17-08-2006, 19:13 | ||
Citaat:
ik hoor ook vaak dat er jongens zijn die van kleine borsten houden hoor. aldus vriendje |
Advertentie | |
|
17-08-2006, 19:25 | ||
Citaat:
18-08-2006, 15:32 | ||
Citaat:
Maar we dwalen af van de zaak...
19-08-2006, 19:40 | ||
Citaat:
Het feit dat je jezelf 1 kg te dik vind bij 'n te lage BMI, wijst al op 'n eetstoornis. Het is zinloos om je te vertellen dat je jezelf aan het "afbreken" bent, maar ik denk dat je dat zelf ook wel beseft. Mijn tip aan jou is in ieder geval: stop met snoepen. Het klinkt gek, maar na 'n chocolaatje ga je je schuldig voelen, raak je van streek, moet het er weer uit etc. Het is sowieso beter om 'n gezond tussendoortje, als (magere) yoghurt of 'n stuk fruit, te pakken. Mocht je zin krijgen in zoetigheid: eet 'n boterham met appelstroop, dat is mierzoet én gezond. Verder is het aan te raden om naar een psycholoog te gaan. Het lucht op om iedere keer je verhaal te kunnen doen en aangezien hij/zij beroepsgeheim heeft, blijft alles tussen jou en hem/haar. Ik heb hetzelfde als jou meegemaakt en ik bleef ook maar ontkennen. Ik eet al 2 jaar helemaal niets waar suiker inzit en al helemaal geen vettige dingen, toch weet ik mezelf op gewicht te houden. Dit is me gelukt met een psycholoog en steun van m'n omgeving. Ik ben er (bijna) bovenop gekomen, dus dit lukt jou ook!! Sterkte. |
20-08-2006, 10:29 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
27-08-2006, 21:41 | ||
Citaat:
27-08-2006, 22:02 | ||
Citaat:
Toen ik in de gaten kreeg dat het niet goed zat met mijn menstruatie, was ik tot de conclusie gekomen dat ik wel beter moest gaan eten omdat ik niet mijn hele toekomst wil vergooien of in het ziekenhuis belanden. Als dat eenmaal gebeurt, is het zeker niet meer te verbergen... Ik wil gewoon een normaal leven hebben en later nog kinderen kunnen krijgen. Het is alleen helemaal niet de bedoeling dat anderen zich met mij gaan vergelijken. Ik wil ze veel liever duidelijk maken dat dit helemaal niets is om trots op te zijn (gezien hoe het met mij ging) en hopelijk kunnen anderen voorkomen dat ze in hetzelfde wereldje belanden als ik, want dit is alles behalve leuk!
27-08-2006, 22:28 | ||
Citaat:
Ik denk dat ik aan stap één nu inmiddels bijna kom (gezien mijn laaste paar dagen), alleen helemaal vergelijken kan ik het niet omdat ik bepaalde dingen niet lus (bijv. jus, boter en thee) en bepaalde andere dingen ook nog eet. En beleg op brood doen, kan ik alleen thuis, omdat ik dat bijvoorbeeld op school niet weg kan krijgen. Als ik dat alleen al ruik, staat het me al tegen om nog iets te eten dan... Maar wat je zegt klopt, van gezond en regelmatig eten kom je niet aan, van onregelmatig en eetbuien wel omdat je zo je hele stoelgang naar de haaien helpt. Tijdens de intro heb ik niet veel op de weegschaal kunnen staan omdat ik vaak pas laat thuis kwam, maar toen ik vrijdagavond keek, was het dus wel even schrikken. Het was niet wat ik wilde zien, maar toen ik de dagen daarna thuis gezonder ben gaan eten en een beetje trainen, voelde ik me er toch ietsje beter bij. Ik heb het kunnen accepteren en ben niet meer van plan om dat er weer af te trainen of eraf te krijgen door weinig eten.
29-08-2006, 05:18 | ||
Citaat:
Vandaag bij de Mac gegeten en daar gewoon normaal gedaan (friet, groenteburger en een Mc Flurry toe). Mijn ontbijt was redelijk, mijn lunch goed (picknick met mijn hele mentorgroep, ik deed gewoon mee). Wat dat betreft dus een hele geslaagde dag =).
29-08-2006, 16:55 | ||
Citaat:
02-09-2006, 23:58 | ||
Citaat:
Ik ben het gaan proberen om langzaam aan (iedere dag een klein beetje meer erbij) op te bouwen. De introductie heeft me daarbij geholpen (hoewel ik in het begin niks weg kon krijgen), omdat ik daar veel meer en ongezonder moest eten. Ook kon ik daarbij niet achterblijven als iedereen iets te snoepen kocht. Die lijn van de introductie zet ik nu nog steeds voort, maar ik zal niet ontkennen dat ik er in het begin heel veel moeite mee had. Ik was heel ontevreden met de getallen op de weegschaal en vond het echt teveel. Toen wilde ik het liefste een hele tijd niets meer eten. Gelukkig was ik het weekend thuis (en niet op kamp) en kon ik daar wel gezond eten. In dat weekend ben ik niet afgevallen, maar ik voelde me wel al een stuk beter omdat ik wist dat ik gezond at. Wat me ook erg hielp om vertrouwen te krijgen, was daarbij per dag een uurtje (niet extreem dus) trainen. Nu heb ik dat iets hogere gewicht kunnen accepteren en ik hoop dat ik deze goede lijn nog veel langer door kan zetten.
11-09-2006, 09:29 | ||
Citaat:
12-09-2006, 11:04 | ||
Citaat:
Gisteren best goed gegeten. Ik moet alleen nog proberen om het snoepen om te zetten in meer gezonde dingen te eten, zodat ik daarbij dichter in de buurt van de normale hoeveelheden kom.
12-09-2006, 16:07 | ||
Citaat:
|
|
|
Soortgelijke topics | ||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
eetprobleem??? LucyWillow | 7 | 15-05-2004 21:48 | |
Verhalen & Gedichten |
boeken over eetprobleem? Carlie | 17 | 18-01-2004 17:12 | |
Psychologie |