Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-05-2005, 23:25
peaceflower
peaceflower is offline
Het is overigens maar wel weer eens bewezen dat polls onbetrouwbaar zijn. Nederland stond immers in de top 10.

En dat het nu Oostblokvisie Songfestival wordt genoemd is niet helemaal terecht, want Polen, Slovenie, Estland, Litouwen, Bulgarije en Wit-Rusland zijn niet door de voorronde heengekomen.
Oud 19-05-2005, 23:34
bamiPoep
bamiPoep is offline
goddamn sommige zingchix waren mooooooooi!

nederland ook weer goed gedaan
Oud 20-05-2005, 08:31
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Noorwegen was veeeet .
Oud 20-05-2005, 09:22
fractuur
fractuur is offline
België ook niet door, beetje hetzelfde probleem als Nederland.

Wat ik trouwens ook kut vind van het songfestival, is dat er standaard landen als Engeland en Frankrijk geplaatst zijn. Terwijl sommige van die landen soms zulke slechte nummers voortbrengen. Net als sommige mensen die gisteravond zijn doorgegaan. Wie zei er ook alweer dat er overeenkomst in cultuur en dat soort shit niet bestond? Moldavië de gexte!
Oud 20-05-2005, 09:43
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Qua stem was die Nederlands duidelijk het beste. Echt raar dat Nederland niet door is.
Ze hadden een vakjury moeten laten beoordelen dan waren we zeker door geweest.
Oud 20-05-2005, 09:48
Shadina
Shadina is offline
Jezus, dit slaat echt nergens op. Nederland moest door! Nederland was gister een van de besten. Hoe kunnen nou landen als Noorwegen en Macedonie doorgaan?? Vooral Noorwegen.. ik vond hen het slechtste gister (samen met Litouwen). Echt verschrikkelijk.

De 10 landen die volgens mij door moesten gister: Oostenrijk, Moldavie, Letland, Israel, Nederland, IJsland, Roemenie, Hongarije, Andorra, Bulgarije en Denemarken.

Nu is mijn enige hoop nog Turkije.. (Al hebben zij niet zo'n goed nummer)
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 09:52
Verwijderd
Wie is die Shiri?

Nederland moet eens een ander soort liedjes in gaan sturen, het lijkt me nu toch wel duidelijk hoe het werkt ed...waarom dan toch telkens eigenwijs blijven en een ander soort dingen insturen?

Ik ben geloof ik maar voor Roemenië...maar ik heb de helft ook (nog) niet gehoord ed. Die trommels waren iets te, maar ik vond haar ook gewoon goed zingen.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 10:34
zus en zo
zus en zo is offline
Shiri is van Israël
Oud 20-05-2005, 10:57
Verwijderd
van wat ik gezien heb....de helft ongeveer was glennis de enige die een goede podiumpresentatie neerzette. ze heeft best wel een uitstraling vergeleken met veel van die uitgemergelde oostblok hoertjes, die met hun kont staan te schudden.

hoogepunt: die oosterrijkse doos in de heidi jurk: hahahaha wat heb ik me vermaakt, hoe slecht en sneu was dat
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 11:10
levi's
levi's is offline
Mijn top 10 van gisteren was:

1. Nederland
2. Israel
3. Hongarije
4. Iceland
5. Roemenie
6. Estland
7. Moldavie
8. Denemarken
9. Monaco
10. Oostenrijk

Israel moet winnen zaterdag!
Oud 20-05-2005, 11:22
Shadina
Shadina is offline
Ik vond die jurk trouwens echt lelijk. Het stond haar ook niet zo mooi.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 12:35
Verwijderd
Glennis had geen podium presentatie... iig niet een waarmee je het tegenwoordig op het songfestival redt. Dat is toch al een aantal jaar duidelijk.

Ik stel voor om volgende keer een act met leeuwen te doen of zo.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 12:37
zus en zo
zus en zo is offline
de stemmen van 3 landen zijn ongeldig verklaard en toen heeft een jury het overgenomen ofzo...

die televoting zuigt, er moet weer een jury komen
Oud 20-05-2005, 12:56
JH
JH is offline
Geweldig, we zijn dit jaar weer snel klaar met die onzin, snap echt de mensen niet die het Oostblok Festival nog geweldig vinden
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 12:59
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Haha wat een pathetische poppenkast weer. Als het Songfestival draaide om kwaliteit zouden er zo'n vijf deelnemers per jaar zijn. En als je met een zouteloos liedje dat niet blijft hangen aan komt zetten en je de uitstraling van een kartonnen doos hebt dan kom je niet in de finale. Goh.
Oud 20-05-2005, 14:09
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Milk schreef op 20-05-2005 @ 13:35 :
Ik stel voor om volgende keer een act met leeuwen te doen of zo.
Zonder kooi, voor de spanning.
Oud 20-05-2005, 14:11
Verwijderd
Citaat:
fractuur schreef op 20-05-2005 @ 15:09 :
Zonder kooi, voor de spanning.
Daar doelde ik ook op

Eens kijken hoe vaak we 12 punten krijgen dan
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 14:21
Verwijderd
Ik moet eerlijk zeggen, toen Glennis in Nederland had gewonnen, dacht ik al shit. We gaan niet winnen, weer zo'n stomme ballad die de top tien nooit haalt. Maar toen ik gister de rest hoorde, dacht ik dat Nederland wel een grote kans maakte.

Maar nee hoor, een land met stomme rockmuziek en rondvliegende travestieten gaat wèl door (Noorwegen). Er gingen dit keer veel stomme liedjes door.

Dat krijg je ook als die stomme k*tlandjes uit Zuid-Oost-Europa allemaal op elkaar stemmen uit solidariteit. Heel ex-Joegoslavië stemt op elkaar, en ex-Sovjet Unie, de Balkan, de Balkische Staten en soms ook Scandinavië. Je kan altijd al voorspellen wie op wie stemt. Zoals met Turkije Griekenland en Cyprus.

Maar ja, dat krijgt Nederland ook als ze niet leert dat ze niet op ballads moet stemmen. Is het nou zo moeilijk te begrijpen dat zo'n lied nooit wint.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 14:28
Floris_22
Floris_22 is offline
Zoals verwacht, zoals altijd zorgt Nederland dat we met een slap afstreksel dat een liedje wordt genoemd naar het songfestival gaan. Niks negatiefs over haar stem, maar niks dan negatiefs over het liedje.
Oud 20-05-2005, 15:33
Verwijderd
Citaat:
Shadina schreef op 20-05-2005 @ 12:22 :
Ik vond die jurk trouwens echt lelijk. Het stond haar ook niet zo mooi.
Door die jurk was echt dansen enz. niet eens mogelijk, ze moest wel stijf blijven staan anders vielen haar borsten er uit...

De andere vijf jurken die mee waren waren btw ook echt , volgens mij waren ze nog een heel stuk erger dan deze.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 17:44
@ngel from Hell
@ngel from Hell is offline
Misschien is het een idee om volgens jaar Jan Smit ( krijgen we 12 punten van Duitsland) met een paar achtergrond danseressen in Klederdracht (mini formaat) die de klompendans gaan doen
Oud 20-05-2005, 18:22
Shadina
Shadina is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 20-05-2005 @ 16:33 :
Door die jurk was echt dansen enz. niet eens mogelijk, ze moest wel stijf blijven staan anders vielen haar borsten er uit...

De andere vijf jurken die mee waren waren btw ook echt , volgens mij waren ze nog een heel stuk erger dan deze.
Die jurk van Israel was heel mooi. Maar voor de rest waren ze niet bepaald om aan te zien. Vooral van die achtergronddanseressen (weet ff niet welk land) waar ze ook als een hondje gingen dansen. Afschuwelijk.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 18:31
zus en zo
zus en zo is offline
De Nederlandse selectie gaat veranderen:

"The selection procedure for the 2006 Eurovision Song Contest in the Netherlands will change dramatically. Gerard Dielessen, head of broadcaster NOS, said that.

Next year should be "younger, more exciting and better", NOS said. No semifinals will take place; the 2006 Dutch representative will be chosen in one national final event. Paul de Leeuw, who hosted several editions of the Nationaal Songfestival in the past and featured as jury member this year, will host this event..

NOS also wants to change the selection criteria for the songs. So far, it's known that everyone can submit songs, but that the organisation will also approach composers and singers with an invitation to join.

So far, it's for sure that the Netherlands participates in 2006. What will happen after 2006 will be decided after next year's Eurovision Song Contest."

bron: www.esctoday.com
Oud 20-05-2005, 18:48
Floris_22
Floris_22 is offline
Dat hadden ze na dat verschrikkelijke lied van Willeke Alberti al moeten doen. Volgens mij was dat in '94 of '95.
Nederland heeft bijna elk jaar typische songfestival liedjes. Dat werkte vroeger, maar tegenwoordig wil iedereen meiden in een topje, en een dancebeat. Helaas maar tis niet anders.
Oud 20-05-2005, 20:27
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
zus en zo schreef op 20-05-2005 @ 19:31 :
De Nederlandse selectie gaat veranderen:

"The selection procedure for the 2006 Eurovision Song Contest in the Netherlands will change dramatically. Gerard Dielessen, head of broadcaster NOS, said that.

Next year should be "younger, more exciting and better", NOS said. No semifinals will take place; the 2006 Dutch representative will be chosen in one national final event. Paul de Leeuw, who hosted several editions of the Nationaal Songfestival in the past and featured as jury member this year, will host this event..

NOS also wants to change the selection criteria for the songs. So far, it's known that everyone can submit songs, but that the organisation will also approach composers and singers with an invitation to join.

So far, it's for sure that the Netherlands participates in 2006. What will happen after 2006 will be decided after next year's Eurovision Song Contest."

bron: www.esctoday.com
Jeuj, Nance weg en dan zal het sowieso wat beter gaan. Verder hadden ze dat meerdere weken concept al afgekeken van België, waar het wel een succes was. Go Nederland!

Wel jammer dat amateurs geen nummers meer kunnen inzenden. Op zich ligt het toch niet aan hen dat de nummers slecht zijn?

@@ngelfromHell: Wat Oostenrijk kan, kunnen wij ook. Tis alleen erg jammer dat Jan Smit niet door de nationale voorronde heen komt.
Oud 20-05-2005, 20:42
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ach ja, zo zie je maar weer dat het pure vriendjespolitiek is... allemaal die Oost-Europese landen in de top 10.
Alleen... ik snap iets niet met die finale of zo... er gaan 10 landen naar de finale, maar morgen doen ze toch gewoon alle 25 mee doen? Ach ja... ik volg het helemaal niet zo, anders had ik het wel geweten.
Als hoeveelste moet Nederland morgen zingen?
Oud 20-05-2005, 20:43
Verwijderd
Korte uitleg: Gisteren deden er 25 landen mee. 10 daarvan hebben zich aangesloten bij de 14 landen die al zonder de semifinale naar de finale mochten. Morgen doen er dus 24 landen mee, de top10 van de semi en de 14 directgeplaatsten. Geen Nederland dus.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2005, 21:13
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Aha, bedankt. Das wel jammer dan... wist niet dat ze dat zo ieder jaar deden.
Oud 20-05-2005, 21:22
zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 20-05-2005 @ 22:13 :
Aha, bedankt. Das wel jammer dan... wist niet dat ze dat zo ieder jaar deden.
dit is het 2e jaar dat ze het zo doen dat is omdat er zoveel landen mee willen doen, 39 landen op 1 avond is gewoon te veel. Let maar op bij de puntentelling, alle landen mogen stemmen (dus ook die niet in de finale zitten), 39 keer "hello this is ... calling"
Oud 20-05-2005, 21:26
levi's
levi's is offline
Oh Nederland mag ook stemmen

Allemaal voor Israel dussss
Oud 21-05-2005, 00:17
crook
crook is offline
nederland is niet door en jullie vinden dat raar? Als je kans wil maken dan moet je een halfe naakte blonde griet sturen, met neptieten en nephaar! En zet er dan ook een paar geile dansers met een onbloot bovenlijf erbij! Snapt niemand dat nou? Ieder land stuurt zo'n griet, maar Nerderland kan dat niet hoor Nee, Nederland is veel calvinistisch voor al die glamour en seks. Ipv daarvan sturen we een trol met een bos stroo op haar hoofd en laten we haar een jruk aantrekken waarin haar hangtieten te bewonderen zijn en die ook nog eens de brede heupen en haar blubberbillen accentueren...
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 09:41
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
Citaat:
crook schreef op 21-05-2005 @ 01:17 :
nederland is niet door en jullie vinden dat raar? Als je kans wil maken dan moet je een halfe naakte blonde griet sturen, met neptieten en nephaar! En zet er dan ook een paar geile dansers met een onbloot bovenlijf erbij! Snapt niemand dat nou? Ieder land stuurt zo'n griet, maar Nerderland kan dat niet hoor Nee, Nederland is veel calvinistisch voor al die glamour en seks.

ze moeten letten op de nummers die gewonnen hebben in het verleden. allemaal van dat soort huppelkutjes hebben gewonnen, bijna nooit een balad. dan moeten ze ook niet verwachten dat NL gaat winnen...
Oud 21-05-2005, 10:42
fractuur
fractuur is offline
Esther Hart had op zich ook wel een swingend nummer, maar zelfs dat was te goed.

En waar ontlenen landen als Frankrijk het recht aan al geplaatst te zijn??
Oud 21-05-2005, 10:53
zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
fractuur schreef op 21-05-2005 @ 11:42 :
Esther Hart had op zich ook wel een swingend nummer, maar zelfs dat was te goed.

En waar ontlenen landen als Frankrijk het recht aan al geplaatst te zijn??
Frankrijk, Engeland, Duitsland en Spanje mogen sowieso meedoen omdat er anders te weinig geld is om het ESF te organiseren, stel je voor dat er alleen maar oost-blok landen meededen (wat niet geheel onvoorstelbaar is), dan werd het maar een karig festivalletje
Oud 21-05-2005, 11:53
@ngel from Hell
@ngel from Hell is offline
Citaat:
crook schreef op 21-05-2005 @ 01:17 :
nederland is niet door en jullie vinden dat raar? Als je kans wil maken dan moet je een halfe naakte blonde griet sturen, met neptieten en nephaar! En zet er dan ook een paar geile dansers met een onbloot bovenlijf erbij! Snapt niemand dat nou? Ieder land stuurt zo'n griet, maar Nerderland kan dat niet hoor Nee, Nederland is veel calvinistisch voor al die glamour en seks. Ipv daarvan sturen we een trol met een bos stroo op haar hoofd en laten we haar een jruk aantrekken waarin haar hangtieten te bewonderen zijn en die ook nog eens de brede heupen en haar blubberbillen accentueren...
JA, mensen in het buitenland zeggen altijd tegen mij dat Nederlandse meiden de mooiste zijn. Nou ik merk er niks van met het Songfestival.
Oud 21-05-2005, 11:56
noomy
noomy is offline
Ik vond het nummer van Nederland wel goed, maar in de eerste 2 zinnen van het refrein klopt die melodie echt niet, net zoiets als dat nummer van Raffish - Thursdays Child, dan klopt het opeens niet meer ( in het refrein dat ze opeens van heel hoog naar heel laag gaan, of andersom )
En wat was er aan de hand met die milde copy van Kiss ( die rockband van weet ik veel welk land ) en dat meisje met dat rode pakje moet inderdaad meer dan fruit gaan eten.
Het waren hele slechte nummers, sorry hoor maar het is alleen maar slechter geworden met het Songfestival.
ik keek gisteravond een herhaling van een songfestival uit 1980( toen het in NL werd gehouden ) en die liedjes waren leuk, ook al is het van 25 jaar geleden.
En het zou leuker zijn als de liedjes weer in je eigen taal gezongen moet worden.
Het Songfestival gaat toch om het 'binden' van Europa ( nou een beetje dan) dan moeten we toch ook een beetje andere Europese cultuur horen dan het standaard gezeur: I love you, don't leave me, i want you, come back to me.

x
Oud 21-05-2005, 12:39
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
noomy schreef op 21-05-2005 @ 12:56 :
ik keek gisteravond een herhaling van een songfestival uit 1980( toen het in NL werd gehouden ) en die liedjes waren leuk, ook al is het van 25 jaar geleden.
En het zou leuker zijn als de liedjes weer in je eigen taal gezongen moet worden.
Dan maakt Nedelrand helemaal geen kans meer. Alleen Vlamingen verstaan Nederlands..

Ik ben trouwens wel voor een Hemel en Aarde kloon volgend jaar.

@zus en zo: Maar dan nog.. Er doen nu zo verschrikkelijk veel landen mee (veel meer als toen die regel werd ingesteld), dat het wel voorelkaar te boksen moet zijn. Toch?
Oud 21-05-2005, 12:50
zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
fractuur schreef op 21-05-2005 @ 13:39 :
Dan maakt Nedelrand helemaal geen kans meer. Alleen Vlamingen verstaan Nederlands..

Ik ben trouwens wel voor een Hemel en Aarde kloon volgend jaar.

@zus en zo: Maar dan nog.. Er doen nu zo verschrikkelijk veel landen mee (veel meer als toen die regel werd ingesteld), dat het wel voorelkaar te boksen moet zijn. Toch?
die regel is pas ingesteld toen al die landen mee gingen doen want ómdat er zoveel landen meedoen, is de kans groter dat the Big 4 (Frankrijk, Engeland, Duistsland en Spanje) buiten de boot zouden vallen, en dan is het niet te financieren met al die armlastige landen in het oosten. vandaar dat ze altijd mee mogen doen.
Oud 21-05-2005, 12:51
Verwijderd
1980 was leuk. Allemaal zo fijn naïef nog.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 12:53
Verwijderd
Oh ja, even een uitleg over de finale:

14 landen zijn al geplaatst. Dit zijn:
- de big-4: Duitsland, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk en Spanje
- de top10 behalve de big-4 van 2004 (dus omdat Duitsland en Spanje in 2004 in de top-10 zaten ook nummer 11 en 12 van 2004).

En de top-10 van de halve finale.
Dus 24 in totaal.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 13:17
peaceflower
peaceflower is offline
De kritiek op de overheersing van het oostblok is echt zwaar overdreven. Er zijn genoeg Oost-Europese landen niet door de halve finale gekomen, en vanavond in de finale staan er zeker ook genoeg West-Europese landen.

En in Nederland pleiten we achteraf weer allemaal voor een mens met tieten en een huppelkuttennummer, nou, die hadden we in de nationale finale hoor, namelijk Chastity. Maar Glennis maakte voor ons meer indruk en had een betere stem. Toch zo weer de verkeerde keuze gemaakt.

Het zal inderdaad beter zijn om de nationale voorrondes te veranderen, maar dat riepen ze twee jaar geleden ook al. Ik bedoel, volgend jaar kiezen we toch weer voor een preuts iemand met een mooie stem, maar zonder spektakel.
Oud 21-05-2005, 13:21
Verwijderd
Nou, net alsof Chastity ons naar de finale had geleid.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 13:25
peaceflower
peaceflower is offline
Citaat:
fractuur schreef op 21-05-2005 @ 13:39 :
Maar bijna ieder land heeft z'n eigen taal, die in andere landen onverstaanbaar is. Dan maken alleen Engeland en Frankrijk nog een kans? Duitsland? Zwitserland?

Ik denk dat het vanavond toch tussen Israel en Griekenland zal gaan.
Oud 21-05-2005, 13:27
Verwijderd
Kijk we kunnen wel zeggen dat we ipv ballads uptempo nummers met dancebeat moeten sturen en een vrouw die er prachtig uitziet maar.... kijk dan even naar Belgie...

Vorig jaar ; Xandee met One Life. Een dancenummer, heeel aanstekelijk door een mooie vrouw gezongen. En nog een-na-laatste (dacht ik).
Dit jaar een prachtige ballad, en nu zelfs niet door halve finale. ?!..

Dan ligt het toch niet aan ons en onze nummers maar aan de mensen die niet op ons hebben gestemd... denk ik maarzo

Die 2 letse jongens waren trouwens superlief! GE-weldig toen ze ineens gebarentaal gingen doen 'the war is not over everyone knows it!' hihi
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 13:29
peaceflower
peaceflower is offline
Citaat:
Sylph schreef op 21-05-2005 @ 14:21 :
Nou, net alsof Chastity ons naar de finale had geleid.
Nou ja, waarom vinden zoveel mensen nu dan achteraf dat Nederland een schaars geklede meid met tieten moet inzenden?
Oud 21-05-2005, 13:39
Verwijderd
Als Israël wint ga ik krijsen van blijdschap.

Ik denk dat het tussen Griekenland, Moldavië, Malta en Letland gaat.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 13:39
Verwijderd
Citaat:
peaceflower schreef op 21-05-2005 @ 14:29 :
Nou ja, waarom vinden zoveel mensen nu dan achteraf dat Nederland een schaars geklede meid met tieten moet inzenden?
Omdat die niets van het songfestival afweten.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 14:04
zus en zo
zus en zo is offline
Citaat:
Jonijntje schreef op 21-05-2005 @ 14:27 :
Die 2 letse jongens waren trouwens superlief! GE-weldig toen ze ineens gebarentaal gingen doen 'the war is not over everyone knows it!' hihi
Ja, Kazha Die ogen, om in te verdrinken

Door de nederlaag van Glennis willen nog meer mensen tegen de Europese Grondwet stemmen, whahaha ge-wel-dig
Oud 21-05-2005, 14:09
Verwijderd
Ja, mensen zijn zo goed in het leggen van niet relevante links.

Ik vond Letland trouwens ook goed, zij het wat vocaal zwak. Die gebarentaal was wel grappig om te zien.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2005, 14:25
peaceflower
peaceflower is offline
Citaat:
Sylph schreef op 21-05-2005 @ 14:39 :
Als Israël wint ga ik krijsen van blijdschap.

Ik denk dat het tussen Griekenland, Moldavië, Malta en Letland gaat.
Jaaa volgend jaar het ESF in Moldavië!!
Reageren

Regels voor berichten