Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Bekijk resultaten poll: Wat te doen met de nieuwe functies?
erin laten, vind ze een toevoeging 20 45.45%
eruit halen, spel wordt er onoverzichtelijk van 8 18.18%
sommige erin, andere eruit (zeg in het topic welke) 6 13.64%
sommige erin laten en sommige oude functies eruit (zeg in het topic welke) 1 2.27%
maakt me niks uit... 9 20.45%
Aantal stemmers: 44. Je mag niet stemmen in deze poll

Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-10-2006, 19:00
Spelleider
Spelleider is offline
Die dag erop hadden de leerlingen van Griffoendor en Zwadderich toverdrankles van professor Sneep. Deze stond al in zijn lokaal te wachten toen iedereen binnenkwam. Toen iedereen zat keek hij naar de lege stoel naast Biertank 52. ‘Waar is juffrouw T!ne?’ vroeg hij aan niemand in het bijzonder. Cobalt en X-ray deden de grootste moeite om Sneep niet aan te kijken en Biertank antwoordde: ‘Die is ziek. Heeft gisteravond een verkeerd klaargemaakt wiggenwelddrankje gedronken. Madame Pleister zei dat ze nog wel een tijdje in de medische vleugel zal moeten blijven.’ Als Sneep al doorhad dat Biertank loog dan liet ie dat in ieder geval niet merken. ‘Als ze maar niet denkt dat ze uitstel krijgt voor haar examens’ was alles wat ie zei. Toen begon hij met de les.
‘Pak allemaal bladzijde 45 van je boek toverdranken voor gevorderden erbij. Omdat we nu een probleempje hebben met weerwolven gaan we vandaag proberen om een drankje te brouwen dat de weerwolf-transformatie tijdelijk stopt. Een zeer moeilijk te maken drankje dus waarschijnlijk zullen we vandaag wel veel ontplofte ketels zien!! De ingrediënten liggen op de grote tafel, als je klaar bent zet dat een flesje met de drank op mijn bureau.’ ‘Cool’ zei Maxwell tegen Twinkebel. ‘Wedden dat mijn ketel eerder ontploft als de jouwe?’ Twinkebel grijnste: ‘Aangenomen! Dat ga je verliezen, kereltje!’ En meteen begonnen beide griffoendors expres de verkeerde ingrediënten in de ketels te doen. In plaats van vier paddenharten deden ze er acht in, en in plaats van mierentietjes namen ze kippenvel. Al gauw begonnen hun ketels te roken en toen ontploften ze vrijwel tegelijkertijd! Maxwell en Twinkebel waren allebei helemaal zwart. Ze begonnen allebei hard te lachen en wezen naar elkaar dat ze er belachelijk uit zagen. Uiteraard kon Severus Sneep er niet om lachen: beide kregen 10 strafpunten voor griffoendor. ‘reparo’ zei Sneep en hij wees beide ketels aan. Meteen waren ze weer hersteld. ‘Nogmaals proberen, meneer Maxwell en meneer Twinkebel. En als ze weer ontploffen krijgen jullie elk vijftig strafpunten en een berg strafwerk erbij!!!’ De beide jongens gingen weer aan het werk maar Maxwell zei grinnikend tegen Twinkebel: ‘Eigenlijk heb ik wel vijftig strafpunten over voor nog zo’n ontploffing.’ Twinkebel knikte: ‘Ja ik ook!’ Meteen kregen ze beide een tik tegen hun achterhoofd. ‘Als jullie het maar laten! Waarom kunnen jullie nou nooit eens serieus zijn? Nu zijn we die 20 punten die ik vorige les heb verdiend meteen weer kwijt!’ Maxwell stak zijn tong uit. ‘bah, Femic. Waarom moet je nou weer onze lol verpesten??’ Twinkebel keek in Femic’s ketel. ‘Is het normaal dat dat drankje zo groen is?’ ‘Natuurlijk!’ zei Femic. ‘Dat staat op bladzijde 46!’ Twinkebel haalde zijn schouders op ‘Je weet toch dat ik mijn boek nog nooit open heb gehad.’ Femic zuchtte: ‘en daarom mislukken die drankjes van jou altijd’ Twinkebel grijnste ‘Hoezo mislukken? Dat was toch een pracht van een ontploffing net?’
Op dat moment kwam de conciërge, Vilder, binnen. ‘Professor Sneep!’ schreeuwde hij. ‘Er ligt een lijk in de gang!’ Meteen stormde iedereen naar buiten om te kijken. Maxwell en Twinkebel pakten vlug hun veldflessen en vulde deze zonder dat iemand het zag met de drank die in Femic’s ketel zat. Daarna zetten ze de flessen op Sneep’s bureau. ‘Dat hebben we weer goed gedaan hé Twink’ knipoogde Maxwell. ’Als we zo doorgaan worden we nog een keer de beste leerlingen van de klas.’ Toen gingen ook zij kijken wat er aan de hand was.
Er lag inderdaad een lijk in de gang. Toen Sneep het omdraaide bleek het van Neiu te zijn, een vierdejaars van Huffelpuf. Ze was gedood door een weerwolf….

Deelnemers:
1. Misti
2. Hanneke
3. Biertank 52
4. Lisaaah
5. Yerli
6. Cobalt
7. Maxwell
8. Femic
9. professor2
10. Elpida
11. zoef de haas
12. Severus
13. X-Ray™
14. Leekah
15. twinkebel
16. Neiu (dorpeling)
17. ook hallo
18. Zao
19. light fighter
20. T!ne (dorpeling)

blauw = gedood
rood = opgegeten

De dorpelingen zijn weer aan de beurt. Kan de moord op Neiu gewroken worden? Of is er weer een onschuldige dorpeling de sjaak? Dat merken we morgen om 20:30...
Oud 04-10-2006, 19:01
Verwijderd
Citaat:
T!ne schreef op 04-10-2006 @ 19:08 :
@ Mr. Soija: kot is wat jullie kamer zouden noemen (denk ik toch). En ja ik ben idd een Belgje
studentenkamer ja, ik ken het van een andere forumster

edit: een dode!
Oud 04-10-2006, 19:09
twinkebel
twinkebel is offline
arme Neiu
Oud 04-10-2006, 19:10
twinkebel
twinkebel is offline
femic als hermelien
Oud 04-10-2006, 19:16
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Neiu schreef op 03-10-2006 @ 15:53 :
De Harry Potterversie
Ik ga denk ik op Hanneke stemmen voor de verandering in het topic. Sorry Hanneke, het is niets persoonlijks
mmm is ze verwijderd van het spel omdat ze gevaarlijk was?
Oud 04-10-2006, 20:31
Verwijderd
Citaat:
professor2 schreef op 04-10-2006 @ 20:16 :
Kan wel, maar zou toch tamelijk doorzichtig zijn... Ik weet nog niet op wie ik ga stemmen....
Oud 04-10-2006, 21:12
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
professor2 schreef op 04-10-2006 @ 20:16 :
Wat Lisaaah zegt, veel te doorzichtig. Eerste verdenkingen zeggen vaak niks over hoe het spel verder gestemd gaat worden. Ik heb het vaak genoeg gespeeld om dat te weten en ik zou om die reden dus niet iemand opeten.
Oud 04-10-2006, 21:15
twinkebel
twinkebel is offline
ik wacht even af, want ik heb op dit moment geen flauw idee.. nog niet echt iets gebeurd waardoor ik denk van, jah dat is hem!weetjewel.
Oud 04-10-2006, 22:02
Femic
Femic is offline
Citaat:
twinkebel schreef op 04-10-2006 @ 20:10 :
femic als hermelien
Oud 04-10-2006, 22:17
zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Mr Soija schreef op 04-10-2006 @ 20:01 :
studentenkamer ja, ik ken het van een andere forumster

edit: een dode!
Soija niet spammen hier als je niet meedoet

en ik heb geen flauw idee
Jammer dat flyaway niet meedoet anders had ik wel geweten op wie ik moest stemmen
Oud 04-10-2006, 22:44
Ray
Ray is offline
zoejfiei
Oud 04-10-2006, 22:51
Yerli
Yerli is offline
Citaat:
zoef de haas schreef op 04-10-2006 @ 23:17 :
Soija niet spammen hier als je niet meedoet

