Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-06-2005, 09:37
blurred
blurred is offline
Citaat:
Simoen schreef op 09-06-2005 @ 11:00 :
Ik zit wel in therapie waar ik geholpen word, onder andere voor deze klacht, maar daar heb ik nog niet echt veel aan.
Ik denk dat het heel goed is dat je in therapie zit, dat sowieso. Maar als deze therapie voor jou niet zo werkt, misschien zou je dan een andere therapeut of instantie kunnen proberen? Of denk je dat het naarmate je er langer mee bezig bent, beter gaat werken? Want ik weet zeker dat je veel kunt hebben aan therapie, je moet alleen wel bij de juiste persoon/instantie zijn.
Oud 10-06-2005, 10:09
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 09-06-2005 @ 22:21 :
Wat betreft kcal: Je hoeft daar niet altijd op te letten, als je dat niet wil. Wat je wel moet doen is voor jezelf een schema maken waarmee je bijv. 2500-3000kcal mee binnenkrijgt. Dan weet je dat je daar aan zit, weet je wat je moet eten om genoeg binnen te krijgen.

Ik denk, als je al problemen hebt met eten, dat dat ook niet zo'n goed idee is eigenlijk Wat ik bij mezelf merk, en van veel anderen hoor, dat toen ze 1 keer in hun hoofd hadden hoeveel kcal bijvoorbeeld een boterham of een ijsje waren, ze dat er nooit meer uitkregen. Zelfs als je maar 1 keer zo'n schema maakt kan dat wel in je hoofd gaan zitten, lijkt me.

Kan je beter aan iemand anders vragen of die het uit wil rekenen, en dan wil vertellen wat je zou kunnen eten om 2500 te halen, zonder de calorieën erbij te zetten.
Oud 10-06-2005, 10:13
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
Bloem schreef op 10-06-2005 @ 11:09 :
Ik denk, als je al problemen hebt met eten, dat dat ook niet zo'n goed idee is eigenlijk Wat ik bij mezelf merk, en van veel anderen hoor, dat toen ze 1 keer in hun hoofd hadden hoeveel kcal bijvoorbeeld een boterham of een ijsje waren, ze dat er nooit meer uitkregen. Zelfs als je maar 1 keer zo'n schema maakt kan dat wel in je hoofd gaan zitten, lijkt me.

Kan je beter aan iemand anders vragen of die het uit wil rekenen, en dan wil vertellen wat je zou kunnen eten om 2500 te halen, zonder de calorieën erbij te zetten.
Dat lijkt mij inderdaad een beter plan, ik ben nogal gevoelig voor dingen die obsessies kunnen worden, dus ga ik mij daar liever niet in verdiepen. Het hek is dan zo van de dam. Maar ik denk dat ik weer eens een afspraak ga maken met de dietiste, kijken wat zij er allemaal van zegt.

@ blurred: Ik ga binnenkort naar een andere instantie waar ze mij veel beter kunnen helpen, althans het is een veel grotere instantie met veel meer ervaring, dus dat lijkt me een betere plek .
Oud 10-06-2005, 12:09
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Simoen schreef op 10-06-2005 @ 11:13 :
Dat lijkt mij inderdaad een beter plan, ik ben nogal gevoelig voor dingen die obsessies kunnen worden, dus ga ik mij daar liever niet in verdiepen. Het hek is dan zo van de dam. Maar ik denk dat ik weer eens een afspraak ga maken met de dietiste, kijken wat zij er allemaal van zegt.

@ blurred: Ik ga binnenkort naar een andere instantie waar ze mij veel beter kunnen helpen, althans het is een veel grotere instantie met veel meer ervaring, dus dat lijkt me een betere plek .
Goed plan
Oud 10-06-2005, 13:46
Delicate
Delicate is offline
Hallo,

Ik ben wel vaker in dit topic geweest en dan mislukten al mijn pogingen tot afvallen. Toen las ik laatst op dit subforum over BED en ik heb daar wat meer info over gezocht. Op alle punten kwam het volledig over een en ik herken me in alles helemaal. Maar ik durf gewoon niemand er over te praten. Op mijn online dagboek heb ik er één keer alles uitgegooid en enkele vrienden móeten dat wel gelezen hebben maar hebben het denk ik genegeeerd. Daarom durf ik niet met hen te praten.

Mijn ouders zeiken al sinds m'n 10e over mijn eetgedrag (logisch) en mijn moeder wijst me er praktische elke dag op dat ik te dik ben. Bovendien (heb ik het gevoel dan) eet ik haar hele kast leeg en het is niet zo dat we arm zijn maar ik schaam me er wel voor. Dus met mijn ouders durf ik al helemaal niet te praten.

De mensen op school vertrouw ik voor geen meter (heel veel gezeik mee gehad) en bovendien is min school praktisch afgelopen.

Mijn huisarts heb ik het afgelopen jaar ook veel gezien (pfeiffer, bloedarmoede, hooikoorts, bronchitis en dat soort shit) maar ik vertrouw die man niet zo..

Ik wil er echt van af maar ik weet niet of het me zelf wel lukt. Ik kan nergens op een site vinden of BED nou ernstig is of niet. Ik weet niet wat ik moet doen want het lijkt wel of ik in mijn omgeving met niemand kan praten. Ik raak ook steeds meer geisoleerd van mijn omgeving en dat wil ik ook stoppen maar ik weet niet hoe..

Misschien heeft iemand hier raad?

Kelly
Oud 10-06-2005, 13:53
Bloem
Bloem is offline
Hey, ik weet niet of je mijn laatste berichtje in dat topic dat gesloten is nog mee hebt gekregen, maar ga anders eens kijken op www.sabn.nl . Daar heb je ook een stuk over BED, en ook een apart forum met mensen die BED hebben.

BED is natuurlijk sowieso niet goed, maar het bericht dat je laatst postte vond ik ook heel verdrietig, je zit er zelf ook heel erg mee, en dat maakt 't al ernstig genoeg toch? Los van je gezondheid oid, als je een probleem hebt dat zoveer invloed heeft op je leven, is dat reden genoeg om het 'ernstig' te noemen.

Misschien dat je aan je huisarts een verwijzing voor een psycholoog kunt vragen, die kan je helpen om je problemen op een rijtje te krijgen en misschien op te lossen. Want vaak is een eetstoornis één ding, maar wordt het veroorzaakt door andere problemen.

Succes.
Oud 10-06-2005, 14:15
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Qwuartz schreef op 10-06-2005 @ 14:46 :
Mijn ouders zeiken al sinds m'n 10e over mijn eetgedrag (logisch) en mijn moeder wijst me er praktische elke dag op dat ik te dik ben. Bovendien (heb ik het gevoel dan) eet ik haar hele kast leeg en het is niet zo dat we arm zijn maar ik schaam me er wel voor. Dus met mijn ouders durf ik al helemaal niet te praten.
Ik denk dat je juist met je ouders moet praten. Voor hun zal het denk ik ook een grote opluchting zijn als ze weten dat en wat het is en dat je geholpen kan worden hiervoor. Dat zeiken is uit bezorgdheid, ze hebben alleen niet door dat het averechts werkt. Ze kunnen het waarschijnlijk niet op een andere/betere manier uiten, dus zeuren ze.
Oud 11-06-2005, 18:21
da leentjuh
da leentjuh is offline
Dr is echt serieus wat mis met mijn buik. Hele dag nergens last van, uurtje geleden macaroni gegeten en na een half uur zet mijn buik ontzettend uit, hij is zeker drie keer zo dik als normaal (niks aan overdreven) en het doet ontzettend pijn. Moet ook steeds boeren en er komt maagzuur naar boven. Ben ook ontzettend draaiierig
Oud 12-06-2005, 12:12
Verwijderd
Citaat:
da leentjuh schreef op 11-06-2005 @ 19:21 :
Dr is echt serieus wat mis met mijn buik. Hele dag nergens last van, uurtje geleden macaroni gegeten en na een half uur zet mijn buik ontzettend uit, hij is zeker drie keer zo dik als normaal (niks aan overdreven) en het doet ontzettend pijn. Moet ook steeds boeren en er komt maagzuur naar boven. Ben ook ontzettend draaiierig
Ga langs je huisarts.

Misschien ben je wel allergisch voor het één of ander? Of was jij iemand die eerst weinig at en nu weer meer (ik kan het ook allemaal niet meer onthouden)? Dan moet je maag misschien weer wennen aan het eten? Of misschien is het wat anders. Ga dus even langs je huisarts, die kan het (laten) onderzoeken.
Oud 12-06-2005, 12:25
Mara
Mara is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 11-06-2005 @ 19:21 :
Je kan maag/darmpatient zijn. Ga zoals Leonoor zegt even naar je dokter, dit is nl niet normaal.
Oud 12-06-2005, 14:12
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-06-2005 @ 13:12 :
Ga langs je huisarts.

Misschien ben je wel allergisch voor het één of ander? Of was jij iemand die eerst weinig at en nu weer meer (ik kan het ook allemaal niet meer onthouden)? Dan moet je maag misschien weer wennen aan het eten? Of misschien is het wat anders. Ga dus even langs je huisarts, die kan het (laten) onderzoeken.
Ben al heel vaak langs huisarts/ziekenhuis geweest, tot nu toe weinig uitgekomen. Binnenkort weer afspraak met kinderarts, maar heb dr weinig vertrouwen in, aangezien dat mens bij voorbaat al zegt dat het psychisch is. Komt ook omdat zij mij altijd ziet bij de jaarlijkse controle enzo en sinds het slechter gaat zit ik daar nogal vaak emotioneel te wezen. Vrij logisch vind ik zelf, als ze zeggen dat je maar met je tekortkomingen moet leren leven en ze niks voor je kunnen doen. Maar zij vindt mij nogal labiel geloof ik.
Mn moeder gaat nu ook een afspraak regelen met zo'n homeopatische arts, die werkt met dieten enzo (zit ze zelf ook bij)

Ik heb weleens tijden waarin ik wat minder heb gegeten, maar wel altijd normaal avondeten en verder ook niet heel extreem weinig ofzo.
Oud 12-06-2005, 14:28
Verwijderd
Citaat:
da leentjuh schreef op 12-06-2005 @ 15:12 :
aangezien dat mens bij voorbaat al zegt dat het psychisch is.
Kun je geen second opinion vragen? Of een doorverwijzing van je huisarts naar een andere arts? Homeopatische arts is ook een goed plan.

Misschien kun je zelf ook een soort van voedingsdagboek bij houden en op die manier kijken waar je op reageert? Dan kun je daarna uitproberen of je elke keer op die dingen reageert ed. (Al is het handig om dit onder begeleiding van een dietiste met ervaring op het gebied van voedselallergie ed te doen, die kunnen veel meer zien dan jij zelf.)

Ik denk dat het sowieso wel verstandig is om het met je huisarts en/of de kinderarts te bespreken.
Oud 12-06-2005, 14:29
Verwijderd
Wat ik me afvroeg, bevatten die kleine tomaatjes (trostomaatjes of cherrytomaatjes) meer calorieën dan gewone tomaten? Ze smaken namelijk veel zoeter.

Ik geloof trouwens dat deze vraag als een gesteld is, ik meen me in ieder geval te herinneren dat ik die vraag ergens heb gelezen. Ik weet niet of het op dit forum was of ergens anders.
Oud 12-06-2005, 14:35
Bloem
Bloem is offline
Heb ik geloof ik ook eens gelezen ja Ik dacht dat het niks uitmaakt, pas in de Allerhande van AH stond een heel verhaal over verschillende tomaten, en daar stond bij hoeveel kcal er in een tomaat zat, er werd geen verschil gemaakt tussen welke soorten.

Denk dat het hetzelfde is als met verschillende soorten appels, die smaken ook anders maar hebben dacht ik wel evenveel kcal.

Hoe gaat het met je?
Oud 12-06-2005, 14:37
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-06-2005 @ 15:28 :
Kun je geen second opinion vragen? Of een doorverwijzing van je huisarts naar een andere arts? Homeopatische arts is ook een goed plan.

Misschien kun je zelf ook een soort van voedingsdagboek bij houden en op die manier kijken waar je op reageert? Dan kun je daarna uitproberen of je elke keer op die dingen reageert ed. (Al is het handig om dit onder begeleiding van een dietiste met ervaring op het gebied van voedselallergie ed te doen, die kunnen veel meer zien dan jij zelf.)

Ik denk dat het sowieso wel verstandig is om het met je huisarts en/of de kinderarts te bespreken.
Mjah, de artsen waar ik nu bij zit ken ik al mn hele leven en die weten hoe alles zit enzo. Bij een nieuwe arts heb je dat niet.

Ik heb er al beetje op gelet, t valt me op dat het veel erger is als ik spaghetti of macaroni eet. Maar het kan ook komen omdat ik dan meer eet qua kcal dan wanneer ik gewoon aardappels, vlees en groente eet.
Oud 12-06-2005, 14:39
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 12-06-2005 @ 15:35 :
Heb ik geloof ik ook eens gelezen ja Ik dacht dat het niks uitmaakt, pas in de Allerhande van AH stond een heel verhaal over verschillende tomaten, en daar stond bij hoeveel kcal er in een tomaat zat, er werd geen verschil gemaakt tussen welke soorten.

Denk dat het hetzelfde is als met verschillende soorten appels, die smaken ook anders maar hebben dacht ik wel evenveel kcal.

Hoe gaat het met je?
Oh oke. En al zou het meer zijn, dan maakt het nog niet zoveel uit. Gewone tomaten zijn 16 kcal/100g dus als zou het ietsje meer zijn, dan is het nog niet veel.

Hoe het gaat. Hmm, ik weet het niet precies. Het gaat niet geweldig maar ik heb het nu een 2 a 3 weken (voor de vakantie) erg druk met school dus ik heb minder 'tijd' om me er mee bezig te houden.
Oud 12-06-2005, 14:41
Verwijderd
Citaat:
da leentjuh schreef op 12-06-2005 @ 15:37 :
Mjah, de artsen waar ik nu bij zit ken ik al mn hele leven en die weten hoe alles zit enzo. Bij een nieuwe arts heb je dat niet.
Dat ze je je hele leven al kennen zegt niet automatisch dat ze ook altijd alles weten mbt jou en/of dat ze altijd gelijk hebben of overal verstand van hebben ed. Lijkt mij iig.

Heb je je het ook bij dingen als brood, crackers, koekjes, enz? Of echt alleen maar bij spaghetti en macaroni? En wat eet je bij die spaghetti en macaroni?
Oud 12-06-2005, 14:50
Mara
Mara is offline
Ik ga niet opletten welke tomaat meer kcal bevat, boeit me weinig

Cherrytomaatjes schijnen wel gezonder te zijn ivm meer anti-oxidanten.
Oud 12-06-2005, 15:03
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-06-2005 @ 15:41 :
Dat ze je je hele leven al kennen zegt niet automatisch dat ze ook altijd alles weten mbt jou en/of dat ze altijd gelijk hebben of overal verstand van hebben ed. Lijkt mij iig.

Heb je je het ook bij dingen als brood, crackers, koekjes, enz? Of echt alleen maar bij spaghetti en macaroni? En wat eet je bij die spaghetti en macaroni?
Ik heb het bij heel veel dingen een beetje. Maar nooit zo erg als bij macaroni of spaghetti. We doen er altijd tomatensaus, wat groenten en gehakt door.
Ik hoop eigenlijk dat het aan de gehakt ligt, ik vind pasta namelijk zo lekker
Vroeger had ik hier trouwens nooit last van, is echt van de laatste maanden.
Oud 12-06-2005, 15:07
Verwijderd
Citaat:
da leentjuh schreef op 12-06-2005 @ 16:03 :
Ik heb het bij heel veel dingen een beetje. Maar nooit zo erg als bij macaroni of spaghetti. We doen er altijd tomatensaus, wat groenten en gehakt door.
Ik hoop eigenlijk dat het aan de gehakt ligt, ik vind pasta namelijk zo lekker
Vroeger had ik hier trouwens nooit last van, is echt van de laatste maanden.
Misschien eens dingen los proberen? Dus alleen tomatensaus of alleen pasta of alleen gehakt oid? Of pasta met wat anders ofzo. Misschien wel niet zo lekker, maar goed. 't is heel erg lastig om het in je eentje uit te zoeken...en zeker als het pas echt iets van de laatste paar maanden is, dan is het, denk ik, verstandig om het gewoon te bespreken met je (huis)arts. Ook al heb je er weinig vertrouwen in. En gewoon doorzeuren (of je ouders), want het is gewoon verrot als je zo'n last hebt.
Oud 12-06-2005, 15:14
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-06-2005 @ 16:07 :
Misschien eens dingen los proberen? Dus alleen tomatensaus of alleen pasta of alleen gehakt oid? Of pasta met wat anders ofzo. Misschien wel niet zo lekker, maar goed. 't is heel erg lastig om het in je eentje uit te zoeken...en zeker als het pas echt iets van de laatste paar maanden is, dan is het, denk ik, verstandig om het gewoon te bespreken met je (huis)arts. Ook al heb je er weinig vertrouwen in. En gewoon doorzeuren (of je ouders), want het is gewoon verrot als je zo'n last hebt.
We zeuren ook wel door hoor. Behoorlijk zelfs
Dat van die pasta enzo valt te proberen.
De homeopatische arts van mn moeder heeft haar wel heel goed kunnen helpen, ze had altijd last van dr spieren enzo, heeft nu aantal dingen die ze niet mag eten en sindsdien gaat het een stuk beter. Maar die dokter zet je in het begin op een heel streng dieet, mag je geen normaal brood, geen fruit, geen zuivel, geen suiker en heleboel dingen meer. En je moet vieze vervangers eten, dus niet echt ideaal.
Oud 12-06-2005, 15:19
Verwijderd
Citaat:
da leentjuh schreef op 12-06-2005 @ 16:14 :
Maar die dokter zet je in het begin op een heel streng dieet, mag je geen normaal brood, geen fruit, geen zuivel, geen suiker en heleboel dingen meer.
Waarschijnlijk zet hij je eerst op een eliminatiedieet om je lichaam te 'zuiveren', als je daarna dan langszaam steeds iets er bij gaat eten, dan kun je er op die manier achter komen waarop je reageert. De meeste artsen/dietisten doen dat niet meteen of niet zo heel streng, maar verder is het niet iets heel vreemds oid.

Citaat:
En je moet vieze vervangers eten, dus niet echt ideaal.
tja, als je bepaalde dingen niet meer mag eten, dan moet je natuurlijk wel die voedingsstoffen vervangen door iets anders.
Oud 12-06-2005, 15:23
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 12-06-2005 @ 16:19 :
Waarschijnlijk zet hij je eerst op een eliminatiedieet om je lichaam te 'zuiveren', als je daarna dan langszaam steeds iets er bij gaat eten, dan kun je er op die manier achter komen waarop je reageert. De meeste artsen/dietisten doen dat niet meteen of niet zo heel streng, maar verder is het niet iets heel vreemds oid.

tja, als je bepaalde dingen niet meer mag eten, dan moet je natuurlijk wel die voedingsstoffen vervangen door iets anders.
Ja, zoiets was het wel ja.

Tsja, helaas moet dat wel ja. Heb een keer dat zuurdesembrood van mn moeder geproefd, echt heel goor.
Oud 12-06-2005, 15:25
Verwijderd
Citaat:
da leentjuh schreef op 12-06-2005 @ 16:23 :
Ja, zoiets was het wel ja.

Tsja, helaas moet dat wel ja. Heb een keer dat zuurdesembrood van mn moeder geproefd, echt heel goor.
Ik vind zuurdesembrood juist lekker! Wij hebben dat geregeld in huis, mijn moeder koopt het wel eens in Duitsland, daar is het nog lekkerder.
Oud 12-06-2005, 18:06
blurred
blurred is offline
Vandaag heb ik een appel-kaneelmuffin van Shakies gegeten. Dat is een muffin, maar dan met volkorenmeel en veel granen enzo. Ik kan op valtaf en in online calorietabellen nergens het woord "muffin" vinden, dus heb ik maar appelcake met kaneel genomen, maar of dat dan klopt... Dus bij deze: Is er hier iemand die weet hoeveel kcal er gemiddeld in een muffin zitten?
Oud 12-06-2005, 18:11
Verwijderd
Bij "koek en gebak" staat wel: "chocolade muffin (mcdonalds)", maar of dat 'representatief' is?
Oud 12-06-2005, 18:14
Verwijderd
Citaat:
blurred schreef op 12-06-2005 @ 19:06 :
Vandaag heb ik een appel-kaneelmuffin van Shakies gegeten. Dat is een muffin, maar dan met volkorenmeel en veel granen enzo. Ik kan op valtaf en in online calorietabellen nergens het woord "muffin" vinden, dus heb ik maar appelcake met kaneel genomen, maar of dat dan klopt... Dus bij deze: Is er hier iemand die weet hoeveel kcal er gemiddeld in een muffin zitten?
http://www.msvu.ca/nutrition/SNS/Men...onAnalysis.asp

Als je daar even naar beneden scrolt zie je 'Muffins/Pastries' staan. Er staan verschillende soorten tussen, misschien dat je iets vergelijkbaars kunt vinden.

Trouwens, als je gewoon op google 'muffin kcal' intikt krijg je meerdere sites. Zo doe ik dat ook altijd met andere producten waar ik de voedingswaarden niet van kan vinden.
Oud 12-06-2005, 18:39
Bloem
Bloem is offline
Van www.shakies.nl :

Sweets bakken we zelf*. Volgens eigen recepten. En volgens eigen principes. Dus met zoveel mogelijk biologische ingrediënten. Met biologische melk, boter, eieren en meel. De muffin, de walnoot-chocolade cake en de noten-rozijnen desembol zijn zelfs 100% biologisch. Aan de muffin wordt helemaal geen suiker toegevoegd. En de noten-rozijnen desembol is veganistisch. Gezonde sweets, dus.

Er zit dus geen toegevoegde suiker in, dus ik denk dat het moeilijk te vergelijken is met andere muffins? Misschien dat je ergens de voedingswaarden van suikervrije cake kunt vinden ofzo?
Oud 12-06-2005, 18:40
woezel
woezel is offline
Weet iemand nog een "intensieve" sport die maar kort duurt om uit te oefenen? (ik zit namelijk in de examens). Ik hou niet van lopen
Oud 12-06-2005, 18:41
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 12-06-2005 @ 15:39 :

Hoe het gaat. Hmm, ik weet het niet precies. Het gaat niet geweldig maar ik heb het nu een 2 a 3 weken (voor de vakantie) erg druk met school dus ik heb minder 'tijd' om me er mee bezig te houden.
Klikt het wel een beetje met je psychotherapeute? Misschien doorbreek je ongemerkt wel een beetje een patroon nu je er wat minder mee bezig kunt zijn, ik hoop het voor je althans ({)
Oud 12-06-2005, 18:44
Mara
Mara is offline
Citaat:
woezel schreef op 12-06-2005 @ 19:40 :
Weet iemand nog een "intensieve" sport die maar kort duurt om uit te oefenen? (ik zit namelijk in de examens). Ik hou niet van lopen
Wacht tot na je examens om weer te gaan sporten? Nu een sport gaan zoeken lijkt me ook niet verstandig.

En anders kan je gaan touwtjespringen ofzo
Oud 12-06-2005, 18:46
woezel
woezel is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 12-06-2005 @ 19:44 :
Wacht tot na je examens om weer te gaan sporten? Nu een sport gaan zoeken lijkt me ook niet verstandig.

En anders kan je gaan touwtjespringen ofzo

Touwtjespringen hadi k vandaag al gedaan, ik denk dat het dit maar wordt . Verder ga ik zwemmen als ik niet in de examens zit, maar daar verlies ik nu teveel tijd mee.(ik fiets nog wel steeds 20 km per dag, maar dat telt niet echt )
Oud 12-06-2005, 18:57
Verwijderd
Citaat:
woezel schreef op 12-06-2005 @ 19:46 :
Touwtjespringen hadi k vandaag al gedaan, ik denk dat het dit maar wordt . Verder ga ik zwemmen als ik niet in de examens zit, maar daar verlies ik nu teveel tijd mee.(ik fiets nog wel steeds 20 km per dag, maar dat telt niet echt )
Waarom niet? 't is misschien wel niet echt sporten, maar 't is wel beweging...dus dat is iig iets.
Oud 12-06-2005, 22:42
blurred
blurred is offline
Citaat:
Bloem schreef op 12-06-2005 @ 19:39 :
Er zit dus geen toegevoegde suiker in, dus ik denk dat het moeilijk te vergelijken is met andere muffins? Misschien dat je ergens de voedingswaarden van suikervrije cake kunt vinden ofzo?
Hm, ik denk dat het idd niet echt vergelijkbaar is met een standaard muffin, zeker niet met de chocolade muffin van de Mc Donalds. Dus maakt het voor één keertje ook niet zoveel uit dan
Oud 13-06-2005, 13:31
Verwijderd
lekkker de mc
Oud 13-06-2005, 15:19
-Farfalla85-
-Farfalla85- is offline
hoe komt het dat als ik meer ga eten ik nog meer afval ?
Oud 13-06-2005, 15:23
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
-Farfalla85- schreef op 13-06-2005 @ 16:19 :
hoe komt het dat als ik meer ga eten ik nog meer afval ?
Je stofwisseling versnelt Als je wilt aankomen moet je veel koolhydraten eten, volle melkproducten en kaas gebruiken en juist geen dieetproducten enzo.
Oud 13-06-2005, 16:00
-Farfalla85-
-Farfalla85- is offline
Citaat:
Bloem schreef op 13-06-2005 @ 16:23 :
Je stofwisseling versnelt Als je wilt aankomen moet je veel koolhydraten eten, volle melkproducten en kaas gebruiken en juist geen dieetproducten enzo.
ik eet heel veel ontbijtkoek, zitten daar koolhydraten in?
Ik neem ook volle melkproducten, alleen geen kaas, dat lust ik echt niet....
Oud 13-06-2005, 16:08
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
-Farfalla85- schreef op 13-06-2005 @ 17:00 :
ik eet heel veel ontbijtkoek, zitten daar koolhydraten in?
Ik neem ook volle melkproducten, alleen geen kaas, dat lust ik echt niet....
Ja Maar het is wel belangrijk dat je ook gewoon brood eet, en met het avondeten wat meer aardappels/rijst/pasta dan je normaal zou nemen.

Kaas hoeft ook niet perse, het was maar een voorbeeldje. Pindakaas, hagelslag, vleeswaar, enz zijn ook goed, als je dan maar wel de gewone versie neemt, en niet de light versie enzo

Als je echt graag snel wilt aankomen bestaan er trouwens ook pakjes drinken, van nutricia ofzo, die hebben heel veel calorieën voor een pakje, die zou je erbij kunnen drinken. Moet je even bij de drogist of de apotheek vragen
Oud 14-06-2005, 10:11
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik ben ook weer eens terug

Citaat:
da leentjuh schreef op 05-06-2005 @ 17:02 :
OMG ik heb net een test gedaan op deze site http://www.geocities.com/spacey_christina/index.html en ik had 30 van de 47 vakjes aangekruist
Wow, dat is best wel veel
Ik had maar 6 vakjes (De vakjes over calorieën tellen en over gewicht verliezen )

Trouwens, www.mybodycomp.com is echt een handige site
Heb me net maar even aangemeld. Wel geschrokken van het aantal pounds dat ik in moest vullen (1 kg = 2.20 pounds)
Hmm, heb ik weer, de Body Composition Analysis werkt niet

Ik ben verder nog niet echt verder afgevallen. (Ik zit nu op 78.5 kg en 4 weken geleden op 79 kg). Maar ja, ik heb dan ook wel af en toe flink gesnoept Dus ik denk dat het een beetje gecompenseerd is.

Ik ga nu in ieder geval weer blij verder. Heb een nieuwe sportschool gevonden die aan groupfitness doet. Gisteren een proefles 'Bodyjam' gehad, dat was echt leuk
Oud 14-06-2005, 10:28
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Mybodycomp.com werkt weer

Ik mag dus 2521 kcal per dag (not! dan zou ik met 1600 kcal waar ik nu ongeveer dagelijks op uit kom wel heel snel afvallen en dat gebeurt dus niet )

Vetpercentage: 31.65% (beter dan de 34% die onze weegschaal aangeeft)
Waist to hip ratio: 0.78 (kan en moet lager)
BMI: 23.19 (was eerst 24.8)
Oud 14-06-2005, 11:57
sheepdog
sheepdog is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 14-06-2005 @ 11:28 :
Mybodycomp.com werkt weer

Ik mag dus 2521 kcal per dag (not! dan zou ik met 1600 kcal waar ik nu ongeveer dagelijks op uit kom wel heel snel afvallen en dat gebeurt dus niet )

Vetpercentage: 31.65% (beter dan de 34% die onze weegschaal aangeeft)
Waist to hip ratio: 0.78 (kan en moet lager)
BMI: 23.19 (was eerst 24.8)
Je kunt ergens instellen dat je alles in centimeters en kilo's wilt invoeren, heb je dat gedaan? Dan hoef je niet telkens om te rekenen. En heb je misschien male in gevuld bij geslacht?
Oud 14-06-2005, 12:07
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
sheepdog schreef op 14-06-2005 @ 12:57 :
Je kunt ergens instellen dat je alles in centimeters en kilo's wilt invoeren, heb je dat gedaan? Dan hoef je niet telkens om te rekenen. En heb je misschien male in gevuld bij geslacht?
Ja, dat heb ik gedaan Kwam ik inderdaad ook achter toen ik eenmaal ingelogd was.
Nee, ik heb geen male ingevuld. Wel een "active" levensstijl, maar dat lijkt me niet meer dan normaal. (Je had 5 keuzes, "active" is keuze nr3, dus de middelste). Ik fiets elke dag naar school, loop rond op school en sport 2 keer per week.

Het komt waarschijnlijk door mijn lengte (1.84m) en gewicht (78.5kg) dat het zo hoog uitkomt.
Oud 14-06-2005, 13:45
blurred
blurred is offline
Op valtaf staat het volgende in de calorietabel:

Kippenei rauw: 82 kcal
Kippenei gekookt: 75 kcal

Hoe kan dat? Water verandert toch niets aan de hoeveelheid kcal? En er verdampt tijdens het koken toch ook niks aan dat ei? Hoe kan het dan minder zijn?
Oud 14-06-2005, 13:47
-Farfalla85-
-Farfalla85- is offline
SInds ik heb besloten dat ik moet aankomen en ik meer eet kan ik niet ophouden met eten, ik denk nergens anders aan en ik eet mezelf misselijk.. en om die misselijkheid op te heffen ga ik veel drinken en daardoor krijg ik weer honger. Ik weet wel dat ik moet aankomen maar dit lijkt me ook niet zo goed. Ik weet niet hoor maar waarom krijg ik nou zoveel honger/ongecontroleerde zin in eten?
Oud 14-06-2005, 14:01
blurred
blurred is offline
Citaat:
-Farfalla85- schreef op 14-06-2005 @ 14:47 :
Ik weet niet hoor maar waarom krijg ik nou zoveel honger/ongecontroleerde zin in eten?
Waarschijnlijk omdat je er té veel mee bezig bent. Als je constant aan eten denkt en er heel erg mee bezig bent dan kan dat nooit goed zijn... Ik weet niet precies hoe je het aanpakt, maar maak je al schema's, planningen oid?
Oud 14-06-2005, 14:45
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
blurred schreef op 14-06-2005 @ 14:45 :
Op valtaf staat het volgende in de calorietabel:

Kippenei rauw: 82 kcal
Kippenei gekookt: 75 kcal

Hoe kan dat? Water verandert toch niets aan de hoeveelheid kcal? En er verdampt tijdens het koken toch ook niks aan dat ei? Hoe kan het dan minder zijn?
Kippenei gebakken: 110 kcal

Ja, ik snap het ook niet
Oud 14-06-2005, 14:47
Mara
Mara is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 14-06-2005 @ 15:45 :
Kippenei gebakken: 110 kcal

Ja, ik snap het ook niet
Dat is omdat je ook olie/vet gebruikt om 't te bakken.

Dat van dat rauw/koken snap ik ook niet.
Oud 14-06-2005, 14:54
-Farfalla85-
-Farfalla85- is offline
Citaat:
blurred schreef op 14-06-2005 @ 15:01 :
Waarschijnlijk omdat je er té veel mee bezig bent. Als je constant aan eten denkt en er heel erg mee bezig bent dan kan dat nooit goed zijn... Ik weet niet precies hoe je het aanpakt, maar maak je al schema's, planningen oid?
Nee ik eet wat ik iig moet eten van mn ouders.. en wat ik toegestopt krijg van vrienden/familie. Maar vandaag ben ik alleen thuis aan t leren voor examens en dan eet ik echt alles wat los en vast zit.. Ookal denk ik van nouis het genoeg
Oud 14-06-2005, 15:02
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
-Farfalla85- schreef op 14-06-2005 @ 15:54 :
Nee ik eet wat ik iig moet eten van mn ouders.. en wat ik toegestopt krijg van vrienden/familie. Maar vandaag ben ik alleen thuis aan t leren voor examens en dan eet ik echt alles wat los en vast zit.. Ookal denk ik van nouis het genoeg
als ik moet leren, eet ik ook veel meer... logisch, want concentreren kost heel veel energie.

Regels voor berichten