Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-03-2004, 17:28
grandmommy
Avatar van grandmommy
grandmommy is offline
gisteren is er toch ergens een vent onthoofd door een kraanwagen?
lullig...
__________________
Peanutbutter Motherfucker
Advertentie
Oud 19-03-2004, 12:12
Femme-Fatale
Avatar van Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Hirsi Ali spuit met pepperspray in restaurant

DEN HAAG - VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali heeft onlangs in een restaurant in Den Haag met een busje pepperspray gespoten, zo laat De Telegraaf vrijdag weten. Een aantal van de gasten in Le Bistroquet kreeg daardoor last van tranende en jeukende ogen.

De veiligheidsagenten die Hirsi Ali permanent bij zich heeft, zaten een paar tafels verderop rustig te eten toen het Kamerlid toesloeg. Geschrokken sprongen zij op en maakte haar het busje afhandig. De agenten wezen Hirsi Ali er op dat pepperspray op de lijst van verboden wapens staat.

Toen de van oorsprong Somalische zich de gevolgen van haar daad realiseerde, ging ze persoonlijk alle tafels langs om haar excuses aan de aanwezigen aan te bieden. De veiligheidsagenten hebben het incident gemeld bij de politie Haaglanden.

Hirsi Ali staat al langere tijd onder permanente bewaking omdat ze regelmatig wordt bedreigd in verband met haar controversiële opmerkingen over de islam.
Oud 19-03-2004, 16:36
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Idioot wijf... Dan blijkt wel weer dat ze het IQ van een doodgereden grondeekhoorn heeft...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 20-03-2004, 11:36
Sky Jewel
Avatar van Sky Jewel
Sky Jewel is offline
Hirsi Ali is als je het mij vraagt totaal overspannen.
Oud 20-03-2004, 19:38
Verwijderd
Volgens mij is ze gewoon een gek
Oud 21-03-2004, 12:10
Demiurge
Avatar van Demiurge
Demiurge is offline
Misschien was haar eten niet pittig genoeg
Oud 21-03-2004, 14:33
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Zo'n 500 scholieren uit Gelderland sluiten een weddenschap af met de provincie Gelderland. De leerlingen van het Stedelijk Gymnasium uit Arnhem beweren namens zes scholen uit Gelderland dat zij in twee maanden tijd 8% CO2-uitstoot kunnen besparen. De leerlingen doen dit door thuis en op school energie te besparen. De ondertekening van 'The Bet' door gedeputeerde Henk Aalderink vindt plaats op woensdag 10 maart tussen 8.50 en 9.40 uur in de aula van het Stedelijk Gymansium, Statenlaan 8 te Arnhem.

Er staat heel wat op het spel want wie verliest, moet een tegenprestatie leveren. Als de jongeren winnen, krijgt elke deelnemende school van de provincie een cheque ter waarde van 2500 euro om te besteden aan energiebesparende maatregelen. Als de scholieren de 8% niet halen, gaan ze bijvoorbeeld zelf posters en folders maken met tips over energiebesparing en deze verspreiden op scholen, buurthuizen en andere openbare gelegenheden.

De deelnemende scholen gaan ook een weddenschap aan met hun eigen gemeente. Wethouder De Ronde uit Arnhem daagt de gymnasiasten ook uit. Hij stelt bij voldoende energiebesparing een bedrag voor een windturbine beschikbaar. Na afloop van The Bet kan dit bedrag nog verdubbeld worden als de leerlingen alsnog hun tegenprestatie, meewerken aan het milieuproject Arnhem Schoon, uitvoeren. Uit Nijmegen wedden het Lindenholt College, het Montessori College en het Kandinsky College met milieuwethouder Hirdes. Winnen de jongeren, dan krijgen ze een geldbedrag voor de aanschaf van bijvoorbeeld een zonnepaneel. Als ze verliezen moeten ze geld gaan inzamelen voor de Nijmeegse zusterstad Masaya in Nicaragua.

Tijdens de aftrap op 10 maart zullen de gedeputeerde Henk Aalderink en de Arnhemse milieuwethouder dhr. De Ronde aanwezig zijn om The Bet te ondertekenen. Ook zullen zij door de scholieren worden uitgedaagd om een fietswedstrijdje te houden. De winnaar krijgt een energiebesparend cadeau.

The Bet
'The Bet' is een initiatief van Jongeren Milieu Aktief (JMA) en heeft alles te maken met het Kyoto-protocol. Europese landen spraken in 1997 in Kyoto (Japan) af hun CO2 uitstoot met gemiddeld acht procent te verminderen voor het jaar 2012. Omdat er nog maar weinig van is terechtgekomen, gaan jongeren zelf aan de slag en geven ze het goede voorbeeld! Met 'The Bet' willen jongeren bewijzen dat je met eenvoudige maatregelen al makkelijk die acht procent CO2 kunt besparen. Ruim 1300
jongeren in Gelderland, Brabant en Overijssel doen mee met 'The Bet'.

JMA is een vereniging voor en door jongeren tussen de 12 en 28 die zich inzetten voor het verbeteren van het milieu. JMA is de jongerenorganisatie van Milieudefensie.
Klasse actie We mogen de milieuproblemen eindelijk wel eens serieus nemen en zo komt het ook nog eens bij onze regering terecht!
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 23-03-2004, 13:50
Metallinos
Metallinos is offline
Ik zit op het stedelijk gymnasium arnhem. Die actie werd dus totaal niet aangekondigd (niet dat ik het weet tenminste) en de aula was dan ook helemaal niet zo druk, aangezien er gewoon lessen waren. Ik had toevallig een tussenuur, maar kwam er pas aan het eind van het uur erachter dat er iets gebeurde in de aula.

Goede actie denk ik, maar misschien moeten ze wat meer de leerlingen erbij betrekken? Ik vraag me serieus af hoeveel mensen van school nou weten over die weddenschap.
Oud 23-03-2004, 14:40
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
EternalDarkness schreef op 23-03-2004 @ 14:50:
Ik zit op het stedelijk gymnasium arnhem. Die actie werd dus totaal niet aangekondigd (niet dat ik het weet tenminste) en de aula was dan ook helemaal niet zo druk, aangezien er gewoon lessen waren. Ik had toevallig een tussenuur, maar kwam er pas aan het eind van het uur erachter dat er iets gebeurde in de aula.

Goede actie denk ik, maar misschien moeten ze wat meer de leerlingen erbij betrekken? Ik vraag me serieus af hoeveel mensen van school nou weten over die weddenschap.

Doe ze de groeten, ofzo
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 23-03-2004, 20:17
Sky Jewel
Avatar van Sky Jewel
Sky Jewel is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 20-03-2004 @ 20:38:
Volgens mij is ze gewoon een gek
Volgens mij is ze overspannen geraakt door een groep linkse mensen die ervoor hebben gezorgd dat ze niet meer zonder bewaking over straat kan. Als ik eerlijk ben zou mij dat ook knettergek maken.
Oud 23-03-2004, 21:44
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Happydeath schreef op 23-03-2004 @ 21:17:
Volgens mij is ze overspannen geraakt door een groep linkse mensen die ervoor hebben gezorgd dat ze niet meer zonder bewaking over straat kan. Als ik eerlijk ben zou mij dat ook knettergek maken.
Volgens mij is zij banger voor streng gelovigen dan voor linkse mensen, maar ik kan me vergissen...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 23-03-2004, 21:44
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
EternalDarkness schreef op 23-03-2004 @ 14:50:
Ik zit op het stedelijk gymnasium arnhem. Die actie werd dus totaal niet aangekondigd (niet dat ik het weet tenminste) en de aula was dan ook helemaal niet zo druk, aangezien er gewoon lessen waren. Ik had toevallig een tussenuur, maar kwam er pas aan het eind van het uur erachter dat er iets gebeurde in de aula.

Goede actie denk ik, maar misschien moeten ze wat meer de leerlingen erbij betrekken? Ik vraag me serieus af hoeveel mensen van school nou weten over die weddenschap.
Ik post het zoals ik het gelezen heb. Hier in Nijmegen was het een wat grotere actie, maar onze school doet er niet aan mee... Andere school wel...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 23-03-2004, 21:49
Verwijderd
Citaat:
Happydeath schreef op 23-03-2004 @ 21:17:
Volgens mij is ze overspannen geraakt door een groep linkse mensen die ervoor hebben gezorgd dat ze niet meer zonder bewaking over straat kan. Als ik eerlijk ben zou mij dat ook knettergek maken.
Die bitch is alleen maar bezich haar persoonlijke levensfrustraties in de landelijke politiek te mengen en veel aandacht aan het trekken, wat volgens mij erop duid dat er bij haar een schroefje los zit. En deze daad bevestigde dat alleen maar weer. Volgens mij was ze dus al gek en heeft dat vrij weinig te maken met haar bewaking.
Oud 24-03-2004, 11:52
Sky Jewel
Avatar van Sky Jewel
Sky Jewel is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 23-03-2004 @ 22:44:
Volgens mij is zij banger voor streng gelovigen dan voor linkse mensen, maar ik kan me vergissen...
Laat die extremistische moslims nou net gesteund worden door de linkse partijen. Een tijdje was het over met de politieke correctheid, maar sinds de AIVD in een rapport heeft beweerd dat mensen die een kritische houding aannemen tegenover allochtonen moslimjongeren tot deelname aan Jihad drijven begint het weer van voor af aan.
Oud 24-03-2004, 12:47
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Happydeath schreef op 24-03-2004 @ 12:52:
Laat die extremistische moslims nou net gesteund worden door de linkse partijen.
Sorry?

Dit vind ik toch wel een vrij grove en onjuiste beschuldiging.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:

Laatst gewijzigd op 24-03-2004 om 12:49.
Oud 24-03-2004, 13:05
Sky Jewel
Avatar van Sky Jewel
Sky Jewel is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 24-03-2004 @ 13:47:
Sorry?

Dit vind ik toch wel een vrij grove en onjuiste beschuldiging.
En toch moeten de voorstellen om iets te doen altijd van de rechtsere partijen komen en worden door de linkse partijen ondermijnt. Voorbeelden: Sluiting van moskeeen waar extremisme wordt gepromoot, afschaffing van moslimscholen (wordt overigens ook door het CDA tegen gehouden), hoofddoekverbod voor ambtenaren in functie (alleen LPF begrijpt dat dit nodig is).
Oud 24-03-2004, 13:24
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
oeoeoe hoe extreem is ook een hoofddoek, zeg...

__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 24-03-2004, 13:29
Verwijderd
Citaat:
Happydeath schreef op 24-03-2004 @ 14:05:
En toch moeten de voorstellen om iets te doen altijd van de rechtsere partijen komen en worden door de linkse partijen ondermijnt. Voorbeelden: Sluiting van moskeeen waar extremisme wordt gepromoot, afschaffing van moslimscholen (wordt overigens ook door het CDA tegen gehouden), hoofddoekverbod voor ambtenaren in functie (alleen LPF begrijpt dat dit nodig is).
Ja, die smerige linkse moslim vriendjes weer
Oud 24-03-2004, 13:33
Sky Jewel
Avatar van Sky Jewel
Sky Jewel is offline
Citaat:
Gatara schreef op 24-03-2004 @ 14:24:
oeoeoe hoe extreem is ook een hoofddoek, zeg...

Om het extremisme in te dammen zullen we toe moeten naar een staat waar religies soms aan grenzen gesteld worden en waar neutraliteit gewaarborgd is.
Oud 24-03-2004, 13:35
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Happydeath schreef op 24-03-2004 @ 14:05:
Voorbeelden: Sluiting van moskeeen waar extremisme wordt gepromoot,
Daar los je het probleem niet mee op, je verplaatst het dan alleen maar.
Citaat:
afschaffing van moslimscholen (wordt overigens ook door het CDA tegen gehouden),
Geef nu eens een goede reden waarom alle moslimscholen moeten worden gesloten.
Citaat:
hoofddoekverbod voor ambtenaren in functie (alleen LPF begrijpt dat dit nodig is).
Nee, alleen de LPF begrijpt niet dat dit niet nodig is. Het is een puur gevoelsmatige kwestie. Jij vindt een ambtenaar met hoofddoek blijkbaar niet pretiig, anderen hebben er weer geen probleem mee.


En dat linkse partijen moslimextremisten zouden steunen slaat nog steeds nergens op.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:

Laatst gewijzigd op 24-03-2004 om 13:38.
Oud 24-03-2004, 13:39
Sky Jewel
Avatar van Sky Jewel
Sky Jewel is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 24-03-2004 @ 14:35:
Daar los je het probleem niet mee op, je verplaatst het dan alleen maar.

Geef nu eens een goede reden waarom alle moslimscholen moeten worden gesloten.

Nee, alleen de LPF begrijpt niet dat dit niet nodig is.


En dat linkse partijen moslimextremisten zouden steunen slaat nog steeds nergens op.
Nee, met niets doen en alles op z'n beloop laten, wat nu het beleid van vooral PVDA + GroenLinks lijkt te zijn los je iets op. Ik wil best geloven dat die partijen ook niet gelukkig zijn met het extremisme en dat er ook andere oplossingen zijn dan die van rechts, maar laat die partijen dan eens met iets concreets tegen het terrorisme komen.
Oud 24-03-2004, 13:43
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Happydeath schreef op 24-03-2004 @ 14:39:
Nee, met niets doen en alles op z'n beloop laten, wat nu het beleid van vooral PVDA + GroenLinks lijkt te zijn los je iets op. Ik wil best geloven dat die partijen ook niet gelukkig zijn met het extremisme en dat er ook andere oplossingen zijn dan die van rechts, maar laat die partijen dan eens met iets concreets tegen het terrorisme komen.
Daar heb je zeker gelijk in, maar dat zei je eerst niet.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Oud 24-03-2004, 13:50
Verwijderd
Er bestaat geen concrete oplossing tegen terrorisme, dus daarom kan ook niemand ermee komen. Verder zijn de oplossingen niet in Nederland te vinden maar in het gedrag van het westen jegens het midden oosten.
Verder vind ik het ook zeer stupide bepaalde geloofselementen direct in verband met terrorisme te brengen.
Oud 24-03-2004, 14:58
Sky Jewel
Avatar van Sky Jewel
Sky Jewel is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 24-03-2004 @ 14:43:
Daar heb je zeker gelijk in, maar dat zei je eerst niet.
Daar heb jij dan weer gelijk in.
Oud 24-03-2004, 18:31
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
bleh, rechtse partijen steunen extremistische partijen want ze zorgen voor eenvoedingsbodem
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 25-03-2004, 16:29
Verwijderd
Uit Groot Charlois

Duizenden kilo's stront in huis
Rotterdam-
Twaalfduizend kilo afval. Ontlasting, urine.
Maar liefst een meter hoog lag onlangs het vuil opgestapeld in een woning aan de Bas Jungeriusstraat in de Tarwewijk. De vervuiling werd ontdekt nadat de onderburen de politie waarschuwden, er droop namelijk urine van de bovenbuurman langs de muren.

In eerste instantie werd er vreemd opgekeken bij wijkteam Tarwewijk van de politie. Voor de zekerheid werd er een onderzoek ingesteld naar de melding. Bij de bewoners aangekomen, bleek het wel degelijk om echte urine te gaan. Samen met de gedupeerde werd een bezoekje gebracht aan de bovenbuurman. Toen die de deur opendeed, kwam er een vreselijk stank naar buiten. Na een vriendeliujk doch dringend verzoek mochten de agenten binnen een kijkje nemen. Daar bleek over de hele woning afval, ontlasting en urine maar liefst een meter hoog opgestapeld. Na overleg met de GGD is de bewoneruit zijn woning gehaald op grond van artikel 2 vande politiewet. toen de man weg was kon de politie samen met de GGDen de deelgemeente de woning ontruimen. Er was een 20 voets container nodig om alle troep uit huis te krijgen. De container werd tot de rand gevuld en er bleek om 12.000 kilo ontlasting en huisvuil te gaan. Pas na de ontruiming werd er begonnen met de ontsmetting van de vuilnisbelt.


gat-ver-damme
Oud 25-03-2004, 17:34
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Happydeath schreef op 23-03-2004 @ 21:17:
Volgens mij is ze overspannen geraakt door een groep linkse mensen die ervoor hebben gezorgd dat ze niet meer zonder bewaking over straat kan. Als ik eerlijk ben zou mij dat ook knettergek maken.
J-E-W-S
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 25-03-2004, 19:32
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
McCaine schreef op 25-03-2004 @ 18:34:
J-E-W-S
w-a-t nu?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.

Laatst gewijzigd op 25-03-2004 om 19:35.
Oud 25-03-2004, 22:04
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Gatara schreef op 25-03-2004 @ 20:32:
w-a-t nu?
Sorry, inside joke. Dit wordt op D&D gebruikt als iemand idiote conspiracy theories opdist
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 25-03-2004, 22:27
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
McCaine schreef op 25-03-2004 @ 23:04:
Sorry, inside joke. Dit wordt op D&D gebruikt als iemand idiote conspiracy theories opdist
Ok
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 26-03-2004, 07:42
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 24-03-2004 @ 14:50:
Er bestaat geen concrete oplossing tegen terrorisme, dus daarom kan ook niemand ermee komen. Verder zijn de oplossingen niet in Nederland te vinden maar in het gedrag van het westen jegens het midden oosten.
Verder vind ik het ook zeer stupide bepaalde geloofselementen direct in verband met terrorisme te brengen.


Alleen zijn er wel degelijk zaken die terrorisme tegen kunnen gaan. Dat is preventief, dan. We hebben het er zelf ook naar gemaakt hoor. Waar 2 vechten hebben 2 schuld. Maar blijkbaar wil onze regering, evenals de amerikaanse en engelse regering dat niet inzien.

Je moet er samen uitkomen. En als dat betekent dat je een en ander over je heen moet laten komen, so be it! Maar met balletje tikken schiet je niets op.

Verder heb ik sterk het idee dat het in de huidige menselijke opvatting zit dat overal een vijand is en wij niet kunnen leven zonder vijanden. Dat zou toch wel triest zijn!
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 27-03-2004, 13:29
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Happydeath schreef op 24-03-2004 @ 14:39:
maar laat die partijen dan eens met iets concreets tegen het terrorisme komen.
Geen van de maatregelen die jij noemde gaan terrorisme tegen.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Oud 29-03-2004, 10:33
Verwijderd
Rode kaart na tackelen van streaker

http://www.vi.nl

29/3/2004 9 :55

Voor Brian Pritchard kwam er na een uur een einde aan de wedstrijd. De verdediger van Witton Albion kreeg een rode kaart na het neerhalen van een streaker.
Na een uur zag de streaker zijn kans schoon. Hij wierp zijn kleren af en stormde in zijn nakie het veld op. Heel ver kwam de man niet, want Witton-verdediger Pritchard maakte met een welgeplaatste tackle een vroegtijdig einde aan de naakte tour.

In alle commotie die volgde ontsnapte de streaker aan een vermaning. 'We hadden stewards aangesteld, maar die hadden de snelheid van Thierry Henry nodig gehad om hem te pakken. Zo snel was hij', aldus een woordvoerder van Altrincham, dat als gastheer fungeerde voor de finale van de Unibond Cheshire Senior Cup tussen Witton Albion en Woodley Sports.