en ik heb geen flauw idee
Jammer dat flyaway niet meedoet anders had ik wel geweten op wie ik moest stemmen
Same here.
Oud 04-10-2006, 23:10
Neiu
Neiu is offline
Nouw
Oud 05-10-2006, 00:59
zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
X-Ray™ schreef op 04-10-2006 @ 23:44 :
zoejfiei
zatlap
Oud 05-10-2006, 07:00
Severus
Severus is offline
*pakt GR erbij* Bij mij komt nummer 18 er uit, dat is dus Zao. Ik denk dat ik op 'm ga stemmen, maar ik wacht nog even af wat jullie gaan doen.
Oud 05-10-2006, 09:13
Ray
Ray is offline
Citaat:
zoef de haas schreef op 05-10-2006 @ 01:59 :
zatlap
Oud 05-10-2006, 09:49
Femic
Femic is offline
Hanneke is wel erg stil..
Oud 05-10-2006, 10:33
Misti
Misti is offline
Citaat:
zoef de haas schreef op 04-10-2006 @ 23:17 :
Ja, idd, ik had ook echt niet door dat ze niet meedeed
Dat wat Neiu had gezegd over Hanneke is misschien wel verdacht, maar in het begin van het spel...
Oud 05-10-2006, 11:34
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Citaat:
Femic schreef op 05-10-2006 @ 10:49 :
Ik had niet anders verwacht.
Oud 05-10-2006, 11:41
ook hallo
ook hallo is offline
Citaat:
X-Ray™ schreef op 05-10-2006 @ 10:13 :

O en ik ga denk ik op Hanneke stemmen, want ze is eigenlijk de enige die iets verdachts met zich meedraagt.
Oud 05-10-2006, 14:31
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Femic schreef op 05-10-2006 @ 10:49 :
Er valt nog niet zoveel te zeggen he. (Ik heb trouwens meer posts dan jij )
Oud 05-10-2006, 14:42
Ray
Ray is offline
Ik ga voor tinkerbel, ik vind hem een beetje hyperactief posten en hij zegt wat aparte dingen.
Oud 05-10-2006, 15:21
twinkebel
twinkebel is offline
hyperactief: was vorige ronde te laat dus wil heel graag meedoen.. en heb sinds een paar dagen een vriendin.. dus sorry dat ik blij ben
rare posts vertel?
Oud 05-10-2006, 15:24
twinkebel
twinkebel is offline
en een behoorlijk grote fan van HP.. vooral hermelien
Oud 05-10-2006, 16:25
Femic
Femic is offline
Citaat:
Hanneke schreef op 05-10-2006 @ 15:31 :
Er valt nog niet zoveel te zeggen he. (Ik heb trouwens meer posts dan jij )
Meer in dit spel? Nee toch..? Mja, jij post meestal wel theorieën enzo, ben wel benieuwd op wie je gaat stemmen. Ik denk dat ik random ga stemmen, ik beslis onafhankelijk.
Oud 05-10-2006, 16:51
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Femic schreef op 05-10-2006 @ 17:25 :
Meer in dit spel? Nee toch..? Mja, jij post meestal wel theorieën enzo, ben wel benieuwd op wie je gaat stemmen. Ik denk dat ik random ga stemmen, ik beslis onafhankelijk.
Daar is het nog iets te vroeg voor denk ik. Maar als ik ideeen/theorieen heb zal ik ze zeker posten.
Oud 05-10-2006, 17:03
twinkebel
twinkebel is offline
ik ga denk ik ook maar voor hanneke.
Oud 05-10-2006, 17:07
Verwijderd
Ik heb gestemd op de poster hierboven ^
Oud 05-10-2006, 18:12
Hanneke
Hanneke is offline
Ik ga denk ik maar mee voor Twinkebel, ook al is het alleen maar om mijn eigen hachje te reden.
Oud 05-10-2006, 18:33
professor2
professor2 is offline
mm hanneke of twinkebel overtuig me maar wat ik moet stemmen
Oud 05-10-2006, 18:36
twinkebel
twinkebel is offline
volgens mij is de enige gegronde reden om op mij te stemmen is dat ik hyperactief post? waar ik mede reden voor heb gegeven ik ben een grote fan van HP.. en je zult zien dat mijn meeste posts over het verhaal of Hermelien gaan.
Oud 05-10-2006, 18:41
professor2
professor2 is offline
nee de enige reden voor julie beiden is dat jullie al een aantal stemmen hebben op iemand anders stemmen zou dus niet van invloed zijn

dus kies ik tussen jullie
Oud 05-10-2006, 18:42
Verwijderd
Citaat:
twinkebel schreef op 05-10-2006 @ 19:36 :
volgens mij is de enige gegronde reden om op mij te stemmen is dat ik hyperactief post? waar ik mede reden voor heb gegeven ik ben een grote fan van HP.. en je zult zien dat mijn meeste posts over het verhaal of Hermelien gaan.
weet je dat ik heel lang heb gedacht dat je een meisje was Ik kwam er net pas achter dat dat niet zo is
anyway, ik ga ook op Hanneke stemmen. Ik heb verder nog niet echt verdachten.
Oud 05-10-2006, 18:59
Severus
Severus is offline
Hmm, het dreigt gelijkspel te worden!

Deze mensen stemmen op Hanneke:

- ook hallo
- Twinkebel
- Leekah
- Severus

Deze mensen stemmen op Twinkebel:

- X-Ray
- Cobalt
- Hanneke
- Lisaaah

Ik ga op Hanneke stemmen, dus hopelijk doen degenen die nog moeten stemmen dat ook, anders hebben we een probleem.

Laatst gewijzigd op 05-10-2006 om 19:30.
Oud 05-10-2006, 19:03
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
professor2 schreef op 05-10-2006 @ 19:33 :
mm hanneke of twinkebel overtuig me maar wat ik moet stemmen
Oke, wat jiij wilt

Ik speel dit spel al heel lang, heb het al heel vaak gespeeld. Dus ik kan beter inschatten wat voor functies mensen hebben/wanneer ze een weerwolf zijn. Twinkebel is nog een beetje n00b, dus daar heb je in het spel minder in.

Zoiets?
Oud 05-10-2006, 19:03
Verwijderd
[even tussendoor] Ik mis toch wel een beetje het klassieke spel! Als de volgende keer de oude spelregels en rollen weer worden gebruikt doe ik weer mee! [/even tussendoor]
Oud 05-10-2006, 19:05
Verwijderd
Citaat:
Severus schreef op 05-10-2006 @ 19:59 :
Hmm, het dreigt gelijkspel te worden!

Deze mensen stemmen op Hanneke:

- ook hallo
- Twinkebel
- Leekah

Deze mensen stemmen op Twinkebel:

- X-Ray
- Cobalt
- Hanneke

Ik ga op Hanneke stemmen, dus hopelijk doen degenen die nog moeten stemmen dat ook, anders hebben we een probleem.
Ik heb op twinkebel gestemd
Oud 05-10-2006, 19:06
twinkebel
twinkebel is offline
hanneke jij hebt misschien vaker meegedaan? maar ik heb het zovaak meegelezen dat ik het toch wel behoorlijk door heb hoor
en ookal heb je 100 meegedaan dan kun je er nog slecht in zijn, maar goed hoevaak je meespeelt zegt trouwens ook niks over je functie.
Oud 05-10-2006, 19:09
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
twinkebel schreef op 05-10-2006 @ 20:06 :
hanneke jij hebt misschien vaker meegedaan? maar ik heb het zovaak meegelezen dat ik het toch wel behoorlijk door heb hoor
en ookal heb je 100 meegedaan dan kun je er nog slecht in zijn, maar goed hoevaak je meespeelt zegt trouwens ook niks over je functie.
Toen ik voor het eerst meespeelde was jij nog niet eens lid En het zegt inderdaad niks over mijn functie. Maar hard gaan roepen dat ik dorpeling ben heeft geen zin.
Oud 05-10-2006, 19:11
twinkebel
twinkebel is offline
dat roep ik niet hard? verkapte vrijpleiting? van jouw miss hanneke?
majah ik vindt het hp onderwerp iedergeval leuk.
ik ben alleen benieuwd waar de andere mensen op hebben gestemd. hoop niet dat het gelijkspel wordt dan hebben de weerwolven vrijspel.
Oud 05-10-2006, 19:14
Hanneke
Hanneke is offline
Nee, ik bedoel gewoon als ik ga roepen 'je moet mij niet stemmen, want ik ben dorpeling', dat gelooft toch niemand, want dat zou een weerwolf ook net zo goed doen. Maar als het gelijkspel wordt en de wolven kiezen mij niet lig ik er de ronde erna waarschijnlijk toch wel uit.
Oud 05-10-2006, 19:17
twinkebel
twinkebel is offline
ik denk dat we beter nu kunnen afwachten hanneke, we krijgen dit topic er alleen maar verder mee terwijl we toch alleen maar kunnen gissen tot de uitslag.
Oud 05-10-2006, 19:19
Hanneke
Hanneke is offline
Oke, afwachten dan maar.
Oud 05-10-2006, 19:50
Spelleider
Spelleider is offline
De groep van Griffoendor liep gezamenlijk door de gang heen. Iedereen was aangeslagen door Neiu’s dood, maar het leven ging door en dat gold ook voor de volgende les. Toen kwamen ze Haast Onthoofde Haas het spook tegen. ‘Ik zal als ik jullie was niet die kant op gaan.’ Femic keek de gang in ‘Waarom niet, haast onthoofde haas?’ Het spook antwoordde: ‘Ik prefereer de naam Sir Zoef de Haas. En verderop heeft Foppe een val gezet voor leerlingen.’ Maxwell rolde met zijn ogen. ‘Het zal weer eens niet. Ik word ZO moe van die Foppe.’ Twinkebel grijnste ‘Maar toch is het handig dat ie er is, van de tien dingen die we uitvreten krijgt negen keer Foppe de schuld.’ ‘Da’s waar’ zei Maxwell. ‘Weet je nog dat we Sneeps bureau helemaal bedekt hadden met slijm? Hij was ervan overtuigd dat Foppe erachter zat!!’ beide begonnen hard te lachen. Meteen kregen ze een duw van Femic en Hanneke. ‘Jongens!! We komen te laat!!’ ‘Oh ja, bijna vergeten! Anderling zal ons meer strafwerk geven dan we kunnen dragen als we weer te laat komen, het is voor ons namelijk al de vierde keer deze week’ zei Maxwell terwijl hij een high-five naar Twinkebel maakte.
Ze renden een andere gang in. Het was wel een omweg, maar als ze Foppe zouden tegenkomen dan zouden ze helemaal te laat komen. Maar in de andere gang stond ze ook een nare verrassing te wachten: Biertank 52 en zijn hulpjes. ‘Ah, daar hebben we die kneuzen van Griffoendor!’ zei Biertank grijzend terwijl X-ray en Cobalt de weg versperde. ‘Aan de kant!’ brieste Femic ‘we zijn laat!’ Biertank stak een waarschuwende vinger op. ‘Ik neem geen orders aan van modderbloedjes. En ik heb helemaal geen zin om aan de kant te gaan. Wij hebben een tussenuur dus ik heb geen haast.’ X-ray en Cobalt lachten ‘Geen enkele haast hebben we!’
Twinkebel trok zijn toverstaf. ‘Dat is de laatste keer dat je Femic een modderbloedje hebt genoemd! FLIPENDO!!’De spreuk trof Biertank vol in zijn borst en hij werd naar achter geslagen. Hij landde op zijn gezicht op de vloer, en paar meter verderop. Woedend kwam hij overeind terwijl hij zijn bloedneus afveegde. ‘Daar krijg je spijt van eikel’ Ook hij trok zijn staf. Hij richtte op Twinkebel en schreeuwde AVADA KADAVRA!!! De groene straal vloog op Twinkebel af. Deze dook echter op de grond, waardoor de straal over hem heen vloog en de persoon achter hem raakte: Hanneke. Hanneke viel op de grond en bleef stil liggen….
Biertank en zijn knechtjes maakte dat ze wegkwamen terwijl de griffoendors neerknielden rondom Hanneke’s lijk. Toen zag Maxwell een tatoeage op Hanneke’s arm staan. Het bleek het dooddoenersteken te zijn! Hanneke werkte voor Voldemort! Ze was de verrader!!!!

Deelnemers:
1. Misti
2. Hanneke (verrader)
3. Biertank 52
4. Lisaaah
5. Yerli
6. Cobalt
7. Maxwell
8. Femic
9. professor2
10. Elpida
11. zoef de haas
12. Severus
13. X-Ray™
14. Leekah
15. twinkebel
16. Neiu (dorpeling)
17. ook hallo
18. Zao
19. light fighter
20. T!ne (dorpeling)

blauw = gedood
rood = opgegeten

Goede keus dorpelingen.
De wolven zijn weer aan de beurt. Morgenavond om 20:30 slaan zij toe...
Oud 05-10-2006, 19:53
twinkebel
twinkebel is offline
yes, de verrader

't was je bijna gelukt Hanneke
Oud 05-10-2006, 20:02
Severus
Severus is offline
Zo zo, het gaat goed. Gelukkig hebben we gelijkspel weten te voorkomen.
Oud 05-10-2006, 20:11
T!ne
T!ne is offline
Mooi gedaan dorpelingen
Oud 05-10-2006, 20:20
Verwijderd
mooi zo
Oud 05-10-2006, 20:22
ook hallo
ook hallo is offline
Goed begin
Oud 05-10-2006, 20:27
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Hmm, eindelijk eens een keer de bully in het spel.

Goed gedaan mensen.

Regels voor berichten