Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-07-2002, 14:58
just.a.girl
just.a.girl is offline
runderrookvlees toch ook?maar is 's ochtends vlees als beleg dan gezond?
Oud 30-07-2002, 15:03
Verwijderd
Citaat:
just.a.girl schreef:
runderrookvlees toch ook?maar is 's ochtends vlees als beleg dan gezond?
waarom niet?
en runderrookvlees dan ook denk ik jah
Oud 30-07-2002, 15:06
just.a.girl
just.a.girl is offline
is vruchtenhagel ook goed alternatief voor zoete boterham of zit daar ook veel suiker in(en zit er eigenlijk denk je vet in,in jam niet).
Oud 30-07-2002, 16:19
Juliah
Juliah is offline
Of ergens veel suiker (en ook vet) in zit kun je ook op de verpakking lezen... De ingrediënten worden daar opgesomt naar de mate dat het in het product zit. Als je minder suiker wilt 'eten', neem dan light producten. Volgens mij zit er in vruchtenhagel btw best veel suiker, ligt ook aan het merk, in sommige zal meer vruchtensuiker zitten enz.

P.S. Je mag al je vragen ook in 1 reply posten.
Oud 30-07-2002, 16:23
sublime
sublime is offline
Citaat:
just.a.girl schreef:
is vruchtenhagel ook goed alternatief voor zoete boterham of zit daar ook veel suiker in(en zit er eigenlijk denk je vet in,in jam niet).
vruchtenhagel = beter dan chocoladehagel....
Oud 30-07-2002, 17:42
just.a.girl
just.a.girl is offline
Citaat:
Juliah schreef:
Of ergens veel suiker (en ook vet) in zit kun je ook op de verpakking lezen... De ingrediënten worden daar opgesomt naar de mate dat het in het product zit. Als je minder suiker wilt 'eten', neem dan light producten. Volgens mij zit er in vruchtenhagel btw best veel suiker, ligt ook aan het merk, in sommige zal meer vruchtensuiker zitten enz.

P.S. Je mag al je vragen ook in 1 reply posten.
jah.we hebben thuis vruchtenhagel maar daar staat niet zo'n tabel op dus daar heb k nix aan,k hou het bij rookvlees denk k .nog 1 vraagje,is appelstroop ook een goed alternatief voor zoet?zag k ook bij ons in een kastje staan toen k ergens naar op zoek was..
Oud 30-07-2002, 17:50
Verwijderd
Ik heb wel ff gezocht over water en afvallen ed. En ik heb het volgende gevonden (wat ik eigenlijk al wist, maar goed).

Giftige stoffen die het lichaam niet verwerkt worden opgeslagen in het vet. Bij het afvallen verlies je vet en de stoffen komen vrij. Het lichaam wil ze dan alsnog verwijderen en doet dit met behulp van ruimschoots water. Help daarom je lichaam een handje door goed te drinken. http://www.opdieet.nl/eten.htm (goede site btw)

Je zou dus kunnen zeggen dat iedereen hier gelijk heeft. Door veel te drinken val je wel af, maar niet doordat het vet uit je lichaam afvoert. Het voert de stoffen af voordat ze vet kunnen worden, er blijven dus minder giftige stoffen over om in vet om gezet te worden, dus komt er minder vet, dus val je af.

Citaat:
just.a.girl schreef:
jah.we hebben thuis vruchtenhagel maar daar staat niet zo'n tabel op dus daar heb k nix aan,k hou het bij rookvlees denk k nog 1 vraagje,is appelstroop ook een goed alternatief voor zoet?zag k ook bij ons in een kastje staan toen k ergens naar op zoek was..
Ingrediënten staan op alle verpakkingen, dat is nl wettelijk verplicht. Je kunt dus altijd kijken of suiker als eerste of als laatste genoemd wordt.

Stond erop de stroop ook geen tabel...? Stroop is niet slecht, zit ook veel ijzer in en dat is ook goed voor je.

Over dat chroom: ik heb er geen verstand van hoe, wie, wat...hoe weet je of het anders is dan gewoon 'chroom'? Als jij het zegt geloof ik je, maar ik zou graag willen weten wat er dan anders aan is.
Oud 30-07-2002, 18:03
just.a.girl
just.a.girl is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Ik heb wel ff gezocht over water en afvallen ed. En ik heb het volgende gevonden (wat ik eigenlijk al wist, maar goed).

Giftige stoffen die het lichaam niet verwerkt worden opgeslagen in het vet. Bij het afvallen verlies je vet en de stoffen komen vrij. Het lichaam wil ze dan alsnog verwijderen en doet dit met behulp van ruimschoots water. Help daarom je lichaam een handje door goed te drinken. http://www.opdieet.nl/eten.htm (goede site btw)

Je zou dus kunnen zeggen dat iedereen hier gelijk heeft. Door veel te drinken val je wel af, maar niet doordat het vet uit je lichaam afvoert. Het voert de stoffen af voordat ze vet kunnen worden, er blijven dus minder giftige stoffen over om in vet om gezet te worden, dus komt er minder vet, dus val je af.

Ingrediënten staan op alle verpakkingen, dat is nl wettelijk verplicht. Je kunt dus altijd kijken of suiker als eerste of als laatste genoemd wordt.

Stond erop de stroop ook geen tabel...? Stroop is niet slecht, zit ook veel ijzer in en dat is ook goed voor je.

Over dat chroom: ik heb er geen verstand van hoe, wie, wat...hoe weet je of het anders is dan gewoon 'chroom'? Als jij het zegt geloof ik je, maar ik zou graag willen weten wat er dan anders aan is.

suiker word wel genoemd ja,maar niet als laatste,ergens als 3e laatste ofzo,maar k denk dat stroop beter is ivm ijzer en suikergehalte
Oud 30-07-2002, 20:43
me-myself&anne
me-myself&anne is offline
Leonoor >> chroom-picolinaat is een andere soort verbinding dan gewoon chroom. Chroom-picolinaat 'doorboort' als het ware je celwand en is kankerverwekkend. Gewoon 'puur' chroom (voor zover men nu weet iig) niet. Gewoon chroom zit ook gewoon in voedingsmiddelen ed. Pas wel op, want al deze chroom-picolinaat zooi wordt gewoon voor E2,- bij de Kruitvat verkocht.

Just.a.gir. >> Maak je plz niet zo druk zeg Je begint n beetje freaky te doen!! Gebruik gewoon je gezonde verstand als je wilt lijnen en ga niet precies op alle suikertjes en dingetjes precies calculeren, daar behaal je uiteindelijk toch geen voordeel mee.

xXx
Oud 31-07-2002, 13:43
SweetGirly16
SweetGirly16 is offline
Citaat:
me-myself&anne schreef:
[B]Leonoor >> chroom-picolinaat is een andere soort verbinding dan gewoon chroom. Chroom-picolinaat 'doorboort' als het ware je celwand en is kankerverwekkend. Gewoon 'puur' chroom (voor zover men nu weet iig) niet. Gewoon chroom zit ook gewoon in voedingsmiddelen ed. Pas wel op, want al deze chroom-picolinaat zooi wordt gewoon voor E2,- bij de Kruitvat verkocht.

Ik gebruikte vroeger gewoon chroom,voor mijn hypoglycemie,maar nu heb ik chroom-picolinaat dus zelf gekocht
Oud 01-08-2002, 13:48
just.a.girl
just.a.girl is offline
ff ee nvraagje,ik eet vandaag rijst met iets,nou heb ik de keuze tussen gewone witte rijst en zilvervliesrijst,klopt het dat zilvervliesrijst gezonder is?er zit namelijk wel meer vet in dan in gewone rijst.. iemand antw,?
Oud 01-08-2002, 16:23
Kat
Kat is offline
Citaat:
just.a.girl schreef:
ff ee nvraagje,ik eet vandaag rijst met iets,nou heb ik de keuze tussen gewone witte rijst en zilvervliesrijst,klopt het dat zilvervliesrijst gezonder is?er zit namelijk wel meer vet in dan in gewone rijst.. iemand antw,?
zilvervliesrijst is wel gezonder, er zitten meer vezels in, dan kan je het gemakkelijker verbranden enzo. beter voor de doorstroming, net als dat bruin brood beter voor je is dan wit brood enzo. <--vage zin...
Oud 01-08-2002, 23:08
Verwijderd
Citaat:
Kat schreef:

zilvervliesrijst is wel gezonder, er zitten meer vezels in, dan kan je het gemakkelijker verbranden enzo. beter voor de doorstroming, net als dat bruin brood beter voor je is dan wit brood enzo. <--vage zin...
wat nou vage zin??? ik kan er niks raars aan ontdekken (maarja, wij zijn ook vaag samen *krijgt flashback naar vanmiddag*)
maar idd, in zilvervliesrijst zitten meer vezels, en is dus gezonder
Oud 02-08-2002, 08:30
FlyingPinguin
FlyingPinguin is offline
Hallo allemaal.
ik ben niet echt actief aan het afvallen (ik wou alleen wat minder vet bij me kont, maar das opzich ook niet echt heel erg nodig ofzo), maar gewoon wat meer gaan sporten, en ik eet wat gezonder, niet om af te vallen dus, maar gewoon, om wat gezonder te leven enzo.
maarja, nou heb ik dus het probleem dat ik nu alles bij elkaar 2 kilo ben afgevallen, maar de enige plaats waar ik dat zie is mijn borsten, en daar wil ik nou juist absoluut niet afvallen... is daar iets aan te doen?

iedereen die hier weet welke namen ik hier verder nog heb verzoek ik vriendelijk daar even gezellig nix over te zeggen enzo...
Oud 02-08-2002, 09:49
Verwijderd
Citaat:
FlyingPinguin schreef:
Hallo allemaal.
ik ben niet echt actief aan het afvallen (ik wou alleen wat minder vet bij me kont, maar das opzich ook niet echt heel erg nodig ofzo), maar gewoon wat meer gaan sporten, en ik eet wat gezonder, niet om af te vallen dus, maar gewoon, om wat gezonder te leven enzo.
maarja, nou heb ik dus het probleem dat ik nu alles bij elkaar 2 kilo ben afgevallen, maar de enige plaats waar ik dat zie is mijn borsten, en daar wil ik nou juist absoluut niet afvallen... is daar iets aan te doen?

iedereen die hier weet welke namen ik hier verder nog heb verzoek ik vriendelijk daar even gezellig nix over te zeggen enzo...
ik zeg niks...
ik heb net hier gelezen dat je door met de pil te beginnen grotere borsten krijgt, dus toch maar aan de pil he

enne, wat was jij vroeg wakker... 9.30...
Oud 05-08-2002, 17:51
Mara
Mara is offline
Ik ben vorige week van zondag tm vrijdag bij familie geweest in R'dam. Dat was heel goed voor me, omdat ik daar dus niet kan snoepen of vreetbuien kan hebben. Ik ben de 5 dagen goed doorgekomen (khad ook helemaal geen hongergevoel ofzo). De dag nadat we thuisgekomen waren ben ik op de weegschaal gaan staan. 2 kilo eraf!!
Ik was dus helemaal heppie, en probeer het er nu af te houden en nog wat meer af te vallen, alleen nu ik weer thuis ben val ik weer in m'n oude gewoontes. Terwijl ik weet (het is nu bewezen) dat ik heel makkelijk erzonder kan.

Mijn probleem is gewoon als ik me verveel dat ik dan ga eten. Vooral als ik alleen thuis ben is het erg. Dan zit ik achter de computer en dan moet ik wachten tot hij klaar is met laden en dan is het altijd "ff naar de kelder" om weer wat te pakken.
En dan moet de volgende pagina laden en dan doe ik het weer.

Vooral nu het vakantie is is het erg. Ik heb verder ook niks te doen (en we zijn ook niet op vakantie geweest) dus dan verveel ik me weer.

Maar over 2 weken moet ik weer naar school. Opzich vind ik school niet echt super ( ) maar nu zal het wel een uitkomst zijn. Dan kan ik na schooltijd gewoon naar m'n kamer gaan en huiswerk maken/leren, waarbij ik op zolder zit en het snoep in de kelder ligt. Het is te hopen dat dat beter gaat.

Ik ben wel blij dat dit topic er is, dat ik er tenminste met iemand over kan 'praten.' Verder heb ik nl. niemand. M'n vriendinnen zeggen altijd "je bent niet te dik, niet te zwaar" en het is ook wel aardig dat ze dat zeggen maar ik weet wel van ze dat ze dat zeggen om me iets beter te laten voelen, en dat het niet waar is.

Maar ok, ik heb weer alles gezegd, en danku voor uw aandacht
Oud 05-08-2002, 21:50
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef:
*verhaal*
*herkenning*
achter comp zitten, pagina laden, naar kelder lopen, enz.
Maar als ik nu achter de comp zit, en hij moet een pagina laden, zeg ik tegen mezel, nee, niet de kelderkast. niet doen enz, pak maar een glas water, en dan pak ik een glas water, en niet iets te snoepen.
Misschien moet jij dat ook es proberen, gewoon tegen jezelf blijven zeggen dat je niet dat snoepen moet pakken maar een glas water...
Oud 07-08-2002, 18:24
miep
miep is offline
hoi lieverds...
met mij gaat het echt heel slecht..
ik stond anderhalve week geleden op de weegschaal en ik woog 70 kg, netjes wel!! als je wist wat ik allemaal at. maar ik ga vrolijk door, nou vrolijk niet ik voel me zo vies en verrot na al dat ge eet, en ik eet mezelf ook misselijk, maar zodra dat misselijke gevoel maar 1 sec weg is begin ik weer overnieuw, ik word echt dik nu, en ik ben heel wanhopig, maarja wat doe je daar aan! hulp zoeken, maar ik kan hjniet praten, ik ben niet zo'n prater over zulke persoonlijke dingen, dus wie weet er iets anders? ik kan wel zeggen ok ik stop gewoon met dat gevreet maar dat kan ik niet, daar ben ik veel en veel te zwak voor!!
Oud 07-08-2002, 18:28
miep
miep is offline
Citaat:
miep schreef:
hoi lieverds...
met mij gaat het echt heel slecht..
ik stond anderhalve week geleden op de weegschaal en ik woog 70 kg, netjes wel!! als je wist wat ik allemaal at. maar ik ga vrolijk door, nou vrolijk niet ik voel me zo vies en verrot na al dat ge eet, en ik eet mezelf ook misselijk, maar zodra dat misselijke gevoel maar 1 sec weg is begin ik weer overnieuw, ik word echt dik nu, en ik ben heel wanhopig, maarja wat doe je daar aan! hulp zoeken, maar ik kan hjniet praten, ik ben niet zo'n prater over zulke persoonlijke dingen, dus wie weet er iets anders? ik kan wel zeggen ok ik stop gewoon met dat gevreet maar dat kan ik niet, daar ben ik veel en veel te zwak voor!!
en nu niet denken oh die miep die zeurt want ze zeurt altijd of ze stelt zich aan, nee echt niet. want ik voelde me eerder idd (voordat ik dat weer naar m'n hoofd gesmeten krijg) schuldig na 1 augurk maar nu voel ik me niet eens meer schuldig na een magnum want ja die ene magnum, dat maakt ook niet meer uit, 6000 calorieen op een dag of 6100 calorieen nouja dat boeit dus niet....
echt hoor.....
20 boterhammen
grote zak drop bij da vandaan
zak bonbons bij supermarkt
zak chips
en dan nog allemaal kleine dingetjes, koekjes, liga's, etc etc, en eerder mocht ik geen eens 1 liga nou nu eet ik er 10 op en dan nog al die andere zooi!!
maarja ik ga toch maar hulp zoeken voordat ik echt 100 weeg, het wordt alleen maar moeilijker denk ik.
Oud 08-08-2002, 02:46
Verwijderd
Citaat:
miep schreef:

en nu niet denken oh die miep die zeurt want ze zeurt altijd of ze stelt zich aan, nee echt niet. want ik voelde me eerder idd (voordat ik dat weer naar m'n hoofd gesmeten krijg) schuldig na 1 augurk maar nu voel ik me niet eens meer schuldig na een magnum want ja die ene magnum, dat maakt ook niet meer uit, 6000 calorieen op een dag of 6100 calorieen nouja dat boeit dus niet....
echt hoor.....
20 boterhammen
zak chips
en dan nog allemaal kleine dingetjes, koekjes, liga's, etc etc, en eerder mocht ik geen eens 1 liga nou nu eet ik er 10 op en dan nog al die andere zooi!!
maarja ik ga toch maar hulp zoeken voordat ik echt 100 weeg, het wordt alleen maar moeilijker denk ik.
hee miwp
sorry dat ik steeds niet gemailt heb... vergeten
echt vervelend voor je dat je het snopen niet kan laten. En het leek zo goed te gan toen je net weer in nederland was...
Maar ik denk idd dat het verstadig is om hulp te zoeken als je er alleen niet uitkomt. En dat je niet kan praten over zulke persoonlijke dingen, kan ik wel begrijpen, maar ik denk, dat wanneer je de goede hulp hebt, dat praten vanzelf wel komt.

En als je de volgende keer naa de supermarkt gaat, probeer da de volgende keer ipv een zak bonbons, drop, chips ed fruit te halen, want als je geen bonbons ed. in huis hebt, kan je ze ook niet eten, maar je wil dan wel eten -denk ik-, en dan heb je fruit in huis, en kan je fruit eten Misschien is dat een begin van de oplossing?

Nouja, succes verder!
Oud 08-08-2002, 10:07
BELLEKE
BELLEKE is offline
n jaarhalf terug ben k in drie maanden 15 kilo kwijtgeraakt, nu in n jaar 20 bij voel me klote, k krijg ze niet meer weg... zou graag terugkeren naar die drie maanden en net als toen niks eten maar ja...
Oud 08-08-2002, 13:47
Tesswashere
Tesswashere is offline
Citaat:
miep schreef:

echt hoor.....
20 boterhammen
zak chips
Hey Miep! Na een aantal weken ben ik ook weer eens op het forum.....en dat ik hier niet meer ben geweest is niet omdat ik zo'n leuke vakantie heb ofzo.....nee, dat is omdat het steeds slechter met me gaat en daardoor mijn vakantie een soort van hel was. Ik weeg momenteel 88 kg. en ik vreet maar door omdat ik me zoooo kut voel. Ik wil niet naar buiten en ik wil niet afspreken met vrienden en niet werken blablabla maar ik MOET. Ik wil ook niet meer eten en ik eet alleen nog maar wat ik lekker vind omdat ik me anders te kut voel. Ik wil op izch wel hulp, maar van mijn ouders mag ik dat niet zoeken omdat ze vinden dat ik het zelf moet kunnen en verder zijn we er niet voor verzekerd enzo. Als ik hulp moet krijgen moet dat dus buiten mijn ouders om........ik weet het niet meer zo........

een treurig iemand die zich niet meer durft te vertonen

Misschien kunnen we mailen ofzo?>??
Oud 08-08-2002, 18:27
Verwijderd
Citaat:
Tesswashere schreef:
Ik wil op izch wel hulp, maar van mijn ouders mag ik dat niet zoeken omdat ze vinden dat ik het zelf moet kunnen en verder zijn we er niet voor verzekerd enzo. Als ik hulp moet krijgen moet dat dus buiten mijn ouders om........ik weet het niet meer zo........
Weet je dit zeker? Kijk dat eerst even na. Vaak is het nl wel verzekerd als je een doorverwijzing hebt van je huisarts (niet bij alle dietisten, maar wel bv. die in het ziekenhuis, als ik me niet vergis). Overleg anders met je huisarts. Het is niet nodig om je er ongelukkig over te voelen als er iets aan te doen is. Zoek hulp!

Soms is het toegeven dat je hulp nodig hebt btw juist een teken dat je het zelf doet. Je kiest er dan voor om het te veranderen, je hebt alleen wat hulp nodig om het te doen. Daar is niks mis mee. Misschien met de dokter overleggen en die met je ouders laten overleggen?
Oud 09-08-2002, 22:17
Mara
Mara is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:

*herkenning*
achter comp zitten, pagina laden, naar kelder lopen, enz.
Maar als ik nu achter de comp zit, en hij moet een pagina laden, zeg ik tegen mezel, nee, niet de kelderkast. niet doen enz, pak maar een glas water, en dan pak ik een glas water, en niet iets te snoepen.
Misschien moet jij dat ook es proberen, gewoon tegen jezelf blijven zeggen dat je niet dat snoepen moet pakken maar een glas water...
Bedankt voor de tip, ik zal het iig proberen!
Oud 25-08-2002, 13:31
Verwijderd
hee, ben ik ook weer es
ik ben eergister geloof ik teruggekomen van vakantie, en ik ben in die 2 weken gewoon 2,5 klio aangekomen
nu weeg ik weer 76 klio, terweil ik voor de vakantie het eindelijk voor elkaar had gekregen om onder de 74 te komen...

Maargoed, ik heb in de vakantie ook heel veel gesnoept...
elke dag een ijsje, 's avonds chips, ontbijten met stokbrood met hagelslag op chocoladepasta, 's middas ook, en soms spaetti of macaoni van de vorige avond...
Maar school begint weer, en dan kom ik veel minder in de verlijding om te gaan snoepen
Oud 26-08-2002, 07:43
just.a.girl
just.a.girl is offline
is vruchtenhagel 's ochtends op brood eigenlijk slecht?
Oud 26-08-2002, 07:49
Verwijderd
Citaat:
just.a.girl schreef:
weet ik niet, moet je even op het pak kijken, en hoe eerder 'suiker' op de ingerdientenlijst staat, hoe minder goed het is.
Als suiker als eerste wordt genoemt, zit er het meeste suiker in, en ik neem aan dat jij dat 'slecht' vind, dus dan vind je iets anders denk ik gezonder
Je kan ook bv kaas of vleeswaren op je brood doen
Oud 26-08-2002, 08:17
Verwijderd
Citaat:
just.a.girl schreef:
Volgens mij hebben we nu al dertig keer antwoord gegeven op dit soort vragen... Lees de verpakking enz. eerst eens...misschien doe je het wel, maar goed. En misschien toch verstandig er eens met iemand over te praten die er verstand van heeft, want je bent er wel heel erg mee bezig, niet echt goed, lijkt me.
Oud 26-08-2002, 17:07
Verwijderd
Volgens mij diëtiste is vruchtenhagel juist heel gezond om op je donkere brood te doen. Wel een bescheiden portie natuurlijk

En Miep, mens je weegt 70 kilo en je eet heel veel (zo te lezen) en dan klaag je nog. Wees blij dat je niet veel aankomt..
70 kilo is best gezond hoor (ik meen me te herinneren dat je best lang bent)..
Oud 27-08-2002, 07:37
just.a.girl
just.a.girl is offline
Citaat:
Karliene schreef:
Volgens mij diëtiste is vruchtenhagel juist heel gezond om op je donkere brood te doen. Wel een bescheiden portie natuurlijk

En Miep, mens je weegt 70 kilo en je eet heel veel (zo te lezen) en dan klaag je nog. Wees blij dat je niet veel aankomt..
70 kilo is best gezond hoor (ik meen me te herinneren dat je best lang bent)..
ja?en waarom zou het dan gezond zijn?(ik deed t toch al op m'n bruine brood maar toch leuk om te weten..)
Oud 28-08-2002, 21:55
miep
miep is offline
1.82
74 kg

Woog 8 maanden geleden nog 65
En 2 maanden geleden nog 67

Het gaat slecht slecht slecht........

Maar het lukt ook niet meer. Ik ga nu echt hulp in schakelen...
Oud 28-08-2002, 21:59
miep
miep is offline
Shit sorry dat ik niet heb gereageerd op jullie vorige reacties
Nouja, 70, ik weeg dus 74 Is dus kut,
en Tess, ik zit heel weinig achter 't net dus als we gaan mailen loopt dat snel de soep in, maar ik vind 't wel heel lief aangeboden! Ik hoop dat je iemand anders vindt aan wie je je ei kwijt kunt, is zo belangrijk! Al meer vriendinnen vertel ik mijn problemen omtrend eten nu, en dat helpt ontzettend! Ze willen me allemaal helpen enzo Maarja, het is niet alles, stoppen met vreetbuien en de hele rattelfrat moet je zelf doen, dat kan niemand anders voor je doen.
Meiden succes!! En ik eet gewoon weer droog brood, weet dat 't slecht is maar doe ik er pasta op eet ik zonder overdrijven 20 boterhammen op een dag. Nu 6.

