Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Irak heeft dus een alternatief voor domweg koppen snellen, Somalië niet. Serieus, dit kan uren door gaan, maar het anti-Zarqawi kamp zul je hier echt niet op een dubbele moraal betrappen hoor. Dat terwijl de terreurknuffelaars/amerikahaters het moeten hebben van kromme vergelijkingen.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Wel op goedkope terrorisme redeneringen en nul komma nul inlevingsvermogen. En vooral dat laatste is een probleem. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik bedoel, er werd een pagina terug al aangegeven door sommigen dat ze het super vinden dat hij mensen afslachtte, dus wees blij dat ik ze daarom nog niet eens voor psychopaten uitmaak, zelfs die benaming zou terecht zijn omdat je toch echt een vrij ernstige stoornis moet hebben om zulk geweld te zien en goed te keuren. (voor educatiemateriaal daarover kan ik overigens verwijzen naar The Truth About Killing dat op Discovery vertoond werd, erg goede documentaire over het onderwerp)
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Iemand die:
- 3 keer bij verstek ter dood veroordeeld is wegens terroristische activiteiten jegens duitsland en israel. - Duizenden onschuldigen afmaakt. - Heiligdommen opblaast - Alles op alles zet om zoveel mogelijk slachtoffers te maken Er lijkt me geen discussie over mogelijk of we met een terrorist van doen hebben of niet. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar even serieus, zijn daden zijn allemaal klassieke verzetsdaden die je altijd en overal tegenkomt. Dus ipv te zeuren of hij een terrorist is of niet kun je beter zeggen dat jij het niet eens bent met zijn verzets strijd ipv idioot te zemelen over dat hij een terrorist is en daarom slecht. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik wist niet dat meermalen ter dood veroordeeld worden wegens terrorisme een klassieke verzetsdaad was? Vooral aangezien het neit over zn eigen land ging (Irak is ook niet zn eigen land overigens). Zerzetsstrijd in het buitenland voeren. Dat is geen verzetsstrijd. Dat kan niet. Er is niks aan de hand in zn eigen land (ja, hij is dr ter dood veroordeeld). Verzets strijders strijden tegen bezetting van hun land. Dat deed de beste man niet. Hij streed tegen anders gelovigen om zijn eigen visie door te douwen oid. Had weinig met verzet te maken, had alles te maken met een ideologische strijd tegen alles wat anders was (sjiietische heiligdommen opblazen, mensen vermoorden die het niet eens waren met zijn denkbeelden etc etc.) |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat ik probeer te zeggen is dat het iraakse verzet zich op precies dezelfde wijze verzet tegen een bezettingsmacht en hun collaborateurs net zoals de nederlanders het in wo2 deden. En daarom vind ik die goedkope terrorisme redeneringen zeer stuitend. Als je comentaar hebt, dan aub niet op de manier van het zijn niet deugende terroristen, want dat is slechts een kwalificatie vraag die inmiddels uitgegroeit is tot een goedkoop dogma zonder verdere inhoud in richting van het hoe en waarom mensen zo denken en waarom het zo is. Inlevingsvermogen in de situatie van de verzetsstrijders kan echt geen kwaad, ipv met dogmas te smijten. Want persoonlijk vind ik zarqawi ook een nul. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Verder was er hier daarnet iemand die beweerde dat er geen link is tussen Al Zarqawi en Bin Laden. Diegene heeft het mis: Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Al-Hakim was tegen de bezetting, maar hij werd vermoord omdat ie een sjiiet was. Lees de artikel eens goed door, Al-Hakim was juist een typische verzetstrijder en niet de crimineel Al-Zarqawi (moge hij branden in hel) ______ Parool: "De 63-jarige Al-Hakim was de leider van de Opperste Raad voor de Islamitische Revolutie in Irak (Sciri), die jarenlang vanuit Iran streed tegen het soennitische regime van Saddam Hussein. " |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik ga trouwens niet ontkennen dat ik het onwenselijk vind, maar ik begrijp het waarin iig wel in tegenstelling tot jou. Daarmee ondersteun je dus nog eens precies wat ik zei, namelijk dat er geen directe band is, maar slechts een solidariteit op basis van een vergelijkbaar gedachten goed. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
(datum artikel: 30-8-2003) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Zoekwoorden: "aanslag, al-hakim, najaf" Dit bericht is 1 dag na de aanslag gepubliceerd dus toen was het nog onduidelijk wie er achter de aanslag zat.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Want als jij Al-zarqawi een verzetsheld noemt dan loop jij met mij te fucken. Want ook mijn kennissen/familie in Irak zijn het doelwit geweest van terreuraanvallen van Al-Zarqawi en zijn criminele bende. Waarom? Wat hadden ze misdaan? Niets. Alleen omdat ze sjiieten waren en het waagden naar een moskee te gaan. Dus van mij mag je de feiten verdraaien maar mij overtuigen zal je niet lukken. En ik kan net zo goed de feiten verdraaien: volgens mij ben jij een NSB'er. (of je Opa) ![]() |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En voor degene die de daden van Al-Zarqawi als verzet zien omdat de V.S Irak is binnengevallen: herinneren jullie de aanslagen in Amman, Jordanie nog waarbij 54 bruiloftsgasten om het leven zijn gekomen? De beweging van Al Zarqawi kon in Jordanië voorheen rekenen op veel sympathie. Sinds het bloedige geweld in eigen land ligt de groepering ook in het Arabische land onder vuur. Vrijdag demonstreerden meer dan 200.000 mensen in het centrum van Amman. Veel deelnemers aan een protestmars scandeerden leuzen tegen Al Zarqawi en noemden hem een ,,lafaard´´. |
![]() |
|
het is en blijft een mens dat overleden is,
maar wel een die ontzettend slecht was. Al die onthoofdingen en moedwillig verstoren van levens van onschuldigen, dan kan je nog zo vroom moslim zijn,maar deze vent was gewoon fout.
|
Of het Al Qaeda het zwijgen zal opleggen is nog maar de vraag.
Ik moet heel hard denken aan George Orwell's '1984'. Geef de burgers af en toe een 'zege in de strijd tegen terreur' en ze blijven allemaal zoet. Een land dat aanvalt, een land dat anderen platbombardeert is per definitie een welvarend land. Dat de VS zo goed als geen sociale zekerheid hebben, is een offer dat ze met plezier willen brengen. Zelfs wanneer de situatie in Irak onder controle zal zijn, vinden ze wel een nieuw slachtoffer. Iran bijvoorbeeld, dat is maar een lettertje verschil, zodat de aanpassing voor de al niet te clevere Yank niet te groot zal zijn.
||
Citaat:
Dit is geen aanval jegens jou, maar ik kan het gewoon niet begrijpen. Ik vind het wel goed dat je bij je mening blijft, ondanks felle tegenstand ![]() |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Het spijt mij wel als ik nu mensen schoffeer, maar ik kan niet anders dan een ontzettend respect hebben voor die man. Zijn doelen mogen niet mijn doelen zijn, zijn methoden niet mijn methoden, maar hij stond voor zijn ideologie en gaf zich daar 100% voor. Mijn idee van een held.
(populair topic trouwens)
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Dat dacht ik al.
||
Citaat:
![]() En het antwoord op je vraag luidt idd nee. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' Rohit | 501 | 26-12-2005 19:40 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' naam onbekend | 501 | 26-11-2005 23:55 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' T_ID | 500 | 02-11-2005 11:40 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' T_ID | 500 | 18-07-2005 00:38 | |
Mogelijke genocide in Irak (niks genocide, maar het klinkt wel stoer) tosyali | 122 | 19-09-2004 00:04 | |
Ramp in Jordanië voorkomen na verijdelde aanslag Gatara | 11 | 02-05-2004 21:25 |