Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2005, 23:52
dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 20-02-2005 @ 00:38 :
Is dit sarcasme of ben je echt zo dom om jezelf tegen te spreken? Ook al hebben Nederlandse jongeren de bedoeling om te laten zien dat ze trots zijn om Nederlander te zijn, dat is hun goed recht. Als een Marokkaan een Marokkaans vlaggetje draagt terwijl hij/zij in Nederland: 'Is geboren, getogen, er woont, zal trouwen, en dood zal gaan' wat is dan de waarde van zo'n Marokkaans vlaggetje, buiten het feit dat de Marokkaan erop aan zal worden gekeken?

Een Marokkaan met een Nederlandse vlag op zijn tas, daar heb ik respect voor
Je zegt zelf 'Als een Marokkaan een Marokkaans vlaggetje draagt terwijl hij/zij in Nederland: 'Is geboren '

Dan is hij toch een Nederlander, en geen Marokkaan zoals jij m noemt
Oud 20-02-2005, 00:06
Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Citaat:
dingokoning schreef op 20-02-2005 @ 00:52 :
Je zegt zelf 'Als een Marokkaan een Marokkaans vlaggetje draagt terwijl hij/zij in Nederland: 'Is geboren '

Nee hoor
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 00:11
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
dingokoning schreef op 20-02-2005 @ 00:52 :

Ja, maar ik kan moeilijk zeggen:

'Een Marokkaan met een Nederlandse vlag op zijn tas, daar heb ik respect voor'

Want dat had ik al. Nou ook, speciaal voor jou:

'Een Nederlander met een Marokkaanse achtergrond, met een Nederlandse vlag op zijn tas: daar heb ik respect voor'

Zo goed?
Met citaat reageren
Oud 20-02-2005, 00:18
dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 20-02-2005 @ 01:11 :
Ja, maar ik kan moeilijk zeggen:

'Een Marokkaan met een Nederlandse vlag op zijn tas, daar heb ik respect voor'

Want dat had ik al. Nou ook, speciaal voor jou:

'Een Nederlander met een Marokkaanse achtergrond, met een Nederlandse vlag op zijn tas: daar heb ik respect voor'

Zo goed?
Oud 20-02-2005, 11:07
Mr. Bungle
Mr. Bungle is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 20-02-2005 @ 00:38 :
Is dit sarcasme of ben je echt zo dom om jezelf tegen te spreken? Ook al hebben Nederlandse jongeren de bedoeling om te laten zien dat ze trots zijn om Nederlander te zijn, dat is hun goed recht.
Komt voor sommige mensen provocerend over.
idd dom van die mensen die dat vinden.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 18:58
AirWave94
AirWave94 is offline
Citaat:
RanC schreef op 02-02-2005 @ 16:46 :
Ze voldoen tenminste niet aan het extreem-rechts lonsdale stereotype.
Extreem-rechts? Ze weten niet eens waar ze het over hebben, meelopers. Wazi's noem je dat.

Maar ik vind ook gewoon dat je die vlaggetjes op je tas mag hebben. Waar doen ze nou moeilijk over dan ?
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 19:04
RanC
RanC is offline
Citaat:
AirWave94 schreef op 24-02-2005 @ 19:58 :
Extreem-rechts? Ze weten niet eens waar ze het over hebben, meelopers. Wazi's noem je dat.

Maar ik vind ook gewoon dat je die vlaggetjes op je tas mag hebben. Waar doen ze nou moeilijk over dan ?
Dat is nou het extreem-rechts stereotype.
Dom en onwetend.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 19:45
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
RanC schreef op 24-02-2005 @ 20:04 :
Dat is nou het extreem-rechts stereotype.
Dom en onwetend.
Omdat ze een vlaggetje op hun jas doen? Ik zie op school weleens mensen lopen met van die 'pro communistische' t-shirts en opnaaiertjes, dat zou dan volgens jou redenering m.b.t stereotyp gedrag natuurlijk onder extreem-links vallen, gelukkig.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 19:47
RanC
RanC is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 24-02-2005 @ 20:45 :
Omdat ze een vlaggetje op hun jas doen? Ik zie op school weleens mensen lopen met van die 'pro communistische' t-shirts en opnaaiertjes, dat zou dan volgens jou redenering m.b.t stereotyp gedrag natuurlijk onder extreem-links vallen, gelukkig.
Ligt eraan. Als het van die Che Guevara shirtjes zijn dan vallen ze eerder onder de "popie-jopie would-be linkse aap" categorie.

Maar in veel gevallen: Ja.
Hoewel ik meer wanna-be Hitlers dan Marxisten ken.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2005, 20:12
Legend Of Rusj@
Legend Of Rusj@ is offline
Een grote reden dat Cals College dit doet omdat in 2003 er een nederlands in neergestoken door een groepje marrokanen, na dat werd de school zo gezegd veilliger gemaakt, de 1e en 2e klassen hadden apart lunch zodat de leraren meer overzicht hadden op ons op ruzie te verkomen ( Ja ik zat op die school) Er zitten aardig wat marrokanen op die school en ook aardig wat Neo-nazi's, in ieder geval ze zijn tegen marrokanen, en dat kan wat gevechten beoorzaken en een nederlandse vlag kon dat op zich wel doen op onze school, Natuurlijk kan de school nooit verbieden om nederlandse vlag niet op een rugtas te doen maar ik snap de reden wel dat de school veilig willen maken, het grote probleem is niet de school de immigratieproblemen, leer de immigranten trots te zijn op land, dat zal op zich wel helpen en Meneer van rooiien is op zich wel oke~!
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 00:31
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
RanC schreef op 24-02-2005 @ 20:47 :
Ligt eraan. Als het van die Che Guevara shirtjes zijn dan vallen ze eerder onder de "popie-jopie would-be linkse aap" categorie.

Dus?

Citaat:
[/pl]:
RanC schreef opDat is nou het extreem-rechts stereotype.
Dom en onwetend
Ik vind het bijzonder storend als iemand een trainingspak aan heeft waar heel groot en ongegeneerd 'CCCP' op staat. Als je blijkbaar dergelijk gedachtengoed steunt en toch met je nikes en je walkman in Utrecht rondloopt vind ik je een behoorlijke sukkel. Ik vind mensen met Lonsdale kleding net zo dom, niet omdat zij vinden wat ze vinden, maar wel omdat ze dat uitdragen op een onverstandige manier. Idem voor de wannabee-commies
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 07:48
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 25-02-2005 @ 01:31 :
Ik vind het bijzonder storend als iemand een trainingspak aan heeft waar heel groot en ongegeneerd 'CCCP' op staat.
EU ban urged on communist symbols

Thursday, 3 February, 2005, 19:28 GMT

Several European Parliament members have urged the EU to match a proposed ban on Nazi signs with one on communist symbols like the hammer and sickle.
The MEPs, from Lithuania, Estonia, the Czech Republic, Hungary and Slovakia, said communist symbols were a reminder of suffering under Soviet-era regimes.

EU debate over Nazi symbols was fuelled by outcry after the UK's Prince Harry wore a swastika to a costume party.

A spokesman said the EU had no plans to include communist signs in any new ban.

'Equal treatment'

Possible measures forbidding Nazi symbols are to be discussed by EU members this month as part of proposed rules to outlaw xenophobia and racism across the 25-member bloc.

Correspondents say any such ban would be fraught with difficulty.

The group of centre-right MEPs put their case over communist symbols to EU justice and home affairs commissioner Franco Frattini.

"We would like to have an equal treatment of the other evil totalitarian regime of the communist system," said Jozsef Szajer, a Hungarian MEP, according to the Associated Press news agency.

Czech MEP Jan Zahradil agreed: "If we decide to ban one, we should decide to ban all of them."

But Mr Frattini's spokesman, Frisco Roscam Abbing, said the commissioner felt it "might not be appropriate" to include communist symbols in the context of discussions on xenophobia and anti-Semitism.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/4234335.stm
Oud 25-02-2005, 08:53
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
AirWave94 schreef op 24-02-2005 @ 19:58 :

luister jij ook naar 'screwdriver'?
Met citaat reageren
Oud 25-02-2005, 08:55
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 25-02-2005 @ 01:31 :

Ik vind het bijzonder storend als iemand een trainingspak aan heeft waar heel groot en ongegeneerd 'CCCP' op staat. Als je blijkbaar dergelijk gedachtengoed steunt en toch met je nikes en je walkman in Utrecht rondloopt vind ik je een behoorlijke sukkel. Ik vind mensen met Lonsdale kleding net zo dom, niet omdat zij vinden wat ze vinden, maar wel omdat ze dat uitdragen op een onverstandige manier. Idem voor de wannabee-commies [/B]
op zich heb je gelijk hierover, bij mij op school liep een gast met een Che Guevara t-shirt, met de duurste mp3 speler erbij. En wat die toen ook nog zei: 'ik haat het communisme'
Met citaat reageren
Oud 26-02-2005, 09:12
00RedBaron
00RedBaron is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 25-02-2005 @ 09:55 :
op zich heb je gelijk hierover, bij mij op school liep een gast met een Che Guevara t-shirt, met de duurste mp3 speler erbij. En wat die toen ook nog zei: 'ik haat het communisme'
Het grootste deel van de dragers van Che Guevara en CCCP shirts weten nog geen eens wat het inhoud. Het staat vaak gewoon mooi en veel mensen hebben gewoon geen zin om de betekenis erachter te zoeken.

Sinds WO2 is het in NL nog steeds verboden om vaderlands liefde en nationalisme uit te stralen. Een Nederlandse vlag vind ik niets mis mee! Maar als er op school veel conflicten tussen Nederlanders en Allochtonen zijn, vind ik dat de school Karl Kani, Lonsdale en die vlaggetjes mag verbieden.

Zelf draag ik kisten, en soms denken mensen echt dat ik daarmee een recht-extremistisch geluid wil geven, wat dus echt vreselijke onzin is. Ik kan me daar zo aan ergeren!
Reageren

Regels voor berichten