|
|
Bekijk resultaten poll: trouwen? | |||
als ik de ware tegenkom |
![]() ![]() ![]() ![]() |
48 | 60.76% |
een samenlevingscontract misschien... |
3 | 3.80% |
samenwonen is ook al goed hoor... |
16 | 20.25% |
nee! doe toch niet zo ouderwets!! |
12 | 15.19% |
Aantal stemmers: 79. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
1 leer dat zinnelijk genot het richtsnoer van het menselijk handelen hoort te zijn en het hoogste goed is => genotzucht Dus, hoe is dat in tegenspraak met mijn voorbeeld van psychologie? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het hedonisme is een filosofie die het zinnelijk genot als het belangrijkste beschouwt Wik.org. Ik bedoelde fatsoenlijk opzoeken. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Of ik wil trouwen of niet ben ik nog niet echt uit.
Opzich kan ik me er wel in vinden dat het onzin is om iets te beloven aan de burgelijke stand -die eigenlijk niets te maken hebben met wat je beloofd- waarvan je niet weet of je het waar kan maken. Aan de andere kant heb ik ook van die momenten dat ik denk aan het romantische plaatje wat ik toch van het huwelijk heb. Opzich is het huwelijk in deze tijd overbodig denk ik, toen ik geboren werd was het nog lastig met voogdij (denk aan mijn ouders die aan een rechter moesten beloven goed voor me te zorgen om mijn vader niet alleen toeziend voogd te laten zijn), maar nu is dat -dacht ik- ook zonder huwelijk een stuk makkelijker te regelen. Maar dat mensen alleen voor een huwelijk bij elkaar blijven vind ik dan weer onzin aangezien mijn ouders al 25 jaar bij elkaar zijn en nooit getrouwd zijn. Ze zijn nooit getrouwd omdat ze niet in het huwelijk geloven. Vooral mijn vader doet het huwelijk af als onzin. Maar ik vind het toch lastig omdat ik ondanks alles trouwen nog steeds als iets moois zie als je er allebei in gelooft.
|
Verwijderd
|
voor iedereen die in trouwen gelooft: doen.
ik zal zelf niet zo snel trouwen, samenwonen is ook goed genoeg. misschien ooit, als ik en mijn vriend heel lang bij elkaar zijn ofzo. maar echt nodig is het niet. we wonen wel samen en zijn laatst door zijn opa, die dominee is, zondig verklaard. we leven in strijd en in zonde met de bijbel omdat we samenwonen, en niet getrouwt zijn aldus zijn opa. ik kan me er enorm om vermaken. vooral omdat: ik geen christen ben, niet met of volgens de bijbel leef, en dus ook niet zondig tegenover die bijbel. ik vond het wel grappig om te horen, maar hij heeft het natuurlijk niet rechtstreeks durfen te zeggen (via de ouders van mijn vriend, die nogal boos waren om die reactie). |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Een huwelijk is voor veel Nederlanders vandaag de dag niet meer van deze tijd. Zij hebben alternatieven gevonden. Tegenwoordig zijn ze alleenstaand of ongehuwd samenwonend. Bij dat eerste doet men aan sex wanneer men dat wil en met wie men dat wil. Liefde is vaak ver te zoeken. Als men dan eindelijk een geliefde heeft kunnen vinden die aan de eisen voldoet dan gaat men eerst samenwonen. Men gaat de ander eerst uitproberen, eerst testen alsof de ander een huishoudapparaat is wat bij slecht functioneren binnen 8 dagen met kassabon omgeruild kan worden. Als op een gegeven moment ook nog eens kinderen om de hoek komen kijken dan pas wordt er eventueel gesproken over een huwelijk, tenminste als men niet al heeft besloten uit elkaar te gaan en een regeling te treffen voor de kinderen. U merkt het, achterlijk kan de Nederlandse cultuur absoluut niet worden genoemd.
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ouders die elkaar naar het leven staan tijdens een scheiding is immers ook van opvoedkundige waarde, de kinderen worden er namelijk elkker hard en getraumatiseerd van. Werkelijk de ideale manier zou ik zeggen.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Verder als er sprake is van kinderen, is het uitgaan/scheiden van de ouders altijd pijnlijk. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik vind het niet achtergehaald. En dat blijkt ook. Er zijn nog steeds mensen die trouwen en mensen die elkaar ten huwelijk vragen. Hoe mensen hele "moderne" opvattingen. Ik vind het ook iets moois. Als je niet al te vlug trouwt of zonder te beseffen waar je aan begint.
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Trouwen Verwijderd | 178 | 31-03-2008 19:25 | |
Liefde & Relatie |
De factoren die een rol spelen bij een relatie die uiteindelijk leidt tot trouwen Verwijderd | 39 | 20-06-2007 20:52 | |
Werk, Geld & Recht |
Huis kopen -> trouwen of ...? ekki | 38 | 13-04-2006 10:53 | |
Liefde & Relatie |
Mijn zus gaat trouwen.. Verwijderd | 222 | 20-06-2005 08:35 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Driekwart (75%) christelijke studenten is maagd BiL@L | 311 | 04-01-2005 19:00 | |
De Kantine |
[gouweouwe]Wat staat er onder jouw ctrl+v? fractuur | 500 | 14-09-2004 19:15 |