|
|
Bekijk resultaten poll: Zijn mannen en vrouwen gelijkwaardig aan elkaar | |||
Ja. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
24 | 35.82% |
Nee. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
43 | 64.18% |
Aantal stemmers: 67. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik heb zelf nooit geloofd, ik ben niet opgevoed met een geloof, maar het is wel de reden dat ik het nooit zal kunnen. Ik kan niet in een God geloven waarvan ik merk dat hij door mensen is verzonnen. Ik kan een god wel waarderen als symbool van al het goede in de mens en aan de levenskracht van alles wat bestaat. De duivel is de tegenpool: al het slechte in de mens. Een hiernamaals...ik begrijp wel dat het een hoopvolle gedachte is, en de angst voor een akelig hiernamaals heeft veel mensen op het rechte pad gehouden, maar ten eerste heb ik zelf een geweten, en ten tweede vind ik het naief. Laatst gewijzigd op 06-03-2005 om 16:47. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Polygamie is een prima oplossing in een patriarchale samenleving waar een tekort bestaat aan mannen. De vrouwen kunnen de aanwezige mannen dan delen, en zo toch de status van gehuwde vrouw verkrijgen, zoons krijgen die later voor hen zullen zorgen. Maar het is een beetje uit de tijd he? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Maarja, het is simpel toch als iemand het niet wilt, moet de persoon maar een keuze maken. Nouja als bv weduwen/gescheidenen (waar mannen liever niet mee willen huwen, wat debiel is , maar goed) er gelukkig van worden, wie ben jij dan hun dat recht te ontnemen? Tegenwoordig draait het toch om de keuzes dat een volwassen persoon mag maken, zolang die persoon maar gelukkig is er er andere geen last mee bezorgt? |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
verder hoeven relaties niet gebasseerd te zijn op liefde hoor, tis wat de personen zelf willen. Laatst gewijzigd op 06-03-2005 om 17:13. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
De natuur is voor mij goddelijk genoeg. Maar eigenlijk neigt dat meer naar atheisme.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Zoals ik al eerder toelichtte missen we een manier om te oordelen of iets ergens bij hoort of niet, dus moeten we in feite iedereen die beweerd islamiet te zijn, of uit naam van de islam te handelen gelijk geven. Je kan hoogstens zeggen dat jouw interpretatie daar niet mee strookt.
||
![]() |
Citaat:
idd, maar dan dient juno te zeggen dat haar interpretatie van de Islam het zo ziet. en wat is er mis met gewoon de islamiet gelijk geven? Is hij niet diegene die het geloof uitoefend, moet hij dan niet extra allert zijn op de regels etc? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Veel relaties zijn oa ook gebasseerd op lust... en nee, het lijkt me sterk dat ouders willen dat hun dochter met een man trouwt die al met iemand anders getrouwt is. Als dat wel zo is ben ik erop tegen, want islam kent geen gedwongen huwelijk. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik kan me zo boos maken om mensen die tijdens Islam discussies met uithuwelijking komen ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
omdat er misbruik van polygamie gemaakt kan worden, moet het volledig afgeschaft worden? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() verder heeft dit niets met islam te makeb |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Gelukkig kunnen moslims in nederland wel gewoon trouwen, als ze het willen tenminste ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Voor de moskee mag je gewoon met 4 vrouwen trouwen, dat huwelijk heeft hier toch geen rechtsgeldigheid. Met die vrouwen woon je slechts ongehuwd samen. Het is dus absoluut aan te raden om de administratie onderling bij de notaris heel goed te regelen. Bij de notaris dus, anders wordt het nog niet geaccepteerd. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Bovendien weet ik waarschijnlijk al wat er staat, het gebruikelijke "de vrouw moet trots zijn op haar onderworpenheid omndat het zo hoort omdat allah dit zo zegt omdat het in de koran staat omdat de koran heilig is omdat het rechtvaardig is, etcetc" Dit is op voorhand weerleggen door te zeggen dat het slechts een interpretatie is, en jij daar verder weinig zinnigs over kan beweren.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Nee Is de vrouw gelijk aan de man? Nee Einde discussie? |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Boerka verbod, what the hell! nachtmens | 312 | 09-08-2012 17:06 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Een stukje waarheid over de Islam Kaka8 | 4 | 23-01-2011 10:18 | |
'Stemmingmakerij over islam onverantwoord' Verwijderd | 159 | 27-04-2006 00:16 | |
Vrouwen en de Islam bram87 | 47 | 26-04-2006 17:13 | |
In welke mate staat de Koran integratie van moslims in de weg? PGWR | 36 | 28-03-2005 15:17 | |
,,Nederland is de perfecte islamstaat'' Yousra | 85 | 19-01-2004 10:29 |