Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-05-2006, 20:42
Igorrrai
Igorrrai is offline
Ik heb gister de film gezien (en Severus ). Film viel een beetje tegen. Ik dacht juist dat Silas een echte killer was maar in de film vond ik hem een watje.
Oud 20-05-2006, 22:14
Severus
Severus is offline
Citaat:
Igorrrai schreef op 20-05-2006 @ 21:42 :
Ik heb gister de film gezien (en Severus ).

Ik heb gisteravond nog even met Lars gepraat op MSN, maar jij was al naar bed.

Citaat:
Film viel een beetje tegen.
Ik vond de film ook erg tegenvallen. Het was zeker te verwachten dat men veel van het boek weg zou laten in de film (omdat het boek zo dik is én bomvol details zit), daarom stond het meteen al vast dat de film op dat punt zou tegenvallen. Bij de film is het dus een must het boek eerst gelezen te hebben. Gelukkig heeft zeker minimaal 80% van in ieder geval de bevolking van de westerse landen het boek gelezen, dus dat is hier niet echt een probleem.

Afgezien van dat en het feit dat de film te snel-snel was, stoorde mij vooral het gebrek aan uitwerking van de personages. Ondanks een topcast, vond ik de personages maar hol en inhoudsloos. Ze vertoonden weinig échte emoties, vooral Langdon en Sophie, die in hun penibele situatie toch zeker een paar keer goed wanhopig moeten zijn geweest.
Ik heb de indruk dat veel acteurs dachten: "Ach, dat boek was een bestseller van jewelste. Ik hoef me niet 100% in te zetten, want deze film gaat straks toch als een trein."

Tom Hanks vind ik trouwens slecht gecast als Langdon. Dat vond ik al voor ik de film had gezien, en dat vind ik nu nog meer. Echt stom dat hij egoïstisch was door de rechten van de film te kopen zodat hij zelf de hoofdrol kon spelen, inplaats van de rol aan de meest geschikte persoon te laten geven.

Audrey Tatou als Sophie Neveu vond ik ook niet zo geweldig. Ze heeft er wel het uiterlijk dat bij dat personage past, maar ze heeft weinig uitstraling in de rol. Dit soort rollen is blijkbaar niets voor Tatou.

En als ik het me goed herinner - waren Sophie en Langdon op het laatst van het boek niet samen en werd er ook een tongzoen uitgewisseld (in plaats van een zoen op het voorhoofd, wat we in de film zagen)? Ik heb het boek zeker een jaar geleden gelezen, maar ik meen toch dat die twee op laatst bij elkaar zijn gekomen. En wat dat betreft vind ik ook dat de film de relatie tussen die twee niet voldoende heeft opgebouwd. Ze blijven veel te veel afstand tot elkaar houden, waardoor het einde (waarna ze elkaar opeens omhelzen) een beetje ongeloofwaardig is en te snel.

Last but not least, om dat fragment van de orgie te zien vond ik... bleh. In het boek vond ik het al een redelijk smerig idee dat Sophie tijdens een rituele orgie haar grootvader seks zag hebben met haar grootmoeder, maar omdat een paar seconden op het grote scherm te zien.... ieuw, nein Danke.

Hmm, volgens mij was het dat. Conclusie: film is een tegenvaller. Het had zo'n goede film kunnen zijn (helaas verpestte Ron Howard het weer eens), maar dat is het niet geworden. Meer dan een 6,5 krijgt het niet van mij, als ik er een cijfer voor moest geven.

Citaat:
Ik dacht juist dat Silas een echte killer was maar in de film vond ik hem een watje.
Silas had van mij ook wel van robuuster gemogen van postuur (zo'n Frankensteinachtig "Ja, meesterrrr!"-figuur); hier kwam hij meer op me over als een zwakkeling annex junkie. Toch behoort Paul Bettany tot degenen die het beste hebben geacteerd in de film; ik vond verder Jean Reno en Ian McKellen wel goed (maar vond het jammer dat zijn rol maar zo kort was).
Oud 20-05-2006, 22:53
Uice
Uice is offline
Citaat:
Severus schreef op 20-05-2006 @ 23:14 :
(...)
Jij moet maar geen filmcriticus worden.
Oud 20-05-2006, 23:03
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:

Ondanks een topcast, vond ik de personages maar hol en inhoudsloos. Ze vertoonden weinig échte emoties
[...]
En wat dat betreft vind ik ook dat de film de relatie tussen die twee niet voldoende heeft opgebouwd. Ze blijven veel te veel afstand tot elkaar houden, waardoor het einde (waarna ze elkaar opeens omhelzen) een beetje ongeloofwaardig is en te snel.
Exact zoals in het boek dus.
Oud 20-05-2006, 23:07
Verwijderd
Ik ben vandaag geweest.
Vond het een goede verfilming, maar een verhaal als dit komt toch beter tot zijn recht in een boek.
Het stuk in het Louvre vond ik veel te snel gaan, dat was juist zo spannend in het boek, als ze al die dingen ontdekken.
Spoiler

Verder vond ik de rest van de film eigenlijk ook te snel, je krijgt veel te snel een brok informatie op je af, en ondanks dat ik het boek gelezen had raakte ik soms nog in de war, mede door alle
Spoiler
, en het langdradige stuk als ze in Engeland zijn.

Dus. Maar verder mooie film, zeker het allerlaatste stuk, als Langdon zo knielt bij die piramide.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 00:23
Severus
Severus is offline
Citaat:
Juice schreef op 20-05-2006 @ 23:53 :
Jij moet maar geen filmcriticus worden.
Leg uit?

Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 21-05-2006 @ 00:03 :
Exact zoals in het boek dus.
Nou, in het boek vond ik hun verstandshouding dus toch *ietsje* warmer, hoor.
Oud 21-05-2006, 01:18
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Severus schreef op 21-05-2006 @ 01:23 :
Nou, in het boek vond ik hun verstandshouding dus toch *ietsje* warmer, hoor.
Dan heb je dat er zelf bij verzonnen. Die relatie komt bijna compleet uit de lucht vallen, Brown lijkt het alleen erin gestopt te hebben om The Solomon Key een extra subplotje te geven. Enorm geforceerd.
Oud 21-05-2006, 08:23
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Severus schreef op 20-05-2006 @ 22:14 :
Tom Hanks vind ik trouwens slecht gecast als Langdon. Dat vond ik al voor ik de film had gezien, en dat vind ik nu nog meer. Echt stom dat hij egoïstisch was door de rechten van de film te kopen zodat hij zelf de hoofdrol kon spelen, inplaats van de rol aan de meest geschikte persoon te laten geven.
Ik wist wel dat er íets mee was!
Oud 21-05-2006, 16:33
Uice
Uice is offline
Citaat:
Severus schreef op 21-05-2006 @ 01:23 :
Leg uit?
Eerst noem je als argument dat het 'niet genoeg op het boek lijkt'.
Dan zeg je dat het te 'snel snel' was en dat de personages niet genoeg uitgewerkt waren. Het tempo had beter kunnen zijn en dat personages hadden beter uitgewerkt kunnen worden als men nog minder van het verhaal had heelgelaten.
Last but not least noem je als argument tegen de film dat jij een bepaalde scene onsmakelijk vond.

Niet echt serieus te nemen argumentatie dus.
Oud 21-05-2006, 17:08
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Er was trouwens echt heel weinig van die orgie te zien.Vreemd dat iemand dat smerig kan vinden.
Oud 21-05-2006, 17:28
Carn
Carn is offline
Citaat:
Silas had van mij ook wel van robuuster gemogen van postuur (zo'n Frankensteinachtig "Ja, meesterrrr!"-figuur); hier kwam hij meer op me over als een zwakkeling annex junkie.
Dat is hij toch ook?
Oud 21-05-2006, 19:50
Severus
Severus is offline
Citaat:
Juice schreef op 21-05-2006 @ 17:33 :
Eerst noem je als argument dat het 'niet genoeg op het boek lijkt'.
Dan zeg je dat het te 'snel snel' was en dat de personages niet genoeg uitgewerkt waren. Het tempo had beter kunnen zijn en dat personages hadden beter uitgewerkt kunnen worden als men nog minder van het verhaal had heelgelaten.
Ik heb helemaal niet gezegd dat het beter uitwerken van de personages ten koste moest gaan van het verhaal. Integendeel zelfs. Het verhaal hoeft niet te lijden onder beter uitgewerkte personages.

Citaat:
Juice schreef op 21-05-2006 @ 17:33 :
Last but not least noem je als argument tegen de film dat jij een bepaalde scene onsmakelijk vond.
Dat was niet als argument bedoeld voor de hele film; dat was meer iets van persoonlijke smaak.

Citaat:
IEMOW-KOR schreef op 21-05-2006 @ 18:08 :
Er was trouwens echt heel weinig van die orgie te zien.Vreemd dat iemand dat smerig kan vinden.
Omdat het oudjesseks was.
Oud 21-05-2006, 19:57
100%hallal
100%hallal is offline
Ik ben gister geweest en ik vond het echt een verkrachting van het boek. Vreselijke slechte karakters, extra amerikaans accent gegeven en stomme geintjes erin.

Edit: Ik vond de zelfkastijdingscenes te lang. Hadden ze die tijd beter kunnen besteden aan de uitdieping van de personages. Verder vond ik Silas het beste karakter
Met citaat reageren
Oud 21-05-2006, 21:38
Uice
Uice is offline
Citaat:
Severus schreef op 21-05-2006 @ 20:50 :
Ik heb helemaal niet gezegd dat het beter uitwerken van de personages ten koste moest gaan van het verhaal. Integendeel zelfs.
Nee, dat zeg ik. Als ze dapper genoeg waren geweest om meer van het boek af te wijken, hadden de personages meer ruimte kunnen krijgen.

Citaat:
Het verhaal hoeft niet te lijden onder beter uitgewerkte personages.
Ik zeg ook niet dat het verhaal er dan onder lijdt.
Oud 22-05-2006, 08:00
JJ13
JJ13 is offline
ik ben gisteren geweest en moet zeggen dat ik het best vermoeiend vond en snel. Ik heb t boek gelzen, maar dat was al n tijdje geleden. Je moest de hele tijd goed op blijven letten om het verhaal te volgen. Verder vond ik het plot van de film beter uitkomen in het boek dan in de film. kortom, het boek vond ik beter.
Oud 23-05-2006, 12:16
starfishie
starfishie is offline
Is de film begrijpbaar als je het boek niet gelezen hebt? Want ik wil er heen, maar alleen als ik er ook wat van ga snappen.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 17:27
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
starfishie schreef op 23-05-2006 @ 13:16 :
Is de film begrijpbaar als je het boek niet gelezen hebt? Want ik wil er heen, maar alleen als ik er ook wat van ga snappen.
Zo ingewikkeld is het allemaal niet. Het boek iig. niet.

Laatst gewijzigd op 23-05-2006 om 17:42.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 09:10
Jolt
Jolt is offline
Ik vond hem ook tegen vallen, hij was vooral erg langdradig.

Vervelend was het.
Oud 25-05-2006, 13:06
nudiejeans
nudiejeans is offline
Heb him dinsdag gekeken en viel wel tegen. Had ik al wel verwachts. Verder wel spannend om naar te kijken en ik vond dus dat Tom Hanks en Audrey Tatou wel goed gecast waren...
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 14:18
pino123
pino123 is offline
Tegenvaller

in de film focussen ze juist op de achtervolgingen/actie etc, en in het boek gat het meer om de raadsel/de zoektocht

Silas vond ik wel goed spelen, al vond ik wel dat hij wat meer enger moet zijn

Tom Hanks is natuurlijk bagger hé, dat kan natuurlijk niet

Audrey Tautou acteert redelijk

Het einde op het Louvre vond ik dan weer wel heel mooi gefilm met leuke muziek
Oud 25-05-2006, 21:22
Nick-Name
Nick-Name is offline
Citaat:
Jolt schreef op 25-05-2006 @ 10:10 :
Ik vond hem ook tegen vallen, hij was vooral erg langdradig.

Vervelend was het.
Meer dan de helft van de zaal kwam volgens mij puur omdat de film een hype is.. Ze hadden het na een uur wel weer gezien.. Waardoor de film nog vervelender werd
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 22:38
bbyn
bbyn is offline
vond m tegenvallen...

tussen Tom Hanks en die vrouw(SOrry naam vergeten) vond ik niet egt een klik of chemie zoals sommige t zeggen waardoor de gesprekken langdradig en beetje droog waren...

k vond dat er geen spanning in zat.. natuurlijk ken ik het verhaal al, maar er werd nou niet bepaald spanning opgebouwd zoals vaker in films wel gebeurd...

silas vond ik vreselijk.. k kon niet aanzien wattie zichzelf aandeed.. vond ik in t boek al afschrikwekkend.. maar van mij mocht ie er wel uit (natuurlijk loopt t boek/film dan niet meer maargoed k heb t niet zo op van die creepy persons.. en dan zeggen ze nog dat ze in t in JEzus naam doen, right...al die dingen die hij doet doen me nog steeds aan extreme moslim terroristen denken: we doen alles in naam van Allah...)

k vond t ook langdradig... sommige stukjes waren beetje kort.. zoals die bank.. en sommige ddingen waren zo opeens opgelost terwijl t in t boek PAGINA's duurt.. en andere dingen waren weer te uitgebreid.. al met al wassie te lang...

wel slim dat ze die 2e cryptex eruit hebben gelate, dat zou nog erger zijn... in t boek heb ik altijd al zo'n idee van: oke eindelijk 1e cryptex opgelost.. einde verhaal.. heh? nog 1 cryptex, nog 1 code.. pff... in de film zou dat egt niet gewerkt hebben dus das goeie verandering...

en waar bleef sophies broer?

t eind was wel mooi...

dat was mijn mening
Oud 25-05-2006, 23:01
Apomes
Apomes is offline
Sophies broer was degene die in de kerk zei 'sorry we gaan bijna sluiten' en die dan al de leden van de priorij verwelkomde!
Oud 26-05-2006, 07:20
bbyn
bbyn is offline
Citaat:
Apomes schreef op 26-05-2006 @ 00:01 :
Sophies broer was degene die in de kerk zei 'sorry we gaan bijna sluiten' en die dan al de leden van de priorij verwelkomde!
dat idee had ik eerst ook... maar waarom werd er dan verder niks met hem gedaan? zij had niet door dat hij dr broer was... en later 'verdween' ie ook weer gewoon... het gaat er toch om dat zij niet de enige erfgenaam is, maar haar broer ook...dat werd niet duidelijk... vond ik
Oud 26-05-2006, 08:28
love is life
love is life is offline
Ik heb hem ook gezien, ma aangezien ik het boek ni heb gelezen kan ik ook niet vergelijken ... Ma ik vond het wel goed, mssn omdat ik het boek niet gelezen heb
Oud 26-05-2006, 09:22
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
NickB schreef op 25-05-2006 @ 22:22 :
Meer dan de helft van de zaal kwam volgens mij puur omdat de film een hype is.. Ze hadden het na een uur wel weer gezien.. Waardoor de film nog vervelender werd
Ik denk 80% zeker omdat het een hype is.
Oud 26-05-2006, 09:43
sammiej
sammiej is offline
Vond het supervette film..
Redelijk moeilijk, dus je moet hem goed volgen (Had het boek niet gelezen)

Trouwens ook geweldig die commotie er omheen... Haha..snappen die gelovigen nou het verschil tussen fictie en werkelijkheid niet?? En toen het boek er was... helemaal niks.. Nu is de film er, helemaal fout!
Met citaat reageren
Oud 26-05-2006, 12:01
bbyn
bbyn is offline
Citaat:
sammiej schreef op 26-05-2006 @ 10:43 :
Vond het supervette film..
Redelijk moeilijk, dus je moet hem goed volgen (Had het boek niet gelezen)

Trouwens ook geweldig die commotie er omheen... Haha..snappen die gelovigen nou het verschil tussen fictie en werkelijkheid niet?? En toen het boek er was... helemaal niks.. Nu is de film er, helemaal fout!
tuurlijk snap ik dat wel (zal hier ff niet als groep praten).. het boek is ook superspannend, film ook, wat minder maargoed... maar de film is minder 'erg' dan het boek vind ik.. ik vind het ook wel leuk om boek te lezen/film zien...

vrienden van mij weten NIET wat het verschil tussen fictie en werkelijkheid is.. en nemen veel dingen aan wat Brown zegt... en dat neem ik hem kwalijk... sommige mensen weten gewoon niet zoveel over geloof/kerk en zullen denken: hmm.. tsja.. wel logisch eigenlijk.. waarom zou het niet waar zijn? das mijn probleem
Oud 26-05-2006, 12:05
Uice
Uice is offline
Citaat:
bbyn schreef op 26-05-2006 @ 13:01 :
tuurlijk snap ik dat wel (zal hier ff niet als groep praten).. het boek is ook superspannend, film ook, wat minder maargoed... maar de film is minder 'erg' dan het boek vind ik.. ik vind het ook wel leuk om boek te lezen/film zien...

vrienden van mij weten NIET wat het verschil tussen fictie en werkelijkheid is.. en nemen veel dingen aan wat Brown zegt... en dat neem ik hem kwalijk... sommige mensen weten gewoon niet zoveel over geloof/kerk en zullen denken: hmm.. tsja.. wel logisch eigenlijk.. waarom zou het niet waar zijn? das mijn probleem
Je neemt Dan Brown de domheid/onwetendheid van anderen kwalijk?
Oud 26-05-2006, 13:00
bbyn
bbyn is offline
Citaat:
Juice schreef op 26-05-2006 @ 13:05 :
Je neemt Dan Brown de domheid/onwetendheid van anderen kwalijk?
nee dat niet.. wel dat hij zegt voorin in het boek staat dat alles waar is...
Oud 26-05-2006, 13:51
Uice
Uice is offline
Citaat:
bbyn schreef op 26-05-2006 @ 14:00 :
nee dat niet.. wel dat hij zegt voorin in het boek staat dat alles waar is...
Dat doet hij niet.
Oud 26-05-2006, 14:35
Apomes
Apomes is offline
Het probleem is dat we niet weten wat waar is en wat niet! K de details kunnen we wel weten zoals dat op die plaats geen rose ligne loopt of dat die kerk niet van de tempeliers etc is. maar wie zegt dat hij geen gelijk heeft over het Opus Dei, Priorij van Sion, heilige graal, laatste avondmaal,...?

vooral het laatste avondmaal als je kijkt naar de verplaatsingen van personen in de film en je hebt de muurschildering al eens int echt gezien...tsja .
Oud 26-05-2006, 14:53
grandmommy
grandmommy is offline
Citaat:
Juice schreef op 26-05-2006 @ 14:51 :
Dat doet hij niet.
idd. hij zegt dat de priorij van Sion een echtbestaand genootschap is, maar dat alles wat hij verteld waar is, dat is bullshit van de hoogste plank. maarja, strenggelovigen hebben altijd nogal de neiging dingen zo te verdraaien dat het slecht wordt zodat ze er lekker overheen kunnen vallen.
Oud 26-05-2006, 15:01
Muchacha
Muchacha is offline
Ik heb het boek nog niet gelezen en vond dan ook dat de film soms wat snel ging... De uitleg werd snel gegeven voor iemand die er niks van afweet

Voor de rest vond ik het wel spannend, ik zat aan het puntje van mijn stoel en wou maar al te graag weten wat het grote mysterie was, en ik vond het mysterie zelf de moeite, waar of niet waar

Acteerprestaties waren niet wauw wauw, maar de muziek (ook het einde ) en de manier van filmen (de flashbacks, beelden die in mekaar overlopen) maken veel goed.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2006, 15:20
Uice
Uice is offline
Citaat:
Apomes schreef op 26-05-2006 @ 15:35 :
maar wie zegt dat hij geen gelijk heeft
Ik vind het zo'n onzin als mensen het hebben over 'gelijk'.

Toen Bram Stoker Dracula schreef, zei men toch ook niet 'zou hij gelijk hebben, zouden er echt bloedzuigende lijken bestaan?'. Het is gewoon fictie. Niet alsof Dan Brown zelf alles gelooft wat hij zegt.
Oud 26-05-2006, 15:41
Kikkertje :D
Kikkertje :D is offline
@ Duivelaartje: Je hebt mn avator!

Ik vond de film wel tof!!
Met citaat reageren
Oud 26-05-2006, 16:21
bbyn
bbyn is offline
Citaat:
Juice schreef op 26-05-2006 @ 14:51 :
Dat doet hij niet.
hij zegt alle beschrijvingen van schilderijn, documenten en geheime rituelen zijn accuraat.

oke de beschrijvingen en stuff wel.. maar een heleboel ook niet... ik vind dat hij duidelijker had moeten zijn

en over dat schilderij (laatste avondmaal) met de 'vrouw' erop?! vraag een theoloog en die kan je verhalen vertellen dat Johannes standaard met lang haar werd afgebeeld...
Oud 26-05-2006, 16:38
Uice
Uice is offline
Citaat:
bbyn schreef op 26-05-2006 @ 17:21 :
hij zegt alle beschrijvingen van schilderijn, documenten en geheime rituelen zijn accuraat.
De beschrijvingen van schilderijen kloppen, die van documenten en rituelen zouden ook kunnen kloppen, dat zegt niet over het christendom in het algemeen.

Citaat:
oke de beschrijvingen en stuff wel.. maar een heleboel ook niet... ik vind dat hij duidelijker had moeten zijn
Ik vind dat men het verschil tussen feit en fictie moet weten en niet denken dat een schrijver gelooft in alles wat hij opschrijft.

Bovendien: wat is er eigenlijk mis mee als een boek schadelijk is voor het christendom? Een religie die door een stuk entertainment van zijn voetstuk gegooid kan worden, stelt niet zoveel voor.
Oud 26-05-2006, 17:13
Nick-Name
Nick-Name is offline
Citaat:
bbyn schreef op 26-05-2006 @ 17:21 :
en over dat schilderij (laatste avondmaal) met de 'vrouw' erop?! vraag een theoloog en die kan je verhalen vertellen dat Johannes standaard met lang haar werd afgebeeld...
Maar wie zegt dat die theoloog gelijk heeft? Omdat de kerk het zegt, klopt het?
Als Mr. Brown er een vrouw in ziet, hartstikke mooi toch! Ik vind het best dat jij geloofd dat het Johannes is, maar bewijs het maar eens... (zelfde geld overigens voor de bewering van Dan Brown dat het Maria Magdalena) Ik weet het niet zeker, jij weet het niet zeker, de theoloog weet het niet zeker en Dan Brown weet het niet zeker.... Het is dus gewoon een wellus nietus discussie, zonder onomstotelijk bewijs, maar er komen wel leuke theorieën langs: best vermakelijk om te lezen
Met citaat reageren
Oud 26-05-2006, 17:17
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik krijg bijna spijt dat ik het boek niet gelezen heb. Bijna.
Oud 26-05-2006, 17:18
bbyn
bbyn is offline
^^ dat zegt de kerk niet.. dat is kunstgeschiedenis...
Oud 26-05-2006, 18:53
Uice
Uice is offline
Citaat:
NickB schreef op 26-05-2006 @ 18:13 :
Maar wie zegt dat die theoloog gelijk heeft? Omdat de kerk het zegt, klopt het?
Als Mr. Brown er een vrouw in ziet, hartstikke mooi toch! Ik vind het best dat jij geloofd dat het Johannes is, maar bewijs het maar eens... (zelfde geld overigens voor de bewering van Dan Brown dat het Maria Magdalena) Ik weet het niet zeker, jij weet het niet zeker, de theoloog weet het niet zeker en Dan Brown weet het niet zeker.... Het is dus gewoon een wellus nietus discussie, zonder onomstotelijk bewijs, maar er komen wel leuke theorieën langs: best vermakelijk om te lezen
Nogmaals, Dan Brown beweert helemaal niet dat het een vrouw is, hij maakt er in zijn verhaal een vrouw van om zijn verhaal spannender te maken.
Oud 26-05-2006, 19:33
Nick-Name
Nick-Name is offline
Citaat:
bbyn schreef op 26-05-2006 @ 18:18 :
^^ dat zegt de kerk niet.. dat is kunstgeschiedenis...
Oh ok dan klopt het wel

Citaat:
Juice schreef op 26-05-2006 @ 19:53 :
Nogmaals, Dan Brown beweert helemaal niet dat het een vrouw is, hij maakt er in zijn verhaal een vrouw van om zijn verhaal spannender te maken.
Ook goed, ging mee om de discussie/ophef eromheen wanneer er iets anders wordt geschreven dan dat de kerk beweert
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 11:05
Lugosi
Lugosi is offline
ik moest gisteravond werken toen de da vinci code draaide en dat was helemaal niet leuk want het heel erg druk. dat wou ik even kwijt.
Oud 27-05-2006, 12:41
Verwijderd
Ik vond m minder tegenvallen dan ik verwacht had. Nee, het was niet beter dan het boek, het kan niet tippen aan het boek. Maar dat is toch vaak wel het geval? Ik heb me toch wel vermaakt hoor
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 21:18
jemappelebas
jemappelebas is offline
Ik heb hem gister gezien, en ik hij was nog slechter dan het boek. Kun je nagaan wat een crap.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 23:15
Verwijderd
Ik snap niet waarom jullie Tom Hanks allemaal zo aanvallen. Ik vind hem juist zeer overtuigend in zijn rol. Misschien komt dat omdat ik het boek niet heb gelezen waardoor ik hem niet anders ken dan als Robert?! Ach wat maakt het uit. Ik heb me goed vermaakt tijdens de film en daar gaat het toch om. Theorien worden her en der gestrooid en dat moeten we dan maar als waarheid aannemen....Ga dan gelijk in the matrix geloven! Maar omdat het religie is, en merendeels van de bevolking niet tegen kritiek kan, wordt het zo'n geweldige hype. Hoe het ook zij, ga er gewoon heen zonder verwachtingen en je vermaakt je vrij goed!
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 10:12
Verwijderd
Ik vind het boek wel leuk dus ik ga vanavond toch maar naar de film om het te vergelijken. Ik hoop alleen niet dat er mensen zullen zijn die ook het boek hebben gelezen en die zich opeens christendom-expert voelen.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 12:06
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Mensen, ga nou gewoon eens naar deze film toe voor de film opzich. Dan is hij echt wel vermakelijk.
Natuurlijk is de film op het boek gebaseerd, maar als alles precies hetzelfde zou zijn, zou je niet meer naar de film hoeven gaan als je het boek al gelezen hebt.
Oftewel, niet zo vreselijk vergelijken, laat je gewoon verrassen door de beelden in de bios.
Oud 28-05-2006, 13:26
Dexter_M
Dexter_M is offline
Was erg vermakelijke film, af en toe beetje te langdradig maar was leuk .
Komt ook mischien omdat ik het boek niet heb gelezen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten