Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-11-2004, 11:47
Verwijderd
the royal tenenbaums
Advertentie
Oud 13-11-2004, 12:13
Briseïs
Briseïs is offline
Ilsetjuhh.
Oud 13-11-2004, 12:14
Verwijderd
Give me a hand
I'm going to the milk the cows
Oud 13-11-2004, 13:07
Bob de Beer
Bob de Beer is offline
Jongen (16) bekent 15 aanrandingen
Gepost door Bart (veekeend) - Bron: Novum
Gepubliceerd: vrijdag 12 november 2004 @ 21:14
In Oestgeest is een jongen van zestien jaar gearresteerd, op verdenking van het plegen van vijftien aanrandingen. Hij zou de afgelopen maanden in Oegstgeest en Leiden zijn misdaden hebben begaan. Inmiddels heeft de jongen bekend, zo meldt de politie vandaag.

Met name jonge vrouwen zouden door de jongen zijn aangesproken. Vervolgens deed hij hen oneerbare voorstellen. Daarna zou hij hen hebben betast.

Oud 13-11-2004, 13:12
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1012057
Oud 13-11-2004, 13:59
Machiavelli
Machiavelli is offline
Sbn: 9029075821
Oud 13-11-2004, 13:59
AlopiA
AlopiA is offline
taai taai
Oud 13-11-2004, 14:25
Briseïs
Briseïs is offline
http://www.100freewallpapers.com/movies/priscilla.jpg
Oud 13-11-2004, 14:27
Machiavelli
Machiavelli is offline
ik snap het niet. je moeder heeft ze ook. de helft van de wereldbevolking heeft ze. je hebt ze zelf, maar dan niet opgevuld...maarja
Oud 13-11-2004, 14:40
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 13-11-2004 @ 15:27 :
ik snap het niet. je moeder heeft ze ook. de helft van de wereldbevolking heeft ze. je hebt ze zelf, maar dan niet opgevuld...maarja
Tietuh!!!!!!!!!!!
Oud 13-11-2004, 14:40
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 13-11-2004 @ 15:40 :
Tietuh!!!!!!!!!!!

Verlanglijstje voor Sinterlkaas 2004
Mark ***********

Boeken:
Frank Herbert - Duin
ISBN 9022534871
€15.95

Philip Roth - Het complot tegen Amerika
ISBN: 9029075821
€17.50

CD's:
Mos Def - The new danger
€19.99

Outkast - Speakerboxx./The love below
€19.99

Norah Jones - Feels like home
€17.99
Oud 13-11-2004, 14:46
Briseïs
Briseïs is offline
?
Oud 13-11-2004, 16:16
Nijn*
Nijn* is offline
http://pic14.picturetrail.com/VOL563...1/71089542.jpg

Oud 13-11-2004, 16:16
Briseïs
Briseïs is offline
12394
Oud 13-11-2004, 16:17
Gothic
Gothic is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1012251
Oud 13-11-2004, 16:17
jet
jet is offline
Oud 13-11-2004, 16:18
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
niks
Oud 13-11-2004, 16:27
Ruby Blue
Ruby Blue is offline
niksj
Oud 13-11-2004, 17:24
Gothic
Gothic is offline
he bah
Oud 13-11-2004, 17:30
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
niks...
Oud 13-11-2004, 17:31
Sjoerd
Sjoerd is offline
Marilyn Manson -" Lunchong Hard Road Out of Hell
Oud 13-11-2004, 18:13
Briseïs
Briseïs is offline
ik ga kinderen voor kinderen kijken
Oud 13-11-2004, 18:15
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
ik ga ltr
Oud 13-11-2004, 20:31
Briseïs
Briseïs is offline
ik ga ondertussen even make-uppen
Oud 13-11-2004, 21:20
Briseïs
Briseïs is offline
godspeed you! black emperor
Oud 13-11-2004, 21:33
*Shorty*
*Shorty* is offline
helemaal nix
Oud 13-11-2004, 21:34
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
*Shorty* schreef op 13-11-2004 @ 22:33 :
helemaal nix
Gelukkig, ik ben niet de enige die post in dit topic.
Oud 13-11-2004, 23:56
Mono-racer
Mono-racer is offline
Er gaat een man naar een kasteel en vraagt aan de kasteelheer:
"Ze zeggen dat het hier spookt. Is dat waar?"
Waarop de kasteelheer antwoordt:
"Onzin... daar heb ik nooit iets van gemerkt...
... en ik woon hier al 500 jaar!"

(gekopieerd van een moppensite....)
Oud 14-11-2004, 01:06
Verwijderd
Hoe ist in Utrecht?
Oud 14-11-2004, 01:11
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
Getronics Q3 results
CEO Klaas Wagenaar: "Getronics is succeeding in maintaining its market position with over 90% renewal rates and consistently high client satisfaction in an intensely competitive market. The Company has been able to close prestigious new business in most geographies. As part of the Company's continuing transformation and development a special cost leadership program has been introduced and further progress has been made with reducing the structural cost base."
Amsterdam, 01 November 2004

* Net result of EUR 3 million in Q3 2004 (Q3 2003: minus EUR 20 million), resulting in minus EUR 9 million year to date. Net result for full year 2004 expected to be positive
* EBITA increased to EUR 7 million in Q3 2004, representing 1.3% of revenue (Q3 2003: EUR 1 million, representing 0.0% of revenue)
* Service gross margin* increased to 19.5% in Q3 2004 compared to 19.0% in Q3 2003. Service gross margin* year to date is 19.4% (17.9% in Q3 2003)
* Selling, general and administrative expenses* declined 12% in Q3 2004 to EUR 88 million (EUR 100 million in Q3 2003)
* The Company has increased its investment in initiatives and activities that will fuel and support business growth, including its recently launched solutions portfolio
* Outlook Q4 and 2004: The Company expects to achieve further improvements in operational performance in Q4 2004 and continues to make progress towards its medium term EBITA targets. 2004 Earnings per Share# (EPS) are expected to show an improvement over 2003 (2003: EUR0.05), taking into account the placement of 100 million new shares in early 2004

* Excluding exceptional operating items
# Before amortization of goodwill, exceptional items and results from divested operations and participations
Oud 14-11-2004, 02:43
Briseïs
Briseïs is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=985723
Oud 14-11-2004, 08:06
waaromniet?
waaromniet? is offline
You have donated 79,152gc to the quest of launching a dragon.
Oud 14-11-2004, 10:54
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
niks
Oud 14-11-2004, 11:01
Briseïs
Briseïs is offline
Oud 14-11-2004, 11:03
Verwijderd
#ccff33
Oud 14-11-2004, 11:25
Dolores
Dolores is offline
1. Welcome To The Jungle
2. It's So Easy
3. Nightrain
4. Out Ta Get Me
5. Mr. Brownstone
6. Paradise City
7. My Michelle
8. Think About You
9. Sweet Child O' Mine
10. You're Crazy
11. Anything Goes
12. Rocket Queen
Oud 14-11-2004, 11:26
Verwijderd
Oud 14-11-2004, 11:27
Sjoerd
Sjoerd is offline
Sjoerd. ` Perfect Match,, [You've got Me] zegt:
waarom zou ik
***@hotmail.com zegt:
weet ik vil kan tog proberen
Ik koop zelf wel
***@hotmail.com zegt:
wat jij wil
Ja daag!
***@hotmail.com zegt:
later
Oud 14-11-2004, 12:13
Souris
Souris is offline
<@NaNi> als je te dichtbij komt
<@Veronique[ANH]> ARGL
Oud 14-11-2004, 12:14
jet
jet is offline
Oud 14-11-2004, 12:20
Briseïs
Briseïs is offline
Stelling 11 luidt: Alle culturen zijn in wezen behoudend en gericht op het in stand houden van hun eigen tradities. Culturen veranderen alleen onder druk van externe omstandigheden.
Oud 14-11-2004, 13:12
de communiceerbeer
Helaas! Dit bericht kun je even niet versturen aangezien de floodcontrole aan staat. Floodcontrole zorgt er voor dat het aantal berichten dat je kunt versturen binnen korte tijd beperkt wordt. De tijd die minimaal tussen het versturen van berichten moet zitten is ingesteld op 60 seconden.
Oud 14-11-2004, 13:12
AlopiA
AlopiA is offline
M V O MV
1 der die das die
3 dem der dem den + n
4 den die das die
Oud 14-11-2004, 13:33
de communiceerbeer
9834
Oud 14-11-2004, 13:44
Verwijderd
Brief scholierenvrijwilligerswerk Project Free Choice. N.a.v. de vrijwilligersdag op het gemeentehuis waar wij als jongerenraad aan hebben meegdedaan (presentatie in de gang en discussie Bram en Eva) komt de VVB (vrijw. vacature bank) met een voorstel over een project wat zich richt op scholieren en vrijwilligerswerk