Pritchard ontsnapte daarentegen niet aan een straf, want tot zijn verbazing kreeg hij de rode kaart. 'Niemand weet waarom en we tekenen daarom ook protest aan bij de bond', zei een woordvoerder van Witton Albion, dat het duel met 2-1 verloor. Saillant detail is dat Pritchard in het dagelijks leven een politieagent is.



Oud 29-03-2004, 17:52
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Schandalig, ingrijpen in dat soort situaties (want streaken in een voetbalstadion is nog een graadje erger dan gewoon in het openbaar) wordt alleen maar als goed gezien. Snel een eind maken aan het verhaal en verder spelen. Dat is altijd het doel geweest en daarom is deze rode kaart zeer onterecht.

Ik heb de tackle gezien en opzich was dat als tackle slechts een vrije schop waard geweest als het een speler van de tegenstander was geweest.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Oud 01-04-2004, 09:20
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Europeanen dromen van leven zonder werk

Uitgegeven: 1 april 2004 07:59
Laatst gewijzigd: 1 april 2004 09:01

RIJSWIJK - Nooit meer te hoeven werken is een droom voor bijna tweederde van de Europese werknemers. Dat blijkt uit een enquête in zeven Europese landen die de vacaturewebsite StepStone donderdag heeft gepubliceerd.

Nederlandse en Italiaanse werknemers verlangen het meest naar een leven zonder werk. In beide landen zou tweederde van de ondervraagden willen stoppen. Duitsers en Zweden zijn het werklustigst. In Duitsland zei 43 procent de zinvolle uitdaging nodig te hebben en in Zweden 41 procent. Aan de enquête werkten 3822 mensen mee in Duitsland, Denemarken, Noorwegen, Zweden, Italië, België en Nederland.

De oorzaak van de wens te ontsnappen aan het dagelijkse werk is niet zo zeer stress, maar het verlangen naar meer persoonlijke voldoening, zo concludeert StepStone uit het onderzoek.
nu.nl
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 06-04-2004, 03:55
Verwijderd
Belg is tweede grootste champagneconsument per inwoner
Bron: Belga

5/4/2004 13:1



BRUSSEL 05/04 (BELGA) = In 2003 werden 9.143.810 flessen champagne uitgevoerd naar België, dat is een groei met 1,57 pct tegenover 2002. Dat heeft het Belgisch Informatiecentrum voor Champagnewijnen maandag gemeld. België staat op de vijfde plaats van champagne consumerende landen. Inzake consumptie komt ons land na Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, de VS en Duitsland. Gemeten naar consumptie per inwoner staat de Belg op de tweede plaats, na de Fransen. De perspectieven op de Belgische markt voor het eerste trimester van 2004 zijn vrij optimistisch. De verzendingen van champagnewijnen naar België kenden in januari een klim met 28 pct in vergelijking met dezelfde maand vorig jaar. (GEL)

http://www.knack.be/Belga/BelgaNieuw...89&SectionID=1
>> Gewoon 'n weetje...
We zijn trouwens ook het tweede belangrijkste exportland voor wijn ... maar nu ga ik slapen
Oud 06-04-2004, 03:57
Verwijderd
Brandstatistieken al 10 jaar niet bijgewerkt
Bron: Belga

5/4/2004 9:4



BRUSSEL 05/04 (BELGA) = De federale overheidsdienst Binnenlandse Zaken houdt al sinds 1993 geen statistieken meer bij over de branden in België. Door een personeelstekort worden de verslagen van de brandweerkoprsen nationaal niet meer verwerkt, zo bericht De Tijd maandag. "Een chronisch en acuut probleem", geeft de federale overheidsdienst toe. De statistieken zijn essentieel voor het uitstippelen van een doeltreffend brandveiligheidsbeleid.

>> weer typisch voor Binnenlandse zaken...
Oud 06-04-2004, 10:58
Zazoo
Zazoo is offline
Janet Jackson blijft shockeren


Foto: AP
AMSTERDAM - Janet Jackson heeft Amerika wederom weten te shockeren door te vertellen dat ze een wel heel uitdagende tatoeage op een zeer intieme plek heeft. De zangeres onthulde een afbeelding van een seksende Mickey en Minnie Mouse in haar schaamstreek te hebben.

"Ik heb een tattoo op mijn meest edele delen van Mickey en Minnie die de liefde bedrijven. Dat is mijn gevoel voor humor. Mijn vriendje vindt hem verschrikkelijk, maar ik moet er wel om lachen."

"Ik ben zeer seksueel en ik ken geen schaamte. Mijn seksualiteit geeft me een enorme energie en door die tatoeage voel ik me vierentwintig uur per dag sexy en uitdagend", aldus Janet (37), die zich onlangs verloofde met muziek-producer Jermaine Dupri.
Oud 06-04-2004, 15:04
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Hitler verliest ereburgerschap

In het Oostenrijkse dorpje Haslach zijn ze met een ereburger minder. Na 66 jaar is Adolf Hitler er zijn ereplaatsje kwijt.

Haslach was het laatste dorpje in Oostenrijk waar Hitler nog stond ingeschreven als ereburger. Die titel was hem toegekend in maart 1938, 66 jaar geleden dus. Deze week werd met unanieme stemmen besloten hem te schrappen.

"Dit was een democratische witwasoperatie, en meer dan noodzakelijk, " zei burgemeester Norbert Leitner, van de sociaal-democratische partij. Zijn voorgangers waren van mening dat de erestatus automatisch niet meer meetelde na de dood van de dictator. Daarom hadden ze hem nooit officieel van de lijst geschrapt.

In Duitsland is nog wel één dorpje waar Hitler als ereburger vermeld wordt: in Sachsen-Anhalt. De burgemeester wil Hitler niet van de lijst schrappen, met het argument dat de lijst ‘historisch volledig’ moet zijn. (KJG)
http://www.hln.be/hln/alg/pag/hln_in...1&p_artid=7188

Hehe, eindelijk, maar waarom niet eerder? En dat historische volledigheid, slaat toch nergens op? Maak dan eventueel een extra lijst: historische ereburgers, ofzo
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 07-04-2004, 11:04
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Zazoo schreef op 06-04-2004 @ 11:58 :

"Ik heb een tattoo op mijn meest edele delen van Mickey en Minnie die de liefde bedrijven. Dat is mijn gevoel voor humor. Mijn vriendje vindt hem verschrikkelijk, maar ik moet er wel om lachen."
Pfff, gejat van Carl Hiaasen.

Citaat:
Gatara schreef op 06-04-2004 @ 16:04 :

Hehe, eindelijk, maar waarom niet eerder? En dat historische volledigheid, slaat toch nergens op? Maak dan eventueel een extra lijst: historische ereburgers, ofzo
Who cares?
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Oud 07-04-2004, 22:14
Verwijderd
Vertrouwen in Belgische overheid nog steeds op dieptepunt
Bron: Belga
http://www.knack.be/Belga/BelgaNieuw...51&SectionID=2

7/4/2004 14:15



BRUSSEL 07/04 (BELGA) = Amper 14 procent van de Belgen heeft vertrouwen in de integriteit van politici. Dat blijkt uit het European Trusted Brands 2004 onderzoek van Reader's Digest. Vooral het werkgelegenheidsbeleid van paars baart de Belg zorgen. "Volgens de Belgen zijn politici de minst betrouwbare beroepsgroep. In de lijst van onderzochte instellingen staat de overheid met 33 procent onderaan", aldus Reader's Digest in een mededeling woensdag. Dat is nog een procent minder in vergelijking met vorig jaar. Uit de studie blijkt overigens ook dat het vertrouwen in het regeringsbeleid op een aantal fronten is gedaald. De Belg maakt zich vooral zorgen over het beleid inzake werkgelegenheid. Nauwelijks 24 procent heeft vertrouwen in het werkgelegenheidsbeleid van paars, dat is maar liefst 11 procent minder dan vorig jaar. Het gedaalde vertrouwen in de nationale overheid is een fenomeen dat ook op Europees vlak is waar te nemen. De daling van 55 naar 28 procent is zelfs nog een stuk drastischer dan in België. Politici in Europa krijgen bovendien gemiddeld amper een score van 10 procent. (SCS)
Oud 08-04-2004, 15:18
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
geilespookje schreef op 07-04-2004 @ 23:14 :
Vertrouwen in Belgische overheid nog steeds op dieptepunt
Bron: Belga
http://www.knack.be/Belga/BelgaNieuw...51&SectionID=2

7/4/2004 14:15



BRUSSEL 07/04 (BELGA) = Amper 14 procent van de Belgen heeft vertrouwen in de integriteit van politici. Dat blijkt uit het European Trusted Brands 2004 onderzoek van Reader's Digest. Vooral het werkgelegenheidsbeleid van paars baart de Belg zorgen. "Volgens de Belgen zijn politici de minst betrouwbare beroepsgroep. In de lijst van onderzochte instellingen staat de overheid met 33 procent onderaan", aldus Reader's Digest in een mededeling woensdag. Dat is nog een procent minder in vergelijking met vorig jaar. Uit de studie blijkt overigens ook dat het vertrouwen in het regeringsbeleid op een aantal fronten is gedaald. De Belg maakt zich vooral zorgen over het beleid inzake werkgelegenheid. Nauwelijks 24 procent heeft vertrouwen in het werkgelegenheidsbeleid van paars, dat is maar liefst 11 procent minder dan vorig jaar. Het gedaalde vertrouwen in de nationale overheid is een fenomeen dat ook op Europees vlak is waar te nemen. De daling van 55 naar 28 procent is zelfs nog een stuk drastischer dan in België. Politici in Europa krijgen bovendien gemiddeld amper een score van 10 procent. (SCS)
Man doe nou niet alsof je het wiel heb uitgevonden. Er is nooit en nimmer vertrouwen geweest in de Europese politiek.
Oud 11-04-2004, 10:34
Sweet_Hadar
Avatar van Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
In de nesten
Een 70-jarige vrouw uit Holten heeft na een poging tot het uitroken van een vogelnest zelf ander onderdak moeten zoeken. De vrouw wilde een vogel die een nest had gemaakt in het luchtkanaal van het toilet verdrijven. Uitroken leek haar de beste methode. Het liep echter anders. Door de wind vatte het riet onder de dakpannen van het huis vlam, waarna al gauw het hele dak in lichterlaaie stond. De vogels zijn gevlogen en de vrouw is ook op zoek naar een ander nest.

nu.nl

Oud 25-04-2004, 11:09
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
12-jarige gaat naar universiteit

De 12-jarige Floor Sietsma begint in september aan twee universitaire studies. Het Amstelveense meisje gaat wiskunde en informatica studeren aan de Universiteit van Amsterdam.
Sinds een jaar gaat ze niet meer naar de middelbare school, maar bereidt ze zich met behulp van het speciale onderwijsinstituut Smart School voor op het vwo-examen. Als ze slaagt voor haar examens in mei en juli, heeft ze de laatste vijf studiejaren van het vwo in één jaar voltooid.
Floor is dan het jongste universitaire studentje van Nederland ooit.
www.at5.nl

__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 25-04-2004, 13:06
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Gatara schreef op 25-04-2004 @ 12:09 :
12-jarige gaat naar universiteit

De 12-jarige Floor Sietsma begint in september aan twee universitaire studies. Het Amstelveense meisje gaat wiskunde en informatica studeren aan de Universiteit van Amsterdam.
Sinds een jaar gaat ze niet meer naar de middelbare school, maar bereidt ze zich met behulp van het speciale onderwijsinstituut Smart School voor op het vwo-examen. Als ze slaagt voor haar examens in mei en juli, heeft ze de laatste vijf studiejaren van het vwo in één jaar voltooid.
Floor is dan het jongste universitaire studentje van Nederland ooit.
www.at5.nl

Dat zal me daar behoorlijk eenzaam zijn.
Oud 27-04-2004, 13:59
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Gatara schreef op 25-04-2004 @ 12:09 :
12-jarige gaat naar universiteit

De 12-jarige Floor Sietsma begint in september aan twee universitaire studies. Het Amstelveense meisje gaat wiskunde en informatica studeren aan de Universiteit van Amsterdam.
Sinds een jaar gaat ze niet meer naar de middelbare school, maar bereidt ze zich met behulp van het speciale onderwijsinstituut Smart School voor op het vwo-examen. Als ze slaagt voor haar examens in mei en juli, heeft ze de laatste vijf studiejaren van het vwo in één jaar voltooid.
Floor is dan het jongste universitaire studentje van Nederland ooit.
www.at5.nl

Er stond een nog groter en uitgebreide bericht over in de krant. Maar ik vind het echt zielig, maar er moeten toch mensen op de wereld zijn die even slim zijn als haar, daar kan ze toch mee omgaan. Stel dat 0,0001 procent even slim is dan haar dan zijn dat nog steeds 60000 mensen ofzo. Ook al wonen die mensen op Tokio , leert zij toch even japans!
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Oud 27-04-2004, 16:29
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 25-04-2004 @ 12:09 :
12-jarige gaat naar universiteit

De 12-jarige Floor Sietsma begint in september aan twee universitaire studies. Het Amstelveense meisje gaat wiskunde en informatica studeren aan de Universiteit van Amsterdam.
Sinds een jaar gaat ze niet meer naar de middelbare school, maar bereidt ze zich met behulp van het speciale onderwijsinstituut Smart School voor op het vwo-examen. Als ze slaagt voor haar examens in mei en juli, heeft ze de laatste vijf studiejaren van het vwo in één jaar voltooid.
Floor is dan het jongste universitaire studentje van Nederland ooit.
www.at5.nl

Vieze nerd

Trouwens, even voor de duidelijkheid - dit heeft echt niets met zielig te maken. Mensen denken in zo'n geval al snel dat het zielig is voor zo'n meisje, omdat ze nooit echt een jeugd heeft gehad. Maar voor haar is het juist een opluchting dat ze eindelijk met mensen van haar eigen niveau kunnen omgaan. Wat maakt het dan uit dat ze twaalf is?

Ze schijnt niet sociaal onhandig te zijn, ze gaat gewoon niet met haar leeftijdsgenootjes om omdat die te dom zijn. Ik heb dat zelf ook wel een beetje. Ik ergerde me ook altijd groen en geel aan domme klasgenoten (en ik erger me nog groen en geel aan domme medestudenten). Het is gewoon echt een bevrijding als je gewoon 'all-out' kunt spreken over de dingen die je interessant vindt, met mensen die er hetzelfde van vinden.

