Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Bekijk resultaten poll: is Nightwish cool?
ja! z'on fucking goeie muziek! 30 22.73%
Redelijk goed 40 30.30%
nee echt niet! kut muziek! 53 40.15%
week nie 9 6.82%
Aantal stemmers: 132. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-06-2005, 11:00
Verwijderd
Toch vind ik Ghoultown wel zo'n fijne band.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-06-2005, 11:12
Broeder
Broeder is offline
Nightwish, bestaat dat nog
Oud 13-06-2005, 11:22
JaJ
JaJ is offline
ik heb echt geen idee van al die genres, behalve dat ik meegekregen heb dat er het woordje metal in voorkomt. welnu, ik heb een keertje toevallig wat van nightwish gehoord (moondance geloof ik), en dat vond ik dusdanig leuk klinken dat ik meer ben gaan downloaden. er zijn een aantal liedjes die op elkaar lijken, maar ik vond het over het algemeen wel goed. zelfde geld voor metallica, apocaliptica, luca turilli etc.
dat het metal heette, en dat ik nu zwarte lippensift op moet, hoorde ik pas veel later. echt BOEIEND! mijn lippen zijn roze, mijn broek past precies, ik draag niet allerlei vage stekelbandjes rond mijn polsen en TOCH vind ik die muziek wel aardig.
je hoeft muziek niet af te rekenen op het feit dat sommige luisteraars (in jou ogen) vaag doen.
Oud 13-06-2005, 11:30
Verwijderd
Citaat:
JaJ schreef op 13-06-2005 @ 12:22 :
ik heb echt geen idee van al die genres, behalve dat ik meegekregen heb dat er het woordje metal in voorkomt. welnu, ik heb een keertje toevallig wat van nightwish gehoord (moondance geloof ik), en dat vond ik dusdanig leuk klinken dat ik meer ben gaan downloaden. er zijn een aantal liedjes die op elkaar lijken, maar ik vond het over het algemeen wel goed. zelfde geld voor metallica, apocaliptica, luca turilli etc.
dat het metal heette, en dat ik nu zwarte lippensift op moet, hoorde ik pas veel later. echt BOEIEND! mijn lippen zijn roze, mijn broek past precies, ik draag niet allerlei vage stekelbandjes rond mijn polsen en TOCH vind ik die muziek wel aardig.
je hoeft muziek niet af te rekenen op het feit dat sommige luisteraars (in jou ogen) vaag doen.
leuk, roze lippen bij een vent...
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 11:30
Verwijderd
Citaat:
jawel.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 17:35
namnatulco
namnatulco is offline
Citaat:
goed gezegd
zelfde geld voor mij, alleen dan meer met Childeren of Bodom en Cradle of Filth
Oud 14-06-2005, 10:04
Slaughter
Slaughter is offline
Lippenstift zal je anders beeldig staan namnatulco.
Oud 14-06-2005, 14:15
namnatulco
namnatulco is offline
Citaat:
Slaughter schreef op 14-06-2005 @ 11:04 :
Lippenstift zal je anders beeldig staan namnatulco.
liever niet
Oud 14-06-2005, 15:40
blacky
blacky is offline
Nightwish, leuke band, maar dan hield het wel weer op.
Oud 14-06-2005, 15:41
blacky
blacky is offline
Citaat:
Metalgirllie schreef op 27-05-2005 @ 23:04 :
daar komt Sonata Arctica ook ik heb een spreekbeurt over ze gehouden!8,5!!een van de hoogste!sonata arctica is ook erg goed!
Sonata.........weer op wacken dit jaar en in november eurpese tour......gaat heerschen.
Oud 14-06-2005, 22:13
JaJ
JaJ is offline
Citaat:
suicidal eendje schreef op 13-06-2005 @ 12:30 :
leuk, roze lippen bij een vent...
*checkt je fotoboek* ja, staat je idd goed
Oud 14-06-2005, 22:30
namnatulco
namnatulco is offline
Citaat:
Neeske schreef op 11-06-2005 @ 14:24 :
Niet zo vreemd dat je ouders je niet laten rondspringen op je elfde tussen de gothics.
het klinkt misschien vreemd, maar dat zou eigenlijk wel moeten: kinderen moeten niet alleen leren wat hun ouders vinden, maar ook de mening van anderen. doen ze dat niet, dan gaan ze juist dan doen, teminste dat geld dan voor mij
Oud 15-06-2005, 09:14
JaJ
JaJ is offline
Citaat:
namnatulco schreef op 14-06-2005 @ 23:30 :
het klinkt misschien vreemd, maar dat zou eigenlijk wel moeten: kinderen moeten niet alleen leren wat hun ouders vinden, maar ook de mening van anderen. doen ze dat niet, dan gaan ze juist dan doen, teminste dat geld dan voor mij
anderzijds wordt er op een concert niet zo snel zo veel over meningen als dusdanig gepraat he?
Oud 15-06-2005, 09:32
Uice
Uice is offline
Citaat:
namnatulco schreef op 14-06-2005 @ 23:30 :
Ik denk dat ook de meeste verstandige anderen het er wel mee eens zijn dat het niet verstandig is een meisje van 13 alleen naar een Nightwishconcert te laten gaan.
Oud 15-06-2005, 12:43
lauxj
lauxj is offline
een dertienjarig meisje moet naar geen enkel concert alleen gaan.....
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 16:09
Anathema
Anathema is offline
Mja, ze zijn eerder matig.

Muzikanten en zangeres vallen allen technisch wel goed mee, als ik mij niet vergis. Maar de muziek weet mij niet lang te boeien. Het lijkt allemaal een beetje te fel op elkaar, en de opera-achtige zang weet me niet echt te raken.

Kortom: Beter dan wat er gemiddeld op TMF komt, maar in vergelijking met andere bands in het genre (alhoewel ik niet echt voor het genre ben) matig tot zwak.
Oud 15-06-2005, 16:29
Verwijderd
Citaat:
Anathema schreef op 15-06-2005 @ 17:09 :
Mja, ze zijn eerder matig.

Muzikanten en zangeres vallen allen technisch wel goed mee, als ik mij niet vergis. Maar de muziek weet mij niet lang te boeien. Het lijkt allemaal een beetje te fel op elkaar, en de opera-achtige zang weet me niet echt te raken.

Kortom: Beter dan wat er gemiddeld op TMF komt, maar in vergelijking met andere bands in het genre (alhoewel ik niet echt voor het genre ben) matig tot zwak.
welke bands"in het genre" zijn zoveel beter dan?
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 16:39
Anathema
Anathema is offline
Citaat:
suicidal eendje schreef op 15-06-2005 @ 17:29 :
welke bands"in het genre" zijn zoveel beter dan?
Daar vraag je me iets...

Dan zouden we uiteraard eerst het genre moeten bepalen. Van bands die er echt op lijken vind ik het eerder vermelde Epica en Tristania al iets boeiender. Maar zoals ik al zei, dit soort muziek is niet echt mijn ding, ik ken dus ook niet denderend veel gelijkaardige groepen.

(Als ik mag veronderstellen dat Nightwish onder het genre "power metal" valt i.p.v. "gothic metal" ofzo dan zijn er natuurlijk bands zoals Blind Guardian, Iced Earth, Symphony X, Rhapsody etc. (Rhapsody vind ik echter iets te overdreven ) die mij wél kunnen boeien.)
Oud 15-06-2005, 17:50
AXL
AXL is offline
ik vind alles met opera zangeressen(hoewel de meeste denken dat ze zijn), lelijk kijkende grunters, veel te veel koren, weinig tot geen(goede) gitaarsolo's, teksten over heksen, elven, sprookjes en onzichtbare in een vorig leven misbruikte kasteelheren gothic.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 21:57
namnatulco
namnatulco is offline
Citaat:
Juice schreef op 15-06-2005 @ 10:32 :
Ik denk dat ook de meeste verstandige anderen het er wel mee eens zijn dat het niet verstandig is een meisje van 13 alleen naar een Nightwishconcert te laten gaan.
ik heb nix over concerten gezegd....

ik zeg alleen dat ouders hun kinderen nooit zouden moeten verbieden iets te doen waarbij de enige reden is dat het niet hun smaak is.

in de zin van concerten kunnen jullie best wel eens gelijke hebben

over vergelijkbare, betere gothrock:
Within temptation is wel goed (hoewel het een stuk rustiger is)
Oud 15-06-2005, 22:09
TommytheCat
TommytheCat is offline
Citaat:
namnatulco schreef op 15-06-2005 @ 22:57 :
over vergelijkbare, betere gothrock:
Within temptation is wel goed (hoewel het een stuk rustiger is)
De enige vergelijking die ik daarmee zie is dat er een vrouw in een jurk zingt?
Oud 16-06-2005, 09:16
Uice
Uice is offline
Citaat:
namnatulco schreef op 15-06-2005 @ 22:57 :
ik heb nix over concerten gezegd....

ik zeg alleen dat ouders hun kinderen nooit zouden moeten verbieden iets te doen waarbij de enige reden is dat het niet hun smaak is.
Daar ging het ook niet over. Het ging over concerten.
Oud 16-06-2005, 10:13
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
TommytheCat schreef op 15-06-2005 @ 23:09 :
De enige vergelijking die ik daarmee zie is dat er een vrouw in een jurk zingt?
?
Oud 16-06-2005, 10:38
TommytheCat
TommytheCat is offline
Citaat:
TommytheCat schreef op 15-06-2005 @ 23:09 :
De enige vergelijking die ik daarmee zie is dat er een vrouw in een jurk jammert ?
Oud 16-06-2005, 10:54
capibara
capibara is offline
Citaat:
AXL schreef op 15-06-2005 @ 18:50 :
in een vorig leven misbruikte kasteelheren gothic.
Oud 16-06-2005, 16:07
namnatulco
namnatulco is offline
Citaat:
Juice schreef op 16-06-2005 @ 10:16 :
Daar ging het ook niet over. Het ging over concerten.
o
in dat geval heb ik nix gezegd...
Oud 17-06-2005, 09:40
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Metalgirllie schreef op 11-06-2005 @ 18:37 :
Sonata Arctica is powermetal
Jazeker, en Ashanti is hardrocker.
Oud 17-06-2005, 10:21
Verwijderd
Ik luister elke dag nightwish, vind ze echt te gek.

mijn favo nummers zijn Ghost Love Score en Swanheart
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 00:53
AngelLena
AngelLena is offline
Shitty band, shitty equipment, no commercial potential zoals ze het zelf zeggen op de dvd End of Innocence

Nee valt wel mee, ik vind ze over het algemeen goed, heb alle albums, vind een aantal toch wat minder een aantal nummers ook wel compleet bagger (walking in the air, the carpenter, over the hills and far away, once upon a troubadour), Century Child is denk ik mijn favoriet qua album. Slaying the Dreamer, Dead Boy's Poem, Dead to the World, Creek Mary's Blood en Planet Hell behoren tot mijn favoriete nummers. Sommige nummers zijn gewoon hylarisch als je daar eens goed naar gaat luisteren (Nymphomaniac Fantasia, Elvenpath, Come Cover Me), dus tja, ik kan het wel waarderen, het heeft de nodige humor, de nodige technische kwaliteiten en een leuke uitstraling (die ik bv bij Epica en Autumn mis). En ik moet toegeven dat de band een stuk verbeterd is sinds Marco Sammi heeft vervangen als bassist en daarbij de manlijke zang van Tuomas heeft overgenomen. Want dat was werkelijk niet om aan te horen

Eindoordeel: goed genoeg om een vaste plek in mijn playlist te krijgen.

Laatst gewijzigd op 18-06-2005 om 00:59.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 22:35
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 12-06-2005 @ 01:48 :
Shut the fuck up

hihi
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 22:36
Verwijderd
Citaat:
CrazyMoon schreef op 17-06-2005 @ 11:21 :
Ik luister elke dag nightwish, vind ze echt te gek.

mijn favo nummers zijn Ghost Love Score en Swanheart

ikke luister het liefst naar Bless The Child en Ghost Love Score
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 22:36
Verwijderd
Citaat:
lauxj schreef op 15-06-2005 @ 13:43 :
een dertienjarig meisje moet naar geen enkel concert alleen gaan.....
ik ben niet certien ik ben bijna twaalf
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 02:24
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Metalgirllie schreef op 18-06-2005 @ 23:36 :
ik ben niet certien ik ben bijna twaalf

certien... Da's vast een hele mooie leeftijd, niet iedereen bereikt die leeftijd zomaar
Oud 19-06-2005, 14:19
prox-
prox- is offline
Citaat:
AXL schreef op 15-06-2005 @ 18:50 :
ik vind alles met opera zangeressen(hoewel de meeste denken dat ze zijn), lelijk kijkende grunters, veel te veel koren, weinig tot geen(goede) gitaarsolo's, teksten over heksen, elven, sprookjes en onzichtbare in een vorig leven misbruikte kasteelheren gothic.
Dan heb jij wel een foute kijk op het leven zeg . Dus sprookjes enzo zijn volgens jou ook gothic?
Oud 19-06-2005, 17:40
Woudschim
Woudschim is offline
nightwish...
is leuk.

maar teveel van hetzelfde
leuk powermetalbandje voor op de achtergrond ofzo
Oud 19-06-2005, 18:29
Verwijderd
ik snap niet dat mensen hier nightwish zo veel van hetzelfde vinden, alsof andere bands zoveel afwisselende muziek maken ofzo
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 19:15
namnatulco
namnatulco is offline
Citaat:
suicidal eendje schreef op 19-06-2005 @ 19:29 :
ik snap niet dat mensen hier nightwish zo veel van hetzelfde vinden, alsof andere bands zoveel afwisselende muziek maken ofzo
de meesten niet nee, allemaal dezelfde stijl

dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet allemaal hetzelfde is.

en als het allemaal hetzelfde is, maar dat is heel erg goed, wat is er dan mis mee?

niet dat nightwish zo geweldig is, maar het kan best zijn dat anderen dat wel vinden.
Oud 20-06-2005, 12:31
Sylver-Myst
Sylver-Myst is offline
Zelf vind ik dat Nightwish toch redelijk gevarieerde muziek maakt.

Het eerste album was nogal folkloristisch en acoustisch en heel anders dan het tweede album 'Oceanborn'. Deze is veel symfonischer en bevat meer power. Dit is op het volgende album 'Wishmaster' ook wel doorgetrokken, maar dit klinkt toch wat volwassener en rauwer voor mijn gevoel. Het volgende album 'Century Child' was weer heel anders, dit was echt rauwer; lagere zang, meer gebruik gemaakt van Marco's stem en het klinkt gewoon wat agressiever en wanhopiger. Het laatste album 'Once' had gewoon sublieme nummers en super orchestrale invloeden.

Ik denk niet dat je mag zeggen dat Nightwish altijd het zelfde is; tuurlijk is er een typisch herkenbaar geluid, maar dat hebben alle bands wel denk ik.
Oud 20-06-2005, 21:01
Brigitte
Brigitte is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 18-06-2005 @ 01:53 :
En ik moet toegeven dat de band een stuk verbeterd is sinds Marco Sammi heeft vervangen als bassist en daarbij de manlijke zang van Tuomas heeft overgenomen. Want dat was werkelijk niet om aan te horen

Wat heeft hij dan gezongen?? Ben benieuwd
Oud 20-06-2005, 21:10
Sylver-Myst
Sylver-Myst is offline
Tuomas zong enkele nummers mee op het debuut album Angels Fall First, waaronder the Carpenter en Astral Romance.
Oud 21-06-2005, 09:43
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Sylver-Myst schreef op 20-06-2005 @ 13:31 :
Dit is op het volgende album 'Wishmaster' ook wel doorgetrokken, maar dit klinkt toch wat volwassener en rauwer voor mijn gevoel. Het volgende album 'Century Child' was weer heel anders,
'Century Child' - 1998, 'Wishmaster' - 2001
Oud 21-06-2005, 12:37
CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Nightwish is wel leuke muziek, ik ken alleen de titels van de nummers niet. Eén nummer is echt zwaar strak, een Japanse bonustrack ofzo, kan dat kloppen?
Kent iemand van jullie de band Sabaton met het nummer Panzer Batallion of Primo Victoria?
Ik luister vooral punk- en hardrock, maar de laatste tijd trek ik toch meer iets naar de metal en gothic toe. Is ook wel leuk.
Oud 21-06-2005, 14:03
Sylver-Myst
Sylver-Myst is offline
Citaat:
T_ID schreef op 21-06-2005 @ 10:43 :
OMG, een loser die denkt dat hij het beter weet

http://www.nightwish.com/english/releases.html

(van hun officiele site )

@ CaptainCaveman: ik denk dat je Nightquest bedoelt? Dat is inderdaad een erg gaaf nummer!
Oud 21-06-2005, 14:11
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
T_ID schreef op 21-06-2005 @ 10:43 :
Jou moeten ze een spreekverbod opleggen op bepaalde subfora...
Oud 21-06-2005, 19:24
namnatulco
namnatulco is offline
mijn favorite nummer is nemo

ik vind nightwish wel ok verder eigelijk, nix speciaals, maar wel leuk
Oud 22-06-2005, 15:41
AXL
AXL is offline
Citaat:
prox- schreef op 19-06-2005 @ 15:19 :
Dan heb jij wel een foute kijk op het leven zeg . Dus sprookjes enzo zijn volgens jou ook gothic?
alleen donkere sprookjes
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 16:48
DvoorA
DvoorA is offline
opzich vind ik de muziek wel leuk, maar de band zelf is crap...en hun fans ook
Oud 22-06-2005, 19:43
Verwijderd
Citaat:
AXL schreef op 22-06-2005 @ 16:41 :
alleen donkere sprookjes
sneeuwitje is echt ubergothic met dat bleke huidje van der en dat zwarte haar
Met citaat reageren
Oud 22-06-2005, 20:47
AXL
AXL is offline
Citaat:
suicidal eendje schreef op 22-06-2005 @ 20:43 :
sneeuwitje is echt ubergothic met dat bleke huidje van der en dat zwarte haar
en het boze wolfje
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 15:15
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Sylver-Myst schreef op 20-06-2005 @ 22:10 :
Tuomas zong enkele nummers mee op het debuut album Angels Fall First, waaronder the Carpenter en Astral Romance.
En Beauty and the Beast, Once Upon a Troubadour.. nou echt vreselijk... Maar hij zei het gelukkig ook zelf: "Na het eerste album heb ik 1 erg waardevol ding geleerd: dat ik m'n bek moet houden." Ik kon het niet nog erger met hem eens zijn.

Citaat:
OMG Van welke planeet kom jij af gerold? Oke, jongens, even op volgorde oke

Angels Fall First
Oceanborn
Wishmaster
Over The Hills And Far Away
Century Child
Once
Reageren

Regels voor berichten