![]() |
|
Verwijderd
|
PSP:
De PSP prijs ligt nu rond de 450 tot 600 dollar. Omgerekend dus zeker zo'n 350 tot 460 euro's. Ook word er al gespeculeerd dat Sony zo'n 250!!!! dollar VERLIES maakt per verkochte console. In andere woorden, de prijs van de console ligt dus minimaal op zo'n 700 dollar (~540 euro) om te maken. Aan het feit dat ze zoveel verlies maken per verkochte console kunnen een aantal uiteinlopende conclusies getrokken worden ![]() 1. Sony is heel bang voor de DS aangezien die prijs maar op de 160 tot 260 dollar ligt. Bijn 3x zo goedkoop dus. 2. Sony verwacht veel winst te gaan maken op de games en is zeer zelfverzekerd. 3. Sony wil gewoon een groot marktaandeel krijgen in de handheld console maarkt en gaat daarom ver onder zijn productieprijs liggen. 4. Sony heeft een geschatte vraaglijn en op gesteld en gezien dat bij een prijs van 700+ dollars er te weinig vraag zou zijn. 5. Of Sony's bedrijfsoptimum ligt rond dat bedrag en ze hebben weinig keus omdat ze rond dat ebdrag het meeste winst draaien. Mensen die het nu niet helemaal meer volgen, alleen optie 2 en 3 is een positieve optie voor Sony. Optie 5 houd in dat Sony zichzelf in een lastig parket heeft gestopt. Optie 4 is bijna hetzelfde als optie 5 en komt erop neer dat dit de beste prijs is als ze nog redelijke verkoopcijfers willen hebben. Optie 3 houd gewoon in dat ze er alles aan willen doen om geld te verdienen en dus ook verlies draaien op de console ( ja winst draaien en verlies leiden kunnen in 1 zin samen ![]() Welke van deze opties klopt, of of er meerdere opties zijn weet ik niet. Wel weet ik dat Sony de PSP ver voor de DS zou launchen, dat niet gelukt is en dat nu alle winkels in Japan tekorten hebben omdat er veel vraag is en er veels te weinig PSP's zijn gemaakt. Aan de andere kant heeft de PSP wel onwijs dikke graphics en als je wat verstand hebt van chips enzo dan zie je meteen dat het gewoon een superdik systeem is. Ander positief ding is, is dat Sony onwijs groot is en je niet erg bang hoeft te zijn dat er, ondanks de verliezen, een stop gezet zou worden op de productie van de PSP. En ook nog is DVD en MP3 op je handheld ![]() Verder info over de PSP ( inside looks van de console ook ): http://www.lik-sang.com/psp.html |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
The PSP is not only a masterpiece from the designer's point of view (see our PSP Hands-On: First Impressions Article), it's also great from the inside. And you should see the display quality! If you look at the following pictures, it will be clear to you why industry analysits and members of the semiconductor industry estimate that Sony's is taking a US$ 250 (!) loss for every console they make an sell. If you compare the PSP's inside with the Nintendo DS (from the technology point of view), it's like two different things that have nothing in common. Bron: Lik-Sang Voila, en het zou mij nix verbazen als het waar is hoor. Citaat:
Bron: Lik-Sang Het is dus de launch price, niet de louche handelaars prijs. En het feit dat de PSP verlies draait op de verkoopt betekent heus niet dat Sony failliet gaat of weet ik ut wat. Het kan of gewoon het bedrijfsoptimum zijn en dus de beste verkoopprijs ( ja een verliesgevende prijs kan de beste prijs zijn ) of het is een slimme marketingtechniek waarbij er in de 1e maanden grote tekorten worden gecreerd waardoor de prijs ernorm gaat stijgen waarna Sony plots veel PSP'en uitbrengt en dan gaat iedereen ze als een gek kopen voor een veel hogere prijs. Dank u. Laatst gewijzigd op 14-12-2004 om 18:11. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Mwah, het weten ervan is nie zo erg en het verhaal was niet zo heel chaotisch hoor ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
en hoeveel gaat een DS nou kosten in de winkel ![]()
|
Verwijderd
|
De richtprijs voor NL nu ligt zo rond de 180 eypo ( frs.nl en bartsmit.nl ). Maar ik denk dat dit door het grote succes wel meer word ( DS heeft vanaf de release, 21 november, tot eind dit jaar in Noord Amerika meer verkocht dan de Ipod in 19 maanden in Noord Amerika ). Er is dus nog niks over de prijs in Nl te zeggen. De import prijs is 145 euro.
Verder zijn de leuke sites over de DS: Nintendods.com - mooi 3d modelletje van de DS en verdere info Lik-Sang.com - foto's van de binnenkant, alle spellen en prijzen En verder kan je op google natuurlijk zoeken en op gamespot.com enzo. Ook veel fora en alles ken je vinden via google en ook hier op deze site ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
heb nog een leuke link
![]() ook met een flink aantal screenshots.. en het spel asphalt urban GT lijkt me vet..!! zie hier een screenshot: ![]() ik ga deze denk ik wel kopen!! wat vinden jullie van deze?
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd op 18-12-2004 om 19:34. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
En ten tweede is de playstation2 het meest verkochte console. En hoe lang zit sony in de console scene? Het is nog maar een jonkie vergeleken met nintendo. En de status die ze nu hebben is te danken aan hun geweldige marketing taktieken. Sony gaat het heus niet klein aanpakken met de psp, staan ze niet bekend om. Nintendo echter wel. N64 weggevaagd door de ps1. Gamecube staat momenteel op de laatste plaats van de grote drie. En nu er concurrentie komt op de handheld scene vrees ik voor nintendo.
Laatst gewijzigd op 19-12-2004 om 00:00. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Bekendheid -> Kennis -> Waardering -> Voorkeur-> Overtuiging -> Aankoop Dit zijn communicatiedoelstelling waar marketeers mee werken. Duidelijk is te zien, dat bekendheid de 1e schakel is. Ik ga geen verdere toelichting geven maar je kan zelf wel snappen dat de 1e schakel nog nix met aankopen te maken heeft. Citaat:
Verder verkoopt de PS2 het meest zeg je ( bron aub. ). Maar betekend dat het meeste winst? Niet altijd, je winst, en dus hoe succesvol je product is, hangt van meer af dan alleen je verkoop. Je hebt namelijk verkoop en kosten. Maar ik zou graag wat onderbouwende cijfers willen zien. Citaat:
"Total 2004 Shipments to North America Will Reach 1.4 Million" "To date, North American retail sales have reached 700,000. In addition, sales of Nintendo DS in Japan exceeded half a million systems in just four days after launch on Dec. 2, meaning more than 1.2 million Nintendo DS systems have sold through worldwide." Bron Goede verkoopcijfers dacht ik zo. Nintendo verhoogt de productie al met 40% nadat er al een extra fabriek was ingezet. Zij verkopen geen "nee" ( een taboe in de marketing ). Maar de PSP verkoopt wel een hele grote nee. "With Sony being unable to produce enough PSPs to satisfy the market home in Japan, the shortage is not expected to be over in the next few weeks." Bron De helft van de games winkels kregen hun ge-pre-orderde PSP's niet binnen. PSP zou 3 maaanden voor de DS launchen, ook niet gelukt. Voor de Ds daarentegen: "We have received sufficient supply for ALL preorders" Bron Tja, das dan tog jammer voor de launch van de PSP. Nee verkopen kan dus echt niet in de marketing. Als het aan de logistiek ligt zou je de schuld daar nog kunnen leggen, maar nee dat is niet het geval. Het product is er gewoon niet. Ze kunnen neit aan de vraag voldoen. De DS kan je gewoon bestellen en heb je hem via UPS in 1 tot 3 dagen binnen. Wat regelt Nintendo zijn zaakjes toch goed. Marketing bestaat uit een aantal dingen. Promotie is er 1 van ja. Maar wat dacht je van Plaats ( distributie )? Ook een belangrijk punt, op wat voor manier ga je je product aan de mensen leveren? Daar laat Sony toch wel wat steekjes vallen merken we. |
![]() |
|
Maar ik denk dat hij zijn visie projecteert op de Europese markt. Niet zo zeer wereldwijd. Het is niet zo dat ik verschrikkelijk met zijn mening meedeel. Maar op de Europese markt heb ik zo mijn twijfels, Nintendo is in Europa zeker niet zo populair als in Japan of The States. Het is ongelooflijk maar waar, de Xbox heeft steeds meer eigen terrein. Xbox console & software vind ik DE tegenpool van Gamecube Nintendo, niet als concurrent maar als type console + software. De software en consoles die het meeste verkocht worden vind ik vrij representatief voor de algemene keuze voor soorten games, van de Europese consument. Je ziet vrijwel dat spellen zoals Halo 2 & Gta San Andreas zeer goed in de smaak vallen bij het Europese publiek. Het is natuurlijk niet zo dat spellen bijvoorbeeld als Mario, Zelda en Tales of Symphonia, slecht zijn. Maar worden zeker minder verkocht en ook wordt minder over gepubliceerd, wat leidt tot minder mond op mond reclame. Uiteraard zit een groot verschil tussen de type handheld, algemeen gesproken is de PSP meer gericht voor oudere jeugd dan de DS. Hiermee wil natuurlijk niet zeggen dat PSP niet gekocht wordt door kids, en juist misschien nog wel meer dan de DS. Het prijskaartje is altijd issue geweest voor de consument, zie bijvoorbeeld de Dreamcast. De PSP zal naast veel Japanse software beschikken over een arsenaal westerse software, oa van developers die software hebben ontwikkeld voor PS2 en xbox denk aan, Electronic Arts, Activision, THQ, Ubisoft. Spellen van zulke developers zullen veel beter in de smaak vallen bij de Europese consument. Zie maar de verkoopcijfers op de algemene consoles. Dus ik denk dat de PSP qau Hardware en Software beter gaat doen bij de europese consument, zolang het prijskaartje evenwaardig is als die van de Nintendo DS. En die breedbeeld LCD, die is zo geil --> 12CM breed!
![]() |
![]() |
|
Door die reclame stappen lijkt het wel het eeuwen duurt voordat met tot een aankoop begint. De tijd die zit tussen bekendheid + behoefte tot en met aankoop is meestal 1 dag. Stel dat je bijvoorbeeld een nieuwe TV nodig heb, er zijn zoveel merken, types, prijzen en je weet niet welke je moet kiezen. Ten eerste wat bij je opkomt als algemene consument:
''philips'' & ''sony''? Dan zoekt men welke types er bestaan en prijzen, kunnen ze in de winkel doen, of in de folder kijken of op internet kijken. En van daaruit gaat men naar de winkel en schaft TV aan. Tussen die tijd zit meestal 1 dag voordat men in de winkel gaat kopen. Al de andere invloeden zijn bijna verwaarloosbaar. Mensen met eigen geld kopen in principe het meest. Ik bedoel daarbij jeugd, studenten, pubers en volwassenen. Kinderen zijn vaak afhankelijk van ouders (zakgeld). Zo is bijna in elke generatie gebleken dat jeugd & oudere jeugd het meeste kopen (niet met hoeveel euro's uitgeven want een ouder die 100.000 een auto koopt is niet relevant) in de zin van gadget telefoons alcohol en dat soort onzin. Wat is trouwens mis met massa-marketing, sony doet het erg goed en het woord playstation begint zijn intrede te doen als het woord ''coca cola'' . Door de naamsbekendheid kan je ook gewoon produkten verkopen onder die naam en daaruit ook winst halen. Bijv met spellen, zoals GTA san andreas (exclusive for playstation). Je hebt dan zoveel mogelijkheden om de naam te gebruiken om te promoten voor andere produkten. Maar Xbox en PS2 zijn ook vooral mainstream consoles, in europa dan. Betreft software etc. Nintendo dus niet, maakt eigenlijk ook veel eigen spellen. En richten zich veel meer op bepaalde groep. Het is dan ook logisch dat zij minder verkopen als zij zich minder concentreren op de merk nintendo als een massa-produkt. Voornamelijk in europa dan, want in andere landen is nintendo erg populair. Laatst gewijzigd op 19-12-2004 om 13:10. |
![]() |
||||||
Verwijderd
|
Ik heb je verhalen telkens een beetje ingekort om eht leesbaar te houden.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
De PSP wordt alleen zeker geen 400 euro, dat is alleen bij lik-sang wegens de kosten voor het inkopen voor een hogere prijs.
PSP was in japan 19.800YEN iets van 155 euro voor een de gewone versie psp. en 24,800YEN iets van 194 euro voor de value pack met extra's zoal oordopjes case memorystick (?). Nintendo DS was als het goed is 115 euro (ik weet niet zeker). Prijsverschil is dus niet echt hoog, daarvoor krijg je voor een hogere prijs hardwarematig ''meer''. Mp3/widescreen/mpegplayer/betere graphics. (batterijduur = minpuntje) Maar dat is eigenlijk niet boeiend, prijs is wordt alleen iets van 50 euro meer. Ik zou daar geen problemen mee hebben maar wie ben ik. |
![]() |
|
Verwijderd
|
De geschatte prijzen liggen nu op 250 euro voor de PSP en 180 voor de DS. Maar dit kan altijd nog meer of minder worden. Zolang de vraag veel groter blijft dan het aanbod zal de prijs blijven stijgen ( wat nu iig het geval is bij de PSP ). Mja ut duurt nog wel tot maart. Dus ut word nog afwachten.
En ut maakt me nie zoveel uit als de PSP ut ebter gaat doen dan de DS of what-ever. Ik heb iig nu me DS, vermaak me ermee, kan niet wachten tot Metroid, Zelda, Mario DS en de andere kewle Nintendo exclusives. Ik heb het gewoon niet zo op playstation games ( behalve San Andreas ![]() ![]() |
![]() |
|
Naja ik schaf de PSP alleen aan voor spellen zoals
Lumines (developt bij team van REZ!! (dreamcast)) Metal gear acid (Ik weet niet of hideo kojima hierbij betrokken was maar lijk me zeker een spel om naar uit te kijken) final fantasy advent (sqaure enix !) ridge racer (ridge racer op ps1 van namco was echt geweldig) etc etc. Ik zal ze waarschijnlijk moeten importeren. Ik had al een launch titel lijstje in me gedachten voor de europese release: 1. Tigerwoods pga tour (ea) 2. fifa psp (ea) 3. burn out psp (ea) 4. nfl psp(ea) 5. nba (ea) 6. nsfu (ea) 7. tony hawk psp (activision) 8. splintercel (ubisoft) ![]() Dit zijn dus titels waar ik de psp NIET voor ga kopen, |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() en ik denk dat zelfs ik de psp wel ga kopen als ie onder de 200 eypo zit. Maar wat niet dat sony wat aan mij heeft als klant, die psp is gewoon een hebbendingetje met 2 a 3 spellen(FF en MGS) en de ds wordt mijn speeldingetje(waarschijnlijk elke maand een nieuwe game, al wil ik mijn game koop gedrag wat veranderen en het kopen van games gaan minderen). @ Kurogane kan de psp van 155 ook films en mp3 afspelen, of heb je daar die duurdere voor nodig, ik hoorde van een colega dat de psp zonder mp3 en film functie redelijk betaalbaar was, maar met die functie weer erg duur, leek mij een verhaal van niets, maar ik dacht, ik vraag het effe aan de psp geek van het forum ![]() |
![]() |
|
Het grootste verschil is volgens mij alleen dat je geen magic stick 32 mb bij krijgt. Dan is het vrij logisch dat je het dan niet lukt mp3 en video af te spelen. Maar ik denk dat het software matig er gewoon al ingebouwd zit. Is nogal raar stel dat iemand later toch films en muziek wil luisteren moet die nog een psp kopen, en software matig dat opzetten op PSP lijk me weinig invloed hebben op de productiekosten...maar vraag het maar effe aan die psp geek.
|
![]() |
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Eigenlijk wel ja ![]() ![]() Citaat:
Nitendroit ![]() ![]() Citaat:
Als ik ut geld zou hebben zou ik ook een PSP kopen, maar denk sowieso niet dat ie onder de 200 komt. Nu geschat op 250. Maybe dat ik hem na een jaar koop ofzo. Ik heb nu iig lekker me DS ![]() |
![]() |
||
Citaat:
En het is niet alleen massamarketing wat Sony doet, hoewel dit DE manier is om zoveel mogelijk pupliek te trekken. Kijk eens naar de ps2, nu is er weer een kleinere versie, de verkoop is daardoor still going strong. Ik heb btw geen cijfers, ik lees ze in tijdschriften, maar in de laatste pu staat dat 32% van de consolebezitters een ps2 is en op de tweede plaats staat de ps1, dat zegt wel genoeg. En marketing is gewoon het belangrijkste in het al dan niet slagen van een product. Ken je de dreamcast nog, geweldige apparaat, ver zijn tijd voorruit, maar helaas ten onder gegaan wegens onbekendheid. Distributie staat btw los van marketing. En wat doet het er toe dat er nu geen psps verkrijgbaar zijn. Ik denk niet dat er nu mensen zijn die toch maar voor een ds gaan, omdat de psp niet te krijgen is. En sony heeft een fout gemaakt in de hoeveelheid vraag, maar bedenk wel dat ze een nieuwe markt betreden en ze hadden waarschijnlijk niet verwacht dat het product zo gewild zou zijn. Dat geeft al aan hoeveel potentie de psp heeft. En in Japan is het meer de experimenteer fase, hier leren ze van hun fouten om de psp vervolgens foutlous te kunnen releasen in Europa. En je zegt dat nintendo geen marketing nodig heeft. Blijkbaar wel, want waarom staat nintendo dan bij de meeste bekend als kiddy console. Bij mij ook, maar van cube owners hoor ik steeds het tegendeel. Ik denk dat ze door dit imago vrij veel potentiele klanten verliezen.
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
"Er zijn 2 belangrijke factoren die het aanzien van de marketingcommunicatie van nu veranderen. Ten eerste wenden marketeers zich af van massamarketing, omdat de massamarkten in fragementen uiteen zijn gevallen. Steeds meer ontwikkelen bedrijven gerichte marketingprogramma's om hectere relaties op te bouwen met klanten in kleinere, afgebakende micromarkten." Anders gezegd, massa marketing is ![]() Citaat:
Citaat:
Logistiek zorgt er bijvoorbeeld voor dat Ahold ( van Albert Heijn ) miljoenen bespaart per jaaar door hun bijna perfecte just-in-time principe. Citaat:
|
![]() |
|
Niet dat ik anti-nintendo ben. als ieder kenner van alle consoles generaties, zat altijd een ''vriendelijke'' band tussen nintendo en de consument, dankzij marketing imago etc. vandaar massamarketing
![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd op 20-12-2004 om 21:44. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
En dat over die versies, cker waar! Ik voel me nog steeds gefokt door Nintendo met de backlight die wel in SP zat en niet in GBA. Ik ahd ze er toen een brief over geschreven naar ze, kreeg ik een Zelda sticker zetje ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Oh ja, de GameGear, die was mooi. Ik mocht voor m'n verjaardag kiezen wat ik liever had; een GameBoy (met spelletje) of een GameGear, ik koos voor de GameBoy.. niet omdat ik die zo mooi vond, maar omdat ik alleen maar mensen kende met een GameBoy en níemand met een GameGear. Vervolgens was die ook snel verdwenen uit de schappen... en toen duurde het echt nog vreselijk lang voor er een Nintendo-handheld kwam met een fatsoenlijk kleuren schermpje. Gemeen, ze wisten al lang hoe ze het konden doen, alleen gingen ze mensen nog even 'uitmelken'. (Gek dat het niet gemeen voelt, Nintendo voelt gewoon niet gemeen voor mij
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Games |
Psp Vice | 208 | 15-02-2005 05:30 |