Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-06-2005, 11:07
Verwijderd
Citaat:
Dr. Zoidberg schreef op 10-06-2005 @ 10:38 :
Ik ben het er wel mee eens verder hoor, dat onze versie niet in de biologie boekjes moet komen. Dat is belachelijk. Biologie is nog altijd een onderdeel van de wetenschap. Maar ik vind ook dat er meer nadruk moet komen op het feit dat de evolutie theorie een theorie is (en blijft ).

Trouwens laatst had ik een heel interesant programma gezien op ned 1 2 of 3. Over de Darwin, en dat één of andere gozer een eigen theorie had bedacht om Darwin zijn theorie te verwerpen. Iets met virussen en dergelijke. Maar dat is te moeilijk voor me om neer te typen even.
Je vindt dus ook dat er meer nadruk moet komen op het feit dat zwaartekracht een theorie is? Dat 1+1=2 een theorie is? Dat de hypothese dat wij handen hebben een theorie is?

Hoe kom je dan nog aan onderwijs geven toe?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-06-2005, 11:15
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 10-06-2005 @ 12:07 :
Je vindt dus ook dat er meer nadruk moet komen op het feit dat zwaartekracht een theorie is? Dat 1+1=2 een theorie is? Dat de hypothese dat wij handen hebben een theorie is?

Hoe kom je dan nog aan onderwijs geven toe?
De evolutie theorie is een nogal belangrijke theorie met betrekking op levenbeschouwing. Ik heb het niet over al die andere theorien in den wetenschap. Daar heb ik overigen ook helemaal geen verstand van. Dus daar ga ik verder niet op in. Ik zeg alleen dat er wat meer nadruk moet komen dat het een theorie is, want vaak word het uitgelegt alsof het allemaal al bewezen is. Nu herinner ik me een plaatje in een biologieboek van mijn tijd, en daar stond een aap in, met een evolutie van de mens. En dan zie je hem van aap naar mens veranderen met tussenstappen. Maar die tussenstappen zijn nog nooit bewezen, dus hoe kunnen ze dat in een biologie boek zetten, zonder er nadrukkelijk bij te zetten dat het een theorie is en de 'missing link' nooit is bewezen.

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk overkomt. Ik ben niet zo'n wonder in mijn mening in woorden te vertalen.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 11:21
Verwijderd
Citaat:
Dr. Zoidberg schreef op 10-06-2005 @ 12:15 :
De evolutie theorie is een nogal belangrijke theorie met betrekking op levenbeschouwing. Ik heb het niet over al die andere theorien in den wetenschap. Daar heb ik overigen ook helemaal geen verstand van. Dus daar ga ik verder niet op in. Ik zeg alleen dat er wat meer nadruk moet komen dat het een theorie is, want vaak word het uitgelegt alsof het allemaal al bewezen is. Nu herinner ik me een plaatje in een biologieboek van mijn tijd, en daar stond een aap in, met een evolutie van de mens. En dan zie je hem van aap naar mens veranderen met tussenstappen. Maar die tussenstappen zijn nog nooit bewezen, dus hoe kunnen ze dat in een biologie boek zetten, zonder er nadrukkelijk bij te zetten dat het een theorie is en de 'missing link' nooit is bewezen.

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk overkomt. Ik ben niet zo'n wonder in mijn mening in woorden te vertalen.
Ja, er is echt wel voldoende bewijs voor evolutie hoor (ik nodig je uit de vele evolutie-topics te lezen). Wat onderscheidt het bewijs dat er is voor evolutie van het bewijs dat er is voor zwaartekracht?
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 12:12
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 10-06-2005 @ 12:21 :
Ja, er is echt wel voldoende bewijs voor evolutie hoor (ik nodig je uit de vele evolutie-topics te lezen). Wat onderscheidt het bewijs dat er is voor evolutie van het bewijs dat er is voor zwaartekracht?
Nou er is in ieder geval geen bewijs dat de mens een evolutie vorm is van de aap. De missing link is nog niet gevonden, toch? Ik volg het nieuws niet zo nauw.

Maar je hebt gelijk, er is bewijs voor theorie. Zoals ik al zei, leg ik dingen niet zo goed uit altijd. Ik dacht meer dus aan het hele "de mens stamt af van de aap" verhaal.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 12:17
Kreator
Kreator is offline
Citaat:
Trouwens laatst had ik een heel interesant programma gezien op ned 1 2 of 3. Over de Darwin, en dat één of andere gozer een eigen theorie had bedacht om Darwin zijn theorie te verwerpen. Iets met virussen en dergelijke. Maar dat is te moeilijk voor me om neer te typen even.
Dat is gebaseerd op de grote hoeveelheid zogeheten 'junk'-DNA (DNA waar geen directe functie aan verbonden is) wat suggereert dat virussen een belangrijke invloed daarin hebben gehad, virussen die onze verre voorouders in vroeger tijden hebben opgelopen die stukjes in hun DNA hebben ingebouwd wat daar gewoon in is blijven zitten.
Oud 10-06-2005, 12:23
Verwijderd
Citaat:
Kreator schreef op 10-06-2005 @ 13:17 :
Dat is gebaseerd op de grote hoeveelheid zogeheten 'junk'-DNA (DNA waar geen directe functie aan verbonden is) wat suggereert dat virussen een belangrijke invloed daarin hebben gehad, virussen die onze verre voorouders in vroeger tijden hebben opgelopen die stukjes in hun DNA hebben ingebouwd wat daar gewoon in is blijven zitten.
Uhm. Het ging over een onderdeel van een virus ofzo. Het staatje bevat een klein motortje die bestaat uit kleine onderdeeltje als het ware. Zonder één van die onderdeeltje kan het onmogelijk werken. Dus hoe kan zoiets langzaam evalueren?

Maar zoals ik al zei, ik ben een leek, dus discuseren hierover gaat niet.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 13:22
Verwijderd
Citaat:
Dr. Zoidberg schreef op 10-06-2005 @ 13:12 :
Nou er is in ieder geval geen bewijs dat de mens een evolutie vorm is van de aap. De missing link is nog niet gevonden, toch? Ik volg het nieuws niet zo nauw.

Maar je hebt gelijk, er is bewijs voor theorie. Zoals ik al zei, leg ik dingen niet zo goed uit altijd. Ik dacht meer dus aan het hele "de mens stamt af van de aap" verhaal.
Aha, je bestrijdt dus niet evolutie zelf, maar het gegeven dat de aap en de mens een gezamelijke voorouder hebben? Wat is dat voor raar selectief onderscheid? Of begrijp ik hier niet wat je bedoelt?
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 13:33
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Dat gezeik over die kutevolutietheorie altijd.
Oud 10-06-2005, 14:11
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 10-06-2005 @ 12:21 :
er is ook zat bewijs tegen de evolutie theorie. Alleen al het feit dat die Darwin zelf zei dat ie maar wat lulde. Dat is natuurlijk geen bewijs maar er zijn wel zat bewijzen tegen de evolutie theorie.
Oud 10-06-2005, 14:16
Verwijderd
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 10-06-2005 @ 15:11 :
er is ook zat bewijs tegen de evolutie theorie. Alleen al het feit dat die Darwin zelf zei dat ie maar wat lulde. Dat is natuurlijk geen bewijs maar er zijn wel zat bewijzen tegen de evolutie theorie.
Ja, er is ook zat bewijs tegen zwaartekracht.

Dit topic ging trouwens geloof ik niet over evolutie.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2005, 17:06
one.
one. is offline
Citaat:
Dr. Zoidberg schreef op 10-06-2005 @ 13:12 :
Nou er is in ieder geval geen bewijs dat de mens een evolutie vorm is van de aap.
Offtopic: Dat zegt de evolutietheorie dan ook helemaal niet.
Oud 10-06-2005, 17:40
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Die van Waldrock gaan alleen maar samen bidden, daar is lijkt me niets op tegen. Het artikel dat je plaatst heeft ook weinig met bekrompenheid te maken.
Oud 10-06-2005, 17:42
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Sleeves schreef op 03-06-2005 @ 12:07 :
Dat zegt ie toch ook niet. Het is wel vaak zo dat christenen je hun geloof op willen dringen, en als dat niet lukt dan dreigen ze met hel en verdoemenis. Atheïsten/agnosten doen dat veel minder. (Al zijn ze soms wel veels te respectloos tegenover christenen/moslims etc, maar dat terzijde)
Ik heb nooit last van christenen die hun geloof willen opdringen, vertel me eens waar jij precies last van hebt.
Oud 10-06-2005, 18:19
haplo
haplo is offline
Citaat:
Ik ben het er wel mee eens verder hoor, dat onze versie niet in de biologie boekjes moet komen. Dat is belachelijk. Biologie is nog altijd een onderdeel van de wetenschap. Maar ik vind ook dat er meer nadruk moet komen op het feit dat de evolutie theorie een theorie is (en blijft ).
Dan zou je zoals Meph al zei bij alles moeten zeggen dat "het maar een theorie is". Op die manier zou je het hele idee achter het onderwijs omver gooien, omdat leerlingen alleen nog maar horen "het kan zo zijn, maar het kan ook niet zo zijn". Daar schiet niemand iets mee op.

Trouwens laatst had ik een heel interesant programma gezien op ned 1 2 of 3. Over de Darwin, en dat één of andere gozer een eigen theorie had bedacht om Darwin zijn theorie te verwerpen. Iets met virussen en dergelijke. Maar dat is te moeilijk voor me om neer te typen even. [/B][/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 15:39
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Dr. Zoidberg schreef op 10-06-2005 @ 10:21 :
Maar ondertussen worden christenen wel gedwongen om naar de evolutieleer en dergelijke te luisteren?
Ik kom in de stad ander nooit iemand tegen met biologieboeken, al roepende: bekeert u tot Darwin, Darwin is u redding. Darwin is het licht, evolutie de sleutel tot de hemel. Oid.
Oud 11-06-2005, 20:26
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 11-06-2005 @ 16:39 :
Ik kom in de stad ander nooit iemand tegen met biologieboeken, al roepende: bekeert u tot Darwin, Darwin is u redding. Darwin is het licht, evolutie de sleutel tot de hemel. Oid.
looool
Oud 12-06-2005, 13:30
Kreator
Kreator is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 10-06-2005 @ 18:40 :
Die van Waldrock gaan alleen maar samen bidden, daar is lijkt me niets op tegen. Het artikel dat je plaatst heeft ook weinig met bekrompenheid te maken.
Juist wel. Bidden oke, maar de reden waarom is té bekrompen. Ze zijn niet in staat om zich in een ander te verplaatsen, ze gaan er vanuit dat wij niet weten wat we doen (door de Satan verslonden, blabla) en vatten ook niet dat wij er totaal geen zin in hebben dat een clubje gristenen ons lastig valt met foldertjes en van dat soort werk. (serieus, die lui klampten zich bijna aan je vast zo wanhopig waren ze om je te bekeren)
Oud 12-06-2005, 13:36
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nee atheisten doen het subtieler

maareh,.. evolutie is de sleutel tot de hemel?
Met citaat reageren
Oud 12-06-2005, 20:04
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Kreator schreef op 12-06-2005 @ 14:30 :
Juist wel. Bidden oke, maar de reden waarom is té bekrompen. Ze zijn niet in staat om zich in een ander te verplaatsen, ze gaan er vanuit dat wij niet weten wat we doen (door de Satan verslonden, blabla) en vatten ook niet dat wij er totaal geen zin in hebben dat een clubje gristenen ons lastig valt met foldertjes en van dat soort werk. (serieus, die lui klampten zich bijna aan je vast zo wanhopig waren ze om je te bekeren)
Misschien, maar kan jij je wel in hen inleven? Volgens mij helemaal niet.
Oud 12-06-2005, 23:19
thedarkangel
thedarkangel is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 12-06-2005 @ 21:04 :
Hij/zij hoeft zich niet in hen te inleven, want hij/zij laat hen met rust. Dit lijken de christenen niet bij hem/haar te doen, als ik hem/haar zo hoor.
Oud 14-06-2005, 09:51
Kreator
Kreator is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 12-06-2005 @ 21:04 :
Ik kan me inleven in het feit dat zij geloof nodig hebben voor steun en zekerheid etc, maar ik kan me niet verlagen tot het niveau van zieltjeswinnen, nee.
Oud 14-06-2005, 09:51
Kreator
Kreator is offline
Citaat:
Gatara schreef op 12-06-2005 @ 14:36 :
maareh,.. evolutie is de sleutel tot de hemel?
Ja, want om je bijdrage te leveren moet je wel meermaals in de 7e hemel komen
Oud 14-06-2005, 11:57
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Kreator schreef op 14-06-2005 @ 10:51 :
Ik kan me inleven in het feit dat zij geloof nodig hebben voor steun en zekerheid etc, maar ik kan me niet verlagen tot het niveau van zieltjeswinnen, nee.
Zeg dan toch gewoon dat je het niet begrijpt.
Oud 14-06-2005, 11:58
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
thedarkangel schreef op 13-06-2005 @ 00:19 :
Hij/zij hoeft zich niet in hen te inleven, want hij/zij laat hen met rust. Dit lijken de christenen niet bij hem/haar te doen, als ik hem/haar zo hoor.
Nee hoor, die mensen komen saampjes bijeen om te bidden voor de Waldrockgangers, ze gaan voor zover ik begrepen heb niet met spanborden het Waldrockterrein afzetten ofzo.
Oud 15-06-2005, 21:42
Kreator
Kreator is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 14-06-2005 @ 12:57 :
Zeg dan toch gewoon dat je het niet begrijpt.
Lees.
Oud 16-06-2005, 23:21
MickeyV
MickeyV is offline
Mijn hemel. Dat er nog steeds mensen zijn die zeggen dat de evolutietheorie "ook maar een theorie" is net als religie. Die vatten het verschil tussen levensbeschouwing en wetenschap niet helemaal. Exemplarisch Zoidberg, die meent dat de evolutietheorie levensbeschouwelijk is. En beste Zoidberg, ik ben geen evolutiebioloog, maar ik kan bepaald niet inzien waarom men met alle macht hamert op de afwezigheid van eensluidend bewijs voor de afstamming van de mens van apen (of dat zo is, ligt buiten mijn weten), en een veel belachelijker lezing, dat de mens het troetelkindje is van een of andere godheid, als zoete koek slikt. Wel, de verklaring is waarschijnlijk arrogantie.
Oud 17-06-2005, 08:32
Verwijderd
Citaat:
Wat je ook wel tegenkomt in de stad zijn mensen die voor Greenpeace werken, en mensen aanspreken om wat te geven voor een bepaald doel.

Of straatmuziekanten die voor geld spelen.

Ik neem aan dat je dan ook met handen in het haar zit al denkend: "Owh nee! Ze dringen me allemaal dingen op!"
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 08:42
Verwijderd
Citaat:
MickeyV schreef op 17-06-2005 @ 00:21 :
Exemplarisch Zoidberg, die meent dat de evolutietheorie levensbeschouwelijk is.

...ik kan bepaald niet inzien waarom men met alle macht hamert op de afwezigheid van eensluidend bewijs voor de afstamming van de mens van apen...

en een veel belachelijker lezing, dat de mens het troetelkindje is van een of andere godheid, als zoete koek slikt. Wel, de verklaring is waarschijnlijk arrogantie.
-Ik zie de evolutietheorie niet als iets levensbeschouwelijk.

-Omdat ik toen dat plaatje in gedachte had in biologie boeken over de evolutie van een mens. Bovendien was ik wat off-topic gegaan.

-Je neemt nu aan dat ik alles wat het christendom "als zoete koek slik". Waar haal je dat precies vandaan? Volgens mij ken ik mezelf beter dan iemand die reageert op een reply in een topic. Ik stempel deze opmerking als 'onzin'.

-Je neemt iets aan, wat overigens nergens op slaat, en noemt me op basis daarvan arrogant. Wie is hier nou precies arrogant?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 08:48
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 14-06-2005 @ 12:58 :
Nee hoor, die mensen komen saampjes bijeen om te bidden voor de Waldrockgangers, ze gaan voor zover ik begrepen heb niet met spanborden het Waldrockterrein afzetten ofzo.
Dat is de reden dat ze nog leven ja. Maar is het niet buitengewoon beledigend zomaar even te beweren dat iemand slecht is en van de duivel komt? De SGP en CU stellen kamervragen over minder erge beledigingen.
Oud 17-06-2005, 11:06
Kreator
Kreator is offline
Citaat:
Dr. Zoidberg schreef op 17-06-2005 @ 09:42 :
-Je neemt iets aan, wat overigens nergens op slaat, en noemt me op basis daarvan arrogant. Wie is hier nou precies arrogant?
Het niet inzien dat het evolutie vs genesis debat een kwestie van pot of ketel is, -voor beiden is geen sluitend bewijs te leveren-, en er dan maar vanuit gaan dat jij het bij het rechte eind hebt. Ook atheïsten hebben dat, maar wij zijn over het algemeen wat minder bekeerzuchtig.
Oud 17-06-2005, 13:12
Verwijderd
Citaat:
Kreator schreef op 17-06-2005 @ 12:06 :
Het niet inzien dat het evolutie vs genesis debat een kwestie van pot of ketel is, -voor beiden is geen sluitend bewijs te leveren-, en er dan maar vanuit gaan dat jij het bij het rechte eind hebt. Ook atheïsten hebben dat, maar wij zijn over het algemeen wat minder bekeerzuchtig.

Sinds wanneer probeer ík mensen te bekeren dan? Allemaal cliches van het christendom. Please, get in line for the cliche-train. (Ik weet dat er een streepje op moet, ik ben gewoon lui. )

Ik dit forum zie ik anders best veel atheïsten die steeds blijven doordrammen dat "alle religie onzin is". Is dat geen vorm van proberen iemand te overtuigen, en dus 'bekeren? Ook al kan je je niet echt bekeren natuurlijk. Je stop in pricipe met geloven.

Volgens mij praat ik weer wat vaagt...
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 13:35
RanC
RanC is offline
Citaat:
Dr. Zoidberg schreef op 17-06-2005 @ 14:12 :

Ik dit forum zie ik anders best veel atheïsten die steeds blijven doordrammen dat "alle religie onzin is". Is dat geen vorm van proberen iemand te overtuigen, en dus 'bekeren? Ook al kan je je niet echt bekeren natuurlijk. Je stop in pricipe met geloven.
Zou het niet verdomd saai worden als iedereen het hier met elkaar eens was?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 13:38
Verwijderd
Citaat:
RanC schreef op 17-06-2005 @ 14:35 :
Zou het niet verdomd saai worden als iedereen het hier met elkaar eens was?
Ik zie de discussie al vormen:

-Ik vind dat *stelling*
-Ik ben het met je eens.
-Ja, maar op een andere manier...*bla*
-Vind ik ook.
-Ok.

Maar in ieder geval bedoel ik te zeggen dat het onzin is om te zeggen dat christenen je altijd proberen te bekeren. Iedereen probeert toch altijd zijn/haar mening te verkondigen, maakt niet uit wat voor geloof je hebt. (En laten we de orthodoxe mensjes erbuiten houden, die tellen niet. )
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 16:54
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Dr. Zoidberg schreef op 17-06-2005 @ 09:42 :
-Ik zie de evolutietheorie niet als iets levensbeschouwelijk.

-Omdat ik toen dat plaatje in gedachte had in biologie boeken over de evolutie van een mens. Bovendien was ik wat off-topic gegaan.

-Je neemt nu aan dat ik alles wat het christendom "als zoete koek slik". Waar haal je dat precies vandaan? Volgens mij ken ik mezelf beter dan iemand die reageert op een reply in een topic. Ik stempel deze opmerking als 'onzin'.

-Je zei zoiets dergelijks wel. Is het dan gek, dat ik denk dat daaruit jouw werkelijke opvatting blijkt, of maak jij er gewoonte van, het tegenovergestelde te zeggen van wat je denkt? Zie ook: "Dit geld voor elke religie imho. Immers, hetzelfde word toch verwacht van Christenen? Zoals ik al zei, Christenen worden praktisch gedwongen de evolutieleer te kennen." Misschien vind je het christendom dan wetenschap, is dat het? overigens, niet lullig bedoeld, maar je vergeet consequent de -t van de 3e pers. enkvd. ott: geld, word -> geldt, wordt.

-misschien vind je jezelf wel veel te tof en waardevol om met apen min of meer op één lijn gesteld te worden? Ik durf het niet te zeggen, want dan word je boos.

-je mag (be?)stempelen zoveel je wilt. Overigens, je hebt hier wel een punt, toegegeven. "zoete koek" is overdreven. Maar jouw kritische aandacht lijkt zich wel meer op de evolutietheorie toe te spitsen dan op het christendom. Als daar goede gronden voor waren, zou dat niet opvallen. Maar het tegendeel is waar, zodat er een omgekeerde verhouding bestaat tussen de "kritiekwaardigheid" van A en B, en de mate waarin jij op A en B kritiek uitoefent. Een niet vergezochte verklaring is dan, dat jij aan het (christelijk) geloof verknocht bent.

-het slaat dus wel "ergens" op. Ware dat niet zo, dan was dat onverstandig van mij. Arrogantie kan ik daar niet onmiddellijk in zien. Sterker, volgens mij slaat dat verwijt nergens op. Wie is hier nou precies arrogant?
Oud 17-06-2005, 17:00
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:

Ik dit forum zie ik anders best veel atheïsten die steeds blijven doordrammen dat "alle religie onzin is". Is dat geen vorm van proberen iemand te overtuigen, en dus 'bekeren?
Alle religie ís ook onzin en obscurantisme, dat kan niet vaak en hard genoeg gezegd worden. Religie staat in de weg aan een zekere geestelijke volwassenwording, leidt tot een teleologische interpretatie van de wereld (en dus tot onzin als: homo's deugen niet, vrouwen zijn minder dan mannen, dieren zijn er voor de mens), en werkt, als gezegd, mystificatie en obscurantisme in de hand.

Als geroepen kwam dan ook dat programma van de RVU, God Bestaat Niet. Vooral de eerste aflevering met hersenonderzoeker Dick Swaab, briljant. Gezien?
Oud 17-06-2005, 17:07
Verwijderd
Het verschil is dat veel gelovigen serieus menen dat iemand die niet gelooft in de hel komt, en dat ze hem van dat lot moeten redden, terwijl de ongelovige geen enkele behoefte heeft de gelovige van zijn geloof te laten vallen, doch hem slechts fijntjes wijst op de onzinnigheid ervan.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 17:51
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Dr. Zoidberg schreef op 17-06-2005 @ 09:32 :
Wat je ook wel tegenkomt in de stad zijn mensen die voor Greenpeace werken, en mensen aanspreken om wat te geven voor een bepaald doel.

Of straatmuziekanten die voor geld spelen.

Ik neem aan dat je dan ook met handen in het haar zit al denkend: "Owh nee! Ze dringen me allemaal dingen op!"
Die mensen zijn even vervelend:

- Mag ik je wat vragen?
Nee.
- Hoe oud ben je?
Flikker op.
- Een beetje respect mag ook wel hoor.

Zelfs mensen die in een winkel vragen of ze me kunnen helpen zou ik het liefst een nekschot geven. Ik ben een heel assertief iemand, en als ik iets nodig heb vraag ik dat wel.
Oud 17-06-2005, 19:07
Topruler
Topruler is offline
Ja sommige noemen het assertief. Ik noem het egoistisch. De hele mensheid moet zich zeker aan passen aan jou wil. Als je die instelling heb dan krijg jij een heel zwaar leven. Want mensen zul je altijd om je heen hebben. Try to live with it. Mensen hebben allemaal een eigen wil en eigen verlangens, waarom zou jou wil beter zijn?

Topruler
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 20:10
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Topruler schreef op 17-06-2005 @ 20:07 :
Ja sommige noemen het assertief. Ik noem het egoistisch. De hele mensheid moet zich zeker aan passen aan jou wil. Als je die instelling heb dan krijg jij een heel zwaar leven. Want mensen zul je altijd om je heen hebben. Try to live with it. Mensen hebben allemaal een eigen wil en eigen verlangens, waarom zou jou wil beter zijn?

