Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-02-2006, 12:28
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Jive. schreef op 08-02-2006 @ 12:18 :
Kan iemand mij nog eens uitleggen wat de toelatingseisen zijn voor een Nederlandse scholier aan een Belgische Universiteit?
Ik heb begrepen dat je met een VWO-diploma wordt toegelaten, maar is er een mogelijkheid dat ze je toch niet toelaten op basis van je cijfers. Zeker omdat de inschrijven vergeleken met Nederland héél erg laat zijn, hoop ik dat dit geen probleem zal opleveren.
Ze keken bij mij echt niet naar mijn cijfers. Alleen je vwo diploma was voldoende. Let wel op dat als je je gaat inschrijven dat je alles meeneemt wat je nodig hebt, wat dat allemaal is staat wel op de site.
Oud 08-02-2006, 21:51
Verwijderd
Maar is het niet bijzonder vreemd dat je je pas kunt inschrijven van 16 augustus en dat de scholen eind september pas beginnen? Ik zit nu in het examenjaar, dan zou ik dus ruim 3,5 maand vrij zijn.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 21:58
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Jive. schreef op 08-02-2006 @ 21:51 :
Maar is het niet bijzonder vreemd dat je je pas kunt inschrijven van 16 augustus en dat de scholen eind september pas beginnen? Ik zit nu in het examenjaar, dan zou ik dus ruim 3,5 maand vrij zijn.
Daar in Belgie vinden ze het niet vreemd, daar is het al jaren zo. Wij vinden het alleen vreemd omdat het hier anders is, maar is het dan eigenlijk wel vreemd?

Je hebt idd wel bizar lang vakantie maar daarna heb je ook echt geen herfstvakantie meer. Je moet dan echt tot de kerstvakantie in een klap door en dat vond ik heel erg wennen. In de kerstvakantie had ik ook niet echt vakantie doordat ik gelijk daarna tentamens had dus dan is die zomervakantie wel fijn.
Oud 09-02-2006, 09:12
Kali
Kali is offline
Sorry ik heb het hele topic niet doorgelezen,
Maar je kunt je normaal voor 16 augustus ook al inschrijven op universiteiten, de meeste universiteiten zijn enkel een maand gesloten in de zomer , waardoor je dan dus geen inschrijvingen kunt doen.

Zelf studeer ik aan de VUB, mijn inziens beter dan de KUL.
De KUL is misschien beter bekend, maar je begint daar met enorm veel studenten en de helft valt er zeker af.
In brussel begin je met criminologie met ongeveer 150 studenten, en elke examensessie zijn er ongeveer een honderdtal door, de uurroosters zijn niet zo slecht , en het laatste dat je les hebt is tot 19u.
Oud 18-02-2006, 22:30
Verwijderd
Volgens mij heb je wel gelijk dat je je al in kunt schrijven vóór 16 augustus. Maar dit is enkel een vóórinschrijving, die op de KUL via het internet moet gebeuren. Ik denk dat ze op deze manier kunnen inschatten hoeveel studenten daadwerkelijk in Leuven of op een andere Universteit komen studeren. Maar de definitieve inschrijving is toch echt vrij laat in het jaar.

Zeker voor een Nederlandse scholier is dit erg raar. Wij worden vanaf de vierde klas al klaargestoomd voor het vervolgonderwijs. Terwijl ik van belgische eindexamenkandidaten heb gehoord, dat zij in de vakantie eens gaan kijken wat ze het volgende jaar willen gaan doen. De eerste lesdag op de KUL is pas op 25 september. Dit betekend voor mij dus, zo'n 4 maanden vakantie
Met citaat reageren
Oud 25-02-2006, 23:17
Verwijderd
hehe, dat dit topic nog altijd (of terug) op de eerste pagina staat

(ben al lang niet meer op dit subforum geweest )
Met citaat reageren
Oud 26-02-2006, 22:16
Verwijderd
Jaja.. We keep the Soul alive
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten