![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
daar ben je vrij in. wel goede argumenten gebruiken, he.
|||
Citaat:
Citaat:
Overigens geloof ik dat de grote Amerikaanse joodse lobbygroepen de film niet anti-semitisch vonden, het ging om een handvol rabbi's en nog wat hysterici.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 28-06-2005 om 21:13. |
![]() |
||
Citaat:
Ik zal de NOVA uitzending morgenochtend eens bekijken en m'n mening erover geven.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
http://www.sp.nl/nieuws/tribune/200108/integratie.stm http://www.katholieknieuwsblad.nl/actueel/kn1731g.htm Turkse overheid Veel moslims zijn dus niet vies voor subsidie op zich. Daarvan getuigen ook de 140 zgn. diyanet moskeeën in Nederland. Hun imams zijn door de Turkse overheid gevormd (door het Turkse ministerie voor Godsdienstzaken, Diyanet) en worden - ook in Nederland - door die overheid betaald. Slechts een minderheid van een zestigtal Turkse moskeeën weigert deze staatsbemoeienis en betaalt de imams zelf.
Laatst gewijzigd op 28-06-2005 om 21:26. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Verder zie ik de Marrokaanse moslimgemeenschap geen redelijke organisatie maken van de Islam in Nederland, simpelweg omdat zij misschien wel genoeg kennis over de islam hebben, maar lang niet genoeg kennis over politiek. Dit omdat je Marroko niet democratisch kan noemen. Surinaamse moslim gemeenschap heeft het te druk met haar leden te waarschuwen voor de AhMaddiya sekte. In Turkije is er een speciale imam opleiding (soort van hbo), die imams niet alleen over de islam leert, maar ook over de maatschappij zelf. En natuurlijk wordt er vanaf het begin ingestampt dat de kerk en staat gescheiden zijn (niet dat ik daar in turkije zon voorstander van ben). Syriers lijken me overigens ook geschikt om de leiderrol op zich te nemen. Maar Turken zijn over het algemeen meer gematigd dan Syriers. en nu on topic! Laatst gewijzigd op 28-06-2005 om 21:40. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Weet je wat, laten we ook meteen proberen of een feodaal stelsel werkt!
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 28-06-2005 om 21:52. |
![]() |
|
12/14/2004 Clip No. 422
Interview with 'Ali Derakhshi, the Maker of the New Iranian Series The following are excerpts from an interview with 'Ali Derakhshni the screenwriter and director of "Zahra's Blue Eyes.": 'Ali Derakhshni: I, 'Ali Derakhshni, screenwriter and director of the series Zahra's Blue Eyes. I started working on this project when I was active in the (Iranian) education ministry, 17 years ago. Interviewer:In the film Zahra's Blue Eyes there is a beautiful idea, as best as I recall: A girl with blue eyes. A Zionist father who is an army officer, sees these eyes and tries to steal them for his son. 'Ali Derakhshni: Theodore is a boy who symbolizes Israel. He has lost his kidneys, and he was paralyzed, and he wanted to rebuild his body. The major film companies are under the Zionists' influence. We are at the beginning of the road. Fortunately, the Iranian Islamic Republic and our Islamic regime have made many films and series like Zahra's Blue Eyes, which is a film about children. http://www.memritv.org/Transcript.asp?P1=422 |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
-Die expert had ik helemaal niet nodig, maar ik vond dat wat ze zei PRECIES overeenstemde met wat er werd laten zien en waarschijnlijk ook met wat de filmmakers wilden láten zien. Die expert zei: Ze willen de joden op deze en deze en deze manier zwartmaken, wat is daar mis mee. Dat is toch duidelijk ook het geval? De makers wilden echt geen licht verteerbare komedie maken hoor. -Waarom zou een journalist die voorzitters op het matje kunnen roepen? Die leiders hebben uit vrije wil meegedaan en wat is er daarbij mis mee een 'betrokkene' om zijn mening te vragen? Die van MG beantwoordde de vragen goed, die leider van NIF was wat mij betreft fout bezig. Hij gaf een bericht af van 'wij gaan zo ver als de wet ons toelaat', en dat is niet waar het om gaat. -Positieve dingen die in een film getoond worden, kennen we genoeg. Dat die in een moskee verkocht worden is niets speciaals, dan is het toch ook niet nieuwswaardig. Ze laten toch ook niet zien dat in die en die kerk de nieuwe totaal onschuldige film Mozes en zijn mandje wordt verkocht. Het is in het nieuws omdat er negatieve aspecten zijn. Aan positieve aspecten zijn we gewend, de negatieve aspecten maken het echter nieuwswaardig. Het is geen bespreking van de film, het is een verslag van anti-semitische filmscenes die verspreid worden via moskees in Nederland. -Hypocriet? Fijn argument, maar ik begrijp niet wat je bedoelt. -Er zijn duizenden haatfilms, dus dan maakt deze ook niet meer uit wil je zeggen. In moskeeën zijn geen duizenden haatfilms, anders hadden we dit al een stuk eerder op tv gezien. Geen zin om dit gelul na te lezen, maar volgens mij mag je je standpunten wel met wat sterkere argumenten onderbouwen. Mijn mening over de film. Ik neem hem niet eens serieus, als ik die jood schuldbewust zijn geld zie tellen en de gouverneur zie zeggen dat hij bewust "alle vruchten neemt die hij wil", zie ik deze film eerder als een komedie dan als een serieuze poging tot het beinvloeden van mensen. Btw, voor de mensen die een verband zien tussen deze film en submission zie ik een klein verschil. In submission werd de kijker niet gestimuleerd (door onder andere de emoties van de kijker te beinvloeden), om concreet actie te ondernemen tegen de 'vijand', volgens submission extreme moslims. In deze film gebeurt dat wel, en zelfs precies hoe. De gevoelige kijker stapt namelijk in zijn landrover, pompt die vol benzine en explosieven en rijdt het eerste Israelische gebouw in dat hij tegenkomt. (De fantastische visuele effecten zorgen trouwens voor een zeer indrukwekkende scene ![]() Laatst gewijzigd op 28-06-2005 om 22:06. |
![]() |
||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nee dat weet men niet genoeg. Vraag maar de mening daarover aan de gemiddelde Nederlander. edit: ik had het btw over de positieve dingen die in de film werden getoond. Beter lezen ![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd op 28-06-2005 om 22:06. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
A) Een religieuze staat een ongelooflijk dom idee is B) De makers van deze film en de film zelf zich onsterfelijk belachelijk maken en duidelijk anti-semitisch zijn
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wel dus. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Trouwens bestaat er niet iets als "de islamitische staat" maar is er een veelheid aan interpretaties hoe die eruit zou moeten zien.
|
![]() |
|
|