Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-04-2005, 10:41
Shitonya
Shitonya is offline
Als mensen eens zouden inzien dat het grootste gedeelte op school compleet nutteloos is, en dus de moeite van het "heen gaan/ aanwezig zijn" niet waard is, zouden ze helemaal niet zo moeilijk doen over spijbelen en sommige kinderen gelijk geven als ze af en toe een uurtje niet komen.

Helemaal vakken zoals Gym/LO, CKV of tekenen. Zulke vakken leer je ook makkelijk buiten school. En als je een uurtje geschiedenis mist, lees je thuis het hoofdstuk een paar keer door en je bent er weer bij de volgende les. En zo heb je nog duizenden voorbeelden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-04-2005, 13:25
Milos
Milos is offline
Notoire spijbelaars moet je wel aanpakken vind ik ja. Er zit wel een keerzijde aan. Ik ken een meisje dat zich al vanaf haar 13 niet kan aarden op een school om bepaalde redenen. Hier kan geen oplossing voor gevonden worden. Ze heeft alleen de eerste klas middelbare school doorlopen. Zij spijb4eld dus notoir. Terwijl als ik een weekje op wintersport zou gaan en zit op een middelbare school moet ik bij godsgratie hopen dat ze de leerplichtambtenaar niet bellen.
Oud 28-04-2005, 09:29
MB
MB is offline
Citaat:
Milos schreef op 26-04-2005 @ 14:25 :
Notoire spijbelaars moet je wel aanpakken vind ik ja. Er zit wel een keerzijde aan. Ik ken een meisje dat zich al vanaf haar 13 niet kan aarden op een school om bepaalde redenen. Hier kan geen oplossing voor gevonden worden. Ze heeft alleen de eerste klas middelbare school doorlopen. Zij spijb4eld dus notoir. Terwijl als ik een weekje op wintersport zou gaan en zit op een middelbare school moet ik bij godsgratie hopen dat ze de leerplichtambtenaar niet bellen.
Dat laatste moet je ook NOOIT vragen, maar je gewoon ziek melden. Want bij ons op school mag dat dus niet, dus als je dan alles geregeld en geboekt hebt en je vraagt vrij, dan ben je gewoon de lul, want je mag niet weg van school. Op het moment dat je het gevraagd hebt, valt het ook heel erg op als je die eek ineens 'ziek' bent...
Reageren

Regels voor berichten