Overigens doen dit soort uitzonderingsgevallen zich natuurlijk alleen voor bij studies als wiskunde. Daar kun je gewoon ultiem goed in zijn terwijl je geen sociaal inzicht of levenservaring hebt. Het is dode stof, het heeft niks met mensen te maken. Een studie als rechtsgeleerdheid of sociologie kun je niet doen als je hyperintelligent bent, of anders gezegd: daar word je niet beter in als je hyperintelligent bent. Maar leuk voor het meisje

Laatst gewijzigd op 27-04-2004 om 16:32.
Oud 27-04-2004, 18:55
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
nare man schreef op 27-04-2004 @ 17:29 :
Vieze nerd

Trouwens, even voor de duidelijkheid - dit heeft echt niets met zielig te maken. Mensen denken in zo'n geval al snel dat het zielig is voor zo'n meisje, omdat ze nooit echt een jeugd heeft gehad. Maar voor haar is het juist een opluchting dat ze eindelijk met mensen van haar eigen niveau kunnen omgaan. Wat maakt het dan uit dat ze twaalf is?

Ze schijnt niet sociaal onhandig te zijn, ze gaat gewoon niet met haar leeftijdsgenootjes om omdat die te dom zijn. Ik heb dat zelf ook wel een beetje. Ik ergerde me ook altijd groen en geel aan domme klasgenoten (en ik erger me nog groen en geel aan domme medestudenten). Het is gewoon echt een bevrijding als je gewoon 'all-out' kunt spreken over de dingen die je interessant vindt, met mensen die er hetzelfde van vinden.

Overigens doen dit soort uitzonderingsgevallen zich natuurlijk alleen voor bij studies als wiskunde. Daar kun je gewoon ultiem goed in zijn terwijl je geen sociaal inzicht of levenservaring hebt. Het is dode stof, het heeft niks met mensen te maken. Een studie als rechtsgeleerdheid of sociologie kun je niet doen als je hyperintelligent bent, of anders gezegd: daar word je niet beter in als je hyperintelligent bent. Maar leuk voor het meisje
Denk je echt dat die mensen op de opleiding echt met haar omgaan. Ze zou er hooguit een beetje vakkundig meeomgaan maar echt mee praten , denk je dat de mensen van 18, 19 jaar haar ascepteren. Ik vind het wel zielig, in de krant stond ook dat ze neerslachtig op de basisschool was en dat ze het nut van het leven toen niet inzag. Natuurlijk is het dan een opl;uchting als je naar de uni gaat maar wat naar de uni .....................
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Oud 29-04-2004, 18:31
ironflower
ironflower is offline
Ze kon pas op haar 10de fietsen..

Volgens mij gaat ze echt wel veel sociale contacten ed missen.
Ze zeggen wel vaker dat hoogbegaafde mensen het op het sociale gebied minder bedeelt zijn.

Als ik haar was zou ik gewoon een paar jaar naar het buitenland gaan. Want heeeel veel dingen leer je niet door té leren. Contacten met mensen maken, andere culturen, etc etc.
Volgens mij heeft ze daar veel meer aan.
En als ze dan over een paar jaar op de universiteit komt, is ze teneerste wat ouder, en heeft ze meer levenservaring.

Want ze kan op denkniveau zeker wel op hun hoogte zitten. (wss ook gewoon hoger).
Maar lichamelijk, psygisch etc lijkt me dat nog niet. En ik denk dat het een aardige tegenvaller voor haar kan zijn.

Nu is ze heel 'beschermd' opgevoed volgens mij, bij zon speciale school voor hoogbegaafde...

Ben benieuwd of het werkt...
__________________
So it's not hard to fall When you float like a cannonball
Oud 29-04-2004, 19:46
I love stars
Avatar van I love stars
I love stars is offline
Citaat:
ironflower schreef op 29-04-2004 @ 19:31 :
Ze kon pas op haar 10de fietsen..

Volgens mij gaat ze echt wel veel sociale contacten ed missen.
Ze zeggen wel vaker dat hoogbegaafde mensen het op het sociale gebied minder bedeelt zijn.

Als ik haar was zou ik gewoon een paar jaar naar het buitenland gaan. Want heeeel veel dingen leer je niet door té leren. Contacten met mensen maken, andere culturen, etc etc.
Volgens mij heeft ze daar veel meer aan.
En als ze dan over een paar jaar op de universiteit komt, is ze teneerste wat ouder, en heeft ze meer levenservaring.

Want ze kan op denkniveau zeker wel op hun hoogte zitten. (wss ook gewoon hoger).
Maar lichamelijk, psygisch etc lijkt me dat nog niet. En ik denk dat het een aardige tegenvaller voor haar kan zijn.

Nu is ze heel 'beschermd' opgevoed volgens mij, bij zon speciale school voor hoogbegaafde...

Ben benieuwd of het werkt...
Hoe weet je dat ze pas op haar 10de kon fietsen! Dat stond niet bij ons in de krant. Artikel graag. En je heb helemaal gelijk over sociale contacten enzo. En dat naar het buitenland gaan lijkt mij ook voor haar een goed idee!
__________________
The living orb is secure against thee, and thou shalt not prevail against it. In the day that thou comest against us , I shall raise war against thee
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder discussiewaarde a la "tiswah"
Joostje
500 22-02-2005 12:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:24.