-XXX-
Oud 30-08-2002, 08:59
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Ik heb ook altijd dat als ik heel erg met eten bezig met met het proberen af te vallen, en zo weinig mogelijk te eten, dat ik me dan toch schuldig voel. Maar dat als ik me klote voel of als ik echt boos ben om iets dat dat me een soort groen licht geeft om niet te gaan eten, en dat ik me er dan ook niet schuldig over voel.
Oud 30-08-2002, 17:20
Verwijderd
Citaat:
just.a.girl schreef:

ja?en waarom zou het dan gezond zijn?(ik deed t toch al op m'n bruine brood maar toch leuk om te weten..)
Mijn diëtiste zei dat het gezond is omdat er helemaal geen vet in zit. Vet is namelijk de grootste calorieleverancier, suiker minder. Wel altijd halvarine onder je hagelslag doen, dat levert vitamine A (=heel gezond!)
Oud 30-08-2002, 17:40
just.a.girl
just.a.girl is offline
maar in jam zit ook geen vet toch?
Oud 30-08-2002, 22:30
Verwijderd
Citaat:
just.a.girl schreef:
maar in jam zit ook geen vet toch?
staat toch wel op het potje?
Oud 31-08-2002, 07:29
just.a.girl
just.a.girl is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:

staat toch wel op het potje?
ja,vet 0 g
Oud 31-08-2002, 07:44
Verwijderd
Citaat:
just.a.girl schreef:

ja,vet 0 g
nou, dan zit er dus geen vet in jam
Oud 31-08-2002, 11:10
Verwijderd
Citaat:
vleermuissie schreef:

nou, dan zit er dus geen vet in jam
(sorry)
Oud 31-08-2002, 15:30
just.a.girl
just.a.girl is offline
Citaat:
Leonoor schreef:

(sorry)
Oud 31-08-2002, 21:07
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef:

(sorry)
is toch een goede conclusie...
Oud 01-09-2002, 17:47
halve gare
halve gare is offline
Citaat:
LoveGirl schreef:

Ik ben ook vaak te makkelijk
Maar weet je wat je echt is moet proberen..

Gewoon he, Als je ergens mee bezig bent
Zeg huiswerk, Nu vakantie slecht voorbeeld..Zeg je betn aan het chatten/computeren gewoon wat computeren.
Dan vul je voordat je gaat computeren een fles water.
En kijk is hoe ver je komt met die fles op te drinken.
Als je water drinkt
Klok het dan achterover in je keel
En doe je dat een paar keer met wat glazen

Dan pis je vanzelf
En als je pist..
Dan val je af
Probeer dat gewoon is
Echt water drinken
Maak er een soort ritueel van
Helpt echt

Tip:
Doe dit niet vlak voordat je naar bed gaat
Plassen in de nacht is erg vervelend
denk er alleen aan dat te veel drinken ook niet goed is... ik had me aangeleert om 6 liter te drinken als dokters dat horen vallen ze bijna van hun stoel af! 3 liter is het maximun (is het heel warm of sport je veel dan mag meer) succes verder...
Oud 01-09-2002, 19:57
Roos
Roos is offline
Citaat:
just.a.girl schreef:
Slecht, slecht, kom op zeg. Volgens mij is het slecht om per levensmiddel te calculeren of het slecht voor je is. Van vier boterhammen per dag met vruchtenhagel kom je echt niet aan, dat is juist goed.
Oud 15-09-2002, 15:21
Verwijderd
Hmmm..Ik ben in 3 weken 5 kilo afgevallen..
Ik heb het gevoel dat het allemaal een beetje te snel gaat?!?!

Hoe kan ik voorkomen dat het er te snel af gaat? (maar dat ik wel gezond kan blijven eten en 3 uur per week kan sporten)
Oud 15-09-2002, 17:35
Verwijderd
zo zo, dit topic komt ook weer eens bovendrijven

ik zit op de sportschool en ik zie al resultaat (shirtjes die losser zitten (bij de armen, buik en heupen), riemen die een gaatje verder dicht kunnen...broeken die losser zitten.
conditie is ook al vooruit gegaan
verder gaat het met eten ook goed, je weet wel, ontbijt, lunch avondeten, blaaaaah en niet teveel snacks..

nou hoi
veel succes iedereen, ga sporten, sgoed voor je, en het helpt, vreetbuien en dieeten niet...
Oud 15-09-2002, 17:41
Locke
Locke is offline
Citaat:
danique2 schreef:
zo zo, dit topic komt ook weer eens bovendrijven

ik zit op de sportschool en ik zie al resultaat (shirtjes die losser zitten (bij de armen, buik en heupen), riemen die een gaatje verder dicht kunnen...broeken die losser zitten.
conditie is ook al vooruit gegaan
verder gaat het met eten ook goed, je weet wel, ontbijt, lunch avondeten, blaaaaah en niet teveel snacks..

nou hoi
veel succes iedereen, ga sporten, sgoed voor je, en het helpt, vreetbuien en dieeten niet...
Tja als je echt wil vermageren is een sportschool zeker wel het beste .. Hele tijd je zelf uithongeren is ook niks . Ben zelf zonder dat ik het wou 13.5 kilo afgevallen door intensief drugs gebruik en het komt er eigenlijk ook niet meer bij dus ik wil eigenlijk dikker worden
Oud 15-09-2002, 19:48
sublime
sublime is offline
mijn moeder is sinds kort lid van de weight watchers en ik doe lekker met dr mee, voor mij een ideaal 'dieet' je mag alles eten, alleen moet je punten sparene n mag je maar een max aantal punten. heb er zelfs bijna lol in

en ben ook in ong 3 weken ong 5 kilo afgevallen; in het begin gaat het altijd sneller, daar is volgens mij niets mis mee. wordt jammer genoeg wel steeds minder

nu moet ik er alleen nog meer bij gaan sporten... nou ja, vind het al heel goed van mezelf dat ik dit al bijna een maand volhou... geeft moed sporten komt nog wel...

succes verder iedereen....
Oud 19-09-2002, 15:14
Juliah
Juliah is offline
D'r is anderhalve kilo af!

*is verbaasd*

Ik ben niks 'dunner' volgens mij...maar de weegschaal zegt dat er iets af is...nah, dat zullen we dan maar geloven, toch? Hopen dat het een beetje doorzet.

Moest het gewoon ff meededelen.
Oud 20-09-2002, 08:57
Proud
Proud is offline
Citaat:
Juliah schreef:
D'r is anderhalve kilo af!
Gefeliciteerd!

Nah, het is voor mij heel lang geleden dat ik in dit topic geweest ben. Het is ook heel lang geleden dat ik me gewogen heb, omdat ik het niet meer durf. Ik heb een tijd gelijnd en een tijd heel veel gesnoept... ik heb dus eigenlijk geen idee hoeveel ik weeg, maar ik denk dat het wel teveel is.
Op dit moment gaat het met eten wel goed (vind ik dan), hoewel ik diep in mijn hart weet dat het helemaal niet goed gaat. Ik ontbijt niet meer, ik eet tussen de middag ook bijna niets en alleen 's avonds eet ik, en dan ook niet veel. Tussendoor snoep ik dan weer wel, dus veel zin heeft het ook niet wat ik nu doe en ik weet ook niet waarom ik het doe. Het gaat vanzelf en als ik dan wel weet 's ochtends voel ik me meteen weer schuldig. Misschien dat ik wel ben afgevallen, maar ik merk het niet aan mijn kleren (ja, aan 1 broek, maar dat was een té grote maat ).
Omdat ik op dit moment ook geestelijk niet zo goed in mijn vel zit, ben ik ook maar met één ding bezig en dat is het bovenstaande, omdat dat me wel controle geeft. *is echt stom bezig*
Verder heb ik besloten dat ik morgen een proefles fitness ga volgen en daarna een jaarkaart koop (zodat ik een jaar lang onbeperkt kan fitnessen). En ik heb er nog zin in ook.
Had ik alleen maar de moed om mezelf eens te wegen en me dan niet te pletter te schrikken omdat het zo veel is...

*stom en lang verhaal* Sorry.
Oud 23-09-2002, 18:56
D-sire
D-sire is offline
Ik heb eens ergens gelezen dat Japanse mix erg vetarm is. En dus veel gezonder dan chips of borrelnootjes. Is dit waar??

Regels voor berichten