![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Tijd om te rellen ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Je loopt nu weer te miepen over dat ik feiten stel aan de burka, en die feiten zijn ook daadwerkelijk feiten. Er is geen enkele reden voor een compleet verhullende sluier, wel voor een vorm van sluiering zoals die word toegepast in het over grote deel van de moslimlanden. Waar het hier over gaat is de burka, niet het sluierings verhaal in het algemeen waar je maar over door blijft gaan. Dat de burka een teken is van "eigendom van de man" staat buiten kijf. Dat heeft niks te maken met de islamitische kleedregels zoals bijvoorbeeld Awrah. Yoesoef Qardawi: "alles is door het kijken ontstaan; een vonk kan in een vuurzee overslaan. Een blik, een glimlach, een knik met het hoofd; dan een praatje, een belofte, de warmte van een bed. Ogen, of nee, héél het lichaam is gevaarlijk. Verstop het onder een boerka, alleen zo zijn we kuis." Kuisheid voor die ene persoon is de enige reden. Verder is er simpel weg geen reden, en dat valt simpelweg niet te ontkennen. Dat wij dit in een land als nederland, met onze maatschappelijke standaarden, wetgevingen en cultuur toestaan vind ik ronduit belachelijk. Vrouwen en mannen horen dezelfde rechten te hebben en tot niks verplicht te worden. Ik geloof er werkelijk geen flikker van dat er ook maar 1 vrouw is die zich compleet vrijwillig in burka hult, de reden lijkt me eerder dat als ze het niet doen ze oneervol bezig zijn. Laatst gewijzigd op 21-12-2005 om 19:20. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar dat is dan 'opeens' geen religie meer, want een geaccepteerde religie schijnt meer dan 100.000 aanhangers te moeten hebben, veel moeten doen aan goede doelen en aanslagen plegen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Een religieus persoon kan dat wel zijn, omdat hij of zij vanaf zijn geboorte zo is ingepeperd met het geloof, dat het begrijpelijk is dat hij of zij het als normaal beschouwd en zich aan de regels wenst te houden.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik zeg, noem eens die redenen waarom burka's als overlast beschouwd kunnen worden. Jij geeft een reden waarom je schoenen uittrekken in de bieb als overlast beschouwd kan worden en zegt 'met burka's is het net zo'. Onzin, noem gewoon eens die redenen waar je het net over had.
|||
![]() |
Citaat:
Verder bewijs je ook met je reactie dat religie een vorm van verschrikkelijke indoctrinatie is: Citaat:
Ik zal maar niet meer de opmerking koranjugend maken want dan krijg ik weer een ban ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Dit stond er: Dragen van burqa's even goed, het is zelfs een beetje beangstigend dat je niet weet wie je voor je hebt, communitatief is het storend, om veiligheidsredenen is het storend en het past maatschappelijk gezien niet in onze samenleving. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
[QUOTE]Juice schreef op 21-12-2005 @ 20:32 :
[B]Hier zijn niet genoeg mensen het mee eens om het officieel als 'storend' te beschouwen, zoals een hoop stront voor je deur dat is. Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Met een bivakmuts zelf overstraat lopen is per definitie niet verboden, het is alleen niet maatschappelijk aanvaardbaar en daarom kan je openbare ordeverstoring ten laste gelegt worden. In winkels however zal je waarschijnlijk de toegang ontzegd worden en mocht je met een bivak muts een bank binnenlopen is de kans erg groot dat je een avondje mag brommen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Mijn punt is dat ik het vreemd vind dat iedereen zich zou moeten kunnen legitimeren, maar dat er voor iemand met een burqa een uitzondering gemaakt zou moeten worden? Daarom moet iemand met een burqa zich niet in openbare gelegenheden begeven. Als iemand met een burqa stelt zich nooit toonbaar te maken aan een vreemde, kán hij of zij zich simpelweg niet in een openbare gelegenheid begeven, want er zijn gewoon situaties waar het wettelijk bepaald is dat je wel moét. Begeef je je dan toch op straat, dan moet je dat risico dus accepteren. En dat is niet te doen als je zo overtuigd bent van je geloof.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Daarom vind ik de topictitel en de reactie van Wilders niet handig.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Tevens het artikel tegen godslastering schrappen terwijl we bezig zijn.
||
Citaat:
Flikker toch op nep-neger. |
![]() |
||
Citaat:
Ik ben semi zandneger en trots. Je moet wat meer pindakaas eten, kindje. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik snap wel dat als je aan het werk bent je er niet eentje mag dragen van je baas. Maar ik vind het begrip openbare ruimtes wel een beetje vaag. Een vrouw draagt een burqa namelijk juist in openbare ruimtes, thuis wordt hij niet gedragen. Dus door hem te gaan verbieden in openbare ruimtes, verbieden ze hem eigenlijk helemaal en voor de vrouwen die er echt eentje willen dragen vind ik dat niet kunnen. Ben het ook eens met wat Juice zegt: Wanneer politie vraagt om je gezicht te mogen zien, moeten ze dat doen (of evt de mogelijkheid krijgen dat in een afgeschermde ruimte te doen of dergelijke) Ik vroeg me overigens na dat incident waarbij twee mannen in traditionele moslimkleding werden opgepakt in de trein af hoe mensen zouden reageren als ik in een burqa in de trein ga zitten. Wedje dat ik na een tijd ook opgehaald wordt? Triest eigenlijk... |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Oke, als je zo'n grote voorstander bent van vrijheid van meningsuiting, waarom zo tegen vrijheid van expressie? |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hoofddoek verbod? Verwijderd | 201 | 18-02-2005 23:14 |