Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-09-2006, 13:34
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Cobalt schreef op 16-09-2006 @ 14:30 :
Ik ga Cobalt stemmen.

Offtopic: 150!
Oud 16-09-2006, 14:20
Verwijderd
Ik stem weer op TopDrop
Oud 16-09-2006, 14:27
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Elpida schreef op 16-09-2006 @ 15:20 :
Ik stem weer op TopDrop
Oud 16-09-2006, 14:27
Verwijderd
Citaat:
TopDrop schreef op 16-09-2006 @ 14:34 :
[afbeelding]

Offtopic: 150!
Oud 16-09-2006, 16:59
Verwijderd
Citaat:
Cobalt schreef op 16-09-2006 @ 14:30 :
Ik ga Cobalt stemmen.
Ik ga plas stemmen.
Oud 16-09-2006, 17:07
MieX
MieX is offline
Ik weet nog niet wat ik ga stemmen, maar ik heb zo'n vermoeden dat Cobalt toch wel dood gaat dus dat maakt de keuze wel iets makkelijker (als in: elke andere keuze zal geen effect hebben denk ik)
Oud 16-09-2006, 20:06
Spelleider
Spelleider is offline
Wel, zoals je kon verwachten bleef het nieuws van de moord op Ook Hallo niet lang geheim, en al gauw begon de onrust toe te nemen in de stad. Moorden kwamen vaker voor in Romeinse steden, dus daar werd niet echt meer van opgekeken, zeker niet omdat het slachtoffer een hoertje was. In die tijd betekende dat een slavin uit de veroverde gebieden. Het was echter de manier waarop ze vermoord was wat voor angst en onrust zorgde. Je moet niet vergeten dat dit de allereerste keer was in de geschiedenis dat er weerwolven gesignaleerd waren; de mensen hadden nog geen idee wie of wat die vreselijke wonden had veroorzaakt. Er werd dus veel gespeculeerd en elke keer werd er wat bij verzonnen, je weet hoe dat gaat. Sommigen dachten zelfs dat Cerberus zelf uit de onderwereld was gekropen om zich te voeden met het bloed van onschuldigen….
Er was nóg een reden dat de onrust in de stad zo snel toenam. Er liep namelijk een eersteklas onruststoker rond; een schimmig figuur genaamd Cobalt. Hij was een spion, gezonden door een vreemde mogendheid om Patavia te verzwakken zodat de stad makkelijker kon worden overgenomen. Hij speelde handig in op de geruchten en speculaties. Een stad in opstand tegen zijn gouverneur was immers veel minder waakzaam omdat het leger druk bezig was met andere dingen. Helaas voor Cobalt was ‘Scarface’ Soija niet op zijn achterhoofd gevallen. Het was zijn stadswachten vrij snel opgevallen dat overal waar onrust was Cobalt altijd ‘toevallig’ aanwezig was. Een opstand was wel het laatste waar Soija op zat te wachten, dus hij stuurde zijn agent Hanneke op Cobalt af…
Soija wist heel goed dat één enkel mes soms veel effectiever was dan tien dozijn zwaarden, mits dat mes in de handen was van de juiste persoon. En Hanneke was zonder twijfel de juiste persoon… Hanneke was een koelbloedige moordenaar. Sterker nog, ze was een koelbloedige vrouwelijke moordenaar. En die zijn het allergevaarlijkst: ze kunnen immers hun sex als wapen gebruiken. Dat was de gebruikelijke werkwijze van Hanneke: ze verleidde haar slachtoffer zodat die gewillig meeging naar een plek zonder getuigen, waar haar mes het werk afmaakte. Deze methode had haar de bijnaam ‘zwarte weduwe’ opgeleverd. Maar helaas kon ze het ditmaal níet op die manier doen: Cobalt was namelijk een eunuch. Maar Hanneke had meerdere methodes. Nu riep ze de hulp in van Misti. Misti was een aapje: het enige wezen waar Hanneke echt compassie voor voelde. Hanneke had het aapje lang geleden gekocht van een handelsreiziger en daarna getraind als meesterdief.
Cobalt dacht dat ie veilig was in zijn huis, maar Misti kon via de daken het open raam op de tweede verdieping bereiken, waarna het beestje muisstil het hele huis doorzocht naar het voorwerp dat ze al zo vaak had moeten stelen: de sleutel van de voordeur. Nadat ze die gevonden had bracht ze die keurig terug naar Hanneke, waarna het aapje een banaan als beloning kreeg. En Hanneke was wederom zonder enig geluid te maken een huis binnengekomen. Ze sloop geruisloos de trap op, terwijl Misti buiten haar banaan naar binnen werkte. Zachtjes liep Hanneke naar de slaapkamer en deed de deur open. Ze liep naar de figuur die roerloos op bed lag, hield zijn mond dicht met haar ene hand en sneed met de ander Cobalt’s keel door. De eunuch spartelde even maar er kwam geen geluid omdat Hanneke nog steeds zijn mond dicht hield. Toen viel Cobalt stil. Hanneke veegde haar mes af aan de dekbedovertrek en pakte ook nog even de buidel met geld mee die in het nachtkastje lag. Daarna verdween ze weer net zo geruisloos als ze gekomen was. Soija kon tevreden zijn….

Deelnemers:
1. Hanneke
2. Cobalt (dorpeling)
3. Maxwell
4. X-Ray™
5. Tink*
6. TopDrop
7. Zoef de haas
8. Elpida
9. zoemzoem (dorpeling)
10. flyaway
11. Misti
12. light fighter
13. ook hallo (dorpeling)
14. MieX
15. Saarah
16. Biertank 52
17. Yerli
18. duivelaartje
19. Mr Soija
20. Faerie

blauw=gedood
rood= opgegeten

Nou, Cobalt is er ook uit, en ik kan niet zeggen dat ik het erg vind. Ik ben vaak spelleider geweest en ik heb ondertussen al talloze deelnemers leren kennen, maar het is altijd dezelfde die zit te zeuren als een oud wijf....
De stemmen waren redelijk unaniem, zelfs Cobalt zelf had op Cobalt gestemd

Nu we weer alleen maar mensen hebben die het leuk vinden om mee te doen zijn de wolven weer aan de beurt. Ze mogen stemmen tot morgenavond 20:30.
Oud 16-09-2006, 20:09
Hanneke
Hanneke is offline
Wtf, moesten we vandaag al stemmen? Ik heb het verhaal van gister dan ook helemaal gemist.
Edit: vraag me toch af hoe ik dat heb kunnen missen, aangezien ik een paar keer op die pagina heb gepost en gelezen. Ook vlak na het verhaal.

Laatst gewijzigd op 16-09-2006 om 20:12.
Oud 16-09-2006, 20:13
Verwijderd
Eunuch

Damn, I feel loved.
Oud 16-09-2006, 21:43
MieX
MieX is offline
Haha wat een verrassing!
Oud 17-09-2006, 10:43
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Hanneke schreef op 16-09-2006 @ 21:09 :
Wtf, moesten we vandaag al stemmen? Ik heb het verhaal van gister dan ook helemaal gemist.
Edit: vraag me toch af hoe ik dat heb kunnen missen, aangezien ik een paar keer op die pagina heb gepost en gelezen. Ook vlak na het verhaal.
Verdacht.
Oud 17-09-2006, 11:51
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Grr, Cobalt smaakte vies. Veel te veel gezeurd in zijn leven.
Oud 17-09-2006, 14:49
Verwijderd
mooi

straks het verhaal lezen, en de vorige, die had ik nog niet gelezen
Oud 17-09-2006, 14:53
Verwijderd
Citaat:
Biertank 52 schreef op 17-09-2006 @ 12:51 :
Grr, Cobalt smaakte vies. Veel te veel gezeurd in zijn leven.
Bij de reincarnatie beloof ik minder te zeuren.
Oud 17-09-2006, 15:23
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Cobalt schreef op 17-09-2006 @ 15:53 :
Bij de reincarnatie beloof ik minder te zeuren.
Daar is niet veel voor nodig
Oud 17-09-2006, 15:35
Saarah
Saarah is offline
Ik vind dit trouwens wel erg dom van je, Cobalt.

Als je nu ooit een keer níét zeurt als je meedoet, ben je meteen verdacht. Oké, misschien ben je dan wel ziener of tovenaar, maar voor hetzelfde geld ben je weerwolf of verrader ofzo. Dus wrs word je er sowieso meteen uitgestemd. (Ik zou in ieder geval het risico niet willen nemen je erin te laten als je weerwolf zou kunnen zijn. )
En als je wel weer zeurt, word je er waarschijnlijk ook meteen uitgestemd.
Oud 17-09-2006, 15:44
Verwijderd
Citaat:
TopDrop schreef op 17-09-2006 @ 16:23 :
Daar is niet veel voor nodig
Goed, bij mijn reincarnatie beloof ik niet meer te zeuren.
Oud 17-09-2006, 16:28
Misti
Misti is offline
Citaat:
Saarah schreef op 17-09-2006 @ 16:35 :

Als je nu ooit een keer níét zeurt als je meedoet, ben je meteen verdacht. Oké, misschien ben je dan wel ziener of tovenaar, maar voor hetzelfde geld ben je weerwolf of verrader ofzo. Dus wrs word je er sowieso meteen uitgestemd. (Ik zou in ieder geval het risico niet willen nemen je erin te laten als je weerwolf zou kunnen zijn. )
Ja, dat dacht ik ook al.

Achja, geen gezeur meer
Oud 17-09-2006, 17:23
zoef de haas
zoef de haas is offline
Hanneke de huurmoordenaar
Oud 17-09-2006, 17:46
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
zoef de haas schreef op 17-09-2006 @ 18:23 :
Hanneke de huurmoordenaar
Huurmoordenaar? Morgen toch maar even het verhaal lezen
Oud 17-09-2006, 18:32
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Hanneke schreef op 17-09-2006 @ 18:46 :
Huurmoordenaar? Morgen toch maar even het verhaal lezen
Morgen? Het is geen boek ofzo hoor.. duurt hooguit 2 minuutjes om dat lezen
Oud 17-09-2006, 18:44
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Citaat:
Cobalt schreef op 17-09-2006 @ 16:44 :
Goed, bij mijn reincarnatie beloof ik niet meer te zeuren.
Oud 17-09-2006, 18:44
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Citaat:

Zelfde voor mij. Ik moet altijd weerwolf spelen, doe ik het een keer niet, ben ik verdacht, althans meer dan anders.
Oud 17-09-2006, 18:46
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:

Dat is ook weer waar. Maar dit verhaal gaat niet op als hij van tevoren al belooft niet te zeuren, want dan kun je daar niet meer uit afleiden wat zijn functie is
Oud 17-09-2006, 18:50
Ray
Ray is offline
Of hij doet gewoon niet meer mee volgende keer.
Oud 17-09-2006, 18:52
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 17-09-2006 @ 19:32 :
Morgen? Het is geen boek ofzo hoor.. duurt hooguit 2 minuutjes om dat lezen
Ja, maar ik heb daar nu geen zin in, en ik moet het vorige verhaal ook no lezen, want die had ik gemist
Oud 17-09-2006, 20:29
Spelleider
Spelleider is offline
Na de succesvolle moord ging Hanneke naar de lokale kroeg, de ‘lachende waard’ waar ze had afgesproken met een dienares van Mr.Soija voor de tweede helft van de betaling. Hanneke was vaste klant daar: het was zo’n type kroeg waar al het uitschot van een stad een beetje rondhing. Iedereen die een huurmoordenaar of zoiets dergelijks nodig had ging naar dat kroegje toe. De barman was een gepensioneerde legionnair die luisterde naar de naam Yerli, maar in tegenstelling tot wat de naam van de kroeg suggereerde, was het een ontzettend stuk chagrijn. Maar dat was ook niet gek als je in een kroeg werkte waar vrijwel elke avond gevochten werd en er dan zoveel glaswerk gebroken werd dat het iedere week vervangen moest worden. En dan hebben we het nog niet eens over het meubilair…
Ook deze keer was het weer raak: Misti het aapje had stiekem het bierglas van TopDrop de huurling leeggedronken. Deze dacht echter dat één van zijn mannen het gedaan had waarna het gevecht was begonnen. En binnen 5 minuten deed bijna iedereen mee. Hanneke hield zichzelf afzijdig: ze zag er nooit het nut van in om te vechten tenzij je aangevallen werd of je ervoor betaalt kreeg. En iedereen in de kroeg wist ondertussen wel dat je Hanneke beter niet kon aanvallen… Daarom zat ze stil in een hoekje van haar bierglas te nippen, met het ladderzatte aapje op haar schoot. Waar bleef haar afspraak nou? Soija was normaal gesproken nooit te laat met betalen…
Op dat moment kwam er een doodsbange burger binnen. ‘ZE HEBBEN WEER TOEGESLAGEN!!!!’ schreeuwde hij. Meteen stopte iedereen met vechten. Ze liepen allemaal naar buiten, naar het steegje waar de man naartoe wees. Daar lag inderdaad een aangevreten lijk. Wederom zaten de muren onder het bloed en de stukken ingewanden. Niemand durfde dichterbij te komen. Toen zag Hanneke wie het was: Light Fighter, de persoon met wie ze een afspraak had. Hanneke liep naar het lijk toe en doorzocht de zakken. Light Fighter had inderdaad een hoop geld bij, en degene die haar gedood had had het geld niet aangeraakt. Het was de monsters dus niet om rijkdommen te doen! Vlug pakte Hanneke de beurs met geld die toch al voor haar bestemd was, en stopte deze in haar zak voordat de anderen hem konden zien. Toen pakte ze Misti het aapje op en maakte ze dat ze wegkwam.
‘Het was toch nog een winstgevende avond geworden.’ dacht ze bij zichzelf. Toen keek ze naar het aapje dat vredig in haar armen lag te slapen. ‘Maar het is de laatste keer dat jij bier krijgt’ voegde ze eraan toe.

Deelnemers:
1. Hanneke
2. Cobalt (dorpeling)
3. Maxwell
4. X-Ray™
5. Tink*
6. TopDrop
7. Zoef de haas
8. Elpida
9. zoemzoem (dorpeling)
10. flyaway
11. Misti
12. light fighter (dorpeling)
13. ook hallo (dorpeling)
14. MieX
15. Saarah
16. Biertank 52
17. Yerli
18. duivelaartje
19. Mr Soija
20. Faerie

blauw=gedood
rood= opgegeten

De dorpelingen zijn weer aan de beurt. Zal de brute moord op Light Fighter gewroken worden? Morgen om 20:30 komen we daar achter...
Oud 17-09-2006, 20:31
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Biertank 52 schreef op 17-09-2006 @ 19:44 :
Zelfde voor mij. Ik moet altijd weerwolf spelen, doe ik het een keer niet, ben ik verdacht, althans meer dan anders.
Haha, ja, maar jij speelt graag mee, ook als je geen weerwolf bent (geloof ik toch ). Dus als je je dan één keer normaal gedraagt word je er mss meteen uitgestemd, maar als je dan toch dorpeling blijkt te zijn en je je het volgend spel óók normaal gedraagt, ben je niet meer verdacht.
Door de zure appel heenbijten, of hoe zeggen ze dat?

Citaat:
Dat is ook weer waar. Maar dit verhaal gaat niet op als hij van tevoren al belooft niet te zeuren, want dan kun je daar niet meer uit afleiden wat zijn functie is
Ja, maar ik vertrouw hem niet meer als hij normaal doet hoor (omdat al twee spelletjes duidelijk is dat hij totaal niet geïnteresseerd is als hij gewoon dorpeling is. En ik geloof niet dat dat zomaar verandert..)
Oud 17-09-2006, 20:44
Misti
Misti is offline
Omg, ik wil geen aapje zijn

Ok, 4 dorpelingen zijn we al kwijt, we moeten het dringend een beetje beter gaan doen.
Oud 17-09-2006, 21:03
ook hallo
ook hallo is offline
Ben ik even weg, word ik gelijk opgegeten
Oud 17-09-2006, 22:18
maxwell
maxwell is offline
ik weet niet waarom maar ik heb een voorgevoel dat miex een wolf is..
de manier waarop ze typt ed.

maar ik wacht nog even met stemmen
Oud 17-09-2006, 22:29
zoef de haas
zoef de haas is offline
Dr wordt zo bar weinig gezegd waar ik iets uit kan halen
Maar ik verdenk topdrop op een of andere manier van het wolf zijn
Oud 18-09-2006, 07:50
Femic
Femic is offline
Hanneke is wolf!

Ik was natuurlijk weer te laat...
Oud 18-09-2006, 14:05
TopDrop
TopDrop is offline
Ik vind hanneke verdacht, want ze is steeds te laat en ze doet vreemd
Oud 18-09-2006, 14:48
Verwijderd
Ik vind TopDrop al vanaf het begin best verdacht, dus ik ga mee met Zoef. Ik stem TopDrop!
Oud 18-09-2006, 14:53
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 18-09-2006 @ 15:05 :
Ik vind hanneke verdacht, want ze is steeds te laat en ze doet vreemd
Ik ben altijd te laat met stemmen met dit spel
Oud 18-09-2006, 15:10
Verwijderd
Citaat:
Hanneke schreef op 18-09-2006 @ 15:53 :
Ik ben altijd te laat met stemmen met dit spel
ik vond jou anders ook al verdacht, iig mijn intuïtie kwam al bij het begin met jou. en jou 'vergeetachtigheid' lijkt best gespeelder dan normaal.

en wat ene mooie vrijpleiting
Oud 18-09-2006, 15:13
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Mr Soija schreef op 18-09-2006 @ 15:48 :
Ik vind TopDrop al vanaf het begin best verdacht, dus ik ga mee met Zoef. Ik stem TopDrop!
Al vanaf het begin best verdacht? Hoezo dat dan?
Oud 18-09-2006, 15:19
Verwijderd
Citaat:
TopDrop schreef op 18-09-2006 @ 16:13 :
Al vanaf het begin best verdacht? Hoezo dat dan?
Drom dus.
Oud 18-09-2006, 15:23
zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Mr Soija schreef op 18-09-2006 @ 15:48 :
Ik heb gezegd m verdahct te vinden niet dat ik ook daadwerkelijk stem...
Ik vind t kut want hanneke vind ik ook verdacht en jou overigens ook normaal heb je altijd duisent theorieen en ben je ziekfanatiek en nu ben je stil en loop je achter met lezen enzo......
dus ik denk nog even na over wat ik precies ga stemmen
Oud 18-09-2006, 15:37
Verwijderd
Citaat:
zoef de haas schreef op 18-09-2006 @ 16:23 :
Ik heb gezegd m verdahct te vinden niet dat ik ook daadwerkelijk stem...
Ik vind t kut want hanneke vind ik ook verdacht en jou overigens ook normaal heb je altijd duisent theorieen en ben je ziekfanatiek en nu ben je stil en loop je achter met lezen enzo......
dus ik denk nog even na over wat ik precies ga stemmen
Whatever, ik stem TopDrop, twas toch mijn eigen idee.
IK heb alles al bijgelezen hoor missy.

Is dat omdat ik je 'verraadster' noemde?

en zo fanatiek was ik al niet meer
Oud 18-09-2006, 15:40
Ray
Ray is offline
Hanneke is op z'n minst verdacht, maar aangezien ik Topdrop net zo verdacht vind en er meer op hem stemmen ga ik met hen mee.

Sorry Kentucky.
Oud 18-09-2006, 15:49
TopDrop
TopDrop is offline
Zelf weten hoor, maar je wilt natuurlijk geen onschuldige mensen in de pan hakken
Oud 18-09-2006, 15:55
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
X-Ray™ schreef op 18-09-2006 @ 16:40 :
(..) en er meer op hem stemmen ga ik met hen mee.

Sorry Kentucky.
Alleen soija weet t zeker..

meeloper
Oud 18-09-2006, 15:56
Verwijderd
niet zeuren topdrop, iemand moet eruit, en wie zegt dat iedereen op jou gaat stemmen. mss wordt het han. mss wordt het ik.

who knows
Oud 18-09-2006, 15:56
zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Mr Soija schreef op 18-09-2006 @ 16:37 :
Whatever, ik stem TopDrop, twas toch mijn eigen idee. [afbeelding]
IK heb alles al bijgelezen hoor missy.[afbeelding]

Is dat omdat ik je 'verraadster' noemde?

en zo fanatiek was ik al niet meer

Ja daarom ja
Nee gewoon het feit dat je ook het vorige spel best van de theorieen was enzo en nu ineens niet meer dat viel me gewoon op
Maar als dan de meerderheid hier gaat voor topdrop dan maar mee aangezien ik hem toch al verdacht dan heeft stemmen op han of soija ook vrij weinig nut
Oud 18-09-2006, 15:59
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Mr Soija schreef op 18-09-2006 @ 16:56 :
niet zeuren topdrop, iemand moet eruit, en wie zegt dat iedereen op jou gaat stemmen. mss wordt het han. mss wordt het ik.

who knows
ik zeur niet, ik probeer mezelf hieruit te redden

Citaat:
zoef de haas schreef op 18-09-2006 @ 16:56 :
Ja daarom ja
Nee gewoon het feit dat je ook het vorige spel best van de theorieen was enzo en nu ineens niet meer dat viel me gewoon op
Maar als dan de meerderheid hier gaat voor topdrop dan maar mee aangezien ik hem toch al verdacht dan heeft stemmen op han of soija ook vrij weinig nut
Er is nog helemaal geen meerderheid, want nu weet soija het opeens ook niet meer.
Oud 18-09-2006, 16:01
zoef de haas
zoef de haas is offline
Je probeert jezelf veelsteveel te beschermen drop
En ik had je straks al als verdachte
Oud 18-09-2006, 16:02
Saarah
Saarah is offline
Ik stem op Biertank. M'n uitleg heb ik al gepost.
Oud 18-09-2006, 16:03
Verwijderd
Citaat:
TopDrop schreef op 18-09-2006 @ 16:59 :
ik zeur niet, ik probeer mezelf hieruit te redden

Er is nog helemaal geen meerderheid, want nu weet soija het opeens ook niet meer.
ik heb alleen gezegd dat IK iig topdrop stem, en heb ik ook gedaan al.

oh dat spel herinner ik me nog, ik was lawaaierig omdat ik verrader was, en meteen merkte van het lekken van info
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten