Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Jij hebt gevoelens en zij heeft gevoelens. Zoals je zelf aangeeft zou het niet verstandig zijn om een 'relatie' met haar te beginnen. Ik denk, ik weet wel zeker eigenlijk, dat die gevoelens niet voor altijd blijven, zeker niet voor een jong persoon, iemand die waarschijnlijk nog aan het puberen is. Misschien is ze wel een uitzondering, maar dat vind ik het risico niet waard. Het is nog altijd een meisje dat redelijk jong is en nog aan het rondkijken is. Het zal moeilijk zijn om die gevoelens opzij te zetten, maar als dat (voorlopig) het beste is voor beiden, dan is moet je daar aan werken. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
oja... mijn opa is ook met een vrouw getrouwd die dus 20 jaar jonger dan hem is... maar dat is ook geen probleem... ze hebben elkaar ontmoet toen ze ongeveer 30 en 50 waren... dus als het 13 jaar eerder zou zijn geweest zou het best je vader met het meisje van 17 zijn kunnen geweest. (naja... wel jonge vader
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Als je ouders en zijn ouders het goed vinden, krijg je mijn zegen... Maar ik geloof er geen zak van dat je het tegen een van beide verteld hebt...
||
Citaat:
|
![]() |
@katje
Je vader en een vriendin van 17 is natuurlijk wel overtrokken als je naar mij kijkt. Ik ben wel 28 maar heb gelukkig geen dochter van 19! Als ik je reactie lees over engerd die ff snel een meid van 16 scoren dan baal ik daar zo van. Het is een feit dat ik zo gezien wordt, dat men dat van mij zal denken maar toch is het niet de werkelijkheid. De auto en wild uitgaansleven en het zoeken naar een beinvloedbaar iemand trouwens ook niet. Maar je hebt wel gelijk ik moet er niet aan beginnen en dat ga ik dus ook niet doen. @Annaahh Je lijkt wel op haar zeker in de zin van verstand verliezen over gevoelens. Op jou leeftijd is het heel gezond denk ik tot over je oren verliefd te zijn, van mij mag je toch verwachten dat ik mijn verstand er een beetje bij houdt. @Juliah Weet je wat er interresant is aan een meisje van 16 en tevens de reden er niet aan te beginnen. Ik had een relatie die wel vijf jaar duurde mijn eerste relatie trouwens, we stonden zelfs op het punt samen een huis te kopen en we woonde al jaren samen. Toen leerde ik haar kennen eerst alleen vanwege al de problemen die ze heeft maar ook de problemen die ik heb met verdriet over uitgaan van die relatie. Eerst dacht ik ik kan toch niet mijn volwassen dingen bij haar kwijt maar ze bleek bijzonder goed in het begrijpen van problemen waarschijnlijk uit ervaring door alles wat zij heeft meegemaakt. Kortom we kunnen veel voor elkaar betekenen ik vind haar waardevol om wie ze is en zij mij. Zij is wel de eerste die zegt van mij te houden na het uitgaan van mijn vorige relatie en daar ben ik wel gevoelig voor, ben ook maar mens. Maar ik zoek een ander soort relatie en dat kan niet met haar en voor haar wil ik er graag zijn om te helpen. Hulpverleners moeten niet verliefd worden op degene die geholpen wordt. Maar deze hulpverlener had even een zwak moment toen iemand zei dat ze van me houdt. En nu nog tactvol brengen, haar verdrietig maken is wel het laatste wat ik wil. Ze eet juist net weer gezond en sport zelfs nu ze verliefd is, hiervoor at ze niks en had boulimia achtige neigingen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar wat je zelf al verteld: jaren samen wonen, een huis kopen. En nu terugstappen naar een puberverkering? Dat is toch niet gezond? Je wil misschien over een paar jaar kinderen en zij gaat over een paar jaar net beginnen met haar leven en studie. Ze woont niet op haarzelf, nog niet gedaan en woont bij papa en mama... Wat vinden die ervan?
||
Verwijderd
|
Citaat:
En de situatie die ik omschreef gaat weliswaar niet op in 100% van de gevallen en misschien ook wel niet in het jouwe, maar zo is het wel meestal, en het is gewoon een zeldzaamheid dat er een gezonde relatie ontstaat tussen volwassen man en piepjong meisje. Ik krijg dan toch een idee dat die meisjes een vader-substituut zoeken, en dat een man daar graag gebruik van maakt ![]() Succes met de situatie verder, verdrietig maken kom je vast niet omheen, maar ik denk dat zij er zelf ook wel bij heeft stilgestaan dat zo een groot leeftijdsverschil misschien niet zo verstandig is. |
![]() |
||
Citaat:
Je kunt haar duidelijk maken dat de vriendschap of wat dan ook veel belangrijker is dan een relatie die weer uit kan gaan. Verder kun je de beroepscode er op naslaan en haar duidelijk maken dat dat gewoonweg niet kan. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik hoop dat je het haar goed duidelijk kunt maken, zonder dat het verkeerd met haar afloopt. (Maar om het juist om die reden niet te vertellen, hou je haar aan het lijntje.) Einde ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Dat oppakken is dus niet ter sprake. Ik kwam er ook pas na 2 maanden achter dat dat strafbaar was... ![]() |
![]() |
|
Voor mij maakt het niet uit. Ik heb voor mezelf gesteld dat ik niets met een jongen wil die jonger is, vooral omdat alle jongens die ik ken en jonger zijn, ook geestelijk veel jonger zijn. Verder maakt het me niet uit, val nu op iemand van bijna 29, terwijl ik zelf 19 ben, dus daar stel ik geen max. aan eigenlijk. Al zou iemand van boven de 35 wel een beetje ver gaan.
|
Ik heb ooit wel eens een formule van iemand gehoord die het aardig benadert, moet ik zeggen.
Minimum leeftijd meisje = (leeftijd jongen)/2 + 5 Een jongen van 18 past dan bij een meisje van 14 en een man van 40 bij een vrouw van 25. Maar ik vind het slechts een benadering. Het benadert ook alleen de leeftijdsverschillend waar mensen vaak onzeker over zijn als het leeftijdsverschil groter wordt. Bovendien ligt het ook erg aan de persoon zelf. Soms hoor je wel eens dat een jongen van 22 met een meisje van 14 goed gaat. Dat past niet in de formule (meisje zou minstens 16 moeten zijn). Sowieso zou je die 5 ook nog onder een discussie kunnen werpen. Het had net zo goed 6 kunnen zijn. Of 5,5. Maar het mooie van de formule is, dat het leeftijdsverschil, naarmate de jongen ouder wordt, steeds minder uit gaat maken. En dat sluit mooi aan bij wat de algemene ervaring is. Ik zag bijvoorbeeld net dat het voorbeeld van Alistar, reply vlak voor mij, er juist inpast.
Laatst gewijzigd op 09-02-2006 om 18:09. |
![]() |
||
Citaat:
Ja, natuurlijk zijn er uitzonderingen, want het gaat om de personen zelf. Maar 14v en 22m vind ik echt niet kunnen. In zo'n geval vraag ik me af 'kun je niks beters krijgen' of 'wat doe je met dat jonge meisje?' en dat soort dingen. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 09-02-2006 om 19:07. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
|
minimaal 17, maximaal 27. Ik val meestal op jongens die ouder zijn dan ik, maar zou voorlopig geen relatie aangaan met iemand die meer dan 10 jaar ouder is dan ik. Zulke relaties zijn op mijn leeftijd denk ik moeilijk vol te houden, aangezien ik nog in het studeren-stappen-feesten-ritme zit en een volwassen man gewoon een volle baan heeft.
|
![]() |
||
Citaat:
dat vind ik nog wel meevallen eigenlijk....
||
Citaat:
![]() Ik ben zelf ook (net) 16 en mijn liefje is 18 ![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Algemeen topic: Leeftijdsverschil Somebody Special | 284 | 14-07-2003 09:14 |