Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-09-2006, 19:13
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
DeltaOne schreef op 30-09-2006 @ 20:08 :
Jezus, als jij dat verschil niet hebt, hoe weet iemand dan of jij hem leuk vindt? door te gaan staan stotteren ofzo?

Je hebt toch wel een bepaalde blik in je ogen mag ik aannemen, anders is het een beetje lullig voor jou?
Als ik iemand echt leuk vind, dan ga ik wel bij m'n vriend weg hoor. En anders kan hij ervan uit gaan dat dat niet het geval is en dat het gewoon een vriendelijke glimlach is.
Oud 30-09-2006, 19:15
Frondish
Frondish is offline
Ja en toch is het raar, het valt naat mijn idee onder de categorie flirten.
En je kan het wel verbergen, dat je in jezelf denkt goh wat een leuke gozer dit en dat. Het hoort gewoon niet naar mijn idee.
Oud 30-09-2006, 19:15
Estar
Estar is offline
Citaat:
Frondish schreef op 30-09-2006 @ 20:07 :
Lees nou is goed, ik heb duidelijk gezegd dat ik mijn vriendin niet verbied te glimlachen in bepaalde situaties, maar bijvoorbeeld bij het dansen.. en dan zo'n voorzichtig lief glimlachje.. dat hoeft echt niet hoor. Als jij dat niet te ver vind gaan, dan vind ik jou raar.
Ik vind jou persoonlijk raar.

Ik raad jou lelijke mensen aan die niemand kunnen krijgen, heb je geen last van concurentie enzo
Oud 30-09-2006, 19:23
Verwijderd
Citaat:
Estar schreef op 30-09-2006 @ 20:15 :

Ik raad jou lelijke mensen aan die niemand kunnen krijgen, heb je geen last van concurentie enzo
Ik raad mijzelf iemand aan die aan mij genoeg heeft, en verliefd genoeg is op mij op niet aandacht te gaan zoeken bij anderen, want dat is namelijk gewoon zielig.

Je komt blijkbaar wat te kort, alleen weet je het zelf nog niet.
Oud 30-09-2006, 19:24
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Frondish schreef op 30-09-2006 @ 20:07 :
Lees nou is goed, ik heb duidelijk gezegd dat ik mijn vriendin niet verbied te glimlachen in bepaalde situaties, maar bijvoorbeeld bij het dansen.. en dan zo'n voorzichtig lief glimlachje.. dat hoeft echt niet hoor. Als jij dat niet te ver vind gaan, dan vind ik jou raar.
Ik heb hier echt geen woorden meer voor, sorry
Oud 30-09-2006, 19:25
Frondish
Frondish is offline
Citaat:
Estar schreef op 01-10-2006 @ 04:45 :

wat ik raar vind is dat jij blijkbaar mensen afrekent op uiterlijk.
Oud 30-09-2006, 19:26
Bloem
Bloem is offline
Omfg. Het gaat om GLIMLACHEN. Dat heeft helemaal niks te maken met aandacht zoeken bij anderen ten koste van degene waar je een relatie mee hebt.

En ja, aandacht van andere mensen is leuk toch? Ik mag toch hopen dat je binnen een relatie niet meteen alleen maar op elkaar aangewezen bent.
Oud 30-09-2006, 19:26
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 30-09-2006 @ 20:24 :
Ik heb hier echt geen woorden meer voor, sorry
Alle meiden hier ineens van het vrije leven ofzo?

Vaste relatie betekend dat je geen aandacht van anderen nodig hebt op dat gebied, anders kom je gewoon iets tekort.

Wie wel aandacht nodig heeft van anderen, moet maar eens bedenken hoe serieus zijn of haar relatie is, want het slaat echt nergens op om te gaan flirten met anderen, dan heb je gewoon een vrije relatie, en geen serieuze of vaste, dat is bullshit.
Oud 30-09-2006, 19:28
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 30-09-2006 @ 20:26 :
Omfg. Het gaat om GLIMLACHEN. Dat heeft helemaal niks te maken met aandacht zoeken bij anderen ten koste van degene waar je een relatie mee hebt.

En ja, aandacht van andere mensen is leuk toch? Ik mag toch hopen dat je binnen een relatie niet meteen alleen maar op elkaar aangewezen bent.
Het gaat niet om glimlachen in het algemeen, het gaat om HOE JE HET DOET?!?!

Als jij iemand heel leuk vindt, kijk je toch op een bepaalde manier naar die persoon? of niet? zijn ik en mijn vrienden dan de enigen die dat doen? blijkbaar wel.

Want ja, je kijkt natuurlijk iedereen met zon bepaalde glimlach aan als dat je doet naar je vriend(in) op wie je verliefd bent, pfffffffff......
Oud 30-09-2006, 19:28
Bloem
Bloem is offline
Jullie hebben echt een verstoord beeld van wat flirten is, naar mijn bescheiden mening.
Oud 30-09-2006, 19:29
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 30-09-2006 @ 20:28 :
Jullie hebben echt een verstoord beeld van wat flirten is, naar mijn bescheiden mening.
Flirten is elkaar het hof maken, dat is flirten.

Officieel en onofficieel, redelijk simpel.

Jullie noemen gewoon lol maken al flirten, dat is jullie fout.
Oud 30-09-2006, 19:30
Bloem
Bloem is offline
Nee, dat is nou net wat jullie doen! Of we hebben een héél ander beeld van onschuldig lol maken, dat kan ook.
Oud 30-09-2006, 19:31
Frondish
Frondish is offline
Ok laat ik je vragen.. wat zou je ervan vinden als jouw vriend met een meisje danst.. haar in de ogen aankijkt, en een lieve glimlach geeft aan haar? en jij ziet dat. Dat hoort naar mijn mening niet.
Oud 30-09-2006, 19:32
Verwijderd
Ehhhh mijn vriend weet ik hem leuk vind daar heeft een glimlach niets mee te maken, daarvoor is het mijn vriend. Maar het gaat me gewoon te ver als hij het RAAR vind als ik naar iemand glimlach. Glimlachen doe ik niet naar mensen die ik LEUK vind maar AARDIG. en daar is naar mijn mening niets raars aan. Mijn vriend en ik dansen vaak genoeg met anderen en dat geeft mij veel meer voldoening dan wanneer je alleen met elkaar mag dansen, zo'n relatie wil ik niet. klaar.
Oud 30-09-2006, 19:32
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Frondish schreef op 29-09-2006 @ 19:04 :
Maar je leent je partner gewoon uit zeg maar, je laat andere mensen gewoon met je vriend/vriendin dansen. Als het een les is ofzo, dan geeft het niet, dan doe je het om te leren. Maar in een schoolball o.i.d. dan is het anders denk ik, vooral als ik er zelf ben. Dan zit ik te kijken hoe een andere gozer met me vriendin danst.
Dan ga je toch met een andere meid dansen? Je kunt het op drie manieren aanpakken:

1 - Het niet toestaan
2 - Het wel toestaan en chagerijnig gaan lopen doen
3 - Het wel toestaan en zelf lol hebben/met een ander meisje dansen.

1: Slecht idee. Waarschijnlijk komt je vriendin ergens een jongen tegen die niet jaloers is.
2. Item.
3. Prima. Je vriendin ziet dat jij ook in de smaak valt, maar niet jaloers bent, en haar een leuke avond laat hebben.
Oud 30-09-2006, 19:33
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Frondish schreef op 30-09-2006 @ 20:31 :
Ok laat ik je vragen.. wat zou je ervan vinden als jouw vriend met een meisje danst.. haar in de ogen aankijkt, en een lieve glimlach geeft aan haar? en jij ziet dat. Dat hoort naar mijn mening niet.
Glimlachen doe je naar iedereen die je aardig vindt, da's nou non-verbale communicatie.
Oud 30-09-2006, 19:34
Verwijderd
Citaat:
Tja daar ben ik heel gemakkelijk in, dat zegt mij gewoon niet veel. Ja dat hij haar aardig vind en zich vermaakt
Thee Muts
Thee Muts is offline
*zucht* Er is ook nog zoiets als flirten en flirten. Serieus en als in een spelletje. Net zoals je dansen en dansen hebt, glimlachen en glimlachen... Je kunt dezelfde dingen op zo veel verschillende manieren doen en met zo'n andere insteek; ik snap niet dat mensen daar geen onderscheid in kunnen maken. Ja, ik flirt voor de grap ook wel eens een beetje met een vriend van mijn vriend. En heeft dat iets te betekenen? Nee, helemaal niks! Gewoon een komisch spelletje, beetje flauw doen tegen elkaar... Heel anders dan dat ik met mijn vriend zou flirten of - als ik vrijgezel zou zijn - met een potentiele kandidaat. Dan gaat daar vanuit mij een heel ander insteek achter schuil en ja, dat is écht wel voor betreffende persoon en de mensen daar omheen te zien.

Mijn vriend en ik houden allebei gewoon van aandacht en nee, dat betekent niet automatisch dat we niet genoeg hebben aan elkaar. We zijn dolgelukkig met elkaar, hebben een relatie waar zeer veel mensen jaloers op zijn en waarvan wij echt wel weten wat die waard is. Zolang je je eigen grenzen en die van je partner kent en erop vertrouwd dat daar niet overheen gegaan wordt... Dan is er toch niks mis met het op een speelse wijze met anderen omgaan? Ik weet dat het niet meer dan een spelletje is voor mijzelf en mijn vriend, waarom zou ik daar dan problemen mee hebben? Het heeft niks met verliefde, geile, verlangende of spannende gevoelens te maken. Het is gewoon een manier waarop wij lol maken en contact hebben met de mensen waarmee we uit zijn. En nee, ik loop echt niet de hele avond de slet uit te hangen of me op te dringen aan anderen. Maar ik ga gewoon op een vertrouwde, speelse en open manier om met de mensen waarmee we op stap zijn. maar dat is blijkbaar een grijs gebied wat een aantal mensen zich niet voor kunnen stellen. Het is of het één (alleen aan je eigen partner plakken en met bijna niemand echt contact maken) óf het ander (wel vrij met anderen om kunnen gaan en daarbij gelijk vreemdgaan), en een heel groot stuk daartussen is blijkbaar niet mogelijk voor sommigen. En dat vind ik erg zwart-wit en oppervlakkig.

En ja, ik kan me voorstellen dat dit voor anderen wat te ver gaat. Nou prima, ieder heeft zijn eigen relatie en zijn eigen normen en waarden daarin. Maar sorry hoor Frondish en DeltaOne, jullie zijn echt wel wat te ver doorgeschoten de andere kant op naar mijn idee. Ik zou gillend weglopen als ik een jongen als jullie zou treffen.

Oh, en flirten is in mijn optiek niet elkaar het 'hof maken' zoals jij die term zo mooi gebruikt. De term flirten omvat veel meer dan dat en juist allesbehalve het hebben van seks. Je kan mij niet wijs maken dat jij de term flirten gelijk stelt aan het hebben van seks. Dan vraag ik me toch ernstig af in wat voor wereld jij leeft en met wat voor mensen jij omgaat.

Laatst gewijzigd op 30-09-2006 om 19:39.
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Ik zou hem er niet in aanmoedigen, maar ik zou er ook geen probleem van maken. Als hij mijn vriend is ga ik er vanuit dat hij bij me is omdat hij me leuker vindt dan anderen, niet omdat ik hem dwing bij me te zijn ofzo.

En dan heb ik ook nog een voorstelling voor me van 2 mensen die innig bij elkaar staan, normaal in elkaars ogen kijken en glimlachen lijkt me al helemaal de normaalste zaak van de wereld.
Oud 30-09-2006, 19:35
Estar
Estar is offline
Citaat:
Tja, mijn vriend is gewoon een haantje, moet ie zelf weten.Ik zie daar het probleem niet van in.
Oud 30-09-2006, 19:36
Verwijderd
Citaat:
Estar schreef op 30-09-2006 @ 20:34 :
Precies, laat het verder maar lekker zitten, en ondertussen blij zijn dat die jaloerse apen niet je vriend is.
Oud 30-09-2006, 19:37
Estar
Estar is offline
Citaat:
Surprise schreef op 30-09-2006 @ 20:36 :
Ik wil de er tekst bij zetten maar verwijderde em Bedankt dat je quote, nu blijft ie toch gewoon staan
Oud 30-09-2006, 19:38
Verwijderd
Citaat:
Estar schreef op 30-09-2006 @ 20:37 :
Ik wil de er tekst bij zetten maar verwijderde em Bedankt dat je quote, nu blijft ie toch gewoon staan
Gelukkig blijft ie staan \

En niet teveel naar me glimlachen hoor!
Oud 30-09-2006, 19:38
Poepkind
Poepkind is offline
Dit topic is echt
Oud 30-09-2006, 19:39
Estar
Estar is offline
Citaat:
Surprise schreef op 30-09-2006 @ 20:38 :
Gelukkig blijft ie staan \

En niet teveel naar me glimlachen hoor!

Oud 30-09-2006, 19:46
Verwijderd
Citaat:
Thee Muts schreef op 30-09-2006 @ 20:34 :

Oh, en flirten is in mijn optiek niet elkaar het 'hof maken' zoals jij die term zo mooi gebruikt. De term flirten omvat veel meer dan dat en juist allesbehalve het hebben van seks. Je kan mij niet wijs maken dat jij de term flirten gelijk stelt aan het hebben van seks. Dan vraag ik me toch ernstig af in wat voor wereld jij leeft en met wat voor mensen jij omgaat.
Het hof maken = sex? waar haal jij dat nou weer vandaan?

En dat meisjes als jij gillend zouden wegrennen voor ons is alleen maar mooi, dat scheelt weer moeite om vervolgens toch erachter te komen dat die persoon alles is wat je niet zoekt
Oud 30-09-2006, 19:52
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
DeltaOne schreef op 30-09-2006 @ 20:46 :
Het hof maken = sex? waar haal jij dat nou weer vandaan?
Wat houdt 'het hofmaken' volgens jou in dan? En wat versta jij allemaal onder seks? Seks is veel meer dan alleen maar de daadwerkelijke penetratie, hetzij anaal, hetzij oraal, hetzij vaginaal. Daar valt veel meer onder. De term 'seks' is net zo breed als de term 'iemand het hof maken'.

En nee, ik heb het nu niet over de officiele van Dale definities, maar over de algemeen maatschappelijk geaccepteerde definitie van die begrippen, want die worden doorgaans veel meer gebruikt.
Oud 30-09-2006, 19:54
Estar
Estar is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 30-09-2006 @ 20:52 :
Wat houdt 'het hofmaken' volgens jou in dan? En wat versta jij allemaal onder seks? Seks is veel meer dan alleen maar de daadwerkelijke penetratie, hetzij anaal, hetzij oraal, hetzij vaginaal. Daar valt veel meer onder. De term 'seks' is net zo breed als de term 'iemand het hof maken'.

En nee, ik heb het nu niet over de officiele van Dale definities, maar over de algemeen maatschappelijk geaccepteerde definitie van die begrippen, want die worden doorgaans veel meer gebruikt.
Misschien is dat een regionaal gebonden iets? Ik heb nog nooit gehoord dat iemand het hof maken met seks gekoppeld werd.
Oud 30-09-2006, 19:58
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Estar schreef op 30-09-2006 @ 20:54 :
Misschien is dat een regionaal gebonden iets? Ik heb nog nooit gehoord dat iemand het hof maken met seks gekoppeld werd.
Kan. Waar het op neer komt, is dat iedereen hier verschillende begrippen hanteert en er dus totaal langs elkaar gepraat wordt en vooral ook niet de moeite doet de ander te begrijpen. Iedereen is ondertussen in zo'n bui van 'ik hou lekker vast aan mijn eigen mening' dat er eigenlijk gewoon geen fatsoenlijk volwassen discussie mogelijk is. Dat is het vanaf het begin al niet geweest en is een verschijnsel dat nogal veel voorkomt op het forum. En ja, daar doet iedereen aan mee, ook ik.
Oud 30-09-2006, 19:59
Estar
Estar is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 30-09-2006 @ 20:58 :
Kan. Waar het op neer komt, is dat iedereen hier verschillende begrippen hanteert en er dus totaal langs elkaar gepraat wordt en vooral ook niet de moeite doet de ander te begrijpen. Iedereen is ondertussen in zo'n bui van 'ik hou lekker vast aan mijn eigen mening' dat er eigenlijk gewoon geen fatsoenlijk volwassen discussie mogelijk is. Dat is het vanaf het begin al niet geweest en is een verschijnsel dat nogal veel voorkomt op het forum. En ja, daar doet iedereen aan mee, ook ik.
Ik had je begrepen hoor
Oud 30-09-2006, 20:06
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Estar schreef op 30-09-2006 @ 20:59 :
Ik had je begrepen hoor
Weet ik. Maar dit hele topic gaat echt totaal nergens over en (bijna) iedereen heeft een zeurbui en gedraagt zich lekker kinderachtig standvastig en ik vond het wel eens tijd worden dat gewoon maar neer te zetten. Mensen nemen dingen hier veel te serieus, waardoor het een erg vermakelijk topic is geworden
Oud 30-09-2006, 20:07
Estar
Estar is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 30-09-2006 @ 21:06 :
Weet ik. Maar dit hele topic gaat echt totaal nergens over en (bijna) iedereen heeft een zeurbui en gedraagt zich lekker kinderachtig standvastig en ik vond het wel eens tijd worden dat gewoon maar neer te zetten. Mensen nemen dingen hier veel te serieus, waardoor het een erg vermakelijk topic is geworden
Precies, ik vind het heerlijk om hier te reageren eigelijk
Oud 30-09-2006, 20:08
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Estar schreef op 30-09-2006 @ 21:07 :
Precies, ik vind het heerlijk om hier te reageren eigelijk
Ja, we doen er ook gewoon allemaal aan mee. Af en toe is het gewoon fijn om je zo te gedragen en het foum is daar soms nou eenmaal een goede plek voor

Ik vind het eigenlijk wel een interessant en grappig verschijnsel om te zien wat hier gebeurd
Oud 30-09-2006, 20:42
Verwijderd
Dit heeft echt geen nut meer.
Oud 30-09-2006, 20:51
Estar
Estar is offline
Citaat:
DeltaOne schreef op 30-09-2006 @ 21:42 :
Dit heeft echt geen nut meer.
Nee, je mening is duidelijk
Oud 30-09-2006, 20:52
Frondish
Frondish is offline
Ik denk dat sommige mensen mij nog steeds niet begrijpen, zo zij iemand hierboven: "laat die jaloerse apen maar, wees blij dat ze niet je vriend zijn". Waar slaat dat op? Ik geef toe, ik ben een beetje jaloers ja, maar het gaat mij er meer om wat ik denk. Hoe ik denk dat het zou moeten zijn. Ik vind jullie wat te makkelijk, en jullie mij wat te moeilijk. Het moet toch kunnen, en er hoeven toch geen frustraties van te komen. Dat mensen een beetje koopig reageren. Ik vind gewoon dat het niet kan, een lief schattig glimlachje tijdens een dans met een ander, dat vind ik flirten. Ik vind het dansen opzich al niet echt kunnen met een ander, MAAR ik weerhoud mijn vriendin er absoluut niet van, ik laat haar vrij in alles. Ze weet dat ik het niet leuk zou vinden.. maar ik verplicht haar niks, en ik ben ook niet van binnen boos al zou ze dansen met een ander.
Oud 30-09-2006, 21:04
Verwijderd
Citaat:
Precies, laat het verder maar lekker zitten, en ondertussen blij zijn dat die jaloerse apen niet je vriend is.
Oke die reactie had ik niet gelezen, en dat is inderdaad wel erg triest.

Dat jij niet genoeg hebt aan je vriend, is gewoon zielig voor jou, dat je de interesse van andere jongens nodig hebt om je goed te voelen, is nog veel triester.

Veel plezier in je "relatie"
Oud 30-09-2006, 21:05
Estar
Estar is offline
Citaat:
DeltaOne schreef op 30-09-2006 @ 22:04 :

Dat jij niet genoeg hebt aan je vriend, is gewoon zielig voor jou, dat je de interesse van andere jongens nodig hebt om je goed te voelen, is nog veel triester.

Waar maak jij op dat ik niet genoeg heb aan mijn vriend?

Oud 30-09-2006, 21:06
Thee Muts
Thee Muts is offline
Dit hele topic is triest, omdat niemand openstaat voor de kijk op de dingen van een ander en mensen onderhand dingen bewust verkeerd en zo negatief mogelijk gaan interpreteren. Dit topic gaat alleen nog maar bergafwaards.
Oud 30-09-2006, 21:10
Frondish
Frondish is offline
Nou de meeste mensen interpeteren hier zo negatief mogelijk, ik denk dat ik kan zeggen dat ik daar niet bij hoor. Ik was juist nieuwsgierig wat een ander ervan vond, en ik beargumenteerde mijn standpunt. Maar er zijn inderdaad mensen die na 300 posts nog niet zullen snappen wat ik bedoel, gezien het feit dat ik sommige dingen zo vaak moet typen.
Oud 30-09-2006, 21:14
Thee Muts
Thee Muts is offline
Oh geloof mij, het is ons méér dan duidelijk wat jij allemaal bedoelt

En ja, naar mijn mening interpreteer ook jij alles het liefst zo negatief mogelijk naar jezelf toe, anders zou je je wel wat volwassener opstellen en jezelf niet steeds zo hard verdedigen.

Zie je dan niet dat dit hele topic nergens (meer) toe leidt en dat dat voor het grootste deel door je eigen opstelling hier komt?
Oud 30-09-2006, 21:17
Frondish
Frondish is offline
Hoe bedoel je, mezelf wat volwassener opstellen? Ik doe toch niets meer zeggen wat ik vind. Als ik zeg "ik dwing mijn vriendin nergens toe" en 5 reacties later lees ik dat iemand typt: "je vriendin is je bezit niet, je kunt haar niks dwingen" Dan interpeteerd die persoon mijn instelling als negatief.

En waarom leid het nergens toe door mijn opstelling?
Oud 30-09-2006, 21:18
Thee Muts
Thee Muts is offline
Kijk, alleen al het feit dat je nog steeds niet snapt waar ik naar toe wil, zegt al genoeg...
Oud 30-09-2006, 21:20
Frondish
Frondish is offline
Nouja oke, als jij dat zo vind.. dan heb je gelijk joh
Oud 30-09-2006, 21:23
Thee Muts
Thee Muts is offline
Dankjewel, maar daar ging het mij helemaal niet om. Ik hoef mijn gelijk niet te halen, ik probeerde jou alleen het een en ander te laten snappen en te laten inzien. Maar dat was te hoog gegrepen blijkbaar
Oud 30-09-2006, 21:25
Frondish
Frondish is offline
Dat was zeker te hoog gegrepen. Dus ik stel voor dat we discussie beeindigen.
Oud 30-09-2006, 21:26
Thee Muts
Thee Muts is offline
Prima, ik ik vond het de naam 'discussie' al niet eens meer waardig.
Oud 30-09-2006, 21:33
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
DeltaOne schreef op 30-09-2006 @ 22:04 :

Ik vind je een beetje kansloos. Flirten is niks mis mee, da's gewoon kijken hoe je in de markt ligt, leuk om te weten dat dat wel goed zit, etc. Dat jij nergens tegen kunt, geeft je niet het recht af te geven op de relatie van anderen. Helemaal niet als deze 'gezonder' is dan de jouwe.
Oud 30-09-2006, 21:33
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 30-09-2006 @ 22:26 :
Prima, ik ik vond het de naam 'discussie' al niet eens meer waardig.
Down girl
Oud 30-09-2006, 21:35
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 30-09-2006 @ 15:21 :
ik vind het sowieso altij maar een onlogische reactie dat als jouw vriend/in vreemd gaat dat je de ander waarmee ze vreemd gaat in elkaar mept. Je moet háár in elkaar meppen!
Ik sla geen meisjes
En ik zou er heus niet meteen op los rammen.. eerst een duwtje oid, even laten merken dat ie op moet zouten

Regels voor berichten