Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-12-2004, 00:08
Suusjuhh
Suusjuhh is offline
Citaat:
Optima schreef op 28-11-2004 @ 18:23 :

Ik heb besloten om hem te gaan verleiden, en er zo achter te komen of hij mij, of zijn vriendin leuker vindt. Dit is een agressieve aanpak, en veel mensen veroordelen mij er om. Maar ik zie het zo: als hij echt van zijn vriendin houdt, en zij de ware is voor hem, gaat hij niet op mijn verleiding in, zoja: dan zat die relatie toch al niet goed.
Vink ook, maar áls ie op je in gaat dan moet je nog zien of tie bij zn vriendin weggaat..
Oud 02-12-2004, 01:21
matti
matti is offline
Fout of niet het gaat er uit eindelijk om of je daadwerkelijk tot het verleiden over gaat of niet. Voor zover ik het heb meegekregen leek optima die keus al gemaakt te hebben, persoonlijk heb ik daar wel begrip voor ook al vind ik het niet echt netjes. Verleiden is iets anders dan saboteren, zodra je zijn vriendin in slecht daglicht gaat brengen ben je wel heel laag bezig.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 11:46
Soullar
Soullar is offline
Ok, stel jij verleidt hem. Hij hapt en jullie hebben een heerlijke avond, jij wil best met hem naar bed, en hij ook met jou. Maar hij heeft zijn vriendin nog niet op de hoogte gesteld dat hij het uit wil maken en 'met jou verder wil' (kan je natuurlijk nooit na 1 avondje zeggen, maar het gaat om de vorm).

Laat je hem dan vreemdgaan? Of zoek je eerst ook zekerheid in zijn acties, dat ie ook daadwerkelijk weggaat bij haar en voor jou kiest. Want voor het zelfde geldt dat hij dit zal verzwijgen en verder gaat met haar na een leuk nachtje met jou.
Oud 02-12-2004, 11:56
DK
DK is offline
Blijf met je handen van mensen af die een relatie hebben!! Ik kan je vertellen dat als het uitgaat door jou of hij gaat vreemd door jou, dan maak je geen vrienden! En terecht!! Hij heeft niet voor niks een relatie met haar hoor!
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 12:04
Verwijderd
Citaat:
DK schreef op 02-12-2004 @ 12:56 :
Blijf met je handen van mensen af die een relatie hebben!! Ik kan je vertellen dat als het uitgaat door jou of hij gaat vreemd door jou, dan maak je geen vrienden! En terecht!! Hij heeft niet voor niks een relatie met haar hoor!
ze wil geen vrienden maken, ze wil een relatie
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 12:05
Soullar
Soullar is offline
Citaat:
DK schreef op 02-12-2004 @ 12:56 :
Sinds wanneer is een persoon alleenrecht? Een persoon wordt door evenveel mensen gedeeld als met wie hij of zij omgaat. Ieder wel op een ander vlak, maar je kan niet iemand alleen voor jezelf hebben, tenzij je een torenkamer in je kasteel hebt.

Plus, als ik haar vriend niet zou kennen, en de mensen daarom heen, zal het me weinig boeien wat ze van mij vinden. De mensen in haar omgeving hebben ook maar te respecteren met wie zij om gaat, toch? Het is echt niet zo dat als ik haar zou verleiden, en zij kiest voor mij, verbreekt haar relatie voor mij dat ik dan ineens een gigantische eikel ga zijn tegen de mensen wie zij kent, inclusief haar ex. Het is toch haar keuze? En de pijn die daar uit voor komt is toch afkomstig uit haar keuze? Ga dan niet boos zijn op mij, maar op haar.
Oud 02-12-2004, 13:07
Verwijderd
Citaat:
*blue angel* schreef op 01-12-2004 @ 12:43 :
zolang je het niet over míjn vriend hebt mag je hem verleiden, anders: handen af!
ik heb ondertussen trouwens het topic eens doorgelezen (bij m'n vorige reactie dus niet), en ik wou even melden dat ik het honderd procent eens ben met Optima en Nare.
verder ga ik me niet in de discussie mengen, want daar heb ik geen tijd voor. alles wat ik wou zeggen was trouwens al gezegd door twee voorgenoemde personen en alles wat ik nog wil zeggen zal ongetwijfeld nog wel gezegd worden door dezelfde twee.

nou zeg, Optima, veel succes ermee!! en laat je ff weten hoe het afloopt?

xxx
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 16:31
annia
annia is offline
In mijn ogen is dat verkeerd
Oud 03-12-2004, 16:38
Optima
Optima is offline
Citaat:
Soullar schreef op 02-12-2004 @ 12:46 :
Ok, stel jij verleidt hem. Hij hapt en jullie hebben een heerlijke avond, jij wil best met hem naar bed, en hij ook met jou. Maar hij heeft zijn vriendin nog niet op de hoogte gesteld dat hij het uit wil maken en 'met jou verder wil' (kan je natuurlijk nooit na 1 avondje zeggen, maar het gaat om de vorm).

Laat je hem dan vreemdgaan? Of zoek je eerst ook zekerheid in zijn acties, dat ie ook daadwerkelijk weggaat bij haar en voor jou kiest. Want voor het zelfde geldt dat hij dit zal verzwijgen en verder gaat met haar na een leuk nachtje met jou.
tja, moeilijke vraag. Kijk als hij ontzettend slecht in bed is heb ik natuurlijk liever dat hij het niet tegen zijn vriendin zegt en gewoon lekker naar haar teruggaat

serieus: hij moet zijn vriendin gewoon ruim van tevoren inlichten dat hij iemand heeft leren kennen die hij leuk vindt, voordat er ook maar iets geconsumeerd wordt.
Oud 03-12-2004, 16:42
Optima
Optima is offline
Citaat:
-bambi- schreef op 01-12-2004 @ 14:59 :
maar er lopen zooooooooooooooooooooooooooooooooooo veel jongens op deze aardbol rond die en leuk zijn en vrijgezel.
oh ja? Waar dan? in luilekkerland? In het sprookjesbos? Ik ben er nog geen een tegen gekomen die niet wanhopig/een sukkel/ lellijk/etc was. En als er dan de leuke jongen is die aan alle eisen voldoet, wil de vonk niet overslaan.

de vonk, das het probleem.
Oud 03-12-2004, 20:17
Verwijderd
Als die meid niet iemand is die jij te vriend wilt houden, dan kan dat. Inderdaad, als hij er op in gaat, was hun relatie toch al niet veel soeps. Als je verliefd bent op iemand kunnen de verleidingspogingen van iemand anders je niet zo heel veel schelen, denk ik zo.

Ik vind dat dit absoluut geoorloofd is.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 23:30
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Ik heb er geen problemen mee om met een meid te flirten die een vriend heeft die ik niet ken. Als je toekijkt en wacht tot een verkering uitgaat eindig je altijd 2e.
Oud 04-12-2004, 09:50
lilo
lilo is offline
als jij hem zo leuk vindt, moet je ervoor gaan.
niet wachten dus
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 12:05
Verwijderd
gewoon doen, maar wel bereid zijn alle mogelijke consequenties te aanvaarden.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 23:22
Alistar
Alistar is offline
Hem echt verleiden (alles in de strijd gooien) zou ik niet doen, maar je kan hem laten merken dat je hem leuk vindt. Dan is het idd aan hem wat hij daarmee doet. Ik heb ook ooit een vriend laten weten dat ik m leuk vond, hij is daar niet op in gegaan, vanwege zijn vriendin. Het is dan idd verder zijn verantwoordelijkheid.....
Oud 05-12-2004, 00:47
Shitonya
Shitonya is offline
ja verkeerd, maar niet verboden.

Ik vind het op zich niet kunnen. Je probeert een "goede" relatie stuk te maken door tussen beide te komen. Verplaats je eens in de ander. Zelf vindt je het ook niet leuk als je vriend wordt "afgejat" door een andere vrouw
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 00:51
Verwijderd
Citaat:
Shitonya schreef op 05-12-2004 @ 01:47 :
Verplaats je eens in de ander. Zelf vindt je het ook niet leuk als je vriend wordt "afgejat" door een andere vrouw
Vindt je het dan wel fijn om een man te hebben die zo makkelijk afzwengeld naar een andere vrouw?
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 00:59
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Reverend schreef op 05-12-2004 @ 01:51 :
Vindt je het dan wel fijn om een man te hebben die zo makkelijk afzwengeld naar een andere vrouw?
hmm neuh. Beide gevallen "afjatten" en een "man die makkelijk over gaat op een ander" spreekt me niet echt aan
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 16:01
Verwijderd
Citaat:
Shitonya schreef op 05-12-2004 @ 01:47 :
ja verkeerd, maar niet verboden.

Ik vind het op zich niet kunnen. Je probeert een "goede" relatie stuk te maken door tussen beide te komen. Verplaats je eens in de ander. Zelf vindt je het ook niet leuk als je vriend wordt "afgejat" door een andere vrouw
Nou, als mijn vriendje daarin trapt, ben ik meer teleurgesteld in hem dan in het meisje dat dat doet.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 16:21
elledc
elledc is offline
En TS, heb je hem al "proberen" verleiden??
Met citaat reageren
Oud 05-12-2004, 16:32
Gammaray
Gammaray is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 28-11-2004 @ 18:43 :
Ik vind het wel nep
'dat doe je niet' zegmaar

maar je kunt natuurlijk wel even aftasten zegmaar
alleen als hij er niet op in gaat en jij blijft hardnekkig proberen
ja dan ben je wat mij betreft een bitch
Oud 05-12-2004, 17:41
Apaaaj
Apaaaj is offline
Maar wat ik dan altijd denk, als hij eraan toegeeft en t uitmaakt met zn vriendin en op jou flirtacties ingaat... Zo dat dan ook weer gebeuren als hij wat met jou heeft... Ik zou m niet echt vertrouwen denk ik
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 08:44
Optima
Optima is offline
Citaat:
je probeert een goede relatie stuk te maken door tussen beide te komen
Wat ik me onderhand afvraag, is hoe je je dan WEL hoort te gedragen naar iemand waar je verliefd op bent die al bezet is.

Moet je deze persoon angstvallig ontwijken, en ab-so-luut niet laten merken dan je hem leuk vind? Moet je een soort van fluwelen handschoentjes aandoen om maar heel voorzichtig met elkaar om te gaan?

Ik bedoel: mensen die bezet zijn zijn in wezen niet anders dan mensen die niet bezet zijn. Je hoeft ze toch helemaal niet anders te behandelen? Of zijn er sociale regels voor?

Ik zou in ieder geval niet willen dat mensen mij anders gingen behandelen als ik ene vriend zou hebben.
Oud 06-12-2004, 08:51
Trinity
Trinity is offline
of het verkeerd is?

ja:
- als hij vreemdgaat zonder zijn vriendin in te lichten
- als hij zijn vriendin erg grof dumpt
- als hij je helemaal niet ziet zitten en je daarna erg rot gaat behandelen ( maar als hij al een beetje terug flirt is dit niet zo)

nee:
- als hij zegt je leuk te vinden maar er verder niets mee wil doen ( dan heb je een soort van flirt-vriendschap en kun je gewoon wachten tot het uitgaat)
- als hij na een tijdje kiest voor jou VOORDAT het intiem gaat worden
- als zijn vriendin het met hem uitmaakt ( maarja, dan kun je met een huilbaby zitten)
Oud 06-12-2004, 09:48
Alistar
Alistar is offline
Citaat:
Morgan schreef op 05-12-2004 @ 17:01 :
Nou, als mijn vriendje daarin trapt, ben ik meer teleurgesteld in hem dan in het meisje dat dat doet.
Mee eens.
Als een ander meisje mijn vriendje echt leuk vindt, vind ik dat niet zo'n fijn idee, maar kan ik haar alleen maar gelijk daarin geven. Ik zou zelf niet zo snel echt gaan 'aftasten' want ik blijf liever van andermans relatie af, maar ik kan het me best voorstellen dat iemand dat doet. Het is aan die jongen om daar al dan niet wat mee te doen. Zolang je maar stopt als hij duidelijk laat merken dat hij geen interesse heeft.
Oud 06-12-2004, 17:55
Sitroentje
Sitroentje is offline
Citaat:
Trinity schreef op 06-12-2004 @ 09:51 :
of het verkeerd is?

ja:
- als hij vreemdgaat zonder zijn vriendin in te lichten
- als hij zijn vriendin erg grof dumpt
- als hij je helemaal niet ziet zitten en je daarna erg rot gaat behandelen ( maar als hij al een beetje terug flirt is dit niet zo)

nee:
- als hij zegt je leuk te vinden maar er verder niets mee wil doen ( dan heb je een soort van flirt-vriendschap en kun je gewoon wachten tot het uitgaat)
- als hij na een tijdje kiest voor jou VOORDAT het intiem gaat worden
- als zijn vriendin het met hem uitmaakt ( maarja, dan kun je met een huilbaby zitten)

helemaal mee eens
Oud 06-12-2004, 18:14
love.the.sunset
love.the.sunset is offline
als iemand nog gelukkig is in een relatie vind ik dit fout, dan is het puur uit egoisme, dan hou je er geen rekening mee wat hij voelt en met welke dillema's hij komt te zitten

van de andere kant, hij bepaald natuurlijk zelf of hij op je verleiding ingaat..
Oud 06-12-2004, 19:27
testement
testement is offline
natuurlijk niet, dat is juist leuk

hehe
Oud 06-12-2004, 19:43
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Ik heb vandaag een meisje gehad die al een vriend heeft, en het voelde goed
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 20:22
Verwijderd
Citaat:
Optima schreef op 06-12-2004 @ 09:44 :
Wat ik me onderhand afvraag, is hoe je je dan WEL hoort te gedragen naar iemand waar je verliefd op bent die al bezet is.

Moet je deze persoon angstvallig ontwijken, en ab-so-luut niet laten merken dan je hem leuk vind? Moet je een soort van fluwelen handschoentjes aandoen om maar heel voorzichtig met elkaar om te gaan?

Ik bedoel: mensen die bezet zijn zijn in wezen niet anders dan mensen die niet bezet zijn. Je hoeft ze toch helemaal niet anders te behandelen? Of zijn er sociale regels voor?

Ik zou in ieder geval niet willen dat mensen mij anders gingen behandelen als ik ene vriend zou hebben.
wie heeft t over anders behandelen? of is het zo moeilijk om gewoon te doen zoals jullie al met elkaar omgingen?
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 15:04
Menahem
Menahem is offline
Ik vind het verkeerd, en ik denk dat je dt zelf ook wel beseft. Anders zou je het nl niet eens posten.

Maar goed, de vraag is of het jou wat uitmaakt dat het verkeerd is.
Oud 09-12-2004, 15:06
-bambi-
-bambi- is offline
Citaat:
Ereshkigal schreef op 06-12-2004 @ 20:43 :
Ik heb vandaag een meisje gehad die al een vriend heeft, en het voelde goed
voor jou ja..

egoist
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 20:22
Verwijderd
Super! Stel je voor: het lukt het je en die gozer wordt je vriend. En dan besluit een meisje opeens dat ze jou vriend wel heel erg leuk vind en de agressieve aanval gaat inzetten. Lijkt me leuk!
Met citaat reageren
Oud 02-01-2005, 20:51
voorbijganger
voorbijganger is offline
Citaat:
Optima schreef op 28-11-2004 @ 18:23 :
Maar ik zie het zo: als hij echt van zijn vriendin houdt, en zij de ware is voor hem, gaat hij niet op mijn verleiding in, zoja: dan zat die relatie toch al niet goed.

Is het verkeerd om over te gaan op de agressieve aanpak?

De ware bestaat niet, er zijn altijd meerdere 'waren'.
Ik weet zeker dat jij hem vlugger kunt vergeten, dan zijn vriendin (want iemand die je dumpt vergeet je niet zomaar).
Ga dus maar op zoek naar iemand anders. Als iedereen dit credo respecteerde, zou het leven veel mooier en eenvoudiger zijn .
Oud 03-01-2005, 14:47
Sartre
Sartre is offline
Ach, het ligt eraan.. Als het een vriendin van een vriend van me zou zijn zou ik het nooit doen. Anders wel zou ik er minder moeite mee hebben.
Reageren

Regels voor berichten