![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Lees het boek A Brief History of Science van Thomas Crump eens, en ga eens na hoe vaak de qu'ran genoemd wordt. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Een betoog zou ik het niet noemen eerder schijnheilig belerend geblaat maar blij toe dat je de anokdates hier achterwege liet Laatst gewijzigd op 21-01-2005 om 13:30. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
achterwege, niet halverwege. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
boodschap overgekomen hoop ik ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En daarbij zul je een spelfout niet terug horen in een voordracht, mijn punt is dat je teksten best kunt inkorten en je niet steeds in herhaling hoeft te vervallen en probeer voortaan met feiten te komen en niet hier je vroeger was alles beter lulverhaaltjes op te dissen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bron??? |
![]() |
||
Citaat:
![]() *Bedankt, je hebt me laten lachen. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
O ja, het is toch . |
![]() |
||
Citaat:
Islamitische wetenschap mocht zich in zijn hoogtedagen misschien kunnen meten aan de wetenschap in de westerse wereld, maar sinds de 13e eeuw is de islamitische wereld hopeloos achterlijk gebleven tov het westen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Waarschijnlijk omdat ze het te druk hadden met interne twisten te beslechten het heeft wel heel meer oorzaken hoor enige historische kennis zou hier op zijn plaats zijn. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Toch bloeide hier de Verlichting op, en het Humanisme, de eerste democratiseringsgolven tegen despotisch wereldlijke heersers en tegen de overheersing van de kerk. Waarom hadden wij hier dan wel tijd en aandacht voor wetenschap, en zij daar niet? Ik gok erop dat de islam meende dat het de wijsheid al in pacht had, en dat bovendien de strikte onderwerping aan God en zijn onfeilbaarheid ervoor zorgde dat ze daar niet verder gingen kijken dan hun neus lang was. Laatst gewijzigd op 21-01-2005 om 18:26. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De rijkdom was niet eerlijk verdeeld en de ontwikkeling bleef lang achterwege doordat er weinig aandacht was voor onderwijs aan het gewone volk. Ze hoefde alleen de koran uit hun hoofd te kennen that was all. Maar goed als je hierop dieper wil ingaan kun je er beter een nieuwe topic over openen. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Een citaat van Muhammed: "Het is niet alleen jullie recht om kennis te vergaren, maar ook jullie plicht". Dit is de enige die in me opkomt, maar er zijn het er veel meer die kennisvergaring aanmoedigen/verplichten. En hoe zou de Islam kunnen menen dat zij de wijsheid al bezitten? De Islam is geen wetenschap ofzo, maar een begeleider, het laat zien hoe je moet leven om zowel op aarde, als na je dood gelukkig te zijn. Ik vond je stukken eerst eigenlijk best goed, maar de laatste tijd ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||