dat staat er onder mijn control-v
twas voor de ingekomen post cq. mededelingen van de vergadering van a.s maandag.
Oud 14-11-2004, 15:06
catootje
catootje is offline
Gerard Reve – De Avonden

Boekgegevens:

Titel: De avonden
Auteur: Gerard Reve
Uitgeverij: De Bezige Bij
Eerste druk: 1947
Aantal bladzijden: 288 bladzijden

Over de auteur:

Gerard Reve werd geboren als Gerard Kornelis van het Reve op 14 december 1923 in de Van Hallstraat in Amsterdam als tweede zoon in een gezin van overtuigde communisten. Zijn broer, door Gerard steevast aangeduid als 'mijn geleerde broer', was de Leidse hoogleraar Slavische talen en essayist Karel van het Reve (1921-1999). Zijn vader was de journalist Gerard J.M. van het Reve, die publiceerde onder het pseudoniem Gerard Vanter. Gerard Kornelis van het Reve knutselde nogal aan zijn eigen naam, maar schreef toch het vaakst en het langst onder de naam Gerard Reve, wat ook bij Koninklijk Besluit sinds de jaren zeventig zijn echte, burgerlijke naam is.

Opdracht:

Elke gelijkenis van figuren of voorvallen in dit verhaal met werkelijke personen of ge-beurtenissen is toevallig.

Titelverklaring:

‘De avonden’ slaat op de tien avonden die in het boek worden beschreven. De avon-den zijn de belangrijke delen uit het boek en ook de meest voorkomende. Zij zijn het meest gedetailleerd beschreven en in deze avonden gebeurt het meest.
Op één van de eerste pagina’s staat een ondertitel, namelijk Een Winterverhaal. De gebeurtenissen spelen zich af in de winter.

Genre:

Psychologische roman

Tijd:

De vertelde tijd omvat de laatste tien dagen van 1946 (22 december tot de jaar wis-seling). De Avonden is een chronologische beschrijving van de laatste tien dagen van 1946. Elk hoofdstuk beschrijft één dag.

Plaats en ruimte:

In het verhaal spelen de woning en woonplaats van Frits een grote rol. Er is niet op-vallend veel ruimtebeschrijving in dit boek, er zijn wel wat locatiebeschrijvingen, maar niet zo heel veel. De zitkamer van de familie Egters is de belangrijkste ruimte. Hier speelt een groot deel van het verhaal zich af.

Personages:

Het meisje
Ik weet haar echte naam niet. Deze is volgens mij wel genoemd, maar ik kan hem niet weer vinden. Ze is de jongste van de twee meisjes. Ze heeft niet veel vriendin-nen, ook al wil ze dat wel. Maar haar moeder verbiedt haar om om te gaan met buurtgenootjes, in verband met de foute opvoeding van de andere kinderen en smet-vrees. Haar vader noemt haar ‘zijn jongen’ en hij gaat anders met haar om, dan met haar zus. Op een gegeven moment komt het meisje erachter dat ze lesbische gevoe-lens heeft.
- na wat recensies gelezen te hebben over dit boek, ben ik er achter gekomen, dat sommige mensen het meisje Carry noemen, aangezien Carry Slee over haar eigen leven verteld. Omdat ik niet zeker weet of dit echt zo is, noem ik haar gewoon ‘het meisje’ -

Elsje
Elsje is de zus van het meisje. Ze verdedigd heel vaak hun vader, tegen hun moeder. Ze is misbruikt door haar vader, maar alleen het meisje weet dat. Elsje en het meisje hebben niet vaak ruzie, ze kunnen het goed met elkaar vinden.

