Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-10-2005, 01:46
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Gatara schreef op 02-10-2005 @ 00:45 :
waarom zou je _moeten_ overtuigen?
Puur en alleen voor de ander die anders de lul is.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-10-2005, 02:00
FatihVercetti
FatihVercetti is offline
Ik heb alleen het beste voor de mensheid

en wat betreft nare man

ik vind het onzin van dit is mijn waarheid, dat is jouw waarheid. Er is maar een waarheid. Oh en jij kan je zeker wel goed in een moslim plaatsen of niet?

Als dat kon zou jij moslim worden. Ik zeg alleen dat mensen bewust moeten zijn van het gevaar dat hen boven het hoofd hangt. ALs je eenmaal dood bent, einde discussie. Geen andere weg mogelijk. Daarom zeg ik, ga toch aub goed op onderzoek uit. Wat ik kan ik nog meer zeggen .

In het verleden zijn er vele profeten geweest oa. Musa a.s. (Mozes), Isa a.s. ( Jezus), Mohammed (s.a.v.)
Wij, de moslims geloven dat deze profeten echt bestonden. Het is de waarheid. Daarom is het ook niet vreemd, dat er vele aanhangers zijn van deze geloven. Het probleem is, dat de niet-moslims niet geloven dat Mohammed (s.a.v.) de laatste profeet is. Waarom zijn er veel moslims, heeft iemand daar ooit aan gedacht? Waarom komt er geen ander geloof meer met aanhangers van rond de miljard. Omdat er ook geen ander geloof meer komt. De islam blijft het enigste geloof tot aan de dag des oordeels, zoals het in de koran staat. De Jodendom en de Christendom zijn met de komst van de Islam allang opgeheven.

Ik hoop in ieder geval goed aan discussies mee te doen
Ik ben een beginneling
Oud 02-10-2005, 09:57
haplo
haplo is offline
Citaat:
FatihVercetti schreef op 02-10-2005 @ 03:00 :
In het verleden zijn er vele profeten geweest oa. Musa a.s. (Mozes), Isa a.s. ( Jezus), Mohammed (s.a.v.)
Wij, de moslims geloven dat deze profeten echt bestonden. Het is de waarheid. Daarom is het ook niet vreemd, dat er vele aanhangers zijn van deze geloven.
Dat veel mensen iets geloven wil niet zeggen dat het waar is. Immers als we nu met zijn alle gaan geloven dat de aarde vierkant is, blijft hij in werkelijkheid nog steeds rond.

Citaat:
Het probleem is, dat de niet-moslims niet geloven dat Mohammed (s.a.v.) de laatste profeet is. Waarom zijn er veel moslims, heeft iemand daar ooit aan gedacht? Waarom komt er geen ander geloof meer met aanhangers van rond de miljard.
1)Het duurt lang voordat een godsdienst veel aanhang heeft vergaard.
2)De grote monotheďstische godsdiensten hebben altijd een zeer repressieve aanpak gehad wat betreft andere geloven.

Citaat:
Omdat er ook geen ander geloof meer komt. De islam blijft het enigste geloof tot aan de dag des oordeels, zoals het in de koran staat. De Jodendom en de Christendom zijn met de komst van de Islam allang opgeheven.
Ik denk dat de Joden en Christenen daar anders over denken. Overigens zijn er nog vele geloven ontstaan sinds het ontstaan van de Islam, dus blijkbaar heeft de koran het fout.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 10:29
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 02-10-2005 @ 02:46 :
je kunt informeren maar met de bedoeling die te evangeliseren als een missionaris (om maar even een oud al bestaand fenomeen te noemen), nee bedankt....
Oud 02-10-2005, 13:55
Verwijderd
Citaat:
Ik heb alleen het beste voor de mensheid
sinds wanneer ben jij degene die bepaalt wat het beste voor de mensheid is.

Citaat:
ik vind het onzin van dit is mijn waarheid, dat is jouw waarheid. Er is maar een waarheid. Oh en jij kan je zeker wel goed in een moslim plaatsen of niet?
Nee, in jouw belevingswereld is er maar een waarheid. Waarheid is zo subjectief als de tering.
Wat waar is voor jou hoeft niet waar te zijn voor een ander.

Citaat:

Als dat kon zou jij moslim worden. Ik zeg alleen dat mensen bewust moeten zijn van het gevaar dat hen boven het hoofd hangt. ALs je eenmaal dood bent, einde discussie. Geen andere weg mogelijk. Daarom zeg ik, ga toch aub goed op onderzoek uit. Wat ik kan ik nog meer zeggen .
Ik zeg dat jouw religie sux en niet klopt. Daar ga jij hard op in als van: Nee die van mij klopt, want dat weet ik zeker. Punt is dat je dat nooit zeker weet. Zoals nare man zei: 1 miljard hindoes "weten" dat hun geloof klopt.
In Men In Black was er ook zo'n grappig zinnetje: 500 years ago everybody knew the earth was flat.
200 years ago everybody knew the earth was the center of the universe.
Imagine what you know tomorrow...

Citaat:

Wij, de moslims geloven dat deze profeten echt bestonden. Het is de waarheid.
Het is de waarheid dat jij dat gelooft, maar absoluut niet de absolute waarheid.

Citaat:
Daarom is het ook niet vreemd, dat er vele aanhangers zijn van deze geloven. Het probleem is, dat de niet-moslims niet geloven dat Mohammed (s.a.v.) de laatste profeet is. Waarom zijn er veel moslims, heeft iemand daar ooit aan gedacht?
Waarom zijn er net zoveel hindoes? Waarom zijn er méér christenen (en niet een beetje meer, maar er zijn twee keer zoveel christenen.

Citaat:
Waarom komt er geen ander geloof meer met aanhangers van rond de miljard. Omdat er ook geen ander geloof meer komt. De islam blijft het enigste geloof tot aan de dag des oordeels, zoals het in de koran staat.
"denken de moslims". En het is enige, niet enigste.

Citaat:
De Jodendom en de Christendom zijn met de komst van de Islam allang opgeheven.
HET jodendom en HET christendom, maar hoezo zijn die opgeheven. Ga jij 2 miljard mensen bekeren tot het moslim geloof? Vooralsnog zie ik dat niet geloven. Op een paar kleine uitzonderingen na is bijvoorbeeld compleet Zuid en Noord Amerika Christen....

Citaat:
Ik hoop in ieder geval goed aan discussies mee te doen
Ik ben een beginneling
Je blijft op dezelfde manier argumenteren
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 16:20
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Waarom zijn er veel moslims, heeft iemand daar ooit aan gedacht?
De mensen zijn dom, ze zullen zich dan ook van alles wijs laten maken.
Oud 02-10-2005, 17:10
Verwijderd
Citaat:
en wat betreft nare man

ik vind het onzin van dit is mijn waarheid, dat is jouw waarheid. Er is maar een waarheid.
Nou, dan ga je je toch lekker even mentaal aftrekken op de gedachte dat jij die waarheid in pacht hebt? Vervelende godsdienstwaanzinnigen zoals jij hebben we al genoeg zien komen en gaan, je voegt niets toe, je bent zelfs niet eens meer grappig als nar. Verdwijn.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 17:21
Belgarath
Belgarath is offline
Ik ben het op zich wel met Faithvercetti eens als hij zegt dat er maar 1 waarheid is. Zo'n raar idee is dat toch niet? Sokrates was ook op zoek naar DE waarheid. Uiteindelijk zullen we wel zien wie er gelijk heeft. Ik zie niet in waarom mensen die denken dat zij gelijk hebben op het vlak van religie godsdienstwaanzinnig zijn. Dan kun je iedereen wel zo noemen.

On-topic: ik vind het niet raar dat mensen moslim worden. Kennelijk heeft die religie wat te bieden aan mensen. Het wordt pas zorgelijk als een meerderheid in Nederland moslim wordt, ik heb geen behoefte aan een moslimwetgeving. (en velen met mij denk ik)
Oud 02-10-2005, 18:50
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Belgarath schreef op 02-10-2005 @ 18:21 :
Ik ben het op zich wel met Faithvercetti eens als hij zegt dat er maar 1 waarheid is. Zo'n raar idee is dat toch niet?
Is het ook niet. De problemen beginnen pas als we gaan kijken wiens waarheid die ene waarheid nu is.

En dat is ook waarvandaan de term godsdienstwaanzinnig komt, als mensen denken dat hun religie voor werkelijk alles kan dienen en overal antwoord op heeft gaat het fout. Waanzinnig als term is prima te onderbouwen aangezien iedereen kan begrijpen dat ondanks de opgepompte pretenties geen enkel religieus standaardwerk voor de verklaring van alles kan dienen.
Oud 02-10-2005, 19:02
Verwijderd
Citaat:
Belgarath schreef op 02-10-2005 @ 18:21 :
Ik ben het op zich wel met Faithvercetti eens als hij zegt dat er maar 1 waarheid is. Zo'n raar idee is dat toch niet? Sokrates was ook op zoek naar DE waarheid. Uiteindelijk zullen we wel zien wie er gelijk heeft. Ik zie niet in waarom mensen die denken dat zij gelijk hebben op het vlak van religie godsdienstwaanzinnig zijn. Dan kun je iedereen wel zo noemen.
Ja dat is wel raar. DE waarheid is niet raar, maar dit gaat over subjectieve waarheden.

Laatst gewijzigd op 02-10-2005 om 19:08.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2005, 23:43
DMC
DMC is offline
Ik moet zeggen dat het me niks kan schelen of een nederlander zich bekeerd tot de islam, als ze zich daarbij goed voelen moeten ze dat vooral doen.
En snap dus helemaal niet waar ongelovigen zich uberhaupt druk om maken.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 09:46
Aeries
Aeries is offline
Citaat:
DMC schreef op 03-10-2005 @ 00:43 :
Ik moet zeggen dat het me niks kan schelen of een nederlander zich bekeerd tot de islam, als ze zich daarbij goed voelen moeten ze dat vooral doen.
En snap dus helemaal niet waar ongelovigen zich uberhaupt druk om maken.
Ja precies. Neem nou Abbie van der Louw. Hij is Amsterdammer en moslim. Mooier kan het bijna niet. Hij combineert toch ook het Nederlanderschap met de Islam. Ik heb daar niks op tegen. Anderen zouden dan ook niet moeten hebben.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 09:52
Verwijderd
Citaat:
Aeries schreef op 03-10-2005 @ 10:46 :
Hij is Amsterdammer en moslim. Mooier kan het bijna niet.
Uhh...?
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 11:02
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 03-10-2005 @ 10:52 :
Uhh...?
Die twee dingen maken je tot een übermensch, je weet toch?
Oud 03-10-2005, 15:41
Hugo Chrétien
Hugo Chrétien is offline
Citaat:
haplo schreef op 02-10-2005 @ 10:57 :
1)Het duurt lang voordat een godsdienst veel aanhang heeft vergaard.
2)De grote monotheďstische godsdiensten hebben altijd een zeer repressieve aanpak gehad wat betreft andere geloven.
Dat ben ik niet met je eens.

1. Het christendom groeide zodanig, dat tijdens de regering van Nero de christenen al als aparte groepering bekend stond en zich al in Rome had gevestigd. Binnen een zeer kort tijdsbestek had het christendom zich uitgespreid over het Romeinse Rijk.
De Islam heeft het wat dat betreft beter gedaan, want binnen een zeer kort tijdsbestek was heel Noord-Afrika en Spanje onder Arabisch bestuur en was de meerderheid daar zelfs moslim.
Gaan we op andere overtuigingen over, zoals bijvoorbeeld het communisme en darwinisme, dan zien we ook een zeer snelle verspreiding. In tegenstelling tot FatihVercetti kan ik niet eens concluderen dat er geen andere "geloven" opstaan of zijn opgestaan. Maar dat overtuigingen als een lopend vuurtje rond gaan, zodra het juiste klimaat voor de betreffende overtuiging aanwezig is.

2. Hoewel ik toegeef dat het ontkennen van 1 een gevolg kan zijn van 2, moet ik het volgende opmerken. Het christendom is zich altijd pas zo gaan gedragen, nadat een staat haar een bevoorrechtte positie schonk. Het is dan ook helaas zo dat zo'n positie voor haar een groter struikelblok blijkt, dan menig christenvervolging. De eerste driehonderd jaar waarin zij groeide, was er een waarin zij tijden van vervolging heeft gekend. De uitdrukking, het bloed der martelaren is het zaad der kerk, stamt uit die tijd. (onder martelaren worden in de christelijke traditie altijd enkel mensen bedoeld, die enkel en vanwege hun geloof vervolgd en vermoord werden.)
Overigens moet ik ook bij 2 opmerken, dat dit niet enkel voor monotheistische overtuigingen geld, maar dat iedere overtuiging daar last van kan hebben. In een polytheistische wereld werden de christenen voor het eerst vervolgd om hun overtuiging. Vanuit India hoor ik geregeld geluiden dat groeperingen van verstokte hindoeisten andersgelovenden aanvallen die bekeerlingen onder de hindoebevolking maken. Een zelfde soort verhaal in sommige boedhistische landen. Het communisme kan bijvoorbeeld enkel overleven door een zoals jij dat noemt repressieve aanpak.
Oud 03-10-2005, 16:44
haplo
haplo is offline
Citaat:
Hugo Chrétien schreef op 03-10-2005 @ 16:41 :
Dat ben ik niet met je eens.

1. Het christendom groeide zodanig, dat tijdens de regering van Nero de christenen al als aparte groepering bekend stond en zich al in Rome had gevestigd. Binnen een zeer kort tijdsbestek had het christendom zich uitgespreid over het Romeinse Rijk.
De Islam heeft het wat dat betreft beter gedaan, want binnen een zeer kort tijdsbestek was heel Noord-Afrika en Spanje onder Arabisch bestuur en was de meerderheid daar zelfs moslim.
Gaan we op andere overtuigingen over, zoals bijvoorbeeld het communisme en darwinisme, dan zien we ook een zeer snelle verspreiding. In tegenstelling tot FatihVercetti kan ik niet eens concluderen dat er geen andere "geloven" opstaan of zijn opgestaan. Maar dat overtuigingen als een lopend vuurtje rond gaan, zodra het juiste klimaat voor de betreffende overtuiging aanwezig is.
Daar heb je een punt, maar ik bedoelde eigenlijk nog kortere tijdsperioden. Maar goed, mijn punt is verder toch niet zeer relevant.

Citaat:
2. Hoewel ik toegeef dat het ontkennen van 1 een gevolg kan zijn van 2, moet ik het volgende opmerken. Het christendom is zich altijd pas zo gaan gedragen, nadat een staat haar een bevoorrechtte positie schonk. Het is dan ook helaas zo dat zo'n positie voor haar een groter struikelblok blijkt, dan menig christenvervolging. De eerste driehonderd jaar waarin zij groeide, was er een waarin zij tijden van vervolging heeft gekend. De uitdrukking, het bloed der martelaren is het zaad der kerk, stamt uit die tijd. (onder martelaren worden in de christelijke traditie altijd enkel mensen bedoeld, die enkel en vanwege hun geloof vervolgd en vermoord werden.)
Overigens moet ik ook bij 2 opmerken, dat dit niet enkel voor monotheistische overtuigingen geld, maar dat iedere overtuiging daar last van kan hebben. In een polytheistische wereld werden de christenen voor het eerst vervolgd om hun overtuiging. Vanuit India hoor ik geregeld geluiden dat groeperingen van verstokte hindoeisten andersgelovenden aanvallen die bekeerlingen onder de hindoebevolking maken. Een zelfde soort verhaal in sommige boedhistische landen. Het communisme kan bijvoorbeeld enkel overleven door een zoals jij dat noemt repressieve aanpak.
Het komt inderdaad ook bij andere overtuigingen voor, dit maakt het echter geen goede zaak.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 19:52
RedQueen
RedQueen is offline
Ik vraag me af waarom een vrouw in godsnaam (of die van Allah) zich wil bekeren tot de islam, een religie + cultuur waarin je als minderwaardig wordt beschouwd. Maar inderdaad meestal hebben ze dan een islamitische man, waarbij ze al super onder de plak zitten. Zou het zelf nooit doen in ieder geval.

Bij mannen vraag ik me af of het alleen bij het geloof blijft of dat je je dan ook maar meteen laat bekeren tot terrorist.

Het blijft verontrustend om te zien dat mensen uit het Westen dit doen, maar het is hun keuze en daar heb ik dan ook vrede mee, mits ze dus geen terrorist worden!
Oud 03-10-2005, 21:06
Verwijderd
Citaat:
RedQueen schreef op 03-10-2005 @ 20:52 :
Bij mannen vraag ik me af of het alleen bij het geloof blijft of dat je je dan ook maar meteen laat bekeren tot terrorist.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2005, 21:44
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Het blijft verontrustend om te zien dat mensen uit het Westen dit doen, maar het is hun keuze en daar heb ik dan ook vrede mee, mits ze dus geen terrorist worden!
nounou, niet zo intolerant!
Oud 03-10-2005, 22:05
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Alle moslims zijn immers terroristen, ja, en er zijn ook geen Amerikanen in Bagdad.

Zoals ik al eerder zei zie je vaak dat mensen die zich bekeren met zichzelf in de knoop zaten of al een partner van het geloof waartoe ze zich laten bekeren.

Beide gevallen bekeerd iemand zich niet omdat de godsdienst in kwestie de waarheid is, maar om andere redenen, en om dat nu direct de term bekeren mee te geven.. nah.
Oud 04-10-2005, 09:44
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 03-10-2005 @ 23:05 :
Beide gevallen bekeerd iemand zich niet omdat de godsdienst in kwestie de waarheid is, maar om andere redenen, en om dat nu direct de term bekeren mee te geven.. nah.
Ik ben nou nét het levend bewijs van dat wat je niet beweert, of probeert te ontkennen. Ik, als bekeerde moslima, heb mijn inziens wel degelijk voor de Waarheid gekozen.

Eigenlijk houd ik niet van de term bekeren, ik gebruik liever terugkeren.

Laatst gewijzigd op 04-10-2005 om 11:47.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 11:41
Syzygy
Syzygy is offline
Citaat:
merels schreef op 25-09-2005 @ 21:30 :
wat vinden jullie van Nederlandse mensen die zich laten bekeren
als moslim(a)?
Hebben jullie een raar gevoel als jullie een Nederlandse vrouw zien, verscholen achter een sluier?
Bij mij in de klas zitten Nederlandse meisjes die zich hebben bekeerd tot de islam (ik doe Arabisch), en ik heb er niets op tegen. Ik vind het leuk voor ze dat ze een geloof hebben gevonden dat bij hen past, en dat ze daarom gesluierd rondlopen maakt me niets uit, je kan nog steeds normaal met ze praten en lachen enzo.
Oud 04-10-2005, 12:58
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
S. schreef op 04-10-2005 @ 10:44 :
Ik ben nou nét het levend bewijs van dat wat je niet beweert, of probeert te ontkennen. Ik, als bekeerde moslima, heb mijn inziens wel degelijk voor de Waarheid gekozen.
Mwo, ik durf best de veronderstelling aan dat wanneer ik jouw volledige achtergrond van tevoren zou kennen ik factoren aan kan wijzen bijdragen, maar aangezien ik daar niet van op de hoogte ben blijf ik bij de algemene lijnen waar die redenen waarom bekeren in het overgrote merendeel van de gevallen niet aan de godsdienst lag gelden.
Oud 04-10-2005, 13:27
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 04-10-2005 @ 13:58 :
Mwo, ik durf best de veronderstelling aan dat wanneer ik jouw volledige achtergrond van tevoren zou kennen ik factoren aan kan wijzen bijdragen, maar aangezien ik daar niet van op de hoogte ben blijf ik bij de algemene lijnen waar die redenen waarom bekeren in het overgrote merendeel van de gevallen niet aan de godsdienst lag gelden.
Hoe bedoel je: Arrogantie. Roloog.

Ik weet zeker dat je niets zult vinden, waarbij jouw veronderstelling zou worden euhm bevestigd als je mijn achtergrond onderspit. Ik heb verschillende Heilige Boeken gelezen en daaruit een conclusie getrokken. Verder mag je van mij, denken wat je wil, maar kijk ook verder dan wat je wil zien. Niet alles is zoals jij het graag zou willen namelijk.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 14:09
haplo
haplo is offline
Citaat:
S. schreef op 04-10-2005 @ 10:44 :
Eigenlijk houd ik niet van de term bekeren, ik gebruik liever terugkeren.
Hoezo terugkeren?
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 14:10
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
haplo schreef op 04-10-2005 @ 15:09 :
Hoezo terugkeren?
Omdat iedereen geboren is met de aanleg om moslim te worden
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 14:14
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
deadlock schreef op 02-10-2005 @ 14:55 :

Waarom zijn er net zoveel hindoes? Waarom zijn er méér christenen (en niet een beetje meer, maar er zijn twee keer zoveel christenen.
Dit klopt niet
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 14:19
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kshatriya schreef op 04-10-2005 @ 15:10 :
Citaat:
S. schreef op 04-10-2005 @ 14:27 :
Hoe bedoel je: Arrogantie. Roloog.

Ik weet zeker dat je niets zult vinden, waarbij jouw veronderstelling zou worden euhm bevestigd als je mijn achtergrond onderspit. Ik heb verschillende Heilige Boeken gelezen en daaruit een conclusie getrokken. Verder mag je van mij, denken wat je wil, maar kijk ook verder dan wat je wil zien. Niet alles is zoals jij het graag zou willen namelijk.
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
T_ID schreef op 04-10-2005 @ 15:19 :
Het lijkt mij duidelijk, dat ik dat geloof.
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
Kshatriya schreef op 04-10-2005 @ 15:10 :
Je treft in de regenwouden van de Amazone inderdaad veel moslimstammen aan.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 14:21
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 04-10-2005 @ 15:19 :
Je treft in de regenwouden van de Amazone inderdaad veel moslimstammen aan.
tis al eens eerder uitgelegd hoe het psies zit Ik leg alleen uit wat S. bedoelde.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 14:23
Verwijderd
Citaat:
Kshatriya schreef op 04-10-2005 @ 15:21 :
tis al eens eerder uitgelegd hoe het psies zit Ik leg alleen uit wat S. bedoelde.
Ja, en ik leg vervolgens uit waarom het slaat als een lul op een drumstel.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 14:26
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 04-10-2005 @ 15:23 :
Ja, en ik leg vervolgens uit waarom het slaat als een lul op een drumstel.
Het zijn de ouders die de kind tot iets anders maken.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 14:29
Verwijderd
Citaat:
Kshatriya schreef op 04-10-2005 @ 15:26 :
Het zijn de ouders die de kind tot iets anders maken.
Welk onderzoek heeft dit uitgewezen?
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 14:30
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 04-10-2005 @ 15:29 :
Welk onderzoek heeft dit uitgewezen?
Die daar!
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 14:32
Verwijderd
Citaat:
Kshatriya schreef op 04-10-2005 @ 15:30 :
Die daar!
Fijn dat je toegeeft onzin uit te kramen.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 14:37
Rohit
Rohit is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 04-10-2005 @ 15:32 :
Fijn dat je toegeeft onzin uit te kramen.
Nee, tis allemaal al eens uitgelegd, en ik kondig aan de discussie te willen beeindigen. Moslims geloven dat elk mens is geboren met een natuurlijk aanleg moslim te worden, maar dat de ouders het kind veranderen. En dat als het kind weer moslim word, dat ie is teruggekeert. Dat jij het niet gelooft, vind ik prima. Punt.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 14:44
Verwijderd
Citaat:
Kshatriya schreef op 04-10-2005 @ 15:30 :
Die daar!
Behalve wat Mephostophilis hier net boven zegt, is het gewoon zo dat niemand moslim geboren wordt. Een kind dat geboren wordt en NIET opgevoed wordt, zal geen geloof hebben.

dit is meerdere keren gebleken uit de praktijk
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 15:00
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
deadlock schreef op 04-10-2005 @ 15:44 :
Behalve wat Mephostophilis hier net boven zegt, is het gewoon zo dat niemand moslim geboren wordt. Een kind dat geboren wordt en NIET opgevoed wordt, zal geen geloof hebben.

Waaruit blijkt dat, en betekent niet opvoeden gewoon niet ook dat de mens, door het missen va neen sociale omgeving, moeilijk als representatief kan worden beschouwd?
Oud 04-10-2005, 15:05
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 04-10-2005 @ 16:00 :
Waaruit blijkt dat, en betekent niet opvoeden gewoon niet ook dat de mens, door het missen va neen sociale omgeving, moeilijk als representatief kan worden beschouwd?
Dat blijkt uit wolvenkinderen e.d. Kleine kinderen die in hun eentje in de jungle weten te overleven
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 15:08
Hugo Chrétien
Hugo Chrétien is offline
Citaat:
deadlock schreef op 04-10-2005 @ 15:44 :

Ik zou niet durven beweren dat ze geen geloof hebben, wel dat ze geen geloof hebben dat we kunnen conformeren aan een van de bekende religies.

Zo'n zelfde soort verhaaltje als dat van Kshatriya heb ik al eens eerder gehoord of gelezen. Het ging toen om een onderzoek van een van de Ptolemaeusen denk ik. (die hebben ooit geheerst over Egypte) Daaruit zou zijn gebleken dat in het geval van geen opvoeding, de betreffende personen zuiver Joods zouden spreken.
Oud 04-10-2005, 15:14
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Hugo Chrétien schreef op 04-10-2005 @ 16:08 :
Ik zou niet durven beweren dat ze geen geloof hebben, wel dat ze geen geloof hebben dat we kunnen conformeren aan een van de bekende religies.

Zo'n zelfde soort verhaaltje als dat van Kshatriya heb ik al eens eerder gehoord of gelezen. Het ging toen om een onderzoek van een van de Ptolemaeusen denk ik. (die hebben ooit geheerst over Egypte) Daaruit zou zijn gebleken dat in het geval van geen opvoeding, de betreffende personen zuiver Joods zouden spreken.
hahaha
Oud 04-10-2005, 15:15
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
deadlock schreef op 04-10-2005 @ 16:05 :
Dat blijkt uit wolvenkinderen e.d. Kleine kinderen die in hun eentje in de jungle weten te overleven
Interessant hoor

Edoch, als je ervanuit gaat dat de mens van nature een sociaal wezen is, en religie een sociale gebeurtenis, lijkt me dat je voorbarig conclusies trekt.
Oud 04-10-2005, 16:03
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 02-10-2005 @ 02:46 :
en wat als die ander dat geen f*ck uitmaakt?
Oud 04-10-2005, 16:07
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
I (die hebben ooit geheerst over Egypte) Daaruit zou zijn gebleken dat in het geval van geen opvoeding, de betreffende personen zuiver Joods zouden spreken.
hoe doe je dat? joods spreken?
Oud 04-10-2005, 17:33
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:

Dat heb ik ook gehoord of gezien of gelezen of iets dergelijks. Er werden kindertjes opgevoed zonder mensen in de buurt, maar wel schapen. Het enige woord dat de kindertjes uit konden brengen was bčkos. Toen gingen ze kijken in welke taal bčkos een woord was. Welke taal dat nou uiteindelijk was is mij helaas ontschoten.
Oud 04-10-2005, 18:21
Verwijderd
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 04-10-2005 @ 18:33 :
Dat heb ik ook gehoord of gezien of gelezen of iets dergelijks. Er werden kindertjes opgevoed zonder mensen in de buurt, maar wel schapen. Het enige woord dat de kindertjes uit konden brengen was bčkos. Toen gingen ze kijken in welke taal bčkos een woord was. Welke taal dat nou uiteindelijk was is mij helaas ontschoten.
behehehehhehehehehe-kos

waarschijnlijk was het schaaps
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 19:44
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Gatara schreef op 04-10-2005 @ 17:03 :
en wat als die ander dat geen f*ck uitmaakt?
Ik heb mijn visie daarover - alleen al in deze thread - tig keer uitgelegd, scroll maar ff terug.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2005, 19:58
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 04-10-2005 @ 20:44 :
Ik heb mijn visie daarover - alleen al in deze thread - tig keer uitgelegd, scroll maar ff terug.
njah, ik had ook al op jou gereageerd.

zeker niet goed opgelet
Oud 04-10-2005, 21:10
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
deadlock schreef op 04-10-2005 @ 19:21 :
behehehehhehehehehe-kos

waarschijnlijk was het schaaps
Zou je denken?
Reageren

Regels voor berichten