Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-11-2004, 17:05
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Oni Shikio schreef op 04-11-2004 @ 18:00 :
Installeer daar gewoon blanke regeringen, dan gaat het een stuk beter met die landen
Ik hoop dat dit ironisch bedoeld was?

Laatst gewijzigd op 04-11-2004 om 17:08.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-11-2004, 17:16
Verwijderd
Citaat:
Floris82 schreef op 04-11-2004 @ 02:41 :
Mensen zoals jij vergeten wel ff 11 september. Waar ook duizenden burgers onschuldig werdern vermoord.
En wat wil je dan doen met mensen die aanslagen plegen etc etc. Wou je ermee om de tafel? Ja laten Bin Laden uitnodigen. dat soort mensen kun je alleen wegkrijgen door ze uit te roeien, grof gezegd.
Bush laat Bin Laden tot nu toe anders lekker vrij rondlopen.

En bedenk eens waarom de 9/11 aanval plaatsvond? Juist, vanwege de haat op de VS. En die is m.i. veroorzaakt doordat de VS zich in het verleden heeft ingelaten en bemoeid met het Midden-Oosten.

Haat ontstaat niet zomaar. En door deze gang van zaken (oorlog, geweld met geweld bestrijden) voort te zetten, komt er geen oplossing voor dit enorme conflict.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 17:20
Outlaw
Outlaw is offline
Citaat:
Oni Shikio schreef op 04-11-2004 @ 18:00 :
Installeer daar gewoon blanke regeringen, dan gaat het een stuk beter met die landen
met veel landen is het idd na het terugtrekken van de blanke overheersers bergafwaards gegaan. De landen werden veel te veel aan hun lot overgelaten, en daarom kwam er veel corruptie en burgeroorlog. Het lijkt me niet dat de mensen een blanke regering leuk zullen vinden, maar een beetje westerse invloed in de regering kan wat mij betreft niet zoveel kwaad.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 18:08
Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 04-11-2004 @ 18:01 :
Hoewel je rascistische ondertoon mij niet bevalt heb je mischien wel een punt.
Niks rascistisch, ik heb het beste voor met de negers.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 20:15
Daevrem
Daevrem is offline
Citaat:
N00dles schreef op 04-11-2004 @ 18:16 :
En bedenk eens waarom de 9/11 aanval plaatsvond? Juist, vanwege de haat op de VS. En die is m.i. veroorzaakt doordat de VS zich in het verleden heeft ingelaten en bemoeid met het Midden-Oosten.

De mensen in de VS denkt dat het komt omdat deze mensen de hele wereld het Islam op willen dwingen of dat de de westerse rijkdom willen. Vandaar dat er niets aan gedaan wordt. De werkelijke reden wordt ontkent.
Oud 04-11-2004, 20:54
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Haat ontstaat niet zomaar.
waar bemoei ik me mee? ik zou zeggen, schiet me dood.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 21:09
Gornetsnoaker
Gornetsnoaker is offline
Ik heb vanmiddag met een meisje gesproken wiens ouders gaan emigreren omdat Bush heeft gewonnen . En een lerares had het ook overwogen.. Hoe wil er dan ooit nog een democraat de verkiezingen winnen als ze allemaal het land uitgaan?
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 21:25
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Gornetsnoaker schreef op 04-11-2004 @ 22:09 :
Ik heb vanmiddag met een meisje gesproken wiens ouders gaan emigreren omdat Bush heeft gewonnen . En een lerares had het ook overwogen.. Hoe wil er dan ooit nog een democraat de verkiezingen winnen als ze allemaal het land uitgaan?
De in het buitenland wonende Amerikanen, de zogeheten expats, mogen toch ook stemmen?
Oud 04-11-2004, 21:26
Dinalfos
Dinalfos is offline
http://chrisevans3d.com/files/iq.htm

Heh.
Oud 04-11-2004, 21:29
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-11-2004 @ 18:00 :
Hebben wij geen last van, tenzij ze weer zo'n streek flikken als het stopzetten van subsidies aan hulporganisaties die ook wel eens vrouwen verzorgen .
Net alsof wij daar wel last van hebben
Oud 04-11-2004, 21:30
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 04-11-2004 @ 22:26 :
http://chrisevans3d.com/files/iq.htm

Heh.
Ik weet niet of je aan dat soort statistiekjes nou veel waarde kunt hechten...
Oud 04-11-2004, 21:35
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 04-11-2004 @ 22:30 :
Ik weet niet of je aan dat soort statistiekjes nou veel waarde kunt hechten...
Natuurlijk niet. Zelf neem ik het ook niet serieus, maar ik vond het wel grappig.
Oud 04-11-2004, 21:45
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
ahh ik heb echt een grappig filmpje, voeg me ff toe op msn eventueel als je um wil zien...
Oud 04-11-2004, 22:07
Verwijderd
Citaat:
GanzenVeer schreef op 04-11-2004 @ 21:54 :
waar bemoei ik me mee? ik zou zeggen, schiet me dood.
Ik mis je punt, geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 22:22
Legend Of Rusj@
Legend Of Rusj@ is offline
Citaat:
oneMen schreef op 04-11-2004 @ 17:33 :
Wat mij bron is oude nieuws amerikaanse nieuwskranten nadat europa werd bevrijd,

Iraq hoe lang zitten ze daar nou? In afghanistan gaat alles langzaam beter en ik verwacht dat nog langer gaat duren met Iraq trouwens had cliton al een paar keer de kans om iraq beter aan te pakken maar deed simpelweg niet,

De filmjes van kerry in oude amerikaanse 60 show zijn ook nep ? waar hij zegt dat elke amerikaanse soldaat aan oorlogscriminaltiet heeft gedaan?
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 22:41
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
Bush laat Bin Laden tot nu toe anders lekker vrij rondlopen.

Bin Laden is ook gewoon voor het oprapen natuurlijk.
Oud 04-11-2004, 23:10
Verwijderd
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 04-11-2004 @ 23:41 :
Bin Laden is ook gewoon voor het oprapen natuurlijk.
Dat bedoel ik niet. Bush is van Afghanistan naar Irak gegaan, zonder het Bin Laden karwei acceptabel af te ronden. Hij doet er niet eens (meer) moeite voor. Voor zover ik weet laat Bush & co het nu over aan Afghaanse warlords. Nou, wat een krachtig beleid, whoopdidoo.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 23:17
Legend Of Rusj@
Geen moeite voor? hoe weet jij dat De inlichtendienst zijn bezig met bin laden, en trouwens een land veroveren is wat makkelijk dan 1 persoon op deze aarbol vinden
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 23:52
Metal
Metal is offline
Citaat:
N00dles schreef op 05-11-2004 @ 00:10 :
Dat bedoel ik niet. Bush is van Afghanistan naar Irak gegaan, zonder het Bin Laden karwei acceptabel af te ronden. Hij doet er niet eens (meer) moeite voor.
ik citeer:

Citaat:
'Eerlijk gezegd hou ik me helemaal niet met Bin Laden bezig'

uit fahrenheit 9/11
Oud 05-11-2004, 00:52
Legend Of Rusj@
als je citeer uit fahrenheit 9/11 hoe komt dan dat je in nederlands schijft ?
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 01:38
Verwijderd
Citaat:
Legend Of Rusj@ schreef op 05-11-2004 @ 01:52 :
gast, er bestaat ook zoiets als ondertiteling of gewoon vertaling.
Als je citeert, mag je dat gewoon in je eigen taal doen hoor. Wat denk je dat kranten doen?

Echt elke zin die jij tot nu toe op dit hele forum hebt geschreven is belachelijk en maakt jezelf nog meer belachelijk.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 01:58
Legend Of Rusj@
elke zin? Jij hebt echt geen leven om al mij zinnen te gaan lezen

En dat zeg je waarschijnlijk alleen maar omdat ik meer voor bush ben dan voor kerry
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 02:04
Verwijderd
Citaat:
Legend Of Rusj@ schreef op 05-11-2004 @ 01:52 :
Wat een rare afleiding van het gespreksonderwerp.

Metal heeft gelijk, dat heeft Bush idd gezegd. Dus waarom je nu nog blind staart op Bush zijn terrorismebeleid en nog zo heilig overtuigd lijkt te zijn dat Bush iets doet aan Bin Laden is me een raadsel.

Graag wil ik weten waar je die illusie vandaan haalt.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 02:41
Legend Of Rusj@
Mischien houd hij zelf er niet zo mee bezig, maar bush kan bin laden niet vinden, hij moet zich bezig houden met het land, zijn inlichtendienst moet zich er mee bezig, Bush is alleen niet zo goede spreker dus zegt soms dingen die nogal dom klinken
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 02:58
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Legend Of Rusj@ schreef op 05-11-2004 @ 03:41 :
Mischien houd hij zelf er niet zo mee bezig, maar bush kan bin laden niet vinden, hij moet zich bezig houden met het land, zijn inlichtendienst moet zich er mee bezig, Bush is alleen niet zo goede spreker dus zegt soms dingen die nogal dom klinken
Serieus, het zal aan de tijd liggen, maar uit jouw zinsopbouw is geen fluit te begrijpen.
Oud 05-11-2004, 03:00
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Ik vind dit ook nogal dom klinken eigenlijk...
Oud 05-11-2004, 09:03
Verwijderd
Citaat:
Legend Of Rusj@ schreef op 05-11-2004 @ 02:58 :

En dat zeg je waarschijnlijk alleen maar omdat ik meer voor bush ben dan voor kerry
nee hoor, ik herinner me genoeg andere topics waar er conflicten bestonden tussen jou en een hele bende anderen. Of nee, eigenlijk lachten ze je gewoon uit... maar die topics zijn allemaal al gesloten, naar mijn weten.

Laatst gewijzigd op 05-11-2004 om 11:53.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 09:43
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
En wie is er verantwoordelijk voor de inlichtingendiensten...?

En denk je niet dat als Bush Iraq niet binnengevallen was, Amerika veel meer geld, tijd en troepen zou hebben kunnen besteden aan het vinden van Bin Laden?
Oud 05-11-2004, 12:24
Tox
Tox is offline
Oud 05-11-2004, 15:37
Daevrem
Daevrem is offline
Die vertaalde quote is inderdaad van Bush. Als je je niet herineert dat hij dat gezegd heeft dan heb je of een slecht geheugen of niet opgelet. Toen hij het zei was het in het NOS journaal te zien en is later vele malen herhaalt. Ook vlak voor de verkiezingen zag ik het nog een paar keer voorbij komen.

Osama Bin Laden zit nu in Pakistan en er zijn geen VS troepen naar hem op zoek omdat ze de grens niet over mogen. Misschien wel CIA of special forces, maar dat is dan zowiezo geheim. Het pakistaanse leger probeert OBL natuurlijk wel te pakken te krijgen. Maar ze willen daar niet veel moeite voor doen. Plus, de locale bevolking daar in de bergen steunen Osama Bin Laden.

Dus je kunt niet echt stellen dat men echt op zoek is na Osama Bin Laden. Het enige wat hij nog kan doen is Video's maken. En dat is goed voor de VS. Meer OBL videos, meer angst, meer macht voor de overheid.
Oud 05-11-2004, 15:47
Verwijderd
Citaat:
Daevrem schreef op 05-11-2004 @ 16:37 :
Dus je kunt niet echt stellen dat men echt op zoek is na Osama Bin Laden. Het enige wat hij nog kan doen is Video's maken. En dat is goed voor de VS. Meer OBL videos, meer angst, meer macht voor de overheid.
En stiekem is dat (indirect) ook wat OBL wil.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 16:09
Daevrem
Daevrem is offline
Ja, OBL heeft ook z'n zin. Amerikaanse troepen weg in Saudi Arabia, al een dictator in het midden oosten weg, gratis prijsschieten in Irak en de beste Al Qaida PR-machine die ze ooit konden wensen, namelijk het pentagon.
Oud 05-11-2004, 16:10
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
Tox schreef op 05-11-2004 @ 13:24 :
[afbeelding]
Het is al een bende, nu nog 4 jaar lang ellende
Oud 05-11-2004, 21:18
Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Alsof er hier hongersnood uit gaat breken omdat Bush is herkozen :/
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 01:45
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Oni Shikio schreef op 05-11-2004 @ 22:18 :
Alsof er hier hongersnood uit gaat breken omdat Bush is herkozen :/
In het kader van de vrijheid van meningsuiting mag je wat mij betreft onbeperkt de ruimte in lullen, maar als ik dan toch zo nieuwsgierig mag zijn: waar doel je op?
Oud 06-11-2004, 02:28
Floris82
Floris82 is offline
Citaat:
Joostje schreef op 04-11-2004 @ 14:35 :

Daar slaag je heel goed in in je post
Het gaat niet om deze post, ze moeten wel weten dat je ze negeert, anders gaan die mafkezen alsnog posten. En dat neemt alleen maar ruimte in.

Laatst gewijzigd op 06-11-2004 om 02:32.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 02:32
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Floris82 schreef op 06-11-2004 @ 03:28 :
He, voordat je negeert moeten ze wel weten dat je ze negeert, anders heeft negeren geen zin.

Op een forum ronddwalen terwijl je elke vorm van discussie negeert heeft ook verdomd weinig zin, toch?
Oud 06-11-2004, 02:35
Floris82
Floris82 is offline
Citaat:
oneMen schreef op 06-11-2004 @ 03:32 :
Op een forum ronddwalen terwijl je elke vorm van discussie negeert heeft ook verdomd weinig zin, toch?
He verdraaid, je hebt mijn post gequoted voordat ik hem kon veranderen. Alcohol doet geen goed met mensen. Begin langzaam te worden.
Maar juist jij moet weten dat ik niet elke vorm van discussie negeer.
Oud 06-11-2004, 05:03
Gornetsnoaker
Gornetsnoaker is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 04-11-2004 @ 22:25 :
De in het buitenland wonende Amerikanen, de zogeheten expats, mogen toch ook stemmen?
Idd, goed opgemerkt Dat was inderdaad een domme conclusie van mij.. *denkt dat Bush het stemmen vanuit het buitenland nu gaat afschaffen *
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 05:28
Legend Of Rusj@
Citaat:
Therapy? schreef op 05-11-2004 @ 10:03 :
nee hoor, ik herinner me genoeg andere topics waar er conflicten bestonden tussen jou en een hele bende anderen. Of nee, eigenlijk lachten ze je gewoon uit... maar die topics zijn allemaal al gesloten, naar mijn weten.
lachen me uit? een paar nerds achter een computer die echte leven Bang voor alles zijn en stoer doen op internet? Oehhh ze lachten me uit, ik ben geschokt
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 08:04
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 04-11-2004 @ 18:01 :
Hoewel je rascistische ondertoon mij niet bevalt heb je mischien wel een punt.
Dat jij meegaat met onzin

Ten eerste alsof die blanke het daar zo geweldig deden het enige wat ze daar voor elkaar kregen is een land bezetten en helemaal uitzuigen. Er zou niet half zoveel ellende zijn als die kolonisators gewoon thuisgebleven waren
Daarbij hebben zij ook hele volken uitelkaar gerukt en het land naar hun eigen goedkeuren opgedeeld zonder er rekening mee te houden welke volk daar leefde.( Ik durf te wedden dat er hier ook bonje zou ontstaan als Nederland en Duitsland opeens samengevoegd werden )
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 11:02
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
makelville schreef op 06-11-2004 @ 09:04 :
Dat jij meegaat met onzin

Ten eerste alsof die blanke het daar zo geweldig deden het enige wat ze daar voor elkaar kregen is een land bezetten en helemaal uitzuigen. Er zou niet half zoveel ellende zijn als die kolonisators gewoon thuisgebleven waren
Daarbij hebben zij ook hele volken uitelkaar gerukt en het land naar hun eigen goedkeuren opgedeeld zonder er rekening mee te houden welke volk daar leefde.( Ik durf te wedden dat er hier ook bonje zou ontstaan als Nederland en Duitsland opeens samengevoegd werden )
Mischien wel maar dat verandert er weinig aan dat een aantal Afrikaanse landen er baat bij zouden hebben als er blanken/westerlingen de leiding zouden hebben.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 11:13
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 06-11-2004 @ 12:02 :
Mischien wel maar dat verandert er weinig aan dat een aantal Afrikaanse landen er baat bij zouden hebben als er blanken/westerlingen de leiding zouden hebben.
Het is duidelijk dat de problemen in een aantal Afrikaanse landen ontstaan doordat het overheidsgezag uitgeoefend wordt door een stel totaal incompetente, corrupte machtswellustelingen. Maar dat wil niet zeggen dat dat zo is omdat die lui neger zijn. Als je daar eens stel corrupte blanken neerzet gebeurt het net zo hard, terwijl er genoeg hoogopgeleide intellectuele Afrikanen zijn die het wel goed zouden doen. Het lijkt me niet een goed idee om hier een raciale kwestie van te maken.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 11:17
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-11-2004 @ 12:13 :
Het is duidelijk dat de problemen in een aantal Afrikaanse landen ontstaan doordat het overheidsgezag uitgeoefend wordt door een stel totaal incompetente, corrupte machtswellustelingen. Maar dat wil niet zeggen dat dat zo is omdat die lui neger zijn. Als je daar eens stel corrupte blanken neerzet gebeurt het net zo hard, terwijl er genoeg hoogopgeleide intellectuele Afrikanen zijn die het wel goed zouden doen. Het lijkt me niet een goed idee om hier een raciale kwestie van te maken.
Daar doelde ik ook op toen ik zei dat de raciale ondertoon mij niet beviel maar het blijft natuurlijk zo dat sinds de 'lokale' bevolking het in de meeste landen voor het zeggen heeft gekregen dat de situatie niet verbeterd is.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 11:25
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 06-11-2004 @ 12:17 :
Daar doelde ik ook op toen ik zei dat de raciale ondertoon mij niet beviel maar het blijft natuurlijk zo dat sinds de 'lokale' bevolking het in de meeste landen voor het zeggen heeft gekregen dat de situatie niet verbeterd is.
Nee, zeker niet. Dat is gewoon te wijten aan 'mismanagement' (vies woord) en corruptie.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 11:31
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Legend Of Rusj@ schreef op 06-11-2004 @ 06:28 :
lachen me uit? een paar nerds achter een computer die echte leven Bang voor alles zijn en stoer doen op internet? Oehhh ze lachten me uit, ik ben geschokt
Neem jezelf vooral niet te serieus..
Oud 06-11-2004, 15:10
Legend Of Rusj@
nee ik neem sommige forrumers niet serieus.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 15:15
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Legend Of Rusj@ schreef op 06-11-2004 @ 16:10 :
nee ik neem sommige forrumers niet serieus.
Het was sarcastisch bedoeld.
Oud 06-11-2004, 16:50
Odin
Odin is offline
Ik las net dat Bush de meeste stemmen ooit heeft gekregen in een Amerikaanse verkiezing. Hij heeft het oude record van Reagan verbroken.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 18:34
Legend Of Rusj@
dat lijkt me zeer sterk, Bush was niet een super geliefde man bij iederen, reagan had elke staat gewonnen op 1 na(volgens mij minnasota niet), Reagan had zelfs California, en dat gebeurd niet zo vaak met De republicans dat ze een staat als California winnen,
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten