Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-09-2007, 09:53
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Saudi Women Form Committee To Push For Right To Drive
A group of Saudi women has formed a committee to demand their right to drive. According to group founder Fawzia Al-'Iwani, the group "seeks to remind senior officials [that Saudi women driving] is a social issue, not a religious or political issue. For this reason, we have the right to form a pressure group to advance this issue."

Source: Al-Watan, Saudi Arabia, September 20, 2007

----------

Op het moment mag je als vrouw wel vliegen, maar geen auto besturen
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-09-2007, 09:56
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Bin Laden Construction Company Invited To Bid On Contract For Saudi Anti-Terror Fence
Saudi Arabia has invited four Saudi companies, including the bin Laden construction company, to bid on a contract for the construction of a fence on the Saudi-Iraqi border at a cost exceeding $1 billion to prevent the crossings of terrorists and weapons between the two countries.

Source: Most Saudi dailies of September 12, 2007


hihi
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 11:05
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
PVV opent aanval op halal-maaltijden ROC

Uitgegeven op maandag 24 september 2007 om 10:31:21, bijgewerkt om 10:59:50

(Novum) - Halal-vlees mag niet het belangrijkste onderdeel zijn van maaltijden op kampen van Nederlandse scholen. De PVV heeft hierover maandag schriftelijke vragen gesteld aan staatssecretaris van Onderwijs Marja van Bijsterveldt (CDA).

PVV-chef Geert Wilders wil weten wat zij gaat doen om te voorkomen dat 'in de toekomst scholieren tot Halal-barbecues worden gedwongen'. De partij wijst op een kamp van ICT-studenten van het ROC van Amsterdam, Gooi- en Vechtstreek, die op een schoolkamp alleen halal-vlees kregen voorgeschoteld.

De PVV-fractie zegt verontruste mailtjes van ROC-scholieren te hebben gekregen. De school zou tegenover de PVV hebben bevestigd dat scholieren geen keus hebben. Wilders wil weten wie de extra kosten van de vleeskeuze betaalt. Halal-vlees zou namelijk 'veel' duurder zijn dan vlees dat niet halal is.

PVV-onderwijswoordvoerder Martin Bosma stelt dat scholieren 'worden gedwongen te buigen voor de islam'. "Op nota bene een openbare school moeten zij zich aanpassen aan deze ideologie."

Vlees wordt 'halal' genoemd als het is geslacht volgens islamitische richtlijnen.
http://binnenland.nieuws.nl/480077/P...maaltijden_ROC

Da's wel raar op zich, ja.
Als het nu extra eraan was toegevoegd....

maar ik vraag me wel af wat niet-halal eten dan is. Is dat eten zonder ideologie ofzo?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 11:20
Verwijderd
Wat een onzin, halal-vlees is juist goedkoper, niet duurder.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 11:22
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Goedkoper? Hoe dat dan?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 11:24
Verwijderd
Citaat:
Goedkoper? Hoe dat dan?
Ze hoeven niet te letten op het welzijn van de dieren, pijnbestrijding bij de dood, etc.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 11:28
Verwijderd
Citaat:
Ze hoeven niet te letten op het welzijn van de dieren, pijnbestrijding bij de dood, etc.
Dat is een fabeltje. Veel grote Nederlandse slachterijen kennen namelijk een halal-afdeling, waar dezelfde richtlijnen worden gehanteerd. Doe nou niet alsof de "westerse methode" zo humaan is. Of je nou een pin in je kop krijgt of je keel wordt doorgesneden, het maakt voor een koe toch niet zoveel uit.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 11:44
Verwijderd
Halal-maaltijden voor leerlingen - Kamervragen
maandag 24 september 2007

Vragen van de leden Wilders en Bosma (beiden PVV) aan staatssecretaris Van Bijsterveldt van OCW over Halal-maaltijden voor alle leerlingen op het schoolkamp van ROC van Amsterdam, Gooi en Vechtstreek.

1.)
Bent u ermee bekend dat ICT-studenten van het ROC van Amsterdam Gooi en Vechtstreek op het schoolkamp van deze ROC alleen halal-vlees wordt voorgeschoteld en dat deze gang van zaken bevestigd wordt door deze ROC?
2.)
Deelt u de mening dat Halal-vlees geen hoofdbestanddeel van maaltijden op kamp van een Nederlandse school mag zijn?
3.)
Deelt u de mening dat de moslims op onze scholen zich aan de Nederlandse normen en waarden moeten aanpassen en niet andersom? Zo neen, waarom niet?
4.)
Wie draait er op voor de extra kosten door het gebruik van het (veel duurdere) Halal-vlees?
5.)
Wat bent u voornemens te doen ten einde te verhinderen dat er in de toekomst scholieren tot Halal-barbecues worden gedwongen?
6.)
Op welke manier gaat de Minister deze dhimmi-school aanpakken?
----------------------------

Lol
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 12:01
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Dat ROC kent nauwelijks blanke leerlingen..

Maar goed, voor de rest is het uiteraard volstrekt verwerpelijk dat die school zijn leerlingen religieuze voorschriften opdringt en onnodige wreedheid tegen dieren sponsort.

Waarom is het nu alleen weer Geert Wilders die daar als eerste over moet vallen? Dergelijke praktijken horen door iedereen (met uitzondering van de PVDA) verworpen te worden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 12:03
Verwijderd
Volgens mij hebben leerlingen daar echt last van T_ID! Volgens mij is de Turk, heel populair onder jongeren op dit moment, ook allemaal halal-vlees. Onnodige wreedheid sponser je pas, als je vlees uit de bioindustrie eet.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 12:06
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Volgens mij hebben leerlingen daar echt last van T_ID!
Me dunkt van wel. Het is nogal een krenking van hun godsdienstvrijheid om zoiets opgedrongen te krijgen.

Dat is een grondrecht dat hier geschonden wordt door die school. Logisch dat mensen er over vallen.
Citaat:
Onnodige wreedheid sponser je pas, als je vlees uit de bioindustrie eet.
Dat staat toch in dit nieuwsbericht? Daar bovenop wordt er bij halal vlees nog wat extra overbodige wreedheid aan toegevoegd, bovenop alles dat de dieren al doormaken.

Daar is geen positief woord voor in te brengen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 12:09
Verwijderd
Citaat:
Me dunkt van wel. Het is nogal een krenking van hun godsdienstvrijheid om zoiets opgedrongen te krijgen.

Dat is een grondrecht dat hier geschonden wordt door die school. Logisch dat mensen er over vallen.
Geert Wilders valt er slechts over.

Citaat:
Daar bovenop wordt er bij halal vlees nog wat extra overbodige wreedheid aan toegevoegd, bovenop alles dat de dieren al doormaken..
Graag een duidelijk bron geven, waarom dieren niet extra lijden als er een pin door hun kop wordt geschoten.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 12:13
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Geert Wilders valt er slechts over.
Ik ook. En vele anderen met mij. Ik verdom het om mee te werken aan het naleven van religieuze voorschriften die nergens op slaan en nog wreed zijn op de koop toe.

Er is in de grondwet vastgelegd dat dat gerespecteerd dient te worden. De school heeft dus te stoppen met zijn leerlingen dat op te dringen.

Ook hier viert de dubbele maatstaf weer hoogtij, want als islamitische leerlingen tijdens diezelfde excursie gedwongen waren om varkensvlees te eten, dan was voor jou waarschijnlijk het land te klein geweest.
Citaat:
Graag een duidelijk bron geven, waarom dieren niet extra lijden als er een pin door hun kop wordt geschoten.
Omdat daarbij de hersendood in een klap optreed. Een dier zonder verdoving langzaam leeg laten bloeden zorgt echter voor meerdere minuten onnodig lijden. Tevens een discussie die eerder gevoerd werd.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 12:16
Verwijderd
Citaat:
Ik ook. En vele anderen met mij. Ik verdom het om mee te werken aan het naleven van religieuze voorschriften die nergens op slaan en nog wreed zijn op de koop toe.

Er is in de grondwet vastgelegd dat dat gerespecteerd dient te worden. De school heeft dus te stoppen met zijn leerlingen dat op te dringen.

Ook hier viert de dubbele maatstaf weer hoogtij, want als islamitische leerlingen tijdens diezelfde excursie gedwongen waren om varkensvlees te eten, dan was voor jou waarschijnlijk het land te klein geweest.
Net alsof halal-vlees wezenlijk verschilt van niet-halal vlees.

Citaat:
Omdat daarbij de hersendood in een klap optreed. Een dier zonder verdoving langzaam leeg laten bloeden zorgt echter voor meerdere minuten onnodig lijden. Tevens een discussie die eerder gevoerd werd.
BRON AUB.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 13:33
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Net alsof halal-vlees wezenlijk verschilt van niet-halal vlees.
Als varkensvlees wezenlijk verschilt van ander vlees.

Los van die inconsistentie ga hiermee bovendien eraan voorbij dat het niets uitmaakt wat je vind dat verschilt of niet verschilt, maar dat het hier gaat om het grondrecht om geen religie opgedrongen te krijgen.
Citaat:
BRON AUB.
Common sense plus de voorgaande discussie, maar bij vragen naar de bekende weg verwijs ik graag naar mensen die hier hele studies van maken:
http://www.animalfreedom.org/paginas...fferfeest.html
Zie tevens hun doorverwijzingen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 13:37
Verwijderd
Citaat:
Als varkensvlees wezenlijk verschilt van ander vlees.
Ja.

Citaat:
Common sense plus de voorgaande discussie, maar bij vragen naar de bekende weg verwijs ik graag naar mensen die hier hele studies van maken:
http://www.animalfreedom.org/paginas...fferfeest.html
Zie tevens hun doorverwijzingen.
Lol, komt hij met de opinie pagina van een dierenrechten site. Lekker betrouwbaar! Ook ironisch dat jouw site verwijst, naar de site die ik vaak als bron gebruik . Een veel betrouwbaardere studie vind ik deze , die overigens ook 13 keer geciteerd is (zie scholar.google.com).
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 13:40
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ja.
Bron?
Citaat:
Lol, komt hij met de opinie pagina van een dierenrechten site. Lekker betrouwbaar! Ook ironisch dat jouw site verwijst, naar de site die ik vaak als bron gebruik . Een veel betrouwbaardere studie vind ik deze , die overigens ook 13 keer geciteerd is (zie scholar.google.com).
Dat lijkt me sterk. Als je weefsel beschadigd dan reageren de zenuwen daarin met een pijnimpuls. Bovendien staat tevens op die pagina de wreedheid die in de regel bij ritueel slachten gebruikt wordt.

Er is een reden dat er speciaal een uitzondering is gemaakt voor ritueel slachten; anders zou dit namelijk in eerste plaats al tegen de warenwet zijn, en rituele slachters zouden in aanmerking komen voor vervolging.

Eigenlijk is dit een bevoordeling die tegen alle principes in gaat, en ronduit concurrentievervalsing.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 13:44
Verwijderd
Citaat:
Bron?.
Varkensvlees komt van varkens, alle andere soorten vlees niet.


Citaat:
Dat lijkt me sterk. Als je weefsel beschadigd dan reageren de zenuwen daarin met een pijnimpuls. Bovendien staat tevens op die pagina de wreedheid die in de regel bij ritueel slachten gebruikt wordt.

Er is een reden dat er speciaal een uitzondering is gemaakt voor ritueel slachten; anders zou dit namelijk in eerste plaats al tegen de warenwet zijn, en rituele slachters zouden in aanmerking komen voor vervolging.
BRON:

Citaat:
Ritual slaughter is slaughter done according to the religious requirements of either the Jewish or Muslim religious faith. The animal is slaughtered, without being stunned, with a razor sharp knife. When the cut is done correctly, the animal appears not to feel it.
Citaat:
Scientific researchers agree that sheep lose consciousness within 2 to l5 seconds after both carotid arteries are cut (Nangeroni and Kennett, 1963; Gregory and Wotton, 1984; Blackmore, 1984). However, studies with cattle and calves indicate that most animals lose consciousness rapidly, however, some animals may have a period of prolonged sensibility (Blackwore, 1984; Daly et al, 1988) that lasts for over a minute. Other studies with bovines also indicate that the time required for them to become unconscious is more variable than for sheep and goats (Munk et al., 1976; Gregory and Wotten, 1984). The differences between cattle and sheep can be explained by differences in the anatomy of their blood vessels.
Helemaal terecht trouwens dat ze het probleem van dit soort slachten aan de kaart stelt, ik vind ook dat dieren zo humaan mogelijk geslacht moeten worden. Maar zij concludeert dat als je het goed doet, een dier er vrij weinig van voelt.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 13:49
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Varkensvlees komt van varkens, alle andere soorten vlees niet.
Duh. Maar nu dus het wezenlijke verschil dat discriminatie rechtvaardigt graag?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 13:52
Verwijderd
Citaat:
Duh. Maar nu dus het wezenlijke verschil dat discriminatie rechtvaardigt graag?
Naja, ik zie het probleem dan verder niet? Halal-vlees verschilt niet wezenlijk van ander soort vlees? Qua smaak/kwaliteit niet, qua dierenleed ook niet.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 13:56
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Naja, ik zie het probleem dan verder niet? Halal-vlees verschilt niet wezenlijk van ander soort vlees? Qua smaak/kwaliteit niet, qua dierenleed ook niet.
Dat laatste klopt dus uiteraard niet, maar goed, wat rechtvaardigt voor jou het schenden van de grondrechten van de een, terwijl moslims niets opgedrongen mag worden dat tegen hun religie is?

Het lijkt mij namelijk een schoolvoorbeeld van discriminatie.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 13:57
Verwijderd
Citaat:
Dat laatste klopt dus uiteraard niet, maar goed, wat rechtvaardigt voor jou het schenden van de grondrechten van de een, terwijl moslims niets opgedrongen mag worden dat tegen hun religie is?

Het lijkt mij namelijk een schoolvoorbeeld van discriminatie.
Dat zou een geldig argument zijn als de mensen die halal vlees zouden eten daar ook daadwerkelijk last van zouden hebben.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 13:59
Verwijderd
Citaat:
Dat laatste klopt dus uiteraard niet, maar goed, wat rechtvaardigt voor jou het schenden van de grondrechten van de een, terwijl moslims niets opgedrongen mag worden dat tegen hun religie is?

Het lijkt mij namelijk een schoolvoorbeeld van discriminatie.
Hoezo klopt dat laatste niet? Zit je nou wetenschappelijke bronnen tegen te spreken?

Verder wat kazet zegt.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 13:59
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dat zou een geldig argument zijn als de mensen die halal vlees zouden eten daar ook daadwerkelijk last van zouden hebben.
Dat is geen vereiste. Jij zou er ook geen last van hebben als iemand je dwong een kruisje te dragen. Toch is dit niet toegestaan.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 14:04
Verwijderd
T_ID, je weet ook wel dat die school halal-vlees heeft ingevoerd, omdat ze anders vrij weinig vlees zouden verkopen. Het is eigenlijk simpel vraag-aanbod denken.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 15:20
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Bron?
Dat lijkt me sterk. Als je weefsel beschadigd dan reageren de zenuwen daarin met een pijnimpuls. Bovendien staat tevens op die pagina de wreedheid die in de regel bij ritueel slachten gebruikt wordt..
Er zijn genoeg verhalen van bv. soldaten waarin beweerd wordt dat de pijn pas gevoeld werd van bv het verlies van een arm op het moment dat men ervan bewust raakte of de pijnprikkels gestimuleerd werden via een andere methode (zout op wond bv.). Blijkbaar zal een wezen bij een shock-moment gevoelloos (kunnen) raken.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 15:24
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
T_ID, je weet ook wel dat die school halal-vlees heeft ingevoerd, omdat ze anders vrij weinig vlees zouden verkopen. Het is eigenlijk simpel vraag-aanbod denken.
nu ga je ervan uit dat zo'n 80% per se halal vlees wilde eten.



verder vraag ik me wel af of het inderdaad zo is dat halal-vlees duurder is, dan vlees uit de supermarkt. Bij koosjer vlees is het wel duurder, maar dat komt voornamelijk omdat de boel vaak geimporteerd moet worden, dan wel dat er bovendien weinig vraag voor is.

Zou Wilders ook geprotesteerd hebben als het allemaal dure bio-produkten waren? Ik betwijfel het
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 15:30
Verwijderd
Citaat:
nu ga je ervan uit dat zo'n 80% per se halal vlees wilde eten.
Ze doen het niet voor niets. Het bedrijf dat voor lunch zorgt op de ROC, zag kennelijk dat het verkoop van halal-vlees zou kunnen leiden tot meer winst.

Citaat:
verder vraag ik me wel af of het inderdaad zo is dat halal-vlees duurder is, dan vlees uit de supermarkt
Halal-vlees zal niet duurder zijn denk ik. Maar ik heb nog nooit "normaal vlees" gekocht, dus ik kan niet echt vergelijken .
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 16:02
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
probeer t eens; het smaakt hetzelfde en je zult merken dat je nie direct door bliksem getroffen zal worden
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 16:24
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:

Halal-vlees zal niet duurder zijn denk ik. Maar ik heb nog nooit "normaal vlees" gekocht, dus ik kan niet echt vergelijken .
Ik kijk niet zo op centen, maar het is nog niet voorgekomen dat ik schrok van de prijs bij de lokale Turkse slager
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 16:26
Verwijderd
Citaat:
Ik kijk niet zo op centen, maar het is nog niet voorgekomen dat ik schrok van de prijs bij de lokale Turkse slager
Nee ik kocht laatst een kilo shoarma vlees, 5 euro ofzo. Maarja Wilders overdrijft graag.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 16:36
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Anyway, ik had graag vernomen in hoeverre het klopt dat de vraag dermate groter was dan het aanbod. Uit ervaring weet ik dat de leiding van de scholen het vaak bij het verkeerde eind hebben en het denken te weten voor de scholieren.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 16:39
Verwijderd
Citaat:
Anyway, ik had graag vernomen in hoeverre het klopt dat de vraag dermate groter was dan het aanbod. Uit ervaring weet ik dat de leiding van de scholen het vaak bij het verkeerde eind hebben en het denken te weten voor de scholieren.
Als het grootste gedeelte van de leerlingen uit moslims bestaat, is er een reele kans dat halal-vlees beter verkoopt .
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 18:56
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
T_ID, je weet ook wel dat die school halal-vlees heeft ingevoerd, omdat ze anders vrij weinig vlees zouden verkopen. Het is eigenlijk simpel vraag-aanbod denken.
Met als verschil dat mensen daar dan voor kunnen kiezen, omdat hun gekozen religie dat, zonder onderbouwing afkeurd.

Nu is dit weinig anders dan een schending van de vrijheid van godsdienst doordat je mensen die daar niets mee te maken hebt een religieus voorschrift opdringt zonder dat ze een keuze hebben (wat hun recht is!).

Als ze zo nodig halal vlees moeten aanbieden, dat is goed, maar dat betekend dan dubbele catering, net zoals cateren voor vegetariërs niet betekend dat er helemaal geen gerechten met vlees meer te krijgen zijn, maar dat er onder andere gerechten zonder vlees te krijgen zijn.



Nee, hoe zou jij dat vinden:
Je gaat als moslim naar een school waar het merendeel van de leerlingen het Vliegende Spaghettimonster aanbid.

Het Vliegende Spaghettimonster heeft hen echter verboden ander vlees dan varkensvlees te eten.

De schoolleiding verandert daarom het menu: het enige vlees dat jij nog kan krijgen is varkensvlees, en anders heb je niets te eten.


Zou je dat een jofele gang van zaken vinden? Of vind je dan dat die overtuiging die niet strookt met de jouwe aan je opgedrongen wordt?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle

Laatst gewijzigd op 24-09-2007 om 19:02.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 19:06
Verwijderd
Citaat:
Met als verschil dat mensen daar dan voor kunnen kiezen, omdat hun gekozen religie dat, zonder onderbouwing afkeurd.

Nu is dit weinig anders dan een schending van de vrijheid van godsdienst doordat je mensen die daar niets mee te maken hebt een religieus voorschrift opdringt zonder dat ze een keuze hebben (wat hun recht is!).

Als ze zo nodig halal vlees moeten aanbieden, dat is goed, maar dat betekend dan dubbele catering, net zoals cateren voor vegetariërs niet betekend dat er helemaal geen gerechten met vlees meer te krijgen zijn, maar dat er onder andere gerechten zonder vlees te krijgen zijn.
Er is een vraag naar halal-vlees en de school-catering komt met een aanbod. Dat ze niet aan een dubbele catering doen doet men waarschijnlijk uit praktische redenen. Zolang men geen last heeft van het eten van halal-vlees (halal slachten is zelfs niet dieronvriendelijk!) vind ik de hele ophef erover bekrompen. Jij zou ook geen verschil proeven tussen "normaal" en halal vlees. Reageer je ook zo fel, als je je beseft dat cake-fabrikanten ons eieren uit de bioindustrie opdringen? Laat je onzinnige anekdotes en vergelijkingen maar zitten in het vervolg, ze zijn namelijk niet relevant.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 19:09
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Er is een vraag naar halal-vlees en de school-catering komt met een aanbod. Dat ze niet aan een dubbele catering doen doet men waarschijnlijk uit praktische redenen.
Dan luidt de conclusie dus dat het aanbieden van halal vlees vanwege praktische redenen onmogelijk bleek.

Citaat:
Zolang men geen last heeft van het eten van halal-vlees vind ik de hele ophef erover bekrompen.
Maar je protesteerd wel tegen een verbod om hoofddoekjes te dragen? Dat zou een dubbele moraal inhouden, want de ene schending van godsdienstvrijheid is volgens jou toegestaan, terwijl een vermeende andere schending niet zou mogen.

Wat is precies het probleem om mensen hun grondrechten te gunnen?
Citaat:
Reageer je ook zo fel, als je je beseft dat cake-fabrikanten ons eieren uit de bioindustrie opdringen?
En als iemand die daar een probleem mee heeft echt niets anders te eten heeft, zal ik daar zeker over vallen, zelfs ondanks dat het daar geen grondrecht betreft.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 19:18
Verwijderd
Citaat:
Dan luidt de conclusie dus dat het aanbieden van halal vlees vanwege praktische redenen onmogelijk bleek.
Als er meer winst te behalen valt, dan is het logisch dat je voor een bepaalde "vleessoort" kiest.

Citaat:
Maar je protesteerd wel tegen een verbod om hoofddoekjes te dragen? Dat zou een dubbele moraal inhouden, want de ene schending van godsdienstvrijheid is volgens jou toegestaan, terwijl een vermeende andere schending niet zou mogen.
Wat is precies het probleem om mensen hun grondrechten te gunnen?
Als er studenten zijn die moeite hebben met halal-vlees (bijvoorbeeld uit religieuze overtuiging), dan vind ik ook dat de ROC een alternatief zou moeten bieden. Maar naar mijn weten is dat nu nog niet het geval. Vice versa zou het dan overigens ook moeten. Halal/kosjer-vlees aanbieden aan je studenten, als zij daarom vragen
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 19:22
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Als er meer winst te behalen valt, dan is het logisch dat je voor een bepaalde "vleessoort" kiest.
Dat gaat voorbij aan het feit dat de positie van anderen bij wet gewaarborgt is. Het is ook niet acceptabel een moslims varkensvlees of een hindoe koeienvlees op te dringen als daarmee meer winst te behalen is.
Citaat:
Als er studenten zijn die moeite hebben met halal-vlees (bijvoorbeeld uit religieuze overtuiging), dan vind ik ook dat de ROC een alternatief zou moeten bieden. Maar naar mijn weten is dat nu nog niet het geval.
Zelfs als we even aannemen dat het merendeel van de scholieren daar moslims zijn die waarde hechten aan hun vlees halal hebben, moet er een alternatief zijn omdat een minderheid hier dus geen waarde aan hecht.

Het aanbieden van een religieuze praktijk is optioneel, het opdringen van een religieuze praktijk zonder meer verboden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 19:25
Verwijderd
Citaat:
Dat gaat voorbij aan het feit dat de positie van anderen bij wet gewaarborgt is. Het is ook niet acceptabel een moslims varkensvlees of een hindoe koeienvlees op te dringen als daarmee meer winst te behalen is.
Halal vlees is niet anders dan "normaal" vlees. Dus je vergelijking gaat hier niet op. Dat het vlees een andere naam gekregen heeft, maakt het in wezen niet verschillend voor niet-moslims. Gelukkig is een school-catering vrij in het kiezen van haar producten.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 19:38
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Halal vlees is niet anders dan "normaal" vlees.
Ah, dat is goed. Dan kunnen moslims voortaan dus normaal vlees eten.

Je zit er overigens naast in je bewering dat dit voor de school mag. Het opdringen van een religieus gebruik is domweg verboden. De godsdienstvrijheid is in de wet vastgelegd.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 19:43
Verwijderd
Citaat:
Ah, dat is goed. Dan kunnen moslims voortaan dus normaal vlees eten.
Voor niet-gelovigen, natuurlijk. Of zij moeten principiele redenen hebben om geen halal-vlees te eten. Tot nu toe heb ik nog geen klachten gehoord?

Citaat:
Je zit er overigens naast in je bewering dat dit voor de school mag. Het opdringen van een religieus gebruik is domweg verboden. De godsdienstvrijheid is in de wet vastgelegd.
Er is hier geen sprake van het opdringen van een religieus gebruik. Een cateringsbedrijf besluit haar vlees voortaan bij een islamitische slager te kopen, that's all. Jij blaast de zaak zo op, nergens voor nodig.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 22:49
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
Waarom zou ik moeten onderbouwen dat Nederland geen politici kent die dat willen? Dat zou een omgekeerde bewijslast zijn.
Ik had het natuurlijk (maar dat wist je wel) over jouw claims in het algemeen, in alle soorten topics: over werkgelegenheid in de autoindustrie, over Chávez, over zowat alles.

Citaat:
T_ID schreef:
Bewijs jij eerst je onzinnige uitspraak dat Nederland een politicus heeft die alle moslims wil uitmoorden.
Wie heeft het over 'uitmoorden'? Misschien moet je eens de betekenis van een hyperbool opzoeken. Kijk eens naar de vergelijking die ik hierboven trok en de onderbouwing daarvoor, over Wilders en zijn 10-stappen plan. Dus doe niet alsof je niet tot 10 kunt tellen.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2007, 22:54
Eric Berger
Eric Berger is offline
Citaat:
Volgens mij hebben leerlingen daar echt last van T_ID! Volgens mij is de Turk, heel populair onder jongeren op dit moment, ook allemaal halal-vlees. Onnodige wreedheid sponser je pas, als je vlees uit de bioindustrie eet.
Hear hear!

Wel grappig hoor, "dhimmi scholen" enzo. "Gedwongen barbecues". Ik zie het al voor me: een opzichter die met een baseball-knuppel achter de leerlingen staat: "en nou vreten, kreng!"

Citaat:
Common sense plus de voorgaande discussie, maar bij vragen naar de bekende weg verwijs ik graag naar mensen die hier hele studies van maken:
http://www.animalfreedom.org/paginas...fferfeest.html
Zie tevens hun doorverwijzingen.
OMG! Propagandaspreekbuis!!!!1!1
Met citaat reageren
Oud 25-09-2007, 00:23
Eric Berger
Eric Berger is offline
17-jarige high school student onthult wanpraktijken bij recrutering van soldaten in VS

Ongelooflijk: 17 jaar en toch zo professioneel aangepakt, met het bewijs zowel op audiotape als op video!



http://www.youtube.com/watch?v=Pq2_JSnZoRQ
Met citaat reageren
Oud 25-09-2007, 11:28
Verwijderd
School ontkent halal-barbecue
Door: Peter Schong
Gepubliceerd: gisteren 12:50
Update: gisteren 14:22


Leerlingen van het ROC van Amsterdam, Gooi- en Vechtstreek zijn tijdens een barbecue op schoolkamp niet gedwongen halal-vlees te eten. De school is verbaasd over de schriftelijke vragen van de Partij voor de Vrijheid die de school daarvan betichten.

“De fout van de PVV is dat ze zeggen dat de leerlingen geen keus hadden uit ander vlees, maar die keus hadden ze wel degelijk”, zegt woordvoerster Maaike van der Duin tegen DePers.nl.

“Er was inderdaad halal-vlees op het kamp, maar we hadden ook bij een gewone slagerij vlees gekocht. Er was ook varkensvlees”, aldus de zegsvrouw. “Het frappante is dat niemand dat gewone vlees heeft gegeten, iedereen at halal.”

Volgens Van der Duin is dat ook aan de PVV duidelijk gemaakt toen de partij contact opnam met de school om opheldering te vragen. Het ROC is dan ook verbaasd dat de PVV in schriftelijke vragen toch beweert dat leerlingen gedwongen waren halal-vlees te nuttigen.

De PVV stelde maandag schriftelijke vragen aan staatssecretaris Marja Bijsterveldt (Onderwijs) over de vermeende 'halal-barbecue'. PVV-chef Geert Wilders wil weten wat zij gaat doen om te voorkomen dat 'in de toekomst scholieren tot Halal-barbecues worden gedwongen'. De fractie zegt verontruste mailtjes van ROC-scholieren te hebben gekregen. De school zou tegenover de PVV hebben bevestigd dat scholieren geen keus hebben. Wilders wil weten wie de extra kosten van de vleeskeuze betaalt. Halal-vlees zou namelijk 'veel' duurder zijn dan vlees dat niet halal is. PVV-onderwijswoordvoerder Martin Bosma stelt dat scholieren 'worden gedwongen te buigen voor de islam'. "Op nota bene een openbare school moeten zij zich aanpassen aan deze ideologie."

-------------------

Nu is het sprookje uit de wereld geholpen dat er sprake zou zijn van dwang .
Met citaat reageren
Oud 25-09-2007, 12:01
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Les 1 voor Geert Wilders: neem niet alles voor waar aan wat in je mailbox terecht komt

Had ie dit niet beter eerst even zelf kunnen natrekken?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2007, 12:02
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Kijk, dat is nu waar het om draaide, dat er een keuze was. Hoewel.. Een scenario blijft onbeantwoord door beiden, en dat is namelijk dat al het vlees halal was, behalve het varkensvlees (doh). Kostentechnisch gezien een mogelijke stap, maar niet minder kwalijk. Dan is er wel degelijk sprake van dwang omdat je niet kunt eten wat je wilt zonder mee te moeten doen aan andermans religieze praktijken.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 25-09-2007, 12:10
Verwijderd
Dus jij eet bewust niet bij de Turk, omdat je niet mee wil doen aan andermans religieze praktijken?
Met citaat reageren
Oud 25-09-2007, 12:18
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dus jij eet bewust niet bij de Turk, omdat je niet mee wil doen aan andermans religieze praktijken?
Nee, ik eet geen halal spullen vanwege de religieuze en ethische bezwaren die ik ertegen heb. Als ze behalve dat andere zaken verkopen die lekker zijn, by all means.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 25-09-2007, 12:23
Verwijderd
Gebruik jij wel producten uit de bioindustrie?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde ŕ la 'Tiswah'
T_ID
500 30-06-2007 10:06
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde ŕ la 'Tiswah'
T_ID
500 09-04-2007 17:12
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde ŕ la 'Tiswah'
T_ID
500 20-03-2007 12:05
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
naam onbekend
501 26-11-2005 23:55
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 18-07-2005 00:38
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 02-06-2005 14:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:48.