Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-07-2005, 10:32
CobraKing
CobraKing is offline
Citaat:
Gatara schreef op 25-07-2005 @ 11:15 :
des te meer reden om je er druk over te maken, mij dunkt.
Ik zeg niet dat ik me er totaal niet druk over maak.
Juist wel maar dat er hier zo'n ophef over is ontstaan betekent niet dat het erger is dan alle andere zaken..
Advertentie
Oud 25-07-2005, 11:37
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 25-07-2005 @ 11:13 :
er is dan ook een verschil tussen *is* nazistisch en *klinkt* nazistisch.
Zoals ik zei, op die manier kun je bij alle ideologieën die gebaseerd zijn op het idee dat de eigen cultuur superieur is en beschermd moet worden ten koste van andere culturen of ontdaan moet worden van andere invloeden (en dat zijn er nogal wat) wel roepen 'dat vonden de nazi's ook!!1'.
Oud 25-07-2005, 12:28
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-07-2005 @ 12:37 :
Zoals ik zei, op die manier kun je bij alle ideologieën die gebaseerd zijn op het idee dat de eigen cultuur superieur is en beschermd moet worden ten koste van andere culturen of ontdaan moet worden van andere invloeden (en dat zijn er nogal wat) wel roepen 'dat vonden de nazi's ook!!1'.
ja

dus?
Oud 25-07-2005, 12:31
Verwijderd
Het heeft gewoon geen zin voor een discussie om te roepen dat iets (misschien wel) nazistisch is.
Oud 25-07-2005, 12:50
juno
juno is offline
you cannot escape Godwin!
Oud 25-07-2005, 12:53
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 25-07-2005 @ 13:28 :
ja

dus?
Nou, dat is gewoon een zwaktebod, het draagt helemaal niets bij aan een discussie en het versterkt je eigen standpunt ook niet.
Oud 25-07-2005, 12:56
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
bonelesschicken schreef op 25-07-2005 @ 13:31 :
Het heeft gewoon geen zin voor een discussie om te roepen dat iets (misschien wel) nazistisch is.
Het is anders een duidelijke manier om een praktijk zoals in dit topic te veroordelen.

Verder lijkt zo'n vergelijking me in dit geval prima onderbouwt, en daarmee terecht.
Oud 25-07-2005, 12:59
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 25-07-2005 @ 13:56 :
Het is anders een duidelijke manier om een praktijk zoals in dit topic te veroordelen.

Verder lijkt zo'n vergelijking me in dit geval prima onderbouwt, en daarmee terecht.
Nee, die vergelijking gaat volledig mank. Moet ik voor jou, nota bene regular op N&A, nou echt nog gaan uitspellen waarom Osama bin Laden niet nazistisch is? Ik dacht het ook niet.

Als je een praktijk wilt veroordelen, zoals in dit geval het verwijderen van bepaalde invloeden uit de eigen samenleving, dan zijn daar genoeg logische argumenten voor. Het feit dat de nazi's iets ook deden is echt niet de enige reden dat het nu ook nog steeds slecht is.
Oud 25-07-2005, 13:02
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-07-2005 @ 13:59 :
Nee, die vergelijking gaat volledig mank. Moet ik voor jou, nota bene regular op N&A, nou echt nog gaan uitspellen waarom Osama bin Laden niet nazistisch is? Ik dacht het ook niet.
In dat geval is het maar goed dat ik niet doelde op Bin Laden maar op het denken dat beweerd dat de/het Arabische cultuur/ras/religie/etc superieur is.

(hoewel dat een denkbeeld is dat Bin Laden ongetwijfeld ook aanhangt)
Oud 25-07-2005, 14:07
Gatara
Gatara is offline
Iran acknowledges widespread human rights violations in its prisons

TEHRAN, Iran (AP) - In an unprecedented report, Iran's hardline judiciary acknowledged widespread human rights violations in prisons, including the use of torture, state-run media reported Sunday.

The report said prison guards and officials in detention centres have ignored a legal order banning torture. It also said police have made several arrests without sufficient evidence and held suspects in undeclared detention centres.

The report, which was broadcast on state-run radio and appeared on the front page of several newspapers, said a judicial investigation had discovered human right violations including the "blindfolding and beating" of defendants, a 13-year-old boy jailed for stealing a hen, a woman who was imprisoned because her husband was a fugitive and a man who has been in prison since 1988 without a verdict in his case.

The report has been handed over to the head of judiciary Ayatollah Mahmoud Hashemi Shahroudi.
http://www.mytelus.com/news/article....icleID=1987714
Oud 25-07-2005, 14:13
CobraKing
CobraKing is offline
Citaat:
Gatara schreef op 25-07-2005 @ 15:07 Iran acknowledges widespread human rights violations in its prisons
Maar er wordt met geen woord gerept over de Iraanse homo's..
Oud 25-07-2005, 14:16
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 25-07-2005 @ 14:02 :
In dat geval is het maar goed dat ik niet doelde op Bin Laden maar op het denken dat beweerd dat de/het Arabische cultuur/ras/religie/etc superieur is.

(hoewel dat een denkbeeld is dat Bin Laden ongetwijfeld ook aanhangt)
Yay, negentiende van de wereld denkt op dezelfde manier als de nazi's, want negentiende van de wereld vindt de eigen cultuur/ras/etnische groepering/geloof/etc. superieur en wil die niet afstaan of laten beïnvloeden.
Oud 25-07-2005, 14:28
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-07-2005 @ 15:16 :
Yay, negentiende van de wereld denkt op dezelfde manier als de nazi's, want negentiende van de wereld vindt de eigen cultuur/ras/etnische groepering/geloof/etc. superieur en wil die niet afstaan of laten beïnvloeden.
nee, om nazistisch te denken, komt er meer bij kijken. Desalniettemin is het wel een element binnen het nazisme.
Oud 25-07-2005, 15:57
Astuanax
Astuanax is offline
Wat verschrikkelijk

vooral die foto's van die jongens
Oud 25-07-2005, 18:04
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
Astuanax schreef op 25-07-2005 @ 16:57 :

vooral die foto's van die jongens
Dat is voor propaganda-doeleinden. Het zou me niet verbazen dat een Iraanse atheist of communist deze foto heeft genomen.

Net weer een stukje anti-islamitische propaganda op 2vandaag van twee van de meest extremistische atheisten die we in nederland hebben ( Elian en E. Umar).
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Oud 25-07-2005, 18:07
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef op 25-07-2005 @ 19:04 :
Dat is voor propaganda-doeleinden. Het zou me niet verbazen dat een Iraanse atheist of communist deze foto heeft genomen.

Net weer een stukje anti-islamitische propaganda op 2vandaag van twee van de meest extremistische atheisten die we in nederland hebben ( Elian en E. Umar).
Wat wil je dan zeggen? Dat de foto's niet kloppen? Dat dit niet twee homosexuelen waren die opgehangen werden?
Oud 25-07-2005, 18:19
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Nee, Mirage2000 is een toekomstige Mohammed B., een jihadfiguur, die goedkeurt wat er in Iran gebeurt! Laten we dat hier ook doen, roept hij. Laten alle Arabieren het Westen overnemen en de Sharia invoeren!
Oud 25-07-2005, 18:20
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 25-07-2005 @ 19:19 :
Nee, Mirage2000 is een toekomstige Mohammed B., een jihadfiguur, die goedkeurt wat er in Iran gebeurt! Laten we dat hier ook doen, roept hij. Laten alle Arabieren het Westen overnemen en de Sharia invoeren!
Ik kan niet wachten.
Oud 25-07-2005, 18:23
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 25-07-2005 @ 19:07 :
Wat wil je dan zeggen? Dat de foto's niet kloppen? Dat dit niet twee homosexuelen waren die opgehangen werden?
Wie kan mij vertellen dat die foto's waarop deze 2 mannen staan het bewijs zijn dat die gasten onschuldig zijn aan het rapen van een 13 jarig kind? Zo'n foto zegt niks. De toegevoegde waarde ervan is nihil.
Oud 25-07-2005, 18:27
juno
juno is offline
Het zijn nog steeds twee homo's die zijn opgehangen.

newsflash: beschaafde volkeren kennen al een paar eeuwen geen geen doodstraf of lijfstraffen meer.
Oud 25-07-2005, 18:29
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
juno schreef op 25-07-2005 @ 19:27 :
Het zijn nog steeds twee homo's die zijn opgehangen.

newsflash: beschaafde volkeren kennen al een paar eeuwen geen geen doodstraf of lijfstraffen meer.
Defenitie van beschaafd is relatief. In Iran vinden ze het barbaars dat kinderverkrachters in Nederland slechts een paar jaar de bak ingaan. In hun ogen is dat niet beschaafd.
Oud 25-07-2005, 18:30
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 25-07-2005 @ 19:19 :
Waarom zit gij mij te demoniseren?
Oud 25-07-2005, 18:31
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef op 25-07-2005 @ 19:30 :
Waarom zit gij mij te demoniseren?
Dat hoef ik niet te doen. Je bent zélf uitstekend op weg.
Oud 25-07-2005, 18:32
juno
juno is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef op 25-07-2005 @ 19:29 :
Defenitie van beschaafd is relatief. In Iran vinden ze het barbaars dat kinderverkrachters in Nederland slechts een paar jaar de bak ingaan. In hun ogen is dat niet beschaafd.
je legt er graag de nadruk op dat het om twee kinderverkrachters gaat he?

(hoewel 13 jaar geen kind meer is, meisjes van 13 mogen trouwen met een volwasen man, als ze 3 keer ongesteld zijn geweest. )
Oud 25-07-2005, 18:33
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 25-07-2005 @ 19:31 :
Dat hoef ik niet te doen. Je bent zélf uitstekend op weg.
In het vervolg graag argumentatie of ondersteuning, want aan modder gooien heeft niemand een boodschap. Zelfs de verdachte Mohammed B. niet.
Oud 25-07-2005, 18:34
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef op 25-07-2005 @ 19:33 :
In het vervolg graag argumentatie of ondersteuning, want aan modder gooien heeft niemand een boodschap. Zelfs de verdachte Mohammed B. niet.
Alleen al het feit dat je hem een verdachte noemt zegt mij genoeg.
Oud 25-07-2005, 18:36
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 25-07-2005 @ 19:34 :

Totdat het vonnis door de rechter niet is geveld, blijf ik principieel. Zie je nou wel dat ik niks tegen de Nederlandse rechtsorde en handhaving van de wet heb?
Oud 25-07-2005, 18:37
juno
juno is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 25-07-2005 @ 19:34 :
Technisch gesproken is B. tot een uitspraak waarbij hij schuldig wordt bevonden alleen maar verdacht.

Maar ik snap wat je bedoelt, ik dacht exact hetzelfde.
Oud 25-07-2005, 18:38
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
juno schreef op 25-07-2005 @ 19:32 :

(hoewel 13 jaar geen kind meer is,)
Oke, puber dan.
Oud 25-07-2005, 18:38
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Hij is alleen maar door 100 mensen gezien terijl hij Van Gogh neerschoot en de keel doorsneed, maar och, dat zullen wel details zijn?
Oud 25-07-2005, 18:41
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 25-07-2005 @ 15:28 :
nee, om nazistisch te denken, komt er meer bij kijken. Desalniettemin is het wel een element binnen het nazisme.
Nazi's did X, Y and Z. Therefore X, Y and Z are evil.
Oud 25-07-2005, 18:46
Verwijderd
Citaat:
Dat komt omdat hun wetenschap, met name de psychologische wetenschap die in het westen een grote ontwikkeling heeft doorgemaakt, met name op het leerstuk van de persoonsontwikkeling, de toerekening en het geweten. Allerlei achterlijke rechtsstelsels (zoals o.a. vrijwel alle islamitische, maar ook het Amerikaanse) kijken alleen naar het feitelijke delictsbegrip en niet naar de verwijtbaarheidsvraag.
Oud 25-07-2005, 19:22
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-07-2005 @ 19:46 :
Dat komt omdat hun wetenschap, met name de psychologische wetenschap die in het westen een grote ontwikkeling heeft doorgemaakt, met name op het leerstuk van de persoonsontwikkeling, de toerekening en het geweten. Allerlei achterlijke rechtsstelsels (zoals o.a. vrijwel alle islamitische, maar ook het Amerikaanse) kijken alleen naar het feitelijke delictsbegrip en niet naar de verwijtbaarheidsvraag.
Wow, wat een ontwikkeling als ik de onderstaande tekst lees:

REEDS HISTORISCH is de door Spong afgedwongen vrijspraak van een dronken automobilist die al wegpiratend in zijn Porsche vier medeweggebruikers de dood in joeg. In hoger beroep toonde Spong aan dat er geen sprake was van planning van de misdaad, zoals het Openbaar Ministerie had beweerd. En deze week gooit Spong weer hoge ogen met een zaak voor de Hoge Raad over een Duitser die werd veroordeeld omdat hij zijn vriendin had gedwongen tot seks met een hond. Spong: 'De man is veroordeeld wegens ontucht, maar dat kan helemaal niet. Ontucht is iets tussen mensen, bestiale seks staat daarbuiten.'

http://www.groene.nl/1997/37/rz_spong.html
Oud 25-07-2005, 19:28
MB
MB is offline
Citaat:
De vraag is hier natuurlijk of de mannen een eerlijk proces gehad hebben en of ze ook daadwerkelijk die kinderen verkracht hebben... Bovendien krijgen kinderverkrachters in Nederland niet 'maar een paar jaar'
Oud 25-07-2005, 19:51
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
MB schreef op 25-07-2005 @ 20:28 :
De vraag is hier natuurlijk of de mannen een eerlijk proces gehad hebben en of ze ook daadwerkelijk die kinderen verkracht hebben... Bovendien krijgen kinderverkrachters in Nederland niet 'maar een paar jaar'
O nee?

Wat is dit dan? Zomaar een greep:

Woensdag 17 november 2004
Dochter verkracht: twee jaar celstraf

ZUTPHEN - Een 40 - jarige man uit Wehl moet twee jaar de gevangenis in. De rechtbank in Zutphen acht hem schuldig aan verkrachting van zijn 18 - jarige dochter en mishandeling van haar en enkele anderen. De man hangt bovendien nog eens een jaar celstraf boven het hoofd als hij zich niet onder klinische behandeling laat stellen of zich niet aan de aanwijzingen van de reclassering houdt.

De man raakte in augustus van dit jaar slaags met zijn dochter. Dat gebeurde in het zwembad van Wehl. Ook de vriend van de dochter kreeg klappen, evenals de badmeester. Bij zijn uiteindelijke aanhouding mishandelde de man bovendien een agent.

De dochter deed vervolgens aangifte van verkrachting, mishandeling en bedreiging door haar vader. Dat zou een paar maanden eerder gebeurd zijn.

Tijdens de rechtszitting, twee weken geleden, bekende de man de mishandelingen in het zwembad. De verkrachting ontkende hij, maar, zo zei hij ook, "als zij zegt dat het wel gebeurd is, dan is het misschien toch wel zo." Volgens psycholoog en psychiater was er sprake van licht verminderde toerekeningsvatbaarheid.

De rechtbank veroordeelde de Wehlenaar ook tot een schadevergoeding van in totaal 2300 euro aan zijn slachtoffers.

Copyright: De Gelderlander

Celstraf geëist wegens seksueel misbruik

GRONINGEN - Het Openbaar Ministerie eist wegens het seksueel misbruik van twee kinderen een gevangenisstraf van dertig maanden tegen een 38-jarige man uit Nieuweschans. Hij zou zijn minderjarige stiefzoon en stiefdochter meerdere malen hebben misbruikt.

De zoon heeft tegenover de politie verklaard dat zijn stiefvader hem een aantal keren betaalde voor de ontuchtige handelingen. De stiefvader ontkent.

Volgens heem heeft zijn ex-vrouw de kinderen aangezet tot valse aangiftes. Het Openbaar Ministerie stelt dat hier geen sprake van is. De verklaringen van de kinderen zijn volgens de justitie duidelijk en betrouwbaar.

De rechtbank doet over twee weken uitspraak en neemt dan ook een beslissing over een door de slachtoffers ingediende schadevergoeding van twee maal 6500 euro.

Dinsdag 9 november 2004
Werkstraf voor verkrachting nicht

GRONINGEN - Een 27-jarige man uit Almere is voor de verkrachting van zijn nicht veroordeeld tot een werkstraf van 240 uur en een jaar voorwaardelijke gevangenisstraf.

Op 12 februari bedreigde de man de vrouw met een verfkrabber, kneep haar de keel dicht en dwong haar tot het verrichten van seksuele handelingen.

Na de verkrachting probeerde de dader zichzelf van het leven te beroven door zich op te hangen. Het slachtoffer wist dit te voorkomen.

De dader moet van de rechter een schadevergoeding van 5000 euro aan het slachtoffer betalen. Daarnaast mag hij twee jaar lang geen contact met haar zoeken en moet de reclassering zorgen voor een passende behandeling.

Copyright: Radio TV Noord

Judoleraar veroordeeld voor ontucht

Judoleraar Richard van D. is veroordeeld tot achttien maanden cel en zes maanden voorwaardelijk wegens het plegen van ontucht met minderjarige jongens. Ook moet hij aan drie van de vijf slachtoffers 1500 euro betalen en zich onder behandeling laten stellen in polikliniek de Waag.

Begin juli judoleraar verklaarde een emotionele Van D. voor de rechtbank dat hij de jongens uit liefkozing had betast. Hij bekende dat hij vier van de vijf jongens over de kleding had gewreven op plaatsen 'waar dat niet goed was.'

Volgens de verdediging hadden de jongens hun verhaal onderling op elkaar afgestemd. De officier van justitie hamerde op het feit dat de judoleraar vroeger zelf is misbruikt en dat hij dus had moeten weten wat hij aanrichtte.

De rechter achtte de ontucht in alle vijf gevallen bewezen. Het was volgens de rechter kwalijk te noemen dat de man misbruik maakte van de macht die hij als judoleraar op zijn pupillen had.

En de lijst gaat door...
Oud 25-07-2005, 20:06
Str0nk
Str0nk is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef op 25-07-2005 @ 20:51 :
O nee?

Wat is dit dan? Zomaar een greep:

Woensdag 17 november 2004
Dochter verkracht: twee jaar celstraf

ZUTPHEN - Een 40 - jarige man uit Wehl moet twee jaar de gevangenis in. De rechtbank in Zutphen acht hem schuldig aan verkrachting van zijn 18 - jarige dochter en mishandeling van haar en enkele anderen. De man hangt bovendien nog eens een jaar celstraf boven het hoofd als hij zich niet onder klinische behandeling laat stellen of zich niet aan de aanwijzingen van de reclassering houdt.

De man raakte in augustus van dit jaar slaags met zijn dochter. Dat gebeurde in het zwembad van Wehl. Ook de vriend van de dochter kreeg klappen, evenals de badmeester. Bij zijn uiteindelijke aanhouding mishandelde de man bovendien een agent.

De dochter deed vervolgens aangifte van verkrachting, mishandeling en bedreiging door haar vader. Dat zou een paar maanden eerder gebeurd zijn.

Tijdens de rechtszitting, twee weken geleden, bekende de man de mishandelingen in het zwembad. De verkrachting ontkende hij, maar, zo zei hij ook, "als zij zegt dat het wel gebeurd is, dan is het misschien toch wel zo." Volgens psycholoog en psychiater was er sprake van licht verminderde toerekeningsvatbaarheid.

De rechtbank veroordeelde de Wehlenaar ook tot een schadevergoeding van in totaal 2300 euro aan zijn slachtoffers.

Copyright: De Gelderlander

Celstraf geëist wegens seksueel misbruik

GRONINGEN - Het Openbaar Ministerie eist wegens het seksueel misbruik van twee kinderen een gevangenisstraf van dertig maanden tegen een 38-jarige man uit Nieuweschans. Hij zou zijn minderjarige stiefzoon en stiefdochter meerdere malen hebben misbruikt.

De zoon heeft tegenover de politie verklaard dat zijn stiefvader hem een aantal keren betaalde voor de ontuchtige handelingen. De stiefvader ontkent.

Volgens heem heeft zijn ex-vrouw de kinderen aangezet tot valse aangiftes. Het Openbaar Ministerie stelt dat hier geen sprake van is. De verklaringen van de kinderen zijn volgens de justitie duidelijk en betrouwbaar.

De rechtbank doet over twee weken uitspraak en neemt dan ook een beslissing over een door de slachtoffers ingediende schadevergoeding van twee maal 6500 euro.

Dinsdag 9 november 2004
Werkstraf voor verkrachting nicht

GRONINGEN - Een 27-jarige man uit Almere is voor de verkrachting van zijn nicht veroordeeld tot een werkstraf van 240 uur en een jaar voorwaardelijke gevangenisstraf.

Op 12 februari bedreigde de man de vrouw met een verfkrabber, kneep haar de keel dicht en dwong haar tot het verrichten van seksuele handelingen.

Na de verkrachting probeerde de dader zichzelf van het leven te beroven door zich op te hangen. Het slachtoffer wist dit te voorkomen.

De dader moet van de rechter een schadevergoeding van 5000 euro aan het slachtoffer betalen. Daarnaast mag hij twee jaar lang geen contact met haar zoeken en moet de reclassering zorgen voor een passende behandeling.

Copyright: Radio TV Noord

Judoleraar veroordeeld voor ontucht

Judoleraar Richard van D. is veroordeeld tot achttien maanden cel en zes maanden voorwaardelijk wegens het plegen van ontucht met minderjarige jongens. Ook moet hij aan drie van de vijf slachtoffers 1500 euro betalen en zich onder behandeling laten stellen in polikliniek de Waag.

Begin juli judoleraar verklaarde een emotionele Van D. voor de rechtbank dat hij de jongens uit liefkozing had betast. Hij bekende dat hij vier van de vijf jongens over de kleding had gewreven op plaatsen 'waar dat niet goed was.'

Volgens de verdediging hadden de jongens hun verhaal onderling op elkaar afgestemd. De officier van justitie hamerde op het feit dat de judoleraar vroeger zelf is misbruikt en dat hij dus had moeten weten wat hij aanrichtte.

De rechter achtte de ontucht in alle vijf gevallen bewezen. Het was volgens de rechter kwalijk te noemen dat de man misbruik maakte van de macht die hij als judoleraar op zijn pupillen had.

En de lijst gaat door...
Mirage2000 en Wilders: hetzelfde gevecht
Oud 25-07-2005, 20:07
T_ID
T_ID is offline
Ach ende wee, en dat moet dienen als argument om moordpartijen puur op basis van wie iemand is rechtvaardigen?
Oud 25-07-2005, 20:25
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
Str0nk schreef op 25-07-2005 @ 21:06 :
Mirage2000 en Wilders: hetzelfde gevecht
Totaal misplaatst.

Wilders is maar een blaaskaak, die ten koste van de buitenlanders zichzelf wil verrijken. Ik heb een gebalanceerde mening over de Moslimwereld en het westen, en spreek namens het belang van beide werelddelen.
Ik ben een man van vrede en pacificatie, die gelooft in vreedzame coëxistentie tussen het westen en de Moslimwereld. Wilders daarentegen gelooft in de clash of civilisations en superioriteit van het Westen, de taal van de oorlog dus.
Oud 25-07-2005, 20:32
T_ID
T_ID is offline
Mwo, zolang er mensen legaal vervolgt en vermoord worden om wie ze zijn en wat ze vinden zal er nooit enige vorm van acceptatie kunnen zijn, simpelweg omdat we dat in Europa al jaren achter ons hebben gelaten en daar nu enorm aan hechten.

Uberhaupt is het een niet te handhaven systeem, het verstand kan lang onderdrukt worden, maar niet eeuwig.
Oud 25-07-2005, 20:37
juno
juno is offline
Waarom maken we ons in het westen eigenlijk ook zo druk over mensenrechten als zoveel mensen, die wij proberen te beschermen tegen onmenselijke behandeling, zich er zelf helemaal niet druk om maken?
Oud 25-07-2005, 20:39
Str0nk
Str0nk is offline
Citaat:
juno schreef op 25-07-2005 @ 21:37 :
Waarom maken we ons in het westen eigenlijk ook zo druk over mensenrechten als zoveel mensen, die wij proberen te beschermen tegen onmenselijke behandeling, zich er zelf helemaal niet druk om maken?
Omdat we moreel superieur zijn
Oud 25-07-2005, 20:46
juno
juno is offline
Paarlen voor de zwijnen.

Okee, dan stem ik voor het totaal aan hun lot overlaten van de niet westerse wereld, want die wensen niet verpest te worden door de verderfelijke invloed van het westen.

We bemoeien ons niet meer met interne aangelegenheden, geven geen voedselhulp of andere humanitaire hulp meer, doen geen invallen meer, Amnesty gaat voortaan haar mond houden, Greenpeace ook. De VN wordt opgeheven.

Scheelt het westen klauwen vol met geld en een heleboel frustratie en moeite omdat het toch niet gewaardeerd word..
Oud 25-07-2005, 20:46
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
Str0nk schreef op 25-07-2005 @ 21:39 :
Het Westen is economisch superieur. Dat brengt met zich mee dat westerlingen vaker een hogere graad van moraliteit bezitten, omdat zij zich niet hoeven zorgen te maken over hun geld en bezit. De niet-westerse wereld heeft die moraliteit niet, mensen zijn vaker corrupt, omdat zij niet in de klasse van de proletariers willen terechtkomen.

Gelukkig is er de Islam, waardoor in de meest arme moslimlanden zelfs niemand doodgaat van de honger, omdat mensen en families voor elkaar zorgen. Dat maakt de moslimwereld als geheel weer moreel superieur.

Laatst gewijzigd op 25-07-2005 om 20:48.
Oud 25-07-2005, 20:54
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef op 25-07-2005 @ 21:46 :
Gelukkig is er de Islam, waardoor in de meest arme moslimlanden zelfs niemand doodgaat van de honger, omdat mensen en families voor elkaar zorgen. Dat maakt de moslimwereld als geheel weer moreel superieur.
hahaha, er is idd geen armoede in wat voor islamitisch land dan ook, al helemaal niet als we de inkomsten uit olie van het BNP af zouden trekken.
Oud 25-07-2005, 21:02
Str0nk
Str0nk is offline
Citaat:
Posts met een "" kun je beter met een korreltje zout nemen.
Oud 25-07-2005, 21:04
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Ik zou het anders verwoorden maar ik ben het min of meer met Dhr. S. eens...

Wij hebben een moreel systeem dat uitstijgt boven dat van anderen. Zo gezien mogen we dus uitspraken doen over de andere systemen (gezien vanuit het meta-systeem).
Oud 25-07-2005, 21:05
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
T_ID schreef op 25-07-2005 @ 21:54 :
hahaha, er is idd geen armoede in wat voor islamitisch land dan ook, al helemaal niet als we de inkomsten uit olie van het BNP af zouden trekken.
Ik neem je niet kwalijk dat je de helft van de posting maar niet leest, want het blinde vlek schijnt bij sommigen een blind vlek in het hoofd te zijn.

Nogmaals dan: "waardoor in de meest arme moslimlanden"
Oud 25-07-2005, 22:02
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef op 25-07-2005 @ 22:05 :
Nogmaals dan: "waardoor in de meest arme moslimlanden"
Net alsof dat toe te schrijven is aan de islam of de cultuur, dat doen mensen uit zichzelf, groeps gedrag heet het.

En beledingen smijten laat al zien dat je ongelijk hebt.
Oud 25-07-2005, 22:07
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
T_ID schreef op 25-07-2005 @ 23:02 :
Net alsof dat toe te schrijven is aan de islam of de cultuur, dat doen mensen uit zichzelf, groeps gedrag heet het.

En beledingen smijten laat al zien dat je ongelijk hebt.
ehh tis een verplichting. Dus heel vaak kun je het wel degelijk aan de islam toeschrijven.
Oud 25-07-2005, 22:09
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 25-07-2005 @ 23:07 :
ehh tis een verplichting. Dus heel vaak kun je het wel degelijk aan de islam toeschrijven.
Ik koop uit mezelf een auto voor mijn bereikbaarheid, dezelfde dag komt er een wet dat je verplicht bent een auto te bezitten.

Was mijn aankoop een gevolg van die wet?

Regels voor berichten