Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-12-2004, 14:41
Verwijderd
PSP:

De PSP prijs ligt nu rond de 450 tot 600 dollar. Omgerekend dus zeker zo'n 350 tot 460 euro's.
Ook word er al gespeculeerd dat Sony zo'n 250!!!! dollar VERLIES maakt per verkochte console. In andere woorden, de prijs van de console ligt dus minimaal op zo'n 700 dollar (~540 euro) om te maken. Aan het feit dat ze zoveel verlies maken per verkochte console kunnen een aantal uiteinlopende conclusies getrokken worden .
1. Sony is heel bang voor de DS aangezien die prijs maar op de 160 tot 260 dollar ligt. Bijn 3x zo goedkoop dus.
2. Sony verwacht veel winst te gaan maken op de games en is zeer zelfverzekerd.
3. Sony wil gewoon een groot marktaandeel krijgen in de handheld console maarkt en gaat daarom ver onder zijn productieprijs liggen.
4. Sony heeft een geschatte vraaglijn en op gesteld en gezien dat bij een prijs van 700+ dollars er te weinig vraag zou zijn.
5. Of Sony's bedrijfsoptimum ligt rond dat bedrag en ze hebben weinig keus omdat ze rond dat ebdrag het meeste winst draaien.

Mensen die het nu niet helemaal meer volgen, alleen optie 2 en 3 is een positieve optie voor Sony. Optie 5 houd in dat Sony zichzelf in een lastig parket heeft gestopt. Optie 4 is bijna hetzelfde als optie 5 en komt erop neer dat dit de beste prijs is als ze nog redelijke verkoopcijfers willen hebben. Optie 3 houd gewoon in dat ze er alles aan willen doen om geld te verdienen en dus ook verlies draaien op de console ( ja winst draaien en verlies leiden kunnen in 1 zin samen ). Optie 1 houd in dat ze bang zijn voor whoop-ass van de DS. Optie 2 houd in dat zij de DS denken te gaan whoopen.

Welke van deze opties klopt, of of er meerdere opties zijn weet ik niet. Wel weet ik dat Sony de PSP ver voor de DS zou launchen, dat niet gelukt is en dat nu alle winkels in Japan tekorten hebben omdat er veel vraag is en er veels te weinig PSP's zijn gemaakt.

Aan de andere kant heeft de PSP wel onwijs dikke graphics en als je wat verstand hebt van chips enzo dan zie je meteen dat het gewoon een superdik systeem is. Ander positief ding is, is dat Sony onwijs groot is en je niet erg bang hoeft te zijn dat er, ondanks de verliezen, een stop gezet zou worden op de productie van de PSP. En ook nog is DVD en MP3 op je handheld .

Verder info over de PSP ( inside looks van de console ook ):
http://www.lik-sang.com/psp.html
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-12-2004, 14:55
Maxic
Maxic is offline
LoooooooL,
ik had dit ook al in een blad gelezen maar dat het zo erg zou zijn
En btw Robo.. is het waard om nu nog voor 192 eurie een DS te importen?
als je een japanse besteld komt die maximaal binnen 10 dagen dus daar ligt het niet aan
Oud 14-12-2004, 15:18
Verwijderd
Citaat:
Robo schreef op 14-12-2004 @ 15:41 :
*verhaal*
ik denk dat dit op onzin hoort
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 15:27
Verwijderd
De prijs van de PSP ligt nu zo hoog omdat er niet zo heel veel van leverbaar zijn. Die prijs van 450 dollar is wat je op ebay betaalt of bij louche handelaren.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 18:00
Verwijderd
Citaat:
Maxic schreef op 14-12-2004 @ 15:55 :
LoooooooL,
ik had dit ook al in een blad gelezen maar dat het zo erg zou zijn
En btw Robo.. is het waard om nu nog voor 192 eurie een DS te importen?
als je een japanse besteld komt die maximaal binnen 10 dagen dus daar ligt het niet aan
Op Lik-Sang is hij maar 140 eurie hoor. En in NL word ie pas in maart verwacht. En de richtprijs licht rond de 180 eurie die denk ik nog wel hoger word. Dus op Lik-Sang heb je hem 3 maanden eerder, goedkoper ( 140 + 20 verzend = 160 en dus nog steeds goedkoper, als de douane hem vind, wat ze probably doen word ie wel bijna 200 eurie, dus wel duurder, mja 180 is de richtprijs die eind novembers is gemaakt, dus tja ) en de games zijn er goedkoper. Mja, als je hem nie import is het wel makkelijker ivm garantie en dat soort dingen. Draw your own conclusions.

Citaat:
@rne schreef op 14-12-2004 @ 16:18 :
ik denk dat dit op onzin hoort
Kijk eerst naaar de bron voor je iets als onzin verklaard svp.

The PSP is not only a masterpiece from the designer's point of view (see our PSP Hands-On: First Impressions Article), it's also great from the inside. And you should see the display quality! If you look at the following pictures, it will be clear to you why industry analysits and members of the semiconductor industry estimate that Sony's is taking a US$ 250 (!) loss for every console they make an sell. If you compare the PSP's inside with the Nintendo DS (from the technology point of view), it's like two different things that have nothing in common.

Bron: Lik-Sang

Voila, en het zou mij nix verbazen als het waar is hoor.

Citaat:
Blackwater_park schreef op 14-12-2004 @ 16:27 :
De prijs van de PSP ligt nu zo hoog omdat er niet zo heel veel van leverbaar zijn. Die prijs van 450 dollar is wat je op ebay betaalt of bij louche handelaren.
Not all import gamers worldwide will be able to get their unit from the first batch, and those few lucky ones who must and can receive theirs at launch need to get used to launch prices - which is by now US$ 450 to US$ 600 for a Value Pack and game.

Bron: Lik-Sang

Het is dus de launch price, niet de louche handelaars prijs.

En het feit dat de PSP verlies draait op de verkoopt betekent heus niet dat Sony failliet gaat of weet ik ut wat. Het kan of gewoon het bedrijfsoptimum zijn en dus de beste verkoopprijs ( ja een verliesgevende prijs kan de beste prijs zijn ) of het is een slimme marketingtechniek waarbij er in de 1e maanden grote tekorten worden gecreerd waardoor de prijs ernorm gaat stijgen waarna Sony plots veel PSP'en uitbrengt en dan gaat iedereen ze als een gek kopen voor een veel hogere prijs.

Dank u.

Laatst gewijzigd op 14-12-2004 om 18:11.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 19:15
Maxic
Maxic is offline
Ik bedoel ook inclusief verzend kosten en een spel..
srry was ik ff vergeten te zeggen.
Oud 14-12-2004, 19:29
Verwijderd
Nja dan kom je inclusief BTW iets duurder uit dan nu verwacht word dat ie in NL gaat worden. Grote kans dat ie in NL duurder word dan nu verwacht is.
Maar je meot denk ik als je het importen overweegt niet zozeer kijken naar de prijs. Zoals ut er nu voor staat ben je bij Lik-Sang of even duur uit of maybe iets duurder. Aan der andere kant krijg je wel bij Lik-Sang een $20 kortingsbon. Maar voor het superveelgoedkoper zijn hoef je het bij Lik-Sang niet te doen. Weer aan de andere kant heb je bij Lik-Sang nu wel ckerheid over de prijs, dadelijk word de DS in europa ineens 250 eypo ofzo.
Samenvattend:
Prijs I-NL
Zekerheid prijs I
Snelheid I
Garantie NL

I= Import
NL= nja wel duidelijk tog
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 19:34
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
het is heel normaal in de huidige spel computer wereld dat er met verlies wordt verkocht voor markt aandeel winst. De x-box maakt als sindse de launch verlies, de PS2 sindse de prijsverlaging naar 149. De cube daarintegen is de enige die met winst wordt verkocht. toch lijkt de strategie van x-box te werken want ondanks grote verliesen op hardware gebied valt het totaal verlies mee(software sale) en hebben ze in een klap een markt aandeel zodat de winst in de volgende ronde een bijna zeker heid is. Het is bekend dat nintendo nooit heeft gedaan aan under price sale, maar omdat ze zich tot nu toe hebben gericht op game play en niet op graphics en mp3 films etc hebben ze er nooit veel last van gehad, in tegen deel, ondanks het grotere markt aandeel van sony, heeft nintendo in 2004 een grotere winst van sony in geheel (komt ook door stand van de YEN).

Gister werd er bij me aangebeld met een pakketje, ik naar beneden rennen met een kloppend hart(DSDSDSDSDS), bleek het een T-Shirt te zijn dat ik besteld had

(maar dan in bruin)
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 12:01
Verwijderd
Dank u voor de verhelderende uitleg metroid .
En dat shirt moet ik ook nog hebbe, van de Large .
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 16:38
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
En dat shirt moet ik ook nog hebbe, van de Large
En ik maar denken dat ik origineel ben

Citaat:
Dank u voor de verhelderende uitleg metroid

Edit:

ik wist na het schrijven van dat verhaal niet wat erger was, het chaotische verhaal zelf, of het feit dat ik dat alles wist

Laatst gewijzigd op 16-12-2004 om 18:23.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 09:15
Verwijderd
Citaat:
metroidminded schreef op 16-12-2004 @ 17:38 :
En ik maar denken dat ik origineel ben

Edit:

ik wist na het schrijven van dat verhaal niet wat erger was, het chaotische verhaal zelf, of het feit dat ik dat alles wist
Ghehehehe, ag joh, als er 2 mensen in NL met data shirt lopen valt ut best mee tog .

Mwah, het weten ervan is nie zo erg en het verhaal was niet zo heel chaotisch hoor .
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 12:45
Nintendo-DS
Nintendo-DS is offline
Ik heb de DS geimporteerd, niet via Lik-Sang, maar via Future Zone, daar had ik em op 28 november gekocht voor €250
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 12:56
Verwijderd
250 eypo is wel veel. Ik had de DS voor 134 eypo, Madden NHL voor 37,25, een tasje voor 9,50 en een oplader voor 3,73.

Maar bevalt de DS je een beetje dan?
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 14:25
Nintendo-DS
Nintendo-DS is offline
Hij bevalt me zeer goed, ik hou van de DS, ik kan niet meer zonder
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 19:16
Verwijderd
Ik deel je verslaving. Ik vraag me nu ook echt af waarom ik achter me pc zit . Ik wil alleen de multiplayer een keer zien te testen.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 10:10
Dobomobo
Dobomobo is offline
Maar je hebt toch ook gewoon zoon progje waarmee je kunt tekenen enzo.. kan dat alleen bij het linken of ook als je eenzaam bent

en ik wacht gewoontjes lekker tot hij hier in de winkels ligt...
Oud 18-12-2004, 12:02
Verwijderd
Kan ook als je eenzaam bent. Alleen tekent er dan natuurlijk niemand terug.Maar ut blijft wel leuk om te doen.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 14:11
Dobomobo
Dobomobo is offline
Citaat:
Robo schreef op 18-12-2004 @ 13:02 :
Kan ook als je eenzaam bent. Alleen tekent er dan natuurlijk niemand terug.Maar ut blijft wel leuk om te doen.
gelukkig... wie weet by the way nog leuke sites die gaan over de DS? met filmpjes e.d. alvast bedankt...

en hoeveel gaat een DS nou kosten in de winkel want ik hoor bedragen tussen de 130 en 250 euro!!
Oud 18-12-2004, 14:19
Verwijderd
De richtprijs voor NL nu ligt zo rond de 180 eypo ( frs.nl en bartsmit.nl ). Maar ik denk dat dit door het grote succes wel meer word ( DS heeft vanaf de release, 21 november, tot eind dit jaar in Noord Amerika meer verkocht dan de Ipod in 19 maanden in Noord Amerika ). Er is dus nog niks over de prijs in Nl te zeggen. De import prijs is 145 euro.

Verder zijn de leuke sites over de DS:
Nintendods.com - mooi 3d modelletje van de DS en verdere info
Lik-Sang.com - foto's van de binnenkant, alle spellen en prijzen
En verder kan je op google natuurlijk zoeken en op gamespot.com enzo. Ook veel fora en alles ken je vinden via google en ook hier op deze site .
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 16:12
CrazY G
CrazY G is offline
Citaat:
Robo schreef op 14-12-2004 @ 15:41 :
PSP:

De PSP prijs ligt nu rond de 450 tot 600 dollar. Omgerekend dus zeker zo'n 350 tot 460 euro's.
Ook word er al gespeculeerd dat Sony zo'n 250!!!! dollar VERLIES maakt per verkochte console. In andere woorden, de prijs van de console ligt dus minimaal op zo'n 700 dollar (~540 euro) om te maken. Aan het feit dat ze zoveel verlies maken per verkochte console kunnen een aantal uiteinlopende conclusies getrokken worden .
1. Sony is heel bang voor de DS aangezien die prijs maar op de 160 tot 260 dollar ligt. Bijn 3x zo goedkoop dus.
2. Sony verwacht veel winst te gaan maken op de games en is zeer zelfverzekerd.
3. Sony wil gewoon een groot marktaandeel krijgen in de handheld console maarkt en gaat daarom ver onder zijn productieprijs liggen.
4. Sony heeft een geschatte vraaglijn en op gesteld en gezien dat bij een prijs van 700+ dollars er te weinig vraag zou zijn.
5. Of Sony's bedrijfsoptimum ligt rond dat bedrag en ze hebben weinig keus omdat ze rond dat ebdrag het meeste winst draaien.

Mensen die het nu niet helemaal meer volgen, alleen optie 2 en 3 is een positieve optie voor Sony. Optie 5 houd in dat Sony zichzelf in een lastig parket heeft gestopt. Optie 4 is bijna hetzelfde als optie 5 en komt erop neer dat dit de beste prijs is als ze nog redelijke verkoopcijfers willen hebben. Optie 3 houd gewoon in dat ze er alles aan willen doen om geld te verdienen en dus ook verlies draaien op de console ( ja winst draaien en verlies leiden kunnen in 1 zin samen ). Optie 1 houd in dat ze bang zijn voor whoop-ass van de DS. Optie 2 houd in dat zij de DS denken te gaan whoopen.

Welke van deze opties klopt, of of er meerdere opties zijn weet ik niet. Wel weet ik dat Sony de PSP ver voor de DS zou launchen, dat niet gelukt is en dat nu alle winkels in Japan tekorten hebben omdat er veel vraag is en er veels te weinig PSP's zijn gemaakt.

Aan de andere kant heeft de PSP wel onwijs dikke graphics en als je wat verstand hebt van chips enzo dan zie je meteen dat het gewoon een superdik systeem is. Ander positief ding is, is dat Sony onwijs groot is en je niet erg bang hoeft te zijn dat er, ondanks de verliezen, een stop gezet zou worden op de productie van de PSP. En ook nog is DVD en MP3 op je handheld .

Verder info over de PSP ( inside looks van de console ook ):
http://www.lik-sang.com/psp.html
psp gaat de strijd toch winnen, helemaal als ze de prijs gaan verlagen en dat gebeurd zeker op latere termijn. Sony heeft gewoon betere marketing klaar. De psp was laatst zelfs nog op nos nieuws.
Oud 18-12-2004, 18:13
Verwijderd
Citaat:
CrazY G schreef op 18-12-2004 @ 17:12 :
psp gaat de strijd toch winnen, helemaal als ze de prijs gaan verlagen en dat gebeurd zeker op latere termijn. Sony heeft gewoon betere marketing klaar. De psp was laatst zelfs nog op nos nieuws.
you're so stupid
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 19:07
Dobomobo
Dobomobo is offline
heb nog een leuke link http://www.dsparty.nl/games/info

ook met een flink aantal screenshots..

en het spel asphalt urban GT lijkt me vet..!!

zie hier een screenshot:

ik ga deze denk ik wel kopen!!

wat vinden jullie van deze?
Oud 18-12-2004, 19:11
Verwijderd
Citaat:
@rne schreef op 18-12-2004 @ 19:13 :
you're so stupid
Idd, want vertel mij dan is wat een goede marketing is Crazy G. waarom is Playstation een o zo betere marketeer dan Nintendo?

Citaat:
Dobomobo schreef op 18-12-2004 @ 20:07 :

zie hier een screenshot:
[afbeelding]

Hij ziet er iig strak uit. Of ie goed is weet ik niet en kga hem ook nie bestellen want ik hou nie zo van racegames. Wel is mijn Mario DS vaandaag verzonden en binnen 5 tot 14 dagen is ie hier . En Metroid staat nu al in de pre-order ( relaese 8 mei ) en voor maar 20 eypo inclusief verzendkosten .

Laatst gewijzigd op 18-12-2004 om 19:34.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 19:12
Dobomobo
Dobomobo is offline
eigenlijk ben ik een verrader ik heb nu een ps2...

en ga dus overstappen naar de DS
Oud 18-12-2004, 19:35
Verwijderd
Zoiets heet gewoon logica .
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 19:38
Dobomobo
Dobomobo is offline
haha... wat bedoel je eigenlijk met eypo?? is dat gewoon euro of is dat een chinese geldvariant ofso?
Oud 18-12-2004, 20:19
ook hallo
ook hallo is offline
mij gaat het om de spellen en daarvoor ga ik 100 % voor de DS, Nintendo is sowieso meestal goedkoper
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 20:48
Kurogane
Kurogane is offline
Citaat:
Dobomobo schreef op 18-12-2004 @ 20:07 :

zie hier een screenshot:
[afbeelding]

die graphics zien er gelukkig beter uit dan die ik op gamespot.com heb gezien die wil ik wel hebben. Race spellen zijn wel leuk op de handheld denk ik. Ik heb alleen niet zo vertrouwen in de gameplay spel (Ubisoft).
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 23:57
CrazY G
CrazY G is offline
Citaat:
@rne schreef op 18-12-2004 @ 19:13 :
you're so stupid
geweldige beargumentatie vriend.

Citaat:
Robo schreef op 18-12-2004 @ 20:11 :
Idd, want vertel mij dan is wat een goede marketing is Crazy G. waarom is Playstation een o zo betere marketeer dan Nintendo?
nou als we kijken naar ons omgeving. Dan zie je sowieso al veel meer reclame van sony dan van nintendo op tv of waar dan ook. Ooit championsleague voetbal gekeken? En in de volksmond is het algemene woord voor een console "een playstation". De tijden dat huisvrouwen het "een nintendo" noemen zijn over.

En ten tweede is de playstation2 het meest verkochte console. En hoe lang zit sony in de console scene? Het is nog maar een jonkie vergeleken met nintendo. En de status die ze nu hebben is te danken aan hun geweldige marketing taktieken.

Sony gaat het heus niet klein aanpakken met de psp, staan ze niet bekend om.
Nintendo echter wel. N64 weggevaagd door de ps1. Gamecube staat momenteel op de laatste plaats van de grote drie.
En nu er concurrentie komt op de handheld scene vrees ik voor nintendo.

Laatst gewijzigd op 19-12-2004 om 00:00.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 10:16
Kurogane
Kurogane is offline
Over welke markt bedoel je?
Amerikaanse, Europese, Japanse?
Zit groot verschil in!
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 11:39
Kurogane
Kurogane is offline
Hoe verwacht je dat de Europese consument hierop gaat reageren?
Filmpjes stream
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 11:54
Verwijderd
Citaat:
CrazY G schreef op 19-12-2004 @ 00:57 :
geweldige beargumentatie vriend.

nou als we kijken naar ons omgeving. Dan zie je sowieso al veel meer reclame van sony dan van nintendo op tv of waar dan ook. Ooit championsleague voetbal gekeken? En in de volksmond is het algemene woord voor een console "een playstation". De tijden dat huisvrouwen het "een nintendo" noemen zijn over.
Ja PS2 maakt meer reclame. Maar marketing is niet alleen reclame en je reclame moet sowieso effectief zijn. Daarbij komt ook kijken dat reclame veel geld kost. Nintendo heeft het blijkbaar niet nodig in zijn promotiemix om zoveel reclame te maken. En dat Playsation meer naamsbekendheid heeft is wel waar, maar kijk eens naar dit schema:

Bekendheid -> Kennis -> Waardering -> Voorkeur-> Overtuiging -> Aankoop

Dit zijn communicatiedoelstelling waar marketeers mee werken. Duidelijk is te zien, dat bekendheid de 1e schakel is. Ik ga geen verdere toelichting geven maar je kan zelf wel snappen dat de 1e schakel nog nix met aankopen te maken heeft.

Citaat:

En ten tweede is de playstation2 het meest verkochte console. En hoe lang zit sony in de console scene? Het is nog maar een jonkie vergeleken met nintendo. En de status die ze nu hebben is te danken aan hun geweldige marketing taktieken.
Geweldige marketingtechnieken? Welke dan? In jouw verhaal komt alleen de massa-marketing naar voren, een van de meest vervelende, dure en makkelijskte marketing technieken die er is.
Verder verkoopt de PS2 het meest zeg je ( bron aub. ). Maar betekend dat het meeste winst? Niet altijd, je winst, en dus hoe succesvol je product is, hangt van meer af dan alleen je verkoop. Je hebt namelijk verkoop en kosten. Maar ik zou graag wat onderbouwende cijfers willen zien.

Citaat:

Sony gaat het heus niet klein aanpakken met de psp, staan ze niet bekend om.
Nintendo echter wel. N64 weggevaagd door de ps1. Gamecube staat momenteel op de laatste plaats van de grote drie.
En nu er concurrentie komt op de handheld scene vrees ik voor nintendo.
Hoezo vrees je voor nintendo? Heb je de verkoopcijfers wel gezien dan?

"Total 2004 Shipments to North America Will Reach 1.4 Million"

"To date, North American retail sales have reached 700,000. In addition, sales of Nintendo DS in Japan exceeded half a million systems in just four days after launch on Dec. 2, meaning more than 1.2 million Nintendo DS systems have sold through worldwide."

Bron

Goede verkoopcijfers dacht ik zo. Nintendo verhoogt de productie al met 40% nadat er al een extra fabriek was ingezet. Zij verkopen geen "nee" ( een taboe in de marketing ). Maar de PSP verkoopt wel een hele grote nee.

"With Sony being unable to produce enough PSPs to satisfy the market home in Japan, the shortage is not expected to be over in the next few weeks."

Bron

De helft van de games winkels kregen hun ge-pre-orderde PSP's niet binnen. PSP zou 3 maaanden voor de DS launchen, ook niet gelukt. Voor de Ds daarentegen:

"We have received sufficient supply for ALL preorders"

Bron

Tja, das dan tog jammer voor de launch van de PSP. Nee verkopen kan dus echt niet in de marketing. Als het aan de logistiek ligt zou je de schuld daar nog kunnen leggen, maar nee dat is niet het geval. Het product is er gewoon niet. Ze kunnen neit aan de vraag voldoen. De DS kan je gewoon bestellen en heb je hem via UPS in 1 tot 3 dagen binnen.
Wat regelt Nintendo zijn zaakjes toch goed. Marketing bestaat uit een aantal dingen. Promotie is er 1 van ja. Maar wat dacht je van Plaats ( distributie )? Ook een belangrijk punt, op wat voor manier ga je je product aan de mensen leveren? Daar laat Sony toch wel wat steekjes vallen merken we.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 12:40
Kurogane
Kurogane is offline
Maar ik denk dat hij zijn visie projecteert op de Europese markt. Niet zo zeer wereldwijd. Het is niet zo dat ik verschrikkelijk met zijn mening meedeel. Maar op de Europese markt heb ik zo mijn twijfels, Nintendo is in Europa zeker niet zo populair als in Japan of The States. Het is ongelooflijk maar waar, de Xbox heeft steeds meer eigen terrein. Xbox console & software vind ik DE tegenpool van Gamecube Nintendo, niet als concurrent maar als type console + software. De software en consoles die het meeste verkocht worden vind ik vrij representatief voor de algemene keuze voor soorten games, van de Europese consument. Je ziet vrijwel dat spellen zoals Halo 2 & Gta San Andreas zeer goed in de smaak vallen bij het Europese publiek. Het is natuurlijk niet zo dat spellen bijvoorbeeld als Mario, Zelda en Tales of Symphonia, slecht zijn. Maar worden zeker minder verkocht en ook wordt minder over gepubliceerd, wat leidt tot minder mond op mond reclame. Uiteraard zit een groot verschil tussen de type handheld, algemeen gesproken is de PSP meer gericht voor oudere jeugd dan de DS. Hiermee wil natuurlijk niet zeggen dat PSP niet gekocht wordt door kids, en juist misschien nog wel meer dan de DS. Het prijskaartje is altijd issue geweest voor de consument, zie bijvoorbeeld de Dreamcast. De PSP zal naast veel Japanse software beschikken over een arsenaal westerse software, oa van developers die software hebben ontwikkeld voor PS2 en xbox denk aan, Electronic Arts, Activision, THQ, Ubisoft. Spellen van zulke developers zullen veel beter in de smaak vallen bij de Europese consument. Zie maar de verkoopcijfers op de algemene consoles. Dus ik denk dat de PSP qau Hardware en Software beter gaat doen bij de europese consument, zolang het prijskaartje evenwaardig is als die van de Nintendo DS. En die breedbeeld LCD, die is zo geil --> 12CM breed!
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 13:02
Kurogane
Kurogane is offline
Door die reclame stappen lijkt het wel het eeuwen duurt voordat met tot een aankoop begint. De tijd die zit tussen bekendheid + behoefte tot en met aankoop is meestal 1 dag. Stel dat je bijvoorbeeld een nieuwe TV nodig heb, er zijn zoveel merken, types, prijzen en je weet niet welke je moet kiezen. Ten eerste wat bij je opkomt als algemene consument:
''philips'' & ''sony''?
Dan zoekt men welke types er bestaan en prijzen, kunnen ze in de winkel doen, of in de folder kijken of op internet kijken. En van daaruit gaat men naar de winkel en schaft TV aan. Tussen die tijd zit meestal 1 dag voordat men in de winkel gaat kopen. Al de andere invloeden zijn bijna verwaarloosbaar.
Mensen met eigen geld kopen in principe het meest. Ik bedoel daarbij jeugd, studenten, pubers en volwassenen. Kinderen zijn vaak afhankelijk van ouders (zakgeld). Zo is bijna in elke generatie gebleken dat jeugd & oudere jeugd het meeste kopen (niet met hoeveel euro's uitgeven want een ouder die 100.000 een auto koopt is niet relevant) in de zin van gadget telefoons alcohol en dat soort onzin.
Wat is trouwens mis met massa-marketing, sony doet het erg goed en het woord playstation begint zijn intrede te doen als het woord ''coca cola'' . Door de naamsbekendheid kan je ook gewoon produkten verkopen onder die naam en daaruit ook winst halen. Bijv met spellen, zoals GTA san andreas (exclusive for playstation). Je hebt dan zoveel mogelijkheden om de naam te gebruiken om te promoten voor andere produkten. Maar Xbox en PS2 zijn ook vooral mainstream consoles, in europa dan. Betreft software etc. Nintendo dus niet, maakt eigenlijk ook veel eigen spellen. En richten zich veel meer op bepaalde groep. Het is dan ook logisch dat zij minder verkopen als zij zich minder concentreren op de merk nintendo als een massa-produkt. Voornamelijk in europa dan, want in andere landen is nintendo erg populair.

Laatst gewijzigd op 19-12-2004 om 13:10.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 13:59
Verwijderd
Ik heb je verhalen telkens een beetje ingekort om eht leesbaar te houden.

Citaat:
Kurogane schreef op 19-12-2004 @ 13:40 :
Maar ik denk dat hij zijn visie projecteert op de Europese markt. Niet zo zeer wereldwijd.
Playstation doet het idd op de Europese markt wel beter dan Nintendo. Dit komt zeker omdat wat jij zegt, Nintendo zich meer op 1 bepaalde Nintendo groep richt. Nintendo richt zich op 1 segmentatie van de markt en heeft die segmentatie ook volledig in zijn hand. De Ninetendo fans zijn vaak heel trouw aan Nintendo. En door dat punt kon ik het niet hebben dat hij zei dat Playstation een betere marketing heeft. Meeste mensen denken over marketing als pure reclame maken en producten verkopen. Maar dit is geen marketing. Dan zeg je dat het puur over verkopen gaat. Maar marketing gaat juist tegenwoordig over meer dan alleen verkopen. Misschien wel het belangrijkste punt van de marketing, en waar ook veel bedrijven hun fout maken, is het leggen van een levenslange relatie met de klant. Het is niet de bedoeling dat je je product eenmalig verkoopt, je wilt ervoor zorgen dat je klant eeuwig trouw blijft aan jou merk, en jou producten. En in dit opzicht slaagt Nintendo beter dan Playstation. Nintendo heeft een trouwe groep fans en heeft ook meer dan genoeg aan die fans. De fans vormen de basis van Nintendo's omzet, niet de massa.

Citaat:
Uiteraard zit een groot verschil tussen de type handheld, algemeen gesproken is de PSP meer gericht voor oudere jeugd dan de DS.
Er zit zeker een groot verschil tussen de DS en de PSP. In prijskaartje, in de games en in het product zelf. Nintendo en Sony richten zich daardoor allebei op een andere segmentatie in de markt van de handhelds, maar zijn daardoor nog steeds wel concurrenten. Maar door deze verschillen hangt persoonlijke voorkeur meer af van de keuze die gemaakt word dan de marketing. Als 1e heb je de mensen die een handheld willen. Die groep gaat kijken naar het aanbod aan spellen, de prijs, sociale status van het product, aanbod en verkrijgbaarheid van het product en ga zo maar door. Eigenlijk zijn PSP en DS toch wel 2 verschillende dingen.

Citaat:
Kurogane schreef op 19-12-2004 @ 13:40 :
Maar ik denk dat hij zijn visie projecteert op de Europese markt. Niet zo zeer wereldwijd.
Dat zou best kunnen, ik haalde dat iig niet uit zijn verhaal. Maar zoals heirboven al gemeld heeft Nintendo meer een vaste groep van consumenten. Als Nintendo consument koop je vaak je Nintendo bewuster. Playstation is in de europese markt meer een product dat zich meer op de massa richt en daardoor betere verkoopt, maar emt minder vaste klanten ( tuurlijk zijn er ook veel die-hard Plaaysattion fans hoor ).

Citaat:
Uiteraard zit een groot verschil tussen de type handheld, algemeen gesproken is de PSP meer gericht voor oudere jeugd dan de DS. Hiermee wil natuurlijk niet zeggen dat PSP niet gekocht wordt door kids, en juist misschien nog wel meer dan de DS.
Afhangend van wat jij kids noemt, denk ik dat weinig kids de PSP zullen kopen. Ik bedoel dan de kids onder de 12 jaar. Deze kinderen zijn nog afhankelijk van hun oudrs en weinig ouders laten hun kind speelgoed van 400 euro kopen. En al helemaal geen handheld, aangezien die natuurlijk meegesleept word naar elk vriendje enzo, en de kans dat ie daardoor schade oploopt tijdens een stoeipartij ofzo wel groot is. Ik denk dat vele jongere kids de PSP neit zullen kopen, puur om de prijs.

Citaat:
Het prijskaartje is altijd issue geweest voor de consument, zie bijvoorbeeld de Dreamcast. De PSP zal naast veel Japanse software beschikken over een arsenaal westerse software, oa van developers die software hebben ontwikkeld voor PS2 en xbox denk aan, Electronic Arts, Activision, THQ, Ubisoft. Spellen van zulke developers zullen veel beter in de smaak vallen bij de Europese consument. Zie maar de verkoopcijfers op de algemene consoles. Dus ik denk dat de PSP qau Hardware en Software beter gaat doen bij de europese consument, zolang het prijskaartje evenwaardig is als die van de Nintendo DS.
Die laatste zin doet het hem. Als het rpijskaartje evenwaardig is. Dat word het punt idd voor succes of falen voor de PSP in europa denk ik. De prijs is voor in Europa is nog niet bekend, maar omdat Playstation tog minder die-hard fans heeft die trouw zweren aan Sony, zullen er dus ook veel mensen zijn die (tijdelijk) over gaan stappen op de DS wanneer deze een stuk goedkoepr zou zijn.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 14:14
Onorthodox
Onorthodox is offline
En het staat mij nog vaagjes bij dat de PS2 ook verrekte duur was en dat ze die prijs maar snel verlaagd hebben
Oud 19-12-2004, 14:27
Kurogane
Kurogane is offline
De PSP wordt alleen zeker geen 400 euro, dat is alleen bij lik-sang wegens de kosten voor het inkopen voor een hogere prijs.

PSP was in japan 19.800YEN iets van 155 euro voor een de gewone versie psp.

en 24,800YEN iets van 194 euro voor de value pack met extra's zoal oordopjes case memorystick (?).

Nintendo DS was als het goed is 115 euro (ik weet niet zeker).

Prijsverschil is dus niet echt hoog, daarvoor krijg je voor een hogere prijs hardwarematig ''meer''. Mp3/widescreen/mpegplayer/betere graphics.
(batterijduur = minpuntje)

Maar dat is eigenlijk niet boeiend, prijs is wordt alleen iets van 50 euro meer. Ik zou daar geen problemen mee hebben maar wie ben ik.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 14:38
Verwijderd
De geschatte prijzen liggen nu op 250 euro voor de PSP en 180 voor de DS. Maar dit kan altijd nog meer of minder worden. Zolang de vraag veel groter blijft dan het aanbod zal de prijs blijven stijgen ( wat nu iig het geval is bij de PSP ). Mja ut duurt nog wel tot maart. Dus ut word nog afwachten.
En ut maakt me nie zoveel uit als de PSP ut ebter gaat doen dan de DS of what-ever. Ik heb iig nu me DS, vermaak me ermee, kan niet wachten tot Metroid, Zelda, Mario DS en de andere kewle Nintendo exclusives. Ik heb het gewoon niet zo op playstation games ( behalve San Andreas ). Mja, dat ben ik dan .
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 15:03
Kurogane
Kurogane is offline
Naja ik schaf de PSP alleen aan voor spellen zoals
Lumines (developt bij team van REZ!! (dreamcast))
Metal gear acid (Ik weet niet of hideo kojima hierbij betrokken was maar lijk me zeker een spel om naar uit te kijken)
final fantasy advent (sqaure enix !)
ridge racer (ridge racer op ps1 van namco was echt geweldig)
etc etc. Ik zal ze waarschijnlijk moeten importeren.

Ik had al een launch titel lijstje in me gedachten voor de europese release:

1. Tigerwoods pga tour (ea)
2. fifa psp (ea)
3. burn out psp (ea)
4. nfl psp(ea)
5. nba (ea)
6. nsfu (ea)
7. tony hawk psp (activision)
8. splintercel (ubisoft)

Dit zijn dus titels waar ik de psp NIET voor ga kopen,
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 22:19
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
En in de volksmond is het algemene woord voor een console "een playstation". De tijden dat huisvrouwen het "een nintendo" noemen zijn over.
en in de volksmond heet een handheld een game boy, geen playstation, dus de naamsbekendheid is op handheld gebied een plus punt voor nintendo

Citaat:
En ut maakt me nie zoveel uit als de PSP ut ebter gaat doen dan de DS of what-ever.
Maar stiekem wel een beetje

Citaat:
*line up psp*
weet nu weer waarom ik een nintedroit ben, de launch van de ds vondt ik matig(in de vs, in japan was ie top) maar die van de psp Echt alleen ruk titels.

Citaat:
Maar dat is eigenlijk niet boeiend, prijs is wordt alleen iets van 50 euro meer. Ik zou daar geen problemen mee hebben maar wie ben ik.
met die prijs van de psp weet ik het echt niet hoor, verhalen van 150 euro tot 450 denk dat als het verschil 50< is psp qua prijs geen klanten (of heel weinig) verliest,
en ik denk dat zelfs ik de psp wel ga kopen als ie onder de 200 eypo zit. Maar wat niet dat sony wat aan mij heeft als klant, die psp is gewoon een hebbendingetje met 2 a 3 spellen(FF en MGS) en de ds wordt mijn speeldingetje(waarschijnlijk elke maand een nieuwe game, al wil ik mijn game koop gedrag wat veranderen en het kopen van games gaan minderen).

@ Kurogane

kan de psp van 155 ook films en mp3 afspelen, of heb je daar die duurdere voor nodig, ik hoorde van een colega dat de psp zonder mp3 en film functie redelijk betaalbaar was, maar met die functie weer erg duur, leek mij een verhaal van niets, maar ik dacht, ik vraag het effe aan de psp geek van het forum
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 22:24
Kurogane
Kurogane is offline
Het grootste verschil is volgens mij alleen dat je geen magic stick 32 mb bij krijgt. Dan is het vrij logisch dat je het dan niet lukt mp3 en video af te spelen. Maar ik denk dat het software matig er gewoon al ingebouwd zit. Is nogal raar stel dat iemand later toch films en muziek wil luisteren moet die nog een psp kopen, en software matig dat opzetten op PSP lijk me weinig invloed hebben op de productiekosten...maar vraag het maar effe aan die psp geek.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 23:34
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
zoiets leek me al, maar thanks
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 10:50
Verwijderd
Citaat:
Dobomobo schreef op 18-12-2004 @ 20:38 :
haha... wat bedoel je eigenlijk met eypo?? is dat gewoon euro of is dat een chinese geldvariant ofso?
Eypo is euro in het grieks . En klinkt leuk.

Citaat:
metroidminded schreef op 19-12-2004 @ 23:19 :
en in de volksmond heet een handheld een game boy, geen playstation, dus de naamsbekendheid is op handheld gebied een plus punt voor nintendo
Goed punt ja.

Citaat:
Maar stiekem wel een beetje

Eigenlijk wel ja . Maar voornamelijk omdat ik veel wil multiplayeren emt de ds .

Citaat:
weet nu weer waarom ik een nintedroit ben, de launch van de ds vondt ik matig(in de vs, in japan was ie top) maar die van de psp Echt alleen ruk titels.

Nitendroit

Citaat:
met die prijs van de psp weet ik het echt niet hoor, verhalen van 150 euro tot 450 denk dat als het verschil 50< is psp qua prijs geen klanten (of heel weinig) verliest,
en ik denk dat zelfs ik de psp wel ga kopen als ie onder de 200 eypo zit. Maar wat niet dat sony wat aan mij heeft als klant, die psp is gewoon een hebbendingetje met 2 a 3 spellen(FF en MGS) en de ds wordt mijn speeldingetje(waarschijnlijk elke maand een nieuwe game, al wil ik mijn game koop gedrag wat veranderen en het kopen van games gaan minderen).

Als ik ut geld zou hebben zou ik ook een PSP kopen, maar denk sowieso niet dat ie onder de 200 komt. Nu geschat op 250. Maybe dat ik hem na een jaar koop ofzo. Ik heb nu iig lekker me DS .
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 19:56
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Nitendroit
Heb inderdaad een minuut naar nintedroit gekeken, en wist dat er iets niet goed aan was, maar was een beetje brak(altijd een simpel excuus )
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 20:08
CrazY G
CrazY G is offline
Citaat:
Robo schreef op 19-12-2004 @ 12:54 :
Ja PS2 maakt meer reclame. Maar marketing is niet alleen reclame en je reclame moet sowieso effectief zijn. Daarbij komt ook kijken dat reclame veel geld kost. Nintendo heeft het blijkbaar niet nodig in zijn promotiemix om zoveel reclame te maken. En dat Playsation meer naamsbekendheid heeft is wel waar, maar kijk eens naar dit schema:

Bekendheid -> Kennis -> Waardering -> Voorkeur-> Overtuiging -> Aankoop

Dit zijn communicatiedoelstelling waar marketeers mee werken. Duidelijk is te zien, dat bekendheid de 1e schakel is. Ik ga geen verdere toelichting geven maar je kan zelf wel snappen dat de 1e schakel nog nix met aankopen te maken heeft.

Geweldige marketingtechnieken? Welke dan? In jouw verhaal komt alleen de massa-marketing naar voren, een van de meest vervelende, dure en makkelijskte marketing technieken die er is.
Verder verkoopt de PS2 het meest zeg je ( bron aub. ). Maar betekend dat het meeste winst? Niet altijd, je winst, en dus hoe succesvol je product is, hangt van meer af dan alleen je verkoop. Je hebt namelijk verkoop en kosten. Maar ik zou graag wat onderbouwende cijfers willen zien.

Hoezo vrees je voor nintendo? Heb je de verkoopcijfers wel gezien dan?

"Total 2004 Shipments to North America Will Reach 1.4 Million"

"To date, North American retail sales have reached 700,000. In addition, sales of Nintendo DS in Japan exceeded half a million systems in just four days after launch on Dec. 2, meaning more than 1.2 million Nintendo DS systems have sold through worldwide."

Bron

Goede verkoopcijfers dacht ik zo. Nintendo verhoogt de productie al met 40% nadat er al een extra fabriek was ingezet. Zij verkopen geen "nee" ( een taboe in de marketing ). Maar de PSP verkoopt wel een hele grote nee.

"With Sony being unable to produce enough PSPs to satisfy the market home in Japan, the shortage is not expected to be over in the next few weeks."

Bron

De helft van de games winkels kregen hun ge-pre-orderde PSP's niet binnen. PSP zou 3 maaanden voor de DS launchen, ook niet gelukt. Voor de Ds daarentegen:

"We have received sufficient supply for ALL preorders"

Bron

Tja, das dan tog jammer voor de launch van de PSP. Nee verkopen kan dus echt niet in de marketing. Als het aan de logistiek ligt zou je de schuld daar nog kunnen leggen, maar nee dat is niet het geval. Het product is er gewoon niet. Ze kunnen neit aan de vraag voldoen. De DS kan je gewoon bestellen en heb je hem via UPS in 1 tot 3 dagen binnen.
Wat regelt Nintendo zijn zaakjes toch goed. Marketing bestaat uit een aantal dingen. Promotie is er 1 van ja. Maar wat dacht je van Plaats ( distributie )? Ook een belangrijk punt, op wat voor manier ga je je product aan de mensen leveren? Daar laat Sony toch wel wat steekjes vallen merken we.
ja ik heb het natuurlijk over de europese markt. En de verkoop tijdens de launch moet je niet nemen als graadmeter voor succes, want alles verkoopt bij de launch en met name in Japan, waar ze alles wel kopen. Als het maar van een groot bedrijf komt. Het gaat meer om de verkoop op lange termijn.

En het is niet alleen massamarketing wat Sony doet, hoewel dit DE manier is om zoveel mogelijk pupliek te trekken.
Kijk eens naar de ps2, nu is er weer een kleinere versie, de verkoop is daardoor still going strong. Ik heb btw geen cijfers, ik lees ze in tijdschriften, maar in de laatste pu staat dat 32% van de consolebezitters een ps2 is en op de tweede plaats staat de ps1, dat zegt wel genoeg.

En marketing is gewoon het belangrijkste in het al dan niet slagen van een product. Ken je de dreamcast nog, geweldige apparaat, ver zijn tijd voorruit, maar helaas ten onder gegaan wegens onbekendheid.

Distributie staat btw los van marketing. En wat doet het er toe dat er nu geen psps verkrijgbaar zijn. Ik denk niet dat er nu mensen zijn die toch maar voor een ds gaan, omdat de psp niet te krijgen is.
En sony heeft een fout gemaakt in de hoeveelheid vraag, maar bedenk wel dat ze een nieuwe markt betreden en ze hadden waarschijnlijk niet verwacht dat het product zo gewild zou zijn. Dat geeft al aan hoeveel potentie de psp heeft. En in Japan is het meer de experimenteer fase, hier leren ze van hun fouten om de psp vervolgens foutlous te kunnen releasen in Europa.

En je zegt dat nintendo geen marketing nodig heeft. Blijkbaar wel, want waarom staat nintendo dan bij de meeste bekend als kiddy console. Bij mij ook, maar van cube owners hoor ik steeds het tegendeel. Ik denk dat ze door dit imago vrij veel potentiele klanten verliezen.
Oud 20-12-2004, 21:27
Verwijderd
Citaat:
CrazY G schreef op 20-12-2004 @ 21:08 :
ja ik heb het natuurlijk over de europese markt. En de verkoop tijdens de launch moet je niet nemen als graadmeter voor succes, want alles verkoopt bij de launch en met name in Japan, waar ze alles wel kopen. Als het maar van een groot bedrijf komt. Het gaat meer om de verkoop op lange termijn.
Ag Sony verkocht niet geweldig. Nintendo levert meer producten dan bedoelt was en verkoopt ze allemaal in 1 dag. PSP levert minder producten dan bedoelt was en verkocht ze in repsectievelijk 2 dagen uit. Nintendo brengt krot daarna weer DS'en uit. Van Sony is nix bekend.

Citaat:
En het is niet alleen massamarketing wat Sony doet, hoewel dit DE manier is om zoveel mogelijk pupliek te trekken.
Kijk eens naar de ps2, nu is er weer een kleinere versie, de verkoop is daardoor still going strong. Ik heb btw geen cijfers, ik lees ze in tijdschriften, maar in de laatste pu staat dat 32% van de consolebezitters een ps2 is en op de tweede plaats staat de ps1, dat zegt wel genoeg.
Massamarketing de manier? Mmmmmmmmmm, laten we Kotler met zijn boek Principes van Marketing erbij pakken ( de bijbel omtrend marketing ). Trefwoord massamaketing, blz. 672. De allereerste zinnen:
"Er zijn 2 belangrijke factoren die het aanzien van de marketingcommunicatie van nu veranderen. Ten eerste wenden marketeers zich af van massamarketing, omdat de massamarkten in fragementen uiteen zijn gevallen. Steeds meer ontwikkelen bedrijven gerichte marketingprogramma's om hectere relaties op te bouwen met klanten in kleinere, afgebakende micromarkten."

Anders gezegd, massa marketing is .

Citaat:
En marketing is gewoon het belangrijkste in het al dan niet slagen van een product. Ken je de dreamcast nog, geweldige apparaat, ver zijn tijd voorruit, maar helaas ten onder gegaan wegens onbekendheid.
Marketing is cker belangrijk, maar de massamarketing van Sony werkt niet, zoals hierboven uitgelegd. Maar om eerlijk te zijn valt de marketing van Sony ook niet echt onder massamarketing hoor.

Citaat:
Distributie staat btw los van marketing. En wat doet het er toe dat er nu geen psps verkrijgbaar zijn. Ik denk niet dat er nu mensen zijn die toch maar voor een ds gaan, omdat de psp niet te krijgen is.
En sony heeft een fout gemaakt in de hoeveelheid vraag, maar bedenk wel dat ze een nieuwe markt betreden en ze hadden waarschijnlijk niet verwacht dat het product zo gewild zou zijn. Dat geeft al aan hoeveel potentie de psp heeft. En in Japan is het meer de experimenteer fase, hier leren ze van hun fouten om de psp vervolgens foutlous te kunnen releasen in Europa.
Logistiek geen onderdeel van marketing? Een van de grotere marketing fouten. Het is juist wel een onderdeel. Alweer pak ik Kotler erbij, hoofdstuk 21 ( blz. 788 tot 843 ), ditributiebeleid. Dit gaat geheel over ditrubutiekanalen en de organisatie erin. Het beginsel van logisitiek dus. De rest krijg je bij het vak logistiek die bij de studie zit. Verder zie je in hoofdstuk 4 en 5 nog wat logistiek langskomen.
Logistiek zorgt er bijvoorbeeld voor dat Ahold ( van Albert Heijn ) miljoenen bespaart per jaaar door hun bijna perfecte just-in-time principe.

Citaat:
En je zegt dat nintendo geen marketing nodig heeft. Blijkbaar wel, want waarom staat nintendo dan bij de meeste bekend als kiddy console. Bij mij ook, maar van cube owners hoor ik steeds het tegendeel. Ik denk dat ze door dit imago vrij veel potentiele klanten verliezen.
En de kiddy console is fout? Ik weet het niet hoor.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 21:31
Kurogane
Kurogane is offline
Ja misschien niet voor jou maar voor een boel europezen willen toch liever voor die ''stoere'' playstation. naja imago van playstation wordt in europa in ieder geval beter gewaardeerd dan nintendo....dat kan je niet ontkennen
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 21:39
Kurogane
Kurogane is offline
Niet dat ik anti-nintendo ben. als ieder kenner van alle consoles generaties, zat altijd een ''vriendelijke'' band tussen nintendo en de consument, dankzij marketing imago etc. vandaar massamarketing ... in japan is nintendo nog steeds heel populair oa dankzij de manier hoe nintendo ''omgaat'' met de consument. heeft ook hiermee een grote groep consumenten die nintendo dus steunen alsof het hun ''vriend'' is. die marketing die zij dus hanteren is op die manier veel efficienter. omdat je niet te vernieuwend hoeft te zijn en consumenten toch kopen. bijv zoals met de gameboy gebeuren, om de paar jaar kwamen dan nieuwe versies terwijl ze die eigenlijk als 1e instantie al konden uit brengen. bijv gameboy, gameboy pocket, gameboy color, gameboy pocket color. helemaal niks bijzonder, terwijl atari en sega met een lichtgevend kleuren!! lcd handheld kwamen! waren redelijk populair maar bij lange na niet de gameboy die gewoon nog dat groene kristallen lcd had.

Laatst gewijzigd op 20-12-2004 om 21:44.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 21:56
Verwijderd
Citaat:
Kurogane schreef op 20-12-2004 @ 22:31 :
Ja misschien niet voor jou maar voor een boel europezen willen toch liever voor die ''stoere'' playstation. naja imago van playstation wordt in europa in ieder geval beter gewaardeerd dan nintendo....dat kan je niet ontkennen
IS sowieso een punt over smaak he. En ja maybe richt Nintendo zich meer op de kiddy's en de volwassenen met een kiddy heart ( ik ). Mja das dan hun keus. Maar idd spreekt het stoere imago wel meer mensen aan in europa.

Citaat:
Kurogane schreef op 20-12-2004 @ 22:39 :
Niet dat ik anti-nintendo ben. als ieder kenner van alle consoles generaties, zat altijd een ''vriendelijke'' band tussen nintendo en de consument, dankzij marketing imago etc. vandaar massamarketing ... in japan is nintendo nog steeds heel populair oa dankzij de manier hoe nintendo ''omgaat'' met de consument. heeft ook hiermee een grote groep consumenten die nintendo dus steunen alsof het hun ''vriend'' is. die marketing die zij dus hanteren is op die manier veel efficienter. omdat je niet te vernieuwend hoeft te zijn en consumenten toch kopen. bijv zoals met de gameboy gebeuren, om de paar jaar kwamen dan nieuwe versies terwijl ze die eigenlijk als 1e instantie al konden uit brengen. bijv gameboy, gameboy pocket, gameboy color, gameboy pocket color. helemaal niks bijzonder, terwijl atari en sega met een lichtgevend kleuren!! lcd handheld kwamen! waren redelijk populair maar bij lange na niet de gameboy die gewoon nog dat groene kristallen lcd had.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Idd, Nintendo heeft een echte vaste groep klanten. Die vormen hun basis, niet de massa.
En dat over die versies, cker waar! Ik voel me nog steeds gefokt door Nintendo met de backlight die wel in SP zat en niet in GBA. Ik ahd ze er toen een brief over geschreven naar ze, kreeg ik een Zelda sticker zetje . Tog wel liev
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 22:59
Verwijderd
Oh ja, de GameGear, die was mooi. Ik mocht voor m'n verjaardag kiezen wat ik liever had; een GameBoy (met spelletje) of een GameGear, ik koos voor de GameBoy.. niet omdat ik die zo mooi vond, maar omdat ik alleen maar mensen kende met een GameBoy en níemand met een GameGear. Vervolgens was die ook snel verdwenen uit de schappen... en toen duurde het echt nog vreselijk lang voor er een Nintendo-handheld kwam met een fatsoenlijk kleuren schermpje. Gemeen, ze wisten al lang hoe ze het konden doen, alleen gingen ze mensen nog even 'uitmelken'. (Gek dat het niet gemeen voelt, Nintendo voelt gewoon niet gemeen voor mij )
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten