Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-07-2005, 14:48
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Joostje schreef op 28-07-2005 @ 15:46 :
God
joostje
Advertentie
Oud 28-07-2005, 14:49
Nolos
Nolos is offline
Grappig
Een jongen, ongeacht wie hij is, zegt dat hij twee keer mishandeld is.
Iedereen roept boe tegen "buitenlanders"
de politie zegt dat het niet waar is
Iedereen roept boe tegen "buitenlanders" EN de politie!
Oud 28-07-2005, 14:50
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 28-07-2005 @ 15:48 :
joostje
Oud 28-07-2005, 14:51
Verwijderd
Dit heeft allemaal toch een nieuwswaarde van nul komma nul. En alle rechtse elementen springen hier kwijlend op om hun domme opvattingen weereens te kunnen laten horen.
Oud 28-07-2005, 14:51
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Nolos schreef op 28-07-2005 @ 15:49 :
Grappig
Een jongen, ongeacht wie hij is, zegt dat hij twee keer mishandeld is.
Iedereen roept boe tegen "buitenlanders"
de politie zegt dat het niet waar is
Iedereen roept boe tegen "buitenlanders" EN de politie!
Het is treurig ja.
Oud 28-07-2005, 14:59
Nolos
Nolos is offline
Ik ben nieuwsgierig hoe dit zou zijn wanneer dit andersom zou zijn: als een marokaanse jongen zou verklaren dat hij tot twee keer toe in elkaar is geslagen door een paar nederlanders. Grote media aandacht wanneer de politie verklaard dat daar niets van waar is.
Wat zou dan de reactie zijn? Je kan zeggen wat je wilt, maar ik weet bijna zeker dat deze mensen de politie nu het voordeel van de (dan niet bestaande) twijfel zou geven.
Oud 28-07-2005, 15:00
Verwijderd
Citaat:
Rick Steiner schreef op 28-07-2005 @ 14:58 :
Als je fulltime studeert heb je nieteens de tijd en energie om darnaast te gaan werken.
haha
Oud 28-07-2005, 15:02
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 28-07-2005 @ 16:00 :
haha
Niet iedere student is een luilak, en meestal zijn allochtone studenten toch stukken meer actief met hun studie dan autochtonen.
Oud 28-07-2005, 15:04
Verwijderd
Ik ken genoeg allochtone (rechten)studenten die gewoon de twintig klokuren studielast volmaken en daarnaast prima kunnen werken. Rechten is natuurlijk niet moeilijk, maar hetzelfde geldt voor bestuurs- en bedrijfskunde, alle sociale wetenschappen, et cetera. Alleen als je geneeskunde of een zware bètastudie aan een technische universiteit doet verwacht niemand dat je er nog echt naast kunt werken.
Oud 28-07-2005, 15:06
Verwijderd
20 uur? Zo weinig?
Oud 28-07-2005, 15:08
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 28-07-2005 @ 16:06 :
20 uur? Zo weinig?
Dat vroeg ik me ook al af. Ik heb me eens laten vertellen dat rechtenstudenten slechts 2 dagen in de week naar de uni hoeven.
Geen wonder dat er zoveel mensen rechten studeren, dat kun je bijna slapend doen.
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Oud 28-07-2005, 15:10
Verwijderd
Citaat:
Mirage2000 schreef op 28-07-2005 @ 16:08 :
Dat vroeg ik me ook al af. Ik heb me eens laten vertellen dat rechtenstudenten slechts 2 dagen in de week naar de uni hoeven.
Geen wonder dat er zoveel mensen rechten studeren, dat kun je bijna slapend doen.
Zonder twijfel, vooral van die dikke saaie pillen die je moet lezen val je snel inslaap.
Oud 28-07-2005, 15:11
Verwijderd
Dat verschilt per universiteit. In Leiden of Amsterdam is het onderwijs inderdaad verschrikkelijk slecht. Aan de UvA worden rechtenstudenten soms gewoon naar huis gestuurd omdat er geen docenten meer zijn, of krijgen ze college van ouderejaars. Maar bij ons (Nijmegen) zit je gewoon vier dagen per week op college, de meeste dagen drie of vier maal twee uur. Inclusief thuis colleges voorbereiden zat ik de eerste drie jaar aan ongeveer twintig uur per week, maar daar moet ik wel bij vermelden dat ik behoorlijk bovengemiddeld goed ben. De meerderheid van mijn vrienden en studiegenoten besteedt er veel meer tijd aan.

De reden dat zoveel mensen rechten kiezen is inderdaad de lage studiedruk, maar dan moet je ook even erbij vermelden hoeveel mensen er uiteindelijk afhaken na één jaar en in de volgende jaren (want meer dan 60% stopt na een jaar en de studiedruk gaat in de masterfase vaak exponentieël omhoog).

Maar ik geloof niet dat dit topic daarover gaat bottom line is dat je als student met een redelijke intelligentie makkelijk naast je studie kunt werken.
Oud 28-07-2005, 15:11
Verwijderd
Citaat:
Mirage2000 schreef op 28-07-2005 @ 16:08 :
En die krijgen gewoon studie financiering?
Oud 28-07-2005, 15:23
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 28-07-2005 @ 16:11 :
Dat verschilt per universiteit. In Leiden of Amsterdam is het onderwijs inderdaad verschrikkelijk slecht. Aan de UvA worden rechtenstudenten soms gewoon naar huis gestuurd omdat er geen docenten meer zijn, of krijgen ze college van ouderejaars. Maar bij ons (Nijmegen) zit je gewoon vier dagen per week op college, de meeste dagen drie of vier maal twee uur. Inclusief thuis colleges voorbereiden zat ik de eerste drie jaar aan ongeveer twintig uur per week, maar daar moet ik wel bij vermelden dat ik behoorlijk bovengemiddeld goed ben. De meerderheid van mijn vrienden en studiegenoten besteedt er veel meer tijd aan.

De reden dat zoveel mensen rechten kiezen is inderdaad de lage studiedruk, maar dan moet je ook even erbij vermelden hoeveel mensen er uiteindelijk afhaken na één jaar en in de volgende jaren (want meer dan 60% stopt na een jaar en de studiedruk gaat in de masterfase vaak exponentieël omhoog).

Maar ik geloof niet dat dit topic daarover gaat bottom line is dat je als student met een redelijke intelligentie makkelijk naast je studie kunt werken.
Jij vind jezelf echt geweldig he
Oud 28-07-2005, 15:24
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 28-07-2005 @ 16:23 :
Jij vind jezelf echt geweldig he
Helemaal
Oud 28-07-2005, 15:26
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 28-07-2005 @ 16:24 :
Helemaal
Sneu
Oud 28-07-2005, 15:27
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Heren, heren.
Oud 28-07-2005, 15:31
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Ik kom er plotsklaps achter dat deze thread veel gedoe om niks is en dat het daarom beter gesloten kan worden!

Regels voor berichten