Topruler
Maar nu veronderstel je dat Veroorzaker hoofdzakelijk met bemoeizuchtige en bedillerige zeurkousen te maken krijgt.
Oud 17-06-2005, 22:27
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
T_ID schreef op 17-06-2005 @ 09:48 :
Dat is de reden dat ze nog leven ja. Maar is het niet buitengewoon beledigend zomaar even te beweren dat iemand slecht is en van de duivel komt? De SGP en CU stellen kamervragen over minder erge beledigingen.
Ze willen die mensen 'redden', vanuit hen gezien is dat geven om je medemens, en ze gaan gewoon simpelweg uit van wat volgens hun volgens God van de duivel komt en wat niet.
Ik vind wel dat als iemand nadrukkelijk aangeeft niet 'gered' te willen worden zij dat moeten respecteren hoe moeilijk dat ook is gezien hun reddingsdrang, want ja ze wensen hun medemens gewoon niet die hel of vernietiging toe.
En ze zien die mensen volgens mij ook niet als slecht in de zin die ongelovige mensen er doorgaans aan geven. Meer als 'dwalenden', mensen die de weg kwijt zijn.
Oud 17-06-2005, 22:28
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 17-06-2005 @ 18:51 :
Die mensen zijn even vervelend:

- Mag ik je wat vragen?
Nee.
- Hoe oud ben je?
Flikker op.
- Een beetje respect mag ook wel hoor.

Zelfs mensen die in een winkel vragen of ze me kunnen helpen zou ik het liefst een nekschot geven. Ik ben een heel assertief iemand, en als ik iets nodig heb vraag ik dat wel.
Oh ik vind dat ook zo vervelend!!! (dat met die winkel)
Oud 18-06-2005, 11:44
Verwijderd
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 17-06-2005 @ 18:51 :
Dat weten zij toch niet. Ik wil bijvoorbeeld graag geholpen worden als ik in een winkel ben, maar ik vind dat het personeel moet merken dat ik behoefte heb aan hulp.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 16:16
Topruler
Topruler is offline
Nee hoor.

Ik veronderstel dat die mensen waar de veroorzaker het over heeft er altijd zullen zijn. En dat ie daar maar mee moet leren leven.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2005, 19:01
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
SnakeZ schreef op 10-06-2005 @ 18:06 :
Offtopic: Dat zegt de evolutietheorie dan ook helemaal niet.
Ohja, een gemeenschappelijke voorouder en dat was net een aap. Wat maakt het voor verschil.
Oud 19-06-2005, 21:14
Augustus
Augustus is offline
Maakt het bestaan van gristenen jouw leven ondraaglijk, Kreator?
Oud 19-06-2005, 21:17
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Topruler schreef op 17-06-2005 @ 20:07 :

Topruler
nee hoor. als de hele mensheid zich aan gaat passen aan mijn wil heb ik echt geen zwaar leven hoor... en waarom zou ik niet beter zijn... ?
Oud 20-06-2005, 04:50
Kreator
Kreator is offline
Citaat:
Sinds wanneer probeer ík mensen te bekeren dan? Allemaal cliches van het christendom. Please, get in line for the cliche-train. (Ik weet dat er een streepje op moet, ik ben gewoon lui. )
Lees de eerste post eens door, aye?
Oud 20-06-2005, 10:36
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 17-06-2005 @ 23:27 :
Ze willen die mensen 'redden', vanuit hen gezien is dat geven om je medemens, en ze gaan gewoon simpelweg uit van wat volgens hun volgens God van de duivel komt en wat niet.
Tenzij ze je toe zouden staan een satanistisch ritueel in hun achtertuin te doen, of iets dergelijks anders dat ook totaal tegen hun eigen visie in gaat is het hypocriet anderen lastig te vallen.
Oud 20-06-2005, 15:17
Topruler
Topruler is offline
Quote:
-------------------------------------------------------
nee hoor. als de hele mensheid zich aan gaat passen aan mijn wil heb ik echt geen zwaar leven hoor...

Je begrijpt best wat ik bedoel
De hele mensheid zal zich nooit aan passen aan jou wil dus krijg je met de instelling dat als jij dat wel verwacht een heel zwaar leven.

Quote:
en waarom zou ik niet beter zijn... ?

Ik stelde de vraag waarom zou jou wil beter zijn dan die van anderen omdat hij dat pretendeert, dus als jij hem wil verdedigen dan moet je niet alleen de lusten maar ook de lasten nemen en mij dus eerst uitleggen waarom zijn wil beter zou zijn dan die van anderen. Dan hebben we het er nog wel ff over waarom jou wil niet beter zou zijn.

Topruler
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 17:36
one.
one. is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 18-06-2005 @ 20:01 :
Ohja, een gemeenschappelijke voorouder en dat was net een aap. Wat maakt het voor verschil.
Veel.
Reageren

Regels voor berichten