Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-04-2006, 13:13
RoxX
RoxX is offline
Citaat:
Twan1983 schreef op 25-04-2006 @ 22:58 :
Het duurt idd lang vooradt je de tickets binnen hebt, die van mij heb ik nu pas een paar dagen, terwijl ik ze een maand geleden al besteld heb.
Maar ik weet nu dus iig zeker dat ik ernaartoe ga!
maar dat is hopelijk toch niet de gemiddelde snelheid van dat je dat kaartje binnenkrijgt want dan heb ik niet meer veel tijd om ze te bestelle
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-04-2006, 13:25
Verwijderd
Dit jaar komen ze erg snel binnen hoor. Vorig jaar was het eind mei, begin juni geloof ik, ook gewoon in het begin besteld.

Nu heb ik ze al een week, camping en festival.

En RoXx, natuurlijk gaat het geen maand meer duren voor je je tickets krijgt als je ze eind mei of half juni nog zou bestellen. HEt kan wel dat ze ze niet meer op tijd kunnen versturen, maar dan krijg je een brief waarmee je ze daar ter plekke nog kunt afhalen.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2006, 19:14
Twan1983
Twan1983 is offline
Citaat:
RoxX schreef op 26-04-2006 @ 14:13 :
maar dat is hopelijk toch niet de gemiddelde snelheid van dat je dat kaartje binnenkrijgt want dan heb ik niet meer veel tijd om ze te bestelle
Ik hoop voor je dat er uberhaupt nog kaarten te koop zijn.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2006, 20:43
KoenTor
KoenTor is offline
Citaat:
Twan1983 schreef op 27-04-2006 @ 20:14 :
Ik hoop voor je dat er uberhaupt nog kaarten te koop zijn.
Geen combi`s meer enkel dagkaarten
Oud 02-05-2006, 09:36
Tsu
Tsu is offline
Je kan altijd op Marktplaats ofzo kijken, vorig jaar heb ik daar mijn kaartje ook gehaald 2 dagen van tevoren. En ik heb zelfs minder betaald dan normaal.
Oud 05-05-2006, 15:12
KoenTor
KoenTor is offline
Affiche Rock Werchter 2006 op één naam na rond

De affiche van Rock Werchter 2006 is op één naam na helemaal rond. Nieuwe namen zijn Calexico, Danko Jones, The Raconteurs, Leela James, Matisyahu, The Feeling, Xavier Rudd, Atmosphere en Nailpin. Daarnaast annuleren The Subways helaas hun komst naar het festival op 29 juni. An Pierlé & White Velvet en Absynthe Minded verschuiven in het programma. In de nieuwe line-up staan ze geprogrammeerd op zaterdag 1 juli i.p.v. zondag 2 juli.

Inmiddels zijn de 65.000 combitickets allemaal aan de man gebracht. Bij GoForMusic is een wachtlijst aangelegd voor combitickets die in de komende weken nog vrijkomen door mensen die te laat of niet betaald hebben. Rock Werchter is echter nog niet helemaal uitverkocht. De voorraad dagtickets slinkt echter snel. Wie er bij wil zijn, haalt best snel een ticket in huis.
Oud 05-05-2006, 19:33
Xabzof
Xabzof is offline
Zegt me niks.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2006, 18:59
KoenTor
KoenTor is offline
laatste naam bekend
Scissor Sisters

en A brand vervangt Secret Machines
Oud 13-06-2006, 20:45
Verwijderd
*schop*

Perskaart is binnen, let the voorpret begin!
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 20:01
Help Valentijn
Help Valentijn is offline
Citaat:
ChocLot schreef op 13-06-2006 @ 21:45 :
*schop*

Perskaart is binnen, let the voorpret begin!
Voor wat fotografeer je dan?

(Werchter is niet al te gul met accreditaties voor fotografen)
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 17:25
KoenTor
KoenTor is offline
Treinen staken 29 juni in België dus al deze die met het openbare vervoer wouden komen, ofwel dag vroeger of hopen dat ze wel rijden of RW die regelingen probeert te treffen. Vandaag bekend gemaakt dus hopen op meer nieuws komende dagen

Laatst gewijzigd op 20-06-2006 om 18:52.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 18:06
Verwijderd
Citaat:
KoenTor schreef op 20-06-2006 @ 18:25 :
Treinen staken 29 juli in België dus al deze die met het openbare vervoer wouden komen, ofwel dag vroeger of hopen dat ze wel rijden of RW die regelingen probeert te treffen. Vandaag bekend gemaakt dus hopen op meer nieuws komende dagen
Ahhh nee he, zou echt slécht zijn van de nmbs.. Misschien is het wel niet waar want ik zie het nergens staan hoor.. En trouwens, werchter begint 29 juNi
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 18:53
KoenTor
KoenTor is offline
Citaat:
doezel schreef op 20-06-2006 @ 19:06 :
Ahhh nee he, zou echt slécht zijn van de nmbs.. Misschien is het wel niet waar want ik zie het nergens staan hoor.. En trouwens, werchter begint 29 juNi
whoops staat in verschillende kranten http://www.hbvl.be/nieuws/Binnenland...6-6D16DDBBE1F6
Oud 20-06-2006, 20:02
Help Valentijn
Citaat:
KoenTor schreef op 20-06-2006 @ 19:53 :
whoops staat in verschillende kranten http://www.hbvl.be/nieuws/Binnenland...6-6D16DDBBE1F6
Belang van Limburg is die enige bron die overal online gelinkt wordt (slg, Wercher forum etc.). In andere kranten klinkt het al heel wat genuanceerder (wél stakingsbereidheid, geen concrete plannen, enkel druk zetten). Gewoon even rustig afwachten de komende dagen.

Als ze het Werchterticket als treinticket reeds woensdag valideren, en de camings zijn die dag open, dan maakt het me niet uits.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2006, 09:52
KoenTor
KoenTor is offline
Citaat:
Help Valentijn schreef op 20-06-2006 @ 21:02 :
Belang van Limburg is die enige bron die overal online gelinkt wordt (slg, Wercher forum etc.). In andere kranten klinkt het al heel wat genuanceerder (wél stakingsbereidheid, geen concrete plannen, enkel druk zetten). Gewoon even rustig afwachten de komende dagen.

Als ze het Werchterticket als treinticket reeds woensdag valideren, en de camings zijn die dag open, dan maakt het me niet uits.
Inderdaad was idd overroepen het eerste moment dat het bekend maakte, treinen rijden normaal enkel een kleine kans op stiptheidsacties maar denk niet dat we er iets zullen van merken.
Oud 24-06-2006, 20:44
idesign
idesign is offline
Rock werchter word vast weer heel vet! Heb er super veel zin in!
Belgie here i come!
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 14:49
Help Valentijn
Ik heb gehoord dat er nog een aantal serieuze wijzigingen zouden gebeuren aan het programma (o.a. Kelis zou cancellen, Praga Khan wordt genoemd als vervanger).
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 15:57
Verwijderd
DAT zou ik helemaal níet erg vinden...

Nog 3 dagen... tralala.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 18:03
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 25-06-2006 @ 16:57 :
Nog 3 dagen... tralala.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2006, 19:00
KoenTor
KoenTor is offline
Citaat:
Help Valentijn schreef op 25-06-2006 @ 15:49 :
Ik heb gehoord dat er nog een aantal serieuze wijzigingen zouden gebeuren aan het programma (o.a. Kelis zou cancellen, Praga Khan wordt genoemd als vervanger).
nog nergens bevestigd ...
Oud 25-06-2006, 19:23
Help Valentijn
Citaat:
KoenTor schreef op 25-06-2006 @ 20:00 :
nog nergens bevestigd ...
Ik zeg toch niet dat het ergens bevestigd is. Verder:

"De Amerikaanse R&B-bom Kelis zal volgens eigen berichtgeving niet naar Rock Werchter komen. Dat liet ze gisteren weten in een mailtje aan haar platenfirma. Bij Rock Werchter weten ze officieel nog van niets. Intussen werd al wel contact opgenomen met de Amerikaanse agent van Kelis. Nieuws hieromtrent volgt snel."
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 11:50
Verwijderd
Nog woensdagavond vertrekkers?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2006, 14:59
jacky24
jacky24 is offline
ja ja ja nog 3 dagen

woensdag avond zen we daar
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 17:13
Help Valentijn
"Kelis komt niet naar Rock Werchter. Ze onderbreekt haar tournee om persoonlijke en familiale redenen. Daardoor verhuizen Arctic Monkeys van de marquee naar het hoofdpodium. In de marquee worden ze niet vervangen waardoor alle artiesten daar wat langer kunnen spelen."

Bron: StuBru
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 18:18
Verwijderd
Spijtig dat ze niet vervangen wordt.. Praga Kahn zou ik wel eens willen zien!
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 19:27
Help Valentijn
Citaat:
doezel schreef op 27-06-2006 @ 19:18 :
Spijtig dat ze niet vervangen wordt.. Praga Kahn zou ik wel eens willen zien!
Ze spelen op Suikerrock geloof ik...
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 21:36
*amélie*
*amélie* is offline
Wel erg flauw dat ze geen vervanger regelen. Ze kunnen best nog een of ander nederlands of belgs bandje ergens vandaan halen voor in de marquee.
Oud 27-06-2006, 21:49
Help Valentijn
Citaat:
*amélie* schreef op 27-06-2006 @ 22:36 :
Wel erg flauw dat ze geen vervanger regelen. Ze kunnen best nog een of ander nederlands of belgs bandje ergens vandaan halen voor in de marquee.
Je moet dat niet onderschatten hoor. Het is wel erg kort dag om iets geregeld te krijgen. Het is niet alsof je eventjes een willekeurige band kan opbellen om ze te laten spelen. Veelal ligt dat niet zozeer aan de band alswel aan Werchter zelf. Zo eisen ze van het merendeel Belgische bands dat ze een concert exclusief op Werchter spelen en de rest van de zomer niet meer buitenkomen. Dan krijg je nog de plaats in de line-up: An Pierlé moet haar fiat geven dat een lokale band nog een plek boven haar krijgt (wat het ego krenkt). Je kan het onderaan bijschuiven maar dan veranderen vier groepen van tijdsslot wat de boel er nodeloos ingewikkeld opmaakt etc.

En uiteindelijk komen ze zo ook tegemoet aan het serieuze probleem van overlap in het programma. Arctic Monkeys en The Raconteurs stonden op dezelfde spot (respectievelijk hoofdpodium/marquee). Nu moet er niet meer gekozen worden tussen beide.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 21:54
Verwijderd
Citaat:
*amélie* schreef op 27-06-2006 @ 22:36 :
Vind ik juist wel relax, meer speeltijd is ook cool!
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 11:39
Anoniem
morgen

en jammer van Kelis al denk ik dat Arctic monkeys wel 'beter op hun plaats zijn' op het hoofd. Denk aan een rij van 2 km voor de marquee
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 13:25
*amélie*
*amélie* is offline
Citaat:
Zepp schreef op 28-06-2006 @ 12:39 :
morgen

en jammer van Kelis al denk ik dat Arctic monkeys wel 'beter op hun plaats zijn' op het hoofd. Denk aan een rij van 2 km voor de marquee
Dat denk ik ook wel jah.

Heb mn zonnebrandcreme vast klaarliggen! Het belooft heerlijk weer te worden
Oud 28-06-2006, 13:50
Verwijderd
Citaat:
Help Valentijn schreef op 14-06-2006 @ 21:01 :
Voor wat fotografeer je dan?

(Werchter is niet al te gul met accreditaties voor fotografen)
Oor.

MORGENMORGEN WHOO!
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 14:57
Verwijderd
Citaat:
ChocLot schreef op 28-06-2006 @ 14:50 :
Oor.

MORGENMORGEN WHOO!
Vanavond ^^
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 15:11
Verwijderd
Wij rijden elke dag met de auto terug naar huis. Geen perscamping.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 15:20
Mindfields
Mindfields is offline
wil de zaterdag gaan, maar geen kaartje
franz ferdinand + kaiser chiefs + arctic monkeys <3
Oud 28-06-2006, 15:49
Help Valentijn
Citaat:
ChocLot schreef op 28-06-2006 @ 14:50 :
Oor.
Loods me eens binnen bij Oor joh, ik heb een scherpe pen

(serieus: knap werk )

Citaat:
Mindfields schreef:
wil de zaterdag gaan, maar geen kaartje
franz ferdinand + kaiser chiefs + arctic monkeys <3
Normaal gezien kan je wel aan de bemiddelingskassa nog een kaartje kopen van de mensen die er een op overschot hebben (en zo zijn er altijd wel). Als je de trip naar Werchter wilt maken natuurlijk...
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 15:55
Verwijderd
Citaat:
Help Valentijn schreef op 28-06-2006 @ 16:49 :
Loods me eens binnen bij Oor joh, ik heb een scherpe pen

(serieus: knap werk )

Normaal gezien kan je wel aan de bemiddelingskassa nog een kaartje kopen van de mensen die er een op overschot hebben (en zo zijn er altijd wel). Als je de trip naar Werchter wilt maken natuurlijk...
Whehe, je bent niet de 1e die dat vraagt.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 15:58
Glósóli
Glósóli is offline
Ik ga, alleen heb ik geen ticket. Maar ik ga creatief zijn en zo proberen binnen te geraken.
Oud 28-06-2006, 17:40
Verwijderd
Succes daarmee.

Mjin camionette is ingeladen en die is gewoon voor 1/3e met mijn zooi al gevuld. De hoeveelheid drank is asociaal...

Misschien moet ik volgend jaar toch maar wat minder meenemen. En dat zeg ik elk jaar. En eigenlijk doe ik dat ook al elk jaar...
Met citaat reageren
Oud 28-06-2006, 22:50
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Arctic Monkeys op het hoofdpodium laten spelen ipv de Marquee lijkt me wel zo verstandig ja. Ik snap sowieso niet waarom ze de Marquee niet vervangen door een wat grotere tent.
Oud 30-06-2006, 07:58
Verwijderd
Het is zo leuk! Het weer is perfect, de sfeer fantastisch, de muziek heerlijk. Echt gaaf! We rijden zo weer terug.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2006, 13:53
Metal
Metal is offline
Citaat:
ChocLot schreef op 30-06-2006 @ 08:58 :
Het is zo leuk! Het weer is perfect, de sfeer fantastisch, de muziek heerlijk. Echt gaaf! We rijden zo weer terug.
Huh?
Oud 01-07-2006, 01:49
Verwijderd
Citaat:
Metal schreef op 30-06-2006 @ 14:53 :
Huh?
Ja wat? The Who was super!
Met citaat reageren
Oud 01-07-2006, 13:25
Metal
Metal is offline
Oh nvm ik snap het al.
Oud 03-07-2006, 01:13
Verwijderd
FUCK-ING HELL wat een geweldig festival was dat. Depeche Mode was fantastisch, moest er gewoon van janken.

Heerlijk weekend gehad!
Met citaat reageren
Oud 03-07-2006, 12:00
ILUsion
ILUsion is offline
Werchter was inderdaad vreselijk goed Al die mensen die liepen te zagen over het programma, moet ik ongelijk geven. Omdat ik nu toch eventjes terug ben en niet veel beters te doen heb, even een korte report van alles waarvan ik minstens één liedje gehoord heb (maar meestal zelfs naar gaan kijken)

donderdag:
Matisyahu: vreselijk, te veel bas (ook vanachter op de wei), een helemaal een ongedefiniëerd geluid als gevolg
Kaizers Orchestra: zoals verwacht een ijzersterke prestatie, alleen hadden ze van mij best wat meer van hun oudere nummers mogen spelen (dekk bord, bak et halleluja, ...)
Death Cab for Cutie: geweldig optreden, veel levendiger dan de cd (wat zowel een voordeel als nadeel kan bekeken worden), maar een heel mooi resultaat
Manu Chao (Radio Bemba Sound System): voor de mensen die de cd ook hebben, vind ik het niet zo'n aanrader (de tracklist lijkt te veel op die van de cd, dus geen enkel verrassing wat de liedjes betreft), maar al bij al geen slecht optreden
Streets: deze jongens vielen best goed mee (ik ben niet zo'n echte fan), heel wat covers van bekende nummers, maar dat zorgt juist voor een goede sfeer
Red Hot Chili Peppers: ik vond ze niet zo geweldig, niet zo slecht ook niet, gewoon, neutraal

vrijdag:
A Brand: goed optreden, de sfeer zat er goed in
the Kooks: geweldig zomerse muziek, goed gebracht
Editors: geweldige band, geweldige stem, het enige minpunt aan het optreden was dat deze muziek zo speciaal en zwaar is dat het optreden beter niet op de Main Stage had geweest op zo'n zonnige dag (liever de Pyramid Marquee of een overdekte hemel met al dan niet een beetje regen)
Clap Your Hands Say Yeah: het geluid leek meer op Aaah dan op Yeah, maar dit is dan ook nooit een van mijn favorieten geweest
Elbow: mocht er best wel zijn
Mogwai: niet echt mijn ding, niet in de stemming voor zware gitaren
Live: eventjes gekeken, maar vond ze niet zo geweldig
Anouk: een vrouw met een stem als een klok, zelfs live, enkel spijtig dat heel wat nummers te overbekend zijn
Muse: geweldig optreden, heel energiek, beter dan twee jaar geleden als je het mij vraagt
the Who: niet mijn kopje thee, ik zal me dus niet uitspreken over hun prestatie, mijn gevoel erbij: neutraal

zaterdag:
Donavon Frankenreiter: eventjes geluisterd, vond het best wel leuke muziek
Arctic Monkeys: ik heb ze nooit echt goed gevonden, maar door de wijzigingen in het programma heb ik ontdekt dat ze live veel beter zijn dan op cd, ik was op aangename wijze verrast
Kaiser Chiefs: geweldig (geen verdere beschrijving nodig)
the Raconteurs: eveneens geweldig, iets harder dan op hun cd, anders, maar zeker niet slechter
Franz Ferdinand: goede sfeer, maar ik had beter verwacht (plus dat ik hun oudere nummers veel mooier vind dan hun nieuwere nummers)
Goldfrapp: eventjes gezien, ik vond ze eerder goed, maar was niet genoeg in de stemming om ze heel goed te vinden
Placebo: eventjes gehoord, ik was met andere dingen bezig, vond ze zeker niet slecht
Sigur Rós: eventjes naar geluisterd, niet echt mijn ding, maar ik was ook niet echt in de stemming voor dergelijke muziek, wel mooi, maar voor mij allemaal gelijkaardige liedjes
dEUS: toch wel heel wat goede nummers, maar niet ten volle van genoten omdat ik met andere dingen bezig was, maar zeker geen slecht optreden of iets dergelijks

zondag:
Danko Jones: lekker hard, ik kende de groep niet tot gisteren maar vond ze echt wel goed
Eels: iets te hard optreden terwijl Eels voor mij eerder symbool staat voor zachtere muziek, beslist een afknapper (en natuurlijk stukjes uit Beautiful Freak dat ook onder het mes der harde rock kwam te liggen)
Starsailor: leuk geluid, maar eventjes naar geluisterd though, niet echt iets voor een zomerdag, maar ik kon het best wel appreciëren
Laurent Garnier: best te pruimen, ik had iets hardere muziek verwacht (maar ik kende hem niet, misschien daarmee)
Ben Harper: ook maar oppervlakkig geluisterd, kende hem niet, vond het zeker niet slecht om op zo'n zomerse dag te luisteren
Hard-Fi: goed optreden, niet echt dat ik zo'n kenner van Hard-Fi ben, maar toch
Hooverphonic: oppervlakkig geluisterd, maar ik vind het geen muziek om op zo'n mooie zomerse avond te luisteren, eerder op een verloren regenachtige zaterdagmorgen
Scissor Sisters: ambiance (al was ik niet genoeg in de sfeer om erop te dansen), leuk optreden
Depeche Mode: zeker een geslaagde afsluiter van het festival; geweldige, zware, bombastische muziek

algemeen: Werchter wordt volgens mij elk jaar groter en groter, misschien al iets te groot, de eindeloze mensenmassa's. Door de grootte begint het ook steeds onpersoonlijker te worden; ook de camping (A3, ja de grootste) is niet echt meegevallen door te onnozele regeltjes en puur winstbejag. Al die bonnetjes, dure eet- en drankgelegenheden, ik vind het maar een beetje spijtig. Dat het festival onpersoonlijker wordt, is te merken aan wat vandalenstreken hier en daar (zelfs op de eerste dag zijn er al enkele bordjes gesneuveld), hier en daar wat diefstalletjes, de gesprekken met onbekenden zijn eerder van de aard "zet je lompe poot ergens anders neer" of "rot toch op, man" dan "wat vind jij van die groep of gewoon over de alledaagse koetjes en kalfjes. De crew heeft dat ook al een tijdje door, de diverse "Smile"-bordjes waren dan ook zeker welkom De bandjes waren wel beter dan vorig jaar, het oog wil ook wat natuurlijk. Een geweldig goede zet om gsm-oplaadpalen te plaatsen en ook het Coca-Cola Med Team was een welkome verfrissing op sommige momenten Het weer was dit jaar geweldig goed, zo goed dat ik geen enkele dag tot na 8u.30 in de tent kon blijven liggen, vorig jaar was het nat, nu was het iets te warm, volgend jaar mag het iets frisser of iets meer wind, wat mij betreft, maar mijn dank voor de weergoden is groot, toch een geweldigfestivalweer
Oud 03-07-2006, 12:22
*amélie*
*amélie* is offline
Eerlijk gezegd vond ik de sfeer dit jaar een beetje tegenvallen. Die extreme hitte en zoveel zon is ook niet aan mij besteed. Ik werd helemaal gestoord van de hooikoorts, ben allergisch voor zon en gras. Maar toch een erg tof festival gehad! En zeer toffe bands gezien en leuke mensen ontmoet.

De best optreden vond ik toch Kaizers Orchestra, Death Cab for Cutie, Mogwai, Muse (niet verwacht), The Kooks, An Pierlé, Goldfrapp en Sigúr Ros (<3). Laatste dag ben ik vertrokken, want ik was echt beroerd van dat klote eczeem en zag het niet zitten nog een hele dag in lange broek en shirt met lange mouwen te lopen...
Oud 03-07-2006, 13:27
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
*amélie* schreef op 03-07-2006 @ 13:22 :
Eerlijk gezegd vond ik de sfeer dit jaar een beetje tegenvallen. Die extreme hitte en zoveel zon is ook niet aan mij besteed. Ik werd helemaal gestoord van de hooikoorts, ben allergisch voor zon en gras. Maar toch een erg tof festival gehad! En zeer toffe bands gezien en leuke mensen ontmoet.

De best optreden vond ik toch Kaizers Orchestra, Death Cab for Cutie, Mogwai, Muse (niet verwacht), The Kooks, An Pierlé, Goldfrapp en Sigúr Ros (<3). Laatste dag ben ik vertrokken, want ik was echt beroerd van dat klote eczeem en zag het niet zitten nog een hele dag in lange broek en shirt met lange mouwen te lopen...
De sfeer was inderdaad niet optimaal, nogal een massabedoening, mensen die vriendelijk zijn, zijn dun bezaaid (hey, ik probeer zelf ook maar mijn best te doen, natuurlijk). Vorig jaar was ik eventjes aan het praten met iemand van de crew (security-achtige vent die aan de zijkant van de wei stond, niet aan de podia ofzo) en die vertelde dat hij al heel wat jaren op Werchter werkt (het grootste deel van de crew zou elk jaar hetzelfde zijn, zei hij) en dat hij elk jaar de sfeer achteruit ziet gaan. En dat is niet de muziek, maar spijtiggenoeg een tijdsgeest, waar gaat de wereld toch naartoe, denk ik dan...

Als tegenstelling, het hangt maar vooral af van de mens(en) waarmee je samen optrekt op Werchter. Dat doet al heel veel: als de groepssfeer in je groep goed is, zal de sfeer al veel beter uitvallen. Ik ben zelf 2 jaar geleden voor het eerst naar Werchter geweest, de sfeer was niet alles. Vorig jaar hing ik eerder rond met andere mensen en de sfeer was direct al veel beter. Dit jaar was ik gekomen met een deeltje van de groep van het eerste jaar en een deel van de groep van het tweede jaar. Bijkomstig probleem was: het waren vooral koppeltjes en ik ben single, dus sowieso ben je dan al een beetje het vijfde wiel aan de wagen. Maar die mensen vonden het maar zo normaal om ganse dagen op de camping te liggen. Gelukkig is goed gezelschap niet ver te zoeken, ik had met gezweetwel afgesproken en met haar drie dagen doorgebracht, de sfeer in de groep zat wel goed, die op Werchter over het gehele publiek inderdaad heel wat minder.

Ik werd ook gek van steeds te moeten niezen (maar ligt volgens mij niet enkel aan allergie/hooikoorts, maar ook aan het feit dat ik vorige week zondag in de regen en de koude van Leuven naar Vilvoorde heb gefietst). Ook mag je niet vergeten dat het O3-gehalte over de grenswaarden zat behalve op zondag, dat zorgt in een normale situatie er al voor dat je sneller vermoeid bent, maar als je dan nog tussen duizenden anderen een beetje zuurstof probeert binnen te krijgen én aan de podium meespringt, is het echt niet moeilijk te verklaren dat er genoeg mensen van hun stokje zijn gegaan.
Oud 03-07-2006, 13:47
Verwijderd
Ik vond de sfeer op de wei juist wel fijn. Ik heb geen narigheid gemerkt. Ben 2 keer 'lastiggevallen' door wat dronken kerels, maar iemand die tegen je aan begint te wauwelen in een onverstaanbare vlaamse dronken taal, en dan nog iemand die je bij je been pakt noem ik niet vervelend.

Ben niet op de camping geweest, dus daarover weet ik niet veel.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2006, 15:06
*amélie*
*amélie* is offline
Het is niet zo dat er veel narigheid was o.i.d. maar de sfeer is gewoon anders dan 5 jaar geleden. Het is ook veel drukker voor mijn gevoel. Op de camping (a3) was de sfeer wel ok, alleen erg jammer dat we meteen scheef aan werden gekeken, omdat we Nederlanders zijn. Ik heb gvd 18 jaar in Zeeuws- Vlaanderen gewoond, dus waar hebben we het over .
Reageren

Regels voor berichten