Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Vind jij jezelf racistisch?
Ja 25 16.03%
Nee 110 70.51%
Ik hou ervan om te klikken. 11 7.05%
Boeiend.... 10 6.41%
Aantal stemmers: 156. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-06-2006, 20:26
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
T_ID schreef op 04-06-2006 @ 21:23 :
Vele culturen zijn dan ook vrouwonvriendelijk, dat is tevens bedekte jij-ook-argumentatie.
Daar kom je niet mee weg. Het was een voorbeeld waarom cultuur en geloof los van elkaar staan, geen verkapte 'jij-ook-argumentatie'.
Oud 04-06-2006, 20:31
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 04-06-2006 @ 21:26 :
Daar kom je niet mee weg. Het was een voorbeeld waarom cultuur en geloof los van elkaar staan, geen verkapte 'jij-ook-argumentatie'.
Tuurlijk wel, het verzwegen argument was simpel:
1 - de islamitische cultuur is vrouwonvriendelijk?
2 - wel meer culturen zijn dat
3 - daarom ben je anti-islamitisch en een racist om te stellen dat de islamitische cultuur daarom achterlijk is en je niet direct Amerika/Israel/de joden/het westen/de autochtonen mede veroordeeld
4 - daarom heb je ongelijk

En dat is uiteraard nonsens. Verder zijn cultuur en geloof met elkaar verweven, het zou wel erg raar zijn om anders te beweren, want in elke samenleving zijn invloeden van de heersende religie(s) terug te vinden.
Oud 04-06-2006, 20:35
Blood Fire Rage
Ik ben het met je eens dat het een slecht voorbeeld was, maar wat hij tracht aan te tonen is juist dat
Citaat:
1 - de islamitische cultuur is vrouwonvriendelijk?
niet klopt omdat er (volgenshem) geen 'islamitische cultuur' bestaat.

Jij-ook argumentatie was het dan ook zeker niet.
Oud 04-06-2006, 20:39
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 04-06-2006 @ 21:35 :
niet klopt omdat er (volgenshem) geen 'islamitische cultuur' bestaat.
Ik beschouwde dat standpunt al als een gepasseerd station en ik hoop ook niet dat ik voor Relief nog eens moet gaan uitleggen op welke manier religie cultuur maakt tot wat het is.
MTpower
MTpower is offline
Soms.
Als ik het heb over allochtonen die niets anders doen dan overlast veroorzaken en de crimineel uithangen wens ik ze vaak wel dood ja (wat er toch heel wat zijn, vooral onder de jeugdige allochtonen).

Maar als ik iemand zie die er echt z'n best voor doet om hier wat van zijn/haar leven te maken kan hij/zij ook echt wel rekenen op mijn sympathie
Ik ken toevallig een allochtoon die hier nog in een azc heeft gezeten en echt altijd hard zijn best heeft gedaan en die nu tandarts is, wat ik echt super vind
Maargoed, ik ken er dus ook die daar het tegenovergestelde van zijn, die zie ik liever gaan dan komen en daar mogen ze dan flink hard voor zijn ook.

Ook als er weer eens wat gebeurt en er is een allochtoon bij betrokken, heb ik toch altijd wel iets van het zal eens niet zo zijn...
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 04-06-2006 @ 20:37 :
Ik ben niet bewust racistisch en voel me ook niet superieur aan anderen. Maar gevoelsmatig is dat anders. Als ik 's avonds op straat een groep allochtone jongeren tegenkom voel ik me ongemakkelijker dan wanneer ik autochtone jongeren tegenkom. Dus ja, ergens ben ik zeker racistisch. En ik denk ook dat meer mensen hier dat hebben, ook mensen die er niet voor uit willen komen.
Nee dat is geen racisme, je bent misschien een beetje bevooroordeeld, maar wie niet?
Waarschijnlijk heeft Blood Fire Rage een punt door te zeggen dat angst voor het onbekende een rol speelt, maar wat denk ik nog veel zwaarder weegt is de beeldvorming die je misschien onbewust van allochtoonse jongeren (als groep) hebt. Allochtoonse hangjongeren worden met regelmaat negatief belicht in de media al dan terecht of onterecht. Onbewust gaat er dus een belletje rinkelen als jij een groep allochtoonse jongeren ziet. Overigens zijn vooroordelen vaak op waarheden berust, het is een feit dat de criminaliteit onder allochtonen procentueel hoger is, en jij bent je daar van bewust, als jij langs een groep allochtoonse jongeren loopt komt die input dus naar boven.
Die gevoelens die jij beschreef zijn dan ook verklaarbaar en enigzins natuurlijk.

Ik ben met regelmaat bevooroordeeld, naar welk ras dan ook.
Maar ik ben meestal bevooroordeeld voor een moment, precies zoals jij dat beschrijft wanneer je bijvoorbeeld langs een persoon of een groep loopt, maar we zijn niet racistisch ingesteld en daarom zijn wij geen racisten.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 20:45
Blood Fire Rage
Citaat:
Boebsie schreef op 04-06-2006 @ 21:39 :
(...) angst voor het onbekende een rol speelt, maar wat denk ik nog veel zwaarder weegt is de beeldvorming die je misschien onbewust van allochtone jongeren (als groep) hebt.
Dat denk ik ook wel. Een groep Amerikanegers (gangst0rs) vind ik ook angstaanjagender dan een groep Afrikanegers, terwijl ik met beide nooit echt een slechte ervaring gehad heb, en ze dezelfde kleur hebben.
Oud 04-06-2006, 20:46
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
MTpower schreef op 04-06-2006 @ 21:39 :
Soms.
Als ik het heb over allochtonen die niets anders doen dan overlast veroorzaken en de crimineel uithangen wens ik ze vaak wel dood ja (wat er toch heel wat zijn, vooral onder de jeugdige allochtonen).

Maar als ik iemand zie die er echt z'n best voor doet om hier wat van zijn/haar leven te maken kan hij/zij ook echt wel rekenen op mijn sympathie
Ik ken toevallig een allochtoon die hier nog in een azc heeft gezeten en echt altijd hard zijn best heeft gedaan en die nu tandarts is, wat ik echt super vind
Maargoed, ik ken er dus ook die daar het tegenovergestelde van zijn, die zie ik liever gaan dan komen en daar mogen ze dan flink hard voor zijn ook.

Ook als er weer eens wat gebeurt en er is een allochtoon bij betrokken, heb ik toch altijd wel iets van het zal eens niet zo zijn...
Maar goed ik neem aan dat als jij autochtonen ziet die niks anders doen dan overlast veroorzaken en de crimineel uithangen je ze evengoed dood wenst. Dat zijn normale gevoelens.

Maar je moet wel blijven relativeren, want zoals al zo vaak is gezegd is de criminaliteit onder allochtonen heel goed verklaarbaar, het zou je dus ook niet moeten verbazen dat allochtonen vaker betrokken zijn bij criminele activiteiten.

Maar ik snap die gedachtes/gevoelens wel, maar probeer ze wel te onderdrukken door nuchter na te denken.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 20:53
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 04-06-2006 @ 21:46 :
Maar goed ik neem aan dat als jij autochtonen ziet die niks anders doen dan overlast veroorzaken en de crimineel uithangen je ze evengoed dood wenst. Dat zijn normale gevoelens.
Bij die heb ik het minder dan bij allochtonen.

Citaat:
Boebsie schreef op 04-06-2006 @ 21:46 :
Maar je moet wel blijven relativeren, want zoals al zo vaak is gezegd is de criminaliteit onder allochtonen heel goed verklaarbaar, het zou je dus ook niet moeten verbazen dat allochtonen vaker betrokken zijn bij criminele activiteiten.
Haha, of het verklaarbaar is maakt me echt geen donder uit. Zoals ik al zei, die allochtoon die ik kende heeft het ook gemaakt tot tandarts terwijl hij het vet kut had in het azc (klein kamertje, bijna geen geld). Hij heeft nooit wat gestolen ofzo, was altijd erg vriendelijk en gastvrij. Dat het verklaarbaar is gaat er bij mij echt niet in
Oud 04-06-2006, 20:56
Blood Fire Rage
Citaat:
MTpower schreef op 04-06-2006 @ 21:53 :
Haha, of het verklaarbaar is maakt me echt geen donder uit. Zoals ik al zei, die allochtoon die ik kende heeft het ook gemaakt tot tandarts terwijl hij het vet kut had in het azc (klein kamertje, bijna geen geld). Hij heeft nooit wat gestolen ofzo, was altijd erg vriendelijk en gastvrij. Dat het verklaarbaar is gaat er bij mij echt niet in
Natuurlijk is het verklaarbaar. Wederom bied psychologie de uitkomst. Ik ben hier geen expert in, maar ik weet toevallig dat het niet kunnen behalen van het gewenste welvaartsniveau een sterke indicator is voor het betreden van het 'kromme pad' ( als in: het tegenovergestelde van het rechte pad).
Oud 04-06-2006, 21:00
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 04-06-2006 @ 21:56 :
Natuurlijk is het verklaarbaar. Wederom bied psychologie de uitkomst. Ik ben hier geen expert in, maar ik weet toevallig dat het niet kunnen behalen van het gewenste welvaartsniveau een sterke indicator is voor het betreden van het 'kromme pad' ( als in: het tegenovergestelde van het rechte pad).
Niet mogelijk is onzin
Gebrek aan motivatie is het dan en als dat het is mogen ze van mij helemaal vertrekken
Oud 04-06-2006, 21:02
Cartosa
Cartosa is offline
Citaat:
MTpower schreef op 04-06-2006 @ 22:00 :
Niet mogelijk is onzin
Hoe weet jij dat? Ik kan me best inbeelden dat je als kleine jongen in een grootstad liever met de stoere grote jongens gaat zitten niksen dan braaf naar school te gaan en zo in een spiraal terechtkomt, omdat ook diegene die naar school gaan moeilijker aan werk geraken dan autochtonen. In zo'n beperkte denkwereld raak je snel op het verkeerde pad.
Oud 04-06-2006, 21:02
Blood Fire Rage
Citaat:
MTpower schreef op 04-06-2006 @ 22:00 :
Niet mogelijk is onzin
Gebrek aan motivatie is het dan en als dat het is mogen ze van mij helemaal vertrekken
Het gaat er in dit geval om dat het hen meer moeite kost dan autochtonen, dat snap je best.

[edit] Bovendien moet je natuurlijk ook niet afgaan op één observatie.
Oud 04-06-2006, 21:04
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Cartosa schreef op 04-06-2006 @ 22:02 :
Hoe weet jij dat? Ik kan me best inbeelden dat je als kleine jongen in een grootstad liever met de stoere grote jongens gaat zitten niksen dan braaf naar school te gaan en zo in een spiraal terechtkomt, omdat ook diegene die naar school gaan moeilijker aan werk geraken dan autochtonen. In zo'n beperkte denkwereld raak je snel op het verkeerde pad.
Ik ken iemand die het wel gelukt is en nu zelfs een inkomen heeft dat ruim boven modaal is
Oud 04-06-2006, 21:06
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 04-06-2006 @ 22:02 :
Het gaat er in dit geval om dat het hen meer moeite kost dan autochtonen, dat snap je best.

[edit] Bovendien moet je natuurlijk ook niet afgaan op één observatie.
Meer moeite vast wel, maar niet onmogelijk.
En ik ken er meer dan 1, maar die tandarts is dan nog wel het meest geslaagd
Het is gewoon onzin, als iemand de criminaliteit verkiest boven eerlijk werk is dat zijn eigen keuze en zijn eigen verantwoordelijkheid.
Oud 04-06-2006, 21:07
Cartosa
Cartosa is offline
Ik ken ook allochtonen die een universiteitsopleiding volgen, maar dit zijn heel zwaar in de minderheid, de meerderheid krijgt de kans niet, of ontneemt die zelf door de verkeerde kant uit te gaan.
Oud 04-06-2006, 21:08
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
MTpower schreef op 04-06-2006 @ 22:04 :
Ik ken iemand die het wel gelukt is en nu zelfs een inkomen heeft dat ruim boven modaal is
Ja dus? Elk persoon is anders, heeft een ander verleden en is onderhevig aan andere omstandigheidsfactoren.

Sinds wanneer is 1 individu representatief voor alle individuen?
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 21:10
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Cartosa schreef op 04-06-2006 @ 22:07 :
of ontneemt die zelf door de verkeerde kant uit te gaan.
Eigen keuze. Daar is niemand anders verantwoordelijk voor dan hij/zij zelf.
Oud 04-06-2006, 21:15
Cartosa
Cartosa is offline
Citaat:
MTpower schreef op 04-06-2006 @ 22:10 :
Dan vraag ik me af waar jij nu stond, als je geen hulp zou hebben gehad.

De belangrijkste oorzaken van zulk gedrag is nog steeds het gebrek aan de juiste stimulansen en controlemechanismes. Het is vrij bekend dat bv de opvoeding, sociale controle en echte dwingende normen en gelijke kansen ontbreken in dat soort (vaak 'kans'arme milieus). Het is makkelijk om de schuld door te schuiven naar het individu...
Oud 04-06-2006, 21:16
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
MTpower schreef op 04-06-2006 @ 22:10 :
Klopt, maar dat doet niks af over het feit dat de criminaliteit onder allochtonen verklaarbaar is.

Maar goed jij wil dat overduidelijk niet onder ogen zien.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 21:28
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 04-06-2006 @ 22:06 :
Meer moeite vast wel, maar niet onmogelijk.
En ik ken er meer dan 1, maar die tandarts is dan nog wel het meest geslaagd
Het is gewoon onzin, als iemand de criminaliteit verkiest boven eerlijk werk is dat zijn eigen keuze en zijn eigen verantwoordelijkheid.
Allochtonen zijn op vrijwel alle gebieden in het nadeel.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2006, 21:43
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Cartosa schreef op 04-06-2006 @ 22:15 :

De belangrijkste oorzaken van zulk gedrag is nog steeds het gebrek aan de juiste stimulansen en controlemechanismes. Het is vrij bekend dat bv de opvoeding, sociale controle en echte dwingende normen en gelijke kansen ontbreken in dat soort (vaak 'kans'arme milieus). Het is makkelijk om de schuld door te schuiven naar het individu...
Het enige dat jij nu doet is criminaliteit goedpraten.
Feit is dat het slecht is, no matter what...
Feit is ook dat iemand zelf beslist wat hij/zij doet, het is niet zo dat ze niet anders kunnen.
Oud 04-06-2006, 21:43
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Sylph schreef op 04-06-2006 @ 22:28 :
Allochtonen zijn op vrijwel alle gebieden in het nadeel.
Waar... maar dat is in mijn ogen nog steeds geen excuus om maar de crimineel uit te gaan hangen
Oud 04-06-2006, 21:48
Cartosa
Cartosa is offline
Citaat:
MTpower schreef op 04-06-2006 @ 22:43 :
Het enige dat jij nu doet is criminaliteit goedpraten.
Feit is dat het slecht is, no matter what...
Feit is ook dat iemand zelf beslist wat hij/zij doet, het is niet zo dat ze niet anders kunnen.
Euh, ik heb het enkel over de oorzaken. Geloof me, ik zit op kamers in zo'n wijk en erger me dood aan het niet kunnen rondlopen met mp3-speler of sigaret omdat je dan meteen benaderd wordt. Van mij mag het zelfs heel hard aangepakt worden. Maar je lost er niks mee op.
Maar zoals hierboven al staat, je wil niet achter die oorzaken kijken (een heel sociologisch moeilijk te ontwrichten ritme) dus nevermind.

Met autochtonen die zonder begeleiding vallen gebeurt btw helemaal t zelfde, maar die zijn veel minder in aantal.
Oud 05-06-2006, 00:26
Blood Fire Rage
Citaat:
MTpower schreef op 04-06-2006 @ 22:43 :
Waar... maar dat is in mijn ogen nog steeds geen excuus om maar de crimineel uit te gaan hangen
Uiteraard geen excuus, daarin heb je mijns inziens gelijk, maar wel een reden, en dat is een verschil

Laatst gewijzigd op 05-06-2006 om 00:31.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 01:36
Vice
Vice is offline
Citaat:
200E schreef op 04-06-2006 @ 13:43 :
De Nederlandse cultuur sterft stukje bij beetje uit, en dat is in mijn ogen geen goede ontwikkeling.
Is dat niet al eeuwen geleden gebeurd.
Oud 05-06-2006, 01:40
Verwijderd
Citaat:
Cartosa schreef op 04-06-2006 @ 22:15 :

En dus? Iemand groeit op een kutomgeving, dat verhoogt misschien zijn kans statistisch gezien om een delict te plegen. Dat is hooguit een verklaring ,nooit een excuus. Genoeg mensen die in kutbuurten opgroeien en geen delicten gaan plegen. Voor mij is het wel degelijk de schuld van het individu.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 02:02
Cartosa
Cartosa is offline
Citaat:
nare man schreef op 05-06-2006 @ 02:40 :
En dus? Iemand groeit op een kutomgeving, dat verhoogt misschien zijn kans statistisch gezien om een delict te plegen. Dat is hooguit een verklaring ,nooit een excuus. Genoeg mensen die in kutbuurten opgroeien en geen delicten gaan plegen. Voor mij is het wel degelijk de schuld van het individu.
Ik zeg ook niet dat het een excuus is, ik zeg dat er een heleboel oorzaken zijn die (naar wat er eerder in deze topic stond) niks te maken hebben met cultuur of geloof maar eerder met gelijke kansen, onderwijs, werkgelegenheid enz. Natuurlijk kiest het individu er zelf voor, maar je hebt een aantal triggers die ervoor zorgen dat net die individus makkelijker in zo'n situatie terecht komen.
Oud 05-06-2006, 02:12
Verwijderd
Ja, dat is shit. Dan moet dat individu zich dus teweer stellen tegen meer nare omstandigheden dan anderen. Het leven is nu eenmaal niet eerlijk en sommigen moeten harder werken om goed terecht te komen dan anderen.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 02:22
Verwijderd
Hebben we het nou over allochtonen ansich of over rassen? Want volgens mij zijn er in totaal maar 3 verschillende rassen. Nee, ik ben niet rascistisch.
Ik ben vooral bevooroordeeld. En niet zozeer ten opzichte van rassen, maar culturen en religies.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 12:32
EvilConduct
EvilConduct is offline
Nee, maar ik discrimineer wel.

Citaat:
LB06 schreef op 03-06-2006 @ 18:29 :
Nope, ik ben zelf geadopteerd uit Z. Korea, dus qua uiterlijk behoor ik tot een minderheid. Niet slim en bovendien hypocriet, dus

Ben geen allochtoon, though
Je bent dus wel een allochtoon.
En dat je tot een minderheid behoort wil nog niet zeggen dat je geen racist kan zijn. Veel mensen vergeten dat racisme niet alleen van blank naar gekleurd is. Sterker nog: ik ben benieuwd wat voor cijfers we te zien krijgen als je bepaalde allochtone groepen vraagt naar hun mening over autochtonen of andere allochtonen.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 14:44
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
EvilConduct schreef op 05-06-2006 @ 13:32 :
Sterker nog: ik ben benieuwd wat voor cijfers we te zien krijgen als je bepaalde allochtone groepen vraagt naar hun mening over autochtonen of andere allochtonen.
In de publicatie van het onderzoek waarop dit topic gebaseerd is werd ook al vermeld dat allochtonen net zo goed autochtonen discrimineren.

Ken verder plenty mensen die een hekel hebben gekregen aan sommige groepen allochtonen omdat ze door hen gediscrimineerd werden, dus het hele gedoe werkt twee kanten op.
Oud 05-06-2006, 19:52
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
Hulk schreef op 04-06-2006 @ 01:26 :
jij doet nu dus net of zwarte mensen van zichzelf geen hoog iq kunnen hebben?

Ik denk dat IQ wel volledig is aangeboren. zou niet weten welke factoren in je opvoeding je iq dramatisch verhogen tot je 4e jaar ofzo.. zal zobiezo niet veel schelen.
Tuurlijk niet, ik had slechts een simpel vraagje voor mensen die ervan uit gingen dat aziaten een superhoog iq hadden en afrikanen een laag iq. Als je iq aan ras koppelt ga je er wel vanuit dat iq grotendeels/volledig is aangeboren wat dus wel bullshit is en je kunt je iq met oefeningen dratisch verhogen
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 20:45
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Melpomene schreef op 05-06-2006 @ 20:52 :
Als je iq aan ras koppelt ga je er wel vanuit dat iq grotendeels/volledig is aangeboren wat dus wel bullshit is en je kunt je iq met oefeningen dratisch verhogen
Nee hoor. Intelligentie is ook voor een groot deel aangeboren. Als je IQ aan ras koppelt ga je er van uit dat ras effect zou hebben op de intelligentie, en dat is uiteraard onzin.
Oud 05-06-2006, 20:48
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
T_ID schreef op 05-06-2006 @ 21:45 :
Nee hoor. Intelligentie is ook voor een groot deel aangeboren. Als je IQ aan ras koppelt ga je er van uit dat ras effect zou hebben op de intelligentie, en dat is uiteraard onzin.
Intelligentie is afhankelijk van veel factoren en niet volledig aangeboren verder herhaal je alleen maar wat ik zeg dus wat is je punt?
Met citaat reageren
Oud 05-06-2006, 20:55
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Melpomene schreef op 05-06-2006 @ 21:48 :
Intelligentie is afhankelijk van veel factoren en niet volledig aangeboren verder herhaal je alleen maar wat ik zeg dus wat is je punt?
Dat je een aardig cruciale fout maakte door te stellen dat op basis van het ontbreken van een link tussen ras en IQ, IQ helemaal niet aangeboren zou zijn, en dat is uiteraard foutief.
Oud 06-06-2006, 06:15
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
T_ID schreef op 05-06-2006 @ 21:55 :
Dat je een aardig cruciale fout maakte door te stellen dat op basis van het ontbreken van een link tussen ras en IQ, IQ helemaal niet aangeboren zou zijn, en dat is uiteraard foutief.
Lezen!Ik zeg dat het niet volledig ( dat impliceert het namelijk als het rasgebonden zou zijn) is aangeboren, iq is afhankelijk van veel meer factoren of wou je dat soms gaan ontkennen?
Met citaat reageren
Oud 06-06-2006, 12:23
Nona
Nona is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 04-06-2006 @ 21:39 :
Nee dat is geen racisme, je bent misschien een beetje bevooroordeeld, maar wie niet?
Racisme houdt in dat je oordeelt en handelt op basis van ras. Het maakt niet uit of dit evolutionair bepaald is of deels uit de media voortkomt. De oorzaak bepaalt niet of het fenomeen zich wel of niet voordoet. Ik blijf bij mijn standpunt.
Oud 07-06-2006, 21:13
Paddenstoel
Paddenstoel is offline
Ik beoordeel mensen altijd op hoe ze zijn, niet op waar ze vandaan komen. Hoewel ik wel moet toe geven dat ik vooroordelen heb over bepaalde bevolkingsgroepen.

Wat godsdiensten betreft, ik heb een afkeer naar elke vorm van religie, wat voor geloof dan ook. Naar mijn mening is religie een van de grootste veroorzakers van oorlog en ellende in de huidige wereld en in de geschiedenis.

http://video.google.com/videoplay?do...05634137914176

Mensen zoals in dit filmpje zouden volgens mij niets liever zien dan dat alle ongelovigen op de brandstapel "gezuiverd" worden.
Oud 07-06-2006, 23:52
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Paddenstoel schreef op 07-06-2006 @ 22:13 :

Mensen zoals in dit filmpje zouden volgens mij niets liever zien dan dat alle ongelovigen op de brandstapel "gezuiverd" worden.
Dat wijf heeft een psychiater nodig
Oud 08-06-2006, 00:09
Blood Fire Rage

Ik word bang van dat mens. Het is maar goed dat niet iedereen dit soort zieke shit te zien krijgt, anders krijgt men echt een verwrongen beeld van christendom.

Gatver dat wijf is ziek Ik ben echt geshockeerd...
Oud 08-06-2006, 00:27
Verwijderd
ik ben tolerant tegen alles behalve domme mensen, dus ik denk dat ik geen racist ben aangezien domheid geen ras is
Met citaat reageren
Oud 08-06-2006, 01:22
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
MTpower schreef op 08-06-2006 @ 00:52 :
Dat wijf heeft een psychiater nodig
Gewoon op de brandstapel ermee, met al dat vet zal het nog aardig fikken denk ik zo.
Oud 08-06-2006, 12:54
Nona
Nona is offline
Citaat:
T_ID schreef op 08-06-2006 @ 02:22 :
Gewoon op de brandstapel ermee, met al dat vet zal het nog aardig fikken denk ik zo.
Gaat wel stinken zeg.
Oud 13-06-2006, 02:43
D
D is offline
Nee, ik kan met iedereen overweg.
Oud 13-06-2006, 03:53
Frostbite
Frostbite is offline
The Exorcist is er niets bij.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 08:18
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Paddenstoel schreef op 07-06-2006 @ 22:13 :

Pfff, God vond in ieder geval dat ze geen voortanden verdiende. En terecht.
Oud 13-06-2006, 08:31
GirlOnTheMove
GirlOnTheMove is offline
Nee, ik ben dól op verschillende culturen en rassen. Bij voorkeur in hun eigen land
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 11:16
Supreme Dutch
Citaat:
Gimme more beer schreef op 13-06-2006 @ 09:18 :
Pfff, God vond in ieder geval dat ze geen voortanden verdiende. En terecht.
Dat heeft God proberen te compensere met een lekker kontje..
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 11:37
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Trouwens: Dork-sided
Reageren

Regels voor berichten