Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-11-2005, 12:05
Ghoulliette
Ghoulliette is offline
Citaat:
IEMOW-KOR schreef op 23-11-2005 @ 10:35 :
Vond die gitarist van FFAF wel enorm veel op Silent Bob lijken trouwens .
Haha ja dat vond ik ook!

Het publiek bij FFAF was anders dan normaal, vooral jonger, maar dat vind ik persoonlijk erg leuk! Er gaan veel te weinig jonge mensen naar shows toe. Ze hebben de mp3's thuis vaak wel (niet eens de cd's ), en de juiste kleding, maar van live shows hebben ze vaak geen kaas gegeten, terwijl die juist het leukste zijn!
Misschien dat daarom nog zo hyterisch met bandleden/ verscheurde setlists om werd gegaan haha.

Maar ik zou het zelf erg tof vinden als meer jonge mensen naar shows zouden gaan, en waarom niet?! Er zijn veel gratis/ goedkope shows te vinden (zie www.willemeen.nl en www.goudvishal.nl) en als je zelfs dat nog te duur vind kun je vrijwilliger worden bij een van de, of beide zalen.

En soms is het juist leuker om naar shows te gaan van bands die je nog niet kent, die zijn vaak verassend goed en je leert op die manier veel goede bands kennen. En natuurlijk ook leuke mensen die ook naar die concerten gaan
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-11-2005, 12:12
tragedy
tragedy is offline
Had ik al props voor de DJ gegeven? Heerlijke plaatjes kwamen er voorbij!
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 12:16
Roxy
Roxy is offline
ik vind het juist altijd maar vervelend als er van die jongere overenthousiaste kinderen zijn.
Oud 23-11-2005, 12:26
Verwijderd
Citaat:
rxQueen schreef op 23-11-2005 @ 13:01 :
daarom werd het ook in de willemeen gehouden. de goudvishal is een veelte kleine zaal.....zucht hadden wij maar dat pand van de willemeen.
Misschien met geweld dan maar overnemen? Het lijkt alsof ze er bij de willemeen toch niets zinvols mee doen.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 12:27
Roxy
Roxy is offline
zolang ze de goudvishal er ook maar bijhouden dan, ik geef toch de voorkeur aan showtjes daar.
Oud 23-11-2005, 12:37
Ghoulliette
Ghoulliette is offline
Ja hulde voor de DJ :-)
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 12:38
Ghoulliette
Ghoulliette is offline
Citaat:
Mentu schreef op 23-11-2005 @ 13:26 :
Misschien met geweld dan maar overnemen? Het lijkt alsof ze er bij de willemeen toch niets zinvols mee doen.
Oi! Willemeen is geen poppodium, maar een jongerencentrum, kom wat vaker langs, dan zie je wat voor nuttigs er gebeurd.

@ mensen die zich storen aan jongeren: JE WORDT OUD!
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 12:40
Roxy
Roxy is offline
tja dat is ook zo, maar daar valt niks aan te doen. een paar jaar geleden was ik nog irritanter dan die kids van nu.
Oud 23-11-2005, 13:22
Born to lose
Born to lose is offline
Citaat:
Mentu schreef op 23-11-2005 @ 12:14 :

Funeral For A Friend: Zoals al gezegd niet strak, vervelend publiek en teveel emo's die niet tegen moshen konden.

hoe gaar is dat inderdaad, kom je op dit soort shows en staan die kut kinderen je aan te kijken van WAT DOE JE NOU!!!

AAARGH GA GEWOON LEKKER NAAR DIRECT OFZO
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 13:24
Born to lose
Born to lose is offline
overigens vind ik het leuk hoor al die jonge kids op shows!!! beter dan al die ouwe chago koppen (en ik ben geloof ik blij dat ik in haarlem zat)
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 13:37
Haligh
Haligh is offline
Citaat:
Born to lose schreef op 23-11-2005 @ 14:22 :
niet iedereen vind het leuk om te moshen.
Oud 23-11-2005, 13:38
Fall-out-boy
Fall-out-boy is offline
Dan kunnen ze ook achterin gaan staan..
Mja, het was wel vet, als zag Matt Davies zn nieuwe haar er niet uit
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 13:39
Carn
Carn is offline
Citaat:
hoe gaar is dat inderdaad, kom je op dit soort shows en staan die kut kinderen je aan te kijken van WAT DOE JE NOU!!!
nou ja. Op zich wel begrijpbaar als je weer wat amateuristische karatemoves voorbij ziet komen; voor de rest hoort het erbij
Oud 23-11-2005, 13:40
tragedy
tragedy is offline
Citaat:
Fall-out-boy schreef op 23-11-2005 @ 14:38 :
Mja, het was wel vet, als zag Matt Davies zn nieuwe haar er niet uit
Ja zonder die emo pluk bij de zanger vind ik de band ook echt een stuk minder leuk
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 13:40
Haligh
Haligh is offline
Citaat:
Fall-out-boy schreef op 23-11-2005 @ 14:38 :
je kan ook achterin moshen. want dan zie je toch geen flikker van het concert , dus hoef je ook niet vooraan te staan .
Oud 23-11-2005, 13:41
Fall-out-boy
Fall-out-boy is offline
Dan vraag je netjes aan die jongens of ze achterin willen gaan moshen
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 13:42
Carn
Carn is offline
Citaat:
Haligh schreef op 23-11-2005 @ 14:40 :
je kan ook achterin moshen. want dan zie je toch geen flikker van het concert , dus hoef je ook niet vooraan te staan .
qft
Oud 23-11-2005, 13:46
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Niet aanwezig, helaas
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 13:55
Ghoulliette
Ghoulliette is offline
Citaat:

Ik zou iedereen die aan het "moshen" was willen uitdagen een echte hardcore show bij te wonen, want echt werkelijk waar, het leek helemaal nergens op!
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 14:03
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ghoulliette schreef op 23-11-2005 @ 14:55 :
Ik zou iedereen die aan het "moshen" was willen uitdagen een echte vechtsport te doen, want echt werkelijk waar, het leek helemaal nergens op!
ohnee dat mag je niet vergelijken
Oud 23-11-2005, 14:03
xpieterx
xpieterx is offline
laat me raden: veel gespring, weinig wol
Oud 23-11-2005, 14:05
tragedy
tragedy is offline
Een echte alto mosh was het, beetje knuffelen en krabben en als je dan valt kei hard huilen
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 14:06
Scatterbrain
Scatterbrain is offline
ik vond t leukk

voorprogramma's waren erg goed, vooral nme.mine

en die emojochjes, wat zijn ze toch schattig <3
Oud 23-11-2005, 14:07
xpieterx
xpieterx is offline
Citaat:
Scatterbrain schreef op 23-11-2005 @ 15:06 :
ik vond t leukk

voorprogramma's waren erg goed, vooral nme.mine

en die emojochjes, wat zijn ze toch schattig <3
oohw was je er wel . ik had steffie nog gevraagd of ze wist of jij ging, maar wist ze niet..anders was ik wel ff langs gekomen..kijken hoe emo jij bent
Oud 23-11-2005, 14:16
Scatterbrain
Scatterbrain is offline
Citaat:
xpieterx schreef op 23-11-2005 @ 14:07 :
oohw was je er wel . ik had steffie nog gevraagd of ze wist of jij ging, maar wist ze niet..anders was ik wel ff langs gekomen..kijken hoe emo jij bent
ja, ik zag je al niet

en jeweettoch hoe emo ik ben, emo'er krijg je ze bijna niet
Oud 23-11-2005, 14:28
Master of Puppets
Master of Puppets is offline
Citaat:

Dat komt toch qua moshen ongeveer op hetzelfde neer?
Oud 23-11-2005, 15:45
Born to lose
Born to lose is offline
Citaat:
Haligh schreef op 23-11-2005 @ 14:37 :
niet iedereen vind het leuk om te moshen.
dan moet je achterin gaan staan of naar andere shows toe gaan... DUH
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 15:52
Scatterbrain
Scatterbrain is offline
Citaat:
Born to lose schreef op 23-11-2005 @ 15:45 :
onzin

prima als mensen willen moshen, maar hou dan ook rekening met de mensen die ook vooraan staan en op een andere manier van de muziek genieten

t zou achterlijk zijn als die mensen achteraan zouden moeten gaan staan. dan zou het voor de hand liggender zijn dat die mosh lui achteraan moeten gaan staan, want die letten toch niet op wat er zich op het podium afspeelt
Oud 23-11-2005, 16:49
Born to lose
Born to lose is offline
Citaat:
Scatterbrain schreef op 23-11-2005 @ 16:52 :
onzin

prima als mensen willen moshen, maar hou dan ook rekening met de mensen die ook vooraan staan en op een andere manier van de muziek genieten

t zou achterlijk zijn als die mensen achteraan zouden moeten gaan staan. dan zou het voor de hand liggender zijn dat die mosh lui achteraan moeten gaan staan, want die letten toch niet op wat er zich op het podium afspeelt
sorry hoor maar bij bands met mosh parts en dergerlijke weet je dat het erbij hoort... en dat het gebeurd, moet je niet gaan lopen janken. Simpel. (al mogen sommige mensen tijdens het moshen wel een beetje kijken wat ze aan het doen zijn, en van die apen die bewust het publiek in gaan trappen ben ik ook niet zo dol op)

Achterin zie je de band ook nog wel zeker op een podium dus heb je nergens last van en kan je rustig je drankje halen.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 16:55
Verwijderd
^Amen,
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 17:00
Haligh
Haligh is offline
Citaat:
Born to lose schreef op 23-11-2005 @ 16:45 :
Citaat:
Haligh schreef op 23-11-2005 @ 14:40 :
Oud 23-11-2005, 17:07
Verwijderd
Citaat:
Ghoulliette schreef op 23-11-2005 @ 13:37 :
Ja hulde voor de DJ :-)
inderdaad dat mag nog wel een paar keer gezegd worden
hulde voor dj dennis!
en hulde voor jou en marnix voor het bandbeheer!
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 17:26
Verwijderd
Ehm. Publiek was idd een beetje vreemd. Volgens mij gewoon van dat volk dat altijd naar die jongeren avonden gaat in de W1, want zag werkelijk niet echt het soort mensen dat normaal naar dit soort dingen gaat. Maar goed, ik stond lekker rustig achter en keek af en toe naar een paar jochies die liepen te "moshen" al was het meer gewoon beetje duwen en mekaar bezweet en bang aakijken.

De shows zelf, vond Maple room wel goed, NME mine iets minder. FFAF speelde niet echt strak, en af en toe klonk het ook wat onduidelijk, bas stond te hoog, maar heb er wel van genoten op zich. Speelden aantal nieuwe nummertjes dus..
Maar volgende keer zie ik ze toch liever in een andere zaal want dit was best krap en ze konden makkelijk de ouwe zaal melkweg vullen.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 18:08
Verwijderd
nou die mensen waren voor ons ook wel 'nieuw'. mensen die om stukjes papier die ooit de setlist voorstelde gaan gillen zijn hier vrij nieuw.

het was idd wel erg vol zin de zaal, eigenlijk zou je ook een balkon zoals in de melkweg moeten hebben ofzo. dat was wel mooi geweest denk ik zo.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2005, 19:13
Verwijderd
Iemand die trouwens NME.MINE shared op slsk?
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 13:04
snoodaard
snoodaard is offline
Ik heb mij gruwelijk misdragen en zou bij deze iedereen die er was mijn welgemeende verontschuldigingen aan willen bieden.

On the up-side;

The mapple room was zeker goed, de andere band ook, ffaf ging verloren in de chaos van springende mensen. Ik heb mijn verkoudheid kunnen vergeten en beide duimen gekneusd. Dit zal me leren.

De emo's waren er niet in overvloed. Zonde.
Oud 24-11-2005, 13:31
Master of Puppets
Master of Puppets is offline
Citaat:
snoodaard schreef op 24-11-2005 @ 14:04 :
Ik heb mij gruwelijk misdragen en zou bij deze iedereen die er was mijn welgemeende verontschuldigingen aan willen bieden.
Details graag!
Oud 24-11-2005, 15:39
DeadNation
DeadNation is offline
Word hier nou door newjacks geklaagd over newjacks? Vreemde gang van zaken haha.
Oud 24-11-2005, 18:32
Fjall
Fjall is offline
Citaat:
tragedy schreef op 23-11-2005 @ 13:12 :
Had ik al props voor de DJ gegeven? Heerlijke plaatjes kwamen er voorbij!
danku danku.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 18:39
Fjall
Fjall is offline
Maple Room vond ik zowaar goed te pruimen. Ze hadden af en toe leuke nummers, al werd het af en toe wat saai, maar dat zal wel aan het gebrek aan materiaal liggen.

NME.Mine (of hoe je dit ook schrijven mag) vond ik ronduit saai.

Funeral for a Friend viel me niet tegen. Die laatste cd Hours vind ik een saaie plaat, maar live kwamen de nummers al beter uit de verf. Je kon echter wel merken dat het oudere (relatief) werk het een stuk beter deed.

Al met al een leuke avond, waar toch wel heel erg veel jonge meisjes op af kwamen (veel middelbare alto scholiertjes). Op zich geen verkeerd iets, maar ik kan me niet herinneren dat ik op die leeftijd zo stond te schreeuwen, steeds met me handjes aan de zanger (mannen: lees zangeressen) zat, etc.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 18:44
Ghoulliette
Ghoulliette is offline
Citaat:
rxQueen schreef op 23-11-2005 @ 19:08 :
nou die mensen waren voor ons ook wel 'nieuw'. mensen die om stukjes papier die ooit de setlist voorstelde gaan gillen zijn hier vrij nieuw.

het was idd wel erg vol zin de zaal, eigenlijk zou je ook een balkon zoals in de melkweg moeten hebben ofzo. dat was wel mooi geweest denk ik zo.
Mwa vol viel wel mee, mensen moeten alleen eens leren ruimte te benutten. Naast het podium (bij de kleine bar) was nog meer dan genoeg ruimte en kan je tegen het podium aanstaan.
Daarnaast was het gewoon niet heel erg vol. Zelfde hoeveelheid mensen maar dan pp een kilo of 30 meer vak zat meegemaakt, is het toch ietsjes voller en warmer.

btw: niet standaard w1 publiek, kids waren nieuw, denk voor velen het eerste concert.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2005, 19:05
Roxy
Roxy is offline
Citaat:
ddeftones schreef op 24-11-2005 @ 19:39 :
Al met al een leuke avond, waar toch wel heel erg veel jonge meisjes op af kwamen (veel middelbare alto scholiertjes). Op zich geen verkeerd iets, maar ik kan me niet herinneren dat ik op die leeftijd zo stond te schreeuwen, steeds met me handjes aan de zanger (mannen: lees zangeressen) zat, etc.
volgens mij kwamen wij in londen wel precies zo over toen we daar 2/3 jaar geleden heen zijn gegaan voor de afscheidstour van pitchshifter.
Oud 24-11-2005, 19:16
Fjall
Fjall is offline
hehe... achja toen was je nog 18 ofzo toch?
Met citaat reageren
Oud 26-11-2005, 13:40
snoodaard
snoodaard is offline
Citaat:
Master of Puppets schreef op 24-11-2005 @ 14:31 :
Details graag!
Ach het viel eigenlijk reuze mee. Ik was een van de blije koters die een beetje heen en weer sprong en m'n armen strekte. Hiervoor las ik dat mensen zich daaraan hebben gestoord omdat geniet van een band schijnbaar huilend vooraan bij het podium staan inhoudt. Hoewel.. dat had ik ook graag gedaan, al was het maar om het emo te houden.
Oud 28-11-2005, 02:01
Born to lose
Born to lose is offline
Citaat:
ddeftones schreef op 24-11-2005 @ 20:16 :
hehe... achja toen was je nog 18 ofzo toch?
en dan zo overkomen?
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 02:05
Born to lose
Born to lose is offline
Citaat:
snoodaard schreef op 26-11-2005 @ 14:40 :
Ach het viel eigenlijk reuze mee. Ik was een van de blije koters die een beetje heen en weer sprong en m'n armen strekte. Hiervoor las ik dat mensen zich daaraan hebben gestoord omdat geniet van een band schijnbaar huilend vooraan bij het podium staan inhoudt. Hoewel.. dat had ik ook graag gedaan, al was het maar om het emo te houden.
armen strekken? nieuwe dansmove

maar goed niks mis mee toch beetje plezier hebben bij een show. Daarvoor gaat iedereen toch naar shows toe? Niet om te laten zien hoe stoer we allemaal wel niet zijn... nee geloof dat het nog steeds om muziek draait.

Maar goed gillende meisjes enzo dat hoeft van mij nou ook weer niet... het is g.v.d geen manowar
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 06:09
Roxy
Roxy is offline
Citaat:
Born to lose schreef op 28-11-2005 @ 03:01 :
en dan zo overkomen?
hey tis pitchshifter en ze gingen stoppen.
Oud 28-11-2005, 13:29
Metal
Metal is offline
Citaat:
Ghoulliette schreef op 23-11-2005 @ 13:05 :
Haha ja dat vond ik ook!

Het publiek bij FFAF was anders dan normaal, vooral jonger, maar dat vind ik persoonlijk erg leuk! Er gaan veel te weinig jonge mensen naar shows toe. Ze hebben de mp3's thuis vaak wel (niet eens de cd's ), en de juiste kleding, maar van live shows hebben ze vaak geen kaas gegeten, terwijl die juist het leukste zijn!
Misschien dat daarom nog zo hyterisch met bandleden/ verscheurde setlists om werd gegaan haha.

Maar ik zou het zelf erg tof vinden als meer jonge mensen naar shows zouden gaan, en waarom niet?! Er zijn veel gratis/ goedkope shows te vinden (zie www.willemeen.nl en www.goudvishal.nl) en als je zelfs dat nog te duur vind kun je vrijwilliger worden bij een van de, of beide zalen.

En soms is het juist leuker om naar shows te gaan van bands die je nog niet kent, die zijn vaak verassend goed en je leert op die manier veel goede bands kennen. En natuurlijk ook leuke mensen die ook naar die concerten gaan
poeh poeh
jij zegt het meid
Oud 28-11-2005, 13:34
Verwijderd
Citaat:
Born to lose schreef op 28-11-2005 @ 03:05 :

Maar goed gillende meisjes enzo dat hoeft van mij nou ook weer niet... het is g.v.d geen manowar
Zeg ga jij je mond eens spoelen, hoe fucking geniaal is manowar.
Maar ik moet zeggen dat bij FFaF het BackstreetBoy's gehalte wel erg hoog was.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2005, 15:22
niamen
niamen is offline
Citaat:
Mentu schreef op 28-11-2005 @ 14:34 :
...hoe fucking geniaal is manowar...
Dat er mensen zijn die "geniaal". En Manowar in een zin durven zetten
Reageren

Regels voor berichten