Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-08-2005, 02:07
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
McDuck schreef op 07-08-2005 @ 17:12 :
Omdat het niet is toegestaan te schelden hier doe ik het maar zo:

[!!!!!!&*@%#$*&!(%#)(@^%*&!!%$^(*!&#*@&#)!&$%@()*&^@%$#&!*#^!!!!!!]

En bedenk dan maar dat ik tussen de haakjes [] de ergste scheldwoorden die ik kan bedenken opnoem!

Wat een amateuristische ****zooi. Tjongejonge!

Allereerst maar het feit dat het peloton verkeerd rijdt. Dit kan toch niet in een Pro-Tour wedstrijd. Het is te krankzinnig. Ik zat mij tijdens het kijken heel hard af te vragen of ik zou moeten lachen of zou moeten huilen. Allebei maar.
Na afloop en aan het einde van de wedstrijd hoortde ik ploegleiders en renners zeggen dat het route-boekje ook onduidelijk was.
Ik zat een beetje heen en weer te zappen tussen Belgie en Nederland, en omdat Belgie eerder met het nieuws van het peloton kwam ben ik daar maar verder gaan kijken. En zij zeiden: 'Dit is een Nederlandse Belg-mop'.

Toen kwam het nieuws dat de leiding de kopgroep wilde laten stoppen. Weer schieten er scheldwoorden door mijn hoofd en door de ruimte waar ik tv zit te kijken.

Maar dan het moment dat de 3 renners besluiten door te rijden en zich niks aan trekken van de man die ze tot stoppen moet brengen. GENIAAL! Ik heb tijdenlang niet meer zo hard zitten juichen, zitten klappen en zitten schreeuwen. Fantastisch. Hoppa wat een gezeik van jullie allemaal, wij rijden gewoon lekker door!!

Maar het mocht niet zo zijn. Ik vind het echt schandalig hoe die 3 renners tot stilstaan zijn gebracht. Wat me het meeste aangreep is het beeld waarop te zien was hoe een politieagent gewoon de renners vast hield.
Op dat moment moest ik serieus bijna huilen... huilen van woede, van verdriet, van onbegrip. Wat is dit nu weer! Echt te zielig voor die renners die de hele dag vol aan het rijden zijn en zelf niks fout hebben gedaan.

Toen Bart Dockx die bij wijze van protest op de grond ging zitten. Geniaal!
Daarna het intervieuw met Dockx en een Belgische verslaggever.

En dit zijn de woorden van Bart Dockx:

"Wij wagen 3 dagen lang ons leven in Nederland door rotondes en vluchtheuvels en dingen en nu dit. Het is belachelijk. Belachelijk"

In zijn stem was wanhoop te horen en hij moest echt bijna huilen.

Wat een [@^$_@&$)@] organisatie!

Een inkzwarte dag voor het wielrennen. Ik voel er erg veel voor om gewoon niet meer naar deze ronde te kijken voortaan!
Ik ben echt KWAAD!
Overdrijven is ook een vak. Tuurlijk is het fucked up dat zoiets gebeurd. En vooral in zo'n ronde als deze, maar feit blijft dat fouten maken menselijk is. En dus zulke dingen kunnen gebeuren, helaas.
En om nou te spreken van wanhoop in zijn stem vind ik erg overtrokken. Hij baalde dat is zeker,maar wanhoop?
En achteraf vind ik de beslissing goed die ze hebben genomen, er was geen andere keus. En wat betreft Mart Smeets, hij maakte er een groot drama van. Gelukkig wist hij nog wel te vermelden dat fouten maken menselijk is.
Oud 08-08-2005, 05:49
Ocharme ik
Ocharme ik is offline
Citaat:
Omdat het niet is toegestaan te schelden hier doe ik het maar zo:

[!!!!!!&*@%#$*&!(%#)(@^%*&!!%$^(*!&#*@&#)!&$%@()*&^@%$#&!*#^!!!!!!]

En bedenk dan maar dat ik tussen de haakjes [] de ergste scheldwoorden die ik kan bedenken opnoem!

Wat een amateuristische ****zooi. Tjongejonge!

Allereerst maar het feit dat het peloton verkeerd rijdt. Dit kan toch niet in een Pro-Tour wedstrijd. Het is te krankzinnig. Ik zat mij tijdens het kijken heel hard af te vragen of ik zou moeten lachen of zou moeten huilen. Allebei maar.
Na afloop en aan het einde van de wedstrijd hoortde ik ploegleiders en renners zeggen dat het route-boekje ook onduidelijk was.
Ik zat een beetje heen en weer te zappen tussen Belgie en Nederland, en omdat Belgie eerder met het nieuws van het peloton kwam ben ik daar maar verder gaan kijken. En zij zeiden: 'Dit is een Nederlandse Belg-mop'.

Toen kwam het nieuws dat de leiding de kopgroep wilde laten stoppen. Weer schieten er scheldwoorden door mijn hoofd en door de ruimte waar ik tv zit te kijken.

Maar dan het moment dat de 3 renners besluiten door te rijden en zich niks aan trekken van de man die ze tot stoppen moet brengen. GENIAAL! Ik heb tijdenlang niet meer zo hard zitten juichen, zitten klappen en zitten schreeuwen. Fantastisch. Hoppa wat een gezeik van jullie allemaal, wij rijden gewoon lekker door!!

Maar het mocht niet zo zijn. Ik vind het echt schandalig hoe die 3 renners tot stilstaan zijn gebracht. Wat me het meeste aangreep is het beeld waarop te zien was hoe een politieagent gewoon de renners vast hield.
Op dat moment moest ik serieus bijna huilen... huilen van woede, van verdriet, van onbegrip. Wat is dit nu weer! Echt te zielig voor die renners die de hele dag vol aan het rijden zijn en zelf niks fout hebben gedaan.

Toen Bart Dockx die bij wijze van protest op de grond ging zitten. Geniaal!
Daarna het intervieuw met Dockx en een Belgische verslaggever.

"Wij wagen 3 dagen lang ons leven in Nederland door rotondes en vluchtheuvels en dingen en nu dit. Het is belachelijk. Belachelijk"

Wat een [@^$_@&$)@] organisatie!

Een inkzwarte dag voor het wielrennen. Ik voel er erg veel voor om gewoon niet meer naar deze ronde te kijken voortaan!
Ik ben echt KWAAD!
perfect weergegeven wat er ongeveer ook door mijn hoofd speelde... toen de politie de koplopers tegenhield...te erg voor woorden... daar dient de politie helemaal niet voor!
Oud 08-08-2005, 07:38
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 07-08-2005 @ 22:46 :
Oeioei, wat er vandaag allemaal gebeurde... te weinig personen om te seinen, pfff wat een amateurs zeg.
Ook al waren er te weinig mensen om te seinen dan nog mag het niet fout gaan. Vlak voor elke groep renners hoort zo'n auto (van de organisatie te rijden):

Maar die was nergens te zien.
Nu kwam dat doordat op dat moment er 2 renners waren gedemareerd, maar in de tour en andere wedstrijden ook zie je dat er dan meteen een auto stopt om het peleton op te vangen...
Oud 08-08-2005, 07:41
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
NickB schreef op 07-08-2005 @ 22:08 :
Overiens, wanneer met voetbal een team scoort omdat het andere team ff met 10 man speelt (blessurebehandeling ) en het staat 2-0, ga je een paar minuten later (wanneer de man weer terug is) toch ook niet de score weer naar 1-0 veranderen. Dit voorbeeld is dan niet echt logisch (ok, absurd ik geef het toe) maar wat we vandaag zagen sloeg ook alles
Dit is natuurlijk een kromme vergelijking. Die regel staat trouwens ook niet in het voetbalregelement maar wel in het UCI-regelement, wanneer er ernstige "incidenten" plaatsvinden dan mag de jury ingrijpen...
Oud 08-08-2005, 08:36
geen punt :|
geen punt :| is offline
Vandaag wellicht wehr een massaspurt? Ik gok er op. Met van voren iig Zanotti, Gasparotto, Dekker en nu vast ook wel eens Zabel.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 10:23
McDuck
McDuck is offline
Citaat:
NickB schreef op 07-08-2005 @ 22:08 :
Ja toen reden ze verkeerd, vervolgens zijn ze nog wel 15 km doorgereden voordat het zooitje opgehouden werd en toen was het verschil nog 14 minuten ofzo toch?
Ohja je hebt gelijk.
Maar om er nog een keer op terug te komen en dan houd ik er ook over op; ik hoorde gisteravond op Radio1 de ploegleider van Vandevelde (ben even zijn naam kwijt) en die sprak van 10 km = 2 minuten. In dat geval als ze met nog 60 km meteen waren gaan rijden, zouden ze nog 12 minuten kunnen inlopen op de kopgroep. Dan zou alleen de etappe verloren gaan, niet het klassement. Want de best geklasseerde stond op 6 minuten en ze zouden dan nog 3 minuten over hebbem. En het is niet zo dat de ploegleider juist dit zegt omdat hij iemand in de kopgroep had, want de neutrale Belgische commentatoren vertelden dit verhaal ook.
Achteraf maakt het misschien niet meer uit, maar het klassement was niet in gevaar gekomen als het peloton gewoon was gaan rijden.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 13:05
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Haha, prachtig dit

Sorry maar dit soort dingen kan ik alleen maar van genieten. Sport van tegenwoordig is allemaal zo geperfectioneerd en als er dan zoiets sufs gebeurd kan ik er alleen maar om lachen, helemaal als het in Nederland gebeurd. Maar als rijder in die kopgroep word je er natuurlijk niet zo vrolijk van.

Ploegleider is Tristan Hoffman btw
Oud 08-08-2005, 14:07
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Hehe ik heb wat gemist geloof ik; 1 grote rotzooi die ronde?
Oud 08-08-2005, 14:34
Citaat:
de communiceerbeer schreef op 08-08-2005 @ 15:07 :
Hehe ik heb wat gemist geloof ik; 1 grote rotzooi die ronde?
Verschrikkelijk ja.

Rebellin niet gestart. 't Laffe hondje wilde punten halen voor de protour. Dat is hem niet gelukt en zijn 11de plaats gaf hem geen garanties. Bram Schmitz, de Nederlander die de NOS altijd overslaat, is ook niet gestart.

Nu een kopgroep van 3 (Steegmans, Gorka Gonzalez, Paulinho) met 38km - 5 minuten voorsprong. Drie teams die achtervolgen, het gaat hard, maar ze hebben nog wel wat eraf te rijden voor een massaspurt. Die Liberties (nu weer met Paulinho) laten zich wel zien zeg .
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 14:50
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
Stom Konijn schreef op 08-08-2005 @ 14:05 :
Ploegleider is Tristan Hoffman btw
Of scott sutherland (hoop dat k t goed schrijf)

Verder, wat gebeurd is is gebeurd.

Nog ff voor de duidelijkheid er stond een seingever, maar die was al door naar de volgende post en had niet op t peleton gewacht, anders moest ie daar weer helemaal doorheen (wat voor nut heeft een seiner dan?). Op die kruising stond ook een pijl (klein bordje) dat als het goed is de goede richting aangeeft (wat betwijfeld werd door ploegleiders).
De wedstrijd wagen die voor het peleton hoort te rijden reed net iets verder dan normaal voor het peleton, want hij reed voor de pas ontsnapte Rebelin, op zo'n 250 meter voor het peleton.

De eerste die verkeerd reed was een motor met een belgische TV verslaggever (die dat nog live op tv vertelde). Zei waren de verkeerde kant opgereden waarna iedereen ze volgde. foutje.

Naar mijn idee hadden ze het beste de race kunnen laten verder rijden en kijken wie de winnaar zou worden, maar uiteindelijk in het klassement gewoon iedereen dezelfde tijd toekennen, probleem opgelost lijkt me.

Maar goed, eens kijken wat er vandaag gebeurd.
Oud 08-08-2005, 16:09
McDuck
McDuck is offline
Mooie overwinning van Van Heeswijk, knap gedaan. Ook leuk hoe hij dat interview na de etappe doet; gewoon oprecht en eerlijk een leuk gesprek.
Zulke plaatselijke rondjes zijn wel beter, van 'zo'n 10 km. Maar het waren er dan ook maar 2.
Vandaag vond ik de etappe gewoon goed gaan, de aankomst was wel relatief goed in beeld gebracht, ondanks dat er nog wel wat auto's in beeld reden. Maar over het algemeen toch wel een redelijke regie dit keer.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 16:17
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Weer een hele mooie voor Max van Heeswijk, leuk dat hij weer succes heeft .

Het parcours was vandaag erg mooi, zeker in vergelijking met wat we tot nu toe hebben gezien in deze ronde.
Wat ik alleen jammer vond was dat ongeveer 700m voor de finish een wegversmalling was waardoor heel veel renners ver van de kop kwamen te zitten...

Weer liet men de finish vanaf de zijkant zien, ze hebben daar een hoogwerker staan, plaats die dan met het bakje boven de weg, dan heb je het beste overzicht . Elke dag maken ze dezelfde fout, echt iets om je aan te storen. Dit is (nu eens) niet de fout van de organisatie overigens.
Oud 08-08-2005, 17:29
Blegh die Ongarato had ik al opgegeven in m'n poule, gaat ie opeens slim doen Toch mooi die tweede stek.

Liquigas en Domina hebben goed gewerkt om die kopgroep terug te halen, voor hun 13e en 14e plaats in de sprint ofzo

v Heeswijk lijkt me de kopman bij uitstek voor 't WK in Madrid. Daar doen alle mannen in de sprint het voor. En voor een plekje in de Vueltaselectie.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 22:55
peaceflower
peaceflower is offline
Citaat:
Röps schreef op 08-08-2005 @ 18:29 :
v Heeswijk lijkt me de kopman bij uitstek voor 't WK in Madrid. Daar doen alle mannen in de sprint het voor. En voor een plekje in de Vueltaselectie.
Van Heeswijk als kopman? Ik weet niet of hij veel kans maakt. Hij wint nu twee mooie etappes, maar bij het WK is het wel even anders.

Verbrugghe nog steeds in de rode trui? Die houdt het lang vol.
Wanneer is de tijdrit?
Oud 09-08-2005, 07:38
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
peaceflower schreef op 08-08-2005 @ 23:55 :
Van Heeswijk als kopman? Ik weet niet of hij veel kans maakt. Hij wint nu twee mooie etappes, maar bij het WK is het wel even anders.

Verbrugghe nog steeds in de rode trui? Die houdt het lang vol.
Wanneer is de tijdrit?
Morgen, de laatste dag dus.
Ik ben benieuwd wat Dekker nog kan, ik hoop dat hij vandaag nog wat Bonificatie seconden kan pakken, dan maakt hij een redelijk kans denk ik.
Oud 09-08-2005, 10:07
McDuck
McDuck is offline
Citaat:
0oFZo0 schreef op 09-08-2005 @ 08:38 :
Morgen, de laatste dag dus.
Ik ben benieuwd wat Dekker nog kan, ik hoop dat hij vandaag nog wat Bonificatie seconden kan pakken, dan maakt hij een redelijk kans denk ik.
Ja hij mag nu toch wel een keer iets laten zien. Hij heeft de hele ronde nog bijna niks van zich laten zien. En alles op die laatste tijdrit gooien (waar het dus op aan gaat komen), ik weet het niet. Dan is het wel alles of niks en dan heb je eigenlijk maar 1 kans om deze ronde te winnen en als dat mislukt heb je niets.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 10:10
Citaat:
peaceflower schreef op 08-08-2005 @ 23:55 :
Wie anders De Jongh, Dekker, Weening Qua sprint is van Heeswijk duidelijk het minst slecht.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 10:22
vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Citaat:
Röps schreef op 09-08-2005 @ 11:10 :
Wie anders De Jongh, Dekker, Weening Qua sprint is van Heeswijk duidelijk het minst slecht.
Ik zou gewoon gaan aanvallen hoor en als Italie, Belgie en Australie er toch een sprint van maken van Heeswijk achter de hand houden.
Oud 09-08-2005, 10:31
McDuck
McDuck is offline
Citaat:
Röps schreef op 09-08-2005 @ 11:10 :
Haha ja de minst slechte. Maar ik denk ook niet dat hij kans maakt tegenover Boonen, McEwen, Hushovd, O'Grady, Cooke en dat soort jongens..
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 11:33
Citaat:
McDuck schreef op 09-08-2005 @ 11:31 :
Haha ja de minst slechte. Maar ik denk ook niet dat hij kans maakt tegenover Boonen, McEwen, Hushovd, O'Grady, Cooke en dat soort jongens..
Hushovd wel, die Noren zijn maar met 6 man. Nederland trouwens ook als Zwitserland en Oekraine ze inhalen op de landen lijst van de ProTour. De Dekkers moeten top5 eindigen in de tijdrit morgen om hun 9 renners voor 't WK veilig te stellen Met O'Grady, Cooke en Davis enzo hoef je geen rekening te houden, die rijden allemaal voor Robbie.

Freire niet op 't WK, dat is nu zeker, dus Valverde waarschijnlijk kopman en als die nog niet fit is Perdiguero waarschijnlijk, maar dat terzijde
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 15:23
0oFZo0
0oFZo0 is offline
van Dijck wint de laatste etappe, morgen is de afsluitende tijdrit.
De 3e Nederlandse zege in deze ronde alweer. Leuk dat er ook eens iemand van een kleinere ploeg in een pro-tour wedstrijd wint . Hij was zelf ook erg blij dat kon je duidelijk zien toen hij over de streep kwam.

Dekker is door wat bonificatie seconden te pakken 2 seconden dichter bij Verbrugghe gekomen. Wel knap dat hij in de sprint Davis versloeg trouwens.
Oud 09-08-2005, 17:39
Zo'n sterke sprinter is die Davis niet hoor. Vandaag 9de en verslagen door een zooitje hypergemotiveerde Italianen, een Belg en 3 Nederlanders Hij is ook nog jong en zal nog moeten groeien.

Iedereen is natuurlijk voor Dekker... Hoe Nederlands ik ook ben, ik gun het Verbrugghe. Knap hoe hij is teruggekomen, hij had duidelijk verkeerd gepiekt en hier staat ie er dan toch maar weer. Van mij mag ie winnen. Of Davis, die verdient 't op de een of andere manier ook wel.

Wel veel kanshebbers nu voor de eindzege:
*** Verbrugghe, E. Dekker, Blaudzun, Julich, vd Broeck
** Davis, Barredo, T. Dekker, Hoste
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 17:45
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:

"We kunnen het beste met zijn allen bij een café gaan zitten en ons een Leffe gaan drinken."

Ook een geniale quote van deze man. Alleen had ik Jupiler gezegd in plaats van Leffe.

Van Dijk en Max hebben weer gewonnen. Ach ja, allemaal leuk, maar inderdaad, op het WK komen ze er tegen de grote sprinters niet aan te pas denk ik.
Oud 09-08-2005, 19:29
Verwijderd
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 09-08-2005 @ 18:45 :

Ook een geniale quote van deze man. Alleen had ik Jupiler gezegd in plaats van Leffe.
Nederlanders en Belgisch bier, ze kennen er niks van
Met citaat reageren
Oud 09-08-2005, 21:44
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
Röps schreef op 09-08-2005 @ 18:39 :
Wel veel kanshebbers nu voor de eindzege:
*** Verbrugghe, E. Dekker, Blaudzun, Julich, vd Broeck
** Davis, Barredo, T. Dekker, Hoste
Ik denk dat Julich te ver weg staat.
Oud 09-08-2005, 22:19
peaceflower
peaceflower is offline
Citaat:
Röps schreef op 09-08-2005 @ 12:33 :
Hushovd wel, die Noren zijn maar met 6 man. Nederland trouwens ook als Zwitserland en Oekraine ze inhalen op de landen lijst van de ProTour. De Dekkers moeten top5 eindigen in de tijdrit morgen om hun 9 renners voor 't WK veilig te stellen
Meen je niet
Dus als Dekker morgen een slechte tijdrit rijdt, dan heeft dat consequenties voor het WK?
Oud 09-08-2005, 22:21
peaceflower
peaceflower is offline
Citaat:
Iedereen is natuurlijk voor Dekker... Hoe Nederlands ik ook ben, ik gun het Verbrugghe. Knap hoe hij is teruggekomen, hij had duidelijk verkeerd gepiekt en hier staat ie er dan toch maar weer. Van mij mag ie winnen. Of Davis, die verdient 't op de een of andere manier ook wel.
Ja, ik gun het Verbrugghe ook wel.
Maar ik vraag me af of hij het gaat redden tegen Dekker. Het ligt heel dicht bij elkaar inderdaad, het wordt spannend.
Oud 10-08-2005, 06:33
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Mocht Verbrugghe uiteindelijk de ronde winnen dan komt dat dus allemaal door de regenbui tijdens de proloog.
Dat je met behulp van het weer een proloog wint oké maar dat je daardoor de hele ronde kan winnen is natuurlijk verkeerd. Maar goed wat wil je als je 2 "berg-etappes" hebt die de laatste 20km vlak zijn .
Oud 10-08-2005, 08:42
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Verbrugghe piekt altijd in het voorseizoen, elk jaar weer
Dus dat hij nu goed rijdt, is meer een uitzondering
Oud 10-08-2005, 09:12
Ik bedoel dat zijn piek een aantal jaren geleden was. Toen was hij nog eens 12e in de Tour geloof ik. Hij was een jaar of 26 en bij wielrenners noem ik dat "te vroeg gepiekt"

Citaat:
0oFZo0 schreef op 10-08-2005 @ 07:33 :
Mocht Verbrugghe uiteindelijk de ronde winnen dan komt dat dus allemaal door de regenbui tijdens de proloog.
Dat je met behulp van het weer een proloog wint oké maar dat je daardoor de hele ronde kan winnen is natuurlijk verkeerd. Maar goed wat wil je als je 2 "berg-etappes" hebt die de laatste 20km vlak zijn .
Dat was gewoon slim van QST en dat heeft weinig met geluk te maken. Wie zegt uberhaupt dat de rest een betere tijd had neergezet... Dan had Rabo gewoon Dekkers ook vroeg moeten laten starten. Verbrugghe kwam zeer goed mee in de bergen en liet zich ook zien in de tussensprints (die waren de eerste etappes beter).

Met een dergelijke tijdrit staat Julich niet te ver. Normaal rijdt hij er in een tijdrit van 50 km wel zo'n anderhalve minuut af tov Dekker & co. Nu zal dat dus de helft zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 09:41
McDuck
McDuck is offline
Citaat:
Röps schreef op 10-08-2005 @ 10:12 :
Dat was gewoon slim van QST en dat heeft weinig met geluk te maken. Wie zegt uberhaupt dat de rest een betere tijd had neergezet... Dan had Rabo gewoon Dekkers ook vroeg moeten laten starten. Verbrugghe kwam zeer goed mee in de bergen en liet zich ook zien in de tussensprints (die waren de eerste etappes beter).
Tja maar hoe kun je nu van tevoren weten of het gaat regenen of niet. Als het al 100% duidelijk was het het zou gaan regenen aan het einde dan zou Dekker wel aan het begin starten. Maar dat was niet zeker. Ik weet ook niet of Dekker nou zo veel sneller was, maar toch..

Inderdaad ja, bergetappes met de laatste 20 km vlak, dat is niet erg handig nee.

Het is wel slim geweest van Quick Step om er steeds voor te zorgen dat het op een massasprint uit zou lopen. Maar voor die regen is echt maar een woord: geluk.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 13:51
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:

Dat was gewoon slim van QST en dat heeft weinig met geluk te maken. Wie zegt uberhaupt dat de rest een betere tijd had neergezet...
Niemand had toch gedacht dat Verbrugghe de proloog zou winnen, hij zelf ook niet, hij zat immers al in de auto naar het hotel. Een top-tien tijd zat er in voor hem, maar winnen, nee dat niet. en ja de leiderstrui dat geeft je nu eenmaal vleugels, denk aan Voeckler vorig jaar in de Tour de France ...
Oud 10-08-2005, 13:53
vreselijke fout
Citaat:

Met een dergelijke tijdrit staat Julich niet te ver. Normaal rijdt hij er in een tijdrit van 50 km wel zo'n anderhalve minuut af tov Dekker & co. Nu zal dat dus de helft zijn.
Denk je dat dat met zo'n rekensommetje gaat
Oud 10-08-2005, 15:27
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Hmmm, Julich. Ik had het echt niet verwacht, maar wel erg knap
Oud 10-08-2005, 15:32
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
vreselijke fout schreef op 10-08-2005 @ 14:53 :
Het werd 44 seconden, dus dat sommetje klopte best goed

Maar een hele nette tijdrit van Julich, echt een klasse apart vandaag.

Citaat:
De uitslag:
7de etappe (ind.tijdrit 26,2 km):
Code:
   1. Bobby Julich (VS)            31.14
   2. Leif Hoste (Bel)           +  0.37
   3. ERIK DEKKER                +  0.44
   4. Jan Hruska (Tsj)           +  0.55
   5. Jose Ivan Gutierrez (Spa)  +  1.00
   6. THOMAS DEKKER              +  1.04
   7. Janez Brajkovic (Slo)      +  1.10
   8. Bert Roesems (Bel)         +  1.15
   9. Stijn Devolder (Bel)       +  1.23
  10. Marzio Bruseghin (Ita)        z.t.
  11. SERVAIS KNAVEN             +  1.24
  12. Marc Wauters (Bel)         +  1.25
Eindklassement na zeven etappes:
Code:
   1. Bobby Julich (VS)         28.56.36
   2. ERIK DEKKER                +  0.21
   3. Leif Hoste (Bel)           +  0.41
   4. THOMAS DEKKER              +  0.44
2 Nederlanders in de top 4, is goed voor het puntenklassement van de ProTour
Oud 10-08-2005, 15:52
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Jammer dat Dekker de ENECO-Tour net niet heeft gewonnen. Maar Julich is van naam ook een leuke winnaar.
Oud 10-08-2005, 16:22
Montoya
Montoya is offline
Jeeh zie ik zaterdag de winnaar van eneco ronde
Oud 10-08-2005, 17:23
Citaat:
Toch wel Zo simpel is 't nou eenmaal. Je rijdt er een aantal seconden af per kilometer. Julich doet er gewoon 2 ipv 1 nog ook

Jammer voor Erik en Rik, maargoed, de ronde is nu eenmaal zo ingedeeld dat de beste tijdrijder wint door die laatste 20 of 40 km vlak in de bergritten.

Compliment ook voor Hoste! Die jongen is heel goed bezig
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 18:38
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Mooie en spannende tijdrit, ik denk dit de leukste dag van deze hele ronde was

Ik had van Thomas Dekker toch wel wat meer verwacht, hij viel me een beetje tegen vandaag.
Oud 10-08-2005, 18:39
hi
hi is offline
Citaat:
ja en we gaan met 9 man naar wk of niet??
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 20:01
Sandersss
Sandersss is offline
Zonet nog ff een half uurtje naar de Peperbusprofspectacel geweest, met Basso, Weening, Posthuma, Kemna, Theo Bos enz. aan de start
Met citaat reageren
Oud 10-08-2005, 21:28
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
Sandersss schreef op 10-08-2005 @ 21:01 :
Zonet nog ff een half uurtje naar de Peperbusprofspectacel geweest, met Basso, Weening, Posthuma, Kemna, Theo Bos enz. aan de start
3× raden wie er wint ...
Oud 10-08-2005, 22:03
Montoya
Montoya is offline
Citaat:
0oFZo0 schreef op 10-08-2005 @ 22:28 :
3× raden wie er wint ...
Max Zaterdag Pijnacker met Basso en Julich raden wie dr wint
Oud 10-08-2005, 22:50
peaceflower
peaceflower is offline
Wat doet Basso toch in die kleine Nederlandse criteriums... wel leuk hoor, daar niet van.

Zo, de Eneco Tour ook weer voorbij... Julich als winnaar, jammer voor de Rabo's, op naar de volgende wedstrijd
Oud 11-08-2005, 06:59
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
peaceflower schreef op 10-08-2005 @ 23:50 :
Wat doet Basso toch in die kleine Nederlandse criteriums... wel leuk hoor, daar niet van.
nou in die "kleine criteriums" in Nederland is wel het meeste geld te verdienen
Oud 11-08-2005, 10:02
vreselijke fout
Citaat:
0oFZo0 schreef op 10-08-2005 @ 19:38 :

Ik had van Thomas Dekker toch wel wat meer verwacht, hij viel me een beetje tegen vandaag.

Dat is zo'n onzin noem nog eens een 20 jarige die zoveel heeft laten zien op zijn leeftijd(mag ook uit het verleden)

Die zijn gewoon moeilijk te vinden en 20 is voor een wielrenner extreem jong.
Oud 11-08-2005, 10:47
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
vreselijke fout schreef op 11-08-2005 @ 11:02 :
Dat is zo'n onzin noem nog eens een 20 jarige die zoveel heeft laten zien op zijn leeftijd(mag ook uit het verleden)

Die zijn gewoon moeilijk te vinden en 20 is voor een wielrenner extreem jong.
daar heb je gelijk ik in maar hij zat toen ooit eens in een tijdrit dicht bij armstrong ...
Dan mag je toch zeggen dat hij gister een beetje tegenviel...
Oud 11-08-2005, 10:49
vreselijke fout
Citaat:
0oFZo0 schreef op 11-08-2005 @ 11:47 :
daar heb je gelijk ik in maar hij zat toen ooit eens in een tijdrit dicht bij armstrong ...
Dan mag je toch zeggen dat hij gister een beetje tegenviel...
Hij viel me ook niet mee maar van een 20-jarige verwachten we gewoon teveel.
Oud 11-08-2005, 11:37
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
vreselijke fout schreef op 11-08-2005 @ 11:49 :
Hij viel me ook niet mee maar van een 20-jarige verwachten we gewoon teveel.
ja dat bleek wel
Oud 11-08-2005, 19:38
McDuck
McDuck is offline
Terechte overwinning van Julich, heel knap gereden. Jammer dat de Dekkers er niet in de buurt konden komen. Nouja, Erik kwam toch wel redelijk in de buurt nog. Ik vond TD wel een beetje tegenvallen, maar misschien moeten we ook nog niet zo veel van hem verwachten. Hij is pas 20 ofzo en hij is wel mooi 4e in een Pro-Tour wedstrijd. Das best wel knap.
Zoals ik eerder al zei, door al die massasprint komt zou het dus allemaal op deze laatste rijdtit aankomen, en dan heb je gewoon nog maar 1 kans. Als het niet lukt heb je meteen de ronde niet gewonnen. Maargoed, het is niet gelukt met Dekker, hij heeft toch weer bewezen dat hij een grote naam is in het peloton. Hij is gewoon 2e op 21 seconden na 7 dagen lang door Belgie in Nederland rijden, dat is echt geen slechte prestatie.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten