%
PvdA 13 8.33%
SP 23 14.74%
VVD 32 20.51%
Groenlinks 33 21.15%
ChristenUnie 5 3.21%
D66 19 12.18%
SGP 3 1.92%
Partij voor de Dieren 4 2.56%
NCPN 3 1.92%
Regionaal (... belang, etc) 1 0.64%
Overig 3 1.92%
Ik wil niet stemmen voor de provincie 4 2.56%
Aantal stemmers: 156. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-03-2007, 17:15
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Ik ga zo GroenLinks stemmen maar ik heb nog geen idee op wie. Ik kijk wel welke naam mij het meeste aanstaat.
__________________
Kõigi teede pikkus ajas on võrdne - | - Рукописи не горят
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-03-2007, 17:44
ecrivaine
Avatar van ecrivaine
ecrivaine is offline
Vanmiddag D'66 gestemd.
__________________
Hold my head, we'll trampoline finally through the roof
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 18:37
Verwijderd
Ik ga nu stemmen, het wordt Nicole van Gemert van de SP. Ik ben maar op uiterlijk afgegaan Eh nouja, voor zover die mensen knap zijn.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 18:38
Verwijderd
heb groenlinks gestemd
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 20:14
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
N00dles schreef op 07-03-2007 @ 19:37 :
Ik ga nu stemmen, het wordt Nicole van Gemert van de SP. Ik ben maar op uiterlijk afgegaan Eh nouja, voor zover die mensen knap zijn.
Knappe mensen bij de SP??
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 20:36
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 07-03-2007 @ 21:14 :
Knappe mensen bij de SP??
Lees nog eens.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 20:38
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
N00dles schreef op 07-03-2007 @ 21:36 :
Lees nog eens.
Ja, maar dan nog.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 20:42
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 07-03-2007 @ 21:38 :
Ja, maar dan nog.
Nou, je commentaar slaat gewoon nergens op aangezien ik nergens beweer dat ze knap zijn. Dus.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 20:45
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
N00dles schreef op 07-03-2007 @ 21:42 :
Nou, je commentaar slaat gewoon nergens op aangezien ik nergens beweer dat ze knap zijn. Dus.
Ja ja.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 20:59
Not Fade Away
Not Fade Away is offline
Het ziet er naar uit dat de gristelijke vriendenclub + PVDA een meerderheid behoudt in de eerste kamer.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 21:27
Verwijderd
Maar SP is wederom de grote winnaar.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 21:41
Eye of Sauron
Avatar van Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
VVD is het geworden
__________________
In war there is only one favorable moment. The greatest talent is to know it. - Napoleon Bonaparte
Met citaat reageren
Oud 07-03-2007, 23:00
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Not Fade Away schreef op 07-03-2007 @ 21:59 :
Het ziet er naar uit dat de gristelijke vriendenclub + PVDA een meerderheid behoudt in de eerste kamer.
Erger dan dat zelfs:

CU meest vooruit na 22 november

Ten opzichte van de Kamerverkiezingen van 22 november is niet de SP, maar de ChristenUnie de grote winnaar van de Statenverkiezingen. De CU haalde 5,6% van de stemmen, tegen 3,4% in november.

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2007...573F4E07E.html


Waar heeft Nederland zijn ogen eigenlijk zitten dat een partij als de CU er op vooruit kan gaan na de ophef over al hun discriminerende bijdragen aan de regering?

De uitslag in mijn eigen gemeente ontstelde me nog het meest; CU-SGP haalde 13,6% van de stemmen. Een op de acht mensen ondersteunen zulke achterlijkheid...
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 08-03-2007, 10:13
Fides
Fides is offline
Citaat:
T_ID schreef op 08-03-2007 @ 00:00 :
De uitslag in mijn eigen gemeente ontstelde me nog het meest; CU-SGP haalde 13,6% van de stemmen. Een op de acht mensen ondersteunen zulke achterlijkheid...
Mensen in Nederland zien het christendom/CU/Rouvoet blijkbaar als 'beschaafd' maar kijken dus langs zijn debiele middeleeuwse standpunten.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2007, 10:33
Fides
Fides is offline
:kots: Kunnen we Zeeland niet weer laten onderlopen:kots: Bijna 12% stemt SGP. Gadverdamme.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2007, 10:34
wolvin_26
Avatar van wolvin_26
wolvin_26 is offline
Citaat:
Fides schreef op 08-03-2007 @ 11:13 :
Mensen in Nederland zien het christendom/CU/Rouvoet blijkbaar als 'beschaafd' maar kijken dus langs zijn debiele middeleeuwse standpunten.
Wat vind jij dan middeleeuwse standpunten van de CU?
(Ikzelf stem trouwens altijd SP)
__________________
Je kunt tegenwoordig zoveel worden dat ik maar blijf wie ik ben
Met citaat reageren
Oud 08-03-2007, 10:35
wolvin_26
Avatar van wolvin_26
wolvin_26 is offline
Citaat:
Fides schreef op 08-03-2007 @ 11:33 :
:kots: Kunnen we Zeeland niet weer laten onderlopen:kots: Bijna 12% stemt SGP. Gadverdamme.
Te laat, ze hebben nu al hun stem uitgebracht.
__________________
Je kunt tegenwoordig zoveel worden dat ik maar blijf wie ik ben
Met citaat reageren
Oud 08-03-2007, 10:36
wolvin_26
Avatar van wolvin_26
wolvin_26 is offline
Citaat:
T_ID schreef op 08-03-2007 @ 00:00 :
Erger dan dat zelfs:

CU meest vooruit na 22 november

Ten opzichte van de Kamerverkiezingen van 22 november is niet de SP, maar de ChristenUnie de grote winnaar van de Statenverkiezingen. De CU haalde 5,6% van de stemmen, tegen 3,4% in november.

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2007...573F4E07E.html


Waar heeft Nederland zijn ogen eigenlijk zitten dat een partij als de CU er op vooruit kan gaan na de ophef over al hun discriminerende bijdragen aan de regering?

De uitslag in mijn eigen gemeente ontstelde me nog het meest; CU-SGP haalde 13,6% van de stemmen. Een op de acht mensen ondersteunen zulke achterlijkheid...
Goed om jou een keer op de kast te zien....
__________________
Je kunt tegenwoordig zoveel worden dat ik maar blijf wie ik ben
Met citaat reageren
Oud 08-03-2007, 10:38
Fides
Fides is offline
Citaat:
wolvin_26 schreef op 08-03-2007 @ 11:34 :
Wat vind jij dan middeleeuwse standpunten van de CU?
(Ikzelf stem trouwens altijd SP)
Hun standpunten omtrent abortus, euthanasie en het homohuwelijk vind ik toch erg jaren '50, van de 13e eeuw wel te verstaan.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2007, 10:41
Verwijderd
Hehe, eindelijk worden mensen in mijn provincie wat 'verstandiger'. Weliswaar is de VVD nog altijd de grootste hier maar de opkomst van SP/CU/GL doet mij deugd.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2007, 10:44
wolvin_26
Avatar van wolvin_26
wolvin_26 is offline
Citaat:
Fides schreef op 08-03-2007 @ 11:38 :
Hun standpunten omtrent abortus, euthanasie en het homohuwelijk vind ik toch erg jaren '50, van de 13e eeuw wel te verstaan.
In de 13e eeuw hadden ze het daar nooit over, in de jaren 50 van 1900 wel. En inderdaad dat zijn ook de punten die ik onzin vind, helemaal omdat de PKN (verzameling van verschillende grote protestante geloofsgemeenschappen in Nederland) het homohuwelijk gewoon inzegend.
__________________
Je kunt tegenwoordig zoveel worden dat ik maar blijf wie ik ben
Met citaat reageren
Oud 08-03-2007, 10:54
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
wolvin_26 schreef op 08-03-2007 @ 11:36 :
Goed om jou een keer op de kast te zien....
Wat zou je verwachten? Liberalisme en onderdrukking en religieus extremisme zijn praktisch doodsvijanden van elkaar.


In polen begonnen ze exact hetzelfde, nu hebben ze daar een inquisitie, een SA.. uhm, ik bedoel een geweldadige jongerenorgansatie (Al Poolse Jeugd) en mensen die voor brandende kruizen de hitlergroet brengen.

Wil Nederland daar ook naar toe? Is dat de samenhorigheid waar onder Balkenende naar gestreefd wordt?
Te lezen naar de verkiezingsuitslag is het antwoord daarop ja, en ik zie daar wel degelijk een gevaar in.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 08-03-2007, 10:56
wolvin_26
Avatar van wolvin_26
wolvin_26 is offline
Citaat:
T_ID schreef op 08-03-2007 @ 11:54 :
Wat zou je verwachten? Liberalisme en onderdrukking en religieus extremisme zijn praktisch doodsvijanden van elkaar.


In polen begonnen ze exact hetzelfde, nu hebben ze daar een inquisitie, een SA.. uhm, ik bedoel een geweldadige jongerenorgansatie (Al Poolse Jeugd) en mensen die voor brandende kruizen de hitlergroet brengen.

Wil Nederland daar ook naar toe? Is dat de samenhorigheid waar onder Balkenende naar gestreefd wordt?
Te lezen naar de verkiezingsuitslag is het antwoord daarop ja, en ik zie daar wel degelijk een gevaar in.
Jij moet echt eens naar een psychiater voor die paranoide waanbeelden van je.
__________________
Je kunt tegenwoordig zoveel worden dat ik maar blijf wie ik ben
Met citaat reageren
Oud 08-03-2007, 11:01
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
wolvin_26 schreef op 08-03-2007 @ 11:56 :
Jij moet echt eens naar een psychiater voor die paranoide waanbeelden van je.
Dat is een makkelijke manier om je er van af te maken.

Zelfs in dit regeringsakkoord staan al de eerste aanzetten naar het afschaffen van de vrijheid. Defacto is discriminatie op geaardheid al gelegaliseerd. Pogingen om vrije expressie om politieke redenen aan banden te leggen vanuit dezelfde stromingen hadden we ook al.

Het is niet iets dat mogelijk zou kunnen zijn, het is een ontwikkeling die al is en zal komen.

Kan jij een reden geven waarom die al in gang gezette trein niet door zal rijden zoals verwacht?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 08-03-2007, 11:09
wolvin_26
Avatar van wolvin_26
wolvin_26 is offline
Citaat:
T_ID schreef op 08-03-2007 @ 12:01 :
Dat is een makkelijke manier om je er van af te maken.

Zelfs in dit regeringsakkoord staan al de eerste aanzetten naar het afschaffen van de vrijheid. Defacto is discriminatie op geaardheid al gelegaliseerd. Pogingen om vrije expressie om politieke redenen aan banden te leggen vanuit dezelfde stromingen hadden we ook al.

Het is niet iets dat mogelijk zou kunnen zijn, het is een ontwikkeling die al is en zal komen.

Kan jij een reden geven waarom die al in gang gezette trein niet door zal rijden zoals verwacht?
Kan jij een reden geven waarom je zo angstig bent voor iets wat altijd al heeft bestaan? De democratie loopt altijd wel een zekere vorm van gevaar, maar de laatste keer dat ik keek waren de SGP en CU nog kleine partijen die zwaar in de minderheid zijn. Ze zijn niet aan de macht en jij doet net alsof ze dat wel zijn en je trekt een volkomen belachelijke vergelijking met Polen.
Misschien moet jij je wat minder op laten naaien door de media en eens echt met mensen gaan praten zonder alleen maar steeds je gelijk te willen halen en zonder mensen met een ander standpunt tot op hun veters af te willen fikken.
__________________
Je kunt tegenwoordig zoveel worden dat ik maar blijf wie ik ben
Met citaat reageren
Oud 08-03-2007, 11:10
Thaksie
Avatar van Thaksie
Thaksie is offline
Citaat:
wolvin_26 schreef op 08-03-2007 @ 12:09 :
Kan jij een reden geven waarom je zo angstig bent voor iets wat altijd al heeft bestaan? De democratie loopt altijd wel een zekere vorm van gevaar, maar de laatste keer dat ik keek waren de SGP en CU nog kleine partijen die zwaar in de minderheid zijn. Ze zijn niet aan de macht en jij doet net alsof ze dat wel zijn en je trekt een volkomen belachelijke vergelijking met Polen.
Misschien moet jij je wat minder op laten naaien door de media en eens echt met mensen gaan praten zonder alleen maar steeds je gelijk te willen halen en zonder mensen met een ander standpunt tot op hun veters af te willen fikken.
zowdan!!
__________________
..uw advertentie had hier kunnen staan..
Met citaat reageren
Oud 08-03-2007, 11:13
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
wolvin_26 schreef op 08-03-2007 @ 12:09 :
Kan jij een reden geven waarom je zo angstig bent voor iets wat altijd al heeft bestaan? De democratie loopt altijd wel een zekere vorm van gevaar, maar de laatste keer dat ik keek waren de SGP en CU nog kleine partijen die zwaar in de minderheid zijn. Ze zijn niet aan de macht en jij doet net alsof ze dat wel zijn
Ze zijn aan de macht. De CU zit in de regering, het CDA is het dik met hen eens, en de PVDA loopt er aan een lijntje achteraan.

Als dat niet zo was had de discriminatie door ambtenaren en het opdringen van palliatieve zorg en adoptie het nooit tot in het regeringsakkoord gehaald.


En waar gaan de non-fundamentalisten eigenlijk wel met hun hakken in het zand?

Als televisieprogramma's onder het mom van fatsoen om politieke redenen afgekapt worden?
Als onder datzelfde mom van fatsoen zelfs het taalgebruik onwettig aan banden gelegd wordt?
Als er formeel wordt vastgesteld dat homoseksuelen zo evil zijn dat je ze mag discrimineren en je (uiteraard alleen als je christen bent) een bordje bij je winkel mag zetten "homoseksuelen niet gewenst"?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 08-03-2007, 11:42
MH
Avatar van MH
MH is offline
Wat een vreselijke onzinpraat. Maarja, ook in Groningen wordt de "achteruitgang" in gang gezet, nu de PvdA in bijna geen enkele gemeente meer de grootste is en is ingehaald door het CDA, op één na: de gemeente Reiderland heeft massaal op de SP gestemd.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2007, 12:48
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline


De SP is procentueel iets gekrompen tov de 2e kamer verkiezingen, maar de stemmen zijn gelukkig naar GL, PvdA en PvD gegaan. Dat is niet zo'n ramp.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2007, 13:50
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Fides schreef op 08-03-2007 @ 11:33 :
:kots: Kunnen we Zeeland niet weer laten onderlopen:kots: Bijna 12% stemt SGP. Gadverdamme.
ehm. misschien omdat sgpers wel trouwe stemmers zijn? bas van der vlies verliest en wint mensen door geboorte en sterven, verder nergens door.

ik heb me met heel deze verkiezingen niet bemoeid, maar wat is die stemwijzer kut. waarom mensen een mening laten hebben over dingen waar ze geen mening over kunnen hebben (of niet op korte termijn en binnen één zin).
Met citaat reageren
Oud 08-03-2007, 13:55
Verwijderd
Citaat:
Firdaus schreef op 07-03-2007 @ 15:25 :
Nee, weet je wat. De volgende keer zal er alleen gestemd worden wanneer koekjes zin heeft om te gaan stemmen en wanneer ze weet waar haar stempas ligt.


ben m dus 2x vergeten om mee te nemen gister dus ik heb niet gestemd
Met citaat reageren
Oud 08-03-2007, 14:01
Fides
Fides is offline
Ben benieuwd hoeveel mensen voor het stemapparaat stonden en zich afvroegen waarom ze het knopje van Geert Wilders niet konden vinden.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2007, 14:12
Fides
Fides is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 08-03-2007 @ 14:50 :
ehm. misschien omdat sgpers wel trouwe stemmers zijn? bas van der vlies verliest en wint mensen door geboorte en sterven, verder nergens door.

ik heb me met heel deze verkiezingen niet bemoeid, maar wat is die stemwijzer kut. waarom mensen een mening laten hebben over dingen waar ze geen mening over kunnen hebben (of niet op korte termijn en binnen één zin).
Ik heb nergens gevraagd om een reden hoor? Dat SGP'ers mensen zijn die niet zelf nadenken wist ik al langer dan vandaag.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2007, 17:47
wolvin_26
Avatar van wolvin_26
wolvin_26 is offline
Citaat:
T_ID schreef op 08-03-2007 @ 12:13 :
Als televisieprogramma's onder het mom van fatsoen om politieke redenen afgekapt worden?
Als onder datzelfde mom van fatsoen zelfs het taalgebruik onwettig aan banden gelegd wordt?
Als er formeel wordt vastgesteld dat homoseksuelen zo evil zijn dat je ze mag discrimineren en je (uiteraard alleen als je christen bent) een bordje bij je winkel mag zetten "homoseksuelen niet gewenst"?
Bronnen en daadwerkelijke voorbeelden graag.

En het CDA is wel even wat anders als de CU! Maar ja, jij haat christenen gewoon en ik ben er bang voor dat je beeld van het christendom zo beperkt is en blijft, dat dat beeld ook altijd wel zo zal blijven.
__________________
Je kunt tegenwoordig zoveel worden dat ik maar blijf wie ik ben
Met citaat reageren
Oud 08-03-2007, 18:12
Verwijderd
Nou, de vlag gaat bij mij uit op de dag dat religie uit de wereld verdwenen is. Maar goed, de hang naar verklaringen is iets typisch menselijk, dus ik zal die dag helaas nooit meemaken.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2007, 18:29
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 08-03-2007 @ 12:13 :
Als dat niet zo was had de discriminatie door ambtenaren en het opdringen van palliatieve zorg en adoptie het nooit tot in het regeringsakkoord gehaald.
Discriminatie van homo's door ambtenaren is inderdaad een kwalijke zaak, maar zoals ik het begrepen heb was die mogelijkheid er sinds 2000 al, toen VVD aan de macht was. Ik zie overigens niet in wat er mis is met palliatieve zorg en adoptie als middelen *naast* euthanasie en abortus. Want dat is het: euthanasie en abortus blijven bestaan in hun huidige vorm en worden niet aangetast.

Citaat:
En waar gaan de non-fundamentalisten eigenlijk wel met hun hakken in het zand?
Omdat we niet dol zijn op paranoïde samenzweringstheoriën. Heb jíj je aluminimum hoedje wel op?

Citaat:
Als televisieprogramma's onder het mom van fatsoen om politieke redenen afgekapt worden?
Over welk programma heb jij het?

Citaat:
Als onder datzelfde mom van fatsoen zelfs het taalgebruik onwettig aan banden gelegd wordt?
Gaat dit over het 'vloekverbod' in Staphorst? Dat is gemeentebeleid en geen kabinetsbeleid. De inwoners van Staphorst zijn het daar mee eens, maar dat kun je verwachten in zo'n gemeente. Maar als die mensen dat zélf willen, wie zijn wij dan om ze tegen te houden?

Citaat:
een bordje bij je winkel mag zetten "homoseksuelen niet gewenst"?
Stel je niet zo aan.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2007, 18:30
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
wolvin_26 schreef op 08-03-2007 @ 18:47 :
Bronnen en daadwerkelijke voorbeelden graag.
Okay, nogmaals dan maar: we weten uiteraard nog dat een poging werd gedaan om zowel via de kamer als via de rechter het kritische programma God Bestaat Niet te verbieden.

In enkele gemeenten geldt een vloekverbod. Altijd al, maar sinds 1986 bij koninklijk besluit expliciet, onwettig, maar desondanks toch..
Citaat:
wolvin_26 schreef op 08-03-2007 @ 18:47 :
En het CDA is wel even wat anders als de CU!
Is dat nog wel zo?

Maakt het überhaupt uit als ze hun extremistische broertjes toch wel volgen?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 08-03-2007, 18:36
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Jij doet toch ook alsof VVD iets anders is dan PvV, terwijl ze altijd hun extremistische broertje volgen.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2007, 18:50
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 08-03-2007 @ 19:36 :
Jij doet toch ook alsof VVD iets anders is dan PvV, terwijl ze altijd hun extremistische broertje volgen.
Yep, op exact dezelfde manier als Femke Halsema Josef Stalin volgt, omdat laatstgenoemde ook links was.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 08-03-2007, 18:54
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 08-03-2007 @ 19:29 :


Gaat dit over het 'vloekverbod' in Staphorst? Dat is gemeentebeleid en geen kabinetsbeleid. De inwoners van Staphorst zijn het daar mee eens, maar dat kun je verwachten in zo'n gemeente. Maar als die mensen dat zélf willen, wie zijn wij dan om ze tegen te houden?


Omdat (nationale) hogere wetgeving boven (gemeentelijke) lagere gaat misschien? Zeker geen staats en bestuursrecht gehad?
Ook in Staphorst geldt de NEDERLANDSE nationale wet en alleen die wet.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2007, 18:54
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 08-03-2007 @ 19:50 :
Yep, op exact dezelfde manier als Femke Halsema Josef Stalin volgt, omdat laatstgenoemde ook links was.
Haha,

VVD volgt PvV op vlak van dubbele nationaliteit -> feit
Femke Halsema volgt Josef Stalin -> verzinsel

Duidelijk zo?

Het moet niet veel gekker worden met jou.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2007, 18:58
Fides
Fides is offline
Citaat:
juno schreef op 08-03-2007 @ 19:54 :
Omdat (nationale) hogere wetgeving boven (gemeentelijke) lagere gaat misschien? Zeker geen staats en bestuursrecht gehad?
Ook in Staphorst geldt de NEDERLANDSE nationale wet en alleen die wet.
Je hebt ook nog dingen als plaatselijke verordeningen enzo hè.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2007, 19:58
Verwijderd
Citaat:
Fides schreef op 08-03-2007 @ 19:58 :
Je hebt ook nog dingen als plaatselijke verordeningen enzo hè.
Ja en die gelden dus alleen als ze niet strijdig zijn met nationale wetgeving. Zo geldt er in Staphorst een verbod op vloeken, maar mogen ze 'overtreders' niet aanpakken omdat dat tegen de Nederlandse wet is.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2007, 22:52
Verwijderd
Citaat:
Fides schreef op 08-03-2007 @ 11:33 :
:kots: Kunnen we Zeeland niet weer laten onderlopen:kots: Bijna 12% stemt SGP. Gadverdamme.
Inteelt roeit zichzelf wel uit op den duur.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2007, 22:57
Verwijderd
Tja, of ze vluchten weg. Hoewel ik niet weet of Brabant zo veel beschaafder is.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2007, 17:58
wolvin_26
Avatar van wolvin_26
wolvin_26 is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-03-2007 @ 23:52 :
Inteelt roeit zichzelf wel uit op den duur.
Dat was toch Urk?
__________________
Je kunt tegenwoordig zoveel worden dat ik maar blijf wie ik ben
Met citaat reageren
Oud 09-03-2007, 18:01
wolvin_26
Avatar van wolvin_26
wolvin_26 is offline
Citaat:
T_ID schreef op 08-03-2007 @ 19:30 :
Okay, nogmaals dan maar: we weten uiteraard nog dat een poging werd gedaan om zowel via de kamer als via de rechter het kritische programma God Bestaat Niet te verbieden.

In enkele gemeenten geldt een vloekverbod. Altijd al, maar sinds 1986 bij koninklijk besluit expliciet, onwettig, maar desondanks toch..
Is dat nog wel zo?

Maakt het überhaupt uit als ze hun extremistische broertjes toch wel volgen?
Een poging is geen geslaagde actie en ik vroeg om bronnen (ben jij toch juist zo gek op?!), waar zijn die? Oh en in welke gemeenten is dat vloekverbod?
__________________
Je kunt tegenwoordig zoveel worden dat ik maar blijf wie ik ben
Met citaat reageren
Oud 09-03-2007, 18:08
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
wolvin_26 schreef op 09-03-2007 @ 19:01 :
Een poging is geen geslaagde actie en ik vroeg om bronnen (ben jij toch juist zo gek op?!), waar zijn die? Oh en in welke gemeenten is dat vloekverbod?
Even ter illustratie: pogen is wel degelijk strafbaar, alleen de straf wordt met een-derde verminderd.

Pogen is streven zonder te slagen door een omstandigheid die buiten jouw macht of wil valt.

De wetgever heeft dit ook als zeer kwalijk aangemerkt en dus strafbaar geacht. Iemand proberen dood te schieten maar misschieten, is gewoon strafbaar.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2007, 18:10
wolvin_26
Avatar van wolvin_26
wolvin_26 is offline
Citaat:
juno schreef op 09-03-2007 @ 19:08 :
Even ter illustratie: pogen is wel degelijk strafbaar, alleen de straf wordt met een-derde verminderd.

Pogen is streven zonder te slagen door een omstandigheid die buiten jouw macht of wil valt.

De wetgever heeft dit ook als zeer kwalijk aangemerkt en dus strafbaar geacht. Iemand proberen dood te schieten maar misschieten, is gewoon strafbaar.
Ik zeg ook niet dat de poging niet strafbaar is, ik zeg alleen dat het dus een mislukte actie is, de regering heeft het dus niet toegelaten. Dus waar is die zogenaamde macht van de SGP??
__________________
Je kunt tegenwoordig zoveel worden dat ik maar blijf wie ik ben
Met citaat reageren
Oud 09-03-2007, 18:17
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
wolvin_26 schreef op 09-03-2007 @ 19:01 :
Een poging is geen geslaagde actie en ik vroeg om bronnen (ben jij toch juist zo gek op?!), waar zijn die? Oh en in welke gemeenten is dat vloekverbod?
De gemeentes Reimerswaal, Rijssen-Holten, Goedereede en Staphorst hebben allen een onwettig vloekverbod.

En een poging leert ons meer over hun bedoelingen dan duizend woorden. Een poging tot politieke censuur spreekt boekdelen over de toekomst die Nederland krijgt onder het juk van een dergelijke partij.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Botsing Georgische en Ossetische troepen
hhendrikxx
500 02-10-2008 22:01
De Kantine Weerwolfspel # 50
Fantôme
500 20-08-2008 20:11
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Censuur en dictatuur in de SP
T_ID
189 03-02-2008 18:31
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Europees jeugdparlement
Mir-idiotA
12 13-03-2003 12:45
Verhalen & Gedichten Meisjes uit Zwolle
Ringmaster
10 31-08-2001 17:06
ARTistiek Meisjes uit Zwolle
Ringmaster
9 25-08-2001 18:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:53.