Vader
De vader van het meisje en Elsje vind het heel erg jammer dat het meisje geen jon-gen is en noemt haar daarom ‘zijn jongen’. Hij is een echte versierder en is meerdere malen vreemdgegaan met vrouwen.

Moeder
De moeder van het meisje en Elsje heeft een heel slechte gezondheid. Ze verbiedt de meisjes heel veel dingen, omdat die haar gezondheid nog slechter kunnen ma-ken. Thuis kunnen ze in haar ogen niks goed doen.

Perspectief:

Het verhaal is een soort van Autobiografie. Carry Slee verteld over haar eigen leven en dus eigenlijk de hoofdpersoon van het boek. Ze heeft het als ik-persoon geschre-ven en de personen om zich heen schrijft ze ook als hij en ze, etc. Het gaat in dit boek om haar eigen jeugd.

Thema:

Twee meisjes die de wereld bekijken door de ogen van hun ouders.

Idee:

Het is erg moeilijk om de wereld te bekijken door de ogen van je ouders, als je zelf nog maar een kind bent.

Samenvatting

Twee meisjes en hun ouders komen in een achterbuurt te wonen. De moeder is ge-wend aan een rijke omgeving en ze wil haar kinderen beschermen tegen ziektes en vieze dingen. De kinderen worden voortdurend van de buitenwereld afgeschermd, ze mogen nergens heen. De moeder wil dat iedereen een goed beeld heeft van haar gezin.
Ze heeft altijd ergens last van, ze heeft het altijd koud, altijd hoofdpijn en ze heeft smetvrees. De vader van het gezin wilde altijd al een zoon hebben en daarom be-handeld hij zijn kleinste dochter als een jongen en misbruikt haar als ze samen gaan douchen.
De vader is de hele dag weg van huis, omdat hij in zijn eentje de kost moet verdie-nen en ook nog schulden heeft die binnenkort moeten worden afgelost. Na een tijdje mogen de twee meisjes wel buiten spelen, omdat ze hier heel waarschijnlijk voor langere tijd moeten blijven. Ze mogen niet bij andere mensen eten en ook niet op de wc-bril gaan zitten. Een tijdje later krijgt het jongste meisje hevige buikkrampen. De moeder is zo druk met de kinderen te beschermen dat ze ze niet goed verzorgt. Het blijkt dat het een ernstige nierbekkenontsteking is, het meisje moet op bed blijven voor zes weken. De moeder toont helemaal geen begrip en heeft eerder medelijden voor zichzelf omdat zij nu voor haar moet zorgen.
De deurwaarder komt en daardoor komt de moeder erachter dat haar man alweer zonder baan zit. Vanaf dat moment zit de kleermakerij van de vader bij de flat, in de slaapkamer. Er zijn dus voortdurend naaisters in het huis en moeder wordt er hele-maal gek van.
De moeder blijft zeuren op de kinderen en kleineert ze de hele dag. Als de kinderen met hun moeder uit school komen, vinden ze hun vader met een ander in bed. Vader gaat het huis uit en de kleermakerij ook. Het jongste meisje mag gaan helpen bij de fietsenstalling van een vriendinnetje, Kitty. Daar merkt ze dat ze lesbische gevoelens heeft en kust Kitty. Kitty is daar zo overstuur van, dat ze het aan de hele buurt ver-teld. Niemand vindt het meisje meer aardig alleen de buurvrouw en haar dochter.
De moeder wordt helemaal gek, ze kan het allemaal niet meer aan. Daarom gaat ze naar een psychiater. Ze geeft van dit alles de schuld aan haar dochters. Wanneer de moeder een zelfmoordpoging doet, doet ze alsof de kinderen het hebben aangericht.
Uiteindelijk wordt het gezin uit die buurt gezet omdat de buurt alleen maar narigheid veroorzaakt en het is ook beter voor de kinderen. Maar in de nieuwe buurt zorgt moeder er vanaf het begin voor dat er geen contact ontstaat tussen hun en de buurt.

Laatst gewijzigd op 30-12-2009 om 13:33.
Oud 14-11-2004, 15:08
Bob de Beer
Bob de Beer is offline

Oud 14-11-2004, 15:09
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
een afbeelding (ava)
Oud 14-11-2004, 15:10
de communiceerbeer
200

Regels voor berichten