Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-03-2005, 16:30
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
vichog schreef op 14-03-2005 @ 17:27 :
beetje opgefokt?
Nu ja, het hele pro-schepping lijkt af en toe wel uit een grijsgedraaide grammofoonplaat te bestaan. blame me.
als mensen nu gewoon de moeite zouden nemen even de nodige voorgeschiedenis te kennen voordat ze zomaar iets posten.

Maar, iets uit niets is geen argument, idem voor 'god heeft het gemaakt', dus wat houd de stelling van Stoere Meid nog overeind?
Oud 14-03-2005, 16:45
vichog
vichog is offline
Citaat:
T_ID schreef op 14-03-2005 @ 17:30 :
Nu ja, het hele pro-schepping lijkt af en toe wel uit een grijsgedraaide grammofoonplaat te bestaan. blame me.
als mensen nu gewoon de moeite zouden nemen even de nodige voorgeschiedenis te kennen voordat ze zomaar iets posten.

Maar, iets uit niets is geen argument, idem voor 'god heeft het gemaakt', dus wat houd de stelling van Stoere Meid nog overeind?
Inderdaad, waar wij het nu even over hebben heeft even niks met de stelling te maken. Maar wat wel in me opkwam over 'iets uit niets-gedachte' Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?

Over de stelling de mens is gelijk aan god las ik laatst het volgende: "Doe uw uiterste best de eenheid te bewaren die de Heilige Geest onder u tot stand heeft gebracht, door in vrede met elkaar te leven. Wij horen immers bij hetzelfde lichaam; wij hebben dezelfde Geest; wij verwachten dezelfde heerlijke toekomst, omdat God ons heeft geroepen. Voor ons is er maar één Heer, één geloof en één doop. En wij hebben allemaal één en dezelfde God en Vader, Die boven ons allen staat, Die in ons allen is en door ons allen werkt".

Hieruit kun je dus eigenlijk concluderen dat God 'hoger' is c.q. boven de mens staat, maar dat lijkt me logisch... maar dit is ook zeker waar: "Ik vermag alle dingen door Jezus Christus en zal zelfs grotere dingen doen dan Hij heeft gedaan."
Oud 14-03-2005, 18:08
haplo
haplo is offline
Citaat:
vichog schreef op 14-03-2005 @ 17:11 :
Verklaar jij maar eens hoe een plant uit het niets kan ontstaan...
Een plant ontstaat ook niet uit niets.....

Citaat:
En ik geloof niet in een of andere oerknal omdat de dingen die nu zo zijn, niet vanzichzelf zo gekomen zijn: Alles is mooi georderd en loopt in een vast ritueel (denk maar aan de zon die opkomt en weer ondergaat).
Daar zijn dan ook mooie natuurwetten en een hele hoop tijd voor.

Overigens: als de oerknaphypothese foutief blijkt te zijn, is dat geen argument voor het scheppingsverhaal e.d.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 18:08
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
vichog schreef op 14-03-2005 @ 17:45 :
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Omdat de waarheid me wel wat meer waard is.
Oud 14-03-2005, 19:20
Verwijderd
Citaat:
vichog schreef op 14-03-2005 @ 17:11 :
Verklaar jij maar eens hoe een plant uit het niets kan ontstaan...

En ik geloof niet in een of andere oerknal omdat de dingen die nu zo zijn, niet vanzichzelf zo gekomen zijn: Alles is mooi georderd en loopt in een vast ritueel (denk maar aan de zon die opkomt en weer ondergaat).
Gebruik eens de zoekfunctie en zoek naar 'evolutie'.

Als die oogkleppen tenminste niet in de weg zitten.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 19:27
vichog
vichog is offline
Wat zijn mijn uitspraken populair!
Reageren

Regels voor berichten